JAGI Postat August 1, 2015 Share Postat August 1, 2015 Salutare. Deschid acest topic deoarece numai anul acesta m-au sunat 2 cunoscuti care s-au plins ca in urma servisarii furcilor fata, suspensiile si-au redus cursa cu cel putin 30%(mai mult sau si mai mult). Deoarece si eu m-am lovit la inceputurile mele moto de aceeasi problema tin sa va atrag atentia ca foarte multi mecanici cu renume (exlus TNG)sau ateliere care dau si factura nu desfac partea hidraulica din telescoape, nu respecta cu strictete ordinea operatiunilor. Nu spala interiorul hidraulicii, lasa ulei vechi in ele. Mai toti fac asta din ignoranta, din lipsa de respect pt clienti, ca sa nu se oboseasca cu munca. Pun o cantitate de ulei dupa ureche, deaici rezulta si lipsa cursei amortizoarelor. De amortizoarele spate ce sa va mai spun. Si ele trebuie servisate, saibele care compun valvele sint pline ochi de mizerie, uleiul trece in cantitatea care se nimereste, nu cea corecta care face ca viteza de compresie sau revenire sa fie cea dorita. Rezervorul de gaz inert(azot) este de cele mai multe ori aproape gol. Vorbesc de motociclete vechi, 5-15 ani, 20-100 000km reali. Ce pret as putea pune pe amortizoarele unui R1 GSXR, CBR vechi de 10 ani la care valvele de ulei din amortizoare nu au fost servisate, inlocuite niciodata? Schimbul de ulei e doar apa de ploaie vis a vis de ce ar trebui facut pt o functionare in parametri a amortizoarelor. Un prieten mecanic a demontat zilele trecute un amortizor spate Mupo, vechi din 2008, neservisat niciodata. Reglajele de compresie-rebound aproape ca nu mai schimbau nimic in comportamentul motocicletei. La dezasamblare, supriza, mizerie mare intre saibe Cei 2 amici care m-au sunat sint liberi sa povesteasca sau nu , aici pe topic, experienta lor. Sint convins ca sint multi patiti. Un mecanic mi-a replicat pur si simplu ca de vina ar fi patronul care nu-l doteaza cu o presa speciala de comprimat suspensiile ca sa poate scoate arcurile. Retineti, mecanici specializati pe suspensii sinti doar citiva in RO. Poate nu trec de 5 in total. Restul, doar sa schimbe uleiul la ele. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Geo_ZGA Postat August 1, 2015 Share Postat August 1, 2015 E bun topicul. Ar putea sa fie si mai bun daca se fac mici tutoriale, pt diverse tipuri de furci/amortizoare, ca sa mai invete si cei neinitiati. Plus mici tricks&tips, pt ca, evident, nu totul merge "ca la carte". Eu, de exemplu, am mesterit doar la 2 furci, normale, una cu reglaj, alta fara... pe cea clasica, de la viroguta, am invatat-o pe de rost. In prima faza, nu am putut sa desfac surubul care tine paharul prins de tub, se invartea in gol. Lipsa pistol de impact, deci am cautat metode artizanale. Unii pe net povesteau ca si-au facut o tija filetat cu o piulita exterior de 10 (parca) ca sa tina contra. La mine nu a functionat, scapa... m-a ajutat cineva cu un platband solid, polizat la capat pe dimensiunea corecta. Curatat tot, uleiul vechi era o mazga parca iesita dintr-o canalizare, urat mirositoare si in cantitate fff mica. Cuzinetii pareau buni. In a 2a faza, dupa un an in care mi-a curs pe la ambele simeringuri, am luat simeringuri OEM Yamaha (Nok parca sunt ele de fapt) si cuzineti noi. La cuzineti... surpriza, nu ieseau de pe gura paharului. Am incercat sa gasesc un extractor cu gheare, dar nu am gasit unul atat de mic. Sudorul nu s-a riscat sa le traga 2-3 puncte (cu tig), fiind otel pe aluminiu. Am incercat sa le bat din spate cu o tija filetata usor stramba... nimic. Am indoit la varf o surubelnita dreapta si am incercat sa trag, bat... nimic. Am sunat la Patrick, Ambulanta Moto, la Cesar GRG... si la toti cunoscutii mai priceputi. Nu am gasit alta solutie in afara de taiatul cu dremmel... cate 2-3 ore de taiat cu grija (si tot am mai scapat pe langa), scos bucatica cu bucatica... din '91, se sudasera acolo, nu ieseau deloc. La final, dupa ore de taiat si enervat... am ciupit un simering de ulei cam in dreptul arcului. Mi-am bagat picioarele si l-am lasat asa... surpriza, placuta de data asta, nu curge deloc. Din pacate nu am facut decat vreo 3-4 poze neclare la operatiunile astea. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
