owene Postat Aprilie 12, 2016 Share Postat Aprilie 12, 2016 Esti la distanta mare de casa, peste 200km. Totul merge bine si apoi se aprinde becul rosu de la incarcare. "Prin metode specifice" iti dai seama ca alternatorul e de vina, si iti dai seama ca statorul e buba, statorul este in stea si are una din infasurari cu scurt la masa. E intr-un loc unde nu poti baga izolatie, e "in mijloc". Se poate face ceva sa izolezi problema sa iti poti continua drumul? Centrul stelei e accesibil, s-ar putea lega la masa sau desface sa desactivezi infasurarea respectiva? Adica sa dea tensiune, dar sa nu mai dea decat 50W, sa ai aprindere sa mergi linistit, sa semnalizezi, franezi si far doar in tunele. Aveti idee? Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
vlad58 Postat Aprilie 12, 2016 Share Postat Aprilie 12, 2016 (editat) Statorul nu are cum sa aiba o singura infasurare scurt la masa fiind interconectate la aparatul de masura dau toate la masa, acum depinde unde s-a produs scurtul rezultatul dezastrului maxim ar fi sa ai doar doua semialternante redresate cu amplitudine mai mica ca cea normala deci incarcare defectuoasa dar prezenta, presupun ca mergand "economic" ajungi acasa. "Centrul stelei e accesibil" De ce mobra vorbim? In general nu eate acesibil. Editat Aprilie 12, 2016 de vlad58 Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
owene Postat Aprilie 12, 2016 Autor Share Postat Aprilie 12, 2016 (editat) Problema nu e teoretica, in toamna am ajuns acasa din Novi Sad cu scurt intermitent pe stator. Motocicleta e cea din semnatura. Punctul de nul e accesibil daca dai jos statorul (usor, cu surubelnita) si scoti infasurarea statorica (usor, tot cu surubelnita) Un letcon pe gaz este la mana deci lipit dezlipit la marginea drumului e posibil) Aparatul de masura normal nu indica scurtul cu motorul oprit, l-am detectat cu megohmetru de 2500V. Se manifesta cu motorul pornit, peste o anumita turatie. Acum am pus alt stator, dar ma gandesc ca pe drum puteam sa mai fac ceva. Era un singur fir care atingea la masa si cand atingea, era zero incarcare, deci nu mergea "economic". Norocul meu era ca aveam 2 baterii la mine si din cand in cand incarca, astfel incat fara far, ziua a reusit sa duca doar aprinderea. Ba da, de obicei are o singura infasurare din 3 scurt la masa, chiar daca aparatul de masura nu diferentiaza care din ele fiind interconectate, sa ne gandim ca in functionare apar impedante. Editat Aprilie 12, 2016 de owene Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
vlad58 Postat Aprilie 12, 2016 Share Postat Aprilie 12, 2016 Ba da, de obicei are o singura infasurare din 3 scurt la masa, chiar daca aparatul de masura nu diferentiaza care din ele fiind interconectate, sa ne gandim ca in functionare apar impedante. Cazul cel mai dezastruos care l-am luat in calcul era infasurare arsa dand la masa (deci toata infasurarea scurt si contact la masa). Celelalte doua bobine au cate o dioda ce redreseaza spre acumulator. Dar asta este de la o schema clasica de trifazic insa peste ce schema am dat eu de MZ tu nu prea ai trifazic acolo. Poti da un link cu schema ta sa vorbesc in cunostinta de cauza. In schema gasita de mine alternatorul are trei infasurari dar nu este trifazic. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
owene Postat Aprilie 12, 2016 Autor Share Postat Aprilie 12, 2016 Am pus schema in acest post mai demult: /index.php?/topic/692907-sa-explicam-aici/?p=3393780 Multumesc pentru interes! Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
ubord Postat Aprilie 12, 2016 Share Postat Aprilie 12, 2016 daca izolezi infasurarea cu probleme ai sanse sa folosesti ce ramane din alternator. Fiind o configuratie 'stea' , o infasurare pusa la masa perturba doua faze(valabil sipentru triungh...) plus ca infasurarea defecta dreneaza si o parte din fluxul produs de excitatie, deci si fazele care raman valabile debiteaza mai putin.... Ramai cu doua faze bune si o punte monofazica care la un consum redus te poate duce acasa...practic pierzi doua treimi din putere.... Lac electrotehnic si impregnat totul bine...si la ETZ alternatorul lucreaza fara racire.... » Post actualizat in 12 Apr 2016 09:09toate alternatoarele civile sunt trifazice! Generatoare sincrone trifazate. Cazul cel mai dezastruos care l-am luat in calcul era infasurare arsa dand la masa (deci toata infasurarea scurt si contact la masa). Celelalte doua bobine au cate o dioda ce redreseaza spre acumulator. Dar asta este de la o schema clasica de trifazic insa peste ce schema am dat eu de MZ tu nu prea ai trifazic acolo. Poti da un link cu schema ta sa vorbesc in cunostinta de cauza. In schema gasita de mine alternatorul are trei infasurari dar nu este trifazic. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
owene Postat Aprilie 12, 2016 Autor Share Postat Aprilie 12, 2016 (editat) Izolez adica o deconectez din punctul de nul? Adica da, ca asa iese cu puntea monofazata. Editat Aprilie 12, 2016 de owene Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
ubord Postat Aprilie 12, 2016 Share Postat Aprilie 12, 2016 Da!, si de la punte.... Daca mai are si spire in scurtcircuit pe ceva sector , e alta poveste....Ce e in scurt va ramane asa , eventual se va inbunatati scurtul... Altfel, ar trebui sa mearga cu izolarea capetelor... Izolez adica o deconectez din punctul de nul? Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
