Jump to content

Jawa 250 353 03/ 1960


Recommended Posts

Ma intreb ce ne atrage catre o masinarie veche si/sau nefunctionala, (ca sa ma exprim frumos) atunci cand e vorba de o ruginitura?

1.E oare lipsa de bani, adica ne bucuram ca luam pe bani putini ceva care are titlul de automobil, dar mai e cale lunga pana sa redevina din imobil, automobil?

2. Curiozitatea de a vedea cum functiona o masinarie atat de veche (50-100 ani)?

3. Investitia; ne gandim ca luam un fier vechi, bagam niste bani si fff multa munca + bataie de cap( cat cuprinde) si dupa ceva timp (ani) ne imbogatim dupa vanzarea lui?

4. Provocarea? de genul: "astia n-au stiut s-o faca, da' le arat eu ce poate baiatu'"?

5. Dorinta de a fi admirat, pentru ca atunci cand o conduci, lumea intoarce, mirata capul dupa tine?

6. Incercarea de a te intoarce in timp, punandu-te in "galosii" cuiva de mult disparut?

7. Nostalgiile din copilarie sau adolescenta?

8. Bucuria de a "resuscita" o bucatica de tehnica pe care nimeni nu o mai vedea in alt loc decat la REMAT?

9. Dorinta de a fi deosebit, defiland cu un vehicul rar si personalizat prin munca (sau/si banii) tai?

....

Las lista deschisa pt cei care mai au idei in ceea ce priveste aceasta atractie destul de frecventa , din fericire, in lumea asta larga.

 

Cum spuneam intr-un alt post, eu m-am "contaminat" cu o Jawa 125 acum mai mult de 40 de ani , pe vremea cand speram ca la majorat sa pun mana pe ea. Soarta n-a vrut sa fie asa , dar de curand mi-a scos-o in cale, fara posibilitatea de a refuza, pe sora "dubla , de 250. Numai ca daca atunci eram amandoi aproape "noi", acum sigur amandoi avem peste 60 de mii de km la bord, si multe hartoape, chiar si atase agatate de noi... ca sa nu mai vorbim de rugina si suduri....

post-92000-0-93272400-1447245760_thumb.jpg

Ca intotdeuna, cand toate "tablele" sunt pe ea, la prima vedere, ai impresia ca in 2 sapt si cu 2 milioane, e pe sosea!

Dar vai, cand incepi sa ridici "cortina", iti dai seama ca multe piese nu sunt in regula si ca multe sunt chiar "varza"!

Si te amagesti ca "n-are nimic, o sa coste un pic mai mult, da' merita, ca o sa iasa foarte misto!"

Si mai trec cateva zile si mai demontezi cate ceva si descoperi ca si alea sunt "varza" si incepi sa te dezumfli, ca o anvelopa cu un surub de gips carton in ea.

Eu , de ex, ma gandeam ca-mi trebuie un far si cateva cromaje, dar acum cred ca au mai ramas doar vreo cateva piese pe care cred (deocamdata!) ca ma pot baza!

Mi-a ridicat moralul faptul ca l-am auzit pacanind si fara tobe e un adevarat deliciu, chiar daca trageam de carburator direct cu cablul...

Dar acum, ca am revenit la realitate, lucrurile sunt destul de nasoale: incercand sa-mi mai ridic moralul, m-am gandit sa curat de vopsea rezervorul, ca sa-l dau la cromat. Speram ca "oul" cromat sa imi dea curaj toata iarna sa desfac si sa cheltui bani pt ea.

Am cumparat o solutie pentru curatat vopsea, de la Policolor, cu 23 lei si dupa cateva aplicari , am reusit sa curat vopseaua comunista cu o racleta si surubelnite. Numai ca a venit surpriza neplacuta: bulina are partea stanga perfecta, dar dreapta a luat o "tranta", care bine inteles ca este exact pe partea cromata! Era chituita acceptabil, adica nu se ghicea.

M-am uitat pe forum dupa problema si am descoperit PDR -isti cu care am vorbit la tel. Azi am fost la un domn f bine intentionat, la turbocon.ro, care si-a dat toata silinta, dar fara un cadru special pt rezervoare de motor , tabla nici nu s-a miscat! Ar mai ramane doar incercarea de a-l face cu un tinichigiu old school, care sa-i dea si "calduri" si ciocane.

