cocoon Postat Iulie 29, 2015 Share Postat Iulie 29, 2015 (editat) Salutare, Anul trecut la plimbarea in Norvegia am vazut locuri asa frumoase incat ne propusesem sa revenim de mai multe ori pe 2 roti; in penultima zi insa, la urcarea spre Kjerag Bolten, am intrat in vorba cu un cuplu de motoristi din Islanda care ne-au spus cu modestie ca si in Islanda putem vedea locuri cel putin la fel de frumoase. Ne-am intors acasa, am vazut cateva poze si topicuri pe diverse forumuri si deja se intrevedea destinatia pentru plimbarea moto din 2015 . Acum problema este ca, daca tii neaparat sa mergi cu moto propriu, situatia este destul de complicata: mai exista un singur ferry (Smyril Line) care face traseul Danemarca-Feroe-Islanda (pana in 2008 a existat si unul care pleca din Scotia iar calatoria dura mult mai putin). Preturile pentru acest ferry nu sunt chiar mici insa cu alternativa de a merge cu avion si apoi inchiriere moto castigi doar timp si ceva odihna (nu te mai obosesti pe drumul pana acolo) insa financiar costurile sunt apropiate din cauza conditiilor si preturilor de inchiriere foarte ridicate din Islanda. Varianta asta oricum iesea din calcul pentru noi intrucat voiam sa mergem cu moto propriu... In fine, dupa seri de planificare si ceva documentare, am trecut in Februarie (dupa confirmarile de concediu ) si la achizitia biletelor de ferry insa la un pret mult mai mare decat cel comunicat in Octombrie 2014 - asta din cauza epuizarii unor categorii de cabine (mai ramasesera disponibile cusetele de 4 persoane 'la comun' fara dus/toaleta/geam sau cabinele de lux ). Deci aviz amatorilor - este bine sa achitati avansul de 25% cu cat mai mult timp inainte pentru a avea de unde alege categoria de cabina pe care si-o doreste fiecare. Ne-am cumparat si biletul de tren la vestitul 'Auto Reise Zug (ARZ)' pentru etapa Viena-Hamburg si retur (practic parcurgeam cei 1000km noaptea, incarcand motorul in tren ca alternativa la a pierde o zi dus si una intors de cate 1000km pe autostrada). » Post actualizat in 29 Jul 2015 06:51Si a venit si ziua mult asteptata!!! Plecam din Bucuresti pe 25.06 seara dupa serviciu pe 29 grade cu destinatia Arad insa pe Valea Oltului primim o veste proasta: proprietarul pensiunii din Arad la care poposeam in fiecare concediu ne suna sa se scuze ca a facut o greseala si nu poate onora rezervarea pe care o aveam (confundase data la care pleaca grupul pe care il avea cazat) insa ne cazeaza la vecinul lui in conditii similare (conditii care ulterior s-au dovedit cam de tiristi... ). Si fiindca asa ii sta bine motociclistului - cele 29 de grade de pe drum s-au transformat brusc in Sibiu in 11 grade si o ploaie torentiala care ne-a insotit pana in Arad. Ca sa nu mai zic ca pe centura in lucru a Aradului ne-a 'decorat' un tir de pe contrasens din cap pana in picioare cu noroi de ziceai ca am fost la o etapa de offroad... » Post actualizat in 29 Jul 2015 07:16 A doua zi cei 'doar' 500km pana la Viena au trecut destul de usor si am profitat de timpul ramas pana la tren pentru a face din nou o vizita la un restaurant de periferie care are cea mai buna supa vieneza: un fel de amestec de supa cu galusti, taitei, perisoare, legume - toate astea intr-un bol de peste 1L - dupa o portie nu prea iti mai trebuie felul II ... Si am pornit si catre gara principala unde nici urma de ARZ; in gara la punctul de informatii nu mai exista personal ci doar display-uri pe care nu apareau referinte despre ARZ - gasim doi agenti de paza care ne spun ca imbarcarea pentru trenul ARZ se face din alta strada si ne tasteaza numele strazii in GPS. Ne invartim pe strada respectiva insa numai cladiri, nimic nu semana cu vreun terminal de tren; ne intoarcem catre gara si intrebam la receptia unei institutii de langa gara - persoana de acolo ne indica directia in care ar trebui sa fie un indicator catre ARZ. Are dreptate, vedem un indicator destul de 'discret' si urmand mai multe indicatoare (care, din pacate, nu sunt plasate la fiecare intersectie pe traseul dintre gara si terminalul de incarcare) ajungem si la punctul de imbarcare (sunt de mers vreo 2-3km intre gara si terminal). Din pacate in toata corespondenta purtata cu OBB (CFR-ul austriac) cand au emis biletul se mentioneaza adresa garii - mi s-a parut cam alambicat si slab semnalizat traseul pana la terminal pentru cineva care nu cunoaste zona si vine prima data la imbarcare. Incarcam motocicleta, o ancoreaza bine niste angajati OBB plecati de multi ani din Romania si ajungem in cuseta in care gasim o canapea de 2 persoane si o chiuveta. Problema este ca spatiul este atat de mic incat dupa ce am pus pe jos castile si 2 genti interioare ale sidecase-urilor nu prea mai aveam pe unde calca. Mi s-a parut cam capcana comerciala partea asta, mai ales ca nu apar nicaieri poze cu cabinele macar sa stii la ce te astepti pentru suma de peste 300E... Insotitoarea de vagon ne-a rabatat/deschis si paturile (moment in care spatiul s-a micsorati si mai mult) si apoi ne-am culcat in balansul trenului [balans/smuceli laterale exagerate pe alocuri, eu tot intrebandu-ma daca moto este suficient de bine ancorata]. » Post actualizat in 29 Jul 2015 07:39Ajunsi in Hamburg dupa o noapte de somn 'iepuresc', am coborat moto din tren si am pornit spre Danemarca pentru a vizita castelul Egeskov. Aici, pe langa castel, am putut admira si o colectie impresionanta de moto retro (asta a fost bonus, nu stiam ca exista in curtea castelului si ca este inclusa in pretul biletului). Ne-am indreptat apoi catre cazarea din nordul Danemarcei (la circa 30 km de portul Hirthals de unde luam a doua zi ferryboat-ul). La cazare am fost intampinati de proprietarul foarte amabil cu nume de 'danez' Barry Watson (ne-a povestit ulterior ca este englez venit de foarte multi ani in Danemarca). Ne-a recomandat o vizita pana la plaja din apropiere - o plaja atipica din nisip batatorit pe care toti turistii merg cu masina pentru a admira valurile Marii Nordului. » Post actualizat in 29 Jul 2015 08:12Barry ne-a rasfatat in dimineata urmatoare cu un mic dejun englezesc servit in cosul Scufitei Rosii si apoi am pornit catre Hirtshals pentru imbarcare. In cele 2 ore petrecute la coada (regulamentul de imbarcare cere prezentarea cu minim 2 ore inainte) am discutat cu un motorist olandez (reporter moto care mergea in Feroe si Islanda pentru a scrie articole despre plimbare dar si pentru un review de obiective foto), un motorist din Africa de Sud (isi trimisese moto pana in Anglia cu vaporul) dar si 2 greci cu o poveste destul de trista - din cauza