Sari la conținut

Yamaha XT si Yamaha TENERE - 600/660


Vizitator _Raul_
 Share

Postări Recomandate

Ce ar putea suna ciudat la roata spate, tinand cont ca nu are joc deloc? Rulmentii au voie sa sune, chiar daca , sa zicem, sunt prea uzati?

I-am inlocuit azi placutele pe spate, dar sunetul persista :what:

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • Răspunsuri 3,3k
  • Created
  • Ultimul Răspuns

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Posted Images

Ce ar putea suna ciudat la roata spate, tinand cont ca nu are joc deloc? Rulmentii au voie sa sune, chiar daca , sa zicem, sunt prea uzati?

I-am inlocuit azi placutele pe spate, dar sunetul persista :what:

 

Lant neuns.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

De la lant nu e, pt ca intotdeauna i-am acordat o atentie sporita.

Inclin totusi spre placute/ disc/ sigurantele de la placute, asociate cu o oarecare uzare/deformare a discului de frana.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Vizitator _Raul_
vreau sa pun 16 pe fata si 44 pe spate.

Nu mai stiu care dintre baietii de pe aici a pus la un moment dat un link cu rapoartele fiecarui tip de combinatie pe care o poti face intre pinion si foaie.

Eu nu ma pricep. Daca nu ma insel, imparti 44 la 16 si compari cu 45/15, 40/15, etc. In functie de valoarea raportului .... exista niste concluzii (mai mult cuplu, etc, nu stiu - vezi si tu ce zic cei mai destepti si mai odihniti decat mine).

De ce scriu toate cele de mai sus - nu stiu daca 44 cu 16 este o schimbare sesizabila. Iti vei bate capul sa schimbi una-alta si nu stiu daca iese mare minune.

Vezi ca la KEDO in catalog, la paginile cu lanturi, ai pe undeva pe acolo kiturile. Nu numai cel standard ci si alte kituri pe care le vand ei. Asta ca sa te orientezi dupa combinatiile ce le fac ei, dar mai ales ca sa stii cat de lung sa iei lantul. Eu la 15/45 (standard) am 106 zale. Cand am avut 15/40 (nu mai fac tampenia asta in viata mea) aveam lant de 102 zale. Drept ii ca din unul mai lung poti taie lejer. Din unul mai scurt insa...

 

 

 

Ce ar putea suna ciudat la roata spate, tinand cont ca nu are joc deloc? Rulmentii au voie sa sune, chiar daca , sa zicem, sunt prea uzati?

I-am inlocuit azi placutele pe spate, dar sunetul persista :what:

 

De la lant nu e, pt ca intotdeauna i-am acordat o atentie sporita.

Inclin totusi spre placute/ disc/ sigurantele de la placute, asociate cu o oarecare uzare/deformare a discului de frana.

 

- Imi pare rau ca l-am aruncat la gunoi si nu i-am facut o poza discului spate de pe Tenere. Cand sa il montez pe cel nou (disc perfect plat) am crezut ca am gresit codul. Am stat cu morcovul 2-3 zile si am carat dupa mine gioarsa data jos, care, atentie, avea forma unei paranteze. Abatere de minim 5 mm a cercului de pe exterior fata de miez. Dobitocul (fiindca altfel nu il pot numi) de dinaintea mea a frezat discul pentru ca sus nu mai aiba buza de la uzura si sa dea bine la vanzare. Mai subtire cu mult (cel putin 1 mm) a fost usor de deformat de forta de franare. Privit din spate avea sectiune conica, uza placutele conic iar astea ajungeau sa metal pe metal numai la baza. O varianta.

 

- A doua este cea a sigurantelor de la placute. Nu stiu din ce cauza (inca nu m-am lamurit 100 %, desi oscilez intre namol/pietris si vechimea lor), dar, de multe ori, capetele sigurantelor, care ar trebui sa tina placuta in tensiune, "urca" peste marginile ei si o apasa intr-una pe disc. La maneta de frana este mai simplu - se intareste deodata si te trezesti ca franeaza mai tare si mai repede. Poate prea repede. Asta daca nu se incinge etrierul in draci, incinge lichidul si te opreste ca la curse de la 90-100 la ora.