In momentul asta am doua variante, deoarece s-a dovedit ca numai motorul nu are nevoie de cheltuieli: sa renunt si s-o vand piese sau sa continui si sa o fac la un pret care nu se va mai regasi niciodata in produsul finit... asta nu m-ar deranja f tare pt ca n-ar fi prima data, dar nu stiu , din pacate, care va fi nivelul final al "investitiilor"!

Toti ne cramponam de cate ceva cateodata si cum eu sunt specialist in cramponari, rezervorul cromat e un punct forte!

Ma gandesc, daca nu renunt, sa-l cromez asa busit cum este; in definitiv nu toata lumea e Alain Delon, unii mai avem barba sau chelie...! daca aia e cicatricea lui, poate i-a fost sortit s-o poarte...sau poate gasesc un rezervor mai bun (impecabil) la un pret acceptabil...sau il chituiesc si eu, cum a facut fostul proprietar si-l acopar cu vopsea...

In fine, pana ma obisnuiesc cu ideea, o sa demontez mai departe, ceea ce a mai ramas.

Daca va vine vreo idee, cum ar fi un rezervor cromabil de 250- 350 sau un meserias de moda veche care sa-i scoata acceptabil "guguloaiele" alea, va rog dati-mi de stire!

post-92000-0-84539200-1447247392_thumb.jpg

 

Edited by Essie
Link to post
Share on other sites
  • Replies 78
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Merita sa mergi mai departe cu acest proiect. E pacat sa o demontezi si sa o vinzi pe bucati... Batranica are suflet in ea si de-aia merita readusa la viata.

Link to post
Share on other sites

ai putea sa aplici chit si sa vopsesti lateralele cu vopsea efect crom/nichel.... este un compromis....

 

unde crezi ca mai gasesti piese intacte pentru ea?

eu am inceput un proiect asemanator, din nefericire foarte degradat, la care am renuntat dupa 3 ani (vand pe piese) pentru ca NIMENI nu a vrut sa ofere <200 EUR (atat am cerut ca si pornire/negociabil) si sa continue proiectul... motivul: am optat sa refac Mobra care este mult mai valoroasa ca si exemplar (complet)

 

pe scurt:

- sa iti iei gandul ca vei mai recupera suma investita, mai ales daca nu este reconditionat intr-un mod profesionist

- va fi un motor pe care il vei folosi ocazional, iar costurile asociate mentinerii in circulatie sunt considerabile (>250 lei RCA_ul)

- nu va fi un motor pe care sa te bazezi la drum lung nici macar daca pleci cu 2 sacose de piese

- trebuie sa iti placa sa te murdaresti pe maini

- sa fi pregatit pentru munti de frustrare cand ceva nu merge sau iese cum vrei si iti vine sa il spargi cu toporul

- si altele...

 

...gandeste "cu portmoneul" si alege cu sufletul... eu zic ca merita pentru ca este complet


» Post actualizat in 11 Nov 2015 14:15

aspecte legate de motorul tau:

 

  • lipseste apratoarea de lant
  • lampa stop nu este a lui
  • toba (cel putin cea de pe dreapta) este de CZ Sport

de restul am mai discutat...

Link to post
Share on other sites

@dionysos inca n-am renuntat...vorbeam teoretic, ce ar face un om normal, dar cum noi nu suntem normali...

@florinelu07 "lipsurile majore", ca piese de schimb, le-am gasit pe net refabricate.

Interesant este ca ele sunt facute in Turcia sau Taiwan la un pret, apoi ajung in Ungaria la de vreo 4 ori pretul si pe ebay la de vreo 5-6 ori pretul! Mama ei de globalizare!

Pe de alta parte , pe un fel de ebay cehest se gasesc multe piese originale , la preturi acceptabile, dar poti intra in contact cu ei doar telefonic...cum cehii sunt cam bata la limbi straine , iar noi renumiti in furturi electronice, cand aud ca esti din Rumunika, i-ai si pus pe fuga....

dar colegul @Lolo_ID are o idee care se poate aplica. Am vorbit cu un "cromator" cu experienta si mi=a promis ca face din ... bici si trozneste! Sa vedem! Multam!