unui lant rupt la una din motociclete au ratat imbarcarea initiala si tot ce au putut obtine de la Smyril LIne a fost o echivalare a biletelor de Islanda cu unele de Feroe in alta zi [asta dupa ce planuiau de 2 ani aceasta excursie ]. Au urmat apoi 30 de ore de leganare pe ferry pana in Feroe pe o mare cu valuri descrise de capitan ca 'small waves' de pana la 2m; dintre atractiile puse la dispozitie pe vapor pentru trecerea timpului am ales o vizita la 'hot tubs' de pe punte - cand stai cufundat in apa sarata si fierbinte din aceste bazine nu simti cele 5 grade de deasupra capului cu ploaie si vant puternic... Ne-am cazat Duminica seara dupa 23:00 la pensiunea din capitala Feroe - Torshavn unde urma sa stam 3 nopti. Insula fiind foarte mica, se pot explora fara probleme imprejurimile cu intoarcere seara in Torshavn (nu e nevoie de cazari in diverse zone ale insulelor). Proprietara ne-a asigurat ca in Feroe nu prea sunt hoti, lumea isi lasa linistita casa/masina descuiate si intr-adevar am vazut masini cu cheia in contact, gps lasat pe bord etc. Editat Iulie 29, 2015 de cocoon Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
KHK Postat Iulie 29, 2015 Share Postat Iulie 29, 2015 Bravo, astept cu interes continuarea! Duminica tocmai am condus la trenul de HH niste prieteni din Ro (sunt patru persoane pe trei moto) care merg tot in Islanda si Feroe (acum sunt pe feriboat deja) si le-am sugerat deja sa-ti urmareasca topicul pentru info. Planificam de mult sa merg si eu cu ei dar unele evenimente (din fericire este de bine) iti mai schimba planurile, asa ca stiind din timp am facut in mai o alta plimbare... Cel mai greu la o tura ca asta mi se pare gasirea unui partener care sa fie si dornic, sa aiba si timpul si banii necesari. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
cocoon Postat Iulie 29, 2015 Autor Share Postat Iulie 29, 2015 Bravo, astept cu interes continuarea! Duminica tocmai am condus la trenul de HH niste prieteni din Ro (sunt patru persoane pe trei moto) care merg tot in Islanda si Feroe (acum sunt pe feriboat deja) si le-am sugerat deja sa-ti urmareasca topicul pentru info. Planificam de mult sa merg si eu cu ei dar unele evenimente (din fericire este de bine) iti mai schimba planurile, asa ca stiind din timp am facut in mai o alta plimbare... Cel mai greu la o tura ca asta mi se pare gasirea unui partener care sa fie si dornic, sa aiba si timpul si banii necesari. Banuiesc ca te referi la prietenii din Brasov; in urma cu ceva vreme am tot cautat pe forum topicuri despre plimbari moto in Islanda/Feroe, nu am gasit nimic relevant dar am aflat indirect despre planul brasovenilor. Sper sa aiba vreme mai buna decat noi in Islanda (la temperaturi ma refer). Referitor la parteneri de drum - treaba asta e cu dus si intors. Am mers si noi cativa ani in grup de 2-3 motoare insa e greu sa gasesti parteneri care sa-si adapteze preferintele dupa ale celorlalti, mai ales la mersul fara traseu fix prestabilit. De exemplu daca un motor vrea sa se opreasca inca o zi intr-o locatie dar celelalte 2 motoare nu vor, cineva trebuie sa faca compromisuri. De ceva ani am ales (eu si sotia) sa plecam singuri, sunt ceva dezavantaje dar macar avem 100% flexibilitatea pe care ne-o dorim. Pe de alta parte tinand cont si de intamplarea grecilor mentionati mai sus (cu problema tehnica la 30 km de imbarcarea pe ferry in Hirtshals) exista riscuri suplimentare la mersul singur... » Post actualizat in 29 Jul 2015 09:49 In prima zi din Feroe am mers catre Vestmanna traversand o serie de tuneluri (unele dintre ele trec pe sub mare). Din Vestmanna am luat un vaporas care plimba turistii pe latura 'nevazuta' a insulelor - zona in care se pot admira diversele specii de pasari in salbaticie pura. Deasemenea plimbarea include si o vizita in unele grote sau un slalom printre niste 'piloni' naturali proveniti din stanci erodate - pe scurt dupa excursia cu vaporasul ramai cu niste imagini de neuitat, este una din atractiile care nu trebuie ratate in Feroe. Sus pe stanci am vazut niste oi care nu prea aveau cum sa urce acolo; ne-a explicat ghidul ca sunt duse acolo de proprietari primavara si luate toamna?! In felul asta se explicau si gardurile de sarma instalate in varful unor stanci pustii - garduri care nu sunt instalate pentru a proteja oile de caderea in prapastie, ci pentru a delimita spatiile/terenurile din varful stancilor... In aceeasi zi am mers si la vestita cascada Gadalasur (cea care apare cam in toate imaginile si referintele despre Feroe) insa sincer nu ni s-a parut spectaculoasa - in sensul ca exista locuri in Feroe mult mai impresionante ca peisaj dar mai putin cunoscute. Am mai vazut de pe vaporas si crescatoriile de somoni - niste inele pe mare de cca 30m diametru care se continua in jos cu plase uriase. Am asistat si la procesul de hranire a somonilor - prin niste tuburi groase circula hrana catre somoni insa aceasta hrana consta pe de-o parte din resturi de peste (capete, cozi etc) dar si din 'concentrate naturale'. Asadar s-a spulberat si mitul 'sa mancam un somon natural de la mama lui din Nord' . Legat de mancare prin Feroe - cat am umblat pe acolo am tot cautat locuri unde sa poti manca preparate traditionale (peste sau vestita oaie uscata etc) insa a fost imposibil. Gasesti de fapt prin capitala vreo 2 restaurante insa am inteles ca erau necesare rezervari cu mult timp inainte iar preturile sunt cam prohibitive; prin locatiile mai indepartate din provincie am gasit numai platouri cu hrana rece sau niste supe cu gust de supa la plic. O idee interesanta pe care am mai vazut-o si la restaurantul de pe ferry dar si in Islanda a fost optiunea de 'refill' la unele feluri (nu apare reclama scrisa, trebuie intrebat la casa) - initial am fost surprinsi cand am vazut un turist ca se autoserveste a doua oara cu un fel de mancare fara sa plateasca . Si inca ceva interesant in Feroe - la unele benzinarii vand un fel de hot dog/mici de oaie convenabili ca pret (~9-10 lei) foarte buni, asta pe langa diverse sortimente de inghetata dupa care i-am vazut foarte pasionati (nu era cazul nostru dupa ceva km parcursi pe ploaie la 10-14 grade). Si apropos de benzinarii - pretul benzinei era usor mai mic decat in RO Am mai mers zilele urmatoare si catre Gjogv - un mic port natural cu peisaje incredibile; drumul catre Gjogv prin Funningur este impresionant si merita intoarcere prin Eidi. Atat la dus cat si la intors se pot admira cei 2 giganti din mare (2 stanci din care una este gaurita gen 'Arcul de Triumf' ) - legenda spune ca cei 2 giganti au venit din Islanda sa fure insulele Feroe insa trebuiau sa se intoarca inainte de rasaritul soarelui. Nu s-au miscat suficient de repede, a rasarit soarele si au fost impietriti... Pe traseu mai merita mers si pana in Saksun - satuc care se termina cu o plaja uriasa (se poate cobori pe jos pentru o plimbare) si tot in zona este si un sit viking. La un popas pentru alimentare am purtat o discutie cu un politist moto foarte amabil - era incantat ca tocmai primise un GT1600 in loc de primul model de GT1200. Ne-a povestit ca sunt 4 moto de politie pe insula (un GT1600 si 3 FJR-uri) - le folosesc pentru a depista vitezomanii )) Tot pentru motociclisti - atentie ca in Feroe din pacate sunt foarte multe oi care pot sari gardurile delimitatoare - chiar am vazut o oaie accidentata de o masina. In Islanda am intalnit doar una sau doua in partea de Sud care sa depaseasca perimetrul, in rest stau cuminti in spatiile lor. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
