Sari la conținut

Cum poti face limitare la R.A.R pentru cat.A2


teodor123
 Share

Postări Recomandate

Ai dreptate. Pe de alta parte, esti si obisnuit sa nu respecti legea. E limita 50, dar pana la 60 nu te opreste nimeni. Asa o fi zis si el, ce mi-e 70, ce mi-e 71. Tot la 35 am limitat-o. Plus ca mai sunt unele mobre la care gasesti o cifra la RAR si o cifra usor diferita pe site-urile oficiale de afara. 

Cazul prezentat pare sa fie genul care da cu capul in poarta, ce e drept...

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • Răspunsuri 219
  • Created
  • Ultimul Răspuns

Top Posters In This Topic

Facand referire postul de mai sus, vreau sa clarific urmatoarele: 

 

- Nu sunt eu cel ce are dosar penal, este doar un articol de pe avocat.net, pentru cei ce cred ca pot conduce orice se limiteaza la 25kw/35kw.

-In acest moment sunt in plin proces de limitare a unei Yamaha MT 07 2018 la A2, pasii pe care ii urmez sunt urmatorii: Aplicarea kit-ului aribox + ECU in reprezentanta Yamaha (Dual Motors) -> programare RAR, sustinere RAR -> schimbare talon. Voila.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Ce mi se pare mie ciudat la articolul ala e ca nu s-a gasit un ruman crestin cunoscator de legislatie in tot procesul asta de limitare a puterii sa observe ca e de 71kw si sa-i spuna nefericitului ca nu e in regula, adica nici macar aia de la RAR, ca inteleg ca a fost la ei. Cel mai probabil a incercat o romaneasca si si-a luat-o, oricum ceva miroase acolo.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

4 hours ago, paulynos said:

Ce mi se pare mie ciudat la articolul ala e ca nu s-a gasit un ruman crestin cunoscator de legislatie in tot procesul asta de limitare a puterii sa observe ca e de 71kw si sa-i spuna nefericitului ca nu e in regula, adica nici macar aia de la RAR, ca inteleg ca a fost la ei. Cel mai probabil a incercat o romaneasca si si-a luat-o, oricum ceva miroase acolo.

Acum daca tu modifici o duba sub 3,5 tone si ii pui scaune, RAR-ul accepta modificarea iar tu la finalul zilei faci transport persoane, e doar alegerea ta de a interpreta legea. Asta cred eu despre modificarile acceptate de RAR, atata timp cat limitarea s-a facut in conditii legale. Acum, daca limitarea facuta de ei nu te ajuta pe tine (sa conduci cu A2 in conditii legale), e problema ta. 

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Acum 6 ore, edificultate a spus:

Facand referire postul de mai sus, vreau sa clarific urmatoarele: 

 

- Nu sunt eu cel ce are dosar penal, este doar un articol de pe avocat.net, pentru cei ce cred ca pot conduce orice se limiteaza la 25kw/35kw.

-In acest moment sunt in plin proces de limitare a unei Yamaha MT 07 2018 la A2, pasii pe care ii urmez sunt urmatorii: Aplicarea kit-ului aribox + ECU in reprezentanta Yamaha (Dual Motors) -> programare RAR, sustinere RAR -> schimbare talon. Voila.

Acuma , ca sa facem o clarificare a clarificarii :

Ca sa ai motorul limitat legal, este obligator ca firma care monteaza limitatorul sa fie autorizata de catre autoritatea in domeniu (in speta noastra este RAR) pt efectuarea de modificari constructive la motociclete.

Montajul de dispozitive de limitare a puterii este considerata o modificare constructiva din punctul de vedere al RAR

Firma Dual Motors nu figureaza pe site-ul RAR ca fiind autorizata de RAR pt montaj lintatoare la motociclete.

Lista cu firmele autorizate de RAR pt montajul limitatoarelor o puteti consulta pe site-ul RAR.

 

Ca atare, procedura nefiind indeplinita legal, in caz de necazuri este anulabila !!! Cand poti constata anularea procedurii de limitare? Cand se instrumenteaza un dosar penal care a implicat si motocicleta cu pricina. Asta se poate intampla si daca proprietarul a fost doar usor implicat intr-un accident care a avut urmare o vatamare corporala.

 

Deci, orice ti-ar spune Dualul, ca ei sunt o derogare de la lege, sau ca au ceva inscrisuri in acent sens, de fapt totul este o vrajeala a lor, ca sa eludeze legea, la intelegere poate cu unii functionari de la institutia menita sa aplice legea. Urmarea? Simpla ! In caz de necaz, toti vor intoarce spatele si pe nimeni nu va interesa nimic. 

