wzzy Postat Decembrie 15, 2015 Share Postat Decembrie 15, 2015 Buna seara, am o problema enervanta cu motocicleta. Acum 2 luni am cumparat startor si releu nou deoarece se arsese releul si am zis sa le schimb pe amandoua ca sa fie treaba buna. Bateria avea o luna maxim. Acum o saptamana eu fiind plecat l`am pus pe un prieten sa o mai porneasca sa nu stea nemiscata. A pornit`o a mers cu ea 10 minute si dupa s-a oprit,a ramas fara baterie. A masurat la releu si a zis ca ala nu mai incarca si se incinde foarte rau. Am luat altul nou pe care la montat ieri. Azi a pus baterie noua si a pornit-o. Problema e urmatoarea. La relanti incarca 13,54v dar cand o tureaza scade imediat si nu mai incarca bateria si releul se incinde foarte rau. E normal asa sau e o buba pe instalatia electrica? Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
dedant68 Postat Decembrie 15, 2015 Share Postat Decembrie 15, 2015 Salut, Verifica in prima etapa conexiunile intre stator si RRT(releul regulator de tensiune), daca sunt slabite/rezistenta de contact necorespunzatoare o sa apara incalziri suplimentare atat in RRT cat si in stator. Mufele/conectorii trebuie sa asigure o strangere foarte buna/presiune contacte( poti recurge la cositorirea contactelor daca conectorii PVC sunt topiti, etc). Verifica conexiunea RRT la masa. Daca conexiunile sunt OK, trebuie sa extinzi verificarea pe componente, adica stator alternator( scurtcircuit la masa si continuitate faze) si RRT. Cine ti-a facut montajul? Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
jaman Postat Decembrie 15, 2015 Share Postat Decembrie 15, 2015 Posibil releul,zic si eu.Asa am patit si eu cu RR-ul meu...Imi descarca bateria si se incingea rau de tot releul.Am pus altul nou si e ok. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
wzzy Postat Decembrie 15, 2015 Autor Share Postat Decembrie 15, 2015 Releul e nou scos din ambalaj si montat. Montajul cand a pus startorul a fost la mecanic, acum nu avea rost sa dau 50 ron sa imi scoata 2 mufe si sa imi puna alt releu. Si eu ma gandesc tot la un scurtcircuit deci nu am decat sa caut pe cineva care se pricepe ca aici in Valcea e greu Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
dedant68 Postat Decembrie 15, 2015 Share Postat Decembrie 15, 2015 Un electrician auto ''isteț'' îți rezolva problema la moto. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Val.Hayabusa Postat Decembrie 15, 2015 Share Postat Decembrie 15, 2015 din cate stiu la k6 e o problema cu releul de incarcare ca e pus undeva unde nu se raceste asa am auzit acum poti sa cauti problema pe google succes Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
wzzy Postat Decembrie 15, 2015 Autor Share Postat Decembrie 15, 2015 stiu asta cu pozitia ca trebuie pus in laterar dar nu ai cum sa arzi unul nou in 1 minut. E undeva pe partea electrica o buba ceva Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
TNG Postat Decembrie 16, 2015 Share Postat Decembrie 16, 2015 (editat) Cand ai spus "am cumparat releu si stator nou" asta se refera la piese OEM sau piese noi aftermarket? Daca sunt aftermarket,de care sunt? Te intreb asta, pentru ca am vazut destule piese aftermarket (alternator si releu) care nu are nici o treaba cum ar trebui sa fie normal acele piese. Cat despre probleme electrice...in afara de mufe daca sunt topite si legaturi slabe,alte probleme teoretic nu au de unde sa provina sa arda aceste componente.( asta daca nu ai "modificari serioase" in inst.electrica) Bun,ar mai fi greseli la montaj..ma refer la alternator (hai sa-i spun generator ca ma trag electricieni de urechi)cu toate ca stie toata lumea despre ce vorbim. Astept raspunsul tau,dar daca piesele suny aftermarket..si sunt din acelea chinezesti..deja ai raspunsul de ce nu ai incarcare pe moto tau. Legat de pozitionarea releului..nu amana acest aspect! Este o foarte mare problema pozitia lui si caldura de care beneficieaza de la sistemul de evacuare.In aceasta vara pe perioada de canicula,numai eu personal am avut 4 k7 cu relee arse sau si releu si alternator. Unul dintre ele a avut ghinionul sa trimita 70V in instalatia electrica si s-a lasat cu ECU,bord,becuri prajite !!! Cu respect TNG! Editat Decembrie 16, 2015 de TNG Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