chopperman Postat Iulie 29, 2015 Share Postat Iulie 29, 2015 Foarte mijteaux destinatia, dar drumul pana acolo.... PS. Plimbare fitoasa. De ce ati platit 300 de euro pentru 1000 km cu trenul cand benzina va costa doar 150? Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
cnairda Postat Iulie 29, 2015 Share Postat Iulie 29, 2015 foarte, foarte misto arata locurile. mi se umfla vena cand ma gandesc la comparatia cu romanica in privinta respectului/grijei fata de natura. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
cocoon Postat Iulie 29, 2015 Autor Share Postat Iulie 29, 2015 Foarte mijteaux destinatia, dar drumul pana acolo.... PS. Plimbare fitoasa. De ce ati platit 300 de euro pentru 1000 km cu trenul cand benzina va costa doar 150? Am luat trenul in primul rand pentru a castiga 2 zile de concediu (una la dus si una la intors). Si asa dupa indelungi negocieri am reusit sa ne luam 3 saptamani de concediu (minimul pentru a putea face un astfel de traseu) si orice zi in minus era binevenita. Iar la calcule daca pe langa 150E mai adaugi si min 60E o cazare decenta pe traseu (pentru noaptea petrecuta in tren) ar ramane sub 100E in plus costul unei zile castigate, ceea ce pe noi ne-a avantajat. foarte, foarte misto arata locurile. mi se umfla vena cand ma gandesc la comparatia cu romanica in privinta respectului/grijei fata de natura. Corect, mai ales in Islanda se pune foarte mare accent pe pastrarea 'nealterata' a peisajului. » Post actualizat in 29 Jul 2015 13:10 Revenind la jurnalul de calatorie - a sosit si seara imbarcarii catre Islanda; la coada din port am revazut aceeasi gasca de motociclisti intalniti la plecarea din Danemarca deoarece multi motoristi folosesc optiunea pusa la dispozitie de Smyril Line: daca ramai fie la dus catre Islanda fie la intors 3 zile in Feroe beneficiezi de transport moto gratuit. Este o oferta care merita pentru cei care merg cu cortul deoarece suma scutita pentru moto nu acopera 3 nopti de cazare pensiune/hotel in Feroe. Oricum popasul in Feroe merita, gasesti peisaje pe care nu le vezi in alte parti... » Post actualizat in 29 Jul 2015 13:13 Merita amintit si un amanunt neplacut referitor la ferry, amanunt pe care il afli la fata locului (nu iti spune nimeni cand iei bilete si nici nu se mentioneaza pe site): cabina trebuie eliberata cu 2 ore inainte de destinatie (pentru a avea timp de curatenie in cabine). Practic 1200-1400 de pasageri ies pe punti/culoare etc cu bagaje pentru a petrece ultimele 2 ore din calatori insa cu toate astea este loc pentru toti... » Post actualizat in 29 Jul 2015 13:18 Joi dimineata (02.07) am debarcat in Islanda si am trecut la controlul pentru tari non-Schengen; practic s-au controlat amanuntit actele, am fost chestionati despre cantitatea de alimente aduse in Islanda si apoi liber. Am pornit din portul Seydisfjordur catre Egilsstaðir pe un traseu care serpuia printre niste munti acoperiti de zapada; desi soarele 'cu dinti' ne-a rasfatat cu doar 6 grade, ne-am bucurat ca este senin si putem admira imprejurimile. Din Egilsstaðir drumul se bifurca si trebuie sa alegi sensul in care urmezi 'ring-road' din Islanda (sensul acelor de ceasornic sau invers) - noi am ales sa mergem spre nord dar nu inainte sa incercam pontul primit de la un feroez: langa prima benzinarie din Egilsstaðir se prepara cele mai bune 'lamb chops' de pe insula. Din pacate la restaurant ne-au spus ca era prea devreme pentru cotlete . » Post actualizat in 29 Jul 2015 13:25 Aveam apoi in plan oprire la cea mai mare cascada din Europa - Detifoss - insa gps-ul si indicatoarele ne-au condus pe un prim drum de macadam. L-am urmat pentru vreo 5 km dupa care am decis sa ne intoarcem (aveam de mers 30 km in total de macadam care treptat a devenit foarte denivelat - cu atat mai neplacut si pe ploaie usoara); ne-am intersectat si cu 2 BMW-isti din Lechtenstein cunoscuti pe ferry - si ei au decis sa renunte la cascada din cauza drumului pentru a-si proteja RT-ul, respectiv GT-ul . » Post actualizat in 29 Jul 2015 13:29 Interesant ca dupa revenirea in sosea, la doar cativa km am intalnit din nou indicator catre Detifoss cu drum asfaltat de data asta - bineinteles ca l-am urmat si dupa aceiasi 30 km am ajuns la cascada. Aici am inteles misterul celor 2 drumuri: macadamul duce pe malul drept al cascadei de unde peisajul este mai spectaculos, se poate admira cascada mai in detaliu. Dar si de pe malul stang este impresionanta si la vreo 600m se poate admira si cascada Selfoss... Tot aici am vazut si primul 'monster-truck' - unul din multele SUV-uri modificate pentru a traversa mai usor rauri, vai etc prin diversele locatii din Islanda. » Post actualizat in 29 Jul 2015 14:06 Am continuat apoi traseul catre Lake Myvatn avand parte si de ceva ploaie care a facut ca gradele si asa putine la numar sa se resimta ca si temperaturi negative; ne-am oprit la Krafla - o zona plina de izvoare termale captate intr-un fel de centrala termica (zona in care este utila o masca de gaze pentru cei sensibili la mirosul puternic de sulf ...). » Post actualizat in 29 Jul 2015 14:09 La nici 5 km de Krafla este si Hveri - o zona asemanatoare cu vulcanii nostri noroiosi insa cu o paleta de culori impresionanta... » Post actualizat in 29 Jul 2015 14:13 Urmatorul popas a fost la cativa km mai sus - la baile termale Myvatn. Acestea sunt o alternativa foarte buna la Blue Lagoon de langa Reykjavik (oricum din ce am citit pentru Blue Lagoon este necesara si rezervare din timp, este si mult mai scump dar si mult mai aglomerat). Apa bleu are o consistenta 'cremoasa' (inteleg ca se fac si creme anti-imbatranire din namolurile de pe aici) si are o temperatura de peste 30 grade - mai dificil este drumul de 10m dintre bazin si vestiar/dusuri cand afara picura si sunt 7-8 grade : ) . Seara ne-am cazat nu departe de Akureyri la o pensiune izolata dar cu vedere superba - asta dupa inca 5 km de macadam usor pana in locatie. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