superbec Postat August 1, 2015 Share Postat August 1, 2015 Jagi, cand e 2 milioane un "servis" de furca ... de amortizorul spate oricum nu se intereseaza aproape nimeni... ia spune ce servis poate functiona la pretul asta, dureaza aproape 4 ore (1 mecanic) sa revizuiesti o furca si asta daca ai toate sculele necesare Si trebuie sa ai in vedere ca marea majoritate a motociclistilor haba n-au cum trebuie sa functioneze/simta suspensia pe motocicleta personala, cei putini care au ocazia sa mearga pe o motocicleta noua au dintr-o data o revelatie Pot sa ti-l recomand pe tovarasu Stulewa Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Geo_ZGA Postat August 1, 2015 Share Postat August 1, 2015 Amortizoarele spate de cruiser (viroguta), "dintr-o bucata", se pot face? Eu nu mi-am dat seama cum. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
stulewa Postat August 1, 2015 Share Postat August 1, 2015 merci superbec de recomandare, ai o bere de la mine ce sa mai spunem de cuzineti, ca si aia se tocesc... sau de folosirea dinamometricei la strangerea pe jug pentru a nu deforma tubul... ar mai fi si montajul rotii fata defectuos, lucru care face ca furca sa stea in tensiune si sa lucreze defectuos... amortizoare de spate n-am servisat prea multe, e ceva bataie de cap cu aerisirea si umplerea cu azot daca n-ai scule special. si dupa toate astea, cand ii cer omului 100euro cu tot cu piese imi spune ca nea Vasile de la scularie a zis ca I le face pe doua sticle de vin... Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Ionut Soptea Postat August 1, 2015 Share Postat August 1, 2015 E bun topicul. Ar putea sa fie si mai bun daca se fac mici tutoriale, pt diverse tipuri de furci/amortizoare, ca sa mai invete si cei neinitiati. Plus mici tricks&tips, pt ca, evident, nu totul merge "ca la carte". Eu, de exemplu, am mesterit doar la 2 furci, normale, una cu reglaj, alta fara... pe cea clasica, de la viroguta, am invatat-o pe de rost. In prima faza, nu am putut sa desfac surubul care tine paharul prins de tub, se invartea in gol. Lipsa pistol de impact, deci am cautat metode artizanale. Unii pe net povesteau ca si-au facut o tija filetat cu o piulita exterior de 10 (parca) ca sa tina contra. La mine nu a functionat, scapa... m-a ajutat cineva cu un platband solid, polizat la capat pe dimensiunea corecta. Curatat tot, uleiul vechi era o mazga parca iesita dintr-o canalizare, urat mirositoare si in cantitate fff mica. Cuzinetii pareau buni. In a 2a faza, dupa un an in care mi-a curs pe la ambele simeringuri, am luat simeringuri OEM Yamaha (Nok parca sunt ele de fapt) si cuzineti noi. La cuzineti... surpriza, nu ieseau de pe gura paharului. Am incercat sa gasesc un extractor cu gheare, dar nu am gasit unul atat de mic. Sudorul nu s-a riscat sa le traga 2-3 puncte (cu tig), fiind otel pe aluminiu. Am incercat sa le bat din spate cu o tija filetata usor stramba... nimic. Am indoit la varf o surubelnita dreapta si am incercat sa trag, bat... nimic. Am sunat la Patrick, Ambulanta Moto, la Cesar GRG... si la toti cunoscutii mai priceputi. Nu am gasit alta solutie in afara de taiatul cu dremmel... cate 2-3 ore de taiat cu grija (si tot am mai scapat pe langa), scos bucatica cu bucatica... din '91, se sudasera acolo, nu ieseau deloc. La final, dupa ore de taiat si enervat... am ciupit un simering de ulei cam in dreptul arcului. Mi-am bagat picioarele si l-am lasat asa... surpriza, placuta de data asta, nu curge deloc. Din pacate nu am facut decat vreo 3-4 poze neclare la operatiunile astea. Poate pare o intrebare stupida dar totusi.... ai incalzit "paharele" (sa se dilate) inainte sa incerci sa separi tuburile? Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Geo_ZGA Postat August 1, 2015 Share Postat August 1, 2015 Poate pare o intrebare stupida dar totusi.... ai incalzit "paharele" (sa se dilate) inainte sa incerci sa separi tuburile? Da, nu puteai sa pui degetul pe ele. 24 ani probabil i-au "sudat" pe pahare. Plus ca modul de montaj e bagatul fortat al cuzinetilor, capetele taiate se apropie la maxim, maxim. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Vizitator goe 75 Postat August 1, 2015 Share Postat August 1, 2015 Cred ca cel mai folositor ar fi o lista cu acei citiva mecanici care sunt profesori in domeniu. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Geo_ZGA Postat August 1, 2015 Share Postat August 1, 2015 Nu cred ca e vorba sa fie "profesori", ci doar sa fie seriosi si sa faca treaba bine, complet. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
