The Mentalist Postat Februarie 4, 2016 Autor Share Postat Februarie 4, 2016 salut, nu cred ca ai ceva de nereparat. daca ai repara propulsorul ai considera in continuare ca moto nu e ok? si eu am fosta moto de circuit si inca mai am de munca la ea sa ajunga in starea in care imi doresc dar incet incet se face.problema de care spui tu (daca poti sa i spui problema) e ca la noi se cumpara moto de circuit se dau jos toate extra urile si se vinde ca moto de strada impecabila. in ungaria la reprez kawa a zis ca daca moto merge pe circuit inmultesti numarul de km cu 8 ca sa ti dea uzura pe care ar face o pe strada. bafta! Nu vrea nimeni sa-l mai desfaca dupa ce stiu ca s-a mai umblat in el. Singurul care s-ar baga e tot ala de l-a desfacut si care minte cum respira, cred ca nici dupa reparatie nu as avea incredere ca a schimbat ce ar zice ca trebuia schimbat. Plus ca teoria va fi din nou ca "asa face ele". Asa stau cu stresul si cu urechea pe al sa vad ce zgomote noi au mai aparut, daca crapa si ma pune si in cap cu ocazia aia, chestii d-astea. N-aveam nevoie de tot stresul asta. Sa iau alt motor (care nu cred ca garanteaza nimeni pe ebay ca e bun) e pe la 1600E, plus trambalare, plus montaj (inca vreo 5-600), plus nervi,etc. E interesanta informatia cu inmultitul km cu 8 , poate or stii ei ce vorbesc! Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
vassalp Postat Februarie 4, 2016 Share Postat Februarie 4, 2016 Salutare! Permitetimi sa va prezint si eu punctul meu de vedere. Motor dat pe circuit nu se uzeaza de 8ori mai repede doar in cazuri extreme. Va-ti gandit vreodata cand mergeati prin oras cu mobra si ajungea motorul la 100 grade oare e ok asa, oare e normal? Nu face nici unu griji si se plimba fara probleme la 100 grade (nu are de ales daca afara sunt 30 grade) Mersul pe circuit la nivel hobby sau chiar hobby-racer nu poti baga intr-o oala cu profesionistii. Pana lumea nu intelege cum functioneaza un motor (cu adevarat) nu o sa inteleaga uzura de strada si uzura la circuit. Majoritatea isi cumpara vitezane sa impresioneze si se plimba prin oras (nu e gandit pt asa ceva, se supraincalzeste repede ceea ce duce la o uzura ridicata). La circuit am vazut motoare dotate cu radiatoare suplimentare, dar pe strada nici-unu! Daca cunosti pe CMD stii foarte bine cat a bagat in motor, dar ideea e ca tot baga in continuare si nu odata pe sezon!!! Uite aici cazul meu: Am un R6 RJ11, toate lumea zice ca se duce motorul. Am zis si eu OK, hai sa schimbam cuzinetii preventiv (daca crapa la ciruit in strainetate pierd 400 Euro lejer). Mentionez, ca nu are nici cel mai mic zgomot sau vreo simptoma ca am probleme cu cuzineti. Acum va intreb pe voi...cati au schimbat preventiv piese in motor? Clasa SSP si SBK nu sunt facute pentru strada si de loc pentru plimbatul prin oras! Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
b86dtm Postat Februarie 4, 2016 Share Postat Februarie 4, 2016 Orice motor care a rulat pe pista il poti cumpara din Italia la aproape jumatate din pretul unuia care nu a fost pe circuit,de ce ? ,simplu,uzura unui motor alergat pe circuit nu poate fi cuantificata,poti avea noroc sa mergi cu el cativa ani sau poate crapa in cateva zile...sa fim seriosi,hobby sau nu,nu schimba nimeni treapta la 4-5 mii ca in regim de strada..mai vin unii cu texte ca i-au schimbat uleiul dupa fiecare iesire pe circuit...fix asta conteaza. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
