Hellryder Postat August 10, 2015 Share Postat August 10, 2015 Eu am niste banuieli legate de ce neam e mobra in cauza, dar poate stie cineva mai multe. Sfaturi? Nu are acte, proprietarul a murit. Se poate face ceva? Nu pare sa dea scanteie, dar am fost asigurat ca a functionat si e completa. Idei? Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Lolo_ID Postat August 10, 2015 Share Postat August 10, 2015 E motocicleta M1M ruseasca. O alta copie dupa celebrul DKW RT 125. Toba , lampa spate si saua nu-i apartin. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Hellryder Postat August 10, 2015 Autor Share Postat August 10, 2015 Saua si lampa 100% nu sunt ale ei. De toba parca n-as baga mana in foc... Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Lolo_ID Postat August 10, 2015 Share Postat August 10, 2015 M1M nu a avut toba ”trabuc” ci ”coada de peste” ca si K55-ul. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
ZIDU' Postat August 11, 2015 Share Postat August 11, 2015 nu ar trebui sa fie prea greu sa o pornesti. curata platina si pune un condensator bun, foloseste o baterie externa strict pt circuiitul de aprindere si ai rezolvat cu scanteia Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
vene Postat August 11, 2015 Share Postat August 11, 2015 Salut, Instalatia electrica vad ca e modificata radical. E posibil ca sa fie adaptat un magnetou de la K 58(se practica asta atunci pentru ca era problema cu incarcarea dar si sa gasesti baterie)- doarece nu se vede nimic care sa confirme ca mai era bateria (poate e in cutie, dat cutia asta e mica sa intre si releul si bateria), in plus e montata bobina de inductie sub rezervor ca la K 58, nu este in cutie, ca la K55 ori MZ 125. Dai jos capacul de la aprindere si vezi ce e acolo(eventual poze). Eu nu te-as sfatui sa te grabesti cu pornitul, mai bine cureti tot, dai jos cilindrul sa vezi cum stai cu pistonul si cu segmentii (segmentii de obicei cand sta mult se blocheaza in canale, dar cu ceva petrol, etc se deblocheaza mult mai usor in faza asta), vezi ce e si cu ambielajul, eventual ungi bine si la piciorul bielei ca ai acces, ramane la "noroc", dar e greu asta, sa nu fie simeringurile de la ambielaj crapate, dar cel de la aprindere se schimba usor, demontezi doar aprinderea, acolo e un capac de tabla fixat cu 3 suruburi in care se afla simeringul.Se gaseste cu latime de 8mm, original e de 10mm, dar diametrele interior/exterior sunt OK, asa ca nu e problema. Vezi ce e si cu carburatorul, mai ales la plutitor unde de obicei e afectat, curatat bine "paharelul decantor" unde e jiclorul, deasemenea subarul sa culiseze usor. Pare mult de munca, dar nu e, in plus, merita sa faci acesti pasi, altfel o sa-ti para rau ca te-ai grabit. Daca ajungi la impas, te mai pot sfatui. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Hellryder Postat August 11, 2015 Autor Share Postat August 11, 2015 In cutie nu e nimic, e goala. E intr-adevar o bobina sub rezervor. Multumesc mult pentru sfaturi, o sa ma ocup de ea exact asa cum ai scris. O sa pun si poze de la fiecare operatie. Daca la mecanica si curatat ma pricep, am mai desfacut am facut si la loc si au mers, la electrica sunt praf. Intrebare: daca dau jos ciclindrul, nu imi trebuie garnitura de chiulasa cand il pun la loc? Se mai gaseste pe undeva? Sau o fac din clingherit? Motoreta a stat in conditii bune, e drept ca a batut un pic soarele printr-un gemulet pe o bucata de rezervor, acolo unde e si scorojita vopseaua, dar in rest pare surprinzator de OK. Bani nu merita sa bag in ea pentru restaurare pentru ca nu are acte si nu cred ca se poate inmatricula. Totusi as putea sa investesc un pic de munca doar pentru placerea de a o auzi mergand. Si apoi va mai sta 20 de ani intr-un garaj. