Sari la conținut

TOTUL despre semnalizare directie si semnal 'hazard' la moto


Postări Recomandate

Proiectele sunt in totalitate ale noastre, Moto FACS-ul dorim sa.l patentam foarte curand.

Editat de alex_en
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • Răspunsuri 74
  • Created
  • Ultimul Răspuns

Top Posters In This Topic

Eu nu o sa primesc un raspuns pentru ca sunt pe lista rusinii .

Imi pare rau.

Raman la solutia lui dedant!

 

Mai sunt cu ceva restant la tine :D Eu cred ca sunt la zi...ramane sa gasesti releul de semnalizare si sa continuam treaba.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Proiectele sunt in totalitate ale noastre, Moto FACS-ul dorim sa.l patentam foarte curand.

 

Cateva detalii> Practic motocicletele au cam toate 95% din functiile programabilului, eu cred ca face ceva mai mult, adica poti sa modifici timpi operationali sau ..O pornire programata a motorului. Cu ce este in plus fata de instalatie normala ma intereseaza?

Multumesc!

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Cateva detalii> Practic motocicletele au cam toate 95% din functiile programabilului, eu cred ca face ceva mai mult, adica poti sa modifici timpi operationali sau ..O pornire programata a motorului. Cu ce este in plus fata de instalatie normala ma intereseaza?

Multumesc!

MotoFACS este programabil, putem regla sensibilitatea butoanelor, timpii de iluminare a semnalelor, etc. Marele avantaj este faptul ca inlocuieste butoanele bistabile de pe ghidon, putandu-se opta pentru butoane monostabile, cromate sau colorate, care au firele trase prin ghidon. Asadar in plus fata de instalatia normala este INTELIGENTA de care dispune ARDUINO, care poate primi diferite intrari de senzori si poate procesa diferite comenzi in functie de acestia.

» Post actualizat in 27 May 2016 21:14

Sa patentati ce? Un computeras probabil cu PIC-uri.

Vom patenta software.ul instalat in ARDUINO dar si solutia tehnica adoptata.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Daca deja apar si senzorii in discutie/motor injectie ..deja este ceva mai mult fata de ce ai spus initial. Deja faci o interpunere cu ECU, este o alta poveste.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

In prima faza am finalizat cateva functiuni, acum avem in lucru un proiect mai mare, in care vom mai integra urmatoarele:

- pornirea din butonul de semnalizare de pe ghidon;

- declansarea intermitenta a stopului spate la franarea de urgenta (brusca);

- comunicatie cu orice program de gestiune a reviziilor, instalat pe telefon;

Editat de alex_en
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Daca este la faza de proiect inseamna ca este in teste...Se pare ca proiectul este "bigger"

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Am terminat pornirea din buton, e deja testata si functioneaza.

Senzorii de accleratie inca nu ne.am hotarat pe care sa.i integram, iar pe partea de datalogger e muuult de programat.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Ati facut un test de piata, un sondaj sa vedeti daca va "prinde" la public? Iar, price??

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

MotoFACS deja l.am instalat pe o motocicleta, functiunile pe care le.am prezentat si in vidioclip. Al doilea e deja in curs de instalare, dar va include si pornirea din butonul de semnalizare.

Pretul este de 100 EUR, montajul este 100 EUR.

Pentru varianta cu pornire din buton, 150 EUR aparatul cu 150 EUR instalarea.

Garantie un an la tot.

Editat de alex_en
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Partea asta cu pornirea din buton/semnalizare, nu prea o vad...la nivel high tech, daca am cheie cu chip, am buton de pornire, sa vrei sa spui ca se elimina din butoanele de pe ghidon, in final face o integrare. De interes ar fi o protectie antifurt ceva aparte.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Evident, totul se bazeaza pe inlocuirea comenzilor originale cu butoane monostabile.

Protectie antifurt e deja existenta, se numeste alarma cu modul GPRS.

Pe partea de semnalizare, marele avantaj al sistemului este decuplarea automata a semnalizarii dupa un timp presetat (acum e de 10 secunde).

Pe partea de datalogger, e o noutate absoluta.