the insider Postat Februarie 4, 2016 Share Postat Februarie 4, 2016 Zic si eu (ca si cmv, cristi) ca cele care merg pe pista ca si hoby pot fi intretinute mult mai bine decat unele care circula pe strada. Am prieteni care merg de 2 ori pe an la pista si pe strada foarte putin. Dupa fiecare iesire pista uleiul este schimbat si ei nu merg numai la rosu. In acelasi timp am auzit pe unii ca merg pe strada 10.000 de km (cam 2 ani) cu uleiul inainte de a-l schimba si mai fac si wheelie. Pe pista nu poti intra cu motocicleta cu probleme, pe strada am vazut ca mergeau o vara intreaga cu un amortizor care pierdea ulei. Nu zic sa vedem situatia in alb si negru, adica unele sunt mai bune iar celelalte mai proaste, sunt cazuri si cazuri. Pentru initiatorul topicului: parca ai fost si tu pe pista cu motocicleta, automat s-a transformat intr-una foarte uzata ? Normal ca nu ! Daca pt tine etalonul motociclistului de strada e ala care schimba uleiul o data la 2 ani, ia toate gropile, o scapa de 10 ori pe sezon pe jos si nu serviseaza vreodata furca/etrieri etc....as putea spune ca faci parte din categoria celorlalti,care incearca sa bage pe gat motoare date pe pista sa fim seriosi, uzura mecanica intr-un motor dat pe pista nu se compara cu uzura la mersul stradal. Nu va mai legati de exceptiile alea cu retardati care schimba ulei la 2 ani etc.. E o chestie de fizica/mecanica elementara cam ce se petrece intr-un propulsor cand e pe pista si ce se petrece pe strada. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
theos_ Postat Februarie 4, 2016 Share Postat Februarie 4, 2016 Dupa cum am mai spus, difera de la situatie la situatie. Pe la mine au trecut 5 gixxere dintre care 3 au fost pe pista. Nu am avut probleme cu vreuna. Probabil sunt norocos. Daca ar fii sa-mi caut motocicleta as merge sa vad/testez si motociclete care au fost pe pista. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
the insider Postat Februarie 4, 2016 Share Postat Februarie 4, 2016 Va-ti gandit vreodata cand mergeati prin oras cu mobra si ajungea motorul la 100 grade oare e ok asa, oare e normal? Nu face nici unu griji si se plimba fara probleme la 100 grade (nu are de ales daca afara sunt 30 grade) Mersul pe circuit la nivel hobby sau chiar hobby-racer nu poti baga intr-o oala cu profesionistii. Pana lumea nu intelege cum functioneaza un motor (cu adevarat) nu o sa inteleaga uzura de strada si uzura la circuit. Majoritatea isi cumpara vitezane sa impresioneze si se plimba prin oras (nu e gandit pt asa ceva, se supraincalzeste repede ceea ce duce la o uzura ridicata). La circuit am vazut motoare dotate cu radiatoare suplimentare, dar pe strada nici-unu! alt 'mecanic'. Ai dreptate, motocicleta se uzeaza pt ca mergi prin oras la 4500 RPM,si ca se 'incalzeste', nu se uzeaza cand rupi 12.000 RPM pe pista Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
cristilvk Postat Februarie 4, 2016 Share Postat Februarie 4, 2016 alt 'mecanic'. Ai dreptate, motocicleta se uzeaza pt ca mergi prin oras la 4500 RPM,si ca se 'incalzeste', nu se uzeaza cand rupi 12.000 RPM pe pista banuiesc ca la iasi nu trec baietii noaptea sau ziua in amiaza mare pe bulevard cu 15K ture sa li se auda toba fancy... aici tocmai tu ai pus o bariera si ai afirmat ca pe strada se schimba numai la 5k ture eu va pup, discutia poate duce fix la gara...fiecare merge unde si cum vrea, schimba si serviseaza cum vrea sau cand vrea si cum il tine buzunaru nu e greu sa faci diferenta intre cazacu si mine...eu am facut doua iesiri la adancata in 2015, el de departe mult mai multe...eu merg 2.06 pe varianta lunga el merge 1.44 parca...greadul de solicitare al motorului e total diferit Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
jinxy Postat Februarie 4, 2016 Share Postat Februarie 4, 2016 (editat) (scuze de offtopic) Eu as vrea sa aflu de ce un F4i din 2002 care costa 2000Euro acum 4 ani...costa tot 2000Euro si azi. Ce e cu preturile astea pe piata SH auto/moto?? E doar impresia mea ca n-au scazut deloc in ultima perioada, desi utilajele aduna ani? Editat Februarie 4, 2016 de jinxy Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Vizitator goe 75 Postat Februarie 4, 2016 Share Postat Februarie 4, 2016 Foarte interesanta discutia , am fost pe punctul de a cumpara un motor pentru circuit , de curind , si m-am oprit pentru ca in momentul in care am dat ceva telefoane pentru ceva pareri mai avizate ,s-a pornit un ciclon de opinii atit de variate si contradictorii ca m-a luat durerea de cap si am intrat intr-o stare de confuzie de zile mari.Mi-a trecut prin cap sa imi ofer un ragaz de timp sa reevaluez lucrurile si...dau de topicul asta .Thanks a lot! Confuzie pe paine. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
