Sari la conținut

intretinere moto guzzi breva 750 ie (si nu numai)


hawk
 Share

Postări Recomandate

Va salut,

 

De anul trecut sunt posesorul unui breva 750ie 2005. Motocicleta imi place, merge bine, dar acum urmeaza sa-i aplic si o prima revizie dupa ce am mers cateva sute de km.

 

In primul rand, nu mi-e foarte clar care din uleiuri trebuie schimbate. Din ce inteleg, are 3 tipuri de ulei:

- ulei de motor 1800 ml

- ulei de cutie 1000 ml

- ulei de transmisie 170 ml

 

 

1. Trebuie sa-i schimb si alt ulei in afara de cel din motor? In manualul de mentenanta nu am gasit decat informatii referitoare la uleiul de motor.

 

2. Unde as putea gasi/comanda piese de guzzi? Abia reusesc sa gasesc pe un site doar filtru de ulei, iar pe un alt site ulei pt. motor 10w60 (conform manualului). As prefera sa ii iau toate piesele dintr-un singur loc.

 

3. Ceilalti guzzisti de unde-si iau piesele pentru motociclete?

 

Pana acum am avut 2 japoneze si mi-era foarte simplu sa le comand ulei si piesele necesare reviziilor. La guzzi pare ca e ceva mai complicat decat ma asteptam.

 

 

 

Mersi,

 

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

animal....iu filti animal...

dupa cum spui tu...ca n-am avut dihanie d-asta..desi mi-as dori..saracutza are asa:

ulei motor...un chil 800...10w60...gasesti si motul si mai ales motorex...d-ala race..de se baga in pacatoasele alea de ktm-uri!!! :eek:

ulei cutie...exista si special de la motul...dar poti sa pui orice ulei moto...cu vascozitate ..oarecum ortodoxa 10/40....15/50!!!

ulei diferential....ca banuiesc ca italianca are cardan....in dif la masina mea se pune 80w90 sau 75w90...mai descarca ceva manual...

e oarecum simplu...

la motor probabil are fereastra de nivel...in cutie si diferential se pune pana cand incepe sa curga pe orificiul de umplere!

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

cauti matale manualul....daca nu gasesti pm si ti-l trimit pe mail

 

piese se gasesc usor mai ales consumabilele...pe langa ulei mai ai de schimbat si filtrul de ulei.

 

eu am comandat pt a mea online inca de anul trecut urmatoarele:

 

motor

 

motorex 10w60 2L intra cam 1.8 parca

 

cutie si cardan

 

belray 85w140 1L

belray 80w90 1L

 

filtru ulei pe original dar e un ufi

 

bujii ngk br8es

 

pe langa astea am garnituri noi de toba si garniturile de la capacele de chiuloasa - toti online spun ca se rup cand vrei sa reglezi tachetii si nu vreau sa risc.

 

In principiu cam orice magazin moto online iti aduce consumabilele chiar daca nu le au pe site....le dai mail si aduc...probleme o sa ai la marci pt ca nu toti producatoriii fac ulei cu specificatiile necesare si daca vrei sa respecti manualul tb sa iei de la producatori diferiti.

Editat de belogerer
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Mersi! Manualul de intretinere il am, dupa cum am mai zis.

Deci bine ar fi sa schimb si uleiurile de cutie si transmisie. Aveam impresia ca pot fi uitate, ca la masina.

Sunt nedumerit pt ca nu sunt trecute la capitolul mentenanta in manual...

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

123

1. Ulei anual, restul rar, dar le vine si lor timp. Daca nu ai gasit interval si nu stii cand au fost schimbate, nu strica. Dar ai grija la tip de ulei la transmisie, nu poti sa pui orice.

2. online pe stein-dinse, ebay, alceva similar. In catalog de Stein Dinse se cauta foarte fain cu cod de piese, daca ai manualul cu piesele.

3. vezi punctul 2 plus una-alta SH prin Olandezi care au Guzzi.

 

edit - Ulei de motor poti sa pui si de masina. Motocicleta are ambreiaj uscat, cutie e separata. Eu am folosit Liqui Moly la indicativele de vascozitate conform manual. Manual la mine prescrie Agip sint 2000 10W40.

In cutie trebuie ceva mai gors, 80W90, dar am auzit ca merge si ceva mai gros in caz ca face zgomotul specific de guzzi bloc mic.

In transmisie 85W140 dar ceva sa rezista la presiuni mari, in manualul meu scrie ca trebuie un aditiv Molykote tip A. La tine ce scrie?