m4v3rick Postat Iulie 29, 2015 Share Postat Iulie 29, 2015 Excelent! Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
KHK Postat Iulie 29, 2015 Share Postat Iulie 29, 2015 Iar la calcule daca pe langa 150E mai adaugi si min 60E o cazare decenta pe traseu (pentru noaptea petrecuta in tren) ar ramane sub 100E in plus costul unei zile castigate, ceea ce pe noi ne-a avantajat. Te cam inseli... de fapt, pe langa partea cu zilele de concediu si cu disconfortul (si riscurile aferente) de a sta aiurea 2000km pe autosrada (dus-intors), la partea matematica/financiara se mai adauga in realitate inca cate o noapte de cazare pentru ca trebuie sa dormi si inainte si dupa cei 1000km pe fiecare sens. In plus, 2000km inseamna cca 20% din pretul unui set de anvelope + service. In cazul meu asta inseamna cca 150-200€. Deci, trenul este din toate punctele de vedere solutia mai buna. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
cocoon Postat Iulie 30, 2015 Autor Share Postat Iulie 30, 2015 Pai si eu am facut un calcul similar (pentru un sens): 150E benzina plus sa zicem 60E cazare inseamna 210E versus putin peste 300E trenul. Si ziceam ca din 300E ar ramane aproape 100E din care oricum mai scazi mancarea pentru ziua suplimentara necesara pentru cei 1000km. Sincer calculul cu anvelope si service poate pare un pic fortat (poate pentru tine care faci reviziile in Viena sunt, intr-adevar, costuri mult mai mari). Oricum, cel mai important dintre toate, pentru noi a fost ziua castigata pe fiecare sens - pentru cei cu zilele disponibile 'numarate' trenul, intr-adevar, este o mina de aur . Pe de alta parte ca sa fiu 100% obiectiv noaptea petrecuta in tren nu se compara nici la confort si nici la odihna cu o pensiune decenta dar pentru noi a fost un compromis necesar... » Post actualizat in 30 Jul 2015 11:13 Ok, sa revenim la detalii despre plimbare : ) Vineri - 03.07 - la oprirea in Lake Myvatn din ziua precedenta am fost avertizati de alti turisti ca daca intentionam sa mergem in Husavik pentru vizionarea balenelor ar fi bine sa ne razgandim - sunt bani aruncati pe 3 ore de navigare in larg pe super vant si ploaie fara a intalni vreo balena. Cu toate astea ne-am asumat riscul, mai ales ca ghidul (spaniol?!) de pe vaporas ne-a asigurat ca grupul anterior a avut noroc sa intalneasca balene. Ne-a explicat ulterior ca este oceanograf si petrece mult timp in Islanda pentru a studia 'live' diverse specii de balene (in special balena cu cocoasa si, mai rar, balena albastra). Cei care ne sfatuisera in ziua anterioara au avut partial dreptate: desi primesti pelerine de ploaie pe vaporas, vantul si ploaia in larg sunt aspre, am inteles mai bine conditiile in care lucreaza pescarii de prin reportajele NatGeo : ))) . Si in final am avut noroc sa isi faca aparitia si o balena cu cocoasa - era amuzant (dar si traumatizant pentru balena banuiesc) ca atunci cand iesea putin la suprafata toate cele 3 vaporase porneau cu viteza maxima catre ea pentru cele 10-20 de secunde de poze, apoi din nou asteptare 3-4 minute pana balena iesea din nou la suprafata pentru a lua o gura de 4000L de aer : )))) . Chiar in portul de unde pleaca vaporasele pentru vizionare balene am gasit si un restaurant cu preparate traditionale care merita incercate: 'arctic charfish', pisica de mare, supa de peste, friptura de pufin; preturile nu sunt chiar mici dar macar o data trebuie incercate . » Post actualizat in 30 Jul 2015 11:23 Am pornit apoi pe o sosea care strabate un camp plin de bolovani de lava de 1-3m diametru cu destinatia Ystafell unde am oprit la un vestit muzeu auto cu diverse masini importate in ultimii 50 de ani in Islanda. Am aflat de la proprietar ca in 1983 s-a asfaltat primul drum in Islanda, data pana la care masinile americane ('transatlanticele') erau la mare cautare, suspensia lor foarte moale fiind ideala pentru drumurile de macadam. Dealtfel Islanda este plina si acum de masini americane insa doar din categoria SUV 'monster-truck' - foarte utile la traversarea raurilor, vailor etc... Drumul a continuat pe langa un lac plin de ratuste - insa cand spun plin ma refer la cateva sute : )))) ; pentru innoptare ne-am oprit la o cazare din zona de nord-vest - o locatie desprinsa din filmele americane: o mica pensiune langa sosea, cu benzinarie chiar in fata iar in toate cele 4 zari total pustiu... Tot in zona am admirat si primele herghelii de cai islandezi, unii cu aspect de cal salbaticit : ) Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
KHK Postat Iulie 30, 2015 Share Postat Iulie 30, 2015 Pai si eu am facut un calcul similar (pentru un sens): 150E benzina plus sa zicem 60E cazare inseamna 210E versus putin peste 300E trenul. Si ziceam ca din 300E ar ramane aproape 100E din care oricum mai scazi mancarea pentru ziua suplimentara necesara pentru cei 1000km. Sincer calculul cu anvelope si service poate pare un pic fortat N-as fi vrut sa insist dar cred ca nu m-ai inteles (si daca tot discutam poate fi folositor si pentru altii): cazarea trebuie pusa de doua ori per sens pentru ca daca ai ajuns la Viena, dormi o noapte, a doua zi faci 1000km pana la Hamburg, apoi dormi inca o noapte ca apoi sa pleci catre Danemarca. Ma gandesc ca 60€ ai considerat cazarea/camera/noapte care oricum nu este tocmai usor de gasit la banii astia (mai ales daca este f cald si vrei si AC). Deci 150+60+60 deja inseamna 270€. Fortat sau nu, dar daca tot facem calcule la bani, 2000km reprezinta totusi cca 20% din costurile unui service+anvelope pt oricine. Oricat de ietin ar fi in Ro, tot poti lua in calcul 100€ pt asta. Asa si mie mi se pare putin fortat sa calculez mancarea (mai ales in At sau De, unde nu e scumpa) pentru ca oriunde as fi, tot trebuie sa mananc. Referitor la tren si la faptul ca ti s-a parut putin pacaleala (camera mica), poate ca asteptarile tale nu erau prea realiste. Cuseta este totusi mare cat un compartiment in care normal ar sta sase persoane, nu poate fi mai mare. Inteleg ca voi oricum ati stat la cea mai scumpa, de doi (poate fi luata si single, si in trei). Alternativa mai ieftina este la vagon de dormit unde sunt patru sau sase persoane, fara dulap si chiuveta, sa vezi acolo "pacaleala" In cuseta nu aveati un dulap unde puteati pune hainele? Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
