Sari la conținut

Yamaha XT si Yamaha TENERE - 600/660


Vizitator _Raul_
 Share

Postări Recomandate

In ordinea soliditatii:

- lant endless

- lant cu za nituita profesional

- lant cu za cu siguranta

- lant cu za nituita cu ciocanul



Daca eu, la XTZ, mergeam cu 14/45 si 15/47, tu, la XT, zic ca iti permiti un clasic 15/45.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • Răspunsuri 3,3k
  • Created
  • Ultimul Răspuns

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Posted Images

salutare! am nevoie de sfaturile voastre in ceea ce priveste reglajul jocului la supape. m-ar interesa recomandarea celui care a facut cu mana lui asa ceva, nu doar a auzit de la altii. de cand am mobra nu am verificat niciodata jocul supapelor, iar in manual se recomanda masurarea la 5000 km. eu ii schimb acum uleiul si am dat jos capacele la admisie si evacuare, am invartitit motorul cu o tubulara de 19 pana cand am ajuns la semnul ala de pe volanta. problema e ca nu stiu cu ce sa tin de tija supapei (partea superioara cu margini patrate, nu stiu cum se numeste) ca sa misc piulita aia de 10. cei care si-au verificat singuri jocul stiu la ce ma refer.

n-am cum sa verific PMS-ul introducand ceva prin orificiul bujiei, pt ca paiul de plastic pe care l-am introdus se loveste de cadru cand urca pistonul, asa ca m-am uitat la crestatura aia de pe volanta, dupa cum am vazut in cartea tehnica.

afara de adus pistonul sus, mai trebuie sa fac ceva inainte de a masura jocul ? iar lera trebuie putin indoita, ca altfel vad ca nu intra bine intre supapa si culbutor.

l-am sunat si pe tata care pe vremea lui ceausescu ( si chiar pana pe la mijlocul anilor 90) avea dacie, dar mi-a spus ca nu e suficient sa duci pistonul sus, mi-a zis ceva cu 15 grade...n-am inteles, ideea era ca reglajul il face doar cineva care a mai facut si se pricepe si sa nu ma bag eu. dar eu vreau sa ma bag, pt ca am citit capitolul privitor la reglarea supapelor si nu mi s-a parut mare inginerie incat sa ma duc la service.

voi cum ati procedat corect? multumesc!

 

Desi intentionam sa merg in service pentru aceasta operatiune, pana la urma am trecut peste aceleasi temeri si m-am apucat eu de treaba. Nu stiu dca la xt urile mai vechi e chiar la fel dar la motorul mai nou de pe xt 660 R, X si Z e chiar simplu cu ajutorul marcajelor pentru TDC, dupa cum se vede in poze:

 

 

Le-am reglat la jumatatea intervalelor recomandate, admisie 0.11 mm, evacuare 0.18 mm.

 

Mai mult dureaza demontatul de pe mobra. Am dat jos radiatorul si chiar si asa e cam greu de strans si pastrat setarea la evacuare.

Cu acesta ocazie l-am curatat si am vazut o fisura la una din urechile de prindere, se mai tinea doar in cativa milimetri. Am sudat-o cu durafix:

 

 

Impresii: la demaraj pare ca trage mai bine, poate nu e doar placebo. Despre fum si consum mai incolo.

Editat de lostheaven
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Salutari! Am un XT 600 E si am o problema care ma sacaie de ceva timp,pornirea la rece. Invarte electromotorul ala de il ia mama dracu si debea debea porneste. Ce mama lu masa poate sa aiba? Tin sa precizez ca am curatat carburile,distributia e noua,la punct,supapae verificare,baterie noua,am umblat la capacul de pe lapteral unde se afla pinioanele de la electromotor si am schimbat garnitura,aia originala s-a rupt. Mai auzeam "vorbe" ca de acolo poate fi probleme,ca nu se ating pinioanele etc,dar la cald porneste sfert.

 

Astept pareri,multumesc!

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Salutari! Am un XT 600 E si am o problema care ma sacaie de ceva timp,pornirea la rece. Invarte electromotorul ala de il ia mama dracu si debea debea porneste. Ce mama lu masa poate sa aiba? Tin sa precizez ca am curatat carburile,distributia e noua,la punct,supapae verificare,baterie noua,am umblat la capacul de pe lapteral unde se afla pinioanele de la electromotor si am schimbat garnitura,aia originala s-a rupt. Mai auzeam "vorbe" ca de acolo poate fi probleme,ca nu se ating pinioanele etc,dar la cald porneste sfert.

 

Astept pareri,multumesc!

 

compresie? la cald creste. la rece poate-i prea mica? baga o lingurita de ulei pe la bujie si vezi daca pleaca mai usor la rece.

Editat de b374
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Esti sigur ca nu ai? Eu zic ca ai, inauntru, in motor.

 

Circuitul din carburator de mers la rece (socul) nu iti functioneaza.



compresie? la cald creste. la rece poate-i prea mica? baga o lingurita de ulei pe la bujie si vezi daca pleaca mai usor la rece.

 

Compresie mai mare la pornire va provoca si o invartire mai greoaie de catre demaror. Uleiul ii va iesi pe la supapa de evacuare deschisa de decompresor la turatii mici.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Compresie mai mare la pornire va provoca si o invartire mai greoaie de catre demaror. Uleiul ii va iesi pe la supapa de evacuare deschisa de decompresor la turatii mici.

