Sari la conținut

Yamaha XT si Yamaha TENERE - 600/660


Vizitator _Raul_
 Share

Postări Recomandate

La xt din ce cauza, dupa ce se incalzeste motorul, adica vro jum de ora de mers pe deal, schimba foarte greu din 1-a >2-a sau din 1-a > neutru . trebuie sa trag tare de tot de levier ca sa pot sa o scot din viteza, si deabea gasesc neutrul. ce poate sa fie?

la km ce are motorul tau nu o sa fie ultima pb,e plimbat nu gluma

MARIUS B.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • Răspunsuri 3,3k
  • Created
  • Ultimul Răspuns

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Posted Images

Vizitator _Raul_
La xt din ce cauza, dupa ce se incalzeste motorul, adica vro jum de ora de mers pe deal, schimba foarte greu din 1-a >2-a sau din 1-a > neutru . trebuie sa trag tare de tot de levier ca sa pot sa o scot din viteza, si deabea gasesc neutrul. ce poate sa fie?

 

 

La pagina 25 a acestui topic vei gasi link catre un manual f. bun pt modelul tau de motocicleta.

In el exista un grafic cu tipurile de ulei in functie de temperatura exterioara.

In XT-ul tau fie nu ai tipul de ulei pentru vremea de acum, fie nu ai cantitatea corecta (mult mai mult/mult mai putin decat standard).

Daca punctele astea 2, din contra, sunt ok, atunci incearca alt ulei - atat marca cat si tip (iarna, acum, eu as pune sintetic).

Mie, cu Castrol semisintetic 20w50, imi mergea mai greoi si motorul si cutia. Cu Valvoline semisintetic 20w50 si ProCycle mineral 20w40 (de la Louis) nu am avut deloc emotiile astea.

Editat de Popescu_ MihailRaul
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

salve,si scuzati-mi si mie bagarea in seama der,daca voi nu atunci cine..?? :yikes:

o parere despre acest model de Tenere de la cineva ce-l are sau s-a dat cu el?momental sunt calare pe BMW,dar luind in considerare pretu-i nu prea mare estetica si datele tehnice relativ ok,m-ar bate gandul..ce ziceti?multam.

post-27104-1232401739_thumb.jpg

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Vizitator _Raul_

Salut !

 

Vad ca esti din Timisoara.

Asta toamna era sa ma fac praf in timp ce m-am intersectat pe sosea, la Sag, cu un Tenere 2008 (intorsesem capul extaziat dupa ea si ramasesm cu el sucit asa :yikes: ).

Ulterior, l-am gasit pe proprietar printre membrii comunitatii TenereClub Romania :

S. LIVIU - foto 3

 

Vezi si tu, poate are timp sa stati la o bere si sa povestiti.

 

Pe TenereClub Ro il mai ai pe :

D. Gursca - foto 3

 

Atat pe site, cat si pe forum, mai este un user care are asa ceva si e un tip f. ok. Vezi ce zice si el :

 

D. Alexandru - foto 2

@newprofiler1978

 

Bafta !

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Salut !

 

Vad ca esti din Timisoara.

Asta toamna era sa ma fac praf in timp ce m-am intersectat pe sosea, la Sag, cu un Tenere 2008 (intorsesem capul extaziat dupa ea si ramasesm cu el sucit asa :yikes: ).

Ulterior, l-am gasit pe proprietar printre membrii comunitatii TenereClub Romania :

S. LIVIU - foto 3

 

Vezi si tu, poate are timp sa stati la o bere si sa povestiti.

 

Pe TenereClub Ro il mai ai pe :

D. Gursca - foto 3

 

Atat pe site, cat si pe forum, mai este un user care are asa ceva si e un tip f. ok. Vezi ce zice si el :

 

D. Alexandru - foto 2

@newprofiler1978

 

Bafta !

multam.am sa intru in contact cu vreunul din ei sa aflu cam cum si ce m-ar intere.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

E TARE,SI LA AUTONOMIA CARE O ARE UITI DE BENZINARI :laugh: SINCER POATE PESTER VREO 10-15 ANI PANA ATUNCI SA FAC ROST DE BANI SA MAI IAU CATE CEVA LA TENERE AL MEU :laugh:

TARE MA BATE GANDUL DE UN FILTRU K&N ........ :cheers: SI O PERECHE DE GUME NOIIIIIII

MARIUS B.

