Sari la conținut

Motociclist accidentat mortal pe DN14, între MediaÂş Âşi SighiÂşoara


Bimbo's Fighter
 Share

Postări Recomandate

Vizitator goe 75

Nimeni nu contesta nici teoria (posibil doar jerry)si nici rezultatele acelui test ,chiar daca este facut de acei "renumiti motociclisti "the french-canadians.Ce este diferit este ca realitatea face pipi pe teste pentru ca health & safety si alte considerente care face ca teste de genul ala sa se desfasoare in conditii ideale nu cartierul nostru cu nisip ,ulei ,gropi denivelari si ier6 conduse de pustani.A da si in lumea reala se trece de suta si printre blocuri.

» Post actualizat in 19 Jul 2016 05:39

Testele de genul ala sunt doar campanii de constientizare.Daca vrei sa supravietuiesti trebuie sa te adaptezi la cei ai ,ca motor si conditii de drum.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • Răspunsuri 155
  • Created
  • Ultimul Răspuns

Top Posters In This Topic

"CLUTCH ENGAGED

With the goal of reducing the chance of locking the rear wheel and its negative consequences, certain observers suggested not declutching during a hard stop. The rear wheel thus remaining coupled mechanically to the engine is less susceptible to lock.

The mean braking distance recorded over 35 passes with the clutch engaged was 41.51 metres.

CLUTCH DISENGAGED

In the 11 passes for which the rider was instructed to declutch, that is to pull the clutch lever and disengage the rear wheel from the engine, the mean stopping distance was 39.95 metres.

RECOMMENDATION CONCERNING THE CLUTCH

In light of these figures we recommend completely declutching during an emergency stop."

 

si astia ...niste prosti......

 

pai zi-ne si noua de unde dai copy paste, ca poate chiar sunt...niste 'prosti'. Poate ai facut copy paste de pe un forum, sau trebuie sa luam drept avizata orice parere de tipu copy & paste.

 

Franarea asta de 'urgenta' poate fi si de la viteza X la 0 km/h (adica sa opresti mobra de tot), sau o franare de la viteza X la 20 km/h (in situatia a doua, eu sunt obisnuit sa franez fara sa trag ambreiajul) (decat la final, cand si retrogradez)

 

Pana la urma face fiecare cum il taie capu si se stie ca majoritatea covarsitoare o sa traga ca niste disperati de maneta aia de frana, cand se impune o situatie urgenta cu-adevarat (nu mai sta sa calculeze nimeni ce si cum, sau sa mai franeze cu spatele)..

 

Discutia cu franatul cu ambreiajul tras sau nu e ca discutia aia cu oprirea motorului de la buton sau din contact (cheie)....

» Post actualizat in 19 Jul 2016 07:19

Ce a citat Ianachim, este perfect adevarat, numai ca tehnica cere multa repetitie, antrenament. Am mai spus-o, am vazut la circuit un pilot de Supersport Mondial care frina exact cum citeaza Ianachim, si vizual frinarea parea fantastica. Era la trackday in acea zi si pilotul nostru, Ionel Pascota, faceam comparatie intre cei doi piloti si Pascota parea de nivel incepatori, frina ca toti ceilalti amatori la trackday folosind frina de motor. Olandezul de WSSP folosea si pompa frina spate. Mai exact, venea cu 250km/h. motorul turat la 16 000tr, urla grav, si dintr-o data motorul raminea la ralanti, se auzea schimbatorul de viteze cum facea de 3 ori "click", foarte rapid,motoreta se apleca pe viraj, si incepea sa se auda din nou motorul in frina de motor. Pt cei ce nu stiu inca, ambreiajul de curse este de 3 ori mai alunecator decit un slippery clutch montat in fabrica.

 

 

cand o sa termini si tu cu toate comparatiile cu pista.. multe lucruri se aplica,dar asta nu inseamna ca putem face mereu paralele intre pista si strada, cand cerintele si nivelul pe strada sunt intr-un fel, iar pe pista sunt cu totul altele..

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

the insider@

 

daca ai citi si linkurile puse de colegi ai gasi info.....

 

cum a zis si george05, momentele in care trag ambreiajul , pe motocicleta, sunt momentele care ma fac sa ma simt cel mai ciudat...