cocoon Postat Iulie 30, 2015 Autor Share Postat Iulie 30, 2015 Continuare : ) Pentru dimineata urmatoare aveam programata o vizita la Hiverstkur - inca o stanca dupa modelul 'Arcul de Triumf' insa de data asta de origine vulcanica - plasata pe o plaja cu nisip vulcanic negru. Drumul catre acest obiectiv include din nou un macadam de 30km - la abaterea din soseaua principala chiar apare un indicator de limitare la 80km/h pe macadam?! Ne-am amuzat pe tema asta insa ulterior am gasit portiuni de pamant (uscat) asa de bine batatorit incat puteai merge si cu 100 fara a simti nici cea mai mica denivelare : ) . In zona 'bolovanului' am identificat initial niste urme de oi pe plaja dupa care chiar am vazut grupul de oi mergand pana in mare, o imagine pe care nu o vezi in fiecare zi : ))))) . Interesant este ca absolut toate oile aveau cate 2 miei si ca naparleau: unele apareau cu jumatate de corp 'chel' iar in partea din spate aveau bucati de lana chiar si de 2m atarnate pe care la tarau dupa ele (unele aduceau cu animale de pe la Cernobil)... Drumul catre Reykjavik a continuat apoi printr-un canion urias unde vantul incerca sa ne dea jos de pe moto. Temperatura si vantul ne-au impiedicat sa facem poze cu muntii vulcanici si crapaturile uriase insa imaginile nemaipomenite din zona ne-au ramas in suflet. Am vrut initial sa includem in traseu si Peninsula/Parcul Natural Snaefellsjoekull insa implica peste 250km de macadam, motiv pentru care am facut doar o mica parte de 70-80km strabatand zone in care peisajul se schimba total la fiecare 5km... Deja din aceasta zona am avut parte de cea mai ridicata temperatura intalnita in Islanda - am vazut si 23 de grade pe termometru : )) Apropos de temperatura, in zilele urmatoare in zona de Sud am intalnit intr-o benzinarie un motociclist islandez destul de zgribulit. Ne-am mirat ca si lui, care teoretic e calit pentru acele temperaturi, i se par putine cele 6-12 grade si ne-a spus ca in aceasta perioada a anului temperatura normala este de 20 de grade si ca este cea mai friguroasa vara din ultimii 30 de ani. Deasemenea ne-a spus ca pentru 'motociclit' cea ma potrivita perioada este ultima parte din August plus luna Septembrie (uneori chiar Octombrie) cand ar trebui sa fie mai uscat (chiar daca site-urile de statistici meteorologice afiseara Iunie ca luna cu cele mai putine precipitatii)... » Post actualizat in 30 Jul 2015 13:04 Ai dreptate la calcule, uitasem a doua seara: socoteam 60E pensiune doar pentru cazarea din Viena insa practic a doua seara mai scutesti inca 60E pentru cazarea in Hamburg daca mergi pe 2 roti. La capitolul confort cuseta insa nu iti dau dreptate; de fapt cred ca nu vorbim despre acelasi tip de cuseta - cele pe care le-am avut noi in niciun caz nu proveneau din cusete de 6 persoane. Vagonul era pe 2 etaje iar din coridorul lateral erau din loc in loc scari pentru urcat catre cele 2 cusete de sus sau pentru coborat la cele de la 'demisol'. Sus la noi erau 2 cusete 'gemene' (usa in usa); dupa ce deschideai usa glisanta aveai imediat in dreapta o mini-chiuveta (la cea fara baie proprie) iar de la usa pana la canapea aveai pe jos spatiu pentru 2 casti si 2 genti interioare ale side-caseurilor. In dulapiorul disponibil nu incapeau nici casti si nici vreunul din bagaje - insotitoarea de vagon ne-a recomandat sa inghesuim bagajele sub canapea. Iar seara dupa ce a transformat canapeaua in 2 paturi suprapuse spatiul disponibil a devenit si mai mic. Cu siguranta daca transformau un compartiment de 6-8 persoane in cuseta ar fi fost una 'de lux' : ) (din copilarie asa imi aminteam vagoanele de dormit si la asa ceva ma asteptam). Pentru intoarcere gasisem bilete la cuseta cu baie/wc proprii - la aceasta spatiul este cu putin mai mare dar tot nu cat un compartiment clasic... » Post actualizat in 30 Jul 2015 14:00Reykjavik Chiar inainte de Reykjavik am admirat un lant de munti vulcanici care semanau cu mormane uriase de nisip/pietris vulcanic si apoi ne-am oprit la un hotel la care apa calda de la dus era adusa direct din izvoarele termale - singurul inconvenient fiind mirosul persistent de sulf : ))) . Am facut si o plimbare prin capitala, am admirat catedrala din centru si ne-am oprit la un restaurant pentru preparate traditionale unde am avut surpriza de a primi 'supa ungureasca in paine' : )) . Prin centrul orasului Sambata seara unii localnici defileaza cu 'transatlanticele' lor americane clasice, unele avand numere personalizate sugestive (XXL TOY). Duminica (05.07) am pornit catre Hafnarfjordur (10km la Sud de Reykjavik) unde au si un muzeu al elfilor; pe drum am intalnit un cuplu german pe un GT1300 - riderul parea ca vrea sa profite ca a scapat de regulile stricte din tara de origine - a 'fentat' punctul de plata pentru tunelul pe sub mare de la intrarea in Reykjavik, prin tunel depasea fara jena pe linia continua iar dupa tunel a continuat depasirile destul de agresiv - cam atipic pentru un neamt dar cine stie, poate au si ei exceptiile lor. Si apropo de reguli si de politie, am intalnit doar 2 in toata Islanda: o masina oprita inofensiv intr-o parcare si o alta pe contrasens care nu cred ca avea radar insa m-a flash-uit, observand probabil 'la ochi' ca aveam viteza mai mare decat limita de 70 din acea zona. In general limita este de 90 insa sunt zone de campuri pustii unde se poate merge lejer si cu 120-130 (asta daca vantul lateral nu este prea agresiv)... Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Silver Arrow Postat Iulie 30, 2015 Share Postat Iulie 30, 2015 N-as fi vrut sa insist dar cred ca nu m-ai inteles (si daca tot discutam poate fi folositor si pentru altii): cazarea trebuie pusa de doua ori per sens pentru ca daca ai ajuns la Viena, dormi o noapte, a doua zi faci 1000km pana la Hamburg, apoi dormi inca o noapte ca apoi sa pleci catre Danemarca. Ma gandesc ca 60€ ai considerat cazarea/camera/noapte care oricum nu este tocmai usor de gasit la banii astia (mai ales daca este f cald si vrei si AC). Deci 150+60+60 deja inseamna 270€. Fortat sau nu, dar daca tot facem calcule la bani, 2000km reprezinta totusi cca 20% din costurile unui service+anvelope pt oricine. Oricat de ietin ar fi in Ro, tot poti lua in calcul 100€ pt asta. Asa si mie mi se pare putin fortat sa calculez mancarea (mai ales in At sau De, unde nu e scumpa) pentru ca oriunde as fi, tot trebuie sa mananc. Referitor la tren si la faptul ca ti s-a parut putin pacaleala (camera mica), poate ca asteptarile tale nu erau prea realiste. Cuseta este totusi mare cat un compartiment in care normal ar sta sase persoane, nu poate fi mai mare. Inteleg ca voi oricum ati stat la cea mai scumpa, de doi (poate fi luata si single, si in trei). Alternativa mai ieftina este la vagon de dormit unde sunt patru sau sase persoane, fara dulap si chiuveta, sa vezi acolo "pacaleala" In cuseta nu aveati un dulap unde puteati pune hainele? Cuseta este 1/2 dintr-un compartiment de tren. Este un vagon de contructie speciala. Nu exista dulap. Ai loc sa pui ceva sub pat si atita. Este o bancheta de 2 persoane si inca 1m in fata ei unde se afla si chiuveta. Castigul este in primul rand in timp: 1 zi la dus si una la intors. Daca iti planifici un concediu de 14 zile 2 zile sunt foarte importante. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
