andrei belcic Postat Iunie 14, 2014 Share Postat Iunie 14, 2014 In ordinea soliditatii: - lant endless - lant cu za nituita profesional - lant cu za cu siguranta - lant cu za nituita cu ciocanul Daca eu, la XTZ, mergeam cu 14/45 si 15/47, tu, la XT, zic ca iti permiti un clasic 15/45. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Kalashnikov545 Postat Iunie 14, 2014 Share Postat Iunie 14, 2014 (editat) salutare! am nevoie de sfaturile voastre in ceea ce priveste reglajul jocului la supape. m-ar interesa recomandarea celui care a facut cu mana lui asa ceva, nu doar a auzit de la altii. de cand am mobra nu am verificat niciodata jocul supapelor, iar in manual se recomanda masurarea la 5000 km. eu ii schimb acum uleiul si am dat jos capacele la admisie si evacuare, am invartitit motorul cu o tubulara de 19 pana cand am ajuns la semnul ala de pe volanta. problema e ca nu stiu cu ce sa tin de tija supapei (partea superioara cu margini patrate, nu stiu cum se numeste) ca sa misc piulita aia de 10. cei care si-au verificat singuri jocul stiu la ce ma refer. n-am cum sa verific PMS-ul introducand ceva prin orificiul bujiei, pt ca paiul de plastic pe care l-am introdus se loveste de cadru cand urca pistonul, asa ca m-am uitat la crestatura aia de pe volanta, dupa cum am vazut in cartea tehnica. afara de adus pistonul sus, mai trebuie sa fac ceva inainte de a masura jocul ? iar lera trebuie putin indoita, ca altfel vad ca nu intra bine intre supapa si culbutor. l-am sunat si pe tata care pe vremea lui ceausescu ( si chiar pana pe la mijlocul anilor 90) avea dacie, dar mi-a spus ca nu e suficient sa duci pistonul sus, mi-a zis ceva cu 15 grade...n-am inteles, ideea era ca reglajul il face doar cineva care a mai facut si se pricepe si sa nu ma bag eu. dar eu vreau sa ma bag, pt ca am citit capitolul privitor la reglarea supapelor si nu mi s-a parut mare inginerie incat sa ma duc la service. voi cum ati procedat corect? multumesc! Desi intentionam sa merg in service pentru aceasta operatiune, pana la urma am trecut peste aceleasi temeri si m-am apucat eu de treaba. Nu stiu dca la xt urile mai vechi e chiar la fel dar la motorul mai nou de pe xt 660 R, X si Z e chiar simplu cu ajutorul marcajelor pentru TDC, dupa cum se vede in poze: Le-am reglat la jumatatea intervalelor recomandate, admisie 0.11 mm, evacuare 0.18 mm. Mai mult dureaza demontatul de pe mobra. Am dat jos radiatorul si chiar si asa e cam greu de strans si pastrat setarea la evacuare. Cu acesta ocazie l-am curatat si am vazut o fisura la una din urechile de prindere, se mai tinea doar in cativa milimetri. Am sudat-o cu durafix: Impresii: la demaraj pare ca trage mai bine, poate nu e doar placebo. Despre fum si consum mai incolo. Editat Iunie 14, 2014 de lostheaven Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
danimalu Postat Iunie 15, 2014 Share Postat Iunie 15, 2014 Salutari! Am un XT 600 E si am o problema care ma sacaie de ceva timp,pornirea la rece. Invarte electromotorul ala de il ia mama dracu si debea debea porneste. Ce mama lu masa poate sa aiba? Tin sa precizez ca am curatat carburile,distributia e noua,la punct,supapae verificare,baterie noua,am umblat la capacul de pe lapteral unde se afla pinioanele de la electromotor si am schimbat garnitura,aia originala s-a rupt. Mai auzeam "vorbe" ca de acolo poate fi probleme,ca nu se ating pinioanele etc,dar la cald porneste sfert. Astept pareri,multumesc! Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
b374 Postat Iunie 15, 2014 Share Postat Iunie 15, 2014 (editat) Salutari! Am un XT 600 E si am o problema care ma sacaie de ceva timp,pornirea la rece. Invarte electromotorul ala de il ia mama dracu si debea debea porneste. Ce mama lu masa poate sa aiba? Tin sa precizez ca am curatat carburile,distributia e noua,la punct,supapae verificare,baterie noua,am umblat la capacul de pe lapteral unde se afla pinioanele de la electromotor si am schimbat garnitura,aia originala s-a rupt. Mai auzeam "vorbe" ca de acolo poate fi probleme,ca nu se ating pinioanele etc,dar la cald porneste sfert. Astept pareri,multumesc! compresie? la cald creste. la rece poate-i prea mica? baga o lingurita de ulei pe la bujie si vezi daca pleaca mai usor la rece. Editat Iunie 15, 2014 de b374 Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
