Jump to content

Recommended Posts

In urma desprinderii piulitei de la culbutor ( vina mea, probabil ca nu am strans-o corect) a trebuit sa schimb lantul de distributie. Am reusit sa recuperez toate resturile rezultate , dupa o a doua deschidere a motorului, cand a trebuit sa reglez culbutorii si am constatat ca la admisie 2 nu mai avea piulita. Asa am descoperit misterul resturilor metalice din motor. Atentie la sorbul de la pompa de ulei , depunerile se strang in partea unde nu este vizibila sita ! 

IMG_20200529_134348.jpg

IMG_20200529_112605.jpg

IMG_20200529_112555.jpg

IMG_20200529_112530.jpg

IMG_20200529_112510.jpg

IMG_20200529_112501.jpg

IMG_20200527_193229.jpg

IMG_20200527_193205.jpg

IMG_20200526_121446.jpg

IMG_20200526_121437.jpg

IMG_20191112_135255.jpg

 

mobra nu vrea sa porneasca nici in ruptul capului. Exclud distributia, pentru ca am verificat-o de "n" ori . Carburatoarele ies din calcul, sunt curatate si verificate amanuntit. Cred ca ultima varianta si cea mai tragica , supape indoite... Simptomele sunt niste rateuri de toata frumusetea pe esapament . Motorul se invarte bine, nu se simte ca ar lovi ceva sau vreun zgomot suspect.O sa incerc sa-i fac un test de compresie, poate este relevant.  In alta ordine de idei: am un motor de er5, perfect functional,ma bate gandul sa-l pun pe acesta, numai ca am observat ca difera capacul la volanta si implicit aceasta, automat si cdi-ul. Numarul de fire este acelasi ca la kle. A mai incercat cineva transplantul? Daca pun volanta, senzorul si capacul de kle pe motorul de er5 va functiona ?  Multumesc anticipat !

Link to post
Share on other sites
  • Replies 466
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Posted Images

Buna tuturor. Scriu aici, pt ca nu am gasit in topic doar pt gpz 500s.  Asadar, moto incauza: Kawasaki gpz 500s 1991. Am o problema la el. Azi am vrut sa il pornesc sa ies LA o tura, dar nimic. Mi-a puscat o data toba pe dreapta de a rasunat in tot cartieru si cam atat. Ati mai patit asa ceva? 

Link to post
Share on other sites

Verifica prima data bujiile.

In urma testului de compresie, cu rezultat 0 pe ambii cilindrii, am demontat chiulasa si testat etanseitatea la supape. Admisiile pe ambii cilindri nu inchid. Am scos supapele, dar la prima vedere nu par indoite. Doar calamina pe scaunele acestora. O sa incerc sa vad daca se rezolva cu pasta de slefuit. Daca nu, supape noi si rectificat scaune . In ultima poza, cauza tuturor problemelor, piulita buclucasa, de fapt ce a mai ramas sin ea.

IMG_20200606_185229.jpg

IMG_20200606_185224.jpg

IMG_20200606_185211.jpg

IMG_20200606_185206.jpg

IMG_20200606_182133.jpg

IMG_20200605_174343.jpg

Link to post
Share on other sites
1 oră în urmă, cupi_34 a spus:

pasta de slefuit

La compresie 0 nu ai ce face doar cu pastă! Cel mult o cârpeală cu rezultat incert și pe termen f scurt. Supapele se rectifică și ele (dacă nu au rămas subțiri), de scaune ai zis și tu, abia apoi le șlefuiești cu pastă. 

@paulcristian, simptomele sunt de motor înecat. Bujiile afară, uscate (ideal înlocuite), acționat demarorul de câteva ori fără ele ca să ventilezi cilindri, eventual pui câțiva ml de ulei în cilindru și mai învârti motorul de câteva ori, pui bujiile și incerci să pornești folosind șocul cu zgarcenie. 

