Sari la conținut

Yamaha XT si Yamaha TENERE - 600/660


Vizitator _Raul_
 Share

Postări Recomandate

@b374 multumesc pt raspuns...care sint tampoanele la roata spate? poti sa detaliezi? Asa este, bordul zdrangane, nu e loc sub sa, nu e cheie de 22 sa desfaci roata spate...

Dar chestii mai grave, la motor cutie, electrica?

 

Cutia - Yamaha, adica mai cloncane, e mai zgomotoasa, nu atat de fina. Cand era motorul nou parca intra un pic mai greu intr-a doua ( ramaneai in neutru ) si daca opreai in 3 sau 4 era dificil de adus in 1 fara sa lasi ambreiajul un pic sa se miste chestiile pe acolo. Acum pare mult mai ok, e drept ca poate si eu m-am obisnuit cu ea.

 

Electrica - 2008 se pare ca are ceva probleme cu regulatorul. S-ar parea ca 2009 a fost rezolvat. Vezi pe xt660.com ( cauta dupa rectifier issue ).

 

Altele - 2008 se pare ca are o problema cu ulei ajuns in airbox, la 2009 s-a schimbat un pic in zona respectiva si se pare ca la modelele 2008 s-au schimbat piesele respective in garantie. Se poate vedea diferenta comparand reperele in cataloagele de piese.

 

O chestie de au raportat-o vreo 2-3 e cu un cablu sub rezervor care se pare ca vine de la senzorul de pe evacuare si care se roade / topeste si cica urmarea e ca ia un fel de masa pe cadru facand ECU sa bage amestec mult prea bogat... cand am timp, o sa dau jos rezervorul sa vad exact ce-i pe acolo.

 

Am mers toata autostrada constant 130 si ocazional am prins 160...cred ca mi-ar trebui un parbriz mai inalt...

 

130 e cam 123-124 real, 160 e 150. Din spusele unui posesor de 2009 care a testat si 2008 se pare ca 2008 se duce mai mult. Poate o fi fost subiectiva parerea... 160 pe bord e cam max pe care te poti baza, 170 depinde de cum bate vantul. In treapta 4 ajungi pana acolo dar intri in rosu, in treapta 5 mai sus de vreo 6100-6200 de ture nu urca nici cu slujbe.

 

Faza cu parbrizul mai inalt nu prea rezolva, mai ales ca ai zis ca esti mai scund. Rezolva doar partial. O sursa de turbulente este spatiul mare din jurul coloanei de directie... daca mergi pe ploaie, de fapt ajunge sa dai o tura imediat dupa ce speli mobra sau dupa ploaie o sa vezi cum arunca apa pe acolo in sus. La alte motorete exista chestii care blocheaza spatiul respectiv. Un tankbag amelioreaza dar pe de alta parte tankbag-urile pt tenere sunt al drac de scumpe din cz formei rezervorului ( cred ca ai vreo 2 variante acolo ). Ca fix la chestia asta sunt 2 idei - sunt cu poze pe xt660 ( o varianta cu o placa de plexiglas, alta mai interesanta - windcomb - niste chestii de plastic de se pun sub strasina sa nu faca pasarile cuib lipite pe rezervor in jurul tuburilor )

 

Consumul cred ca a fost in jur de 5 la 100...

 

Cu tot cu autostrada inclusa?

 

Alte mici chestii enervante:

 

- suportul de gps - fain, frumos dar prea aproape de parbriz, inutilizabil fara extender sau fara sa pui gps-ul pe un ram mount.

 

- faza lunga / scurta. era perfect daca pe lunga ramanea si faza scurta aprinsa - nu pare sa fi fost problema de consum, sunt unii de au montat becuri de 110w in loc de 55w si zic ca i-a tinut in tura de 20000km cu manere incalzite si alte accesorii. Eu noaptea cel mai bine vad cu flash-ul tinut apasat, adica lunga+scurta dar nu e o chestie ok. Se pare ca s-ar putea face ceva aici sa pastrezi si scurta aprinsa pe faza lunga dar nu stiu cat de ok e, asa ca eu merg pe varianta cu proiectoare.

 

- pompa de apa... prost rau plasata, daca o dai pe jos pe dreapta pe ceva pietre mare lucru sa scape... daca pui crashbars uita-te dupa ceva care sa apera si pompa de apa. mai e varianta cu protectie doar pt ea daca zici ca e prea scump 150-200E pe un crashbar ca sa protejezi plasticele ieftine. Avantaj la crashbar e ca poti sa mai prinzi chestii de ele ( proiectoare plasate mai jos ).

