Sari la conținut

Circuit de incarcare care nu incarca


FLEX
 Share

Postări Recomandate

Asteptam rezultatele testelor tale.Cat priveste intrebarea despre condensator, il montezi intre rosu si negru cum ti-am spus iar masuratoarea o faci la bornele lui, e mai bine decat fara plus ca practic esti izolat de restul consumatorilor, fii linistit nu crapa, nu explodeaza, nu ia foc.

Cat despre RRT s-ar putea totusi sa fie bun, un simptom asemanator a fost dezbatut pe virago, se inamplase ceva cu magnetii de pe rotor de unica solutie a fost achizitionarea unui RRT cu priza pentru referinta externa.

 

PS Atentie daca-ti merge cu o varianta de doua galbene legate, asta este sa te scoata din necaz, nu e o varianta definitiva, se incarca o sectiune a alternatorului mai mult.

Editat de vlad58
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • Răspunsuri 56
  • Created
  • Ultimul Răspuns

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Posted Images

Vorbesti serios sau faci glume?

Sa inteleg ca tu vrei sa elimini regulatorul si o sa ai tensiune stabilizata la 14,5 V c.c printr-o punte redresoare care primeste o tensiune alternativa pe trei faze de 70 V?!

Vorbesc serios, eu am mers asa vreo 2 ani de zile si n-am inventat eu metoda , am aflat-o si eu de la altii.

Tensiunea e clar ca nu va fi stabilizata dar asta nu e o problema pentru baterie atata timp cat nu depaseste limitele(adica sa nu scada sub 12.8V sa zicem si sa nu creasca peste 15V)

Aia 70V sunt in gol, cand pui sarcina scad mult. Daca legi toate cele 3 faze la punte nu e ok, vei avea tensiune prea mare pe baterie, in schimb daca conectezi doar 2 faze se creeaza un oarecare echilibru intre puterea debitata de alternator si cea consumata de motocicleta , astfel se obtine o limitare a tensiunii.

Asta nu e o solutie, e o improvizatie care te poate scoate din necaz daca stii ce faci. Cu improvizatia asta si cu alt artificiu (inlocuit becul de far 55/65W cu unul 90/100W) am facut multi km timp de 2 sezoane iar bateria, o chinezarie ieftina a tinut si ea cele 2 sezoane. Totusi eu aveam montat voltmetru de bord si monitorizam permanent tensiunea.

Tine un pic si de noroc, nu stiu daca la toate motocicletele se poate obtine echilibrul asta.

Artificiul cu 2 faze in loc de 3 a fost folosit si de catre producatori (suzuki cel putin) la motocicletele vechi in perioada in care mersul cu farul aprins nu era obligatoriu. La unele modele a treia faza era conectata la puntea redresoare doar cand aprindeai farul, in rest mergea doar cu 2 faze iar regulatorul cu tiristor intervenea doar asupra unei singure faze. Metoda era economica si eficienta dar nu prea aveai rezerva de putere electrica pentru accesorii.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Este o improvizatie cu care nu sunt de acord eu..in fine fiecare face cum doreste pe motocicleta sa. Generatoarele sincrone cu magneti permanenti functioneaza in sistem trifazic echilibrat, ce spui tu este cazul generatorului care are o faza auxiliara pentru CDI, sunt circuite de genul acesta, iar sa suplinesti un RRT prin intermediul unui consumator nu este corect, oricand se poate arde si ce se intampla? La 15 V becurile cu incandescenta isi pied din durata de viata 30-40%, iar daca ai un ECU pe motocicleta, sistem electronic sensibil la variatii de tensiune in limite largi, sau supratensiuni, acesta cade rapid. Nu sunt de acord cu improvizatii pe motocicleta in partea electrica/electronica, cazul se rezova simplu prin identificarea defectului si inlocuirea elementului. Pentru mine este important daca pot sa stiu ce diferenta este intre tensiunea pe RRT la iesire si acumulator. Posibil sa fie probleme cu descarcarea la masa, si aici contactul galvanic/papuc cu surub, sau partea de regularizare /tiristoare nu functioneaza la valori mari. Mai este si un Zener si doua rezistoare cu rol de comparator acolo, etc. Incalzirea RRT-ului poate fi iar un indiciu important ! Problema este ca nu poti sa separi redresarea de regularizare, sunt in corp comun ceea ce implica schimbare totala a RRT-ului.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Generatoarele sincrone cu magneti permanenti functioneaza in sistem trifazic echilibrat, ce spui tu este cazul generatorului care are o faza auxiliara pentru CDI, sunt circuite de genul acesta

Nu ma refeream la alternatoarele cu infasurari auxiliare, stiu despre ce vorbesc, am atasat si o schema de suzuki cu solutia despre care vorbeam.

iar daca ai un ECU pe motocicleta, sistem electronic sensibil la variatii de tensiune in limite largi, sau supratensiuni, acesta cade rapid.