Editat de cs-marius-b
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

E TARE,SI LA AUTONOMIA CARE O ARE UITI DE BENZINARI :laugh: SINCER POATE PESTER VREO 10-15 ANI PANA ATUNCI SA FAC ROST DE BANI SA MAI IAU CATE CEVA LA TENERE AL MEU :laugh:

TARE MA BATE GANDUL DE UN FILTRU K&N ........ :cheers: SI O PERECHE DE GUME NOIIIIIII

MARIUS B.

 

Ia-ti gume cramponate. Ai sa fi uimit ce face Tenere pe coclau cu cauciucuri adecvate

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Salut pe toti!

 

Anul acesta m am hotarat sa incep sa mi fac singur reviziile la motor si sa nu mai apelez la alti meseriasi... :crack:

Desi recunosc ca nu prea am aptitudini tehnice ... sunt foarte hotarat sa "rup pisica" :blink:

 

Asadar va rog sa mi spuneti si mie cam cu ce ar trebui sa incep ... daca exista niste verificari tip care ar trebui facute la inceput de sezon , etc....

 

stima!

 

Salut pe toti!

 

Anul acesta m am hotarat sa incep sa mi fac singur reviziile la motor si sa nu mai apelez la alti meseriasi... :blink:

Desi recunosc ca nu prea am aptitudini tehnice ... sunt foarte hotarat sa "rup pisica" :)

 

Asadar va rog sa mi spuneti si mie cam cu ce ar trebui sa incep ... daca exista niste verificari tip care ar trebui facute la inceput de sezon , etc....

 

stima!

 

scuze pentru dublare postului...netul e inculpatul

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Salut pe toti!

 

Anul acesta m am hotarat sa incep sa mi fac singur reviziile la motor si sa nu mai apelez la alti meseriasi... :crack:

Desi recunosc ca nu prea am aptitudini tehnice ... sunt foarte hotarat sa "rup pisica" :blink:

 

Asadar va rog sa mi spuneti si mie cam cu ce ar trebui sa incep ... daca exista niste verificari tip care ar trebui facute la inceput de sezon , etc....

 

stima!

 

Salut pe toti!

 

Anul acesta m am hotarat sa incep sa mi fac singur reviziile la motor si sa nu mai apelez la alti meseriasi... :blink:

Desi recunosc ca nu prea am aptitudini tehnice ... sunt foarte hotarat sa "rup pisica" :)

 

Asadar va rog sa mi spuneti si mie cam cu ce ar trebui sa incep ... daca exista niste verificari tip care ar trebui facute la inceput de sezon , etc....

 

stima!

 

scuze pentru dublare postului...netul e inculpatul

 

Daca motorul a stat mai mult timp dar a pornit fara probleme dupa pauza asta, singurele chestii pe care ar trebui sa le verifici ar fi cauciucurile. Sa nu fi crapat peste iarna. Restul eventualelor probleme le vei observa cand vei incepe sa mergi mai des cu ea.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

motorul a stat la adapost .... de pornit inca nu am incercat sa l pornesc pentru ca nu am incarcat inca bateria (desi a stat la caldurica sunt sigur ca trebuie incarcata )

 

referitor la cauciucuri... sunt relativ noi, au cam 2000 de km..nu cred ca ar avea de suferit in vreun fel !

 

Oricum multumesc , si alte sfaturi sunt la fel de binevenite!

