TCosmin7 Postat Octombrie 19, 2016 Share Postat Octombrie 19, 2016 Scuzați-mă de aceasta întrebare mai "absurda" dar sunt începător cu acest fel de termeni Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
PzKpfW Postat Octombrie 19, 2016 Share Postat Octombrie 19, 2016 Furcă USD - UpSideDown (stânga), furcă normală - right way up (dreapta):Etrier montat normal (stânga), etrier montat radial (dreapta).Pentru avantajele fiecărei arhitecturi, te las să gugăluiești singur Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
LexDee Postat Octombrie 19, 2016 Share Postat Octombrie 19, 2016 (editat) Varianta scurta:Furca USD ajuta la o directie mai precisa si are o rezistenta crescuta la deformare. - E mai performanta decat furca clasicaFranele prinse radial ajuta la eficientizarea fortei de franare, se elimina miscarea laterala al etrierului. - La fel, sistemul e mai performant decat unul clasic P.S. La frane e bine ca si pompa sa fie radiala. Editat Octombrie 19, 2016 de LexDee Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
superbec Postat Octombrie 19, 2016 Share Postat Octombrie 19, 2016 muhhaaha, tu mananci marketing pe paine mai gogule in general furcile usd sunt mai performante dar nu neaparat din cauza designului iar franele radiale ... lol Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
dan.c. Postat Octombrie 19, 2016 Share Postat Octombrie 19, 2016 Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Onda Postat Octombrie 19, 2016 Share Postat Octombrie 19, 2016 Ce user cu handicap... muhhaaha, tu mananci marketing pe paine mai gogule in general furcile usd sunt mai performante dar nu neaparat din cauza designului iar franele radiale ... lol Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
superbec Postat Octombrie 19, 2016 Share Postat Octombrie 19, 2016 mah darco, tu n-ai de manat tractoru pe camp? Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
nervOptik Postat Octombrie 19, 2016 Share Postat Octombrie 19, 2016 (editat) In termeni mai simpli, furcile usd sunt mai rigide si mai usoare fata de cele conventionale. Sunt folosite mai mult la mobre replica sport mai noi de 20-25 de ani. Ca si puncte forte: 1. Cuzineti mai lati 2. Suprafata de glisare mai mare 3. Centrul de greutate mai jos 4. Mai rigide la incovoiere 5. Mai usoare Etrierii radiali sunt un moft parerea mea Practic prinderea radiala a luat avant tot de la mobre sport. Ca franarea sa fie cat mai eficienta si fara sa dea forte de torsiune laterala in ax si fara sa impinga placutele inapoi in etrier (pad knoking), practic etrierul trebuie sa fie pe aceiasi linie cu discul. Se pare ca montarea radiala ajuta asta. Insa avantajul adevarat al etrierelor radiale este faptul ca atunci cand folosesti in competitii discuri mai mari, poti sa adaugi distantieri cilindrici si sa ajustezi distanta etrierului fata de furca. Editat Octombrie 19, 2016 de nervOptik Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Onda Postat Octombrie 19, 2016 Share Postat Octombrie 19, 2016 Ti-as parca ala in sufragerie, senzatia e pe masura. mah darco, tu n-ai de manat tractoru pe camp? Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
PzKpfW Postat Octombrie 20, 2016 Share Postat Octombrie 20, 2016 3. Centrul de greutate mai jos La furca normală ai rezervorul de ulei și arcul jos, la nivelul roții. La USD toate sunt sus, deci centru de greutate este mai sus. Avantajul este altul: la USD ai o greutate nesuspendată (sau cum s-o traduce corect unsprung weight) mai mică. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
john17 Postat Octombrie 20, 2016 Share Postat Octombrie 20, 2016 (editat) Fix asa se traduce! Ca sa fim 100% corecti ar fi masa nesuspendata. Acum mai e un aspect: la auto amortizoarele usd contin mai mult fluid (datorita constructiei monotub) si astfel se incalzesc mai greu. La moto usd nu pare sa aiba cantitate mai mare de ulei, deci acest avantaj imi pare ca nu exista (n-am "operat" decat furci ne-usd si nici nu m-am documentat). Editat Octombrie 20, 2016 de john17 Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
