Marian Vladau Postat August 13, 2015 Share Postat August 13, 2015 Salut, Cunoaste cineva un elcetrician Moto ft priceput? Am o Honda 954 si nu pot aprinde farurile deoarece mi se opreste motorul. O sa explic mai pe larg comportamentul exact: pun contactul farurile stinse se aude pompa de benzina pornesc tot felul de motorase si se aud functionand, daca vreau sa aprind faza scurta se opresc toate motorasele taie alimtarea electrica la toata motoreta si nici faza scurta nu merge doar pozitia pe spate se aprinde atat. si merge sa dau la automat, dar nu face nimic, pentru ca nu merge poma de benzina, elctrica, nimic, e moarta . La fel opresc din nou farurile si tot, pun contactul si cu putin noroc porneste la sfert de cheie motoreta si functioneaza perfect te plimbi cu ea merge impecabil. daca vreau sa pornesc farurile mi se opreste brusc in mers motorul se taie toata electrica. Cam asta este comportamentul: am desfacut bloc lumini, dat cu spray la mufe, desfacut mufe si controlat sigurante, controlat totul impecabil. desfacut mufa centrala verificat, releele sunt functionale. In concluzie am o motocicleta functionala fara faruri de niciun fel doar semnalizarile functioneaza . Daca cineva a mai avut astfel de experiente sau au inca o idee este binevenita. Va multumesc! Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
owene Postat August 13, 2015 Share Postat August 13, 2015 Suna ca si cum ai avea un scurt pe pozitia aia, dar poate ai bateria prea slaba sa-ti tranteasca siguranta. Cand mi s-a ars odata becul H7 din far la masina, am avut surpriza sa vad ca nu s-a ars doar filamentul ci flama a sudat si terminalele. S-a ars si siguranta de pe farul ala. a trebuit sa bag bec nou si siguranta noua. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
kawazaki Postat August 13, 2015 Share Postat August 13, 2015 Verifica bateria, daca restul de operatiuni (sigurante, scurturi pe traseu ai verificat). Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Marian Vladau Postat August 13, 2015 Autor Share Postat August 13, 2015 Batreia prima verificata. Porneste fara greata motoreta incarca ok Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
dedant68 Postat August 13, 2015 Share Postat August 13, 2015 Salut, In prima etapa: 1. Verifica prima siguranta din set, este una de 20 A pentru lumini sa fie bine fixata. 2. Deconectezi releul pentru lumini si faci un sunt/punte intre conductoarele din circuitul principal, adica Albastru/Negru cu Rosu/Negru, cu un conductor mai mic unesti papucii. Daca se aprind luminile, pornesti motorul si vezi ce se intampla. Daca se produce un scurtcircuit cand faci puntea, verifici siguranta daca este arsa(cea de 20A), posibil sa fie pe principal problema. 3. Daca cu ce ai facut(puntea) motorul porneste si ai lumini, rezulta ca ai o problema pe comanda releu( comutator, etc). Identifica cele 4 conductoare pentru releul de lumini si lucrezi pe cele doua de mai sus, cred ca mai ai un Verde si Albastru pentru comanda releu, dar in prima faza nu iei in calcul. Bafta, Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Cooler Postat August 13, 2015 Share Postat August 13, 2015 (editat) Sincer nu stiu exact cum e schema electrica la Honda ta si nici nu am timp sa studiez. In prima faza as fi suspectat un scurt, dar asta e exclus din moment ce iti mai merge pozitia. Ar mai exista posibilitatea ca un fir sa fie conectat gresit si desi sa nu-ti faca scurt totusi sa-ti afecteze celelalte circuite sau sa existe o julitura pe cabluri si sa fie ceva comun intre fire (dar cu rezistenta >) O baterie care nu poate duce un curent de peste 20A nu are cum porni motorul ala, deci in cazul unui scurt trebuia sa se arda siguranta. Bafta! Editat August 13, 2015 de Cooler Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Dany_Tm Postat August 13, 2015 Share Postat August 13, 2015 La modelul meu nu am buton de pornire faruri. Cum pun contactul se aprinde faza scurtă. Asa ar fi trebuit sa fie și la tine. Dacă tot ai dat de problema asta mai bine îl duci la cine se pricepe și îl faci ca la carte cum trebe. Baftă Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Marian Vladau Postat August 13, 2015 Autor Share Postat August 13, 2015 Farurile nu se aprind nici pozitie nimic, doar intrerupe alimentarea motorului. Cateodata cand pun contactul se aprinde becul de pozitie pe spate fara sa il actioneze nimeni singur. daca doar apas pe butonul de faza lunga se stinge cateodata nu tot timpul si atunci incep restul motoraselor sa porneasca si pot da la automat sa porneasca motoreta. toate farurile stinse tot doar butonul de faza lunga actionat desi nu este nimic aprins. Are un compertament gen "instalatie pom de craciun" este extrem de ciudat totul » Post actualizat in 13 Aug 2015 10:10sa ma precizez ca am dat jos de tot blocul de comenzi al luminilor, si cand puneam contactul se aprindea becul pe spate de pozitie si faza scurta si nu la fel toata electrica moarta . Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Dany_Tm Postat August 13, 2015 Share Postat August 13, 2015 Ma gândesc ca în București sunt f mulți mecanici, electricieni... Eu unul nu as avea curaj sa ma plimb fără lumină la motor Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
