Sharpa Postat Februarie 22, 2017 Share Postat Februarie 22, 2017 Salut, Astazi m-am dus la garaj cu gandul sa pornesc motocicleta lasata la iernat.Cand am ajuns,am constatat o mare balta sub motocicleta, am pus limba.... e dulce ... ANTIGEL! .M-am gandit la ce e mai rau dar cum nu am avut timp sa o desfac sa vad de unde provine scurgerea, am decis sa iau o mostra(prin gaura de scurgere a lichidului de racire) si sa o testez.Testerul imi indica o concentratie menita sa reziste la -30 grade Celsius.Voi ce parere aveti? Momentatn am o banuiala.Cred ca mostra pe care am luat-o este defapt antigel cu o puritate mai mare, adunat la fundul circuitului de racire.Va multumesc ! Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Atti the Hun Postat Februarie 22, 2017 Share Postat Februarie 22, 2017 Cand ai schimbat antigelul si cu ce anume l-ai schimbat ma refer ceva no-name sau ceva totusi decent ? E posibil sa ai o scurgere si din alte motive nu neaparat ca a inghetat ma gandesc.... Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
superbec Postat Februarie 22, 2017 Share Postat Februarie 22, 2017 Momentatn am o banuiala.Cred ca mostra pe care am luat-o este defapt antigel cu o puritate mai mare, adunat la fundul circuitului de racire. Va multumesc ! nu exista asa ceva, antigelu e omogen. completeaza pe la buson cu apa(nivelu in vasul de expansiune nu conteaza) si vezi daca/pe unde curge, poti sa pornesti motorul, dar intai inspectie vizuala. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Sharpa Postat Februarie 22, 2017 Autor Share Postat Februarie 22, 2017 Cand ai schimbat antigelul si cu ce anume l-ai schimbat ma refer ceva no-name sau ceva totusi decent ? E posibil sa ai o scurgere si din alte motive nu neaparat ca a inghetat ma gandesc.... Nu mai stiu exact ce marca este antigelul.Stiu doar ca este de tip G12 nediluat si a costat cam 60 lei.Am folosit un raport 50/50 cu apa distilata in momentul schimbarii.Inainte de asta am clatit de 2 ori circuitul doar cu apa distilata, cu porniri ale motorului intre clatiri. nu exista asa ceva, antigelu e omogen. completeaza pe la buson cu apa(nivelu in vasul de expansiune nu conteaza) si vezi daca/pe unde curge, poti sa pornesti motorul, dar intai inspectie vizuala. Sper si eu sa fie omogen. Teoria mea ar fi urmatoarea, orice antigel , oricat de concentrat ar fi are un punct de fierbere.Din fierbere rezulta aburi, prin urmare se elimina apa, devenind astfel mai concentrat.Ma gandesc ca asa functioneaza si in extrema cealalta, apa se cristalizeaza(in cazul in care a fost prea diluat de la inceput), a spart ceva pe acolo iar cand temperatura a crescut, apa s-a prelins prin crapaturi si ce a ramas in circuit , este antigel mai concentrat. Asta urmeaza sa fac in continuare.Multumesc de raspuns PS. Va rog nu judecati modul meu de gandire.Chimia nu a fost una din materiile mele preferate Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
superbec Postat Februarie 22, 2017 Share Postat Februarie 22, 2017 PS. Va rog nu judecati modul meu de gandire.Chimia nu a fost una din materiile mele preferate ...cred ca este evident... bine ca n-ai facut mecanica sau alte lucruri complicate... Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Old School Rider Postat Februarie 22, 2017 Share Postat Februarie 22, 2017 Pai si aburii aia cand se condenseaza ,unde se duc nene ? ) Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
john17 Postat Februarie 22, 2017 Share Postat Februarie 22, 2017 E fizica 100%, dar ce mai conteaza. Ciudate mi se par broboanele alea de pe bloc. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Sharpa Postat Februarie 22, 2017 Autor Share Postat Februarie 22, 2017 Pai si aburii aia cand se condenseaza ,unde se duc nene ? ) Cand se condenseaza revin inapoi in sistem, dar in urma cristalizarii,respectiv craparea blocului motor, gheata se topeste si apa rezultanta iese prin acele crapaturi. ...cred ca este evident... bine ca n-ai facut mecanica sau alte lucruri complicate... Ai fi surprins daca ti-as spune. E fizica 100%, dar ce mai conteaza. Ciudate mi se par broboanele alea de pe bloc. Am adus in perspectiva compozitia chimica a antigelului si omogenitatea sa.Cum se comporta el daca ajunge la punctul de inghet,iar apoi revine la normal?.Isi pastreaza omogenitatea? Multumesc tuturor pentru raspunsuri ! Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Admin l.u.v Postat Februarie 22, 2017 Admin Share Postat Februarie 22, 2017 Am adus in perspectiva compozitia chimica a antigelului si omogenitatea sa.Cum se comporta el daca ajunge la punctul de inghet,iar apoi revine la normal?.Isi pastreaza omogenitatea? Pe tine te intereseaza motocicleta sau notiuni de chimie si fizica? Daca ai masurat concentratia si ti-a aratat -30 poti sta linistit din mai multe motive: -Antigelul nu se separa de apa sa se adune pe fundul instalatiei de racire, cand l-ai amestecat formeaza un tot unitar. -Ai tinut motocicleta in garaj, sa spunem ca afara au fost -20 grade, inauntru nu poate fi aceeasi temperatura niciodata chiar daca ai garajul neincalzit, din considerent de patura de aer. Oricum, ai antigel pentru -30, care tine chiar si la temperaturi mai mari decat valoarea asta. -Blocul motor nu crapa asa usor, acum vreo 17 ani am lasat un Reno fara antigel, doar cu apa, a inghetat bocna intr-o iarna, l-am remorcat la garaj la mecanic, l-a lasat inauntru nepornit vreo 4 ore, apoi a facut cateva cicluri repetate pornire, lasat sa mearga putin si oprit, nu a avut nici pe dracu! In concluzie, lasa forumul si teoriile, mergi si completeaza instalatia, apoi porneste-l, banuiesc ca este ori radiatorul, ori un furtun crapat. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Sharpa Postat Februarie 22, 2017 Autor Share Postat Februarie 22, 2017 Foarte explicit.Am sa incerc solutia propusa de tine si revin cu un update. Multumesc tuturor pentru raspunsuri. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
PoliBuc Postat Februarie 22, 2017 Share Postat Februarie 22, 2017 (editat) Un antigel foarte diluat (din diferite motive, multe completari cu apa de ex.) nu ingheata bocna, se formeaza "ace" de gheata, nu mai circula lichidul, fierbe dar nu crapa nimic. Inclin sa cred ca a "cedat nervos" un furtun... de batranete. Aplica ce a spus l.u.v. Nu stiu daca se aplica si la moto dar la auto, in blocul motor sunt presate niste capace de tabla care sar afara daca ingheata lichidul de racire tocmai pentru a proteja blocul motor (impotriva cascatilor care nu au grija de concentratia antigelului). Presezi capace noi de cativa lei dar nu schimbi/sudezi blocul. Editat Februarie 22, 2017 de PoliBuc Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
sukhoi Postat Februarie 22, 2017 Share Postat Februarie 22, 2017 Am și eu o bănuială: ai strâns vitejește colierul de la un furtun înainte să dea înghețul. Când a dat gerul, colierul a cedat și a lăsat în urmă doar balta de antigel. RIP Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Lolo_ID Postat Februarie 23, 2017 Share Postat Februarie 23, 2017 Am și eu o bănuială: ai strâns vitejește colierul de la un furtun înainte să dea înghețul. Când a dat gerul, colierul a cedat și a lăsat în urmă doar balta de antigel. RIP Asta ar fi una dintre variante. A doua variantă ( de verificat ! ) ar fi oxidul de pe ștuțurile în care se "înfig" furtunele. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Banzay Postat Februarie 25, 2017 Share Postat Februarie 25, 2017 (editat) Ia verifica si 'pe la' presetupa de curiozitate. Adica gaurica din spatele pompei de apa. Editat Februarie 25, 2017 de Banzay Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
superbec Postat Februarie 25, 2017 Share Postat Februarie 25, 2017 este foarte departe pompa de apa de galeria de evacuare ... dar nu risca nimic sa verifice, binenteles. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Banzay Postat Februarie 25, 2017 Share Postat Februarie 25, 2017 Tind sa cred ca e alta problema la galerii. Intradevr e usor de verificat, doar sa bage dejtu' la gaurica. E cam pe spatele capacului care se vede. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Postări Recomandate
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.