 

eu i-am sugerat pt simplul motiv ca mie mi s-a intamplat. n-aveam compresie din cauza de supape aiurea reglate. nu pornea la rece. cativa ml de ulei la rece etansau la segmenti destul cat sa creasca un pic compresia si pornea. la cald era deja destula cat sa porneasca.

 

nu iese nici un ulei, vb de ceva de genul 2ml / lingurita. e destul cat sa etanseze un pic segmentii la rece. dupa ce a pornit, nu mai conteaza.

 

Esti sigur ca nu ai? Eu zic ca ai, inauntru, in motor.

 

corect.

 

Circuitul din carburator de mers la rece (socul) nu iti functioneaza.

 

e si asta o posibilitate, desi in cazul ala ar trebui s-o ia (macar cu gaz tras cand da la demaror) dar sa nu tina relantiul.

Editat de b374
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Cu gazul tras nu o ia cand e rece. Cel putin la 4T. Amestecul nu e suficient de bogat pt pornitul la rece. D-aia s-a inventat socul.

Si daca va porni mai usor cu uleias in cilindru, asta nu rezolva problema. Pe langa supape dereglate sau care nu inchid bine, s-ar putea sa mai fie si o problema de uzura a motorului. Dar se incepe cu asigurarea ca circuitul socului din carburator functioneaza optim.

Editat de andrei belcic
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Si daca va porni mai usor cu uleias in cilindru, asta nu rezolva problema. Pe langa supape dereglate sau care nu inchid bine, s-ar putea sa mai fie si o problema de uzura a motorului.

 

nu rezolva (desi daca esti in pewla cu satelitul, te rezolva pe moment) dar duce la cauza. ca-s supape, segmenti... vezi dupa aia.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

intr-adevar invarte usor motorul acum si porneste usor ,inainte cand dadea la automat se tot bloca , abia invartea , exact ca la o baterie proasta

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Gamo, ai grait drept. Ia sa mai fac un test.

 

Ar trebui sa-mi schimb discurile de frina pentru ca uzura e mult sub cea specificata in manual (mai am 2.5mm pe fata si vreo 3mm pe spate). Problema e ca nu-mi dau seama ce discuri trebuie luate, din cauza ca in manualul de service nu apare asa ceva si nici informatii exacte pentru modelul meu nu gasesc in alta parte. Ce stiu e ca am un XT600E din 1990, cu disc pe fata si pe spate (deci nu-i cu tambur). Sint cumva compatibile discurile pentru modelele din 90 pina in 94+ ? In poze arata toate cam la fel, insa la ce pret au nu prea le-as lua asa, la ghici. Stie cineva mai clar cum stau lucrurile?

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Te mai poti orienta si dupa distanta dintre gaurile pt prezoane daca nu vrei sa-ti selectezi modelul de mobra pe site-urile specializate de piese OEM.

post-7680-0-36121400-1403240050_thumb.jpg

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Chestia e ciudata. Pe site-urile cu piese OEM modelul meu de mobra nu apare. Pina acum nu am gasit 3TB din '90. Sint doar modele pina in '89 si apoi listele sar direct la '92-'95 si asa mai departe. Apoi pe site-urile alea nu am gasit dimensiunile discurilor, deci degeaba masor distanta intre gauri sau diametrele. Poate nu caut eu unde trebuie, asa ca da-mi niste link-uri, te rog (poza ta arata un pinion, oricum). Am masurat discurile si sint cu 5 milimetri (si fata si spatele) sub diametrul gasit in majoritatea surselor. E drept, masuratoarea am facut-o cu discul montat pe roata, deci ar putea fi o eroare de acolo totusi (cu toate ca am calculat diametrul si dupa masuratorile altor elemente ale discului si am avut acelas rezultat).

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Scuze. Adormit inca, deh. Dar acelasi rationament pt discuri. Masori distantele dintre gauri si diametre.


» Post actualizat in 20 Jun 2014 08:27

http://www.motomike.eu/mike/category/10701000000/vehicle/yamaha-xt-600:21215/article/99752


» Post actualizat in 20 Jun 2014 08:52

http://www.romimoto-piese.ro/category/10702040000/vehicle/yamaha-xt-600:21215/article/99753

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Multumesc mult pentru linkuri/info! Distanta intre gaurile prezoanelor nu apare la specificatii, din pacate, deci nu ma pot folosi de informatia asta (decit daca vinzatorul imi masoara si el parametrul asta). In schimb apar diametrele exterior si interior, ar trebui sa fie suficient. Voi scoate discurile ca sa le masor ca lumea si apoi sa compar dimensiunile cu alea din tabel. Ar fi incredibil (si trist) sa fie mai mici ale mele, desi asa pare la prima vedere. Merci!

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Vizitator
Răspunde la acest topic...

×   Alipit ca text avansat.   Restituie formatare

  Doar 75 emoji sunt permise.

×   Linkul tău a fost încorporat automat.   Afișează ca link în schimb

×   Conținutul tău precedent a fost resetat.   Curăță editor

×   Nu poți lipi imagini direct. Încarcă sau inserează imagini din URL.

 Share

  • Navigare recentă   0 membri

    Nici un utilizator înregistrat nu vede această pagină.


MOTOCICLISM.ro
Grup Facebook: +36000 membri
Înscrie-te în grup
Discutii despre motociclism pe Facebook
 
BIKESHOP.ro
Grup Facebook: +18000 membri
Înscrie-te în grup
Anunturi de vanzare - cumparare pe Facebook.


×
×
  • Creează nouă...