Petronius Postat August 27, 2008 Share Postat August 27, 2008 Salutare la toata lumea. Dupa cum vedeti la profile deocamdata am doar un scuter. Cu o motocicleta adevarata nu m-am mai dat cam de mult si doar asa ocazional. Inainte de '89 eram mare "erou" cu Mobra si cu un MZ ffff vechi. Acum m-au apucat crizele iar si dupa lupte grele cu nevasta am decis ca la anul in primavara imi iau motor adevarat. Dupa ce am citit de mi-au sarit ochii tot forumul asta (aproape) am ajuns la concluzia ca o Yamaha XT660R model 2008 ar fi ceea ce vreau eu de fapt. Si dupa aceea am vazut, pe net si XT660Z Tenere model 2008. Acum ce sa aleg, XT660R sau XT660Z Tenere, ambele model 2008 pt ca vreau sa fie noua, una sau alta? Am citit fisele tehnice pe care le-am gasit pe net si am vazut ca asta mai noua are rezervor mai mare, deci si autonomie mai mare avand in considerare ca are acelasi motor cu cealalta. Deci ce sa aleg? Se justifica banii in plus pt Tenere asta nou? (1000 - 1400 euro in plus). Va cer ajutorul pt ca n-ar fi exclus sa fac pasul spre brrruuuuum chiar si mai repede decat este prevazut. Aaaaaa si inca o chestie, XT660R model 2008 are sau nu turometru? Va intreb pt ca mie imi e mai greu sa ajung la Buc sa vad una in show room. Daca nu are presupun ca n-ar fi imposibil sa montez unul dupa ce o cumpar daca ma hotarasc la ea. Multam fain de raspunsuri care sper sa vina in avalansa....... Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
vis-a-vis Postat August 27, 2008 Share Postat August 27, 2008 Eu unul nu mi-as lua motocicleta noua, mai ales dupa ce am citit ca nu ai mai mers cu oratanii d-astea grele si relativ puternice. Eu am scapat-o de 3 ori pe jos pana m-am obisnuit din nou... si am mai mers cu motociclete, chiar mai puternice... Daca as fi avut Tenere-ul nou, cred ca ma autoflagelam Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Petronius Postat August 27, 2008 Share Postat August 27, 2008 Eu unul nu mi-as lua motocicleta noua, mai ales dupa ce am citit ca nu ai mai mers cu oratanii d-astea grele si relativ puternice. Eu am scapat-o de 3 ori pe jos pana m-am obisnuit din nou... si am mai mers cu motociclete, chiar mai puternice... Daca as fi avut Tenere-ul nou, cred ca ma autoflagelam Spui ca nu ti-ai lua moto nou daca ai avea experienta mea in materie de moto, adica pixu.... si daca inteleg eu bine atingi doua aspecte, adica pericolul de ruperea gatului si pericolul de a-mi da cu barda in oo daca zgarii jucaria noua si scumpa. Pai hai sa vedem, eu zic ca dupa aprox 1.000.000 km facuti cu diferite conserve in 20 de ani de cand am permis am ajuns sa cunosc traficul in Romania si in oarecare masura si cel din Europa si asta ar trebui sa ma ajute. In al doilea rand sunt la o varsta la care nu-mi mai fierbe teasta si nu ma mai fura viteza asa usor. Daca voiam moto ca sa ma dau tare ma gandeam la o vitezana. Zici ca orataniile astea sunt grele, asa e dar nici eu nu sunt chiar firav, am 1,81 m si 90 kg. In ceea ce priveste forma fizica stau destul de bine zic eu. Bag flotari ca in armata si fac aproape in fiecare an ture pe munte in zona Balea, Podragu, Negoiu, etc. Mai e o chestie, daca-ti iei un second hand esti tentat sa-i dai in gura imediat sa vezi pe ce drac ai dat banii dar daca iti cumperi una noua mergi mai incet pana se face rodajul si deci ai sansa de a te obisnui cu fiara cat de cat. Sa nu mai zic ca nu sunt dintre acei nascuti cu surubelnita in mana, eu vreau moto sa ma dau nu sa repar la ea toata ziua. Al doilea aspect, adica pericolul sa strici jucaria noua ei bine imi asum riscul asta. Daca reusesc sa nu-mi rup eu gatul atunci fierul se face. Deci va rog, pe tine si pe ceilalti de pe forum sa-mi dati niste sfaturi. XT660R model 2008 sau XT660Z Tenere model 2008. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
prisihayabusa Postat August 27, 2008 Share Postat August 27, 2008 aha......am reglat relanti-ul la 1300 de ture si nu se mai opreste.....ms mult si inca o intrebare dak se poate.........cutia de viteze mi se pare un pic cam prea rigida fata de alte marci de motoare....fata de un transalp parca agata un pic treptele.....sa aiba cutia mea ceva? Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
vis-a-vis Postat August 27, 2008 Share Postat August 27, 2008 Cam asa am zis si eu... ca-s in stare sa n-o dau pe jos... si am si eu 35 de ani si cateva sute de mii de km la activ. E bine totusi sa nu pleci la drum cu gandul ca esti invincibil. In fine, fiecare e liber sa faca cum il taie capul. Cat despre model, eu personal as alege Tenereul... arata intr-un mare fel si e facut sa inghita kilometri multi. Altfel motocicletele sunt foarte asemanatoare, Tenereul e de fapt o derivatie din XT, care nu-i nici el de lapadat, dar adaptat mai mult pe urban. Poti confrunta datele tehnice si ai sa vezi ca diferentele sunt suspensia mai inalta la Tenere, inca un disc pe frana fata si rezervorul mai incapator. http://www.yamaha-motor-europe.com/product...?view=techspecs http://www.yamaha-motor-europe.com/product...?view=techspecs Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