La roata spate, la ce cursa are pedala si ce forta ai nevoie sa o actionezi - mai greu. So, sigurante placute - cauza 2. Nu sunt ieftine deloc si nu se vand la set asa cum credeam eu pana m-am trezit acasa cu cate o bucata.

 

- Cea mai probabila cauza (cea care ma innebuneste pe mine acum) - lant uzat inegal. Adica, reglez lantul pe loc, totul ok si pe drum incepe sa scoata niste sunete de zici ca se rupe in doua tot spatele. Cel mai fain este ca la oprire si verificare sa il prinzi jos cu portiunea neuzata. Sta intins ca si cablul de pod, gata sa plezneasca.

 

- Lipsa saiba dintre distantier si etrier. Pe partea dreapta, intre distantorul de la roata si piesa aceea de aluminiu (suportul etrierului ca sa zic asa) este o saiba subtire-subtire de tot. Are cam la 1 mm grosime. Fara ea, freaca discul pe suportul de aluminiu. Cel putin, cand am pus eu disc nou, freca. Noroc ca aveam micro-componenta prin garaj.

 

In rest, nu stiu ce ar mai putea fi - rulmentii, lipsa vaselina intre rulmenti sau pe ax (subtire ca si cauza), lant uzat definitiv (indiferent cat de uns, daca i-a venit sorocul...).

Inca ceva - daca iei alti rulmenti (nu sunt o avere) ia capsati (cu plastic pe laterale). Chiar si la tipul asta mecanicul la care merg eu a insistat sa desfac unul din plasticele laterale si sa mai adaug vaselina la interior. Dupa asta il montezi la loc. Operatiune usoara si safe.

Editat de Popescu_ MihailRaul
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Cred ca am facut o prostie. :lol:

 

Am montat placutele ,iar sigurantele imi tin placutele nu tensionate inspre interior, ci capetele sigurantelor imi sunt peste capetele placutelor.

Ceea ce inseamna ca ele sunt tot timpul in contact cu discul de frana. :lol:

. Merg in 10 min sa le demontez si sa vad rezultatul.

 

 

Merci de pont Raul :what:

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

La yamaha xt pe care o detin folosesc ulei 10w40.semisintetic.am incercat foarte multe tipuri de ulei,atat de masina cat si de motociclete.ce pot sa zic este ca merge cu orice,aproape cu orice.nu e un motor pretentios la calitatea uleiului.dar la maxim 3500-4000 uleiul e jos indiferent de marca.

am incercat uleiuri mai groase,15w40,15w50,20w40.cu ulei mai gros merge cutia mai bine,dar ungerea la motor mai slaba.cel putin la pornire clampaneste si se aude lantul de distributie caraind vreo 30 de sec(lant distributie schimbat de maxim 3000 km).

recomand semisintetic 10w40 pt xt indiferent de temp de afara.cand s-au proiectat motoarele astea nu existau asa uleiuri,si cu asemenea proprietati,deci sincer un manual de 3tb din 1993 spre ex il consider depasit in a recomanda uleiul,in conditiile in care acum se gasesc cu totul altfel de uleiuri din punct de vedere al calitatii si performantelor.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Cred ca am facut o prostie. :lol:

 

Am montat placutele ,iar sigurantele imi tin placutele nu tensionate inspre interior, ci capetele sigurantelor imi sunt peste capetele placutelor.

Ceea ce inseamna ca ele sunt tot timpul in contact cu discul de frana. :what:

. Merg in 10 min sa le demontez si sa vad rezultatul.

Dupa cum ma asteptam, sunetul suspect venea de la placutele montate gresit. Intr-adevar, sigurantele ce le tin le montasem peste placute, ceea ce nu e corect.

 

 

Yzu

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Salutare baieti.