JAGI Postat Aprilie 12, 2016 Share Postat Aprilie 12, 2016 (editat) sc Editat Aprilie 12, 2016 de JAGI Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
ZIDU' Postat Aprilie 13, 2016 Share Postat Aprilie 13, 2016 daca esti singur: - deconectezi alternatorul si mergi pe baterie fara nici o lumina - nu are rost sa faci experimente sa pierzi zama care mai exista. La prima dugheana care are baterii auto iei una (sunt gata incarcate in ziua de azi) - te va duce pana acasa fara probleme. daca esti cu inca cineva: -> faceti schimb de baterii la fiecare 50 km - sa nu se goleasca una din ele si sa omori si incarcarea la a 2-a motoreta -> tragi fir de la prieten - se poate merge relaxat in tandem cu un fir de 3 - 4 metri intre motociclete. Folositi un fir de bun simt si prins lejer de mobre, sa se poata rupe/detasa in caz de nevoie varianta hard core: produci de undeva un generator mic - din ala de 600v si il plasezi pe portbagaj. folosesti iesirea lui de 12v. Exotic - poti plasa un dinam de bicicleta - daca gasesti unu mai bazat nitel - sa dea macar un 10w. va merge prost da are sanse Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
ubord Postat Aprilie 13, 2016 Share Postat Aprilie 13, 2016 (editat) ....sau mai multe bascute de alea cu celule solare , legate in serie, si puse toate pe cap...sau o lanterna ruseasca cu dinam ,de pompat la mana, sau o eoliana mica montata pe furca ...mai multe dinamuri de de bicicleta puse in toate pozitiile posibile....cartofi cu electrozi de zinc si cupru infipti in ei...o undita de carbon cu maner izolat cu care sa atingi din cand in cand , in trecere, reteaua de iluminat stradal.....Si ar mai fi si alte chestii mai complexe care nu pot fi dezcatusate decat dupa 300 de vodka.... Solutii sunt.... daca esti singur: - deconectezi alternatorul si mergi pe baterie fara nici o lumina - nu are rost sa faci experimente sa pierzi zama care mai exista. La prima dugheana care are baterii auto iei una (sunt gata incarcate in ziua de azi) - te va duce pana acasa fara probleme. daca esti cu inca cineva: -> faceti schimb de baterii la fiecare 50 km - sa nu se goleasca una din ele si sa omori si incarcarea la a 2-a motoreta -> tragi fir de la prieten - se poate merge relaxat in tandem cu un fir de 3 - 4 metri intre motociclete. Folositi un fir de bun simt si prins lejer de mobre, sa se poata rupe/detasa in caz de nevoie varianta hard core: produci de undeva un generator mic - din ala de 600v si il plasezi pe portbagaj. folosesti iesirea lui de 12v. Exotic - poti plasa un dinam de bicicleta - daca gasesti unu mai bazat nitel - sa dea macar un 10w. va merge prost da are sanse Editat Aprilie 13, 2016 de ubord Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
elm Postat Aprilie 13, 2016 Share Postat Aprilie 13, 2016 De ce trebuie deconectată bobina defectă din nulul stelei? Presupunînd că apare un scurtcircuit pe înfăşurarea respectivă, scurtul este între spire iar deconectarea înfăşurării de la redresor (eventual deconectată sîrma de la placa de borne) elimina scurtul din circuitul de încărcare. Rămîne însă valabilă remarca lui ubord, spirele scurtcircuitate vor rămîne un consumator pentru alternator şi vor micşora puterea disponibilă la ieşire. PS: dacă înfăşurările sînt dispuse sinusoidal în crestături, cel mai probabil un necaz nu vine niciodată singur şi celelalte două înfăşurări vor fi încinse de cea în scurt şi vor fi inevitabil afectate termic. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
ubord Postat Aprilie 13, 2016 Share Postat Aprilie 13, 2016 "una din infasurari cu scurt la masa..." De ce trebuie deconectată bobina defectă din nulul stelei? » Post actualizat in 13 Apr 2016 08:49...find un generator sincron , are un numar mic de poli aparenti,(spre deosebire de motoarele asincrone) si infasurarile corespunzatoare celor trei faze sunt separate in crestaturi.... Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
SF Moto Postat Aprilie 14, 2016 Share Postat Aprilie 14, 2016 eventual se va inbunatati scurtul... Pentru raspunsuri din astea, prompte si la obiect ... merita sa stai pe forum !!! varianta hard core: .... Exotic - .... - daca gasesti unu mai bazat nitel - ... Astea sunt categoric din categoria mentionata mai sus... Deci, bere , popcorn si ... de urmarit topicul ... Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
owene Postat Aprilie 14, 2016 Autor Share Postat Aprilie 14, 2016 Ca initiator al topicului, multumesc pentru toate raspunsurile fiindca mi-au raspuns la banuiala ca se mai poate face ceva cu statorul. Nu e o problema de incepator, nu e o peticeala ce se poate face de un incepator. Eu m-am lamurit, sper sa n-am nevoie :-)) Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Penetru Postat Aprilie 14, 2016 Share Postat Aprilie 14, 2016 Un trafo separator 1:1 ar putea fi o cârpeală, schimbul periodic de baterie dacă ai un tovarăş de drum ar fi soluţia de a ajunge acasă. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Postări Recomandate
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.