Editat de Falkenberg
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Mersi! Manualul de intretinere il am, dupa cum am mai zis.

Deci bine ar fi sa schimb si uleiurile de cutie si transmisie. Aveam impresia ca pot fi uitate, ca la masina.

Sunt nedumerit pt ca nu sunt trecute la capitolul mentenanta in manual...

 

Tu la masina in afara uleiului din motor nu schimbi ninic? :) :)

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Salut! Din cite stiu MotoGuzzi ,foloseste uleiuri de la Agip-ENI.Asta nu insemnind ca celelalte marci ar fi de aruncat.

Si eu a-si recomanda pe cei de la stein-dinse.

Din curiozitate poti intreba si de alte consumabile ,piese pentru Guzzi,pentru a-ti face o idee cit costa ( daca nu este afisat) si timpul de livrare. Cele bune!

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Salut,

 

Pot sa te ajut cu urmatoarele info:

  • uleiul pentru motor se schimba la 10.000 km, sau anual pentru mai putini km daca nu a fost tinuta la loc "ferit" ( temperaturi de sub 0 grade iarna)
  • uleiul pentru cardan/transmisie, idem ulei motor
  • producatorul recomanda 10W60 iar la primele modele de Breva recomanda 10W40 pt ca W60 nu se fabrica prin 2004

 

Eu am pus pe al meu Guzzi Motul 300V 15W60, cu o vascozitate excelenta pentru temperaturile de vara, cand un 10W se face aproape apa, acest 15W se comporta excelent.

La porniri reci de iarna usoara/toamna (+3-4 grade), nu am avut nicio problema, astfel ca recomand cu caldura acest ulei (asigura o uzura mai mica fata de un 10W la temperaturi de vara).

Tine cont ca racirea este pe ulei.

 

Ca tot ne-am gasit pe acest post, hai sa ne intalnim si noi, astia cativa posesori de Guzzi.

Cand si unde ati putea?

 

 

Editat de cip789
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Nu stiu daca blocul mic cu injectie are racitor de ulei, al meu carburat nu are. Nici cu 10w40 nu am avut probleme, nu se incalzeste asa tare, aparent. Ma rog, nici nu am stat cu ea blocat in trafic.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Cum dauneaza frigul uleiului din motor???

 

Nu stiu cum insa stiu de la mecanici ca se degradeaza accelerat in sensul ca-si pierde din proprietati.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

pana la urma mi-am gasit toate piesele necesare intretinerii la romi piese moto. (romimoto-piese.ro)

Cel putin vascozitatile sunt cele specificate, desi nu erau trecute ca si piese/consumabile pt. vreun guzzi.

 

1 723.00.71 FILTRU ULEI UFI 25. 531. 0

2 714.01.01 ULEI MOTO MOTUL 7100 10W60
1 558.39.76 ULEI CUTIE VITEZE 85W140 T

1 558.38.10 ULEI CUTIE VITEZE 80W90GL4

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Eu am preferat un GL5 la 85w140 . By stiu ce inseamna T acolo, ce e drept.

Editat de Falkenberg
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

http://www.motorex-moto.ro/

 

Selectezi marca, modelul, etc si-ti da tot ce e disponibil la Motorex pentru agregatul tau.

 

Capacity : Capacity 1,8 liter Use : Normal Intervals : Change 7500 km / 12 months Products : POWER SYNT 4T SAE 10W/60 Use : Initial service Intervals : Change 1000 km Products :

POWER SYNT 4T SAE 10W/60

 

 

 

Capacity : Capacity 0,17 liter Use : Normal Intervals : Change 7500 km / 12 months Products : GEAR OIL PENTA SAE 75W/140 : GEAR OIL UNIVERSAL SAE 85W/140 Use : Initial service Intervals : Change 1000 km Products : GEAR OIL PENTA SAE 75W/140 : GEAR OIL UNIVERSAL SAE 85W/140

 

 

Capacity : Capacity 1 liter Use : Normal Intervals : Change 7500 km / 12 months Products : SCOOTER GEAR OIL ZX SAE 80W/90 : GEAR OIL PENTA SAE 75W/90 Use : Initial service Intervals : Change 1000 km Products : SCOOTER GEAR OIL ZX SAE 80W/90 : GEAR OIL PENTA SAE 75W/90

 

 

Capacity : Between min and max. Use : Normal Intervals : Change 20000 km / 24 months Products : BRAKE FLUID DOT 4 : BRAKE FLUID DOT 5.1

 

 

Use : Normal Intervals : Change 22500 km Products : RACING FORK OIL SAE 5W Use : Initial service Intervals : Change 7500 km Products : RACING FORK OIL SAE 5W
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Eu am pus pe al meu Guzzi Motul 300V 15W60, cu o vascozitate excelenta pentru temperaturile de vara, cand un 10W se face aproape apa, acest 15W se comporta excelent.

