Sari la conținut

La ce turatii tineti relantiul?


Postări Recomandate

eu unul nu mai inteleg cind moare, la ralanti in mers?!?! la ralanti la stop cind e bagata in viteza?!?! deci???

cred ca in prima faza ar fi util sa incerci sa explici coerent care e problema. Poate nici macar nu e o problema de fapt ci doar ca nu sti (inca) sa folosesti o motocicleta.

succes

Nu inteleg ce e asa greu de inteles si de ce te enervezi... cu totii cand am facut scoala , am facut jaloane. E ... la jaloane , bagai a-1-a si faceai jaloane si opt-uri fara sa-i dai gaz. Ala nu inseamna mers la relanti? poate nu m-am exprimat eu bine... ca daca nu intelegi asa, la desen sunt si mai praf :)

 

Omul nostru a luat ''cu ochii inchisi'' o mobra, luat de valul entuziasmului specific incepatorului. Si parca nu ar fi deajuns ca a nimerit un cazan, acuma face tot posibilul sa strice si ce a mai ramas intreg la ea.

 

Am luat un tip pe care-l cunosteam mai demult , stiam ca are omu motor de ceva ani. Nu stiam care e treaba cu motoarele si am vrut sa imi iau, n-am avut multe optiuni pe aproape. Initial am vrut sa vad alta , da cum in bucuresti dai numai de oameni seriosi , m-a tot pasat cu vazutu' motorului pana mi-am bagat ****. Acum mie mi-e si rusine ca om sa vand motoru' asta mai departe in starea asta... sincer, si as vrea sa il fac. Dar e greu sa gasesti mecanic

Editat de Hds Sergiu
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • Răspunsuri 52
  • Created
  • Ultimul Răspuns

Top Posters In This Topic

mobrele de scoala aveau ralantiul mare ca sa poti face jaloane fara sa le accelerezi sau sa le tii din ambreiaj. In mod normal nu se prea poate merge cu mobra la ralanti, ma rog, depinde mult de capacitate, etc dar chiar nu e o problema daca nu poti merge cu ea la ralanti. Totul e sa nu moara motorul cind stai pe loc, indiferent daca e scoasa din viteza sau in viteza.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Nu ai neaparat o problema la motor. Mai mult tine de stilul tau de mers. In mod normal cand franezi la un semafor si vrei sa te opresti la 0, schimbi in jos treptele odata cu scaderea vitezei si pe la 2000 ture o scoti pe liber. In general nu ai timp sa o lasi pana in 1400 ture ca se urca altii din spate pe tine.

 

Ca si idee, motorul meu gsxr 600 k1 bine pus la punct (schimbat soft si sincronizat injectoare) la care am raportul schimbat doar cu -1 dinte pe fata, merge de la 1400 la 14.500 in orice treapta de viteza, fara sa dea in nas sau sa se balbaie. IN oras merg intre 3000-6000 ture pentru un stil decent...dar ca si test...a mea merge singura in treapta 1 la 8km/h iar in treapta 6 la 1400 ture are 32km/h. de fapt relantiul e la 1400 dar in a 6-a in sarcina si cuplu mic scade la 1300 ca sa o tina. O sa fac si un clip...pentru cei care nu cred.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Relanti-ul se tine la 10% din turatia de cuplu maxim

Pai a mea are cuplul maxim la 7500 rpm. Pune tu relantiul la 750 rpm si daca sta mananc mobra. Ca sa nu mai zic ca in carte zice 1250 rpm, care e aproape 20%...

» Post actualizat in 30 Jun 2016 20:14

Nu man, am specificat.

 

In N , sta si la 1000.

 

In viteza daca o las sa zicem de la 4000 de ture, fara ambrieaj fara acceleratie sa se duca ea singura la relanti, cand ajunge pe la 1400-1300 incepe sa se gatuie. Daca nu trag ambrieaju' si o las sa se gatuie , moare.

Chestia asta s-a accentuat de cand i-am schimbat si toba , dar nici inainte nu mergea bine nici cu toba stock. D;aia am si ridicat asa mult relantiul. Il aveam pe la 1700 , l-am coborat la 1500. Dar vroiam sa-l dau mai jos.

 

 

Nu inteleg ce e asa greu de inteles si de ce te enervezi... cu totii cand am facut scoala , am facut jaloane. E ... la jaloane , bagai a-1-a si faceai jaloane si opt-uri fara sa-i dai gaz. Ala nu inseamna mers la relanti? poate nu m-am exprimat eu bine... ca daca nu intelegi asa, la desen sunt si mai praf :)

Deci tu ti-ai luat mobreta de 100 de cai ca sa mergi cu ea in prima si a doua treapta fara acceleratie. Bun asa. Vinde-o!