Rezumat : motorul limitat fara montaj in unitate autorizata de RAR pt modificari constructive este limitat la fel de nelegal ca si montajul in garajul din spatele blocului. 

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

2 hours ago, SF Moto said:

Acuma , ca sa facem o clarificare a clarificarii :

Ca sa ai motorul limitat legal, este obligator ca firma care monteaza limitatorul sa fie autorizata de catre autoritatea in domeniu (in speta noastra este RAR) pt efectuarea de modificari constructive la motociclete.

Montajul de dispozitive de limitare a puterii este considerata o modificare constructiva din punctul de vedere al RAR

Firma Dual Motors nu figureaza pe site-ul RAR ca fiind autorizata de RAR pt montaj lintatoare la motociclete.

Lista cu firmele autorizate de RAR pt montajul limitatoarelor o puteti consulta pe site-ul RAR.

 

Ca atare, procedura nefiind indeplinita legal, in caz de necazuri este anulabila !!! Cand poti constata anularea procedurii de limitare? Cand se instrumenteaza un dosar penal care a implicat si motocicleta cu pricina. Asta se poate intampla si daca proprietarul a fost doar usor implicat intr-un accident care a avut urmare o vatamare corporala.

 

Deci, orice ti-ar spune Dualul, ca ei sunt o derogare de la lege, sau ca au ceva inscrisuri in acent sens, de fapt totul este o vrajeala a lor, ca sa eludeze legea, la intelegere poate cu unii functionari de la institutia menita sa aplice legea. Urmarea? Simpla ! In caz de necaz, toti vor intoarce spatele si pe nimeni nu va interesa nimic. 

Rezumat : motorul limitat fara montaj in unitate autorizata de RAR pt modificari constructive este limitat la fel de nelegal ca si montajul in garajul din spatele blocului. 

Poate gresesc insa, nu RAR-ul stabileste daca limitarea s-a facut sau nu in conditii legale? Tot ce stiu e ca motocicleta mea va fi a 5-a pe anul acesta ce va fi limitata de catre reprezentanta oficiala Yamaha,  Dual Motors, cu kit pus la dispozitie insasi de Yamaha (airbox + ecu) 

 

nu as vrea sa intru in contradictoriu cu tine, am observat colegi care au dus o lupta grea ca sa demonstreze ca nu doar SF Moto face aceste limitari legal. 

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

34 minutes ago, 16EEE said:

Poate gresesc insa, nu RAR-ul stabileste daca limitarea s-a facut sau nu in conditii legale? Tot ce stiu e ca motocicleta mea va fi a 5-a pe anul acesta ce va fi limitata de catre reprezentanta oficiala Yamaha,  Dual Motors, cu kit pus la dispozitie insasi de Yamaha (airbox + ecu) 

 

nu as vrea sa intru in contradictoriu cu tine, am observat colegi care au dus o lupta grea ca sa demonstreze ca nu doar SF Moto face aceste limitari legal. 

1) "reprezentata oficiala Yamaha" este doar un alt service din punct de vedere RAR. Nu este fabrica Yamaha, nu are derogari speciale fata de alt service.

2) RAR-ul nu evalueaza daca motocicleta a fost limitata in conditii legale. RAR-ul doar autorizeaza service-ul X pentru acest gen de modificari, iar procurorul de caz se uita daca service-ul avea autorizatie la momentul modificarii. Asta daca stie ce sa caute si are chef.

3) RAR-ul stabileste daca motocicleta cu acte de 35kW are in realitate puterea respectiva. Atata face RAR-ul (daca are cu ce, ca inteleg ca e posibil sa nu aiba).

Editat de XaeL
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

La 18.12.2018 la 11:04, 16EEE a spus:

Poate gresesc insa, nu RAR-ul stabileste daca limitarea s-a facut sau nu in conditii legale? Tot ce stiu e ca motocicleta mea va fi a 5-a pe anul acesta ce va fi limitata de catre reprezentanta oficiala Yamaha,  Dual Motors, cu kit pus la dispozitie insasi de Yamaha (airbox + ecu) 

 

nu as vrea sa intru in contradictoriu cu tine, am observat colegi care au dus o lupta grea ca sa demonstreze ca nu doar SF Moto face aceste limitari legal. 

Nu inseamna ca daca e a cincea e legala. 