cristi-mic Postat August 27, 2008 Share Postat August 27, 2008 Axelmot, vezi ca e manualul pe tenereclub. Tot acolo gasesti si alte chestii specifice Yamaha XT/Z/$/@/^?. Petronius, cauta modelele astea SH in Italia sau Germania, in 1-2-3 ani le scade pretul destul de mult, nu sint forjate si e o afacere buna. Personal as prefera Tenere 2008. Nu ma pune sa-ti explic de ce, ar dura prea mult, dar nu e subiectivism. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Vizitator _Raul_ Postat August 27, 2008 Share Postat August 27, 2008 aha......am reglat relanti-ul la 1300 de ture si nu se mai opreste.....ms multsi inca o intrebare dak se poate.........cutia de viteze mi se pare un pic cam prea rigida fata de alte marci de motoare....fata de un transalp parca agata un pic treptele.....sa aiba cutia mea ceva? Cand mi-am luat Tenere pe neprobate am crezut ca am facut cea mai proasta afacere a vietii mele, vazand cat de spartan este fata de Kawasaki-ul de strada pe care il aveam inainte. Nu are nimic motocicleta ta. Nu iti bate capul cu manualul de reparatie de 300 si ceva de pagini la inceput. Mai ales daca nu ai timp liber suficient / o pasiune minima pentru mecanica. Cauta manualul de intretinere, citeste-l de cel putin 2 ori si incearca sa visezi ce scrie acolo. Este reteta unei vieti lungi si fericite alaturi de motocicleta ta. Dupa ce ti-ai insusit ce scrie acolo, da-te. Pur si simplu. Da-te cat de mult poti si iti place. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
axelmot Postat August 28, 2008 Share Postat August 28, 2008 @cristi-mic multumesc mult pt informatie. Acesta il aveam, dar credeam ca voi gasi unul scanat mai citet. Oricum, si asta e foarte util. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Achile Postat August 28, 2008 Share Postat August 28, 2008 (editat) da...cutie de yamaha! n-asi sa vezi yamaha cu motorul belit si honda cu cutia stricata! am avut 3 yamaha, un suzuki si acum am honda.... la yamaha trebuia sa o cunosti f bine...mai ales la ST. Cutia este spartana, agata, nu poti sa dai trepte in jos cu usurinta fara sa dai spritzuri...etc. (valabil la Tenere, TTR, Super tenere) Scoaterea la neutral...o adevarata aventura! Am mai patit o treaba cu cizmele de motocros...nu imi intra in viteza ST-ul Honda: intra in viteza ca un cutit incins in unt...fara nici o impotrivire! cutie de vis P.s: yamaha rulz Editat August 28, 2008 de Athanasiou Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
cristi-mic Postat August 28, 2008 Share Postat August 28, 2008 Probabil e uleiul de vina, baga un ulei moto de calitate ca sa lucreze ambreiajul cum trebuie. Si inca ceva...surprinzator dar lantul trebuie intins corect ca sa lucreze si cutia corect. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Vizitator _Raul_ Postat August 28, 2008 Share Postat August 28, 2008 @cristi-mic multumesc mult pt informatie. Acesta il aveam, dar credeam ca voi gasi unul scanat mai citet. Oricum, si asta e foarte util. Manualul de 19 Mb de pe T.C.R. este incomplet. In topicul acesta stiu sigur ca un user a scris ca are manualul de reparatie in varianta completa (cred ca este vorba de "yuk", insa nu garantez). Daca te ajuta cu ceva, iti pot da un manual de intretinere (german) si microfisele. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
bogdan! Postat August 29, 2008 Share Postat August 29, 2008 am eu manualul de la 3yf complet. Ar fi cineva interesat sa ia in grija motoreta mea? xtz660 3yF din 91? Statorul trebuie rebobinat, semeringurile de pe fata puse, cred ca schimbat lantul ca a stat in ploaie si a cam ruginit + alte defecte optice. As cere cam 800 euroi pe ea. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
yuk Postat August 29, 2008 Share Postat August 29, 2008 Salut, ma numesc sandu si sunt nou venit pe forum. Sunt mindrul posesor al unei Yamaha XT 660 Z Tenere, model 3YF, din 1991. M-ar interesa daca are cineva manualul de service pentru acest model. Multumesc. Salut! bine ai venit In 1991 modelul e xtz660, xt 660 z este din 2008. o sa incerc sa ti-l trimit Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