Link to post
Share on other sites

Nu am stiut unde sa postez asa ca am postat aici ..... reparare rezervor K 750 prin metoda de tragere a busiturilor de pe suprafata rezervorului cu scule specializate pentru aceasta situatie . Postez aici si numarul de tel al baiatului { motociclist deasemenea } pentru cei interesati de aceste servicii , Dan se numeste si are atelierul in Militari zona Gorjului - Timisoarei dupa calea ferata 0740315717 . Sper sa fie de folos si altcuiva , numai bine tuturor .

post-29942-0-87541400-1447255386_thumb.jpg

post-29942-0-69032600-1447255391_thumb.jpg

post-29942-0-46199600-1447255395_thumb.jpg

post-29942-0-38769800-1447255399_thumb.jpg

post-29942-0-92377600-1447255402_thumb.jpg

Link to post
Share on other sites

@ ioneld da, asa ceva as incerca.

O sa vorbesc cu el, pt ca una din indoituri este chiar pe aripile de la ambutisarea "jawa" si nu prea e bine sa lipesti suduri pe ea.

La asa ceva ma gandeam si eu, dar nu stiam de unde sa-l iau.

Precis le va fi de folos si altora.

Multumesc mult!

 

@globoloty eu si motorul suntem in Bucuresti.

Link to post
Share on other sites

@Gabi24 cred ca singurul lucru pe care il facem cu adevarat pt noi, este pasiunea care-ti lumineaza viata. Ar trebui sa merite, numai sa ai si fondurile...

N-ai vazut-o pe aia de la Gorj? jos palaria!

Sper ca pe la vara, cand ma duc la Gorj, sa dau un pic pe la omu' ala si sa-i strang mana pt bijuteria pe care a facut-o!

Orice exemplu bun, trebuie urmat.

Daca unchi-miu , care n-a reusit sa-si ia A-ul, a tinut Jawa aia de 125 18 ani in sufragerie, io n-as putea sa fac la fel? Mai ales ca intentionez sa o si folosesc pe strada?

 

Ca veni vorba de folosit si ref la fiabilitatea comunistei, un vecin mi-a spus ca in tinerete avea ca "masina de servici" o Jawa 250 cu care a batut toata tara.

Cel mai lung drum , facut intr-o zi, a fost de la Resita la Constanta! Si cu o gagica in spate!

Va vine sa credeti ca pe vremea aia, motocicleta "masina de servici" era cireasa de pe tort si ca desi drumurile erau "proaste", se parcurgeau distante mai lungi decat azi, cu mai putin stres? si mai putine accidente? si fara echipamente speciale?

Link to post
Share on other sites

Frumos, de apreciat proiectul. Daca nu te deranjeaza prea tare costurile si vrei piese originale de jawa made in cz sau ceva mai ieftine made in taiwan, arunca un ochi aici www.jawamarkt.cz/en/ sunt foarte de treaba, eu am comandat la ei de 2x pana acum si urmeaza iar in iarna asta, trimit repede prin curier iar in functie de greutate si costul livrarii (mie la 15 kg mi-au luat 26 euro iar coletul a ajuns in 2 zile)

Edited by Roskatu
Link to post
Share on other sites

Essie,şi eu am luat un Cz 250 Sport din Timişoara ,inmatriculat ,carte de identitate şi numere noi, cu toate seriile in regulă dar fără I T P şi in stare defuncţionare dar eu nu sunt aşa de pretenţios ca tine,nu am vrut să o fac ca ieşită de pe porţile fabricii.Să funcţioneze cît mai bine,asta e principal şi bineînţeles că am mai lucrat şi la partea estetică,o poţi vedea la "totul despre cz" cum a fost şi cum e acum. Spor la treabă şi să ne vedem cît mai curînd pe la întruniri.

Link to post
Share on other sites

Frumos, de apreciat proiectul. Daca nu te deranjeaza prea tare costurile si vrei piese originale de jawa made in cz sau ceva mai ieftine made in taiwan, arunca un ochi aici www.jawamarkt.cz/en/ sunt foarte de treaba, eu am comandat la ei de 2x pana acum si urmeaza iar in iarna asta, trimit repede prin curier iar in functie de greutate si costul livrarii (mie la 15 kg mi-au luat 26 euro iar coletul a ajuns in 2 zile)

Super site-ul! Multumesc! Am gasit furnizorii lor (pt piesele fabricate in Turcia) si vreau sa incerc sa le cumpar de la turci. Dar daca vor fi corecti, imi vor cere sa cumpar en gros sau nu imi vor vinde de loc. Sa vedem, incerc cu un priten care vorbeste turceste si il pun sa ii sune.