 

Una peste alta, totusi, e o motoreta buna si eu zic ca merita banii comparat cu alternativele. La momentul de fatza, tot asta as lua-o pt drum + forestier.

Mesaj completat

Merci...am inteles...sint tampoanele din butuc...cred ca ar trebui sa la verific si pe-ale mele...

 

Simti cand se duc, smuceste. La rece la mine se vede usor cand e pusa pe central, in viteza si miscat roata, butucul misca foarte mult fatza de foaie cand foaia e blocata miscand usor cu mana roata. Cam 2 cm estimez.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • Răspunsuri 3,3k
  • Created
  • Ultimul Răspuns

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Posted Images

Din nou despre motor

 

Cutia intradevar nu este din cea mai fina, dar schimba precis, mai face zgomot cind schimbi, dar e OK...

Nu am incercat vit max, atit mi-a trebuit intr-o depasire...

Eu am 1.75m, si daca ma aplecam sa ma ascund dupa parbriz parca era mai bine...

Azi dimineata am spalat motorul si apa sarea de jos in sus din spre suspensii direct pe ochi...

Am scut motor si crash bar ca lumea peste pompa de apa...

 

Pina acum sint incintat de noua achizitie...

 

post-7547-1284980051_thumb.jpg

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Am cumparat-o cu tobe Leo Vince 2 buc, filtru aer sport, scut si protectie motor-pompa apa si xenoane...

Tobele se aud foarte bine... dar mai da si rateuri, pe decelerare...si nu am nici catalizator...

 

post-7547-1284986424_thumb.jpg

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

A incercat careva sa reduca consumul de ulei (XTZ 660) punand un carton in fata radiatorului? In afara orasului ca, in trafic aglomerat, s-ar solicita prea mult ventilatorul.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • 2 weeks later...

Care este codul de rulmenti de la roata fata la XT ? Vreau sa ii inlocuiesc, pt ca la ultima verificare (cca 6 luni ) am avut impresia ca au un oarecare joc.

Ce mai trebuie inlocuit atunci cand ai de lucru la rulmenti ?

 

Cum stiu daca este reglat un carburator corect?

Nu stiu de asemenea care este nivelul corect de la cuiul pontou (ma rog, plutitor, etc )

De ex., nu stiu care este reglajul corect la surubul de aer. Cate ture se dezsurubeaza, dupa ce l-ai strans la maxim? 2.5 sau 3.5 ture?

 

Merci

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

nu cred ca difera de 660 la care: daca ti carburatorul rasturnat si are capacul de jos demontat, plutitorul sprijinind pe cui, atunci 27 mm din plutitor trebuie "sa fie vizibil" (greu de explicat)....sau atunci cand e benzina in carb, in momemtul in care inchide cuiul , nivelul trebuie sa fie 6-8 mm sub imbinarea dintre capacul carbului si corpul carbului (asta e o verificare a ajustarii plutitorului) ... numai in momentul in care carbul principal e deschis 6 mm (diametrul exterior al furtunelelor de la carb cam 6mm are ;) ) atunci trebuie sa inceapa sa deschida si carbul secundar()... relantiul 2-2,5 ture (cartea zice 2,5) ... nu stiu de unde se regleaza aerul

 

Oricum e absurd sa faci atata munca fara sa ai manualul in fata ... acolo vei gasi si diametrele jiglorului principal in functie de care reglezi "acele"... la 660 standard este inscriptionat 130 (parca) dar mai exista 120 si 140 (probabil pentru consum redus , respectiv putere si filtru de aer "sport")

Editat de yuk
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Doi rulmenti 6304/2RSC3 (dimensiuni 20*52*15). Dupa codul asta m-am luat si la XJ, am luat rulentii de la ceva magazin si au mers la fix. Din cate vad pe romimoto-piese.ro, ii acelasi cod la XT 600, XTZ 660 si XT 660. Ar fi bine sa inlocuiesti si simeringurile daca au joc mare, la mine nu a fost cazul... astea le-am vazut doar la romimoto-piese.ro da' costa o gramada de bani.

 

Carburatia, daca nu face figuri si nu consuma mobra mai mult decat ar trebui o poti lasa asa. Ai 2 reglaje, in afara de nivel, cu care n-am apucat sa ma joc pana acum:

* Pilot screw (la XTZ 660 se desurubeaza 2.5 ture, la XT mai multe parca... citisem mai demult pe thread-ul cu XT-uri de pe advrider.com dar nu mai tine minte. Poti incerca sa cauti dar are 137 pagini... o sa dureze ceva) poate fi verificat cu un Color Tune (ar trebui sa fie asa ceva pe la service-uri). Cauta pe youtube, daca nu stii ce ii, sunt o gramada de video-uri si te prinzi imediat despre ce ii vorba.