Ba da, RAR este singura institutie autorizata legal in Romania sa stabileasca conditiile pe care le indeplineste un vehicul pt circulatia pe drumurile publice.

Eu nu ma lupt cu nimeni aici. Eu imi fac treaba legal. Platesc toate taxele si gainariile legale. e Drept ca unii se inversuneaza sa imi demonstreze ca se poate si altfel. Ei bine , da, in Romania se poate si altfel. Dar nu legal. Ca atare, inca odata repet: EU NU MA LUPT CU NIMENI. Pur si simplu imi vad de treaba mea complet legal din punctul de vedere al RAR. Adica privitor la modificarea constructiva a vehicolului numit MOTOCICLETA . Conducerea pe drumurile publice, categoriile pe permis si alte probleme de acest fel nu sunt in sarcina mea si nici a RAR-ului ci a Politiei Romane.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

9 hours ago, SF Moto said:

Nu inseamna ca daca e a cincea e legala. 

Ba da, RAR este singura institutie autorizata legal in Romania sa stabileasca conditiile pe care le indeplineste un vehicul pt circulatia pe drumurile publice.

Eu nu ma lupt cu nimeni aici. Eu imi fac treaba legal. Platesc toate taxele si gainariile legale. e Drept ca unii se inversuneaza sa imi demonstreze ca se poate si altfel. Ei bine , da, in Romania se poate si altfel. Dar nu legal. Ca atare, inca odata repet: EU NU MA LUPT CU NIMENI. Pur si simplu imi vad de treaba mea complet legal din punctul de vedere al RAR. Adica privitor la modificarea constructiva a vehicolului numit MOTOCICLETA . Conducerea pe drumurile publice, categoriile pe permis si alte probleme de acest fel nu sunt in sarcina mea si nici a RAR-ului ci a Politiei Romane.

Prin asta inteleg ca, daca RAR-ul accepta aceasta modificare iar ea este adoptata si in acte, ultima conditie pe care trebuie sa o indeplinesti pentru a conduce legal este sa ai cat. A2 + respectarea celor trei criterii (nu mai mult de 35kw, sa nu fie derivat dintr-un vehicul cu o capacitate de peste 70kw iar raportul kw/greutate sa nu depaseasca 0,2). Astfel, in cazul unui control de rutina, RAR-ul a confirmat ca limitarea s-a facut conform legii si aproba aceasta modificare in acte prin CIV iar Politia Romana se ocupa strict de documentatia pe care o am asupra mea (Permis + Certificat), avand dovada ca motorul a fost limitat nu doar in practica dar si in teorie. 

Spune-mi daca gresesc. 

 

Am inteles ca in caz de accident se poate verifica unde a fost facuta limitarea insa, nu RAR-ul ar trebui sa ia masuri in acest sens? Adica de ce imi aproba aceasta modificare daca ea nu este facuta legal. Sa fie o problema de interpretare a legii din partea echipei administrative RAR? 

 

PS: O sa pun aici update-urile pe care le voi avea in functie de procesul pe care-l urmez.

PS2: Contul 16EEE este al meu insa din pacate sunt logat de pe mai mult de 2 device-uri si nu am apucat sa ma loghez cu user-ul principal pe toate dispozitivele. 

Editat de edificultate
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

La 18.12.2018 la 8:25, SF Moto a spus:

Acuma , ca sa facem o clarificare a clarificarii :

Ca sa ai motorul limitat legal, este obligator ca firma care monteaza limitatorul sa fie autorizata de catre autoritatea in domeniu (in speta noastra este RAR) pt efectuarea de modificari constructive la motociclete.

Montajul de dispozitive de limitare a puterii este considerata o modificare constructiva din punctul de vedere al RAR

Firma Dual Motors nu figureaza pe site-ul RAR ca fiind autorizata de RAR pt montaj lintatoare la motociclete.

Lista cu firmele autorizate de RAR pt montajul limitatoarelor o puteti consulta pe site-ul RAR.

 

Ca atare, procedura nefiind indeplinita legal, in caz de necazuri este anulabila !!! Cand poti constata anularea procedurii de limitare? Cand se instrumenteaza un dosar penal care a implicat si motocicleta cu pricina. Asta se poate intampla si daca proprietarul a fost doar usor implicat intr-un accident care a avut urmare o vatamare corporala.

