Sari la conținut

Cum poti face limitare la R.A.R pentru cat.A2


teodor123
 Share

Postări Recomandate

Am si eu un prieten care a limitat un R1 din 2003 tot cu kit din acela si tot in Bucuresti , a mers doi ani cu motorul cu A2 perfect legal la vandut de un an si proprietarul actual merge tot cu A2 perfect legal. Am tot incercat sa le explic la multi ca merge dar nu ma ascultat nimeni , o bagau pe aia cum ca e imposibil. Acum vorba lui Hagi , imposibil dar realizabil.

 

Asteptam commentul asta. :D

Yup, ier unu are 70kw, nelimitata.

 

Baiatul explica cristal ce trebuie facut si ce conditii trebuie indeplinite pentru a circula LEGAL si apare unu care zice ca un prieten care stie un priteten care are busa limitata la A2.

Ier unu din 2003 are 113 kw, cu 42 peste limita.

Editat de LexDee
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • Răspunsuri 219
  • Created
  • Ultimul Răspuns

Top Posters In This Topic

Merci

 

Pentru puțin, sper că ți-a fost de ajutor.

 

Asteptam commentul asta. :D

Yup, ier unu are 70kw, nelimitata.

 

Baiatul explica cristal ce trebuie facut si ce conditii trebuie indeplinite pentru a circula LEGAL si apare unu care zice ca un prieten care stie un priteten care are busa limitata la A2.

Ier unu din 2003 are 113 kw, cu 42 peste limita.

 

Trebuie explicat aparent la toți în parte. Dar nu e problemă, atâta timp cât am spart mitul ăsta cu limitarea.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • 3 weeks later...

Toate bune si frumoase pana aici, numai ca trebuie sa va spun si experienta mea:

Am montat unui client un asemenea kit, de la aceeasi firma pe un sporster. Omul a ajuns la RAR, unde l-au intrebat de factura de montaj. A prezentat factura si devizul meu. A urmat un control de la RAR la mine la firma, unde au constatat ca firma mea e autorizata catre RAR pt orice vreau eu la motociclete, mai putin pentru "modificari constructive". Ca atare mi-au ars 4000 lei , asa din incheietura, iar la proprietar i-au facut plangerea penala. Desigur ca nu i-au facut modificarile din carte.

Ca atare, am studiat si am constatat ca in Romania nu exista nici un service (reprezentanta a importatorului sau de alt fel) care sa fie autorizat de catre RAR pt a efectua modificari constructive la motociclete.

Si raspund inca o data, limitarea puterii este considerata o modificare constructiva.

 

Am incercat sa ma autorizez eu, m-am luptat cu sistemul o juma de an, am cheltuit o suma foarte mare si ... n-am reusit nimic.

 

Ca atare, daca cumva deja s-a facut vreo mentiune in cartea unor motociclete ... la un moment dat se va autosesiza cineva ca nu au respectat legea. Si atunci se va lasa cu amenzi , acte anulate si alte minuni din astea.

 

Aceste informatii pot fi verificate pe site-ul RAR. Repet, eliberarea unei facturi si deviz de montaj fara autorizare RAR se va sanctiona mai devreme sau mai tarziu, ca atare , chiar daca va dezamagesc, legea asa zice. Din nefericire...

 

Montarea kit-ului, după cum mi s-a spus, trebuie făcută la reprezentanța acelei mărci de motociclete în România sau la alte ateliere de service agreate de constructor. Spre exemplu eu am Honda Hornet din 2002 și m-am dus cu kit-ul la Carpați Motors (dealer Honda în România) din București pentru a monta acel kit. Acolo am cerut dovada faptului că ei, ca reprezentață oficiala Honda în România, mi-au montat acel kit de limitare al vitezei. Ce face acel kit defapt este să nu mai deschidă pompele de aer la maximum, limitând cursa manatei de accelerație și turația până la o valoare stabilită în timpul sarcinii. În cazul meu este 5200.

Cu această dovadă, cu documentația de la firma germană și cu documentele necesare (CI, talon, contract vânzare-cumpărare etc.) te duci la RAR, unde ți-ai făcut o programare pentru reomologarea motocicletei. Când îți vine rândul, te duci cu motocicleta înăuntru și acolo îți vor cere documentele necesare și te va întreba ce documente ai care să demonstreze că a fost limitată. Îi răspunzi că ai documentația germană cu VIN-ul motocicletei pe ea și acele dovezi de la reprezentanță cum că au montat kit-ul.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Interesantă și partea dvs și mă bucur că ați împărtășit experiența prin care ați trecut.

E foarte probabil atunci ca cei la care am făcut eu limitarea să fie autorizați să facă asta. Asta punctul 1.