yoyo_man Postat August 13, 2015 Share Postat August 13, 2015 Tng? Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Marian Vladau Postat August 13, 2015 Autor Share Postat August 13, 2015 Ma gândesc ca în București sunt f mulți mecanici, electricieni... Eu unul nu as avea curaj sa ma plimb fără lumină la motor Exact asta ma gandesc si eu nu o sa ma plimb fara far niciunde nu doar in bucuresti , eu si cu masina merg cu farurile aprinse in bucuresti. Pai daca gasesc defectul si este o solutie rezonabila ca si cost o sa repar, daca nu ma gandesc serios sa anulez blocul de comenzi lumini sa pun pe direct farul cu un alt buton de on off , nu sunt adeptul improvizatiilor imi place ca totul sa functioneze perfect dar daca nu o sa reusesc o sa trebuiasca sa fac un "strutocamila", ca se duce vara si nu vreau sa pierd tot sezonul pentru ca nu am lumina. Multumesc pentru informatii o sa merg sa o mai iau diseara la rand toate becurile, controlat bateria sa vedem cat incarca tot si o sa mai caut mufe sub bord dar le-am scos le am curatat cu spary puse inapoi. si cele de sub rezervor. Sunt putin stresat ca s-ar putea sa fie ceva mai grav computer sau cine stie. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Speedy.K Postat August 13, 2015 Share Postat August 13, 2015 (editat) Ma gândesc ca în București sunt f mulți [...], electricieni.. Te gandesti prost. Io n-am gasit pana acum electrician moto macar bunut... Editat August 13, 2015 de Kollar Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
bigFatAss Postat August 13, 2015 Share Postat August 13, 2015 (editat) E neprofitabil ma, ca trebuie sa desfaca motorul pana la instalatie si sa ia la mana fiecare jonctiune sa verifice continuitatea. Poate dura cateva zile sau saptamani si banii pe care-i cere pe urma nu merita. Chestia e ca daca pui un om sa stea 2-3 zile sa diagnosticheze o problema de asta, el nu mai poate face alte lucrari. Cati bani ai fi dispus sa platesti pentru reparatie, mai ales ca probabil problema e o mufa desprinsa, un papuc desprins sau un fir ciupit? Cel mai bine iei un prieten intr-un week-end, iei un multimetru, schema electrica si o iei la puricat. Imposibil sa nu gasesti duda in cateva zile, nu e o operatiune dificila. Trebuie timp si rabdare. Editat August 13, 2015 de bigFatAss Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
dedant68 Postat August 13, 2015 Share Postat August 13, 2015 Ora de lucru intr-un service moto este intre 60-90 lei cu TVA. Nu o sa-ti repari niciodata motocicleta pe forum daca nu cunosti domeniul, nu ai scule, aparate, echipamente, etc. In plus, mai sunt multe lucruri care depind de experienta fiecaruia, ceea ce nu o sa le vezi niciodata pe aici pe forum, vorbim de personal skills and competences. In final, 90% din cazurile pe domeniul electric, tot la meseriasi ajung, asa este normal ! Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Marian Vladau Postat August 13, 2015 Autor Share Postat August 13, 2015 E neprofitabil ma, ca trebuie sa desfaca motorul pana la instalatie si sa ia la mana fiecare jonctiune sa verifice continuitatea. Poate dura cateva zile sau saptamani si banii pe care-i cere pe urma nu merita. Chestia e ca daca pui un om sa stea 2-3 zile sa diagnosticheze o problema de asta, el nu mai poate face alte lucrari. Cati bani ai fi dispus sa platesti pentru reparatie, mai ales ca probabil problema e o mufa desprinsa, un papuc desprins sau un fir ciupit? Cel mai bine iei un prieten intr-un week-end, iei un multimetru, schema electrica si o iei la puricat. Imposibil sa nu gasesti duda in cateva zile, nu e o operatiune dificila. Trebuie timp si rabdare. da cam asta este ideea. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Indian73 Postat August 13, 2015 Share Postat August 13, 2015 Vezi ca la mororeta ta ai trei sau patru zone unde nulul este raspandit printr-o mufa cu strapuri.Sigur este de acolo.Scoate capacul si ai sa observe strapurile inegrite sau oxidate.De obicei am ajuns pana la a cositori firele si a elimina acea cutiuta. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
JAGI Postat August 15, 2015 Share Postat August 15, 2015 Eu as merge din punct in punct cu aparatul de masura , cu schema electrica printata pe o foaie mare. Nu e nici o inginerie. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
dedant68 Postat August 17, 2015 Share Postat August 17, 2015 Se poate printa schita pe o foaie A1, apoi se lipeste foaia pe un perete vertical la maximum 2m fata de motocicleta. Se procura stegulete de culoare verde si rosie, verde pentru circuit verificat si functional, iar steguletul rosu pentru defect. Cu pasi marunti si repezi schema se umple cu stegulete si problema se rezolva. Este ceva de genul unei harti militare de razboi. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Postări Recomandate
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.