Sari la conținut

Prezenta tensiune pentru auxiliare la punerea contactului


Radu H.
 Share

Postări Recomandate

Salutare.

Am montate pe motociclete un voltmetru si o priza la 5 / 12V.

Acum sunt legate direct pe baterie cu un intrerupator, o tiganeala mai pe scurt.

Fiindca tot e iarna si carenele sunt date jos, as vrea sa fac cumva sa am curent pe cele auxiliare doar cand pun contactul.

Urmeaza in continuare sa pun un set de manere incalzite, care as vrea sa functioneze la fel si poate poate un indicator de treapta.

As putea sa ma leg de oriunde banuiesc, dar nu cred ca este tocmai sanatos sa te legi de faruri spre exemplu pentru ca "stresezi" circuitul instalatiei de iluminare. Corect ?

Deci, cum as putea proceda ? Multumesc.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Releu comandat de alimentarea de pe aprindere (firul de la sig. de la Ignition de ex.) cred ca ar fi cea mai buna optiune, pentru alimentarea prizei.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Releu comandat de alimentarea de pe aprindere (firul de la sig. de la Ignition de ex.) cred ca ar fi cea mai buna optiune, pentru alimentarea prizei.

+1

 

daca vrei sa faci ceva frumos exista bloc de sigurante cu releu incorporat , tragi un plus mai gros(10mm2) de la baterie, tragi plus de la contact la releu si nu mai stresezi nimic

 

eu as lasa totusi priza pe direct .

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Salut,

 

Eu am luat dispozitivul mentionat de tine si am vrut sa il montez la fel.

 

DIn aceleasi motive ca tine(cred) am montat pe fuga varianta pe direct si am zis ca o sa o fac ulterior "ca la carte".

 

Intre timp, am descoperit ca nu m-ar fi ajutat deloc varianta cu contact, in deplasari...Iti spun si de ce: in timp ce mergi, daca ai telefonul la incarcat, totul e ok, iti incarca in ambele variante...insa daca te opresti undeva, campezi, sau faci orice cu motocicleta safe/la vedere...nu poti lasa ceva la incarcat decat daca pui si contactul/pornesti motorul. Lucru nu tocmai ok. Tinand cont ca un telefon/gps/etc nu consuma atat de mult incat sa iti ingenuncheze bateria pt o incarcare...eu zic sa il lasi asa. Bineinteles ca exista drawbacks, cum ar fi ca daca pierzi capacul/ele de cauciuc exista riscul sa intre apa si sa se puna in scurt, ceea ce va duce la arderea sigurantei de pe circuit...nu mare lucru...

 

Analyze this...

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Releu comandat de alimentarea de pe aprindere (firul de la sig. de la Ignition de ex.) cred ca ar fi cea mai buna optiune, pentru alimentarea prizei.

 

+1

 

daca vrei sa faci ceva frumos exista bloc de sigurante cu releu incorporat , tragi un plus mai gros(10mm2) de la baterie, tragi plus de la contact la releu si nu mai stresezi nimic

 

eu as lasa totusi priza pe direct .

 

De unde as putea sa cumpar asa ceva ? Mai multe detalii ?

Multumesc.

 

Bagi motocicleta intr.o duba, obduci la un service moto, le zici ce vrei sa iti faca, platesti si ai rezolvat problema.

 

Prefer sa-i dau foc eu cu mana mea, decat niste meseriasi.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

De unde as putea sa cumpar asa ceva ? Mai multe detalii ?

Multumesc.

 

 

Prefer sa-i dau foc eu cu mana mea, decat niste meseriasi.

 

Relee gasesti de toate felurile la magazinele de electronice de pe str. Maica Domnului in Bucuresti, cred ca trebuie sa fie ceva similar si in Iasi pe undeva. Se gaseste si pe Louis la 5E:

 

https://www.louis.de/en/artikel/switching-relay-12v/10032035

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Salut! Eu am montat direct de la baterie o priza de 12 V,pusa sub saua de la moto.Alimentez si incarc gps-ul in mers si in campare aparatul foto si telefonul mobil.Fiecare incarcatot are o rezistenta si alte mici componente incorporate, care iti scot tensiunea finala de care are nevoie aparatul pus la incarcat.La urma urmei cred ca nu legi vreun aparat de sudura.)))

Cele bune!

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

@Radu H. - ia un releu de protectie pe 12v (de obicei se gasesc in varianta de 30A pe la toate magazinele auto/ alarme/electronice - pret intre 5 si 15 lei). Folosesti din el terminalul "normal deschis" il identifici folosind desenul de pe releu. Intre releu si baterie, pe partea de forta, pui o siguranta corespunzatoare consumatorilor pe care intentionezi sa ii alimentezi. Firul de comanda al releului il legi la un plus permanent din instalatie, dupa contact. In functie de tipul motocicletei ai optiuni. As evita sa iau semnal de pe firul de aprindere si as folosi mai degraba firul pentru lumini (oricum esti obligat sa aprinzi farul mereu si - la multe motociclete noi - farul+ pozitia spate raman mereu aprinse).