 

Essie,şi eu am luat un Cz 250 Sport din Timişoara ,inmatriculat ,carte de identitate şi numere noi, cu toate seriile in regulă dar fără I T P şi in stare defuncţionare dar eu nu sunt aşa de pretenţios ca tine,nu am vrut să o fac ca ieşită de pe porţile fabricii.Să funcţioneze cît mai bine,asta e principal şi bineînţeles că am mai lucrat şi la partea estetică,o poţi vedea la "totul despre cz" cum a fost şi cum e acum. Spor la treabă şi să ne vedem cît mai poponeataînd pe la întruniri.

Daca as fi gasit-o in stare de functionare, mi-ar fi placut daca avea patina corespunzatoare varstei, dar cand e cocosata cu tot felul de carpeli...

In momentul de fata, pe piata colectionarilor, e mai apreciata o moto originala, cu urmele normale varstei, decat una luata la mana, sablata si facuta oglinda, cu toate piesele stralucind!

Pe de alta parte, daca vreau sa ii fac sistemul mecanic safe, ca sa nu-mi rup gatul batran la prima groapa, adica : sa, anvelope, rulmenti, frane, cabluri, lumini, articulatii si amortizoare, sa mai inlocuiesti cateva table si sa mai pui putina vopsea si crom, nu mai inseamna mare cheltuiala. N-o fac ca sa epatez, ci ca sa ma bucur eu de ea. Arunc un ochi imediat sa vad "surioara" pe totul despreCZ!

» Post actualizat in 12 Nov 2015 18:20

Essie,şi eu am luat un Cz 250 Sport din Timişoara ,inmatriculat ,carte de identitate şi numere noi, cu toate seriile in regulă dar fără I T P şi in stare defuncţionare dar eu nu sunt aşa de pretenţios ca tine,nu am vrut să o fac ca ieşită de pe porţile fabricii.Să funcţioneze cît mai bine,asta e principal şi bineînţeles că am mai lucrat şi la partea estetică,o poţi vedea la "totul despre cz" cum a fost şi cum e acum. Spor la treabă şi să ne vedem cît mai poponeataînd pe la întruniri.

M-ai omorat Gabi!

Pai ce sa-i mai faci frate la CZ ul asta ca e boboc! si cromat in totalitate...!

Inteleg de nu esti asa de "pretentios" ca mine...

Sa-l stapanesti sanatos multi ani!

Vreau neaparat sa-mi fac si eu cadrul ala de protectie prins de sasiu. Mi se par extrem de util si arata si f bine.

Dar asta cred se va face la sfarsit , cand o sa aiba din nou totul pe ea.

Pastram legatura!

» Post actualizat in 13 Nov 2015 18:44

post-92000-0-77311100-1447439550_thumb.jpg

"Bucatirea" avanseaza. Ca de obicei primesti una rece- una calda, in asa fel incat sa ramai "agatat" in proiect:

- partile bune sunt ca mecanica nu e asa de distrusa pe cat ma asteptam: uzuri decente si fara carpeli de moda veche. Inclusiv sasiul arata bine, nu are fisuri sau suduri facute "pe santier", dar ultimul cuvant il spun dupa sablare.

- partile proaste : lipsesc anumite piese la suspensia fata. Ma bucuram ca tuburile si pantalonii fata sunt ok (au nevoie doar de bucse de bronz noi) si ca jugul superior nu e stramb si tine bine tuburile, dar am descoperit ca amortizorul care e intr-unul e incomplet, iar in celalalt e...lipsa!

La suspensia spate e clar: cred ca trebuie sa o inlocuiesc complet (daca reusesc sa iau de la turci piesele la pretul de pe site-ul lor. Daca nu , o sa investesc in astea vechi, dar nu sunt f entuziasmat...

La cadru (sasiu) trebuie sudate doua surubele de M6 care sunt bulite si indreptat limitatorul de viraj, care a fost fortat, probabil cu ocazia "trantei" de pe rezervor...

Stie cineva daca amortizorul din telescopul fata este universal sau macar comun la mai multe modele jawa/ cz, ca sa stiu ce caut?