axelmot Postat August 29, 2008 Share Postat August 29, 2008 (editat) Salut! bine ai venitIn 1991 modelul e xtz660, xt 660 z este din 2008. o sa incerc sa ti-l trimit Multumesc, mult, astept. Am corectat si la profil. Editat August 29, 2008 de axelmot Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
yuk Postat August 29, 2008 Share Postat August 29, 2008 Multumesc, mult, astept.Am corectat si la profil. nu ti-am vazut mail-ul la profil. Aici la mesaj nu am gasit cum sa atasez Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
axelmot Postat August 29, 2008 Share Postat August 29, 2008 mail-ul meu: axelmot@yahoo.com. Vad ca si tu esti din Sibiu, poate ne intalnim odata prin oras. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
andrei belcic Postat August 29, 2008 Share Postat August 29, 2008 (editat) @cristi-mic multumesc mult pt informatie. Acesta il aveam, dar credeam ca voi gasi unul scanat mai citet. Oricum, si asta e foarte util. Salut! Am un manual de 440MB. Acelasi ca al lui bogdan! (Bogdan!, imi pare rau ca nu ai rezolvat motobicla!). Daca il vrei, il mai poti lua de la Reghin. Momentan, la Reghin sunt si am manualul la mine. Nr de tel il vezi in stanga la rubrica 'Club:' Editat August 29, 2008 de andrei belcic Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
bogdan! Postat August 29, 2008 Share Postat August 29, 2008 Si daca e cineva interesat de mobra mea ii dau manualul complet printat (410 pagini) ca bonus Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
prisihayabusa Postat August 30, 2008 Share Postat August 30, 2008 ulei i-am pus 15-50 motul semisintetic,si se comporta destul de bine zic eu ambreiaju si cutia in schimb am mai mers ieri pe 2 xt de 600 si tot asa se comporta la cutie,agata un pic mai mult cand schimbi in inferioara..... deci cred ca e ok.........ms mult de sfaturi....... si cati mai multi km Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
andrei belcic Postat August 30, 2008 Share Postat August 30, 2008 ulei i-am pus 15-50 motul semisintetic,si se comporta destul de bine zic eu ambreiaju si cutiain schimb am mai mers ieri pe 2 xt de 600 si tot asa se comporta la cutie,agata un pic mai mult cand schimbi in inferioara..... deci cred ca e ok.........ms mult de sfaturi....... si cati mai multi km Daca pui mai mult ulei decat scrie la carte, incepe sa agate. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
prisihayabusa Postat August 31, 2008 Share Postat August 31, 2008 aha.....am sa verific si asta.....ms si am mai observat inca o chestie.........la rece cand o pornesc:trag socul la maxim,dau cheie,o ia din prima se tureaza in 3000 dar da vreo 3 4 rateuri in carburatoare......am schimbat bujia si tot la fel...... bujia e alburie tare si din cate stiu eu asta inseamna amestec sarac in benzina....sa fie de la asta oare? Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
andrei belcic Postat August 31, 2008 Share Postat August 31, 2008 (editat) aha.....am sa verific si asta.....mssi am mai observat inca o chestie.........la rece cand o pornesc:trag socul la maxim,dau cheie,o ia din prima se tureaza in 3000 dar da vreo 3 4 rateuri in carburatoare......am schimbat bujia si tot la fel...... bujia e alburie tare si din cate stiu eu asta inseamna amestec sarac in benzina....sa fie de la asta oare? Rateuri in carburatoare? Ce e aia? Rateurile sunt in toba, nu? Oricum, bujia trebuie sa fie uscata si de culoare caramizie. Vezi ca la carburator exista un surub de reglare a amestecului la relanti. E greu de umblat la el cu motorul pornit, dar poate reusesti. Reglajul standard e doua ture si jumatate. Asta la XTZ 660 Tenere. Tu, ce model ai? In profile nu scrie. Editat August 31, 2008 de andrei belcic Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
prisihayabusa Postat August 31, 2008 Share Postat August 31, 2008 aha......am sa incerc si asta........ dar din cate stiam eu dim mecanica timpurie era cam asa.....rateuri in toba=amestec dereglat.....rateuri in carburatie=aprinderea dereglata oricum am sa vad si ce e cu surubul de amestec de la carb...ms Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
cs-marius-b Postat August 31, 2008 Share Postat August 31, 2008 am eu manualul de la 3yf complet. Ar fi cineva interesat sa ia in grija motoreta mea? xtz660 3yF din 91? Statorul trebuie rebobinat, semeringurile de pe fata puse, cred ca schimbat lantul ca a stat in ploaie si a cam ruginit + alte defecte optice. As cere cam 800 euroi pe ea. Salut Bogdan.ai cumva manualu pt 3yf si in calculator? Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
prisihayabusa Postat August 31, 2008 Share Postat August 31, 2008 edificat si la capitolul asta....ms Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Postări Recomandate
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.