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Vizitator _Raul_
Anul acesta m am hotarat sa incep sa mi fac singur reviziile la motor si sa nu mai apelez la alti meseriasi... :scratch:

Desi recunosc ca nu prea am aptitudini tehnice ... sunt foarte hotarat sa "rup pisica" :lol:

Asadar va rog sa mi spuneti si mie cam cu ce ar trebui sa incep ... daca exista niste verificari tip care ar trebui facute la inceput de sezon , etc....

 

Ma bucur ca ai luat decizia asta.

1. Prima data ar trebui sa incepi cu manualele si tutorialele. In privinta manualelor - preferabil si unul de mentenanta. Desi mai slab ca si continut, mie imi este mai la indemana la operatiunile uzuale.

2. Sa ai un loc unde sa lucrezi si sculele/chimicalele/lucrurile mici necesare (masa, scaun, WD40, vaselina, ulei, seringi, pungi, cartoane, ziare, etc. )

3. Nu este neaparat obligatorie prezenta unui prieten/ajutor in cadru, dar te va ajuta uneori.

4. Daca ai si timpul liber necesar inarmeaza-te cu rabdare si incepi.

5. Daca ceva nu merge deloc, decat sa strici, mai bine opreste-te, fumeaza o tigara/ia o pauza de 15 min.

 

6. La inceput de an eu as face urmatoarele :

- spalat motocicleta prima data

- verificat si uns rulmentii rotilor (cu aceeasi ocazie unse si axele rotilor). ai grija la tipul de vaselina folosit

- uns angrenajul kilometrajului de la roata

- verificat starea spitelor si centrarea rotii

- desfacut bascula, dupa care - curatata vechea vaselina de pe rulmenti si angrenaje, introdus vaselina noua

- inainte de a incepe lucrul la bascula si angrenaje, spala lantul (eu il spal cu motorina amestecata cu putin ulei) si verifica-l articulatie cu articulatie pentru a fi sigur ca nu s-a blocat. In caz de blocaj, motorina mai multa si nervi la indoit/intins pana isi da drumul. la final introdus intr-o sticla cu ulei si lasat sa stea acolo la "marinat".

- pregatindu-te cu un colt de plasa de plastic, o bucata de ata si 10 ml de motorina si apoi 10 ml de ulei, desfa capetele cablurilor (toate - acceleratie, frana, ambreiaj, soc) si curata-le iar apoi unge-le

- verifica starea simeringurilor de la furca fata

- verifica starea filtrului de aer, placutelor si a lichidului de frana. In caz de nevoie schimba-le. La fel recomand si pt. ulei+filtrul ulei.

- cu un spray de contacte fa-ti de cap pe la contactele cablurilor

- cu un spray cu vaselina lichida fa-ti de cap pe la articulatii unde apar des scartaituri si rugina

Editat de Popescu_ MihailRaul
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Salut

daca are cineva de vanzare un etrier stanga fata (sau de ce nu amandoua fata) pentru un supertenere din 1990 rog sa ma contacteze

multumesc

 

later edit

scuze dar am vazut prea tarziu topicul separat pt supertenere - voi posta si acolo

multumesc

Editat de D3LeiCuie
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Ma bucur ca ai luat decizia asta.

1. Prima data ar trebui sa incepi cu manualele si tutorialele. In privinta manualelor - preferabil si unul de mentenanta. Desi mai slab ca si continut, mie imi este mai la indemana la operatiunile uzuale.

2. Sa ai un loc unde sa lucrezi si sculele/chimicalele/lucrurile mici necesare (masa, scaun, WD40, vaselina, ulei, seringi, pungi, cartoane, ziare, etc. )

3. Nu este neaparat obligatorie prezenta unui prieten/ajutor in cadru, dar te va ajuta uneori.

4. Daca ai si timpul liber necesar inarmeaza-te cu rabdare si incepi.

5. Daca ceva nu merge deloc, decat sa strici, mai bine opreste-te, fumeaza o tigara/ia o pauza de 15 min.

 

6. La inceput de an eu as face urmatoarele :

- spalat motocicleta prima data

- verificat si uns rulmentii rotilor (cu aceeasi ocazie unse si axele rotilor). ai grija la tipul de vaselina folosit