2. Clientul dvs. avea toate actele necesare la Alpha Technik?

3. E foarte posibil ca doar în București la RAR să se facă așa ceva?

4. Informațiile pe care eu le am le-am primit de la un domn care lucrează la RAR Grivița pe nume Șerban Dobre. Dumnealui a binevoit să mă ajute cu informațiile expuse de mine. Deși mi-a zis că la orice RAR se poate așa ceva.

 

Eu am întrebat la fiecare service la care am sunat, printre care și United Motors, dacă sunt autorizați de RAR să facă limitări, dar până la urmă am rămas la Carpați Motors pentru că ei sunt dealeri oficiali Honda în România.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Interesantă și partea dvs și mă bucur că ați împărtășit experiența prin care ați trecut.

E foarte probabil atunci ca cei la care am făcut eu limitarea să fie autorizați să facă asta. Asta punctul 1.

2. Clientul dvs. avea toate actele necesare la Alpha Technik?

3. E foarte posibil ca doar în București la RAR să se facă așa ceva?

4. Informațiile pe care eu le am le-am primit de la un domn care lucrează la RAR Grivița pe nume Șerban Dobre. Dumnealui a binevoit să mă ajute cu informațiile expuse de mine. Deși mi-a zis că la orice RAR se poate așa ceva.

 

Eu am întrebat la fiecare service la care am sunat, printre care și United Motors, dacă sunt autorizați de RAR să facă limitări, dar până la urmă am rămas la Carpați Motors pentru că ei sunt dealeri oficiali Honda în România.

 

Carpati Motors este autorizat la fel ca mine (de fapt mult mai putin la moto) pt orice reparatii in afara de modificari constructive:

link cu activitatile pe care este autorizat sa le faca: http://prog.rarom.ro/servicenou/?jud=BB&cls=&cat=L3e&act=&id=BB1302

link cu unitatile autorizate la modificari constructive in sector 1 (niciuna pentru motociclete) http://www.rarom.ro/cs-uploads/modificari_constructive_sector%201.html

Aceste informatii sunt la zi pe site-ul RAR. Nici in trecut firma cu pricina nu a fost autorizata cu modificari constructive la moto.

Ca atare, modificarea ta s-a efectuat prin incalcarea legii. Da' tot e bine ca ai reusit, numai ca ... de retinut ... procedura nu a fost legala.

 

Clientul meu avea toate actele necesare

 

Procedura se indeplineste la orice RAR din tara, cu conditia sa ai factura de la o unitate service autorizata legal de RAR pt modificari constructive. Mai pe romaneste ... legal e imposibil.

Chiar daca tie ti-a spus unul Dobre din Grivita , chiar daca s-a efectuat deja, tot nelegal se cheama ... din nefericire !!!

 

Aici discutam despre "cum sa facem legal conversia la A2" si nu despre "cum sa fentam legea". E putina diferenta ... zic eu.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

ar fi o discutie de ce e limitarea puterii "modificare constructiva". dar cum zici ca ai aprofundat problema niste luni la rand, banuiesc ca ai incercat de toate si ai intors problema pe toate partile si chiar nu se poate.

 

idee (cam tampita datorita costurilor): daca duci motocicleta in alta tara, Germania de ex, si o limitezi acolo, oare ce parere are RAR-ul? ii cauta pe aia prin RAR-ul german sa vada daca au dreptul de a face modificari constructive?

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

 

Carpati Motors este autorizat la fel ca mine (de fapt mult mai putin la moto) pt orice reparatii in afara de modificari constructive:

link cu activitatile pe care este autorizat sa le faca: http://prog.rarom.ro/servicenou/?jud=BB&cls=&cat=L3e&act=&id=BB1302

link cu unitatile autorizate la modificari constructive in sector 1 (niciuna pentru motociclete) http://www.rarom.ro/cs-uploads/modificari_constructive_sector 1.html

Aceste informatii sunt la zi pe site-ul RAR. Nici in trecut firma cu pricina nu a fost autorizata cu modificari constructive la moto.

Ca atare, modificarea ta s-a efectuat prin incalcarea legii. Da' tot e bine ca ai reusit, numai ca ... de retinut ... procedura nu a fost legala.

 

Clientul meu avea toate actele necesare

 

Procedura se indeplineste la orice RAR din tara, cu conditia sa ai factura de la o unitate service autorizata legal de RAR pt modificari constructive. Mai pe romaneste ... legal e imposibil.

Chiar daca tie ti-a spus unul Dobre din Grivita , chiar daca s-a efectuat deja, tot nelegal se cheama ... din nefericire !!!