cocoon Postat Iulie 30, 2015 Autor Share Postat Iulie 30, 2015 Continuare - zona de Sud Ziua urmatoare a fost alocata pentru cateva dintre 'perlele' sudului: parcul national Thingellir care este impresionant cu stancile si lacurile de origine vulcanica, un vulcan inactiv 'batran', apoi cascada Gulfoss care nu trebuie ratata si in final oprirea la Geysir unde trebuie sa astepti 3-5 minute pentru a asista la explozia la 10-15m inaltime a apei fierbinti din gheizer ... Si ca sa nu cumva sa treaca o zi fara macadam, si in aceasta zi am parcurs vreo 10km de macadam usor pana la cazarea pentru urmatoarele 2 nopti; ca si in alte locuri din Islanda, la intrarea in pensiune aparea un anunt care facea referire la vechiul obicei islandez de a te descalta la intrarea in casa (lucru care explica zecile de perechi de incaltaminte de la intrare )) ). La pensiune puneau la dispozitie si ore de calarie pe cai din vestita rasa islandeza - ulterior am aflat ca in Islanda este interzis a se aduce vreun cal din afara insulei pentru a se asigura ca nu se altereaza puritatea speciei. Ca o curiozitate - citeam intr-o brosura de-a lor despre cal ca a fost singurul animal care exista deja pe insula atunci cand a ajuns omul in Islanda?! Ar fi interesant de aflat cum a ajuns calul acolo din moment ce insula este de origine vulcanica... » Post actualizat in 31 Jul 2015 06:16 Si a sosit si ziua de care ma temeam cel mai mult: drumul catre Landmannlaugar. Muntii de la destinatie ofera peisaje incredibile insa drumul pana acolo implica 30km de macadam divers: in prima parte predomina o urcare pe pietris mare (pietre de marimea mingiei de golf si chiar a celei de tenis ), apoi zona cu pamant batatorit probabil cu un buldozer intrucat raman niste denivelari transversale - de la senile probabil (cu moto mai poti cat de cat sa le ocolesti pe margine) iar pe ultima portiune sunt zone cu strat de nisip de la 1 la 5cm . Clar nu e recomandata abordarea acestui drum cu un motor de peste 300kg greutate proprie insa citisem si vazusem atatea despre aceasta locatie incat nu ne-am indurat sa nu mergem. La finalul drumului ne astepta o parcare pe malul unui rau (unii il traversau cu 4x4) - oricum de la parcare pana la punctul de urcare pe munte (unde sunt si dusurile, cabana, corturile) sunt 3 minute de mers pe jos. Apropos de 4x4 - la inceputul acestui drum este un anunt mare ca turismele nu au voie pe drum (pierd asigurarea) iar cu moto am intalnit un singur cuplu cu un F650. Pensiunea aflata in sosea, chiar la inceputul zonei de macadam ofera optiunea de a inchiria pt 12 ore un Jeep cu 'numai' 250Euro : ( (oricum tarifele de inchiriere auto/moto sunt de 2-4 ori mai mari decat in restul Europei : ( ); si tot langa pensiunea din soseaua principala este si un indicator cu urmatoarea statie de benzina - peste 243km!!! - cam mult pentru autonomia unei motociclete... » Post actualizat in 31 Jul 2015 06:36 Revenind la atractiile din locatie - ideal este sa stai aici 1-2 zile pentru a urca pe muntii mai importanti; desi am avut parte de o zi superba (soare si 15 grade), fiind o vara 'timida', parte din munti inca erau acoperiti de zapada. Pentru cei care se intreaba ce este asa spectaculos la acest Landmannalaugar - sunt muntii vulcanici care acopera o paleta completa de culori: auriu, cafeniu, maro inchis, negru, verde, bleu, rosu etc. In faza de 'documentare' gasisem poze cu acesti munti pe internet care par ireale, aduceau a picturi, insa ne-am convins la fata locului ca sunt cat se poate de reale.. De mentionat ca noi am abordat drumul cel mai usor catre aceasta locatie (cel nordic), mai exista si cel estic si sudic - am inteles ca si acestea traverseaza zone nemaipomenite insa au portiuni greu de parcurs chiar si cu 4 x 4... Drumul nordic abordat de noi traverseaza km intregi de camp/deal vulcanic, fara vegetatie - un fel de desert gri/negru presarat din loc in loc cu bulgari de lava cat pumnul sau de 2-3m diametru... Mai deranjant era ca cei cu 4 x 4 tineau sa te depaseasca chiar si in zonele mai inguste din acest drum iar unii trec pe langa tine cu 50-60, caz in care e mai bine sa te opresti (pot sari in tine sau motocicleta pietre de la rotile lor)... Ca o concluzie, sacrificiul de pe acest drum a fost rasplatit la destinatie cu un peisaj superb insa a doua oara as merge totusi cu masina in aceasta locatie - sau cu un moto offroad usor : ))) » Post actualizat in 31 Jul 2015 13:47 Ziua urmatoare a inceput cu o 'cura' de cascade: Seljalandsfoss si Skogafoss (ambele merita si sunt foarte aproape de soseaua principala din 'Ring Road'). Am mers si la Dyrhólaey unde am intalnit din nou o stanca uriasa 'model arc de triumf' : ) dar si o plaja cu nisip negru; am aflat apoi ca exista un punct de observatie mult mai bun de la cativa km mai departe - in Reynishverfisvegur (parca asa se numea locatia). Aici se pot admira si coloane de bazalt de forma hexagonala, un fel de grota cu urme ale acestor coloane dar si o plaja pe care alterna cand nisipul negru, cand un pietris erodat gri. Nu am ratat din traseu nici vestitul avion american prabusit pe plaja in conditii misterioase in 1973; pana la avion ai de mers vreo 3km de macadam lejer (cel putin parea usor de parcurs comparativ cu cel din ziua anterioara catre Landmannalaugar). Este interesanta senzatia de langa avion - in toate directiile totul pare pustiu, vezi doar acel desert de nisip/pietris gri-negru si oceanul... Am facut un popas si la canionul Fjaðrárgljúfur - din pacate un loc putin cunoscut dar care nu trebuie ratat de turisti. Ultima atractie a zilei a fost o oprire la Jökulsárón - un lac/estuar pe care plutesc icebergurile desprinse din ghetarul