andrei belcic Postat Iunie 15, 2014 Share Postat Iunie 15, 2014 sau anuleaza decompresorul si ai compresie si la rece.... ha ha ha Circuitul socului l-ai curatat? Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
danimalu Postat Iunie 15, 2014 Share Postat Iunie 15, 2014 nu am decompresor. compresie? la cald creste. la rece poate-i prea mica? baga o lingurita de ulei pe la bujie si vezi daca pleaca mai usor la rece. voi incerca! Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
andrei belcic Postat Iunie 15, 2014 Share Postat Iunie 15, 2014 Esti sigur ca nu ai? Eu zic ca ai, inauntru, in motor. Circuitul din carburator de mers la rece (socul) nu iti functioneaza. compresie? la cald creste. la rece poate-i prea mica? baga o lingurita de ulei pe la bujie si vezi daca pleaca mai usor la rece. Compresie mai mare la pornire va provoca si o invartire mai greoaie de catre demaror. Uleiul ii va iesi pe la supapa de evacuare deschisa de decompresor la turatii mici. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
b374 Postat Iunie 15, 2014 Share Postat Iunie 15, 2014 (editat) Compresie mai mare la pornire va provoca si o invartire mai greoaie de catre demaror. Uleiul ii va iesi pe la supapa de evacuare deschisa de decompresor la turatii mici. eu i-am sugerat pt simplul motiv ca mie mi s-a intamplat. n-aveam compresie din cauza de supape aiurea reglate. nu pornea la rece. cativa ml de ulei la rece etansau la segmenti destul cat sa creasca un pic compresia si pornea. la cald era deja destula cat sa porneasca. nu iese nici un ulei, vb de ceva de genul 2ml / lingurita. e destul cat sa etanseze un pic segmentii la rece. dupa ce a pornit, nu mai conteaza. Esti sigur ca nu ai? Eu zic ca ai, inauntru, in motor. corect. Circuitul din carburator de mers la rece (socul) nu iti functioneaza. e si asta o posibilitate, desi in cazul ala ar trebui s-o ia (macar cu gaz tras cand da la demaror) dar sa nu tina relantiul. Editat Iunie 15, 2014 de b374 Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
andrei belcic Postat Iunie 15, 2014 Share Postat Iunie 15, 2014 (editat) Cu gazul tras nu o ia cand e rece. Cel putin la 4T. Amestecul nu e suficient de bogat pt pornitul la rece. D-aia s-a inventat socul. Si daca va porni mai usor cu uleias in cilindru, asta nu rezolva problema. Pe langa supape dereglate sau care nu inchid bine, s-ar putea sa mai fie si o problema de uzura a motorului. Dar se incepe cu asigurarea ca circuitul socului din carburator functioneaza optim. Editat Iunie 15, 2014 de andrei belcic Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
b374 Postat Iunie 15, 2014 Share Postat Iunie 15, 2014 Si daca va porni mai usor cu uleias in cilindru, asta nu rezolva problema. Pe langa supape dereglate sau care nu inchid bine, s-ar putea sa mai fie si o problema de uzura a motorului. nu rezolva (desi daca esti in pewla cu satelitul, te rezolva pe moment) dar duce la cauza. ca-s supape, segmenti... vezi dupa aia. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
danimalu Postat Iunie 15, 2014 Share Postat Iunie 15, 2014 motorul este segmentat de vreo 5000 Km,carburatorl reglat la 3 ture..ma gandesc poate e ceva de la electromotor,dracu stie..ca nu mai am idei. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
andrei belcic Postat Iunie 16, 2014 Share Postat Iunie 16, 2014 Am aflat. Ai bateria varza. De la masina porneste imediat. Ia-ti o baterie noua, gata formatata, fara intretinere. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
yuk Postat Iunie 16, 2014 Share Postat Iunie 16, 2014 Electromotor am eu Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
danimalu Postat Iunie 16, 2014 Share Postat Iunie 16, 2014 gata,bateria este noua,am rezolvat! Erau carbunii de la electromtor in mare pate blocati,dat jos,curata,pus la loc,porneste sfert! Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