» Post actualizat in 27 May 2016 21:54

Un exemplu:

post-13388-0-26951700-1464386061_thumb.jpg


» Post actualizat in 27 May 2016 21:55

Sau:

 

post-13388-0-64752100-1464386148_thumb.jpg

Editat de alex_en
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • 4 months later...

In cazul inlocuirii becurilor de semnalizare cu LED-ri si un nou releul de semnalizare adaptat la acestea, iar motocicleta are un singur indicator martor pentru semnalizare in bord si acesta este BEC, se impune un circuit adaptor cu diode la iesirea din releul de semnalizare(RS) pentru acest bec. Schema initiala este in fig.1 fara circuitul diodelor, iar in fig. 2 se monteaza cele doua diode ( ex. 1N 4007 /1 A) la fiecare din cele doua iesiri din comutatorul de semnalizare, iesirea A pentru circuitul semnalizarii din stanga( fata+spate) si o dioda la iesirea B din dreapta( fata+spate). Catodurile se unesc, iar conductorul se conecteaza la una din bornele becului. Atentie! Cealalta borna a becului se conecteaza la MASA, pentru ca initial ambele polaritati ale becului sunt conectate la iesirile din comutator. Pentru identifiacarea anodului si catodului pentru o dioda, inelul de culoare deschisa cu care este marcata dioda se afla mai aproape de CATOD, iar aceste terminale ale diodei se lipesc la o borna a becului, sau se foloseste un multimetru digital/analogic pentru identificarea polaritatilor diodei.

post-74268-0-06648900-1475915249_thumb.jpg

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Parca mai exista si mobre la care releul are 3 pini in configuratie similara cu cele auto, +, iesire semnalizare si bec de control (parca la Ducati am vz, dar poate gresesc). In cazul asta martorul e legat la masa, schema cu diodele e la fel.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Intalnite pana in prezent :

-cele cu 3 pini ( B la plus acumulator, E la masa si L la comutator semnalizare);

-cele cu 4 pini( B la plus, un E sau 57 la minus, L la comutator si mai este o iesire pentru avarii/hazard )

-cele cu 5 pini( + acumulator, iesire contact cheie, minus, comutator semnalizare si buton avarii).

Martorul/lampa de bord trebuie sa fie dupa comutator si in paralel cu consumatorii pentru a monitoriza functionarea numarului de consumatori din semnalizare.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • 6 months later...

Postez si aici in speranta unui raspuns, fiind totodata si legat de subiectul topicului: De doua zile am intampinat o problema la Hornet - ramas fara semnale. Problema s-a manifestat in felul urmator -> pornit motor - semnale&avarii functionale, plimbat 15-20 min - semnale&avarii inca merg, dupa inca aprox. 5 min. - semnale&avarii NU mai merg deloc. Mentiuni: motor cumparat cu semnale schimbate, cu LED, tip China.

 

Din cunostiintele mele de electronica, butonul de semnale fiind diferit de cel de avarii (unul e pe stanga, celalalt este pe dreapta), problema nu ar fi la actionare. Am verificat siguranta de 10A care este pentru semnale, far, stop si bord si este in regula, lucru confirmat si de faptul ca doar semnalele&avariile nu merg, stopul, farul si bordul mergand fara problem... In plus, cred eu ca am reusit sa si identific amplasarea releului de semnalizare - sub sa, si aceasta nu da niciun semnal acustic la actionarea semnalizarii, lucru care ma face sa inclin ca releul ar fi de vina... Totusi, de ce functioneaza sporadic? Cand functioneaza, nu clipeste mai rapid sau ramane semnalizarea aprinsa permanent.

 

Este releul problema? Poate fi altceva? Ce alte verificari, investigatii as mai putea face pentru a identifica sigur problema?

 

Orice sfat este binevenit si multumesc anticipat!

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Salut,

 

Urmareste prima schema pe care am postat-o pe prima pagina, si verifica circuitele pana in releul de semnalizare, cat si dupa releu pana la comutatorul de semnalizare sau avarii(stare conexiuni/contacte). Posibil sa ai contacte slabite in circuitul de + sau cel de -/masa, sau chiar releul de semnalizare. Daca releul este electronic pentru ca ai LED nu o sa auzi mare lucru, daca este electromagnetic si cu modificari pe circuite pentru LED, atunci ar trebui sa auzi ceva, depinde de tipul de releu.