Link to post
Share on other sites
Acum 1 oră, john17 a spus:

La compresie 0 nu ai ce face doar cu pastă! Cel mult o cârpeală cu rezultat incert și pe termen f scurt. Supapele se rectifică și ele (dacă nu au rămas subțiri), de scaune ai zis și tu, abia apoi le șlefuiești cu pastă. 

@paulcristian, simptomele sunt de motor înecat. Bujiile afară, uscate (ideal înlocuite), acționat demarorul de câteva ori fără ele ca să ventilezi cilindri, eventual pui câțiva ml de ulei în cilindru și mai învârti motorul de câteva ori, pui bujiile și incerci să pornești folosind șocul cu zgarcenie. 

 John mersi de indrumarem. Am scos bujiile le am curatat cat dar erau maro. Nu stiu daca e OK sau nu. O sa merg sa iau altele Maine. Sper sa fie doar asta si nu altceva, cdi sau mai stiu eu. Las si un filmulet. 

Link to post
Share on other sites

Păi cât acționezi demarorul să ventilezi cilindri n-ai decât să lle înfigi în fișe si, cu ele sprijinite pe chiulasă ca sa facă masă, să urmărești atent dacă dau scânteie albastră. Măcar îți faci cât de cât o idee. Benzina dacă e veche nu te ajută nici ea la pornire, iar dacă s-a înecat a spălat pelicula de ulei de pe cilindri și nici compresie nu mai face cum trebuie.

Link to post
Share on other sites
Posted (edited)
Acum 4 ore, john17 a spus:

La compresie 0 nu ai ce face doar cu pastă! Cel mult o cârpeală cu rezultat incert și pe termen f scurt. Supapele se rectifică și ele (dacă nu au rămas subțiri), de scaune ai zis și tu, abia apoi le șlefuiești cu pastă. 

@paulcristian, simptomele sunt de motor înecat. Bujiile afară, uscate (ideal înlocuite), acționat demarorul de câteva ori fără ele ca să ventilezi cilindri, eventual pui câțiva ml de ulei în cilindru și mai învârti motorul de câteva ori, pui bujiile și incerci să pornești folosind șocul cu zgarcenie. 

 

Dupa Rusalii o sa duc chiulasa in service specializat pentru rectificare scaune si probabil schimb supape admisie, le suspectez a fi strambe si probabil de acolo si calamina. Cele de evacuare cred ca merg doar rectificate, inchideau bine si nu aveau uzura pronuntata. Dupa montare o sa fac un nou test de compresie, apoi incerc sa o pornesc.

IMG_20200605_170441.jpg

Edited by cupi_34
Link to post
Share on other sites

Chiulasa este in lucru la

 service. Verdictul: supapele de admisie indoite. Acum ateptam supapele si o noua interventie chirurgicala, la propriu, conform zicalei: cum e sacul este si ...

1592127645467579289551.jpg

Link to post
Share on other sites

Chiulasa este gata, mana mea inca nu... Cineva disponibil sa ma ajute cu inchegarea motorului ? Altfel mai stau 4 saptamani cu el demontat :( ...

   A fost nevoie de inlocuirea celor 4 supape de admisie, rectificarea celor de evacuare, a tuturor scaunelor acestora si binenteles ca am schimbat  semeringurile , preventiv.

IMG_20200620_103557.jpg

Link to post
Share on other sites
  • 1 month later...
  • 3 weeks later...

Am facut  prima iesire offroad, dupa ploaia de Vineri noaptea si asa a venit prima cazatura, la pachet cu ceva daune estetice pe la crashbar, carena dreapta si semnalizare. Gumele Heidenau k60, pe care le am ,s-au dovedit aproape inutile pe pamant umed,de padure, cu zone de urcari si coborari repetate. Manechinul a iesit fara daune trupesti ,doar orgoliul putin terfelit si ceva dezamagire ca mi-am dat din nou de lucru la mobra. Una peste alta, a fost o experienta interesanta, mai ales ca este prima oara cand cad cu motorul,parasind grupul celor care nu au cazut inca si intrand ,putin speriat, in cel al celor care au cazut. Astfel m-am lamurit pe propria piele ( a se citi buzunar), ca nu ai ce cauta in off fara anvelope adecvate.