- uns angrenajul kilometrajului de la roata

- verificat starea spitelor si centrarea rotii

- desfacut bascula, dupa care - curatata vechea vaselina de pe rulmenti si angrenaje, introdus vaselina noua

- inainte de a incepe lucrul la bascula si angrenaje, spala lantul (eu il spal cu motorina amestecata cu putin ulei) si verifica-l articulatie cu articulatie pentru a fi sigur ca nu s-a blocat. In caz de blocaj, motorina mai multa si nervi la indoit/intins pana isi da drumul. la final introdus intr-o sticla cu ulei si lasat sa stea acolo la "marinat".

- pregatindu-te cu un colt de plasa de plastic, o bucata de ata si 10 ml de motorina si apoi 10 ml de ulei, desfa capetele cablurilor (toate - acceleratie, frana, ambreiaj, soc) si curata-le iar apoi unge-le

- verifica starea simeringurilor de la furca fata

- verifica starea filtrului de aer, placutelor si a lichidului de frana. In caz de nevoie schimba-le. La fel recomand si pt. ulei+filtrul ulei.

- cu un spray de contacte fa-ti de cap pe la contactele cablurilor

- cu un spray cu vaselina lichida fa-ti de cap pe la articulatii unde apar des scartaituri si rugina

[/quot

 

n am inteles ce inseamna :WD40

 

si e clar... tre sa ma apuc de fumat serios:D

 

Mersi mult ,. oricum!

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

spray cu ulei :scratch:

 

Mai mult decat spray cu ulei:

Curatare: WD-40 indeparteaza mizeria depusa curatând grasimea si murdaria, de asemenea dizolva adezivi inlesnind curatarea usoara a etichetelor, benzilor si materialul de lipire în exces.

Indeparteaza umezeala: WD-40 indeparteaza repede umezeala din sistemele electrice eliminând posibilitatea unor scurt-circuite.

Penetrare: WD-40 indeparteaza rugina din asamblarile metalice nepermanente ruginite sau de pe partile metalice ruginite sau înghetate.

Lubrifiaza: Componentele de lubrifiere ale WD-40 sunt dispersate la departare lubrifcând piesele in miscare, greu accesibile.

Protejeaza: Protejeaza suprafetele din metal cu ajutorul componentelor sale chimice rezistente la coroziune, protejând împotriva umezelii si a altor elemente corozive.

 

Asta e un citat, bineinteles. Copy-Paste :lol:

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Vizitator _Raul_
Salut.

de unde fac si io rost de un manual pentru Yamaha XT660 x 2008?

am cautat ceva pe net dar cam greu de gasit.

multumesc.

 

 

Intra pe site-ul lui @Lebadake :

 

http://www.manualedereparatie.info/

 

Aici vei gasi, la sectiunea Yamaha (mai spre baza paginii), urmatoarele :

 

post-3763-1234279388_thumb.jpg

 

Dintre toate, pentru tine, cel mai important este cel evidentiat cu verde.

 

 

 

unde se gaseste WD 40?

 

Cam la orice magazin de piese auto, la Praktiker, etc.

Eu prefer Louis sau Polo, fiindca au oferte mai bune la cantitati mai mari.

 

Louis.de - 5 Euro - 250ml

 

Uite si preturile de la Polo (polo-motorrad.de):

post-3763-1234279922_thumb.jpgpost-3763-1234279927_thumb.jpgpost-3763-1234279931_thumb.jpgpost-3763-1234279935_thumb.jpg

Editat de Popescu_ MihailRaul
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

salve,si scuzati-mi si mie bagarea in seama der,daca voi nu atunci cine..?? :cheers:

o parere despre acest model de Tenere de la cineva ce-l are sau s-a dat cu el?momental sunt calare pe BMW,dar luind in considerare pretu-i nu prea mare estetica si datele tehnice relativ ok,m-ar bate gandul..ce ziceti?multam.