 

la viteze decente/ opriri mereu trag ambreiajul, la viteze mai mari, franam fara, si il trageam spre final....

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

@jagi:corect,e din alta lume(sa ma exprim plastic) franarea ca la carte.dar pt noi muritorii de rand,sa franezi cu ambreiajul tras,blana pe spate si progresiv pe fata,e infricosator.iar cand te caci pe tine se instaleaza panica.cu frana de motor,pierzi 3m de la 100kmh la 0kmh.pare inisgnifiant,dar pierderea creste exponential cu viteza,nu proportional.la fel si cufureala rider-ului care stie sa franeze ca la carte,dar utilizeaza acest tip de franare relativ rar.deci,aplicabilitatea pe strada,comparativ cu pista,e mult redusa de acest aspect.fac pariu pe orice ca in RoSbk franeaza sub 5% asa.din cate am observat eu,majoritatea sunt in frana de motor pe franare.ma depaseau romanii la etapa pe frana de motor,veneau austriecii si ma depaseau cu ambreiaj tras.deci nici macar racerii nostrii consacrati nu franeaza ca la carte. ;)

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Daca esti pe un viraj la dreapta (si nu prea ai vizibilitate) si ai vreo 120 km/h, si-ti apare un obstacol pe drum (nu stiu,un idiot oprit, sau care a facut pana,sau care a oprit ca prostul), voi cum franati? trageti de ambreiaj si de maneta de frana fata?


Intreb la modul serios (nu incepeti cu intrebari retarde gen: de ce 120 km/h etc...)

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

o sa fiu eu primul retard: ce plm cauti in viraj fara vizibilitate cu 120 km/h?

ca sa si raspund la intrebare: nu mai fac nimic. daca tot mor, de ce sa mor stresat? ma bucur de secundele ramase

Editat de XaeL
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Acu serios, nici eu nu stiu sincer cum as reactiona la viteza aia, ca am avut o situatie similara recent, dar nu la viteza asa mare: era o groapa imensa cat jumate de banda si adanca. Am inchis acceleratia+fara spate, moment in care am si ridicat motorul cat am putut de drept, pe urma ambreiaj si doua inferioare, dar am ajuns putin pe contra sens. Norocul meu ca nu a venit nimic din fata.

Editat de Titishor
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

o sa fiu eu primul retard: ce plm cauti in viraj fara vizibilitate cu 120 km/h?

ca sa si raspund la intrebare: nu mai fac nimic. daca tot mor, de ce sa mor stresat? ma bucur de secundele ramase

 

am zis ca 'nu prea ai vizibilitate', nu 'fara vizibilitate'. E genul de drum clasic virajat de munte de la noi (si nu numai),curba fiind una medie.

 

am cautat la intamplare twisty roads etc pe youtube. Deci genul de curbe de la 0:00 pana la 0:35

 

Editat de the insider
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

@starcream:nu pot da qoute intrebarii tale(noi nu putem face la fel?) dar raspund aici.eu nu am zis nici o clipa asa ceva(tocmai pt ca si eu franez asa uneori).am spus ca feeling-ul pt mine e horror si ca nici macar expertii nostri nu franeaza asa.ci ai altora. :)

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Daca esti pe un viraj la dreapta (si nu prea ai vizibilitate) si ai vreo 120 km/h, si-ti apare un obstacol pe drum (nu stiu,un idiot oprit, sau care a facut pana,sau care a oprit ca prostul), voi cum franati? trageti de ambreiaj si de maneta de frana fata?

 

Intreb la modul serios (nu incepeti cu intrebari retarde gen: de ce 120 km/h etc...)

1. maronesti chilotii si bombezi rezervorul....

2. frana spate (esti inclinat) nu tare

3. incepand sa te indrepti incepi sa tragi levierul de frana fata (nu brutal... cursiv) ai inceput sa te indrepti dar nu esti chiar drept...

4. pastrezi spatele pus, apesi mai tare pe pedala si debreiezi, la 120 esti in general in trepte superioare, daca esti in a doua si "te stii" folosesti si frana de motor.