 

Am gasit prin casa cateva chestii care-s facute ptr. Tenere:

  • piulita ax roata spate + saiba grover - noi
  • hand-guard-uri - noi
  • maneta frana fata - folosita
  • maneta ambreiaj - noua
  • inca o piesa mica de plastic care nu stiu de unde este... :what:

 

M-am gandit ca aici gasesc pe cineva care are nevoie de ele. As prefera ca cine le va lua sa le ia toate, sa ma scape de drumuri multe la posta.

 

Pretul il faceti voi. Pe cei interesati ii rog sa-mi trimita mesaj (PM) ptr. a fi siguri ca primesc raspuns.

 

Baieti, nimeni n-are nevoie de piesele astea? Hai cu cererea ca ma'ncurc de ele prin casa...

Editat de A n d y
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Baieti, nimeni n-are nevoie de piesele astea? Hai cu cererea ca ma'ncurc de ele prin casa...

 

As vrea eu piesa aia mica de plastic. Cat vrei pe ea?

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

am nevoie de ele dar nu prea urgent (protectiile mele sunt jerpelite rau si maneta de ambreaj este alt model)... daca te hotarasti sa le donezi vreau sa fiu primul :what: ... achit taxele la Posta Romana ... online (ne sincronizam sa ajungem la posta concomitent ca sa nu faci decat un drum) ... dau 2-3 beri pe la vreo intrunire :lol:

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Buna as avea o intrebare :

 

Am un Yamaha XT600 model 1989 si are o problemaaa

 

Pentru cine a vazut si are capacul la motor e din magneziuu si a mea e rupta nush ce au facut cu ea inainte so cumpar insa akuma curge uleiu pe gaura aiaa si nush cum so fac am incercat si la aparat de sudura si nu se poate sudaaa e MAGNEZIUU nush cu ce sal fac si dupaa ceva sudura am pus si poxipol si dupa vreo 10 pedale sa crapat si aiaa NUSH ce sa fac un sfat daca miati putea daaa MS ! Daca aveti cv solutii si aveti nevoie de poze cum e ruptaa voi face sau bagati ID: zsoltironaldo

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Vizitator _Raul_

Capace de magneziu am auzit doar la Yamaha XT350. Sunt aftermarket si le cumpara cine are bani pentru a schimba capacul stanga care (tampenie maxima) este din plastic.

La astea de 600 (din ce stiu eu) capacele laterale sunt din (dur) aluminiu. Probabil aliat, dar slabe sanse. Cred ca o sudura in argon ar da rezultate. Daca nu, vezi la dezmembrari sau pe Ebay.

Eu nu am inteles unde si ce este rupt la tine acolo, dar cred ca daca ai pune cateva poze ar fi mai usor.

Editat de Popescu_ MihailRaul
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Capacele de motor eu stiu ca nu sunt din duaraluminiu. Ci din Zamac. Un aliaj al aluminiului si zincului cu diverse alte metale, inclusiv magneziu. Trebuie intrebati sudorii profesionisti daca si cum se sudeaza.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Poi problemaa e ca capacul e pus akuma si nush cand il dau jos oricum e plin de lipituri deci nu sar vedea clar ... insaa va spun caa a avut o crapaturaa pe el si cineva a vrut sal sudeze si mai mult lo strikat ca a facut akuma o gaura de 3 cm in capac , am fost si la sudori profesionisti si au spus ca nu se poate sudaa e din MAGNEZIUUU 100% nu din altceva ce ati scris voi si au spus ca acest material nu se poate sudaa ..

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Poi problemaa e ca capacul e pus akuma si nush cand il dau jos oricum e plin de lipituri deci nu sar vedea clar ... insaa va spun caa a avut o crapaturaa pe el si cineva a vrut sal sudeze si mai mult lo strikat ca a facut akuma o gaura de 3 cm in capac , am fost si la sudori profesionisti si au spus ca nu se poate sudaa e din MAGNEZIUUU 100% nu din altceva ce ati scris voi si au spus ca acest material nu se poate sudaa ..