* Pozitia cuielor - astea le verifici mergand la top-speed cateva minute bune (ai autostrada la dispozitie) dupa care opresti, astepti sa se raceasca motorul (bei o cafea, fumezi 3 tigari... eu as astepta minim 35-40 minute minim sa fiu sigur ca nu stric filetul) , scoti bujia si in functie de culoare mai ajustezi. Cuiele daca le lasi mai in jos saracesti amestecul, daca le ridici il imbogatesti. Mai poti sa te joci fiind 2 cuie, unul mai jos altul mai sus... oricum, ii mult de bibilit. Din fabrica, din cate stiu vin puse la jumatate.

 

Care este codul de rulmenti de la roata fata la XT ? Vreau sa ii inlocuiesc, pt ca la ultima verificare (cca 6 luni ) am avut impresia ca au un oarecare joc.

Ce mai trebuie inlocuit atunci cand ai de lucru la rulmenti ?

 

Cum stiu daca este reglat un carburator corect?

Nu stiu de asemenea care este nivelul corect de la cuiul pontou (ma rog, plutitor, etc )

De ex., nu stiu care este reglajul corect la surubul de aer. Cate ture se dezsurubeaza, dupa ce l-ai strans la maxim? 2.5 sau 3.5 ture?

 

Merci

Editat de alex_xt
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Carburatorul e o adevarata inginerie... ;)

Surubul de aer l-am deschis la 3 ture, iar cel de relanti e cca 3 ture ( 1450-1500 rpm ).

Pozitia la cel de-al doilea carb am reglat-o in asa fel incat distanta intre cele doua parghii ale carburilor e de cca 5-6 mm, poate chiar mai putin.

Culoarea bujiei e ok, zic eu, motorul merge ok, top-speed-ul nu il incerc (merg max 110 km/h : nu ma dau pe asfalt aproape deloc), nivelul la plutitor l-am reglat in felul urmator:

-am dat jos carburile, am dat jos capacul de la plutitor, am intors carbul cu capul in jos, iar cand e plutitor pe cui, din acesta (plutitor ) se vede cam 2.5-2.6 cm (nu am reusit sa fac o masuratoare exacta ca si cu sublerul ).

Treaba sta in felul urmator : motorul porneste acum cu un sfert din socul tras fata de cum il trageam inainte (zic eu un amestec sarac in aer ), iar pana nu se incalzeste destul de bine (nu ma pot exprima in grade pt ca nu am ceas de temp. ), da niste rateuri (rare ) in partea din fata (nu in toba) , ca si cum ar scapa compresie, ceva de genu. Se aude din zona carburilor/ cilindru o ''suflare'' daca o pot numi asa. Dar dupa ce se incalzeste, merge perfect si nu se mai aude nimic suspect. :P

Consumul e max 5 L/ 100 km pe macadam, nu mi-a luat niciodata mai mult, iar pe asfalt undeva in jur de 4.5 L/100 km.

Mesaj completat

Doi rulmenti 6304/2RSC3 (dimensiuni 20*52*15).

6202/2RSC3 , dimensiunea: 15X35X11, 2 bucati. Rulmenti roata fata XT 600 '97.

Sursa: http://www.romimoto-piese.ro/category/1020...le/21230/?sr=30

Daca gresesc, va rog sa ma corectati.

 

Te salut Alex. :)

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

6202/2RSC3 , dimensiunea: 15X35X11, 2 bucati. Rulmenti roata fata XT 600 '97.

Sursa: http://www.romimoto-piese.ro/category/1020...le/21230/?sr=30

Daca gresesc, va rog sa ma corectati.

 

Te salut Alex. ;)

 

Acum am vazut, este vorba de 6203 la XJ... si la XT 6202 (scrie in catalogul de piese la pagina 48).

 

Cat despre puf-urile care zici ca le da in zona cilindru-carburator, sunt de fapt in airbox si cateodata mai vezi si niste fum (sau praf...) cum iasa de sub sa. Cel putin asa se manifesta XTZ-ul meu cand ramanea fara benzina, cu cateva secunde inainte sa se opreasca mai dadea cateva puf-uri mici sau daca acceleram dadea unul mai mare... este de la amestec sarac.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Salutare! am o intrebare.stiu ca xtz 660-ul 3Yf ala din anii 91-94 are 171 de kg.Imi poate spune cineva daca urmatorul tenere 95-99, 660-ul cu doua faruri cantareste la fel? ca p unele site-uri il gasesc tot cu 170 iar pe altele cu 200. daca e asa si are 200 de kg as vrea sa stiu si eu in ce consta acea diferenta de 30 de kg (al doilea far? ;)) ) multumesc anticipat !