 

Deci, orice ti-ar spune Dualul, ca ei sunt o derogare de la lege, sau ca au ceva inscrisuri in acent sens, de fapt totul este o vrajeala a lor, ca sa eludeze legea, la intelegere poate cu unii functionari de la institutia menita sa aplice legea. Urmarea? Simpla ! In caz de necaz, toti vor intoarce spatele si pe nimeni nu va interesa nimic. 

Rezumat : motorul limitat fara montaj in unitate autorizata de RAR pt modificari constructive este limitat la fel de nelegal ca si montajul in garajul din spatele blocului. 

Salut,

Cum ai ajuns la concluzia ca Dual nu face limitari:

http://prog.rarom.ro/servicenou/?jud=BB&cls=&act=A1&cat=&id=BB2133

Eu am gasit DUal-ul in lista RAR...

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

1 hour ago, silkie_KLE said:

Salut,

Cum ai ajuns la concluzia ca Dual nu face limitari:

http://prog.rarom.ro/servicenou/?jud=BB&cls=&act=A1&cat=&id=BB2133

Eu am gasit DUal-ul in lista RAR...

Acolo nu scrie ca au voie sa faca modificari constructive, scrie ceva de reparatii, intretinere si reglari functionale. Pe de alta pate, nici la SF moto nu scrie de modificarile alea constructive.......... hmm.....

http://prog.rarom.ro/servicenou/?jud=CJ&cls=&act=&cat=&id=CJ0965

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

3 hours ago, XaeL said:

Acolo nu scrie ca au voie sa faca modificari constructive, scrie ceva de reparatii, intretinere si reglari functionale. Pe de alta pate, nici la SF moto nu scrie de modificarile alea constructive.......... hmm.....

http://prog.rarom.ro/servicenou/?jud=CJ&cls=&act=&cat=&id=CJ0965

Din cate stiu exista rubrica separata pe rarom.ro unde poti vedea institutiile ce fac modificari constructive(autorizate rar). Lista de mai sus este doar cea cu service-uri din toata tara. 

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

4 hours ago, 16EEE said:

Din cate stiu exista rubrica separata pe rarom.ro unde poti vedea institutiile ce fac modificari constructive(autorizate rar). Lista de mai sus este doar cea cu service-uri din toata tara. 

mda, google is your friend; am gasit rubrica in cauza si am gasit si SF moto:) http://www.rarom.ro/cs-uploads/modificari_constructive_cluj.html

Instalare:L3e/Tuning/Jante din aliaje usoare.; L3e/Structura exterioara tip cadru pentru protectie la rasturnare; L3e/Dispozitive mecanice de cuplare; L3e/Atase; L3e/Tuning/Elemente ale sistemului de suspensie; L3e/spoilere; L3e/Tuning/Elemente ale sistemului de franare; L3e/praguri laterale; L3e/Sisteme mecanice pentru scaderea puterii motoarelor

nu gasesc insa Dual Tours in rubrica respectiva...... deloc

 

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Acum 12 ore, XaeL a spus:

mda, google is your friend; am gasit rubrica in cauza si am gasit si SF moto:) http://www.rarom.ro/cs-uploads/modificari_constructive_cluj.html

Instalare:L3e/Tuning/Jante din aliaje usoare.; L3e/Structura exterioara tip cadru pentru protectie la rasturnare; L3e/Dispozitive mecanice de cuplare; L3e/Atase; L3e/Tuning/Elemente ale sistemului de suspensie; L3e/spoilere; L3e/Tuning/Elemente ale sistemului de franare; L3e/praguri laterale; L3e/Sisteme mecanice pentru scaderea puterii motoarelor

nu gasesc insa Dual Tours in rubrica respectiva...... deloc

 

Multumesc pt ajutor. Ai fost mai rapid ca mine :)

 

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • 3 months later...

Pana acum vad ca s-a dezbatut acest topic in toate felurile posibile si imposibile de la certuri referitoare la cine are preturi mai mici la condus de r1 cu 35kw cu permis de a2...insa nu am vazut pe nimeni sa fie in situatia mea. E vorba de o motocicleta inmatriculata in romania dar care e in germania de ani buni. Daca cumpar minunatul kit de limitare aferent de la alpha technik si il montez in germania la un service autorizat tuv imi accepta la rar modificarea sau o sa fie discutii de genul tuv nu are competenta pentru vehiculele inmatriculate in romania?

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Din nefericire RAR-ul nu va accepta acea lucrare. Am foarte multi clienti care au cumparat motocicleta gata limitata de afara, dar cand au fost la RAR au avut neplacuta surpriza sa fie refuzati. Dupa care au mai urmat odata procedura de limitare impusa de RAR.