nervOptik Postat Octombrie 21, 2016 Share Postat Octombrie 21, 2016 (editat) La furca normală ai rezervorul de ulei și arcul jos, la nivelul roții. La USD toate sunt sus, deci centru de greutate este mai sus. Avantajul este altul: la USD ai o greutate nesuspendată (sau cum s-o traduce corect unsprung weight) mai mică. Daca servisezi furci, te rog sa probezi veridicitatea afirmatiei mele si sa postezi rezultatul ...daca doar crezi tu din diverse motive si deductii logice, atunci e altceva.Desi telescopul usd “pare” mai greu in partea superioara, te asigur ca nu e. Incerc sa pun niste poze. Bafta. » Post actualizat in 21 Oct 2016 17:28 Se vede lungimea totala 740 mm si facusem semn la 370 mm unde am pus markerul sub telescop... Editat Octombrie 21, 2016 de nervOptik Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
PzKpfW Postat Octombrie 21, 2016 Share Postat Octombrie 21, 2016 Poate m-am exprimat greșit/incomplet. Chiar dacă părțile componente sunt ușurate (mai ales slider-ul - îmi cer scuze pentru englezisme) la USD, majoritatea sunt plasate mai sus decât la furca normală.Proporțional deci, partea inferioară a unei furci normale este mai grea în raport cu partea superioară decât la o furcă upside down. Ceea ce face ca greutatea totală să fie mai dispersată de-a lungul ansamblului iar centrul de greutate al acestuia să urce puțin.Nu, nu servisez furci Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
nervOptik Postat Octombrie 21, 2016 Share Postat Octombrie 21, 2016 (editat) Acum am inteles... insa tot gresesti putin. Furca conventionala nu este neeaparat mai grea in partea inferioara! Daca are reglaje de rebound compresie si damping, atunci are centrul de greutate mai jos, insa cele statice sunt mai grele in partea superioara Dar am inteles ce ai zis si da ...corect. Editat Octombrie 21, 2016 de nervOptik Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
PoliBuc Postat Octombrie 22, 2016 Share Postat Octombrie 22, 2016 (editat) Cel mai mare avantaj al furcii USD este masa nesuspendata mai mica astfel incat roata sa urmareasca mai bine ondulatiile drumului, o mai buna stabilitate si control pe furca fata. Modul de montaj al etrierului radial te avantajeaza in masura in care trebuie sa modifici in timp foarte scurt (in timpul testelor/antrenamentelor pentru competitii) diametrul discului, altfel, pentru strada ... ? Nervu' a argumentat problema bine spre deosebire de altii care se afla in treaba. Editat Octombrie 22, 2016 de PoliBuc Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
b374 Postat Octombrie 22, 2016 Share Postat Octombrie 22, 2016 bueh... ca sa fie clar istoric si temporal... USD=classic de fapt. primul a fost USD! Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
lessy Postat Octombrie 22, 2016 Share Postat Octombrie 22, 2016 Cel mai mare avantaj al furcii USD este masa nesuspendata mai mica astfel incat roata sa urmareasca mai bine ondulatiile drumului, o mai buna stabilitate si control pe furca fata. Modul de montaj al etrierului radial te avantajeaza in masura in care trebuie sa modifici in timp foarte scurt (in timpul testelor/antrenamentelor pentru competitii) diametrul discului, altfel, pentru strada ... ? aceasta este cel mai bun raspuns Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
nervOptik Postat Octombrie 23, 2016 Share Postat Octombrie 23, 2016 aceasta este cel mai bun raspuns Hai Lessie, treci in cusca nu te mai gudura atat. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
lessy Postat Octombrie 23, 2016 Share Postat Octombrie 23, 2016 ce te bagi in seama ?! Oricum traiesti pe degeaba.... Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Postări Recomandate
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.