5. daca esti bun si ai reusit sa o indrepti lasi franele ma moale ca sa poti manevra si vezi cum eviti obstacolul / faci un point fixation pe trasa pe care ai sansa sa scapi / treci caci de franat la 0 nu exista sanse...

 

textul de mai sus se aplica la modul sunt oricum mort dar hai sa incerc sa o dreg... ca oricum nu prea este timp de atatea la 120...

 

de fapt daca patesti asa ceva ori ai o tona de noroc combinata cu o tona de skill...

ori splat! ata in obstacol.

 

am patit asa ceva si am avut bafta sa am loc sa ma strecor, pe sensul meu era coloana stationata, pe sens opus venea tir!!!

am respectat punctul 1, singurul care il va respecta oricine la litera si cumva am ridicat-o... m-am strecurat intre coloana si tir, bafta meu a fost ca ultimul din coloana era mai pe dreapta nu spre linie...

pe valea oltului...

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Nici nu ai de ce sa franezi, n-ai nicio sansa nici daca ai 80 km/h. Singura cale e sa eviti, cum ziceam mai devreme, ori in sant, ori pe partea stanga.

 

Mai uita-te o data la clipul pus de mine,poate ai inteles gresit exemplul sugerat de mine.

» Post actualizat in 19 Jul 2016 10:06

Acu serios, nici eu nu stiu sincer cum as reactiona la viteza aia, ca am avut o situatie similara recent, dar nu la viteza asa mare: era o groapa imensa cat jumate de banda si adanca. Am inchis acceleratia+fara spate, moment in care am si ridicat motorul cat am putut de drept, pe urma ambreiaj si doua inferioare, dar am ajuns putin pe contra sens. Norocul meu ca nu a venit nimic din fata.

 

perceptia de viteza se simte diferit in functie de mobra pe care esti. Cu vitezana simteam ca stau pe loc la 120 (cine are, stie senzatia), cu Enduro Touring mi se pare ca 90/100 e mega suficient si acolo se simte bine motorul (nu mai mult). Ca sa nu mai vorbim de cum opreste vitezana de la 100/120 si cum opreste capra asta de 220 kg din '89...

» Post actualizat in 19 Jul 2016 10:07

 

 

LE: de fapt imi dau seama ca-s prost, exemplul de mine e inutil daca nu specific si motocicleta. Motocicleta e sa zicem o vitezana/naked de 600cc in sus (ca pana la urma pe topicul asta motocicleta in cauza era un speed.

 

Sa pun intrebarea pe care am pus-o,la modul general, e cam retard, pentru ca raspunsul depinde foarte mult de modelul de motocicleta.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

am zis ca 'nu prea ai vizibilitate', nu 'fara vizibilitate'. E genul de drum clasic virajat de munte de la noi (si nu numai),curba fiind una medie.

 

Si tocmai pe acolo ti-ai gasit tu sa mergi cu 120 Km/h ? Ai uitat ca intr-o curba la dreapta, fara vizibilitate si cu doar 50 Km/h ai cazut si tu si motocicleta, te-ai lovit tu, s-a lovit si pasagera, ai strambat motocicleta, ai strambat si masina...acum vrei 120 Km/h...Doamne fereste si apara!....

Mai uita-te o data la clipul pus de mine,poate ai inteles gresit exemplul sugerat de mine.

» Post actualizat in 19 Jul 2016 10:06

 

perceptia de viteza se simte diferit in functie de mobra pe care esti. Cu vitezana simteam ca stau pe loc la 120 (cine are, stie senzatia), cu Enduro Touring mi se pare ca 90/100 e mega suficient si acolo se simte bine motorul (nu mai mult). Ca sa nu mai vorbim de cum opreste vitezana de la 100/120 si cum opreste capra asta de 220 kg din '89...

» Post actualizat in 19 Jul 2016 10:07

 

 

LE: de fapt imi dau seama ca-s prost, exemplul de mine e inutil daca nu specific si motocicleta. Motocicleta e sa zicem o vitezana/naked de 600cc in sus (ca pana la urma pe topicul asta motocicleta in cauza era un speed.

 

Sa pun intrebarea pe care am pus-o,la modul general, e cam retard, pentru ca raspunsul depinde foarte mult de modelul de motocicleta.