20200815_154157.jpg

20200815_154146.jpg

20200815_154138.jpg

20200815_154525.jpg

15975836918598535875591298153104.jpg

15975837378808564746146696770512.jpg

Edited by cupi_34
Link to post
Share on other sites
  • 2 weeks later...

Salutare. Urmaresc de un timp acest forum si m-a convins sa devin un nou detinator de KLE 500. O am din iunie dar nu am apucat sa ma bucur de ea prea mult. Dupa cateva probleme la pornire pe care cumva le-am rezolvat punand bateria pe redresor, nu a mai vrut sa porneasca de nici un fel, nici impinsa, nici trasa. nici cu baterie noua. Dupa ce puneam contactul si incercam sa o pornesc, singurul lucru care se auzea era releul de pornire care scotea un click-uit continuu. Dupa verificarile pe partea electrica, ajung la alternator si dupa ce desfac acel capac, stupoare, magnetii facuti pilaf, magnetoul cu zgarieturi adanci pe exterior. Dupa o inspectie mai amanuntita, orice altceva a scapat fara mari probleme si chiar am dat 'la automat' si totul s-a invartit ca la carte. Intrebarea mea este, a mai schimbat cineva magnetoul dar cu cel aftermarket? Si de unde l-ati luat? Am tot cautat pe site-urile noastre si nu gasesc mare lucru sau ce gasesc e piesa OEM care are mai multi magneti si nu doar unul circular ca cel aftermarket. Ceva interesant am gasit pe ebay dar vin din state si transportul nu prea renteaza; si tot pe ebay am gasit pe cineva care dezmembreaza un ER-5 si are magnetoul la vanzare. Credeti ca s-ar potrivi? Astept de la vanzator un cod de piesa, dar vizual pare cam pe acolo. Multumesc pentru pareri!

Link to post
Share on other sites
La 25.08.2020 la 20:25, Barba-cot a spus:

Salutare. Urmaresc de un timp acest forum si m-a convins sa devin un nou detinator de KLE 500. O am din iunie dar nu am apucat sa ma bucur de ea prea mult. Dupa cateva probleme la pornire pe care cumva le-am rezolvat punand bateria pe redresor, nu a mai vrut sa porneasca de nici un fel, nici impinsa, nici trasa. nici cu baterie noua. Dupa ce puneam contactul si incercam sa o pornesc, singurul lucru care se auzea era releul de pornire care scotea un click-uit continuu. Dupa verificarile pe partea electrica, ajung la alternator si dupa ce desfac acel capac, stupoare, magnetii facuti pilaf, magnetoul cu zgarieturi adanci pe exterior. Dupa o inspectie mai amanuntita, orice altceva a scapat fara mari probleme si chiar am dat 'la automat' si totul s-a invartit ca la carte. Intrebarea mea este, a mai schimbat cineva magnetoul dar cu cel aftermarket? Si de unde l-ati luat? Am tot cautat pe site-urile noastre si nu gasesc mare lucru sau ce gasesc e piesa OEM care are mai multi magneti si nu doar unul circular ca cel aftermarket. Ceva interesant am gasit pe ebay dar vin din state si transportul nu prea renteaza; si tot pe ebay am gasit pe cineva care dezmembreaza un ER-5 si are magnetoul la vanzare. Credeti ca s-ar potrivi? Astept de la vanzator un cod de piesa, dar vizual pare cam pe acolo. Multumesc pentru pareri!

Este vorba de volanta, asta este boala lor, din cauza batranetii se desprind magnetii. Cauta volanta cu protectie magneti, este aftermarket, dar nu mai ai probleme cat mai duce mobra. Singurul inconvenient este ca nu are semnele pentru punerea motorului la punct. Asta se rezolva cu volanta veche, cam mare deranjul, dar nu ai ce face. Curata bine resturile de magneti ,schimba volanta si verifica incarcarea. O volanta te duce pe la 800 ron, dar nu mai ai stresul cu magnetii.