 

 

salut,

si eu am un tenere, am facut cam 1500km cu ea. Pentru mine care sunt incepator, e foarte buna. Eu am ales-o si pentru ca sunt inalt (1.95m) si pe XT660Z tenere stau foarte bine, pentru ca nu e foarte puternica si nu are un cuplu devastator, pentru ca are o ciclistica buna si top speed max 140km/h. Am citit mai multe recenzii in care nu e foarte laudata, dar eu nu pot sa-mi exprim pareri despre fineturi. Cred ca pentru cei mai mici de inaltime poate fi o problema, saua e foarte inalta (890mm), iar centrul de greutate e destul de sus si uneori e greu de manevrat in spatii inguste. In rest, nu am facut incercari pe coclauri, doar drumuri scurte, de 250 km max si pentru ca nu am echipament complet si toate sfaturile "batrinilor" sunt sa nu iesi la plimbare fara echipament teapan nu m-am aruncat la plimbari lungi.

Pot sa-ti mai spun ca optionalele sunt foarte scumpe la Yamaha, mai mult nici nu le au pe stoc, si motoreta vine in romania cheala, cheala! Cu toate astea fiind prima mea motocicleta la care am visat multa vreme, imi pare extraordinara asa ca poate nu sunt cel mai in masura sa-ti dau sfaturi fiind foarte subiectiv.

M-am invirtit destul de mult intre TA si Tenere, si am ales Yamaha pentru pret mai mic si pentru ca mi-a placut mai mult cum arata! Despre consum nu pot spune prea mult pentru ca in rodaj (primii 1000km) nu am depasit 4000 ture, iar eu conducind de multa vreme masina diesel am avut nevoie de ceva timp sa ma obisnuiesc cu schimbari dese de treapta la motocicleta!

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

:) de supertenere nu zice nimeni nimic. :cheers: astept pareri . comparatii intre supertenere si africa twin. cine stie sa-si dea cu parerea. :)

:) :)

 

ST e mai buna, AT e naspa si scumpa... sau invers?...

Editat de yuk
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Vizitator _Raul_
:) :)

ST e mai buna, AT e naspa si scumpa... sau invers?...

 

Nu. Nu e invers ! E viceversa.

Hai sa nu fim cinici... :cheers: !

 

@soarefilip:

Aici vei gasi Topicul Posesorilor de Yamaha SuperTenere.

 

Pe subsectiunea "Vreau si eu enduro" vei putea citi mai multe pareri despre ambele motociclete.

Sus in dreapta ai optiunea "SEARCH". Introduci "Africa Twin" sau "SuperTenere", selectezi cautarea "In titlu" sau "In continutul postului" si te inarmezi cu rabdare.

 

Conflicte de genul Africa Twin vs. SuperTenere au fost destule si s-au epuizat, asa incat vei gasi suficiente informatii.

Vei ajunge la concluzia ca fiecare este cea mai buna in functie de dorintele, banii si gusturile proprietarului sau.

Restul sunt detalii si conflicte inutile iar noi nu suntem decat un mic grup de oameni uniti de aceeasi pasiune.

Editat de Popescu_ MihailRaul
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Vizitator
Răspunde la acest topic...

×   Alipit ca text avansat.   Restituie formatare

  Doar 75 emoji sunt permise.

×   Linkul tău a fost încorporat automat.   Afișează ca link în schimb

×   Conținutul tău precedent a fost resetat.   Curăță editor

×   Nu poți lipi imagini direct. Încarcă sau inserează imagini din URL.

 Share

  • Navigare recentă   0 membri

    Nici un utilizator înregistrat nu vede această pagină.


MOTOCICLISM.ro
Grup Facebook: +36000 membri
Înscrie-te în grup
Discutii despre motociclism pe Facebook
 
BIKESHOP.ro
Grup Facebook: +18000 membri
Înscrie-te în grup
Anunturi de vanzare - cumparare pe Facebook.


×
×
  • Creează nouă...