JAGI Postat Decembrie 16, 2015 Share Postat Decembrie 16, 2015 (editat) 1000% ca releul "nou" era o chinezarie de 2 centi. Daca mai cumperi releu, iti recomand releu cu mosfet-uri Shindengen. Se incalzesc mult mai putin. Editat Decembrie 16, 2015 de JAGI Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
dedant68 Postat Decembrie 16, 2015 Share Postat Decembrie 16, 2015 Referitor la specificatia si denumirea termenilor tehnici cum spune TNG, nu este gresit daca se spune ALTERNATOR, pentru ca din definirea acestuia, alternatorul este un generator de curent alternativ care …..s.a.m.d . Daca pronut GENERATOR ELECTRIC si ‘’stop ‘’, nu clarific la ce ma refer, pentru ca pot sa discut despre generator electric de curent alternativ monofazat, curent alternativ trifazat sau de curent continuu, daca se doreste o exprimare corecta d.p.d.v tehnic/electric. La auto /moto sunt valabile doua variante: ALTERNATOR si generator de curent alternativ trifazat, cam lung..asa ca ALTERNATOR este corect si OK !! Circuitul de redresare si regularizare(mentinere constanta a tensiunii) este separat(RRT), dar o alta discutie. Personal nu am intalnit ECU distrus de catre RRT, numai din cauze interne. Doar la un Audi din cauza unui scurtcircuit pentru ca siguranta fuzibila de protectie ECU era gresit aleasa(schimbase instalatia si montase o siguranta de 1,5 ori fata de valoarea normala!!, primul varf de scurtcircuit a lovi si in ECU, a topi fuzibilul dar a distrus si calculatorul motorului). Da, este posibil un RRT caruia ii cade circuitul de regularizare sa trimita toata tensiunea redresata in circuitul motocicletei !! Este o mare problema cu incalzirea RRT, daca nu folosesti consumatori mari (ex. far) atunci regulatorul conduce la masa infasurarile generatorului si se incalzesc tiristorii. Cand nu se folosesc consumatori , atunci se incalzeste puntea de diode mai tare. Tiristorii si diodele fiind impreuna in aceeasi capsula, la momentul X se se vor distruge( diode sau tiristori). Si mai este ceva, constructorul a asigurat protectia instalatiei si a consumatorilor la scurcircuit prin sigurante fuzibile, dar la supratensiuni este numai acest regulator de tensiune!! Cea mai buna varianta in achizitia un RRT este cel cu tranzistoare MOSFET, sunt mult mai si fiabile, iar pretul este aproximativ ca al unuia nou, un OEM. In functie de tipul de motor iti alegei RRT-ul si iti vine si cu mufele aferente ca optiune. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
TNG Postat Decembrie 16, 2015 Share Postat Decembrie 16, 2015 (editat) Multumesc "dedant68" pentru explicatia legata de alternator! Legat de ECU prajit ,sa stii ca chiar daca a avut sigurante,ECU si bordul s-au prajit destul de serios,ECU cel putin nici macar memoria interna nu o mai pot accesa.. Mai jos ai poza cu subiectul decedat,cat si un exemplu de alternator "made in china" ..... Editat Decembrie 16, 2015 de TNG Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
dedant68 Postat Decembrie 16, 2015 Share Postat Decembrie 16, 2015 Da, exact ce spuneam, siguranta fuzibila limiteaza supracurentii, dar la supratensiuni este ineficienta. Tensiunea generata de catre alternator si neregularizata corect de catre RRT este primita de consumatori, ori la ECU din indicatii, peste 25 V tensiunile aplicare pe intrare sunt periculoase. Or face chinezii multe repere pentru motociclete, dar la alternatoare, RRT sau alte componente discrete nu au rezultate. Pret mic care iti ia ochii, dar durata de viata limitata. La fel si cu bobinajul statoareor, greu de rezolvat in tara, tot varianta OEM este buna. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Cesar Postat Decembrie 16, 2015 Share Postat Decembrie 16, 2015 Releul e nou scos din ambalaj si montat. De la ce producator ai cumparat releul? Am montat mai demult unul, un no-name, si s-a ars in 10 secunde. » Post actualizat in 16 Dec 2015 08:18 Montajul cand a pus startorul a fost la mecanic, acum nu avea rost sa dau 50 ron sa imi scoata 2 mufe si sa imi puna alt releu. Sunt putin confuz. Ai schimbat atat statorul cat si releul sau ai schimbat statorul si releul este cel vechi? Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