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

:))) asta ai inteles tu... ca am 100 de cai sa merg cu ea la relanti. Pai spune-mi si mie te rog cum mergi tu prin bucuresti cand e ora de varf, ca poate sunt eu mai prost si nu ma bag cu 100 cand e rosu si sunt masinile oprite. Poate nu-s destul de gangster pentru motor. Cand se merge bara la bara cu multe opriri si toate cele, atunci folosesc relantiul cel mai mult. Nu o mai accelerez ii dau usor din relanti pe distante foarte scurte. In fine... nu mai conteaza. Las-o asa :) Sunt eu prost si nu stiu sa merg, cer prea mult de la un motor sa mearga normal la relanti, asa-s facute ele sa mearga la 10000 de ture si pe loc.

 

In 2 luni si ceva am bagat si eu 3-4 mii de km , am facut si sinaia , piatra arsa , ploiesti, targoviste etc. I-am dat si cat duce bordu'...

Editat de Hds Sergiu
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Pai spune-mi si mie te rog cum mergi tu prin bucuresti cand e ora de varf, ca poate sunt eu mai prost si nu ma bag cu 100 cand e rosu si sunt masinile oprite.

Pai...printre ele in viteza-ntai, pe la 6000-7000 rpm. Adica cam cu 20-30 la ora, cam ca cu bicicleta.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Pai spune-mi si mie te rog cum mergi tu prin bucuresti cand e ora de varf. Cand se merge bara la bara cu multe opriri si toate cele, atunci folosesc relantiul cel mai mult. Nu o mai accelerez ii dau usor din relanti pe distante foarte scurte.

Accelerand usor si patinand ambreiajul? Ai si ceva sanse sa ai mai mult control asa

Editat de XaeL
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Cand se merge bara la bara cu multe opriri si toate cele, atunci folosesc relantiul cel mai mult.

Cu mobra nu se sta bara la bara. Cu mobra te opresti numai la semafoare sau cand chiar nu e loc printre benzi. Altfel mai bine mergi cu masina.

» Post actualizat in 30 Jun 2016 20:29

Accelerand usor si patinand ambreiajul? Ai si ceva sanse sa ai mai mult control asa

E bine si asa, dar cam futzi ambreiajul.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Sunt eu prost si nu stiu sa merg,

Aici nu esti prost, esti doar incepator. E normal sa nu stii, niciunu' n-am stiut de cand ne-am luat permisu.

» Post actualizat in 30 Jun 2016 20:32

i sinaia , piatra arsa , ploiesti, targoviste etc. I-am dat si cat duce bordu'...

Aici, da, esti prost. Alea nu sunt drumuri pe care sa-i dai "cat duce bordul". De fapt asa incepator cum esti nu e indicat sa-i dai deloc "cat duce bordul".

» Post actualizat in 30 Jun 2016 20:33

Tot ce ti-am scris mai sus poti sa iei ca sfaturi pentru un incepator. De multumit poti sa-mi multumesti dupa ce scapi cu bine din primii cinci ani de motocicleala. Succes.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

E normal sa nu stii, niciunu' n-am stiut de cand ne-am luat permisu.

Ca tot veni vorba, sunt mai multi prin Bucuresti / tara care ofera ceva cursuri post -scoala moto. Alea sunt bune la ceva? E cazul sa le faci la inceput sau intai mergi niste km sa te deprinzi cu mobra?

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Cat despre relanti, ca aia era problema initiala, ala se regleaza in neutru, cu motorul cald la turatia pe care ti-o da manualul. In cazul tau tind sa cred ca e oricum peste 1000 rpm.

Editat de Speedy.K
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Relanti-ul se tine la 10% din turatia de cuplu maxim

Atunci Fz6 al meu are cuplul la 13000rpm! Pt ca turatia de mers in gol e 1300rpm conform manual.

Hai ca mi-a cazut ralantiul in baie, da' nu in aia de ulei ci in buda :D

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Ca tot veni vorba, sunt mai multi prin Bucuresti / tara care ofera ceva cursuri post -scoala moto. Alea sunt bune la ceva? E cazul sa le faci la inceput sau intai mergi niste km sa te deprinzi cu mobra?

Ma...nu stiu. unii zic ca da. Eu n-am incercat, pe vremea in care mi-am luat eu permisul nu exista asa ceva.

» Post actualizat in 30 Jun 2016 20:43

Da , n-am observat mare diferenta la frana de motor intre 1500-1700 si 1000-1300.

 

 

A, ca mi-am adus aminte: d-aia n-ai frana de motor, pentru ca mergi la relanti.

