Sari la conținut

Avantajele / dezavantajele unui motor racit pe ulei


fislea
 Share

Postări Recomandate

Mi se par niste consumuri foarte mari ceea ce imi spui tu dar probabil sa ai mana foarte grea.

 

De ce spui ca ar fi de vina carburatia?

Ce legatura are ea cu faptul ca temperatura mediului ambiant e scazut si motorul nu ajunge le temperatura de functionare normala?

Si partea referitoare la functionarea mai indelungata cu shock pe timp rece este adevarata . Problema este pur si simplu de fizica : amestecul carburant ( aer+benzina ) ca sa detoneze si sa arda cat mai complet cu putinta trebuie sa fie amestecat si PULVERIZAT " perfect " . Ori perfect inseamna IDEAL . Tot din fizica stim ca , cazul ideal este " doar un vis " . Stim ca la temperaturi sacazute pulverizarea lichidelor sau vaporizarea lor se produce greoi . De aici si problemele pornirii si functionarii motoarelor termice cu combustibil lichid pe timpul anotimpului friguros . Benzina pulverizata in cilindru de fapt formeaza stropi si se depune pe peretii cilindrului , de aici problemele de ardere a amestecului carburant. Cea mai mare problema a motoarelor termice este umplerea cilindrului cu amestec proaspat si arderea lui in totalitate . De aici si diferentele de eficacitate a diverselor solutii tehnice adoptate , cu avantaje pe de o parte si dezavantaje pe alta parte . La fel si cu racirea motoarelor , racirea cu "apa" a urmat-o pe cea cu aer , care trebuie spus ca are si varianta "racire fortata cu aer" , adica cu curent de aer produs in speta de o turbina . Orice producator care se respecta , nu va arunca pe piata un model care sa-i creeze probleme de imagine ulterioare . Asa ca totul se rezuma la ce-si doreste fiecare si ce asteptari are de la " utilajul" ce-l doreste achizitionat . Succes !

» Post actualizat in 09 Sep 2016 08:46

Si partea referitoare la functionarea mai indelungata cu shock pe timp rece este adevarata . Problema este pur si simplu de fizica : amestecul carburant ( aer+benzina ) ca sa detoneze si sa arda cat mai complet cu putinta trebuie sa fie amestecat si PULVERIZAT " perfect " . Ori perfect inseamna IDEAL . Tot din fizica stim ca , cazul ideal este " doar un vis " . Stim ca la temperaturi sacazute pulverizarea lichidelor sau vaporizarea lor se produce greoi . De aici si problemele pornirii si functionarii motoarelor termice cu combustibil lichid pe timpul anotimpului friguros . Benzina pulverizata in cilindru de fapt formeaza stropi si se depune pe peretii cilindrului , de aici problemele de ardere a amestecului carburant. Cea mai mare problema a motoarelor termice este umplerea cilindrului cu amestec proaspat si arderea lui in totalitate . De aici si diferentele de eficacitate a diverselor solutii tehnice adoptate , cu avantaje pe de o parte si dezavantaje pe alta parte . La fel si cu racirea motoarelor , racirea cu "apa" a urmat-o pe cea cu aer , care trebuie spus ca are si varianta "racire fortata cu aer" , adica cu curent de aer produs in speta de o turbina . Orice producator care se respecta , nu va arunca pe piata un model care sa-i creeze probleme de imagine ulterioare . Asa ca totul se rezuma la ce-si doreste fiecare si ce asteptari are de la " utilajul" ce-l doreste achizitionat . Succes !

Ce a-m uitat sa mai mentionez, este ca pornirea si functionarea corecta a motorului la rece a fost imbunatatita substantial de adoptarea injectiei de carburant . Cu avantaje si dezavantaje . Dar si injectia se supune legilor fizicii !

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • Răspunsuri 57
  • Created
  • Ultimul Răspuns

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Posted Images

 

Rapuns de profesor! Multumesc GTR 1000 ptr lectia de fizica si lamuriri vizavi de principiul de functionare a motoarelor cu ardere interna la temperaturi scazute.

 

Dupa toate cele mentionate mai sus de tine hai sa tragem o concluzie:

Un motor racit pe aer(aer+ulei) fara termostat sau alt mod de a controla strict temperatura de functionare CONSUMA MAI MULT COMBUSTIBIL ca un motor racit pe lichid (ambele pe carburatie,de aceasi capacitate cilindrica) daca sunt nevoite sa parcurga amndoua aceasi distanta(100km) cu aceasi viteza si demaraj considerand ca ambele motociclete sunt identice diferind doar modul de racire a motorului la o temperatura scazuta(5grade de exemplu).

Daca aceleasi motoare ar trebui sa parcurga o distanta de 10 km la temperatura scazuta(5grade) motorul racit pe aer(aer +ulei) ar consuma MAI PUTIN COMBUSTIBIL ca cel racit pe apa deuarece ar ajunge mai repede la remperatura optima de functionare(chiar daca aceasta este mai mica decat cea "normala" la o temperatura de 30 de grade)

 

CORECT?