La porniri reci de iarna usoara/toamna (+3-4 grade), nu am avut nicio problema, astfel ca recomand cu caldura acest ulei (asigura o uzura mai mica fata de un 10W la temperaturi de vara).

Cum primul numar (10, respectiv 15) reprezinta vascozitatea uleiului LA RECE, si cel de-al doilea numar (60) vascozitatea la cald, zau ca nu inteleg de ce un 15W ar fi mai bun vara decat 10W...

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Cum primul numar (10, respectiv 15) reprezinta vascozitatea uleiului LA RECE, si cel de-al doilea numar (60) vascozitatea la cald, zau ca nu inteleg de ce un 15W ar fi mai bun vara decat 10W...

John...conform spuselor unor mecanici, cica ala 10W se face ca apa de subtire (o usoara exagerare sunt convins) la temperaturi de 35+ grade vara pe cat asta de 15 nu.

Unde mai punem si conditiile de rulare (praful din aer, umiditatea, temperatura, s.a.) ce difera de la tara la tara, altfel spus, recomandarile din cartea tehnica fac obiectul tarii de origine.(Ia exemplu Italia vs Rusia, Germania vs Africa->orice stat).

 

Nu intru in detalii suplimentare pentru ca nu le stapanesc, insa unul de are si service moto si echipa de racing enduro inclin sa cred ca stie ce vorbeste, iar eu m-am decis sa il ascult si sa transmit mai departe.

Problema nu este ca se uzeaza prematur agregatul (in cele mai multe cazuri), ci doar ca se uzeaza la termen ca de,.. si service-ul lor (fabricantului) trebuie sa traiasca.

 

In fine...sanatosi noi sa fim.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Cel putin teoretic daca amandoua uleiurile au al doilea nr 60 sunt la fel de vascoase la cald! 15W in schimb e mai vascos la rece, ceea ce inseamna ca nu ajunge la fel de rapid in toate locurile care trebuiesc unse, iar un motor se uzeaza la rece intr-un minut cat intr-o ora la cald.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

 

Mi mi se pare ciudat de ce ktm foloseste uleiul 20W60 de la motorex ,si pe ambalaj are brandul ktm si din cate am inteles e facut de motorex in colaborare cu ktm

» Post actualizat in 07 Mar 2016 06:45

Simplu: pentru ca jocurile pieselor din motor la rece , care la cald se reduc considerabil , sunt compensate de vascozitatea peliculei de ulei care ajunge intre ele impinse de pompa de ulei. De acea se va folosii intotdeauna calitatea de ulei data de CONSTRUCTORUL motorului , si nu ce recomanda "mecanicii" de pe forum.

» Post actualizat in 07 Mar 2016 15:15

Va salut,

 

De anul trecut sunt posesorul unui breva 750ie 2005. Motocicleta imi place, merge bine, dar acum urmeaza sa-i aplic si o prima revizie dupa ce am mers cateva sute de km.

 

In primul rand, nu mi-e foarte clar care din uleiuri trebuie schimbate. Din ce inteleg, are 3 tipuri de ulei:

- ulei de motor 1800 ml

- ulei de cutie 1000 ml

- ulei de transmisie 170 ml

 

 

1. Trebuie sa-i schimb si alt ulei in afara de cel din motor? In manualul de mentenanta nu am gasit decat informatii referitoare la uleiul de motor.

 

2. Unde as putea gasi/comanda piese de guzzi? Abia reusesc sa gasesc pe un site doar filtru de ulei, iar pe un alt site ulei pt. motor 10w60 (conform manualului). As prefera sa ii iau toate piesele dintr-un singur loc.

 

3. Ceilalti guzzisti de unde-si iau piesele pentru motociclete?

 

Pana acum am avut 2 japoneze si mi-era foarte simplu sa le comand ulei si piesele necesare reviziilor. La guzzi pare ca e ceva mai complicat decat ma asteptam.