andrei belcic Postat Iunie 16, 2014 Share Postat Iunie 16, 2014 Mai, mi-e ca tu ai baterie noua prost formatata. Nu te culca pe o ureche. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
LCA Postat Iunie 16, 2014 Share Postat Iunie 16, 2014 intr-adevar invarte usor motorul acum si porneste usor ,inainte cand dadea la automat se tot bloca , abia invartea , exact ca la o baterie proasta Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
danimalu Postat Iunie 17, 2014 Share Postat Iunie 17, 2014 Mai, mi-e ca tu ai baterie noua prost formatata. Nu te culca pe o ureche. A pornit perfect azi dimineata! Deci dupa cum am zis,electromotanu era de vina! Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Kalashnikov545 Postat Iunie 17, 2014 Share Postat Iunie 17, 2014 Clipa stai, opreste-ti zborul/ Sa-ti traiasca electromotoru. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
danimalu Postat Iunie 17, 2014 Share Postat Iunie 17, 2014 ) Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
GAMO Postat Iunie 18, 2014 Share Postat Iunie 18, 2014 Ualeu... Aicea ii locul unde sa iti scrii singur si, eventual, sa iti auzi ecoul... Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
piggy Postat Iunie 19, 2014 Share Postat Iunie 19, 2014 Gamo, ai grait drept. Ia sa mai fac un test. Ar trebui sa-mi schimb discurile de frina pentru ca uzura e mult sub cea specificata in manual (mai am 2.5mm pe fata si vreo 3mm pe spate). Problema e ca nu-mi dau seama ce discuri trebuie luate, din cauza ca in manualul de service nu apare asa ceva si nici informatii exacte pentru modelul meu nu gasesc in alta parte. Ce stiu e ca am un XT600E din 1990, cu disc pe fata si pe spate (deci nu-i cu tambur). Sint cumva compatibile discurile pentru modelele din 90 pina in 94+ ? In poze arata toate cam la fel, insa la ce pret au nu prea le-as lua asa, la ghici. Stie cineva mai clar cum stau lucrurile? Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
andrei belcic Postat Iunie 20, 2014 Share Postat Iunie 20, 2014 Te mai poti orienta si dupa distanta dintre gaurile pt prezoane daca nu vrei sa-ti selectezi modelul de mobra pe site-urile specializate de piese OEM. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
piggy Postat Iunie 20, 2014 Share Postat Iunie 20, 2014 Chestia e ciudata. Pe site-urile cu piese OEM modelul meu de mobra nu apare. Pina acum nu am gasit 3TB din '90. Sint doar modele pina in '89 si apoi listele sar direct la '92-'95 si asa mai departe. Apoi pe site-urile alea nu am gasit dimensiunile discurilor, deci degeaba masor distanta intre gauri sau diametrele. Poate nu caut eu unde trebuie, asa ca da-mi niste link-uri, te rog (poza ta arata un pinion, oricum). Am masurat discurile si sint cu 5 milimetri (si fata si spatele) sub diametrul gasit in majoritatea surselor. E drept, masuratoarea am facut-o cu discul montat pe roata, deci ar putea fi o eroare de acolo totusi (cu toate ca am calculat diametrul si dupa masuratorile altor elemente ale discului si am avut acelas rezultat). Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
andrei belcic Postat Iunie 20, 2014 Share Postat Iunie 20, 2014 Scuze. Adormit inca, deh. Dar acelasi rationament pt discuri. Masori distantele dintre gauri si diametre. » Post actualizat in 20 Jun 2014 08:27http://www.motomike.eu/mike/category/10701000000/vehicle/yamaha-xt-600:21215/article/99752 » Post actualizat in 20 Jun 2014 08:52http://www.romimoto-piese.ro/category/10702040000/vehicle/yamaha-xt-600:21215/article/99753 Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
piggy Postat Iunie 20, 2014 Share Postat Iunie 20, 2014 Multumesc mult pentru linkuri/info! Distanta intre gaurile prezoanelor nu apare la specificatii, din pacate, deci nu ma pot folosi de informatia asta (decit daca vinzatorul imi masoara si el parametrul asta). In schimb apar diametrele exterior si interior, ar trebui sa fie suficient. Voi scoate discurile ca sa le masor ca lumea si apoi sa compar dimensiunile cu alea din tabel. Ar fi incredibil (si trist) sa fie mai mici ale mele, desi asa pare la prima vedere. Merci! Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Postări Recomandate
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.