ECU nu e deloc asa sensibil pe cat crezi, nu-l afecteaza tensiunea de alimentare atata timp cat nu depaseste niste limite,are stabilizare si filtrare interna care suporta tensiuni destul de mari. Mai repede ti se ard becurile la supratensiune decat ECU.

 

Eu nu incurajez improvizatiile, mai ales facute de oameni care nu le inteleg, dar e bine de stiut ca exista unele posibilitati alternative de a rezolva unele probleme.

De exemplu daca-ti crapa regulatorul in drum la mama naibii e bine sa stii ca la un centru de dezmembrari auto ai putea gasi ceva cu care sa-ti rezolvi problema si sa pleci mai departe. Dezmembrari auto gasesti mult mai usor decat magazine/service-uri moto.

Ca sa nu spun ca o punte redresoare auto poti sa o cari preventiv la tine ca-i mai ieftina si mai mica decat un regulator de rezerva :).

post-334-0-47041100-1440100504_thumb.jpg

Editat de binox
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Pentru mine este important daca pot sa stiu ce diferenta este intre tensiunea pe RRT la iesire si acumulator.

Uite, parte asta n-am inteles cum s-o fac fizic, adica fac o masuratoare intre rosu si negru la iesire din RRT si apoi alta la borne, corect? toate firele de la RRT, stator si restul fiind cuplate?

Nu e imposibil, ca oricum mufa originala a disparut demult, trag un pic de protectia papucului pina am acces la metal.

Inca o intrebare penibila, conteaza cum imperechez firele galbene de la stator la RRT? ca eu le-am cuplat asa cum le-am gasit pe motoreta (erau fara mufe sau papuci, legate cap la cap) si nu am idee daca conteaza chestia. Ca sa le montez exact la fel am pus etichete A, B si C pe cele doua capete (stator si RRT) si dupa ce le-am papucarit le-am cuplat identic cu situatia initiala. Poate merita sa incerc permutari?

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Pe unde locuieşti? Am un RRT chinezesc, mă gândeam să ţi-l dau să te joci cu el pentru că îmi pare că ale tale au ambele aceeaşi bubă. Asta înseamnă că dacă merge chinezescul îţi cauţi tu ceva original pentru că ăsta chinezesc nu ştim cât rezistă.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Nu ma refeream la alternatoarele cu infasurari auxiliare, stiu despre ce vorbesc, am atasat si o schema de suzuki cu solutia despre care vorbeam.

ECU nu e deloc asa sensibil pe cat crezi, nu-l afecteaza tensiunea de alimentare atata timp cat nu depaseste niste limite,are stabilizare si filtrare interna care suporta tensiuni destul de mari. Mai repede ti se ard becurile la supratensiune decat ECU.

 

Eu nu incurajez improvizatiile, mai ales facute de oameni care nu le inteleg, dar e bine de stiut ca exista unele posibilitati alternative de a rezolva unele probleme.

De exemplu daca-ti crapa regulatorul in drum la mama naibii e bine sa stii ca la un centru de dezmembrari auto ai putea gasi ceva cu care sa-ti rezolvi problema si sa pleci mai departe. Dezmembrari auto gasesti mult mai usor decat magazine/service-uri moto.

Ca sa nu spun ca o punte redresoare auto poti sa o cari preventiv la tine ca-i mai ieftina si mai mica decat un regulator de rezerva :).

Acum vad ce ai mai scris.... Atentie nu incurca ECU cu TCI sau DCI, sunt alte valori la intrare care trebuie respectate, prin multe manuale mote se face precizarea a nu se depasi tensiunea RRT in conditii limita de 18V. Cauta, te rog ! O rugaminte, te rog sa calculezi daca la o iesire din stator la 5000 rot/min ai 70V c.a, ce valoare a tensiunii este la iesirea din puntea redresoare? Dupa aceea fa-mi calcului consumatorului/consumatorilor suplimentari din instalatie astfel incat sa ai o tensiune aprox 14,5 V la bornele acumulatorului. Fa-l pe o foaie impreuna cu schema si descarca-l sa-l vedem. Iti aduci aminte ca eu am facut scheme de genul acesta si calcule, le-am postat, semnalizarile LED si acum functioneaza, tu faceai misto atunci, dar fara argumente. Este o problema frumoasa de electrotehnica, pentru ca daca tot discutam de improvizatii, hai sa si explicam ce si cum!!