 

 

 

Mersi,

Atentie : poti folosii ulei auto , nu obligatoriu moto fiind vorba de un motor cu cutia de viteze separata de motor si cu ambreiaj uscat !!! La fel si pentru cutia de viteze si transmisia finala . Ulei auto cu specificatiile astea gasesti oriunde . Bafta

» Post actualizat in 07 Mar 2016 15:20

Salut! Din cite stiu MotoGuzzi ,foloseste uleiuri de la Agip-ENI.Asta nu insemnind ca celelalte marci ar fi de aruncat.

Si eu a-si recomanda pe cei de la stein-dinse.

Din curiozitate poti intreba si de alte consumabile ,piese pentru Guzzi,pentru a-ti face o idee cit costa ( daca nu este afisat) si timpul de livrare. Cele bune!

De regula orice producator va recomanda o marca de ulei autohtona marcii auto-moto . Cum Renault recomanda "Elf" , italienii recomanda "Agip" , etc .

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

» Post actualizat in 07 Mar 2016 06:45

Simplu: pentru ca jocurile pieselor din motor la rece , care la cald se reduc considerabil , sunt compensate de vascozitatea peliculei de ulei care ajunge intre ele impinse de pompa de ulei. De acea se va folosii intotdeauna calitatea de ulei data de CONSTRUCTORUL motorului , si nu ce recomanda "mecanicii" de pe forum.

 

@Gtr 1000

Cel putin in cazul lui MG Guzzi Breva,in 2004 cand a fost lansat modelul de 1100, recomandarile din cartea tehnica au variat intre 5W40si 10W40, ulterior dupa 2006 s-au modificat in 10W60 (nu exista W60 prin 2004, ar fi explicatia), insa motoarele au fost identice....nu au schimbat ceva intre timp, doar recomandarile pentru vascozitatea uleiului.

Mai mult, chiar Motul recomanda 15W50 300V pt MG Breva (eu am ales sa respect vascozitatea de la cald W60):http://www.carpimoto.it/en-RO/43574_300V-15W50-1L-Motul-300V-15W-50-Factory-Line-Road-Racing.htm

 

Este adevarat ca nu trebuie sa te iei dupa mecanicii de pe forum, totusi poti asculta niste pareri pe care le poti apoi consulta cu niste specialisti.

 

Asfalt uscat.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

(nu exista W60 prin 2004, ar fi explicatia),... SERIOS !?!?! Si atunci cum mama saraciei motorul Alfa Romeo de 2000 cmc twincam pe benzina din 2000 incoace are specificatia la ulei de 5 sau 10W 60 ??? Atentie mare din nou : jocurile la rece sunt calculate in functie de coeficientii de dilatare ale otelurilor, fontelor , aliajelor de aluminiu din care sunt construite piesele acelor motoare stiind la ce temperaturi vor ajunge ele in momentul atingerii temperaturii de regim normal de lucru a motorului respectiv. De acea , pentru a putea "asigura "un joc normal (toleranta) functionarii motorului de la temperaturile scazute din momentul pornirii si pana la ajungerea la temperatura maxima de functionare a motorului respectiv ,este CRUCIALA folosirea uleiului prescris de fabricantul motorului ! Orice alte specificatii de ulei in afara celor prescrise de fabricant, va duce inevitabil cel putin la scurtarea duratei de functionare a motorului respectiv daca nu la distrugerea lui prematura. Asta face diferenta dintre motoarele rulate la noi in tara , unde toata lumea se pricepe la fotbal si la mecanica , si motoarele rulate in alte tari (occidentale ) si de preferinta non-latine ! Cum functioneaza un motor de 20 de ani rulat in Germania si cum functioneaza un motor de 20 de ani rulat numai in Ro ?! Nu vreau sa fiu rautacios, dar haideti sa "imprumutam " din filozofia de a fi a acelor popoare din nord-vestul continentului european si sa nu "reinvantam iaurtul " asa cum am facut cu "democratia originala " din 90 incoace . Unde am ajuns din cauza asta, stim si simtim zi de zi cu totii !