 

E din magneziu 100% asa cum si pastilele de la farmacie au magneziu 100% si cum tzatzele false sunt din silicon (siliciu) 100%. Come on, man. Este un aliaj care contine si magneziu. Daca iti amintesti, la laboratorul de chimie din clasa a VII-a, la capitolul "sa cunoastem elementele tabelului periodic", era un experiment interesant cu magneziul. Profesoara a venit cu o banda metalica foarte moale - magneziu. L-a aprins cu bricheta si acesta a ars spectaculos cu o flacara alba foarte stralucitoare. El in aliaje isi arata calitatile. Capacele sunt din Zamac. Sunt multe tipuri de Zamac cu diferite proportii de magneziu.

http://en.wikipedia.org/wiki/Zamac

http://en.wikipedia.org/wiki/Magnesium_wheels

 

Incearca la dezmembrari, ebay....

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Vizitator _Raul_

Andrei, e ca el. Nu iti mai bate capul...

 

@crosser:

Daca esti din Satu Mare sau apropiere stiu pe cineva care dezmembreaza un XT. Nu trimite prin posta sau curier.

Editat de Popescu_ MihailRaul
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Am ceva probleme cu ambreiajul tenere-ului si n-am reusit sa-l rezolv, asa ca acum imi caut alta motocicleta. Mai exact un XT 600, post '97 sper. Neaparat trebuie sa fie XT pentru ca am luat o gramada de consumabile noi, accesorii si trebuie sa se potriveasca la noul motor. Stie careva vreunul de vanzare prin vestul tarii, la pret ok?

 

In TM am gasit pana acum doar asta. Am fost sa-l vad, era seara si intuneric afara, nu m-am uitat in detaliu la motor/garnituri/etc., am lasat-o pe altadata, pe ziua. Suna ok pt mine, avand in vedere ca n-am stat prea mult langa XT-uri in functiune. Are cateva minusuri, cum ar fi evacuarea trasa aiurea si nr de sub sa, dar rezolvabile relativ usor. Stiu pe cineva priceput care poate sa-mi modifice galeria, sa pozitioneze corect toba. Cum o sa dezmembrez 3YF-ul, m-am uitat in cataloagele de piese si suportul de nr, stop-ul sunt identice, deci pot sa le pun pe ale mele. Alt avantaj la motorul asta sunt rotile. Ar fi super sa am 2 seturi, unul de pe 3YF cu Heidenau K76 care acum au putin peste 3000km si Mitas-urile cramponate pt cand ma incumet sa-l scot pe offroad. Plus ca toba suna foarte bine, are un sunet gros, totusi acceptabil la turatii mici.

 

Ar fi cineva de prin TM dispus sa vina sa-l asculte, inainte sa-l cumpar. Ar ajuta parerea cuiva care stie XT-urile. Nu pe gratis. Pe bere multa si buna :ok:.

Mesaj completat

Am mai gasit unul care ma incanta si mai mult, dar ii cam departe.

http://www.bestbike.ro/yamaha/xt600e/cross...id=4#breadcrumb

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Andrei, e ca el. Nu iti mai bate capul...

 

@crosser:

Daca esti din Satu Mare sau apropiere stiu pe cineva care dezmembreaza un XT. Nu trimite prin posta sau curier.

 

 

 

Ohh sunt din Tg Mures te rogg dami un nr dde telefon sau cv sa vb cu el as platii curieruu tot nu e greu de trimiss e mic si e usorr ... !! Te rogg dami cv date de contact sau vb cu el ms mult !