Ca piesa separata nu prea am vazut-o comercializata pe net, nici noua nici SH.

post-92000-0-83590800-1447439605_thumb.jpg

Unicul amortizor e intre cele doua telescoape. Ca la kinder cu surprize: nu sti daca e ceva in ou (telescop) sau nu, pana nu-l deschizi!

Jantele nu arata f rau, exceptand rugina...voi trece cu ele pe la spitator mai intai, sa-mi spuna parerea lui si apoi pe la cromator sa-mi spuna daca "ies" ca lumea.

Desi probabil ca pretul unei jante (cercul) made in china este egal cu al cromarii, se spune ca nu se compara tabla europeana veche cu replicile moderne china, asa ca daca verdictul estetic si functional al celor doi mesteri este pozitiv, prefer sa dau de mancare unor romani care inca se mai murdaresc pe maini cand muncesc, decat unor necunoscuti din Asia (desi nici aia n-au nici o vina ca sunt amarati...dar mi-e mai aproape camasa decat haina).

Saptamana viitoare e grea: voi afla daca mai apar costuri suplimentare si cum stam cu planificarea lucrarilor...

In afara de Sirius, care e mereu groaznic de ocupat, mai stiti vreun spitator de incredere in Bucurestiul zilelor noastre?

 

Am uitat sa va spun culmea corespondentei: am contactat un ceh de pe un site , un fel de olx cehesc, prin sms si am continuat pe email cu traduceri cu google translate! Ca sa n-o dam in bara, ii trimit poze cu piesele incercuite in fotosop si propozitii simple gen "Ana are mere". Ma pufneste rasul cand vad ce nazdravanii fac ca sa pun mana pe niste piese vechi originale!...cred ca daca as povesti asta unor oameni normali, adica din cei care nu sunt pe acest forum, mi-ar spune ca m-am scrantit la batranete...ceea ce nu se stie daca nu contine un sambure de adevar...dar voi intelegeti.

Edited by Essie
Link to post
Share on other sites

Sa mai zica cineva ca batranele comuniste nu sunt fiabile!

Si cred ca ma ai si o pozitie strategica pt plimbari, la Targoviste, nu degeaba a fost cetate de scaun!

Io ca sa ma plimb 20 km prin oras (deocamdata cu Simsoneta) si sa nu-mi rupa traficul gatul, trebuie sa pandesc trasee speciale la ore speciale, de ex: sambata si duminica dim pana-n 8, sau la ora 13.00.

in ce hal s-a ajuns!? cu bicicleta , pe trotuar, e mai liber decat pe strada! pacat ca n-are motor...


» Post actualizat in 19 Nov 2015 14:32

In ultimele zile am tot "sondat" net-ul pt o sursa de piese la pret mai convenabil.

jawamarkt.cz este cel mai ieftin din cele EU.

Am gasit o parte din furnizorii lor turci, mai ales pt modelul 559 , care a fost comercializat in Turcia.

Preturile sunt simtitor mai mici, am discutat cu ei si sunt de acord sa trimita in RO, plata paypal, numai ca apare o problema: la o lista de cca o suta si ceva de repere, aprox 700 euro, transportul este vreo 160 euro! Asta nu e cu mult diferit de UE, fiindca noi suntem cam la jumate, intre TR si UE, problema este ca s-ar putea sa ma trezesc ca am si TVA de plata...Va trebui sa intreb la vama sau la posta...

Daca e cineva interesat de piese de 353, 354 sau 559 si vrea sa participe la acest import, in functie de greutatea reperelor comandate , va rog sa va uitati pe site-ul lor (http://www.mekanmotor.com/jawa-250) si sa-mi comunicati ce vreti. Eu probabil ca in vreo 7-10 zile dau o comanda, dupa ce ma lamuresc care piese se potrivesc la jawa mea.

Link to post
Share on other sites

Nu e cam scumpă distracţia?Cu bani pe care-i plăteşti pentru transport cred că poţi să te duci tu în Turcia cu maşina personală să-ţi cumperi piesele şi alta e cînd eşti acolo şi le vezi. Pînă la urmă motocicleta are acte, carte de identitate, e înmatriculată, seriile de la cadru şi motor corespund? Spor la treabă dar eu încă nu cunosc pe cineva care să învestească atît de mult într-o Jawă!