Vatnajokul (ghetar care ocupa 8% din teritoriul Islandei); din estuar icebergurile pleaca incet spre ocean iar in portiunea cea mai ingusta a estuarului apar niste curenti puternici care aduc multi pesti, explicand astfel sutele de pescarusi care roiau la suprafata apei. Tot in Jökulsárón amatorii pot face o plimbare printre iceberguri cu amfibia : ) Ne-am despartit de soarele care se reflecta tare frumos pe apa si pe iceberguri si ne-am indreptat catre penultima cazare din Islanda : ( » Post actualizat in 31 Jul 2015 13:56Intrucat se anunta o zi 'lejera' ca nr km si fara obiective specifice de vizitat pe traseul pana la port, am hotarat ca in ultima zi sa ne intoarcem pana la Jökulsárón pentru a mai admira gheturile. Nu a fost o alegere prea inspirata: soarele nu si-a mai facut aparitia iar apoi pe drumul catre port vantul lateral puternic inrautatea simtitor minima de 5 grade pe care am avut-o in aceasta zi pe traseu. Drumul sudic catre Seydisfjordur (portul pentru intoarcere cu ferry) strabate intai zona de coasta si apoi se bifurca fie catre coasta, fie mai prin munte. L-am ales pe cel prin munte care dezvaluie din nou peisaje unice; am intalnit si aici singura portiune de macadam de 5 km pe care ar avea-o de parcurs cei care urmaresc in Islanda doar 'ring-road' (care este, cu aceasta mica exceptie, 100% asfaltat). Pe drum ne-am oprit din nou in Egilsstaðir unde din nou am ratat 'la mustata' vestitele lamb-chops (tocmai se terminasera). Tot aici motocicleta a primit o bine-meritata spalare la benzinaria cu spalatorie gratuita self-service. In cei 25 km din Egilsstaðir pana la cazarea din portul Seydisfjordur am avut ceata si recordul de 3 grade temperatura : ))) . Va urma : ) » Post actualizat in 03 Aug 2015 14:06Regulile Smyril Line impun prezenta la imbarcarea din Seydisfjordur cu 3 ore inaintea orei de plecare - asa ca in dimineata urmatoare am avut un interval generos pentru a schimba impresii cu alti motoristi la coada. Unul dintre ei - un englez - se retrasese anticipat din campul muncii pentru a se plimba pe 2 roti prin lume cu al lui Triumph. Fusese prin toata Europa, Maroc, America de Sud/Nord iar dupa Islanda si Feroe pleca in Noua Zeelanda. Ce viata : )))) De data asta plecand dimineata catre Feroe, dupa cele 15 ore am ajuns la destinatie la 03:00AM; deoarece mergeam la aceeasi pensiune ca la 'dus', discutasem deja cu proprietara sa ne lase usa deschisa pentru a ne putea caza. A urmat o zi de plimbare prin Torshavn in cartierul vechi Tinganes iar seara am raspuns invitatiei unui motorist cunoscut pe ferry la intoarcerea din Islanda - avea un shop Harley Davidson in Torshavn unde se mai strangeau periodic bikerii pentru o bere etc. A mai urmat un drum pana in Vidareidi - punctul cel mai nordic al insulei. Catre Vidareidi se traverseaza niste tuneluri foarte inguste care au la fiecare ~50m niste refugii in care sa astepte masina fara prioritate daca intersecteaza alt vehicul in tunel. Si aceasta zi s-a incheiat cu un mic party la reprezentanta Harley din Torshavn.Si iata-ne si in ultima zi in Feroe : ( . Am mers cu un vaporas pana intr-o locatie mai izolata - insula Mykines - unde pot fi admirate in mediul natural diverse specii de pasari printre care si vestitii 'puffin'. Insula inca mai este populata si de cca 25 familii de feroezi. Pentru intoarcere rezervasem cu 2 zile inainte locuri la elicopter; exista in Feroe niste curse intre diverse insule cu elicopterul la un pret rezonabil (inteleg ca exista o subventie de la guvern). Pretul vaporasului catre Mykines este de ~50 lei pentru 45 minute iar intoarcerea cu elicopterul costa ~70lei si dureaza 12 minute.Calatoria cu elicopterul a meritat pe deplin - insulele par cu atat mai spectaculoase de la 250-300m altitudine : ) . Singurul dezavantaj este ca elicopterul te lasa in aeroportul din Faroe care este la o distanta de 3-4km de portul in care lasasem motocicleta; am avut noroc cu microbuzul care te ia de pe pista si te duce in statia de autobuz a aeroportului - cand am intrebat soferul daca stie cand vine urmatorul autobuz s-a oferit sa ne duca (gratuit, bineinteles) pana in port. Si referitor la autobuze am aflat ca toate autobuzele din Feroe sunt gratuite (si intra- si interurban) : ) » Post actualizat in 03 Aug 2015 14:45Seara ne-am intors in Torshavn pentru a ne imbarca pentru ultima data pe acelasi ferry Norrona care face neintrerupt curse Danemarca-Feroe-Islanda si retur. Urmau 2 nopti si o zi din nou pe vapor insa de data asta, dupa o prima 'noapte furtunoasa' in care era sa cad din pat din cauza valurilor si ma temeam ca motocicletele aliniate in cala au cazut ca piesele de domino, am avut apoi parte de o zi si o noapte cu mare foarte linistita, soare si 20 de grade pe punte : ) O chestie interesanta referitoare la ferry: de fiecare data pleaca din port cu cel putin o ora intarziere fata de orar insa intotdeauna ajunge la destinatie la ora stabilita : ) Marti (14.07) dimineata am debarcat in Hirtshals cu destinatia Hamburg. Am facut un popas in Danemarca langa Vejle pentru a vizita sit-ul istoric Jelling - asezarea vikinga cea mai veche din Danemarca. In apropiere am intalnit si o mini-rezervatie plina de cerbi si caprioare : ) De data aceasta am gasit gara mult mai usor decat in Viena, mai ales ca, spre deosebire de Viena, in Hamburg masinile si motocicletele circula direct prin mijlocul garii, nu exista terminal dedicat de imbarcare in afara garii : ) . Varianta de cuseta cu baie proprie pentru care am gasit locuri pe sensul de intoarcere ofera un spatiu decent comparativ cu cea standard, amplasarea bagajelor nemaifiind o problema de data asta : )Miercuri, dupa coborarea din tren, am pornit din Viena pe autostrada la o temperatura (30) cu 10 grade mai ridicata decat in ziua anterioara. Macar am avut parte de o trecere treptata de la cele 6 grade cu care ne obisnuisem in Islanda la cele peste 35 care ne asteptau in tara. Din Viena am parcurs si ultima etapa a calatoriei - fix 1000km pana acasa. Seara ne-am strans cu amicii motoristi pentru a schimba impresii si a revedea in poze locurile prin care sper sa mai ajungem pe 2 roti : ) Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
MrD Postat August 13, 2015 Share Postat August 13, 2015 Beautiful N-am observat nici un rezumat vis a vis de bugetul total. FJR`ul cum s-a comportat ? Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