Desigur, poti incerca. Poate esti mai norocos. Dar iti asumi riscul de a cheltui de doua ori sumele.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Acum 6 ore, Msc541 a spus:

Pana acum vad ca s-a dezbatut acest topic in toate felurile posibile si imposibile de la certuri referitoare la cine are preturi mai mici la condus de r1 cu 35kw cu permis de a2...insa nu am vazut pe nimeni sa fie in situatia mea. E vorba de o motocicleta inmatriculata in romania dar care e in germania de ani buni. Daca cumpar minunatul kit de limitare aferent de la alpha technik si il montez in germania la un service autorizat tuv imi accepta la rar modificarea sau o sa fie discutii de genul tuv nu are competenta pentru vehiculele inmatriculate in romania?

Nu mai bine intrebi la RAR? Ca doar ei trebuie sa accepte modificarea, nu forumistii.

Nu e vorba de competenta pe o masina inmatriculata in RO.

In mod normal trebuie sa fie un service autorizat RAR, ceea ce ala din Germania nu este, dar nu poti sa stii ce intelegeri exista de cand suntem membrii UE.

Trimte un e-mail la RAR si vei primi cu siguranta un raspuns care iti va clarifica dilema.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

O inmatriculezi in Germania. O limitezi. Daca vrei neaparat, o reinmatriculezi in Romania cu actele de Germania. Din cate stiu eu, sunt obligati sa accepte la RAR ce au scris aia acolo.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • 2 months later...
  • 3 months later...
La 29.09.2019 la 0:25, Abudi a spus:

Salut. Am o intrebare. Am gasit un Honda Cb600F 2009. El este adus din Germania cu 35kw. Intrebarea mea este. Daca este adusa de acolo limitata mai are vreo treaba aici? 

CB600F are motorul nelimitat de 75kW.

Drept urmare conform legii, desi poti sa ii faci limitarea la 35kW, intrucat puterea initiala a motorului este mai mare de 70 kW (dublul puterii maxime admise la A2) nu ai dreptul sa o conduci cu permis categoria A2.

Daca insa ai categoria A si doresti sa ai musai puterea de 35 kW este cu totul altceva.

La RAR daca ai documentele originale ale sistemului de limitare si documentele de montare originale probabil ca va fi trecuta cu limitare si in CIV facuta de RAR.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

La 02.10.2019 la 12:45, Silver Arrow a spus:

CB600F are motorul nelimitat de 75kW.

Drept urmare conform legii, desi poti sa ii faci limitarea la 35kW, intrucat puterea initiala a motorului este mai mare de 70 kW (dublul puterii maxime admise la A2) nu ai dreptul sa o conduci cu permis categoria A2.

Daca insa ai categoria A si doresti sa ai musai puterea de 35 kW este cu totul altceva.

La RAR daca ai documentele originale ale sistemului de limitare si documentele de montare originale probabil ca va fi trecuta cu limitare si in CIV facuta de RAR.

 

Exista posibilitatea ca acea motocicleta sa fi fost produsa de fabrica in versiunea de 35kw, asa ca e inutil sa ne dam noi cu parerea despre ce putere a avut ea initial. Acest lucru este scris in mod explicit in actele motocicletei (cele din Germanica)

Pe de alta parte , daca motocicleta a fost limitata in Germanica ulterior fabricatiei, prin montarea unui kit de restrictionare a puterii, exista maxime sanse ca RAR-ul sa intocmeasca actele de Romania in varianta cu puterea neredusa. Asta chiar daca motocicleta are kitul fizic montat si toate documentele necesare. Din nefericire in Romania suntem mai catolici decat Papa.

 

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Vizitator
Răspunde la acest topic...

×   Alipit ca text avansat.   Restituie formatare

  Doar 75 emoji sunt permise.

×   Linkul tău a fost încorporat automat.   Afișează ca link în schimb

×   Conținutul tău precedent a fost resetat.   Curăță editor

×   Nu poți lipi imagini direct. Încarcă sau inserează imagini din URL.

 Share

  • Navigare recentă   0 membri

    Nici un utilizator înregistrat nu vede această pagină.


MOTOCICLISM.ro
Grup Facebook: +36000 membri
Înscrie-te în grup
Discutii despre motociclism pe Facebook
 
BIKESHOP.ro
Grup Facebook: +18000 membri
Înscrie-te în grup
Anunturi de vanzare - cumparare pe Facebook.


×
×
  • Creează nouă...