» Post actualizat in 30 Jun 2016 20:45

Raspunsul la intrebarea initiala este 1300 rpm. Cu toba stock si filtru de aer stock si curat.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Ori in scoala aia de "soferi moto" ai capatat niste obiceiuri extrem de proaste ori conduci o masina diesel in viata de zi cu zi si le-ai capatat de acolo. Altfel nu-mi explic cum poti merge cu motocicleta patinand ambreiajul la relanti pentru ca mai apoi sa intrebi pe forum la ce valoare se regleaza.

 

Niste sfaturi prietenesti:

1. lasa motocicleta aia in pace, n-are nici o vina. Nu mai mesteri absolut nimic la ea pana nu intelegi ce faci.

2. invata sa mergi

3. citeste rubrica de accidente daca tot ti-ai facut cont aici si las-o mai moale cu datul bordului peste cap.

 

Succes!

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Am intrebat strict de ce moare la relanti. In toate scolile se invata prima oara mersul la relanti, si din cate imi aduc aminte primul lucru' pe care il faci e sa mergi cu mobra usurel , sa faci opt-uri , jaloane. Toate la relanti. Aia de ne-au invatat sa mergem in scoala pe motoare sunt niste prosti si voi sunteti niste destepti , n-am ce zice.

 

Cel mai tare ma irita la oameni , este faptul ca sar sa dea sfaturi cand nu li se cer.

Discutia era de ce se gatuie si moare la relanti daca i-l scad sub 1500-1400, nu despre cu cat trebuie sa merg eu sau ca daca nu ma strecor printre masini ca un mare bastan chiar si cand nu e loc , mai bine merg pe jos.

Intradevar , este o schimbare de cand mi-am pus toba si trebuie sa ma obisnuiesc.

 

 

Aici vezi cum sta turatia la a mea cu toba MIVV si silencer montat

 

 

Misto, ce lichid de racire folosesti?

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Ba boss , din cate imi aduc aminte am facut scoala pe un hornet care e similar f4i. Motocicleta aia mergea la 1200 de ture fara sa aibe nicio problema cu innecatu'. Explica-mi mie cum e aia turatie ridicata. Deseneaza-mi si mie te rog ce inseamna turatie ridicata la voi.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Asta observ si eu.


Nu stiu ce s-a intamplat in ziua aia de imi tot murea motoru' ca si-a revenit, l-am forjat maxim si vad ca nu mai are probleme. O sa-i fac o verificare la bujii si filtru, eventual o sa le schimb.

I-am lasat la 1400-1500 si vad ca merge ok si nu mai da sa moara la relanti. Oricum am tinut cont si de ce au zis toti pe aici si am incercat sa o tin mult mai mult din acceleratie... mi-a luat o zi doua sa ma obisnuiesc cu toba noua. Partea proasta e ca trebuie sa ii pun power commander 3 si sa o remapez daca vreau sa imi recapat puterea la turatii joase, am pierdut ceva cai cu toba asta... ceea ce nu e tocmai rau. Nu mai accelereaza asa agresiv, dar suna intr-un fel.

 

Intre timp i-am facut si franele fata, imi tremura tare la franare... baiatu de la care am luat motorul a cazut cu ea si a strambat un disc. Amuzant mi s-a parut cand l-am intrebat daca ii tremura la franare, a dat din umeri. Mda...

Am cumparat un disc sh si mi-a ameliorat 95% din vibratia de la franare. Ii multumesc pe aceasta cale lui Radu Virgil care mi-a si montat discul, foarte de treaba.

 

Mai am sa verific treba electrica, am mers pana acum vad ca s-a comportat foarte bine la drumuri lungi. Intradevar mie imi intra ventilatoru' la 90 de grade si imi omoara bateria pe caldura prin oras, d-aia am si ramas fara baterie.

Am linkurile originale, nu stiu cum dracu a coborat-o baiatu asta dinainte... nu reusesc sa o ridic la loc ca nu stiu la ce a umblat, sau a facut vreo magarie si nu vrea sa spuna.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Vizitator
Răspunde la acest topic...

×   Alipit ca text avansat.   Restituie formatare

  Doar 75 emoji sunt permise.

×   Linkul tău a fost încorporat automat.   Afișează ca link în schimb

×   Conținutul tău precedent a fost resetat.   Curăță editor

×   Nu poți lipi imagini direct. Încarcă sau inserează imagini din URL.

 Share

  • Navigare recentă   0 membri

    Nici un utilizator înregistrat nu vede această pagină.


MOTOCICLISM.ro
Grup Facebook: +36000 membri
Înscrie-te în grup
Discutii despre motociclism pe Facebook
 
BIKESHOP.ro
Grup Facebook: +18000 membri
Înscrie-te în grup
Anunturi de vanzare - cumparare pe Facebook.


×
×
  • Creează nouă...