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Da, la 8 grade C cand tu ai deja doua luni de cand nu mai mergi cu motorul pentru ca e frig, un motor racit pe ulei consuma cu 3,285 ml de carburant in plus la kilometru. E diferenta de consum atat de importanta pentru tine? Ia-ti scuter de 50 cc pe injectie si racit pe apa si fii fericit!

Editat de ZAPPY
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

ZAPPY daca vreau sa nu consume nimic am bicicleta, si ptr cultura ta generala eu merg pe motor pana intepenesc pe el de frig.

Incercan sa tragem niste concluzii menite sa ajute pe toata lumea care are o astfel de curiozitate. ;)

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Motocicleta inseamna un pachet complet, din care ergonomia, ciclistica, puterea si calitatile motorului, capacitatea de a indeplini sarcinile conform intentiilor posesorului, sunt argumente pro sau contra la achizitia unui motor.

Efectiv 3 ml de combustibil la km pot fi dati sau luati din o mie de factori, incepand cu reglajul carburatiei, greutatea riderului + pasager + bagaje, altitudinea la care mergi, traficul la ora aia pe segmentul de drum, temperatura, starea tehnica generala a agregatului (presiune roti), coeficientul aerodinamic al ansamblului pilot-motocicleta, + inca vreo mie de factori pe care nu-i mai scriu aici.

Toti factorii astia sunt putin sau deloc controlabili si pot creste semnificativ mai mult consumul de combustibil decat tipul racirii motorului

Nu-ti recomand sa mergi pe motor pana intepenesti, pentru ca esti un pericol pentru tine si pentru altii.

Cultura mea generala nu s-a imbogatit cu nimic dupa ce am citit postarea ta. Sper din tot sufletul ca in cazul culturii tale generale lucrurile sa stea altfel.

Achizitie grabnica si drumuri bune!

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • 3 weeks later...

La a mea, racit cu apa, am introdus consum pe o pagina de web. Crestere de consum este vibizil in luniilor reci la mers in oras pe distante scurte. Caci si la ea timpul de incalzire este mai mare iarna.

Unde vara un 7 - 7,5% este posibil, in Octombrie, Noiembrie creste spre 10%.

Este racita cu apa dar timul de incalzire este mai mare din cauza temperatura scazuta, si oricum blocul este expus la vant in mers si implicit este racit si de aer. Si mai e o problema, termostatul este o simpla valva cu o gaura mica in ea care permite mereu un flux minim de antigel prin radiator.

La masina nu e asa, acolo nu trece nimic prin radiator cat timp termostat e inchis. Antigel este recirculat prin motor pana actioneaza termostatul.

Editat de Falkenberg
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Datorită posturilor lui MotoRoker am in garaj de câteva zile un bandit s din 2002...

 

Multumesc tutuor celor care si-a exprimat parerea aici!

daca te iei dupa ce se scrie aici, multi zici ca au cel putin 150 de ani de mers pe moto si au calarit toate utilajele fabricate...si acum in garaj, mobra este de cel putin 25.000 euro in sus.

ideea e ca eu merg pe un 1200 s de vreo 8 ani si nu am avut nicio problema tehnica. se pare ca motoarele sint unele reusite.

sfatul meu cu uleiul este sa bagi ce scrie in manual, nu povesti cu subtire-gros...frig-cald. producatorul motorului iti spune categoria de ulei pe care trebuie sa o folosesti. asfalt uscat

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Ei bine... Daca nu ai absolut nici o idee despre un anumit subiect este de ajutor sa citesti parerile altor persoane , chiar daca uneori poate denatureaza realitatea.

Cat despre ulei, daca te-ai uitat in manual vei observa un tebel (il am Honda si la suzuki doar ca putin diferit) care recomanda diverse vascozitati ale uleiului in functie de temperatura mediului ambiant.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

orice motor cu ardere interna are un consum de ulei, chit ca este nou, putin sau chiar infim dar il are si din in ce in ce mai mult odata cu durata de functionare.

si de ce sa nu puna mai gros? zicea un coleg mai sus ceva de acel tabel de valori in functie de temperatura la care functioneaza motorul, dar p-astia cu argumente fezabile nu-i prea luati in seama..

nici eu de ex nu sunt de acord cu 10-30 cat imi recomanda manualul, imi RECOMANDA, nu ma obliga.

 

compresia din ce cauza crezi ca mai scade in timp, ca se uzeaza segmentii sau crezi ca fac pistoanele gauri de la supape ?

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

orice motor cu ardere interna are un consum de ulei, chit ca este nou, putin sau chiar infim dar il are si din in ce in ce mai mult odata cu durata de functionare.

si de ce sa nu puna mai gros? zicea un coleg mai sus ceva de acel tabel de valori in functie de temperatura la care functioneaza motorul, dar p-astia cu argumente fezabile nu-i prea luati in seama..

nici eu de ex nu sunt de acord cu 10-30 cat imi recomanda manualul, imi RECOMANDA, nu ma obliga.