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Salutare! am o intrebare.stiu ca xtz 660-ul 3Yf ala din anii 91-94 are 171 de kg.Imi poate spune cineva daca urmatorul tenere 95-99, 660-ul cu doua faruri cantareste la fel? ca p unele site-uri il gasesc tot cu 170 iar pe altele cu 200. daca e asa si are 200 de kg as vrea sa stiu si eu in ce consta acea diferenta de 30 de kg (al doilea far? ;)) ) multumesc anticipat !

 

Diferenta o constituie fluidele dintr-insul (benzina, ulei, antigel; poate si lichid de frana). 170+kg e masa la gol si 200 e masa la plin.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Salutare! am o intrebare.stiu ca xtz 660-ul 3Yf ala din anii 91-94 are 171 de kg.Imi poate spune cineva daca urmatorul tenere 95-99, 660-ul cu doua faruri cantareste la fel? ca p unele site-uri il gasesc tot cu 170 iar pe altele cu 200. daca e asa si are 200 de kg as vrea sa stiu si eu in ce consta acea diferenta de 30 de kg (al doilea far? ;)) ) multumesc anticipat !

 

Nu are cum sa cantareasca al 2-lea far 30 kg. Ochiometric, cel cu 2 faruri pare sa aiba rezervorul putin mai mare, aici ar putea fi o diferenta la greutatea finala, cu toate fluidele. Dupa bikez.com, modelul cu un far are 188 kg si cel cu 2 faruri are 171 (dry). In manualul de la '91-'94 da greutatea 195 kg, cu ulei si rezervorul plin. Daca ar fi sa ne luam dupa bikez.com, modelul cu un singur far in 7kg are 20l de benzina, 3 litri de ulei si 1.2 litri de apa, deci nu-i corect.

 

Oricum, prea mare nu este diferenta de greutate dintre ele, interesant ar fi sa discutam despre cum am putea sa usuram un 3YF, de ex. Doua lucruri pe care eu le-as face ar fi sa inlocuiesc toba cu una mai usoara si, daca as avea un suport de topcase sa renunt la suportul de bagaje. Stiu ca suportul de bagaje are manere pentru pasager, dar sunt destul de mici si s-au plans cativa de ele. O solutie ar fi un suport "home-made", care sa incorporeze manerele si pe care se poate pune si o placa de topcase, plus o alta toba mai usoara, cred ca poti castiga usor ~5 kg.

post-60128-1286358753_thumb.jpg

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Cand treceti pe lanaga cei de la RAR care stau pe marginea soselei sa controleze TIR-urile si autoutilitarele, rugati-i sa va cantareasca si motoreta. Numai sa nu depasiti masa maxima autorizata ca va luati amenda ;)

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Cand treceti pe lanaga cei de la RAR care stau pe marginea soselei sa controleze TIR-urile si autoutilitarele, rugati-i sa va cantareasca si motoreta. Numai sa nu depasiti masa maxima autorizata ca va luati amenda ;)

MS baieti . al doilea far de 30 de kg era o gluma :crack:)) . da Andrei interesanta idee cu RAR dar riscant k de obicei depasesc masa maxima autorizata cu noroiu din bucovina ;) ma gandesc sa dau xt-ul in primavara si sa-mi caut un 660 modelu cu 2 faruri (de asta eram curios de greutate) dar e cam rar prin Romania dupa cum vad

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

MS baieti . al doilea far de 30 de kg era o gluma :crack:)) . da Andrei interesanta idee cu RAR dar riscant k de obicei depasesc masa maxima autorizata cu noroiu din bucovina ;) ma gandesc sa dau xt-ul in primavara si sa-mi caut un 660 modelu cu 2 faruri (de asta eram curios de greutate) dar e cam rar prin Romania dupa cum vad

 

Singurul avantaj in noroaie al Tenereului fata de XT este racirea pe apa. Restul, numai dezavantaje. Dar se scoate pe asfalt.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Singurul avantaj in noroaie al Tenereului fata de XT este racirea pe apa. Restul, numai dezavantaje. Dar se scoate pe asfalt.

Eh stai linistit ma descurc eu aici multi ne dam cu motoare grele (gen africana ,transalp) ,oricum mi-o mai inaltz si i bag o aripa sus gen supermoto,si oricum vroiam un motor sa-l fac mai de ture lungi ,ca pe xt ma cam bate vantu :crack:

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • 2 weeks later...