JohnyGabe Postat August 1, 2015 Share Postat August 1, 2015 Exact. Faceti si o lista daca tot scrieti un post pt asa ceva. Sa fie cat mai complet "subiectul" Cred ca cel mai folositor ar fi o lista cu acei citiva mecanici care sunt profesori in domeniu. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
pizzaru Postat August 1, 2015 Share Postat August 1, 2015 (editat) Eu îl recomand cu încredere pe Cezar GRG, am fost sezonul trecut la el pentru o servisare totală zic eu. Schimbat ulei, simeringuri și curatata ca la carte m-a costat 470 lei dar își merită bănuții. Editat August 1, 2015 de pizzaru Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
ashtray. Postat August 1, 2015 Share Postat August 1, 2015 (editat) Avand in vedere soselele din romania cam la ce perioada/km ar trebui verificat/servisat amortizorul spate? Editat August 1, 2015 de Ashtray Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
isai@ Postat August 1, 2015 Share Postat August 1, 2015 Eu îl recomand cu încredere pe Cezar GRG, am fost sezonul trecut la el pentru o servisare totală zic eu. Schimbat ulei, simeringuri și curatata ca la carte m-a costat 470 lei dar își merită bănuții. Confirm si eu, am servisat furca la GRG, am fost multumit, furca a fost servisata si setata perfect. Am primit si sfatul de a reveni pentru setarea amortizorului spate, nu am apucat, dar cu siguranta voi reveni. Multumim Jagi pentru topic. Cele bune. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
JAGI Postat August 1, 2015 Autor Share Postat August 1, 2015 Operatiunile sint migaloase, costa peste 100euro. Revin asupra mecanicilor neseriosi, ori habarnisti, ori cum spune Superbec, se bazeaza ca oamenii sint ignoranti si habarnuau cu ce se maninca suspensiile. Referitor la servisarea standart: se dau afara arcurile, se baga benzina in tuburile hidraulice sa se spele cit de cit interiorul cilindrilor prin care curge uleiul, pistoanele. Tuburile exterioare le spala majoritatea, dar doar atit, arcurile nu le mai dau afara din partea hidraulica.Inainte de a te apuca de servisarea standart, trebuie VERIFICAT daca hidraulica functioneaza corect, adica inainte de a da furcile jos de pe moto, se stringe si dupaia se desface la maxim reglajul de compresie si rebound si se verifica daca exista diferenta importanta a vitezei de comprimare si revenire a suspensiei. Daca diferenta e mica sau insuficienta trebuie avut in vedere cauzele, adica daca nu cumva furcile au fost lovite , s-a mers cu ele putin strimbe, segmentii de pe pistoane s-au uzat si nu mai fac presiune. In cazul asta, servisarea simpla e DEGEABA. Mai revin si cu alte amanunte. Rog si alti cunoscatori sa posteze. » Post actualizat in 01 Aug 2015 17:56Avand in vedere soselele din romania cam la ce perioada/km ar trebui verificat/servisat amortizorul spate? 20 000 km ar fi . Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
dedant68 Postat August 1, 2015 Share Postat August 1, 2015 Am inteles s-a deschis un topic, dar hai sa fie eficient si in folosul toturor. Daca cineva stie mai mult decat verificare clasica si schimbul de ulei, sa posteze etapele de lucru intr-un mod logic in plus, daca are/detine si foto, cu atat mai bine. Ceva din experienta proprie, probleme comune sau particulare, etc. Ideea ca sunt numai 5 mecanici in RO care stiu cu ce se mananca operatiunea completa, suna a reclama ascunsa..si care este finalul? Practic, sa-i cautam pe cei 5 daca vrem o lucrare de calitate?! Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
JAGI Postat August 1, 2015 Autor Share Postat August 1, 2015 Pai deaia nici nu o sa le fac reclama. Eu doar vreau sa-i avertizez pe viitorii clienti, sa stie macar ce sa ceara de la mecanici. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
