Adrian Pintea Postat Septembrie 18, 2016 Share Postat Septembrie 18, 2016 (editat) Salutare. Am si eu o problema si nu stiu ce sa fac. Vineri diminenata mergand spre munca am prins aglomeratie pe centru, la care vad ca temperatura urca peste 3 liniute dar am stat relaxat pentru ca e normal. Dupa vreo 2..3 min ma uit din nou si observ ca imi palpaie un bec rosu cu warning. Ma uit in mai amanunt si observ ca nivelul la temperatura era la maxim. Opresc motorul (eram la semafor) se face verde si plec din nou, dar acuma temepratura scazuse cu 1 liniuta. Intre toate semafoarele pe o portiune de 2 km tot asa opresc si pornesc motorul cand trebuie sa astept la semafoare(deja scazuse aproape la 3 liniute, intre 3 si 4 liniute e normal, 6 fiind maximul) In tot acest timp ventilatorul de la radiator nu cupleaza. Dupa vreo 10-15 min de cand am sesizat ca temperatura era la maxim incepe si ventilatorul sa functioneze. 1. Sa fi fiert motorul in aceste 2-5 min in care eu nu am observat ca se ridicase temperatura motorului? 2. Ce o fi avand ventilatorul de in momentele acelea nu vroia sa functioneze? Precizez ca dupa amiaza am mers cu motorul cam o ora prin trafic si de fiecare data cand trecea de 3 liniute intra ventilatorul, l-am urmarit foarte atent sa vedem daca mai da rateuri. Editat Septembrie 18, 2016 de Adrian Pintea Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Falkenberg Postat Septembrie 18, 2016 Share Postat Septembrie 18, 2016 Verifica nivel de antigel pentru inceput. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Adrian Pintea Postat Septembrie 18, 2016 Autor Share Postat Septembrie 18, 2016 E ok nivelul. Apa s-a incalzit din cauza ventilatorului care nu a pornit cand temp. Apei a urcat peste 3 lini. Intrebarea e dece nu a pornit acele 20...25 min dimineata iar dupa cateva min a functionat normal...si dupamasa la fel. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
superbec Postat Septembrie 18, 2016 Share Postat Septembrie 18, 2016 E ok nivelul. Apa s-a incalzit din cauza ventilatorului care nu a pornit cand temp. Apei a urcat peste 3 lini. Intrebarea e dece nu a pornit acele 20...25 min dimineata iar dupa cateva min a functionat normal...si dupamasa la fel. sunt sigur ca unul din cei 10x forumisti care vor posta dupa mine or sa nimereasca cauza , tu trebuie doar sa ghicesti care din ei are dreptate start ! Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
alex_en Postat Septembrie 18, 2016 Share Postat Septembrie 18, 2016 Termocupla de pe radiator defecta sau circuitul electric al acesteia întrerupt sau electroventilator defect. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
TNG Postat Septembrie 18, 2016 Share Postat Septembrie 18, 2016 Interesant este ca, nici macar nu se stie despre ce motor este vorba,dar deja lansam sfaturi... Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
john17 Postat Septembrie 18, 2016 Share Postat Septembrie 18, 2016 Termocupla "amortita", posibil contactul din interiorul ei oxidat. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
TNG Postat Septembrie 18, 2016 Share Postat Septembrie 18, 2016 (editat) Oameni buni o "dati" cu termocupla dar nu stiti de ce moto este vorba. Moto de generatie noua nu mai are nici o termocupla,ventilatorul este pornit de ECU! Asa ca primul lucru cand lansezi o intrebare despre o problema,trebuie sa specifici marca, modelul si anul de fabricatie. In felul acesta stii ce sisteme sunt pe acel model,si problemele pe care le poate avea...asta daca vrei si un raspuns corect la problema ta. Editat Septembrie 18, 2016 de TNG Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
JAGI Postat Septembrie 18, 2016 Share Postat Septembrie 18, 2016 Hahahahaha! Bine nenea TNG! Oamenii posteaza din instinct. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Adrian Pintea Postat Septembrie 18, 2016 Autor Share Postat Septembrie 18, 2016 (editat) Scuzati. Model Aprilia Shiver 750 2008. Ma gandeam acuma sa caut termocupla...dar nu vazusem nici una Editat Septembrie 18, 2016 de Adrian Pintea Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
ssk Postat Septembrie 18, 2016 Share Postat Septembrie 18, 2016 Moto de generatie noua nu mai are nici o termocupla,ventilatorul este pornit de ECU! eGzact yamaha r 1 nu lua comanda din ECU. facut improvizatie cu intrerupator . (prea scumpa interventia la ECU) Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