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

(nu exista W60 prin 2004, ar fi explicatia),... SERIOS !?!?! Si atunci cum mama saraciei motorul Alfa Romeo de 2000 cmc twincam pe benzina din 2000 incoace are specificatia la ulei de 5 sau 10W 60 ??? Atentie mare din nou : jocurile la rece sunt calculate in functie de coeficientii de dilatare ale otelurilor, fontelor , aliajelor de aluminiu din care sunt construite piesele acelor motoare stiind la ce temperaturi vor ajunge ele in momentul atingerii temperaturii de regim normal de lucru a motorului respectiv. De acea , pentru a putea "asigura "un joc normal (toleranta) functionarii motorului de la temperaturile scazute din momentul pornirii si pana la ajungerea la temperatura maxima de functionare a motorului respectiv ,este CRUCIALA folosirea uleiului prescris de fabricantul motorului ! Orice alte specificatii de ulei in afara celor prescrise de fabricant, va duce inevitabil cel putin la scurtarea duratei de functionare a motorului respectiv daca nu la distrugerea lui prematura. Asta face diferenta dintre motoarele rulate la noi in tara , unde toata lumea se pricepe la fotbal si la mecanica , si motoarele rulate in alte tari (occidentale ) si de preferinta non-latine ! Cum functioneaza un motor de 20 de ani rulat in Germania si cum functioneaza un motor de 20 de ani rulat numai in Ro ?! Nu vreau sa fiu rautacios, dar haideti sa "imprumutam " din filozofia de a fi a acelor popoare din nord-vestul continentului european si sa nu "reinvantam iaurtul " asa cum am facut cu "democratia originala " din 90 incoace . Unde am ajuns din cauza asta, stim si simtim zi de zi cu totii !

 

Am spus in posturile precedente de ce dupa pararea unora cu cunostinte tehnice, producatorul are interesul de a recomanda o anume vascozitate.

Mai mult, de ce producatorul nu ajusteaza recomandarile in functie de climatul si conditiile in care functioneaza agregatul.

Suplimentar, am mentionat si schimbarea de recomandare a vascozitatii tocmai in cazul MG pt Breva.

 

Poate ca un motor rulat numai in RO este"omorat" si de conditiile in care este rulat, de la umiditate/praf/conditii de trafic/ calitatea consumabilelor/carburanti s.a.m.d. Generalizarea nu face bine.

Oricum ar fi...la mecanici ca la doctori iar pe forum....mai ceva ca la mecanici.

 

P.S....nu-i nevoie de CAPS..... nu am tipat initial la nimeni.

Numai bine.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

"Castron" are 10W60 dinainte de 2000, cred ca am primit un bidon prin 1995, un ulei atat de bun incat BMW-ul meu - pe 4 roti - l-a mancat cu maaaaare placere in 2 drumuri la mare. Asta spre deosebire de Motul semisintetic 10W40 (luat en gros din Comturist cand au fost obligati sa vanda pe lei, am secat toate shopurile din Buc impreuna cu un amic, era 6400 lei/2l in timp ce borhotul de la Peco costa atunci 2700/1l) si care Motul scadea ~600ml in 10000km, nici nu completam intre schimburi ca abia ajungea la 1/2 intre min si max.

Nu toti italienii recomanda Agip, Fiat si Alfa sunt cu Selenia, care Selenia a fost inghitita de Petronas.

Suntem off topic... :rusinica:

Editat de john17
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

"Castron" are 10W60 dinainte de 2000, cred ca am primit un bidon prin 1995, un ulei atat de bun incat BMW-ul meu - pe 4 roti - l-a mancat cu maaaaare placere in 2 drumuri la mare. Asta spre deosebire de Motul semisintetic 10W40 (luat en gros din Comturist cand au fost obligati sa vanda pe lei, am secat toate shopurile din Buc impreuna cu un amic, era 6400 lei/2l in timp ce borhotul de la Peco costa atunci 2700/1l) si care Motul scadea ~600ml in 10000km, nici nu completam intre schimburi ca abia ajungea la 1/2 intre min si max.

Nu toti italienii recomanda Agip, Fiat si Alfa sunt cu Selenia, care Selenia a fost inghitita de Petronas.

Suntem off topic... :rusinica:

Bine inteles ca-l papa , doar nu era fraier sa functioneze cu un ulei care nu era pentru el ! Si sa stii ca nu suntem off topic. Trebuie sa ne trezim odata si sa nu mai fim mai destepti decat este cazul !

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Vizitator
Răspunde la acest topic...

×   Alipit ca text avansat.   Restituie formatare

  Doar 75 emoji sunt permise.

×   Linkul tău a fost încorporat automat.   Afișează ca link în schimb

×   Conținutul tău precedent a fost resetat.   Curăță editor

×   Nu poți lipi imagini direct. Încarcă sau inserează imagini din URL.

 Share

  • Navigare recentă   0 membri

    Nici un utilizator înregistrat nu vede această pagină.

×
×
  • Creează nouă...