Esti ridicol...maturizeaza-te!....

Editat de mianmar23
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Si tocmai pe acolo ti-ai gasit tu sa mergi cu 120 Km/h ? Ai uitat ca intr-o curba la dreapata, fara vizibilitate si cu doar 50 Km/h ai cazut si tu si motocicleta, te-ai lovit tu, s-a lovit si pasagera, ai strambat motocicleta, ai strambat si masina...acum vrei 120 Km/h...Doamne fereste si apara!....

Esti ridicol...maturizeaza-te!....

 

Tu esti doar prost (ocazional troll,dar in general prost). Eu nu am 'cazut' (observ sensul peiorativ al afirmatiei tale),ci a intrat unul in mine (care a iesit de pe partea dreapta, in directia opusa fata de cea pe care ma deplasam eu). Am explicat pe larg de mi-a venit acru, pe topicul dedicat, cand am avut accidentul, nu cred ca mai are sens sa reiterez pentru orice prost care se leaga de evenimentul ala... dar observ ca mereu rasare cate unul ca tine care n-a inteles..

 

Am spus o curba medie, cu vizibilitate cat iti permite unghiul curbei (nu pot sa-ti dau in procente), 120 km/h (credeam ca e de la sine inteles ca nu e in oras)

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Tu esti doar prost (ocazional troll,dar in general prost). Eu nu am 'cazut' (observ sensul peiorativ al afirmatiei tale),ci a intrat unul in mine (care a iesit de pe partea dreapta, in directia opusa fata de cea pe care ma deplasam eu). Am explicat pe larg de mi-a venit acru, pe topicul dedicat, cand am avut accidentul, nu cred ca mai are sens sa reiterez pentru orice prost care se leaga de evenimentul ala... dar observ ca mereu rasare cate unul ca tine care n-a inteles..

 

Am spus o curba medie, cu vizibilitate cat iti permite unghiul curbei (nu pot sa-ti dau in procente), 120 km/h (credeam ca e de la sine inteles ca nu e in oras)

Fanfaron ridicol si impertinent...

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

In afara de faptul ca astia sunt ei dotati si echipati full, dar se dau ca niste fetite nu stiu ce altceva sa vad.

Ai zis ca vii intr-o curba cu 120 km/h, e clar ca nu poti frana maxim pentru ca esti oarecum inclinat, iar daca ai fi fost drept ai fi oprit in vreo 40 de metri daca le ai cu franele, asa ca nu iti ramane decat sa eviti, la asta ma gandeam eu.

 

Oricum, ca sa raspund la intrebare, daca as frana, as face-o ca sa reduc viteza, nu ca sa opresc si nu as strange ambreiajul.

 

A fost primu' clip la indemana ca sa evidentiez virajele, nu ma intereseaza cum merg astia din clip sau ce motoare au....

 

Mersi pt raspuns, am subliniat cu bold fix ce ma interesa sa aflu.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Sa-i fie tarana usoara! La 22 de ani si eu visam cai verzi pe pereti!

Singurul ghinion al tanarului este ca nu s-a nascut versat si invatat dar nici moral impecabil ca majoritatea covarsitoare a somitatilor pe doua roti, pe care ii respect adanc si apasat, si care ne lumineaza de la tastatura si pe astia mai netezi pe cerebel!

Va multumesc ca existati si transformati fiecare topic intr-un circ de kko, fiindca fara voi nu am sti ce este bine si ce este rau!!

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Tu esti doar prost (ocazional troll,dar in general prost). Eu nu am 'cazut' (observ sensul peiorativ al afirmatiei tale),ci a intrat unul in mine (care a iesit de pe partea dreapta, in directia opusa fata de cea pe care ma deplasam eu). Am explicat pe larg de mi-a venit acru, pe topicul dedicat, cand am avut accidentul, nu cred ca mai are sens sa reiterez pentru orice prost care se leaga de evenimentul ala... dar observ ca mereu rasare cate unul ca tine care n-a inteles..