The Mentalist Postat Februarie 4, 2016 Autor Share Postat Februarie 4, 2016 N-are de ce sa fie confuzie, nu mai recomandati motorete date la curse grav ale baietilor 'rai', mai ales cand nu stiti tot istoricul, ci doar vi se pare voua ca sunt 'afaceri' pentru ca sunt accesorizate. Daca sunt date in regim de hobby si avut grija de ele si se cunosc pe bune proprietarii, atunci se pot recomanda. Eu asta concluzionez. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
vassalp Postat Februarie 4, 2016 Share Postat Februarie 4, 2016 alt 'mecanic'. Ai dreptate, motocicleta se uzeaza pt ca mergi prin oras la 4500 RPM,si ca se 'incalzeste', nu se uzeaza cand rupi 12.000 RPM pe pista La XRV schimbi la 4-5mii ca duce pana la 7-8mii, vorbim de SSP si SBK. Daca ai fi stat pe vre-unu din categoriile mentionate iti dadeai seama ca ai scris numarul gresit. Acum la abordarea ta "alt mecanic" nu am ce sa zic, poate stii tu mai bine ca ai biblia motoarelor in fata, Nu stiu cum merg altii pe strada dar eu mereu aud prin oras motoare turate pana la 12-13k! Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
cnairda Postat Februarie 4, 2016 Share Postat Februarie 4, 2016 Oricum o dati, fie ca-i vorba de vitezana, tourer sau enduro concluzia e aceeasi: cea mai buna mobra e una noua! ) Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
the insider Postat Februarie 4, 2016 Share Postat Februarie 4, 2016 banuiesc ca la iasi nu trec baietii noaptea sau ziua in amiaza mare pe bulevard cu 15K ture sa li se auda toba fancy... aici tocmai tu ai pus o bariera si ai afirmat ca pe strada se schimba numai la 5k ture eu va pup, discutia poate duce fix la gara...fiecare merge unde si cum vrea, schimba si serviseaza cum vrea sau cand vrea si cum il tine buzunaru nu e greu sa faci diferenta intre cazacu si mine...eu am facut doua iesiri la adancata in 2015, el de departe mult mai multe...eu merg 2.06 pe varianta lunga el merge 1.44 parca...greadul de solicitare al motorului e total diferit Asa cum tu si altii afirmati ca sunt motoare de pista 'ingrijite' si 'servisate', asa exista o majoritate de motociclete de strada intretinute, decente in stare buna... Piata mobrelor SH la noi e plina de uscaturi,atat la alea de strada, dar mai ales la alea forjate pe pista.. La o mobra de strada, daca mai curge un simering sau aspecte din astea care se pot remedia mai usor si cu bani putini e o treaba, dar apuca-te tu sa umbli la propulsor, la o mobra care-i data pe pista, ia si masoara tu cota la toate piesele uzate, sa vezi daca-s in cotele de service sa vezi ce surprize ai. SI daca te apuci de desfacut si ai cap pe umeri,verifici tot. Nu vrei sa verifici jumatate de motor si sa uiti de vreo patina de distributie sau de nu stiu ce rulment sau simering.. si sa fii nevoit sa desfaci iar tot Una e sa servisezi o furca sau o piesa exterioara si alta e sa umbli in motor (ma refer la timp, bani, manopera etc) » Post actualizat in 04 Feb 2016 14:45 La XRV schimbi la 4-5mii ca duce pana la 7-8mii, vorbim de SSP si SBK. Daca ai fi stat pe vre-unu din categoriile mentionate iti dadeai seama ca ai scris numarul gresit. Acum la abordarea ta "alt mecanic" nu am ce sa zic, poate stii tu mai bine ca ai biblia motoarelor in fata, Nu stiu cum merg altii pe strada dar eu mereu aud prin oras motoare turate pana la 12-13k! Nu ma judeca dupa mobra pe care o am acum la profil. Asta nu inseamna ca n-am detinut si alte modele sau