Ca sa nu ne bagam peste Dominatoristi:

 

Eu am eliminat conexiunea dintre carter si airbox. Am astupat orificiul din airbox in care intra epuratorul. Pe furtunul epuratorului am bagat o supapa confectionata din doua capace de pix, un arc de pix si o bila de rulment. Apa, noroiul, praful nu intra in carter si, daca se creeaza presiune in carter, gazele sau uleiul vor iesi totusi prin epurator. In atmosfera sau pe pamant. Asta e...

 

 

Pt Yuk: Japonezul sau oricare altul nu s-au gandit la asa ceva pentru ca este o solutie foarte poluanta.

Acelasi lucru l-am facut si la EXC. Cand mobra statea prea mult cu roatele in sus, se acumula ulei deasupra pistonului pe la segmenti si airboxul se umplea, deasemenea cu ulei. Apoi, din airbox, prin carburator, tot deasupra pistonului ajungea uleiul. Cu epuratorul deconectat de la airbox macar am eliminat un factor.

Editat de andrei belcic
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

pai de ce sa fie mai poluanta decat refularea in airbox?

 

Pt ca gazele refulate in airbox ajung in camera de ardere unde sunt arse. Adica transformate in CO2, apa si aerosoli (fum). Altfel, daca toate vehiculele din lume ar refula gazele din baia de ulei direct in atmosfera, noi toti am respira un aer foarte toxic.

Pur si simplu este o chestie de norme de poluare.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

mda... nu stiam decat de reciclarea vaporilor de benzina incepand ce euro2

Ma gandeam ca mai ventileaza o parte din fumul care ajunge acolo pe langa segmenti ca sa nu se mai innegreasca atat de tare uleiul :laugh:

Editat de yuk
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • 2 weeks later...

Un prieten fara acces la internet vrea sa dezmembreze un XT 600 , Ma rugat sa-l ajut . Daca e cineva interesat de piese sa-mi spuna sa-i comunic . MErsi .

 

Motorul functioneaza excelent. e din 95 ( parca )

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • 2 weeks later...
Un prieten fara acces la internet vrea sa dezmembreze un XT 600 , Ma rugat sa-l ajut . Daca e cineva interesat de piese sa-mi spuna sa-i comunic . MErsi .

 

Motorul functioneaza excelent. e din 95 ( parca )

 

 

sal! daca e cumva din 97 si vrea sa vanda plasticele anterioare, te rog sa ma anunti!

 

Mesaj completat

Cine stie de unde as putea sa procur plastice anterioare( sh sau noi) pentru Yamaha XT 600 il rog sa posteze aici. Ar fi de preferat after market facute dintr un material mai rezistent( fata de cele originale care sunt fff sensibile( nu inteleg de ce nu le au facut din acelasi material cu carenele posterioare)

 

Am incercat pe e bay it , uk si fr. Daca stiti alte site uri va rog sa ma anuntati.

 

Toate bune!

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Tot nu am scos-o la capat cu acele rateuri din carburi / toba :laugh:

Motorul trage bine, porneste usor, dar in mers, sa zicem in treapta 5-a, cand las gazul, da un rateu scurt.

Sunt momente cand nu da rateu exact pe decelerare, ci cand accelerez din nou.

Motorul nu merge constant, liniar..ca si cum nu ar da scanteie constant/ uniform sau nu ar fi amestecul corect.

Filtrele sunt schimbate, carb curatat./ reglat (aici e cu semnul intrebarii ), bujia e noua, bateria noua, benzina schimbata toata...ce sa ii mai fac ?

Azi am pus surubul cu arc de la carb la 2.5 ture deschidere...niciun rezultat. Era pe 3 ture.

 

Apreciez orice indrumare. Merci

 

:)

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Vizitator
Răspunde la acest topic...

×   Alipit ca text avansat.   Restituie formatare

  Doar 75 emoji sunt permise.

×   Linkul tău a fost încorporat automat.   Afișează ca link în schimb

×   Conținutul tău precedent a fost resetat.   Curăță editor

×   Nu poți lipi imagini direct. Încarcă sau inserează imagini din URL.

 Share

  • Navigare recentă   0 membri

    Nici un utilizator înregistrat nu vede această pagină.


MOTOCICLISM.ro
Grup Facebook: +36000 membri
Înscrie-te în grup
Discutii despre motociclism pe Facebook
 
BIKESHOP.ro
Grup Facebook: +18000 membri
Înscrie-te în grup
Anunturi de vanzare - cumparare pe Facebook.


×
×
  • Creează nouă...