  Cea de er5 nu cred ca se potriveste, am eu un motor de er5 si difera capacul de la alternator,este mai bombat, probabil si volanta mai lata. 

  Spor la treaba !

Link to post
Share on other sites
  • 3 weeks later...
On 28.08.2020 at 9:16, cupi_34 said:

Este vorba de volanta, asta este boala lor, din cauza batranetii se desprind magnetii. Cauta volanta cu protectie magneti, este aftermarket, dar nu mai ai probleme cat mai duce mobra. Singurul inconvenient este ca nu are semnele pentru punerea motorului la punct. Asta se rezolva cu volanta veche, cam mare deranjul, dar nu ai ce face. Curata bine resturile de magneti ,schimba volanta si verifica incarcarea. O volanta te duce pe la 800 ron, dar nu mai ai stresul cu magnetii.

  Cea de er5 nu cred ca se potriveste, am eu un motor de er5 si difera capacul de la alternator,este mai bombat, probabil si volanta mai lata. 

  Spor la treaba !

Revin dupa ce am terminat de schimbat volanta. Multumesc pentru sfaturi. Am luat in cele din urma volanta noua de la Electrex World din UK, cu tot cu transport in 2 zile prin DHL a fost 940 lei. Am curatat luna si schimbat si deja pot zice ca e alta mobra. Pornirea e mai usoara, acceleratia mai rapida, vibratiile au disparut si cel mai important, incarcarea e ok. Inainte imi era frica sa opresc mobra cand stationam si pana sa se blocheze volanta, pornea de la foarte greu spre deloc. De doua ori am impins-o si de 3 ori am pus redresorul crezand ca e de la baterie. Acum, cu volanta noua, porneste si cu toate luminile aprinse. 

Link to post
Share on other sites

Ai luat cea mai buna decizie. Nu o sa mai ai probleme cu magnetii cat va  merge mobra. Sa te bucuri de ea in continuare si felicitari ca nu ai renuntat la ea !

Link to post
Share on other sites

Multumesc. Abia astept sa vad ce poate la capacitatea ei. I-am facut cadou si un set de  mitas E-07+ si stau pe bara iar ca astept kitul de reparatie pentru etrierul din fata. Ce-i drept am mobra din iunie si n-am facut decat vreo 300 de km din cauza serviciului/ vremii si a problemelor care au aparut. Cand am dat roata fata jos m-au speriat garniturile de praf de la pistonase, erau coapte si pistonasul mic semi-blocat. Sunt curios daca o sa se simta diferenta pe franare dupa ce il repar. Chiar, a mai incercat cineva sa inlocuiasca rezervorul de lichid de frana fata cu un butoias? Implica si schimbatul pompei de frana? 

Link to post
Share on other sites

Din tot ce am studiat la franele alea mizerabile in 11 ani am ajuns la concluzia ca pompa e de vina. Am schimbat kit etrier, kit pompa, furtun cu tot cu bajouri, degeaba. Nu poti sa schimbi rezervorul separat, sunt corp comun, nu?! Am vrut la un moment dat sa schimb pompa, dar m-am gandit ca si etrierul e cam mahnit, cu culisa aia bashita. Drept urmare as schimba tot ansamblul, ceea ce e un pic mai complicat. Asa ca am lasat frana in pace (cine are nevoie de frana?!) si schimb chitul de lant si guma spate mai des din cauza ca ma bazez mult pe frana de motor.

Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Restore formatting

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.


MOTOCICLISM.ro
Grup Facebook: +20 000 membri
Înscrie-te în grup
Discutii despre motociclism pe Facebook
 
BIKESHOP.ro
Grup Facebook: +17000 membri
Înscrie-te în grup
Anunturi de vanzare - cumparare pe Facebook.


×
×
  • Create New...