Bafta,

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

@dedant68 este posibil sa faci in asa fel incat sa ai o tensiune de 14,5 V de la cam 1/4-1/3 din turatie maxima cand curentul la majoritatea magnetourilor, pardon alternatoarelor cu magneti permanenti, se stabilizeaza. Singura problema este sa alegi sarcina in asa fel incat sa ai tensiunea respectiva. Cred ca te-ai prins ce vreau sa-ti spun dar dau si un mic exemplu, sa presupunem ca am curent de 17A (atat am eu de exemplu) rezulta ca pentru 14,5V trebuie sa am o sarcina de 246,5 W, daca scot o faza puterea asta se reduce,

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

@dedant68 este posibil sa faci in asa fel incat sa ai o tensiune de 14,5 V de la cam 1/4-1/3 din turatie maxima cand curentul la majoritatea magnetourilor, pardon alternatoarelor cu magneti permanenti, se stabilizeaza. Singura problema este sa alegi sarcina in asa fel incat sa ai tensiunea respectiva. Cred ca te-ai prins ce vreau sa-ti spun dar dau si un mic exemplu, sa presupunem ca am curent de 17A (atat am eu de exemplu) rezulta ca pentru 14,5V trebuie sa am o sarcina de 246,5 W, daca scot o faza puterea asta se reduce,

Cum alegi tu sarcina ca din 70 V c.a sa scoti 14,5 cc, numai cu puntea redresoare si consumatori ? Unde ai 17 A prin ce bec moto/auto de 246, 5 W?? Fa te rog schema cu puntea, cu infasurarile statorului conectate la punte, cu caderi de tensiune, consumatori si calcule aferente, daca tot te-ai bagat ? Am spus, este o problema de electrotehnica care se rezolva pe hartie . Ai ipoteza, concluzia si vreau demonstratia :hug: Puteti lucra in parteneriat, vlad+binox

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Eu nu ma pricep atat de bine la masini electrice incat sa fac calculele pe care le soliciti tu.

Totusi ma pricep suficient de bine sa-mi dau seama ca pentru a face acele calcule am nevoie de niste date referitoare la constructia alternatorului pe care nu le am si nici nu le pot obtine, probabil doar proiectantul le are.

Iti aduci aminte ca eu am facut scheme de genul acesta si calcule, le-am postat, semnalizarile LED si acum functioneaza, tu faceai misto atunci, dar fara argumente.

Eu in locul tau n-as scormoni prea mult faza cu semnalizarile....

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Eu nu ma pricep atat de bine la masini electrice incat sa fac calculele pe care le soliciti tu.

Totusi ma pricep suficient de bine sa-mi dau seama ca pentru a face acele calcule am nevoie de niste date referitoare la constructia alternatorului pe care nu le am si nici nu le pot obtine, probabil doar proiectantul le are.

Eu in locul tau n-as scormoni prea mult faza cu semnalizarile....

Dar nu trebuie sa fi doctor in masini electrice, nu ai treaba cu constructia interioara, ti-am dat tensiunea trifazica aplicata pe punte, de aici pleci. Adica, ce este cu semnalizarea, circuitul functioneaza bine si in prezent, cred ..la acel moment s-a confirmat. La fel ca aici, s-a rezolvat frumos si logic. In fine, sunt oameni care niciodata nu apreciaza pe altii, dar chiar nici nu imi doresc de la tine. Viata reala ne confirma, nu spatiul virtual( asa ca o paranteza).

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

nu ai treaba cu constructia interioara, ti-am dat tensiunea trifazica aplicata pe punte, de aici pleci.