dedant68 Postat August 1, 2015 Share Postat August 1, 2015 Si tu crezi ca daca ai un set de notiuni teoretice despre cum ar trebui sa decurga lucrarea/operatia, il poti invata pe Nicolae sa faca asa cum este normal? Ma indoiesc ! Daca nu are pricepere si tragerea de a face lucru bun, nu va face, il va convinge si pe client, ca este asa cum face/stie el mai bine. In RO se practica replica_ Daca stii, de ce ai venit la mine?? Si eu am schimbat uleiul si am veficat amortizoarele fata dupa manual, dar este limitat, nu iti ofera mai departe etape de lucru pentru partea inferioara. Probabil ca pe site-uri moto gasesti mai mult, iti procuri si setul de scule si o faci. Dar, asta ziceam, si nu in mod critic, cine stie mai bine si a lucrat, sa posteze etapele, poate aflam si noi mai mult. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
yo4hgx Postat August 1, 2015 Share Postat August 1, 2015 La furci se pricep mult mai multi... pentru amortizoarele spate cu gaz ar fi interesant de aflat, mai ales ca e nevoie de ceva scule dedicate. Pentru cei ce nu au reglaje la furci http://racetech.com/html_files/EMULATORGV.HTML Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
catas_him Postat August 1, 2015 Share Postat August 1, 2015 (editat) Salutare. Deschid acest topic deoarece numai anul acesta m-au sunat 2 cunoscuti care s-au plins ca in urma servisarii furcilor fata, suspensiile si-au redus cursa cu cel Retineti, mecanici specializati pe suspensii sinti doar citiva in RO. Poate nu trec de 5 in total. Restul, doar sa schimbe uleiul la ele. Da, aia 2 cunoscuti ai tai, unde si-au servisat amortizoarele, asta ca sa faci si reclama si antireclama? Reclama deja ti-ai facut si tie si lu TNG, mai raman 3 care stiu sa serviseze,nu? Tu oricum daca nu servisezi personal, ti-ai facut reclama caspoti recomanda pe cineva serios care sa o faca. Daca nu spui service-urile unde si-au servisat naspa furcile prietenii tai, chiar cred ca ai deschis topicul pt ati face tie reclama.... Sunt destui care stiu sa seviseze, nu-s numai 5, dar nu ma apuc eu acum sa-i numar, nu-mi place statistica.... PS.Spor la servisat si la clienti. » Post actualizat in 01 Aug 2015 20:27 Operatiunile sint migaloase, costa peste 100euro. Revin asupra mecanicilor neseriosi, ori habarnisti, ori cum spune Superbec, se bazeaza ca oamenii sint ignoranti si habarnuau cu ce se maninca suspensiile. Referitor la servisarea standart: se dau afara arcurile, se baga benzina in tuburile hidraulice sa se spele cit de cit interiorul cilindrilor prin care curge uleiul, pistoanele. Tuburile exterioare le spala majoritatea, dar doar atit, arcurile nu le mai dau afara din partea hidraulica.Inainte de a te apuca de servisarea standart, trebuie VERIFICAT daca hidraulica functioneaza corect, adica inainte de a da furcile jos de pe moto, se stringe si dupaia se desface la maxim reglajul de compresie si rebound si se verifica daca exista diferenta importanta a vitezei de comprimare si revenire a suspensiei. Daca diferenta e mica sau insuficienta trebuie avut in vedere cauzele, adica daca nu cumva furcile au fost lovite , s-a mers cu ele putin strimbe, segmentii de pe pistoane s-au uzat si nu mai fac presiune. In cazul asta, servisarea simpla e DEGEABA. Mai revin si cu alte amanunte. Rog si alti cunoscatori sa posteze. » Post actualizat in 01 Aug 2015 17:56 20 000 km ar fi . Da, bune detaliile, cam asta fac toti la service, nimic deosebit in relatarea de pana acum. Daca vrei ajutor de la ceilalti 4, trebuie sa-i astepti sa vina din concediu. Si daca tot ai deschis topicul, tu fiind unul din aia 5, atunci nu descrie etapele in linie generala ci fii mai explicit, eu sunt dispus sa citesc si sa invat....daca am ce.... Salutari. Editat August 1, 2015 de catas_him Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
JAGI Postat August 2, 2015 Autor Share Postat August 2, 2015 (editat) Pardon colegul, nu am mentionat ca eu fac service la amortizoare. Nu stiu cum naiba ati dat-o ca acest topic e o reclama mascata. Cei 2 colegi care m-au sunat anul asta sint liberi sa posteze aici numele mecanicilor. La fel cum am zis ca nu fac reclama, nu voi mentiona nici numele celor care fac treaba dupa ureche. Repet, topicul este pt a incerca constientizarea a cit mai multor rideri despre cum ar trebui servisata o suspensie moto, macar conform manualului de reparatie. Verificare prealabila pt a vedea daca reglajele de compresie -rebound functioneaza in parametri acceptabili este iarasi o cerinta majora. Daca