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Fiziflash Postat August 11, 2015 Share Postat August 11, 2015 asta restaurata ar arata super. Chiar si fara sa bagi foarte multi bani in acea restaurare. Eu in locul tau as face putina cercetare si pe partea de acte. E posibil ca plecand de la certificatul de deces a fostului proprietar (daca acesta avea ceva acte pe motor) sa poti prin intermediul unui contract de vanzare- cumparare cu rudele acestuia (Care sunt mostenitoarele de drept a motorului) sa o poti inmatricula. Acum depinde ce iti dorest de la acest motor: o distractie si o surubaiala de week-end sau sa ramai cu el ! Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
vene Postat August 11, 2015 Share Postat August 11, 2015 Se pare ca in afara de sa (de Mobra) si lampa spate, ce sunt din alt "film", restul e OK. Cred ca e pe magnetou, nu vad loc de baterie.La versiunea K 55 a fost cu baterie ca la MZ125.In poza e si o versiune asemanatoare "Moskva M1m", cea cu aripa ingusta cu o alta chiulasa. E de sapat! Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Lolo_ID Postat August 11, 2015 Share Postat August 11, 2015 Intrebare: daca dau jos ciclindrul, nu imi trebuie garnitura de chiulasa cand il pun la loc? Se mai gaseste pe undeva? Sau o fac din clingherit? Garnitura de chiulasa o faci din tabla de cupru de 0,2 - 0,5 mm decalita. Cea de sub cilindru o faci din marsit/clingherit de 0,2 - 0,3 mm. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Hellryder Postat August 11, 2015 Autor Share Postat August 11, 2015 Multumesc mult pentru sfaturi. O sa caut tabla din aia. Apropo, daca are cineva idei crete am un router CNC cu care se poate taia in orice lemn/plastic/neferoase. 60x40cm suprafata de lucru cu inaltime de 12 cm. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
vene Postat Septembrie 10, 2015 Share Postat Septembrie 10, 2015 Salut, Am gasit o poza, unde se vede ca a fost o versiune de K55 si cu o sea dubla. Inca o data se confirma ca la modelele produse in Rusia au fost atatea variante, unele mai putin "inventariate" in lista lor cu modele. Asa se face ca sunt versiuni de K 58 cu rezervor si roti de K175 (o versiune de tranzit, care apare in posele de la manualul de K58), apoi am gasit motor de K58 (cel cu magnetou), dar cu marcajul pe carter "K55", deasemenea se vede ca suspensia, care a fost de fapt schimbarea majora de la K 125 la K55 (cea de K125 nu suporta decat maxim 160Kg(cred ca asa am gasit undeva, nu sunt sigur ca asta e valoarea) si cu versiunea noua ce a ramas si pe K58 s-a mers undeva la 200Kg)- asta se vede la motocicleta in discutie, cu suspensie versiunea mai veche, iar in poza cu K55 cu sa dubla apare suspensia noua). Apoi sunt versiuni cu far simplu si ceas kilometraj prins langa far, in partea dreapta si claxon pe tabla de langa carburator, pe partea dreapta, cheia de contact pe blocul de curent la la MZ125 ori IJ49, dar exista si acelasi model de motocicleta cu far in care e incorporat atat ceasul kilometraj , claxonul si are si contact pe far. De aceea e foarte greu ca cineva sa spuna exact ce elemente sunt sigur din versiunea achizitionata initial si care sunt adaptari (exemplu este aceasta sea, pe care am vasut-o prima data de un model K si care arata destul de mult ca cea de Mobra ori Carpati, dar care se pare ca e totusi originala K55). Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Lolo_ID Postat Septembrie 10, 2015 Share Postat Septembrie 10, 2015 1. Daca esti atent la rama seii o sa observi ca nu copiaza linia cadrului deci n-are ce cauta pe moto. 2. Afisul este maghiar, nicidecum rusesc. 3. Poze si afise facute in anii respectivi cu motociclete modificate sunt destule crede-ma ( chestii ce m-au tinut si pe mine pe loc cu lucrul la Ij 49 cativa ani ). Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