Asta spune multe despre cunostintele tale, ai noroc ca sunt putini aici sa inteleaga asta :)

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Asta spune multe despre cunostintele tale, ai noroc ca sunt putini aici sa inteleaga asta :)

Daca ai inteles ca trifazic se reduce la 380 V c.c, in standarede 0,4 Kv, inseamna ca esti total paralel cu domeniul masinilor electrice. Cauta in orice carte de masini electrice si vezi ca denumirea se refera la statorul generatorului sincron in sensul ca sunt trei infasurari si fiecate faza are o tensiune alternativa, de aici denumirea de trifazat. Binox, eu te-am citit de mult, si ti-am scris si personal, nivelul tau de cunostinte este precar, pacat ca iti afisezi titlul de inginer electronist !! Eu te compar cu un elev de invatamant profesional de 3 ani care cauta pe Internet raspunsuri, hai sa zic, unul care este de nivel mediu spre varf. Imi pare rau ca nu am sansa sa te pun fata in fata cu un elev de clasa a XI-a, el rezolva problema pe care ti-am dat-o, in timpul cat tu ai scris rahaturile de mai sus. Iar bunul simt la tine lasa de dorit. Si o sa-ti demonstrez cum te-ai specializat tu pe internet in domeniul electric.

» Post actualizat in 23 Aug 2015 17:03

Daca in 2013 tu intrebai pe net despre principiile de functionare ale alternatorului si RRT, lucruri simple care prin prisma diplomei de inginer in domeniul electric( electronist, electrotehnist, electromecanic, ec), ar fi trebuit deschizi cartea si sa citesti, sunt n carti in domeniu care iti explica, in facultate nu inveti tot, dar inveti baza si unde sa te documentezi. In fine te dadeai mecanic amator de motociclete. Si acum tu si imi faci mie morala despre masini electrice si mai corectezi pe mine, chiar ai tupeu, serios! ...vezi asta inseamna limita bunului simt. Macar, acum in ceasul al 12-le, te-ai lamurit..Daca nu, imi permiti sa-ti predau un curs de masini electrice on-line, sigur o sa intelegi daca esti atent!!

 

post-74268-0-59406200-1440349209_thumb.png

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Daca ai inteles ca trifazic se reduce la 380 V c.c, in standarede 0,4 Kv

De unde ai dedus asta, de ce imi pui cuvinte in gura pe care nu le-am rostit?

Imi pare rau ca nu am sansa sa te pun fata in fata cu un elev de clasa a XI-a, el rezolva problema pe care ti-am dat-o

Teoretic e posibil sa o rezolve pentru ca problemele de clasa a XI-a simplifica mult realitatea, el la clasa a XI nu are de unde sa stie detalii mai avansate, in general se lucreaza cu modele ideale simplificate. Practic stiu foarte bine ce sunt in stare copiii de clasa a XI si a XII profil tehnic, am predat 2 ani la liceu. Pentru multi dintre ei operatii de genul 10:3 sau 125/1000 reprezinta probleme complicate, chiar daca sunt in stare sa-ti ''rezolve'' papagaliceste o integrala.

Daca in 2013 tu intrebai pe net despre principiile de functionare ale alternatorului si RRT

Nu mi-e rusine sa intreb atunci cand nu stiu. Dupa cum am explicat si pe softpedia nu am cunostintele necesare sa inteleg 100% functionarea alterntorului cu magneti permanenti, adica partea de reglare a tensiunii, stiu exact ce si cum face RRT-ul insa nu mi-e 100% clar efectul asupra cuplului rezistent, asta pentru ca am citit suficient cat sa realizez ca nu-i asa simplu pe cat pare la prima vedere.

 

Iar bunul simt la tine lasa de dorit

Cam pe unde lasa de dorit bunul meu simt? Da-mi un exemplu de comportament de al meu necivilizat, dar sa fie ceva ce am scris eu nu ceva care crezi tu ca am gandit.

Tu esti cel care afirma ca tensiunea de iesire in gol si puterea unui alternator trifazat la o anumita turatie este tot ceea ce-ti trebuie sa calculezi comportamentul unui alternator in diverse regimuri de functionare. Oricine are un pic habar de masini electrice isi da seama ca lipsesc cam multe date....

Si o sa-ti demonstrez cum te-ai specializat tu pe internet in domeniul electric.

Nu trebuie sa demonstrezi nimic, recunosc singur, am invatat foarte multe lucruri de pe internet in mai multe domenii, unde-i rusinea?