 

In mai toate manualele spune "Baga 10W40, dar....daca 10W40 nu gasesti, poti baga si d-astea, in functie de temperatura"

In caz ca nu stai intr-o zona f calduroasa, nu ai de ce sa bagi W50...

Si ai dreptate, nu te obliga, doar recomanda....tu poti sa bagi si Floriol daca vrei, nu te opresate nimeni, dar nu mai da si la altii

 

compresia din ce cauza crezi ca mai scade in timp, ca se uzeaza segmentii sau crezi ca fac pistoanele gauri de la supape ?

 

Compresia scade de la uzura, dar nu uleiul mai gros nu rezolva buba, ci resegmentarea

Editat de MotoRocker
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

nu exista nu gasesti, nu pui! cel putin pt mine..

pantofi de ce nu ne luam marime mai mica cand nu gasim marimea pe care o purtam ?

 

compresia scade de la uzura (ai fost prea general oricum) intradevar si din nou intradevar un ulei mai gros nu rezolva buba, dar in schimb un ulei mai "gros" (potrivit temperaturii) PREVINE buba.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

ok...cat de des mergi cu motocicleta la peste 40 grade?

 

cat de des o pornesti sub 15 grade? (stii si ca daca foloesti un ulei prea gros la pornire, cand e rece, nu mai previne buba, o exacerbeaza, si la rece uzura e mai mare ca la cald)

 

nu stiu voi, dar eu mai des o pornesc la sub 15 grade decat merg cu ea la peste 40.... ambiental fff rar trece temperatura de 40 prin partile astea de lume si atunci pt putin timp (3-4 ore), eh, atunci in niciun caz nu sunt calare pe mobra.

 

ma rog, pana la urma face fiecare cum vrea, suntem mari si vaccinati,

 

eu o sa pun ce zice ala care a proiectat si construit motorul...

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

orice motor cu ardere interna are un consum de ulei, chit ca este nou, putin sau chiar infim dar il are si din in ce in ce mai mult odata cu durata de functionare.

si de ce sa nu puna mai gros? zicea un coleg mai sus ceva de acel tabel de valori in functie de temperatura la care functioneaza motorul, dar p-astia cu argumente fezabile nu-i prea luati in seama..

nici eu de ex nu sunt de acord cu 10-30 cat imi recomanda manualul, imi RECOMANDA, nu ma obliga.

 

compresia din ce cauza crezi ca mai scade in timp, ca se uzeaza segmentii sau crezi ca fac pistoanele gauri de la supape ?

ai dreptate. ametitii aia care produc motoarele, recomanda, asa, sa se afle in treaba. dar tu, expert in lubrifierea motoarelor stii ce ai de facut. ok.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

ai dreptate. ametitii aia care produc motoarele, recomanda, asa, sa se afle in treaba. dar tu, expert in lubrifierea motoarelor stii ce ai de facut. ok.

in aia 8 ani de ai mers cu minunea tehnicii moderne ai avut curiozitatea sa citesti manualu?

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Domnilor....ne certam aiurea.

Nu a spus nimeni vreodata sa puneti ulei de transmisie in motor daca asta s-a inteles, pana la urma fiecare face ceea ce doreste cu banii si utilajele sale.

Dar nu-mi prea vine a crede ca, printre motociclisti exista ideea asta de "manualul este icoana la care ma inchin, orice ar fi!". Daca am fi gandit toti asa, notiunea de motorsport si tuning n-ar mai fi existat pe planeta asta. Si cand zic tuning, nu ma refer la vopsea sau toba sport.

 

Va atasez doar tabelul (de Honda ce-i drept, dar nu cred ca este vreo racheta diferenta fata de alte marci) de care va spunea colegul fislea mai sus, pentru ca bine zicea:

post-93350-0-81743100-1475236817_thumb.jpg

Editat de george_p
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

daca tu asta ai inteles din postare cred ca esti supravoltat

 

tot ce se poate

 

totusi.. cati centistocsi zice ca are 10w40 la 120 de grade si cati 10w50? dar la 10 grade?

 

sau cum ai ales uleiul minune ? dupa poza de pe cutie?

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Vizitator
Răspunde la acest topic...

×   Alipit ca text avansat.   Restituie formatare

  Doar 75 emoji sunt permise.

×   Linkul tău a fost încorporat automat.   Afișează ca link în schimb

×   Conținutul tău precedent a fost resetat.   Curăță editor

×   Nu poți lipi imagini direct. Încarcă sau inserează imagini din URL.

 Share

  • Navigare recentă   0 membri

    Nici un utilizator înregistrat nu vede această pagină.


MOTOCICLISM.ro
Grup Facebook: +36000 membri
Înscrie-te în grup
Discutii despre motociclism pe Facebook
 
BIKESHOP.ro
Grup Facebook: +18000 membri
Înscrie-te în grup
Anunturi de vanzare - cumparare pe Facebook.


×
×
  • Creează nouă...