TNG Postat Septembrie 18, 2016 Share Postat Septembrie 18, 2016 (editat) Bun, acum ca stim despre ce moto este vorba,stim si ca NU ARE NICI O TERMOCUPLA! Acum pentru ca, comanda este data de ECU,sunt mai multe variante: 1.senzorul de temperatura din motor nu este in parametri 2.ecu da comanda la releu,dar releul este defect 3.releul este bun ,dar motorul ventilatorului nu mai face servici,de cat atunci cand vrea el. 4. posibil si un contact imperfect in siguranta de 20 A,dar pentru ca ea este si responsabila de alte functii,nu cred ca este cea cu problema 5.Posibili,conectori,fire,etc cu contacte imperfecte. 6.scurgeri de lichid ,asa face ca sistemul de racire sa "prinda aer" si circulatia sa nu fie ok in instalatie. Astea ar fi unele din posibile cauze la problema ta. Succes Editat Septembrie 18, 2016 de TNG Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
megamotoreta Postat Septembrie 18, 2016 Share Postat Septembrie 18, 2016 (editat) La mine este invers. Adica porneste termocupla si apoi functioneaza continuu, chiar daca merg in afara orasului, raceste la greu. Sufla aer fierbinte prin fantele de ventilatie de te arde la mana. Plasticul-carena din fata mea,care protejeaza de radiator se incinge... Intrebarea este aceasta: Daca decupez plasticul dintre mine si radiator nu ajuta la racire,sa nu mai mearga mereu ventilatorul? Este vb de maxiscuter Kymco 250 Editat Septembrie 18, 2016 de megamotoreta Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
B.B. Postat Septembrie 18, 2016 Share Postat Septembrie 18, 2016 (editat) Daca nu exista nici o termocupla atunci exista un senzor de temperatura al apei care deducem ca functioneaza devreme ce se vad acele liniute in bord urcand si coborand. Eu as verifica toata firararia care implica ventilatorul, mufe, fire, etc. Daca e comandat de ECU, inseamna ca undeva exista un releu pentru acel ventilator, verificat acel releu, contactele lui. edit - am scris postarea inainte de TNG, dar am reusit sa dau "send" abia acum... carantina vietii. Editat Septembrie 18, 2016 de B.B. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Adrian Pintea Postat Septembrie 18, 2016 Autor Share Postat Septembrie 18, 2016 Este ceva releu undeva sub depozitul de benzina dreapta sau stanga nu mai retin. Voi ziceti ca ar fi ceva fir care sa fie dezizolat sau sa nu faca contact bine? Ciudat e ca dupa 20 min dupa ce am observat ca urca temp apei si dupa multe opriri si porniri ale motorului cand ajungeam la semafor....a functionat. Si dupamaiaza la fel. Fara nici o problema. Oare am fiert motorul daca am mers cu el cu apa fierband vreo 2..5 min? Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
B.B. Postat Septembrie 18, 2016 Share Postat Septembrie 18, 2016 Ce intelegi tu prin "fiert motorul"? Ce se poate intampla cel mai grav cand motorul este supraincins este sa se arda ganitura de chiulasa. Dar in general tre sa insisti destul ca sa o arzi. La tine in cateva minute probabil nu s-a intamplat nimic. Legat de partea electrica, DA, sunt multe lucruri de verificat, toate conexiunile electrice de la baterie pana la ventilator. Sunt mai multe mufe, conectori pe traseu. Este releul care comanda ventilatorul care are 4 picioare si poate sa faca contact imperfect in locasul unde e infipt, etc. Daca problema a fost intermintenta sigur problema e un contact imperfect undeva. Daca nu te pricepi la "troubleshooting" de probleme electrice si nu ai ochiul format sa stii dupa ce sa te uiti nici nu are rost sa te apuci. Du-o la cineva care se pricepe.. nu tre sa fie neaparat mecanic moto, sa fie electrician auto dar sa gandeasca un pic "outside the box". Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Adrian Pintea Postat Septembrie 19, 2016 Autor Share Postat Septembrie 19, 2016 Am fost la electricieni auto si cand vedeau motorul, sa ma scoata afara nu alta..ca ei nu se baga la motoare. Ei doar la masini Da la "fiert" ma refer la garnitura arsa sau chiuloasa indoita. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Cristijinling Postat August 14, 2021 Share Postat August 14, 2021 Am un atv jinling de 300 ventilatorul pornește după aproximativ 5 sau 10 minute de mers după oprire și scoaterea cheii din contact ventilatorul rămân le pornit circa 10, 15 min E norma, nu se încălzește cam repede? Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Postări Recomandate
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.