Link to post
Share on other sites

Nu e cam scumpă distracţia?Cu bani pe care-i plăteşti pentru transport cred că poţi să te duci tu în Turcia cu maşina personală să-ţi cumperi piesele şi alta e cînd eşti acolo şi le vezi. Pînă la urmă motocicleta are acte, carte de identitate, e înmatriculată, seriile de la cadru şi motor corespund? Spor la treabă dar eu încă nu cunosc pe cineva care să învestească atît de mult într-o Jawă!

Da, e cam scump , dar astia nu sunt in Istanbul ci in Konya...

ref investitie ...asa e, e cam mult.

motoru' are legalitatea asigurata.

 

am eu doua jambe fata de pe pe Jawa 250 si una este sigur stramba (cateva grade).

 

cred ca ar putea fi folosite cu succes ca si donatoare de piese.

 

da un semn daca crezi ca te ajuta...

Da, ma intereseaza. Poate le combin si evit niste cumparaturi "externe"! Multumesc, te sun!

Link to post
Share on other sites

La inceput ti se pare ca nu sunt multe lucruri de pus la punct, dar daca te uiti mai atent si te gandesti la doua lucruri: 1) esti pe doua roti si poti prinde 100 km/h; 2) motocicleta e demontata toata acum! , lista trista si inspaimantatoare (a pieselor care trebuie inlocuite sau reparate ca lumea) este urmatoarea:

1.baterie 6V18Ah

2.cutie baterie

3.clema baterie

4.cric

5.ax cric

6.suporti picioare spate

7.ax furca spate+ bucse+surub

8.aripa spate

9.cheder cauciuc catadioptru aripa spate

10.maner cromat spate sa

11.comutator frana stop

12.becuri 6V

13.lampa spate cu camasa tabla

14.set rulmenti roti

15.contact punct mort

16.lulea bujie

17.garnituri esapament

18.cheder cauciuc carene

19.set discuri ambreiaj

20.cablu frana fata

21.cablu frana spate

22. cablu acceleratie

23.cablu ambreiaj

24.cablu vitezometru

25.rulmenti furca fata

26.ghidon

27.manete frana si ambreiaj

28.mansoane cauciuc ghidon

29.mecanism acceleratie ghidon

30. capac ornamental aluminiu, pe motor

31.profile cauciuc cheder ghidon in masca far

32. esapament complet tigara

33.piulite cu aripi chiulasa

34.masca far inferioara

35.far sau macar oglinda buna

36.rama far cromata

37.saboti fata sau ferodouri noi

38.carburator sau plutitor si set reparatie

39. regulator tens 6V

40.talonete albe anvelope

41.suporti picioare (tuburi)+ placute ajustare+ suporti picioare (plate)+ mansoane cauciuc

42.manson SVkickstarter

43.inele de cauciuc telescoape fata

44.set bucse al sau bz telescoape fata

45.amortizoare fata sau macar unul

46.partea de jos a telescopului fata dr

47.aripa fata (modelul evazat)

48.platou aprindere (nu e o urgenta...)

49.suport sa (piesa care se prinde pe aripa spate)

50.sa de la modelul 559 (nu chitara, chiar daca era originala...nu cred ca ma pot incadra pe locul ala bine delimitat...!)

51.amortizoare spate complete

52.jante, cercuri roti cromabile

53. spite noi, zn sau crom cred ca de 110(ale mele sunt de 3,5mm, dar nu am gasit nicaieri pe internet decat de 4mm.)

54.capace cu simeringuri amortizoare fata

55.geam si ac vitezometru sau vitezometru complet ca donator.

56. transmisie vitezometru in CV/mot

57.anvelope fata 3,25-16, spate 3,5-16, camere, protector janta

58.apratoare lant

59. lant

60.roata lant spate 47

61.pinion lant 19

Cam dezolant, dar 75% din lucrurile astea trebuie schimbate, 25% se pot carpi, dar s-ar putea sa coste per total, mai mult decat unele aftermatket.

In cazul in care cineva are ceva de prin lista asta, utilizabil, m-as bucura sa le cumpar. Multe piese sunt identice la 353, 354, 559.

Stiu, o sa spuneti ca n-ai nevoie sa bibilesti toate astea, dar cele mai multe sunt de siguranta, iar cele cateva estetice e pacat sa nu le faci , daca tot e motocicleta "varsata". Din experienta proprie si a altora stiu 100% ca "cel mai scurt provizorat e cel mai bun definitivat!" si ma feresc de asta.