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Am o nelamurire cu modelele de XT. Din cate am vazut, sunt 3 modele:

- modelul 90-94

yamaha_xt_600_e_1991_2.jpg

 

- modelul 95-96, vad ca are motorul de la 90-94 (cu cablul de ambreiaj pe stanga) si plastice de la 97+

96f4de425eb66e10d7682be88e42b622.jpg

 

- modelul 97-03, cablul de ambreiaj si tija in partea dreapta

yamaha_xt_600_e_2001_2.jpg

 

Cum ii cu modelul intermediar? Este un 90-94 cu plastice mai rotunjite? Din cate am vazut pe catalogul de piese, difera doar forma plasticelor fata de cele pana in '94.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Am o nelamurire cu modelele de XT. Din cate am vazut, sunt 3 modele:

- modelul 90-94

 

- modelul 95-96, vad ca are motorul de la 90-94 (cu cablul de ambreiaj pe stanga) si plastice de la 97+

 

- modelul 97-03, cablul de ambreiaj si tija in partea dreapta

 

Cum ii cu modelul intermediar? Este un 90-94 cu plastice mai rotunjite? Din cate am vazut pe catalogul de piese, difera doar forma plasticelor fata de cele pana in '94.

 

 

http://www.rallye-tenere.net/Stammbaum.htm

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

 

Merci de link. Explica cum ii cu cele pana in 95.

Am lamurit-o si cu urmatoarele. In '96 s-a facut un model cu versiunea noua de plastice/cadru dar cu motorul de pe varianta 89-95. Dupa 97 s-a schimbat si motorul.

Vroiam sa gasesc exact, pt. ca pe louis de ex. unele accesorii cum ar fi cricul central nu apare pt modelul pana in 95. Doar la cele de dupa. Am gasit pe site-ul celor de la SW MOTECH ca este acelasi cric pentru toate. La fel si cu Hepco & Becker, au suporturile de bagaje pentru ambele modele.

Cricul si suportul de bagaje de la H&B is primele chestii care se adauga dupa ce-mi iau un XT.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Am si eu o nelamurire cu scimbul de ulei la o Yamaha xt 550 (cu rez ulei in cadru). Am schimbat filtru+ulei conform manualului(1,9 L) , dar cand am verificat nivelul tot dupa manual am constatat ca e f. mic nivelul la ulei, sub minim. Suprafata pe care era motorul era dreapta, asa ca am mai pus ceva ulei, undeva pe la 2l in total cred. Dupa ce am pornit motorul am observat ca scoate fum negru pe accelerare, fapt care nu se intampla mai demult. Acum eu ma intreb: Care naiba sa fie problema ca nu reusesc sa am nivelul corect cu cantitatea de ulei din manual?

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Dupa ce am pornit motorul am observat ca scoate fum negru pe accelerare, fapt care nu se intampla mai demult.

 

Ai schimbat cumva modelul uleiului?

 

Acum eu ma intreb: Care naiba sa fie problema ca nu reusesc sa am nivelul corect cu cantitatea de ulei din manual?

 

Si la a mea intra vreo 3 litri in loc de 2.7 litri cum zice la manual. Asta daca ma iau dupa nivelul masurat la joja. Nu stiu de ce e asa dar eu ma iau dupa joja, nu dupa cantitate. Daca ai mai mult ulei nu e un capat de tara. Il va arunca prin epurator in cutia filtrului de aer. Presupunand ca la XT500 e la fel ca la restul XT-urilor de 600+....

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Vizitator
Răspunde la acest topic...

×   Alipit ca text avansat.   Restituie formatare

  Doar 75 emoji sunt permise.

×   Linkul tău a fost încorporat automat.   Afișează ca link în schimb

×   Conținutul tău precedent a fost resetat.   Curăță editor

×   Nu poți lipi imagini direct. Încarcă sau inserează imagini din URL.

 Share

  • Navigare recentă   0 membri

    Nici un utilizator înregistrat nu vede această pagină.


MOTOCICLISM.ro
Grup Facebook: +36000 membri
Înscrie-te în grup
Discutii despre motociclism pe Facebook
 
BIKESHOP.ro
Grup Facebook: +18000 membri
Înscrie-te în grup
Anunturi de vanzare - cumparare pe Facebook.


×
×
  • Creează nouă...