nu mai lucreaza corect, un schimb de valve este indicat, valvele se pot cumpara separat pt 2-300euro. Amortizoarele spate se desfac destul de usor de cei ce au presa dedicata, un pistol pneumatic. Exista baieti care au butelie de azot , nu costa o avere sa amorseze rezervorul amortizorului. Editat August 2, 2015 de JAGI Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Cesar Postat August 4, 2015 Share Postat August 4, 2015 Bogdane, acum 3 ani m-am chinuit o zi sa demontez o furca de 954. Stand de vorba cu motociclistul care imi e prieten (are si cont pe forum), mi-a spus ca fostul proprietar facuse servisarea furcii fata impreuna cu tine. Acum... de ce n-am reusit sa dau afara cartusurile din furca: pentru ca pe suruburile de fixare de jos fusese aplicat Loctite (rosu) permanent. Ca sa dau afara cartusurile am frezat capul suruburilor si apoi le-am inlocuit. Eu doar vreau sa-i avertizez pe viitorii clienti, sa stie macar ce sa ceara de la mecanici. Avand in vedere cele scrise mai sus, parerea mea este sa ai mare grija ce scrii pe-aici. Nu de alta dar ... poate iar ma trezesc cu Loctite permanent pe la vreo furca Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
cmd Postat August 4, 2015 Share Postat August 4, 2015 Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
JAGI Postat August 4, 2015 Autor Share Postat August 4, 2015 Tu faci service, ai tot interesul sa ma contrazici. De unde rezulta in topicul asta ca eu sau prietenii mei ne facem reclama ca servisam suspensii? Bag seama ca multi mecanici incearca se devieze subiectul. Bogdane, acum 3 ani m-am chinuit o zi sa demontez o furca de 954. Stand de vorba cu motociclistul care imi e prieten (are si cont pe forum), mi-a spus ca fostul proprietar facuse servisarea furcii fata impreuna cu tine. Acum... de ce n-am reusit sa dau afara cartusurile din furca: pentru ca pe suruburile de fixare de jos fusese aplicat Loctite (rosu) permanent. Ca sa dau afara cartusurile am frezat capul suruburilor si apoi le-am inlocuit. Avand in vedere cele scrise mai sus, parerea mea este sa ai mare grija ce scrii pe-aici. Nu de alta dar ... poate iar ma trezesc cu Loctite permanent pe la vreo furca Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Cesar Postat August 4, 2015 Share Postat August 4, 2015 (editat) Un singur lucru nu as vrea sa se intample - sa fiu inteles gresit. Momentan insa nu sunt sigur ca am inteles exact ce doresti din acest topic. Daca vorbim despre servisare "ca la carte" exista suficienta informatie detaliata in manualele de service pentru aproape orice model de motocicleta. Pentru amortizoarele spate exista mai putina informatie disponibila. Daca vorbim despre fineturi si ajustari de amortizare in care intervin foarte multi factori, atunci e mult mai complicat. Nici o carte nu iti ofera informatiile pe tava. Nu exista standard. Se porneste de la o baza teoretica si pasii care se fac se bazeaza partial pe intuitie, partial pe experienta si partial pe intelegerea bazelor teoretice. Teoria este insa cel mai greu de inteles Nu exista in tara banc de teste pt suspensii disponibil motociclistilor. Producatori si tuneri cu renume de suspensii au asa ceva si isi creaza baze de date pentru fiecare tip de suspensie pe care o produc sau o re-valveaza .Astfel optimizeaza timpii de testare si ajung la rezultate excelente cu efort mult mai mic decat daca ar testa orice. Eu unul am lucrat pe un astfel de banc de proba pentru suspensii vreun an. Chiar as fi extrem de incantat sa pot sa fac un schimb de experienta cu cineva care a lucrat acelasi lucru. Pana acum nu am intalnit pe nimeni Editat August 4, 2015 de Cesar Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
JAGI Postat August 4, 2015 Autor Share Postat August 4, 2015 (editat) Cred ca nu citesti esentialul. E vorba de aruncatul banilor la mecanici care nu fac altceva decit sa schimbe uleiul, si nici macar acela nu e pus in cantitatea care trebuie, rezultind functionarea cursei doar pe jumatate a furcilor. Nu se spala macar interiorul hidraulicii, uleiul vechi ramine in cilindri impreuna cu mizeria veche. Editat August 4, 2015 de JAGI Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Postări Recomandate
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.