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Incepi sa deviezi de la subiect, daca reluam datele de sus, tu ai venit cu improvizatia cand ramai in pana cu RRT-ul, cauti la dezmembrari o punte si un bec si rezolvi problema. In principiu, eu ma conving in domeniul meu, prin calcule, experimente de laborator si aplicatii practice. OK, ti-am sugerat macar teoretic sa-mi faci o demonstratie simpla, cum scoti in circuitul motocicletei/la bornele acumulatorului tensiunea aproximatix constanta de 14, 5 V. Tu ma intorci la alternator ...este generator, masinile electrice lucreaza in regim de motor, generator, frana, convertizor. Bun, la iesire in gol la 5000 rot/min ai 70 V, valoarea o aplici pe punte, ce valoare ai la iesire, asta o echilibrezi prin consumatori astfel inact sa ai 14,5 V. Tu ai spus ca ai facut practic, hai sa vedem si teoretic ce se intampla, si cum putem sa imbunatatim aplicatia. Asta am dorit, dar te rog nu ma lua peste picior cu masini electrice, este un domeniul care imi place. Si eu invat mereu, toti invatam, nu este o rusine, dar sa fim principiali. Daca analizezi functionarea unui RRT, si sunt sigur ca ai studiat-o, observi cat de precis lucreaza la diferite valori ale tensiunii, continuu compara cu referinta si descarca la masa. La auto in cazul generatoarelor cu rotor bobinat, RRT-ul este pe excitatie, functioneaza foarte bine si unul electromagnetic cu lamela vibratoare prin rezistentele de compensare si cea termica, bine cu 2 trepte si posibilitate de reglaj, dar s-au dus, nu mai este vremea lor. Aici la motociclete, este pe iesirea statorului, valoarea tensiunii este mare si reglarea trebuie facuta precis.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Cum alegi tu sarcina ca din 70 V c.a sa scoti 14,5 cc, numai cu puntea redresoare si consumatori ? Unde ai 17 A prin ce bec moto/auto de 246, 5 W?? Fa te rog schema cu puntea, cu infasurarile statorului conectate la punte, cu caderi de tensiune, consumatori si calcule aferente, daca tot te-ai bagat ? Am spus, este o problema de electrotehnica care se rezolva pe hartie . Ai ipoteza, concluzia si vreau demonstratia :hug: Puteti lucra in parteneriat, vlad+binox

Intre timp am fost ocupat si nu am putut sa-ti raspund (invitati, gratare berici etc), asa cum am expus si cum stii si tu aia 70v nu au importanta, curentul care este limitat de caracteristicile constructive este important, ti-am mai pus o caracteristica de curent/rotatii a unui generator de acest tip, mai reciteste postul, ce calcule de caderi vrei ? Ti-am spus foarte clar generatorul meu scoate conform masuratorilor mele 17A curent stabilizat de la 2000 rotatii in sus, deci daca pun o sarcina de 246,5W adica becuri, proiectoare, rezistente suplimentare etc obtin 14,5V, ce nu ti-e clar?

Eu nu lucrez in parteneriat cu nimeni, n-am incredere :P .

Editat de vlad58
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Unde ai masurat 17 A curent stabilizat, te rog! Vezi ce spui dupa bere si gratar :P Sa inteleg ca ai un cleste de curent/transformator...esti dotat :crack:

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Incepi sa deviezi de la subiect,

Serios? Eu? Esti sigur? :)

La auto in cazul generatoarelor cu rotor bobinat, RRT-ul este pe excitatie, functioneaza foarte bine si unul electromagnetic cu lamela vibratoare prin rezistentele de compensare si cea termica, bine cu 2 trepte si posibilitate de reglaj, dar s-au dus, nu mai este vremea lor

 

 

tensiunea aproximatix constanta de 14, 5 V

Iar te legi de chestii pe care nu le-am spus, n-am zis nicaieri nici 14.5V nici constanta, mai citeste o data.

Tu ai spus ca ai facut practic, hai sa vedem si teoretic ce se intampla, si cum putem sa imbunatatim aplicatia.

Si chiar am facut, si chiar functioneaza asa cum am povestit, cel putin pe motocicleta mea si pe inca vreo 2 la care am incercat. Repet nu e o rezolvare permanenta e o improvizatie care te poate scoate din necaz la un moment dat. Nu trebuie imbunatatita , imbunatatirea exista si se numeste RRT.

Calcule nu fac in cazul asta si ti-am si explicat de ce. Daca tie iti place asa mult domeniul masinilor electrice fa-le tu, sau daca nu-ti ies si nu crezi ce am povestit poti sa incerci practic ca tot iti place sa faci experimente.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • 3 weeks later...

Calmaţi-vă, probabil e rezolvată problema, văd că iniţiatorul topicului nu a mai scris pe aici.

Aproape rezolvata, din pacate vreo 3 saptamini am fost departe de net si nici prea mult timp la dispozitie n-am avut pentru lucru, experimente si masuratori.

