Jump to content

Ce inseamna furca USD si etrier radial ?


TCosmin7
 Share

Recommended Posts

Varianta scurta:
Furca USD ajuta la o directie mai precisa si are o rezistenta crescuta la deformare. - E mai performanta decat furca clasica
Franele prinse radial ajuta la eficientizarea fortei de franare, se elimina miscarea laterala al etrierului. - La fel, sistemul e mai performant decat unul clasic
P.S. La frane e bine ca si pompa sa fie radiala.

Edited by LexDee
Link to comment
Share on other sites

In termeni mai simpli, furcile usd sunt mai rigide si mai usoare fata de cele conventionale. Sunt folosite mai mult la mobre replica sport mai noi de 20-25 de ani.

Ca si puncte forte:

1. Cuzineti mai lati

2. Suprafata de glisare mai mare

3. Centrul de greutate mai jos

4. Mai rigide la incovoiere

5. Mai usoare

 

Etrierii radiali sunt un moft parerea mea

Practic prinderea radiala a luat avant tot de la mobre sport. Ca franarea sa fie cat mai eficienta si fara sa dea forte de torsiune laterala in ax si fara sa impinga placutele inapoi in etrier (pad knoking), practic etrierul trebuie sa fie pe aceiasi linie cu discul. Se pare ca montarea radiala ajuta asta.

Insa avantajul adevarat al etrierelor radiale este faptul ca atunci cand folosesti in competitii discuri mai mari, poti sa adaugi distantieri cilindrici si sa ajustezi distanta etrierului fata de furca.

Edited by nervOptik
Link to comment
Share on other sites

3. Centrul de greutate mai jos

 

La furca normală ai rezervorul de ulei și arcul jos, la nivelul roții. La USD toate sunt sus, deci centru de greutate este mai sus. Avantajul este altul: la USD ai o greutate nesuspendată (sau cum s-o traduce corect unsprung weight) mai mică.

Link to comment
Share on other sites

Fix asa se traduce! Ca sa fim 100% corecti ar fi masa nesuspendata.

Acum mai e un aspect: la auto amortizoarele usd contin mai mult fluid (datorita constructiei monotub) si astfel se incalzesc mai greu. La moto usd nu pare sa aiba cantitate mai mare de ulei, deci acest avantaj imi pare ca nu exista (n-am "operat" decat furci ne-usd si nici nu m-am documentat).

Edited by john17
Link to comment
Share on other sites

 

La furca normală ai rezervorul de ulei și arcul jos, la nivelul roții. La USD toate sunt sus, deci centru de greutate este mai sus. Avantajul este altul: la USD ai o greutate nesuspendată (sau cum s-o traduce corect unsprung weight) mai mică.

Daca servisezi furci, te rog sa probezi veridicitatea afirmatiei mele si sa postezi rezultatul ...daca doar crezi tu din diverse motive si deductii logice, atunci e altceva.

Desi telescopul usd “pare” mai greu in partea superioara, te asigur ca nu e.

Incerc sa pun niste poze.

Bafta.

» Post actualizat in 21 Oct 2016 17:28

Se vede lungimea totala 740 mm si facusem semn la 370 mm unde am pus markerul sub telescop...

post-25108-0-39428800-1477070635_thumb.jpg

post-25108-0-08519500-1477070661_thumb.jpg

post-25108-0-13701300-1477070772_thumb.jpg

Edited by nervOptik
Link to comment
Share on other sites

Poate m-am exprimat greșit/incomplet. Chiar dacă părțile componente sunt ușurate (mai ales slider-ul - îmi cer scuze pentru englezisme) la USD, majoritatea sunt plasate mai sus decât la furca normală.

Proporțional deci, partea inferioară a unei furci normale este mai grea în raport cu partea superioară decât la o furcă upside down. Ceea ce face ca greutatea totală să fie mai dispersată de-a lungul ansamblului iar centrul de greutate al acestuia să urce puțin.

Nu, nu servisez furci ^_^

Link to comment
Share on other sites

Acum am inteles... insa tot gresesti putin. Furca conventionala nu este neeaparat mai grea in partea inferioara! Daca are reglaje de rebound compresie si damping, atunci are centrul de greutate mai jos, insa cele statice sunt mai grele in partea superioara :)

Dar am inteles ce ai zis si da ...corect.

Edited by nervOptik
Link to comment
Share on other sites

Cel mai mare avantaj al furcii USD este masa nesuspendata mai mica astfel incat roata sa urmareasca mai bine ondulatiile drumului, o mai buna stabilitate si control pe furca fata. Modul de montaj al etrierului radial te avantajeaza in masura in care trebuie sa modifici in timp foarte scurt (in timpul testelor/antrenamentelor pentru competitii) diametrul discului, altfel, pentru strada ... ?

Nervu' a argumentat problema bine spre deosebire de altii care se afla in treaba.

Edited by PoliBuc
Link to comment
Share on other sites

Cel mai mare avantaj al furcii USD este masa nesuspendata mai mica astfel incat roata sa urmareasca mai bine ondulatiile drumului, o mai buna stabilitate si control pe furca fata. Modul de montaj al etrierului radial te avantajeaza in masura in care trebuie sa modifici in timp foarte scurt (in timpul testelor/antrenamentelor pentru competitii) diametrul discului, altfel, pentru strada ... ?

aceasta este cel mai bun raspuns :10:

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Restore formatting

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.

×
×
  • Create New...