 

Aici discutam despre "cum sa facem legal conversia la A2" si nu despre "cum sa fentam legea". E putina diferenta ... zic eu.

Ideea stă în felul următor: eu am dus la ei actele de la Alpha Technik și am pus problema in felul următor: vreau reomologarea motocicletei. M-au întrebat ce documente am care să dovedească asta. Le-am înmânat cartea galbenă de la Alpha Technik unde aveam VIN-ul motocicletei, factura de montaj de la Carpați Motors și 2 stickere pe care nu mai știu eu unde le-au lipit ei.

Nu am dat șpagă la RAR ca să îl trec, nu sunt adeptul chestiilor de genul. Ceva am făcut și ceva a mers. Poate clientul tău a făcut ceva greșit, sau poate cei de la RAR de acolo au luat lucrurile altfel decât cum trebuia.

Hai să dăm de cap împreună și să găsim o soluție. Tu ai service-ul iar eu am făcut limitarea.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

ar fi o discutie de ce e limitarea puterii "modificare constructiva". dar cum zici ca ai aprofundat problema niste luni la rand, banuiesc ca ai incercat de toate si ai intors problema pe toate partile si chiar nu se poate.

 

idee (cam tampita datorita costurilor): daca duci motocicleta in alta tara, Germania de ex, si o limitezi acolo, oare ce parere are RAR-ul? ii cauta pe aia prin RAR-ul german sa vada daca au dreptul de a face modificari constructive?

 

Limitarea e considerata modificare constructiva pentru ca trebuie completata rubrica B a cartii de identitate , cu alte valori privitoare la motor. De fapt orice modifici la motocicleta si nu mai corespunde cu ce scrie in carte e modificare constructiva. Culmea si montarea unui ghidon mai inalt e "modificare constructiva" , pt ca nu se mai respecta dimensiunile de gabarit de la omologare...

 

Relativ la mersul in alta tara, noi acum asa procedam. Vindem motocicleta in austria, lui Fritz, inmatriculam o zi moto acolo, facem modificarile constructive in acte, dupa care revindem in Romania motocicleta. Ea vine cu acte noi, asa ca RAR-ul se conformeaza. Baiul este ca procedura costa peste 600 Euro. Pe care-i dam la altii . Asta-i tara de ca.c.at in care traim ...

» Post actualizat in 20 Sep 2016 07:59

Ideea stă în felul următor: eu am dus la ei actele de la Alpha Technik și am pus problema in felul următor: vreau reomologarea motocicletei. M-au întrebat ce documente am care să dovedească asta. Le-am înmânat cartea galbenă de la Alpha Technik unde aveam VIN-ul motocicletei, factura de montaj de la Carpați Motors și 2 stickere pe care nu mai știu eu unde le-au lipit ei.

Nu am dat șpagă la RAR ca să îl trec, nu sunt adeptul chestiilor de genul. Ceva am făcut și ceva a mers. Poate clientul tău a făcut ceva greșit, sau poate cei de la RAR de acolo au luat lucrurile altfel decât cum trebuia.

Hai să dăm de cap împreună și să găsim o soluție. Tu ai service-ul iar eu am făcut limitarea.

 

Daca Carpati Motor tot nu este autorizat sa emita factura de modificari constructive ... inseamna ca e buna orice factura de la orice aprozar. Atunci de ce ne mai trebuie factura de montaj?

Editat de SF Moto
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Carpați Motors nu mi-a eliberat factură de modificare constructivă ci doar o făcură cum că mi-au montat kit-ul ei în calitate de dealeri oficiali Honda.

Restul dovezii că ce face kit-ul se află în cartea galbenă de la Alpha Technik.

» Post actualizat in 20 Sep 2016 10:45

O factură și dovadă cum că ei...*

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Pai tocmai acolo-i baiu, la factura. Eu am scris pe factura "montaj restrictor putere". Si ei au venit cu ... 4000 cadou. Sa nu cumva sa-ti inchipui ca am scris pe factura "efectuat modificari constructive". Daca scriam "inlocuit bec" sau "reglaj cablu acceleratie", sau orice altceva pe factura, atunci omul nu putea face dovada legala a montarii restrictorului in "cadru autorizat". Ca atare am scris ce am montat, dupa care am primit si ... rasplata.

Daca cumva tu ai avea amabilitatea sa-mi scanezi factura emisa de Carpati Motors si cu care factura a "functionat" sistemul, atunci se vor putea intampla doua lucruri:

-vom putea face si noi la fel, pentru ca avem precedent creat

-eu voi putea sa ma judec cu RAR-ul pt discriminare si recuperarea amenzii

Editat de SF Moto
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • 3 months later...