Prima chestie facuta a fost curatarea contactului de masa, inlocuit papuci care mi s-au parut nasparlii pe acolo, in fine, cred ca acolo nu mai sint probleme.

Apropos de chestia asta, primul cablu pe care l-am inlocuit cind am luat motoreta a fost cablul de la (-) baterie la masa cadrului cu un fir cu sectiune de 4mmp, nu cumva e cam prea gros? la auto merge, la moto cred ca ar fi mai subtirele de felul lor, insa n-am habar, italienii nu dau in schema decit culorile, nu si sectiunile (nemtalaii de la MZ mi-au dat si sectiunile, baieti faini).

A doua chestie a fost inlocuirea RRT cu cel "nou" de la SH, puricat iar toate mufele din zona "soldurilor" doamnei pe unde se fac toate conexiunile, etc.

A treia chestia au fost masuratorile, din pacate am pornit cu o tensiune la bornele bateriei de ~12.2V la rece, fiindca am consumat o gramada de curent incercind s-o pornesc, se cam inecase. SI avem asa:

- motor cald, la ralenti: la borne baterie 12.7V, la iesire RRT (intre rosu si negru) 12.95V, cu tendinte de crestere, din pacate n-am putut sa tin prea mult timp motorul asa, ca ii lipsea o elice de electroventilator (beleau are doua) si cind pornea EV-ul scadeau toate cele si fiind singur nici nu prea mai apuca sa se opreasca, deci am avut o fereastra de timp foarte mica in care am facut masuratoarea fara consumatori.

- motor cald, regim de turatie undeva intre 1/2 si 3/4 acceleratie: 13.4-13.5V la borne, ~13.7-13.8V la iesire RRT

- motor cald, acelasi regim, faza scurta si un EV pornit, scadea cam 0.3-0.4V la borne, proportional mai putin la RRT

- motor cald, dus la maxim rpm: 13.95V la borne, 14.1-14.2V la RRT

- oprit motorul din kill-switch (in varianta asta EV-ul merge pina reduce temperatura in radiator), asteptat sa se linisteasca si ala, tensiunea la borne ajunsese la 12.45V dupa maxim 30 de minute de mers predominant la ralenti.

 

Una peste alta e bine, dar se poate si mai bine, cel putin asa zic italienii pe forumul de Gilere.

Evident, taman cind vroiam sa dau o tura de 10-15km pe teren acolo unde ma aflam s-a rupt cablul de ambreiaj; cum carasem cu mine un atelier aproape complet in remorca si masina, dar mai putin cablurile de reparatie asa m-am scirbit de dinsa (ma rog, nici timp n-am mai avut) incit abia aseara am reusit sa ii schimb cablul si mai am ceva mici lucrarele pe la ea, deci probabil prea curind n-am cum sa fac o tura sa vad cam ce inseamna incarcarea asa cum e ea in momentul de fata. Ca tot statea, am pus bacteria la incarcat, azi dimineata la vreo 15min dupa decuplarea incarcatorului avea 13.3V, sint curios cit o sa gasesc in dupa-amiaza asta la borne. Am montat si un voltmetru din acela waterproof asa de chichi, macar sa vaz si eu cum se duce la vale (sau nu) zeama.

By the way, masuratorile le-am facut cu multimetrul acela de la Louis cu carcasa de protectie, n-am idee cit e de precis sau daca e relevanta imprecizia lui in masuratorile mele.

Momentan nu mai pot masura la iesirea RRT, ca am izolat cu termocontractant cozile papucilor, pe care le lasasem libere; chestia e reversibila, desigur, dar ma cam fute o lene ...

Editat de FLEX
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Vizitator
Răspunde la acest topic...

×   Alipit ca text avansat.   Restituie formatare

  Doar 75 emoji sunt permise.

×   Linkul tău a fost încorporat automat.   Afișează ca link în schimb

×   Conținutul tău precedent a fost resetat.   Curăță editor

×   Nu poți lipi imagini direct. Încarcă sau inserează imagini din URL.

 Share

  • Navigare recentă   0 membri

    Nici un utilizator înregistrat nu vede această pagină.


MOTOCICLISM.ro
Grup Facebook: +36000 membri
Înscrie-te în grup
Discutii despre motociclism pe Facebook
 
BIKESHOP.ro
Grup Facebook: +18000 membri
Înscrie-te în grup
Anunturi de vanzare - cumparare pe Facebook.


×
×
  • Creează nouă...