wer_buksi Postat Septembrie 10, 2015 Share Postat Septembrie 10, 2015 1. Daca esti atent la rama seii o sa observi ca nu copiaza linia cadrului deci n-are ce cauta pe moto. 2. Afisul este maghiar, nicidecum rusesc. 3. Poze si afise facute in anii respectivi cu motociclete modificate sunt destule crede-ma ( chestii ce m-au tinut si pe mine pe loc cu lucrul la Ij 49 cativa ani ). scuze ca ma bag ca musca... eu stiu si maghiara doar linba asta no cunosc asa cum sa folosit la awo touren si modelu acesta de sea care dupa aspec nu copiaza linia cadrului poate fi ,,original . parere personala Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Hellryder Postat Septembrie 10, 2015 Autor Share Postat Septembrie 10, 2015 Afisul este finlandez. Maghiara si finlandeza sunt similare, fac parte din familia limbilor fino-ugrice, alaturi de estona. De altfel in josul afisului scrie ceva de Helsinki. Lamurit fiind aspectul lingvistic sa trecem la mecanice: Motoreta nu este K125 desi seamana foarte mult. Aici ne-am lamurit ca e pui de minsk (M1M), nu de Kovrovetz. Saua sigur nu e originala intrucat se facea cu un singur loc, iar apoi era treaba fiecarui gospodin sa faca ce stie ca sa-si ia nevasta cu el. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
foxbat Postat Septembrie 10, 2015 Share Postat Septembrie 10, 2015 Nevasta..cui ?:-P Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
ubord Postat Septembrie 11, 2015 Share Postat Septembrie 11, 2015 ...nu se intelege ce limba straina e, deci e maghiara! Afisul este finlandez. Maghiara si finlandeza sunt similare, fac parte din familia limbilor fino-ugrice, alaturi de estona. De altfel in josul afisului scrie ceva de Helsinki. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
pinnochio Postat Septembrie 11, 2015 Share Postat Septembrie 11, 2015 (editat) ...nu se intelege ce limba straina e, deci e maghiara! Asta a fost încă una bună! Editat Septembrie 11, 2015 de pinnochio Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Radu2015 Postat Septembrie 16, 2015 Share Postat Septembrie 16, 2015 Deci? Oricum recomand unor "specialisti' de pe aici mai multa moderatie si modestie.In cazul acestora recomand exprimari de genul: se pare ca saua este de la Mobra;se pare ca toba nu este originala;nu sunt sigur dar cred ca este cutare model.Nu de alta dar vine cineva si publica un afis finlandez si te contrazice total.Fara suparare.Respect si kamaraderie. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Vrsv Gunoier Postat Septembrie 17, 2015 Share Postat Septembrie 17, 2015 ...are 4bike o vorba. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
vene Postat Septembrie 28, 2015 Share Postat Septembrie 28, 2015 Referitor la aceasta motocicleta, se pare ca si toba este a ei. Asa cum am mai spus, la motocicletele rusesti gasesti (de la producator) diverse combinatii, astfel cautand informatii referitoare ma modelul acest,gasesti motorul de M1M in general echipat cu chiulasa cu bujia pe o parte si decompresorul pe partea opusa dar si cu ele mplasate ca la K55/K58 (decompresor in fata si bujia in spate), roti cu un alt tip de butuc (ceva similar constructiv cu cel de la motoreta Carpati) dar si rotil ca la K55/K58, cu toba ca in poza atasata dar si cu "coada de rechin" ca la K55. Nu stiu cat si cui folosesc aceste informatii, dar eu cautand, am gasit si aceasta versiune de toba pe M1M si am postat ca sa incerc sa completez in zona ramasa cu partile "discutabile" referitoare la motocicleta prezentata. In principiu, asa cum a mai zis cineva, indiferent de ce elemente sunt originale ori adaptate, e o motocicleta interesanta si frumoasa. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Radu2015 Postat Ianuarie 7, 2016 Share Postat Ianuarie 7, 2016 Radu ce se mai aude cu motorul?Noutati?Este o motocicleta interesanta si oricum rara. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Postări Recomandate
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.