Asadar, dupa o lupta apriga cu RAR-ul, dupa cheltuirea unor sume deosebit de consistente si dupa achizitia de utilaje si SDV-uri cerute de institutia mentionata , firma noastra a reusit sa fie singura firma din Romania autorizata de catre RAR sa efectueze orice modificari constructive la orice motocicleta, inclusiv montaj de limitatoare de putere.

Ca atare, problema legalitatii montarii acestor limitatoare a fost transata deja.

Oricine doreste montarea in cadru legal a acestor limitatoare se poate adresa firmei noastre. Datele de contact le gasiti pe http://www.sfmoto.ro

 

post-78169-0-42889600-1484143246_thumb.png

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • 1 month later...

Asadar, dupa o lupta apriga cu RAR-ul, dupa cheltuirea unor sume deosebit de consistente si dupa achizitia de utilaje si SDV-uri cerute de institutia mentionata , firma noastra a reusit sa fie singura firma din Romania autorizata de catre RAR sa efectueze orice modificari constructive la orice motocicleta, inclusiv montaj de limitatoare de putere.

Ca atare, problema legalitatii montarii acestor limitatoare a fost transata deja.

Oricine doreste montarea in cadru legal a acestor limitatoare se poate adresa firmei noastre. Datele de contact le gasiti pe http://www.sfmoto.ro

 

attachicon.gifAFIS SF Moto.png

Efectuati si testul dyno? Am inteles ca in ultima luna s-a cerut la RAR(in Bucuresti) si testarea pe dyno. :(

Editat de Manolache �Ştefan Robert
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Puterea motorului nu este o marime masurabila direct, lucru pe care ar trebui sa-l fi aflat si injinerii rarului pe la facultate (daca n-or fi imgineri agronomi).

Cum ei sunt un fel de stat in stat, pot sa ceara si certificatul de deces al bunica-mii, cu tot cu modificari constructive ca avea proteza de col femural...

Editat de john17
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Efectuati si testul dyno? Am inteles ca in ultima luna s-a cerut la RAR(in Bucuresti) si testarea pe dyno. :(

 

Efectuam orice test doreste RAR-ul de la noi. Iar la RAR Voluntari eu am cerut (si nu altcineva) testarea pe stand. Ca sa ne lamurim odata ca sculele mele si ale lor sunt la fel calibrate. Si am platit acea testare in acest sens.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

n-are legatura una cu alta...... :nono:

o chestie faci la RAR, iar alta la politie / primarie

Ok,lasand asta la o parte (unde se face ce),pana la urma eu,ca sa am motocicleta limitata cati bani ar trebui sa dau la RAR?

P.s. ma refeream la proprietarul din CIV/talon,ca in actele de la primarie eu sunt proprietar.

Editat de Manolache �Ştefan Robert
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Eu ti-am raspuns la mesaj. Raspunsul era intre randuri. Da' tu ... Batman-Batman !!!

 

Costurile alea de la RAR (800 lei ) sunt doar pt procesarea actelor in versiunea de "omologare artizanala". Adica daca te incapatanezi sa iti montezi singur limitatoarele. Mai precis 864 lei si 24 bani. Asta fara modificat culoare.

La acesti bani se mai adauga costul limitatoarelor propriuzise si manopera de montaj. Peste acesti bani va mai fi si o taxa de complectat rubrica B a cartii de identitate. Sub 200 lei, dar nu stiu exact.

Cei 846,24 lei vor fi platiti doar pt a utiliza minunatia de aparat care masoara puterea.

Daca cumva cei de la RAR isi dau seama ca se va modifica si nivelul maxim de decibeli, atunci o sa te taxeze suplimentar si determinaarea nivelului de zgomot. In plus fata de toate costurile mentionate pana acum.

 

Acuma am fost mai explicit? Sau suficient detaliat?

 

Varianta nr 2, cu costuri mai mici, este sa ajungi la "plimbarea aia pana la mine".

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Vizitator
Răspunde la acest topic...

×   Alipit ca text avansat.   Restituie formatare

  Doar 75 emoji sunt permise.

×   Linkul tău a fost încorporat automat.   Afișează ca link în schimb

×   Conținutul tău precedent a fost resetat.   Curăță editor

×   Nu poți lipi imagini direct. Încarcă sau inserează imagini din URL.

 Share

  • Navigare recentă   0 membri

    Nici un utilizator înregistrat nu vede această pagină.


MOTOCICLISM.ro
Grup Facebook: +36000 membri
Înscrie-te în grup
Discutii despre motociclism pe Facebook
 
BIKESHOP.ro
Grup Facebook: +18000 membri
Înscrie-te în grup
Anunturi de vanzare - cumparare pe Facebook.


×
×
  • Creează nouă...