ca nu am mers si pe polizoare.... Sa-nteleg ca pe strada toti reisarii schimba in 9000, nu? ma faci sa rad. Majoritatea merg linistiti in oras si schimba sub 7000 oricum. Iar aia pe care ii invoci tu acum, terminatii aia putini la numar...aia exista de cand lumea (si la 4 roti,si in randul motociclistilor). Tu compari sa o turezi o data sau de 2 ori in 10.000 cu a merge in mod constant si sustinut cu 10/12 mii ? (nu ca a tura motoru in 10.000 fara sa fie in sarcina ar fi ceva util sau care sa nu dauneze ) Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Supapa_Jr Postat Februarie 4, 2016 Share Postat Februarie 4, 2016 Iar comparati mere cu pere... O mobra de circuit intretinuta corect are toate sansele sa fie ok...haideti sa fim un pic seriosi...ce cumparati voi de pe afara 'impecabil'...soarta asta a avut-o...mai ales ca majoritatea sunteti scartari...asa cum intreaba si jinxy de ce costa o mobra 2000 de euro...uite pentru ca un scuter costa 1000...de aia... Si as lua oricand mobra lui cazacu...stiu ca a fost intretinuta ok...fata de diversi raceri care le rup si la propriu si la figurat pe circuit fara sa tina un ritm corect. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
cmd Postat Februarie 4, 2016 Share Postat Februarie 4, 2016 (editat) ca sa intelegi care a mers tare pe circuit,care e motor uzat , trebuie sa cunosti cu ce se mananca ,mersul tare pe circuit inseamna HIGH RPM mai peste tot de la o mini linie dreapta pana la iesirea din viraj unde este cel mai important este sa ramai cat mai in highrpm , am prieteni care merg pe circuit numai cu 5000-6000 turatii pt ca nu adapteaza viteza care trebuie pt fiecare viraj in parte , ce parere aveti e mai uzat motorul fata de unul care merge mult timp in linie dreapta si blana pe autostrada? circuitele de la noi nu au portiuni atat de lungi incat sa omoare motorul,acum la adancata s-a mai scurtat linia dreapta deci se merge si mai putin in blana ,skatkart nici nu intra in discutie Editat Februarie 4, 2016 de cmd Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
superbec Postat Februarie 4, 2016 Share Postat Februarie 4, 2016 (editat) Acum va intreb pe voi...cati au schimbat preventiv piese in motor? puisor, vad ca esti cotizant la bugetul cuiva... stiind ca prezervativele se mai sparg , ai schimbat vre-unul mid-coitus? cuzinetii la modelul tau de moto se masoara preventiv , o tactica descoperita din experienta celor de la curse (de pe afara) @MENTALIST, CATE WILLY DE 1 BULEVARD AI VAZUT PE CIRCUIT SI CATE IN bUCURESTI? Editat Februarie 4, 2016 de superbec Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
The Mentalist Postat Februarie 4, 2016 Autor Share Postat Februarie 4, 2016 puisor, vad ca esti cotizant la bugetul cuiva... stiind ca prezervativele se mai sparg , ai schimbat vre-unul mid-coitus? cuzinetii la modelul tau de moto se masoara preventiv , o tactica descoperita din experienta celor de la curse (de pe afara) @MENTALIST, CATE WILLY DE 1 BULEVARD AI VAZUT PE CIRCUIT SI CATE IN bUCURESTI? N-am inteles aia cu cuzinetii, sunt baieti non-raceri care isi duc motoarele la mecanici sa le desfaca sa verifice cuzineti? Se abuzeaza si mobrele de strada destul, apoi la fel ,sunt recomandate de alti gusteri pentru ca stiu ei ca posesorii sunt mari meseriasi si au grija de motoare. Desi aia merg pe-o roata cu ele pana li se termina benizna. Da nu-i nimic, le-au montat ei sorbul mai jos sau au umplut mereu cu ulei ca sa arunce in airbox surplusul dar sa aiba destul cand sunt inclinate, deci n-au nimic, se pot recomanda! Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