wzzy Postat Decembrie 16, 2015 Autor Share Postat Decembrie 16, 2015 Piesele sunt luate de pe wemoto si cautate dupa codul oem ,vin vu logoul de la suzuki pe ambalaj. TNG singura modificare la instalatia electrica e butonul pentru schimbat mapele de i-ai explicat acum ceva timp la mecanic cum sa il faca. » Post actualizat in 16 Dec 2015 08:37 Cesar acum 2 luni ambele iar acum doar releul Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Cesar Postat Decembrie 16, 2015 Share Postat Decembrie 16, 2015 Am inteles. Multumesc pentru lamurire. Care e tensiunea masurata la borne la 5000 RPM cu faza lunga aprinsa? Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
dedant68 Postat Decembrie 16, 2015 Share Postat Decembrie 16, 2015 Sunt putin nedumerit cum poti sa schimbi in acelasi timp doua pirese ff importante si in acelasi timp, scumpe. Normal cade un reper stator sau RRT si pe urma altul, depinde poate s-a totalizat un nr. mare de km sau conditii de functionare anormale. Sunt, sceptic la cele doua repere. Sau ai circulat cu un defect la un reper atata timp incat l-ai distrus si pe al doilea?? Care a fost explicatia mecanicului pentru stator si pentru RRT. Presupun ca le-a verificat si ce ti-a spus pentru fiecare in parte. Mai ai piesele de curiozitate, chiar sunt interesat de ele, ca modul de propagarea a defectiunilor, nu de altceva! Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
wzzy Postat Decembrie 16, 2015 Autor Share Postat Decembrie 16, 2015 (editat) Ce mi-a spus mecanicul?) poveste lunga. Initial toata problema a fost cand intr-o dimineata nu a mai pornit:)). Si a inceput mecanicul: pai nu mai citeste cipul din cheie, cumpara de la dezmembrari calculator chei butuci, pai nu mai e buna bateria, cumpara baterie. Nu a mers am trimis calculatorul la tng si a dezactivat cipul. Dupa o saptamana iar am ramas cu ea in drum. Pai ai mufa nu stiu cum la ventilator dai bani sa o faca ( dupa o saptamana in mers s-a desprins mufa si poveste lunga si acolo) dupa stai domne ca nu iti incarca releul si mi-am bagat ceva si am luat ambele, am schimbat si senzorul de la a 2-a acceleratie ceva de genul care nu l-a reglat:)). Dupa ce am schimbat cele 2 a mers perfect pana acum 2 saptamani sau 1 nu mai tin minte si am mers destul cu ea. De aceea am zis sa ma interesez putin inainte sa o mai duc la un mecanic "genius" ) Editat Decembrie 16, 2015 de wzzy Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
dedant68 Postat Decembrie 16, 2015 Share Postat Decembrie 16, 2015 Ce mi-a spus mecanicul? ) poveste lunga. Initial toata problema a fost cand intr-o dimineata nu a mai pornit:)). Si a inceput mecanicul: pai nu mai citeste cipul din cheie, cumpara de la dezmembrari calculator chei butuci, pai nu mai e buna bateria, cumpara baterie. Nu a mers am trimis calculatorul la tng si a dezactivat cipul. Dupa o saptamana iar am ramas cu ea in drum. Pai ai mufa nu stiu cum la ventilator dai bani sa o faca ( dupa o saptamana in mers s-a desprins mufa si poveste lunga si acolo) dupa stai domne ca nu iti incarca releul si mi-am bagat ceva si am luat ambele, am schimbat si senzorul de la a 2-a acceleratie ceva de genul care nu l-a reglat:)). Dupa ce am schimbat cele 2 a mers perfect pana acum 2 saptamani sau 1 nu mai tin minte si am mers destul cu ea. De aceea am zis sa ma interesez putin inainte sa o mai duc la un mecanic "genius" ) Eu iti recomand in primul rand sa schimbi ''mecanicul'' . Posibil ca RRT-ul si statorul schimbate sa fie OK, sa fie o alta/alte probleme in instalatia motocicletei. Sa nu spui ca ti-a oprit statorul si RRT -ul schimbate? Nu mai CUMARA NIMIC pana la o diagnoza corecta, altfel arunci banii aiurea!! Ce spui tu mai sus se ridica la 500-600 euro..si motor functional nu ai !! Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
TNG Postat Decembrie 16, 2015 Share Postat Decembrie 16, 2015 OFF..cam greu acum sa ne deam seama care a fost cronologia defectelor si unde se ascunde adevarul.... Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