 

Am spus o curba medie, cu vizibilitate cat iti permite unghiul curbei (nu pot sa-ti dau in procente), 120 km/h (credeam ca e de la sine inteles ca nu e in oras)

...si maladiv de MINCINOS... /index.php?/topic/739920-accident-grav-brasov-calea-13-septembrie/?p=4211879

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

 

Esti un jeg infect :) Eu inteleg ca vrei sa-mi rastalmacesti cuvintele si tii dinadins sa faci offtopic aici cu vendeta asta personala pe care o ai cu mine, dar macar vino pregatit macar, nu asa, cu pantalonii 'pe vine'...

 

Am intrat in ala , in roata stanga, dupa ce mi-a iesit din partea dreapta, pe sensul meu de mers, fara sa-mi acorde prioritate, cam acelasi scenariu ca topicul la care ai facut tu apel.

 

Daca ai nelamuriri, putem muta discutia pe privat, ca sa nu monopolizam aiurea topicul asta cu aberatiile si ineptiile tale..

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Mi se face scarba! Biker-ul este mort, persoanele dragi sufera si voi o "pularitzi" aici... de parca zeama de ciocan pe care o scoateti rezolva problema.. Unu' mai politist decat altul, justitiar.. unu' mai echilibrat decat altu'.. mai uns cu toate alifiile. Treziti-va in P.... mea .

Are dreptate omul,cine are de învățat sa învețe cine nu ....Dumnezeu să-l ierte!

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Tu esti doar prost (ocazional troll,dar in general prost). Eu nu am 'cazut' (observ sensul peiorativ al afirmatiei tale),ci a intrat unul in mine (care a iesit de pe partea dreapta, in directia opusa fata de cea pe care ma deplasam eu). Am explicat pe larg de mi-a venit acru, pe topicul dedicat, cand am avut accidentul, nu cred ca mai are sens sa reiterez pentru orice prost care se leaga de evenimentul ala... dar observ ca mereu rasare cate unul ca tine care n-a inteles..

 

Am spus o curba medie, cu vizibilitate cat iti permite unghiul curbei (nu pot sa-ti dau in procente), 120 km/h (credeam ca e de la sine inteles ca nu e in oras)

 

 

Esti un jeg infect :) Eu inteleg ca vrei sa-mi rastalmacesti cuvintele si tii dinadins sa faci offtopic aici cu vendeta asta personala pe care o ai cu mine, dar macar vino pregatit macar, nu asa, cu pantalonii 'pe vine'...

 

Am intrat in ala , in roata stanga, dupa ce mi-a iesit din partea dreapta, pe sensul meu de mers, fara sa-mi acorde prioritate, cam acelasi scenariu ca topicul la care ai facut tu apel.

 

Daca ai nelamuriri, putem muta discutia pe privat, ca sa nu monopolizam aiurea topicul asta cu aberatiile si ineptiile tale..

Ma putzoi obraznic, citindu-ti postarile imi dau seama pe langa faptul ca pentru tine „a intrat unul in mine” este acelasi lucru cu „ am intrat in ala” , si ca atunci cand cineva nu-ti canta-n struna vituperezi mai rau ca o curva vanitoasa si abisal de proasta…

Mde…daca prostul nu se simte flatat nu e prost adevarat…

 

Cand dezbaterea este pierduta, calomnia devine unealta ratatului…”

 

P.S. Jeguri infecte si prosti sa-i faci pe ma-ta si pe tac-tu pentru ca nu te-au invatat ca nu-i frumos sa fii impertinent cu oamenii… in general, dar mai ales cu cei mai in varsta ca tine…

Editat de mianmar23
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Vizitator
Răspunde la acest topic...

×   Alipit ca text avansat.   Restituie formatare

  Doar 75 emoji sunt permise.

×   Linkul tău a fost încorporat automat.   Afișează ca link în schimb

×   Conținutul tău precedent a fost resetat.   Curăță editor

×   Nu poți lipi imagini direct. Încarcă sau inserează imagini din URL.

 Share

  • Navigare recentă   0 membri

    Nici un utilizator înregistrat nu vede această pagină.


MOTOCICLISM.ro
Grup Facebook: +36000 membri
Înscrie-te în grup
Discutii despre motociclism pe Facebook
 
BIKESHOP.ro
Grup Facebook: +18000 membri
Înscrie-te în grup
Anunturi de vanzare - cumparare pe Facebook.


×
×
  • Creează nouă...