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

@Radu H. - ia un releu de protectie pe 12v (de obicei se gasesc in varianta de 30A pe la toate magazinele auto/ alarme/electronice - pret intre 5 si 15 lei). Folosesti din el terminalul "normal deschis" il identifici folosind desenul de pe releu. Intre releu si baterie, pe partea de forta, pui o siguranta corespunzatoare consumatorilor pe care intentionezi sa ii alimentezi. Firul de comanda al releului il legi la un plus permanent din instalatie, dupa contact. In functie de tipul motocicletei ai optiuni. As evita sa iau semnal de pe firul de aprindere si as folosi mai degraba firul pentru lumini (oricum esti obligat sa aprinzi farul mereu si - la multe motociclete noi - farul+ pozitia spate raman mereu aprinse).

asa am facut eu:

 

fir gros direct de la baterie - releu- iesire cu sigurante si distribuit : priza si voltmetru. comanda releului luata de la becul de pozitie ( care a fost inlocuit cu ceva led )

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Mi-am luat și eu o priza usb cu voltmetru de pe ebay. Are intrerupator și siguranta fuzibila.

Ce ziceți dacă schimb siguranta cu care vi e și pun una de maxim 1A si ma leg pecircuitul de pozitie? Imi este cel mai simplu asa. Nu intentionez sa incarc decat camera action care nu cred ca trahe mai mult de 0.5 A (o sa masor de curiozitate consumul). Oare stresez prea tare întrerupătorul sau firele? E vorba de un cb500 din 94.

 

LE stiu ca în aceasta situație voltmetru nu va indica valoarea corecta, insa cred ca va fi bun măcar ca și comparatie.

Editat de sebibv
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Fix asa mi-am pus eu doar priza! Pe circuitul pozitiei, oricum am schimbat cele 2 becuri T10 cu unele led si nu conectez decat telefonul si/sau detectorul radar. Am pus o siguranta pe fir, nu mai tin minte valoarea dar era cea mai mica gasita, pe circuitul pozitiei are una de 10A deci, teoretic cel putin, ar trebui sa se arda asta mica in caz de scurt la priza. Am mers asa tot sezonul fara probleme. Initial voiam fir gros + releu si asta a fost legatura provizorie cand am iesit primele dati cu mobra. Ca orice provizorat a ramas definitiv :D

Editat de john17
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Fix asa mi-am pus eu doar priza! Pe circuitul pozitiei, oricum am schimbat cele 2 becuri T10 cu unele led si nu conectez decat telefonul si/sau detectorul radar. Am pus o siguranta pe fir, nu mai tin minte valoarea dar era cea mai mica gasita, pe circuitul pozitiei are una de 10A deci, teoretic cel putin, ar trebui sa se arda asta mica in caz de scurt la priza. Am mers asa tot sezonul fara probleme. Initial voiam fir gros + releu si asta a fost legatura provizorie cand am iesit primele dati cu mobra. Ca orice provizorat a ramas definitiv :D

nu ai nevoie de fir mai gros de 1.5mm2 pentru o priza in care incarci telefonu sau infigi antiradarul ...nici de releu ...

 

releul si firul mai gros de la baterie la un tablou mic de sigurante din care tragi alte circuite ...

 

 

totusi prixza as lasa-o pe direct, 1 , pt incarcare telefon cu motorul oprit, 2 infigi chargeru direct in priza aia cand bagi mobra la iernat , 3 priza de sine statatoare nu consuma nimic nu are rost s-o ai pe contact....

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

@sebibv

poti sa pui priza pe circuitul de lumini fara probleme dar nu are rost. Cel mai bine o pui pe direct de la baterie, cu siguranta aferenta. In caz ca umbla careva se arde siguranta, o poti folosi si la incarcat bateria mobrei fara sa mai sapi pana la ea

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Mersi pentru raspuns. Cred ca o sa ma hotarasc la primavara deoarece inca nu a ajuns jucaria iar la mobra nu prea am acces acum.

 

Apropo, cum se numesc acei conectori folositi la instalatia moto? Când am luat semnalizarile noi, am facut o mica improvizatie deoarece cel care a avut moto inainte a pus niste muzerii de lampi si a taiat conectorul original. Eu am inlocuut cu ceva asemanator insa nu identic (ca sa nu tai si eu firul lampii noi de semnalizare). Stiu ca au o denumire dar am uitat-o.

Ma refer la cel auriu.

post-91113-0-48304400-1484731911_thumb.jpg

Editat de sebibv
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

@sebibv

poti sa pui priza pe circuitul de lumini fara probleme dar nu are rost. Cel mai bine o pui pe direct de la baterie, cu siguranta aferenta. In caz ca umbla careva se arde siguranta, o poti folosi si la incarcat bateria mobrei fara sa mai sapi pana la ea

Si poti deveni o statie de incarcare a telefoanelor 100% gratuita pt colegi de exemplu :crack:

Eu as prefera una conectata direct la baterie sub sa. Sau mai degraba o borna sanatoasa de + acolo astfel incat sa poti la nevoie da sau primi curent.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Vizitator
Răspunde la acest topic...

×   Alipit ca text avansat.   Restituie formatare

  Doar 75 emoji sunt permise.

×   Linkul tău a fost încorporat automat.   Afișează ca link în schimb

×   Conținutul tău precedent a fost resetat.   Curăță editor

×   Nu poți lipi imagini direct. Încarcă sau inserează imagini din URL.

 Share

  • Navigare recentă   0 membri

    Nici un utilizator înregistrat nu vede această pagină.

×
×
  • Creează nouă...