 

Bafta,

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

La unele auto daca ai buba la butonul de avarie nu merge nici semnalizarea - alimentarea releului trece prin butonul buclucas. La mobra mea cel putin nu e asa, dar ambele butoane sunt pe stanga, la tine cine stie cum e.

In Louis 2017 e un device Kellermann care inteleg (putin, din germana) ca are mai multe functii, zice ceva si de antifurt sau alarma. Or fi furat MotoVACS-u'? :P

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Va multumesc amandurora pentru sfaturi! O sa verific, pe cat pot, intregul traseu al cablajului dupa lucruri suspecte. Acum, dupa ce a mentionat @john17 treaba cu butonul de avarii, mi-am dat seama ca atunci cand am facut revizia, am strans si cablul de acceleratie la maneta, lucru ce a necesitat demontarea manetei, inclusiv butonul de avarii. Ma gandesc ca poate nu a fost conectat cablul cum trebuie la remontare. Verific si releul de incarcare ca sa fiu sigur.

 

Revin cu completari/rezolvare dupa. Multumesc inca o data!


» Post actualizat in 24 Apr 2017 14:27

Revin cu rezolvarea problemei de mai sus.

 

Am schimbat releul de semnalizare, de proba, si problema se manifesta identic asa ca am reluat verificarea temeinica a intregului sistem si cablajul afferent si, pana la urma, am vazut ca unul din semnale facea figure, in sensul ca se aprindea, mergea si, ulterior, nu se mai aprindea. L-am desfacut si am vazut ca cablul de alimentare era dezlipit de pe placuta de integrate si cateodata facea contact cum trebuie, cateodata se deplasa si facea scurt cu masa, observand ca fix cand intra in scurt, nu mai mergea semnalizarea deloc. Am schimbat setul de semnale de pe spate si acum merge fara probleme.

 

Multumesc mult pentru sfaturi si ajutor!

 

P.S: Mergand pe cablaje, am gasit ca, cel putin la modelul meu, mai este o siguranta dedicata doar semnalizarii, diferita de cea de semnalizare din cutia de sigurante principala, amplasata mai inspre codita. Siguranta respectiva, desi nu era arsa, era destul de afumata, asa ca le-am schimbat preventiv pe amandoua cu unele noi pentur a fi sigur.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • 2 years later...

Bună seara!

 Am descoperit și eu problema ce apare în momentul în care dorești schimbarea semnalizărilor cu semnalizări cu led. La mobra mea, BMW F650 GS din 2001, am rezolvat foarte simplu, inlocuind releul original cu un releu electronic, cumpărat de la un magazin ce vinde piese pentru scutere.

Asfalt uscat !!!

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • 2 years later...

Stiu ca raspund la un topic din 2016, dar ca fapt divers, butonul de avarii merge si cu un releu electronic cu 2 pini.

Exemplu Yamaha FZ 1000.

Pt releu nu contează cate becuri legate in paralel palpaie, ca sunt doua, ca sunt 4 ca sunt 10, important este ca releul sa suporte puterea consumată de toate becurile din sistem.

Circuitul de avarii la FZ doar pune in paralel toate 4 becurile apoi releul doar comuta on-off alimentarea lor (adica le face sa clipească), asa ca releul nu are nevoie de 50 de pini.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Vizitator
Răspunde la acest topic...

×   Alipit ca text avansat.   Restituie formatare

  Doar 75 emoji sunt permise.

×   Linkul tău a fost încorporat automat.   Afișează ca link în schimb

×   Conținutul tău precedent a fost resetat.   Curăță editor

×   Nu poți lipi imagini direct. Încarcă sau inserează imagini din URL.

 Share

  • Navigare recentă   0 membri

    Nici un utilizator înregistrat nu vede această pagină.


MOTOCICLISM.ro
Grup Facebook: +36000 membri
Înscrie-te în grup
Discutii despre motociclism pe Facebook
 
BIKESHOP.ro
Grup Facebook: +18000 membri
Înscrie-te în grup
Anunturi de vanzare - cumparare pe Facebook.


×
×
  • Creează nouă...