cmd Postat Februarie 4, 2016 Share Postat Februarie 4, 2016 Intretinerea motorului este problema nu motocicletele,daca sunt proaste din fabrica asta este ... alegi altceva,motocicletele supersportive pt asta sunt facute (asta daca mai poti si tu sa mergi tare cu ele) ,nu sa mergi ca "domnisoara " ,ramane doar sa le intretinem si o sa le avem cum trebuie. Daca aveti probleme cu uzura motoarelor si va plangeti de ele ca sunt proaste eu va recomand mai in gluma sa nu va simititi ofuscati sau mai in serios sa alegeti cu incredere Suzuki ,chiar au facut motoare BETON,ramane doar sa le intretineti. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
apriliacluj Postat Februarie 4, 2016 Share Postat Februarie 4, 2016 intretinerea e pe bani aici e problema..... Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
cristilvk Postat Februarie 4, 2016 Share Postat Februarie 4, 2016 intretinerea e pe bani aici e problema..... cel mai pertinent post pe acest topic Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
cmd Postat Februarie 4, 2016 Share Postat Februarie 4, 2016 sunt si foarte putini mecanici priceputi Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
derkleine Postat Februarie 4, 2016 Share Postat Februarie 4, 2016 Am si io o intrebare. Nu se gaseste vreun Harli dat pe circuit sa-l iau la juma de pret? Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
cristilvk Postat Februarie 4, 2016 Share Postat Februarie 4, 2016 @superbec, derapezi - e mai bine sa previi decat sa tratezi am vazut personal un r6 2006+ cu motor bubuit la adancata fara ca baiatu sa mearga spectaculos de tare, capatul liniwi drepte plin de ulei...a stricat motorul pt ca a amanat lucrearea pt cuzineti Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
the insider Postat Februarie 4, 2016 Share Postat Februarie 4, 2016 ca sa intelegi care a mers tare pe circuit,care e motor uzat , trebuie sa cunosti cu ce se mananca ,mersul tare pe circuit inseamna HIGH RPM mai peste tot de la o mini linie dreapta pana la iesirea din viraj unde este cel mai important este sa ramai cat mai in highrpm , am prieteni care merg pe circuit numai cu 5000-6000 turatii pt ca nu adapteaza viteza care trebuie pt fiecare viraj in parte , ce parere aveti e mai uzat motorul fata de unul care merge mult timp in linie dreapta si blana pe autostrada? circuitele de la noi nu au portiuni atat de lungi incat sa omoare motorul,acum la adancata s-a mai scurtat linia dreapta deci se merge si mai putin in blana ,skatkart nici nu intra in discuti Nu stiu daca realizezi ca te contrazici singur cumva... Daca tot stii 'cu ce se mananca' si 'cunosti' asa bine, de ce nu ne spui tu ce se intampla in motor, la high RPM, cum tu singur ai recunoscut ca sa merge pe circuit? Cam ce uzura are loc in motor cand propulsorul urla la peste 10.000 RPM? Iar perla aia cu prieteni care merg cu 6000 RPM a fost maxima. 1) daca merg cu 6000, la ce dracu se duc acolo? sa se plimbe? si 2) Da, orice incepator cand a pus prima oara mobra pe pista nu cred ca i-a dat 12.000 RPM constant pe toate virajele. Mergi incet la inceput si treptat evoluezi (daca nu esti copac) si incepi sa te dai tare. SA TE DAI TARE, nu de asta se duc toti pe pista? ca sa se dea tare, pt ca nu e normal si nu e ok si safe sa se dea pe strada. Cum ai ajuns tu sa-i compari pe aia putini spre foarte putini la numar care se dau cu 6000 RPM pe pista (care-s la inceput si-s la primele iesiri pe pista) cu aia care merg blana pe autostrada. Pe autostrada poti merge 'blana' si fara sa ai 10.000 RPM (blana nu inseamna neaparat 250km/h+ ) Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
superbec Postat Februarie 4, 2016 Share Postat Februarie 4, 2016 @superbec, derapezi - e mai bine sa previi decat sa tratezi am vazut personal un r6 2006+ cu motor bubuit la adancata fara ca baiatu sa mearga spectaculos de tare, capatul liniwi drepte plin de ulei...a stricat motorul pt ca a amanat lucrearea pt cuzineti DERAPEZ CAND VREAU EU CA N-AM 600 SA IMI DEA FETELE FLASHURI Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Postări Recomandate
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.