Cel mai trist este ca nu mai gasesti un tinichigiu oldschool, adica ciocanel, calduri si acetilena, pt micile reparatii de care am nevoie la tablite. De obicei, daca-l gasesti considera ca lucreaza la o moto de epoca si te taxeaza de-ti merg fulgii...!

Sper ca nu v-am stricat weekend ul cu lista neagra!

Link to post
Share on other sites

Multe dintre piese le gasesti in tara ,unele care sunt usor de gasit sunt baterie si becuri 6v cu amortizoarele te pot ajuta trimite-mi un mesaj si pot pune poze ,am intalnit in urma cu ceva timp un mos care avea aproape toate piesele de care ai nevoie

Link to post
Share on other sites

Baterie de 18 Ah la 6 V pentru Jawa? Asa mare este?

De 13 A se cumpara de la Marius> http://olx.ro/oferta/baterie-jawa-6v-13a-toplite-yuasa-b38-6a-ID2x3sB.html#9aa765d9fa

 

In rest axe motor, bucse si restul - strungar (calitate buna).

Deocamdata nu m-as apuca sa cumpar asa multe noi, as mai cauta prin tara, se mai gasesc pe la mosuleti.


» Post actualizat in 19 Nov 2015 21:41

Pct. 13 - noua la mine.


» Post actualizat in 19 Nov 2015 21:41

Si pct. 12.

Link to post
Share on other sites

La inceput ti se pare ca nu sunt multe lucruri de pus la punct, dar daca te uiti mai atent si te gandesti la doua lucruri: 1) esti pe doua roti si poti prinde 100 km/h; 2) motocicleta e demontata toata acum! , lista trista si inspaimantatoare (a pieselor care trebuie inlocuite sau reparate ca lumea) este urmatoarea:

1.baterie 6V18Ah

2.cutie baterie - tocmai am vandut

3.clema baterie

4.cric - tocmai am vandut

5.ax cric - tocmai am vandut

6.suporti picioare spate - am

7.ax furca spate+ bucse+surub - de la roata? am

8.aripa spate - am

9.cheder cauciuc catadioptru aripa spate - tocmai am vandut

10.maner cromat spate sa

11.comutator frana stop

12.becuri 6V

13.lampa spate cu camasa tabla- am

14.set rulmenti roti

15.contact punct mort

16.lulea bujie

17.garnituri esapament

18.cheder cauciuc carene

19.set discuri ambreiaj - tocmai am vandut

20.cablu frana fata

21.cablu frana spate

22. cablu acceleratie

23.cablu ambreiaj

24.cablu vitezometru

25.rulmenti furca fata

26.ghidon - am

27.manete frana si ambreiaj - am

28.mansoane cauciuc ghidon - am/folosite

29.mecanism acceleratie ghidon - am

30. capac ornamental aluminiu, pe motor

31.profile cauciuc cheder ghidon in masca far

32. esapament complet tigara - am 1 buc/necesita recromare

33.piulite cu aripi chiulasa

34.masca far inferioara

35.far sau macar oglinda buna

36.rama far cromata

37.saboti fata sau ferodouri noi

38.carburator sau plutitor si set reparatie

39. regulator tens 6V

40.talonete albe anvelope

41.suporti picioare (tuburi)+ placute ajustare+ suporti picioare (plate)+ mansoane cauciuc

42.manson SVkickstarter - cred ca am (nou)

43.inele de cauciuc telescoape fata

44.set bucse al sau bz telescoape fata

45.amortizoare fata sau macar unul - am 4 buc /de folosit ca si donator

46.partea de jos a telescopului fata dr - vezi mai sus

47.aripa fata (modelul evazat) - tocmai am vandut

48.platou aprindere (nu e o urgenta...)

49.suport sa (piesa care se prinde pe aripa spate)- am

50.sa de la modelul 559 (nu chitara, chiar daca era originala...nu cred ca ma pot incadra pe locul ala bine delimitat...!) - tocmai am vandut

51.amortizoare spate complete - am

52.jante, cercuri roti cromabile - am /destul de chinuite

53. spite noi, zn sau crom cred ca de 110(ale mele sunt de 3,5mm, dar nu am gasit nicaieri pe internet decat de 4mm.)

