Sari la conținut

Spuma pe busonul de la baia de ulei


Postări Recomandate

Salut. Am un kawasaki ninja de 300 din 2013. Acum ca a venit primavara l-am scos din garaj si dupa ce am facut cateva ture cu el am observat ca in locul in care imi arata nivelul uleiului era ceva de culoare alba. am desfacut busonul si am vazut ca si pe el este spuma dar nu multa, Am citit pe net si am vazut ca s-ar putea sa fie de la lichidul de racire care se scurge in baie din cauza garniturii de chiuloasa. Problema este ca mie nu-mi dispare lichid din borcan si nici fum nu scoate motocicleta. Totul functioneaza perfect . Tin sa mentionez ca pe timp de iarna am pornit motocicleta o data la 2 saptamani si am incalzit-o bine, in garaj fiind circa -5 grade mereu . Ma gandesc ca poate s-a facut condens si din cauza asta mi-a iesit spuma aia in baie. Ma poate sfatui cineva in legatura cu problema asta ?

Uleiul l-am pus acum un an si ceva si nu am parcurc decat 1500km cu el.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Te gandesti bine la condens. Daca nu a crescut nivelul la ulei sau nu ai pierdut lichid de racire, se potriveste cu varianta condensului, mai ales ca zici ca e spuma albicioasa. Poti sa mai adulmeci esapamentul la pornire, daca ai antigel are un miros dulceag, dar daca zici ca nu ai fum deloc, nu cred sa fie cazul.

Acum, in privinta uleiului, sunt pareri si pareri. Daca nu e efort prea mare, poti sa-l schimbi ca sa stai tu linistit, dar nu e musai nevoie. Spuma aia o sa dispara treptat. Monitorizeaza sa nu fie cafenie, caz in care trebuie sa iti faci griji.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • Admin

Cel mai prost pentru ulei este ca iarna sa tot porneste motorul si sa.l opresti, tocmai din cauza diferenței de temperatura. Nu ajuți nici bateria, mai rau faci.

Iarna viitoare scoate bateria, o duci in casa si odata la luna o pui cateva ore pe un redresor.

Motociclete poate sta toata iarna si la -20 grade.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • Admin

Stiu, am o cunostinta, sta la vila, iarna baga mobra in casa si cand il apucau pandaliile dadea cate o cheie s.o auda, sarea nevasta cu gura pe el ca ii imputea sufrageria :-))

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Nu-ti face griji, iarna motocicletele mele stau in garaj neincalzit sau afara, intr-un foisor...si le pornesc periodic, fara probleme. Nu dauneaza cu nimic motorului daca il lasi sa se incalzeasca pana porneste electroventilatorul, iar la alea in doi timpi...n-au limita! Nici bateriile nu le dau jos, eventual daca vad ca-s pe moarte le resuscitez cu un redresor mic, dedicat. Acea spuma alba, in cantitate foarte mica, e normal sa se formeze, e condens...iar la primul drum mai lung dispare asa cum a aparut. In tinerete cand aveam o singura motocicleta, fara masina, nici macar n-avea vacanta saraca, indiferent de temperatura sau starea vremii. Mergeam zilnic la munca pe doua roti, mergeam la cumparaturi la oras tot calare, iar cand reparam motorul o faceam in sufragerie, pe parchet si covor, spre disperarea nevestei. Asta era candva...fiindca acum trebuie sobor de preoti la fiecare pornire, slujbe de pomenire, uleiuri cat mai fine, cauciucuri cu DOT de maine, benzina musai peste 95 octane si aditivata bine...

Incalecati pe capre, nu le mai vaitati, nu le cautati in coarne daca nu behaie de greu...faceti kilometri si bucurati-va ca sunteti sanatosi, tineri si ultima grija sa va fie spuma foarte subtire adunata peste iarna deasupra uleiului! :peace:

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

manualele motoretelor spun clar: daca faci drumuri scurte pe vreme rece schimbi uleiul mai des (intervalul difera de la marca la marca). Motiv principal - nu ajunge prea bine la temperatura de regim si acumuleaza condens in ulei. Pornirile aiurea intra la drumuri foarte scurte

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Da, dar vreo cateva porniri pe vreme rece, adica doua...trei pe luna, nu afecteaza cu nimic, asta din manuale se refera la o naveta zilnica scurta sau porniri dese, de scurta durata, unde motorul nu reuseste sa ajunga la temperatura normala de functionare... :peace:

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Am un prieten care schimba la Hornet la 4000 km din cauza asta. Si cu intetinerea la zi mereu. Mai glumeam uneori ca exagereaza...ghici cine nu a avut nicio problema in 55000 km cu motocicleta. A vandut-o cu chiu cu vai, impecabila. I-a luat-o unu' care i-a cerut 23000 in bord tinand cont de starea motocicletei ☺

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Vizitator
Răspunde la acest topic...

×   Alipit ca text avansat.   Restituie formatare

  Doar 75 emoji sunt permise.

×   Linkul tău a fost încorporat automat.   Afișează ca link în schimb

×   Conținutul tău precedent a fost resetat.   Curăță editor

×   Nu poți lipi imagini direct. Încarcă sau inserează imagini din URL.

 Share

  • Navigare recentă   0 membri

    Nici un utilizator înregistrat nu vede această pagină.

×
×
  • Creează nouă...