wzzy Postat Decembrie 16, 2015 Autor Share Postat Decembrie 16, 2015 Ideea e ca a mers perfect dupa ce am pus alea si am facut drumuri destul de lungi. Ma gandesc sa nu faca contact bine pe undeva sa se fi dezlipit/rupt ceva. O duce azi sau maine la electrician sa se uite cum trebuie Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Falkenberg Postat Decembrie 16, 2015 Share Postat Decembrie 16, 2015 Legat de ECU prajit ,sa stii ca chiar daca a avut sigurante,ECU si bordul s-au prajit destul de serios,ECU cel putin nici macar memoria interna nu o mai pot accesa.. Siguranta gardeaza curent, nu si voltajul. Daca partea de reglaj la RRT se duce, dar punte de diode ramana functional, baterie (si consumatori) sunt singuri care mai limiteaza voltajul. Dupa ce cedeaza si baterie apar tensiuni mari. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
vlad58 Postat Decembrie 16, 2015 Share Postat Decembrie 16, 2015 @wzzy Ce povestesti tu imi aduce aminte de o situatie ciudata discutata acum un an pe sectiunea de virago.Pe scurt tensiune ok la ralanti si scazuta in ture (ar trebui masurata imediat la iesirea din releu) . S-au facut toate permutarile posibile adica RRT suspect pe alta mobra isi facea treaba atat cu bateria "lui" cat si cu bateria motorului donator, RRT de pe donator (care era bun) pe viroaga in cauza mergea prost cu ambele baterii. Statorul verificat nu dadea la masa, nu avea infasurarile intrerupte, scotea in gol cat trebuie. Ipoteza lansata de un electrician a fost ca magnetoul avea niste magneti fisurati care nauceau partea de control a releului. Solutia aplicata a fost un releu ce-si ia tensiunea de referinta pentru stabilizare printr-o conexiune separata. Concluzia este ca ar trebui sa-ti incerci RRT-ul pe alt motor inainte sa-l arunci. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
wzzy Postat Decembrie 16, 2015 Autor Share Postat Decembrie 16, 2015 Vlad m-am gandit si la varianta asta dar e greu sa gasesc pe cineva in valcea cu modelul asta , nici macar tester nu au pe nicaieri. Astept sa vad ce zice electricianul , daca nu o las asa pana ma intorc in tara Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
vlad58 Postat Decembrie 16, 2015 Share Postat Decembrie 16, 2015 (editat) Vlad m-am gandit si la varianta asta dar e greu sa gasesc pe cineva in valcea cu modelul asta , nici macar tester nu au pe nicaieri. Astept sa vad ce zice electricianul , daca nu o las asa pana ma intorc in tara Nu neaparat acelasi model, doar mufa ar trebui sa se potriveasca, bineinteles si conexiunile ei nu numai forma. Editat Decembrie 16, 2015 de vlad58 Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
dedant68 Postat Decembrie 16, 2015 Share Postat Decembrie 16, 2015 @wzzy Ce povestesti tu imi aduce aminte de o situatie ciudata discutata acum un an pe sectiunea de virago.Pe scurt tensiune ok la ralanti si scazuta in ture (ar trebui masurata imediat la iesirea din releu) . S-au facut toate permutarile posibile adica RRT suspect pe alta mobra isi facea treaba atat cu bateria "lui" cat si cu bateria motorului donator, RRT de pe donator (care era bun) pe viroaga in cauza mergea prost cu ambele baterii. Statorul verificat nu dadea la masa, nu avea infasurarile intrerupte, scotea in gol cat trebuie. Ipoteza lansata de un electrician a fost ca magnetoul avea niste magneti fisurati care nauceau partea de control a releului. Solutia aplicata a fost un releu ce-si ia tensiunea de referinta pentru stabilizare printr-o conexiune separata. Concluzia este ca ar trebui sa-ti incerci RRT-ul pe alt motor inainte sa-l arunci. Cum adica isi ia tensiunea de referinta printr-o conexiune separata? Conexiune separata in RRT ?? Nu inteleg la ce te referi ! Uite in schema clasica a unui RRT(img), de exemplu daca tensiunea de referinta a trecut de 15 V, se da comanda la portile celor trei tiristoare aceste se deschid si descarca tensiunea generata de stator la masa. Tensiunea de referinta este culeasa de la acumulator, acesta este cazul de maxim tensiune. Iar cand scade tensiunea la acumulator de ex. sub 13, 5 V, RRT debiteaza pe acumulator, ciclul se repeta. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Postări Recomandate
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.