cocoon Postat August 13, 2015 Autor Share Postat August 13, 2015 (editat) Partea cu bugetul este discutabila in functie de preferintele si pretentiile fiecaruia. In cazul nostru am facut primele calcule si planuri prin Octombrie 2014 si ajungeam la costuri apropiate de 6000E. Problema a fost ca am obtinut confirmarile de concediu doar prin Februarie 2015 si abia atunci am facut rezervarile. Bineinteles ca pana in Februarie se epuizasera cusetele cele mai cautate (2 paturi plus baie - camera standard) si am mai avut optiune fie de cusete de 4-6 persoane (separat - barbati la barbati si femei la femei) fie cusete 'De Luxe', fiind nevoiti sa platim aprox 1000E in plus doar la ferry. Si la cazari numarul ofertelor se diminuase... De mentionat ca pretul la cazari in Islanda este mai mare chiar si decat cele din Norvegia insa mancarea este mai ieftina. In Islanda am rezervat cazari din timp prin Booking (intre 99 si 170E/noapte cu mic dejun inclus ) iar in Feroe prin AirBNB (~85E/noapte/apartament fara mic dejun). In concluzie bugetul a sarit putin de 7000E insa estimez ca se pot scuti minim 1500E de catre cei care pot face rezervari cu mult timp inainte (nu mai aduc in discutie si varianta cort la care am vazut ca au apelat f multi motoristi in Feroe/Islanda); si mai pot varia/scadea costurile semnificativ si in functie de diversele atractii de pe drum care, pentru unii, poate nu sunt de interes: vizionare balene ~70E, muzee, baie la Lake Myvatn 60E etc. Despre FJR - s-a comportat foarte bine, mai ales ca a avut de parcurs cei mai grei km din cariera lui (cam 50 din cei aproape 300km de macadam parcursi in Islanda au fost cu adevarat dificili pentru un motor asa greu). Cand am facut planul pentru excursie si am vazut cati km de macadam se intrevedeau am stat in dubiu in a monta, macar pe spate, o anvelopa cu profil enduro-touring (ma uitam la Metzeler Tourance) dar am renuntat pana la urma si am fost placut surprins ca dupa atat macadam si incarcat cu bagaje etc Michelin-urile Pilot Road (2 spate/4GT fata) au avut doar cateva taieturi superficiale (aceleasi crestaturi de suprafata le observasem oricum si la anvelopele anterioare dupa mers doar pe asfalt in RO si pe afara)... Oricum pe portiunile mai dificile aduse in discutie (unele cu pietris de dimensiuni de la minge de golf la minge de tenis! si altele cu strat de nisip de 4-5cm) nu cred ca s-ar fi simtit prea bine nici posesorul de GS1200. Am vazut un singur moto in zona aia - un F650 - iar conducatorul aprecia drumul "ca foarte dificil" dar asta depinde de perceptia fiecaruia plus factori gen greutatea motorului, abilitatile conducatorului (sau si inconstienta), anvelope etc etc. La acel drum cel mai mult m-a stresat imaginea unei anvelope taiate ireparabil pe spate intr-o zona super-pustie. Dar totul a fost ok pana la urma Editat August 13, 2015 de cocoon Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
pelesh Postat August 17, 2015 Share Postat August 17, 2015 Felicitari pt tura exceptionala dar si pentru prezentarea detaliata. Nu mai vorbesc de poze! Bravo ! Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
dmilian Postat August 17, 2015 Share Postat August 17, 2015 Am citit cu mult interes si vreau sa te felicit atat pe tine cat si partenera ta de curajul dovedit ! Felicitari si sper sa mai revii cu poze si urmatoarele experiente ! Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
GAMO Postat August 17, 2015 Share Postat August 17, 2015 Ma bucur pentru voi, ca ati putut face o calatorie in locuri atat de minunate. Multumesc frumos pentru sharing. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
marcel bv Postat August 21, 2015 Share Postat August 21, 2015 Banuiesc ca te referi la prietenii din Brasov; in urma cu ceva vreme am tot cautat pe forum topicuri despre plimbari moto in Islanda/Feroe, nu am gasit nimic relevant dar am aflat indirect despre planul brasovenilor. Sper sa aiba vreme mai buna decat noi in Islanda (la temperaturi ma refer). Salutare. Putem spune ca am fost mutumiti de vreme.In Islanda ne-a plouat doar ultimele 2 zile,in nord.Noi am facut traseul in sensul acelor de ceasornic, invers fata de voi.Temperatura era scazuta,dar nu ne-a suparat nici pe departe cat a facut-o vantul.Si norii care furau peisajele.In Feroe nu am avut decat jumatate de zi de vreme buna,am apucat sa vedem doar insula Vagar,cea din vest. Dar....se putea si mai rau. Numai bine. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
cocoon Postat August 21, 2015 Autor Share Postat August 21, 2015 (editat) Salutare. Putem spune ca am fost mutumiti de vreme.In Islanda ne-a plouat doar ultimele 2 zile,in nord.Noi am facut traseul in sensul acelor de ceasornic, invers fata de voi.Temperatura era scazuta,dar nu ne-a suparat nici pe departe cat a facut-o vantul.Si norii care furau peisajele.In Feroe nu am avut decat jumatate de zi de vreme buna,am apucat sa vedem doar insula Vagar,cea din vest. Dar....se putea si mai rau. Numai bine. Bine ati revenit! : ) In Islanda noua vantul ne-a dat de furca doar intr-o zi cand batea puternic dar macar constant, nu in rafale. Am fost multumiti ca am scapat doar cu atat - cu mult inaintea plecarii cand ne documentam despre traseu am fost avertizati de niste motoristi de pe alte forumuri ca au intalnit portiuni cu vant in rafale atat de puternice incat au fost fortati sa se opreasca : ( . Tot legat de vant - in Feroe am asistat chiar la un fenomen mai putin intalnit: oprisem pt alimentare dupa un drum cu ploaie marunta si vant lateral (dinspre mare) f puternic. Cand am intrat in benzinarie sa platesc tocmai se oprea ploaia iar la iesire (cred ca nu au trecut 2 minute) deja se uscase asfaltul?! Va asteptam cu impresii despre Islanda de August Numai bine. Editat August 21, 2015 de cocoon Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
asilindean Postat Septembrie 2, 2015 Share Postat Septembrie 2, 2015 Frumos. Multumim Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
cocoon Postat Septembrie 3, 2015 Autor Share Postat Septembrie 3, 2015 Am uitat sa povestesc si despre "surprizele" care au inceput sa apara acasa in cutia postala dupa ce ne-am intors: amenzi de radare din Austria si Ungaria : ((( Din ce am citit Romania s-a conformat cu regulamentul UE de a trimite datele soferilor in baza de date centrala inca din Ianuarie 2014; interesant e ca la plimbarea din vara 2014 am avut acelasi stil de mers (pe autostrada in general peste limita fara a tine cont prea in detaliu de camere etc) dar atunci nu am avut neplaceri - oare in 2015 au fost mai vigilenti?! Oricum, aviz amatorilor Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Postări Recomandate
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.