54.capace cu simeringuri amortizoare fata

55.geam si ac vitezometru sau vitezometru complet ca donator.

56. transmisie vitezometru in CV/mot

57.anvelope fata 3,25-16, spate 3,5-16, camere, protector janta

58.apratoare lant - tocmai am vandut

59. lant

60.roata lant spate 47

61.pinion lant 19

Cam dezolant, dar 75% din lucrurile astea trebuie schimbate, 25% se pot carpi, dar s-ar putea sa coste per total, mai mult decat unele aftermatket.

In cazul in care cineva are ceva de prin lista asta, utilizabil, m-as bucura sa le cumpar. Multe piese sunt identice la 353, 354, 559.

Stiu, o sa spuneti ca n-ai nevoie sa bibilesti toate astea, dar cele mai multe sunt de siguranta, iar cele cateva estetice e pacat sa nu le faci , daca tot e motocicleta "varsata". Din experienta proprie si a altora stiu 100% ca "cel mai scurt provizorat e cel mai bun definitivat!" si ma feresc de asta.

Cel mai trist este ca nu mai gasesti un tinichigiu oldschool, adica ciocanel, calduri si acetilena, pt micile reparatii de care am nevoie la tablite. De obicei, daca-l gasesti considera ca lucreaza la o moto de epoca si te taxeaza de-ti merg fulgii...!

Sper ca nu v-am stricat weekend ul cu lista neagra!

 

asta la o prima vedere....

 

nu am socotit lant/pinioane/cabluri frana - la am, dar recomand sa folosesti noi

Link to post
Share on other sites

Cablurile de :frînă faţă ,spate se pot adapta de la scutere cu mici modificări ,la fel şi cel de acceleraţie şi ambreiaj, cablu vitezometru se găseşte în piaţă la ruşi ,la fel şi lanţ,cred că am apărătoare de lanţ şi transmisia vitezometru C/V motor , am să caut şi am să te anunţ ,contactul de stop pe frînă se poate adapta de la limitatorele industriale (sau maşină de spălat), rulmenţi noi găseşti în ţară .La modelele mai noi de Jawa kilometrajul era cel de Skoda 120 ,nu ştiu dacă şi la tine e la fel.Pe OLX a apărut un anunţ cu piese de vînzare de Jawa 250, sună-l pe tip şi vezi ce are 0726963814.S-auzim numai de bine .

Edited by Gabi24
Link to post
Share on other sites

Va multumesc baieti!

Parca incepe sa rasara soarele si pe strada mea!

Sa mai zica cineva ca nu sunt bune cluburile...sau ma rog, cele care au forumuri!

O sa vedem , la sfarsit, cat de mult am economisit intre nou de pe net si sh refolosibil de la cunostinte.

Ma apuc de treaba!


» Post actualizat in 20 Nov 2015 09:13

anvelope, cabluri si lant o sa cumpar noi.

camasile de la cablurile mele sunt obosite rau; cred ca au fost refolosite de multe ori si frecarea prin ele este cam mare acum.

ar trebui macar primul set sa fie original si nou, ca sa-l pot mentine pe viitor.

daca roata de lant si pinionul sunt bune , le iau si sh , dar sa nu fie ascutite si uzate ca ale mele...

@Florinelu07: pune-mi, te rog, deoparte piesele dispo si poze, asa cim am vorbit.

@mihai_prd: super, vorbim la tel si trec pe la tine.

@Gabi24: multumesc de pont, imi bag nasul imediat in anuntul lui!

Ce poate fi mai frumos decat vanatoarea de piese? poate doar achizitia "fierului", dar aia se termina prea repede, pe cand vanatoarea...


» Post actualizat in 20 Nov 2015 09:20

asa e vitezometrul necesar, dar merge si pana la 140.

De fapt , pe motocicleta mea am gasit unul de 140, cu geamul spart si limba scoasa.post-92000-0-74792600-1448011141_thumb.jpg

Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Restore formatting

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.


MOTOCICLISM.ro
Grup Facebook: +20 000 membri
Înscrie-te în grup
Discutii despre motociclism pe Facebook
 
BIKESHOP.ro
Grup Facebook: +17000 membri
Înscrie-te în grup
Anunturi de vanzare - cumparare pe Facebook.


×
×
  • Create New...