Sari la conținut

Povestea unui scrambler


mcozma
 Share

Postări Recomandate

Totul a inceput anul trecut, can am gasit pe forum un Suzuki DR 650 pe care fostul proprietar dorea sa-l dezmembreze. Din fericire nu apucase sa vanda inca nimic din el, asa ca am avut o baza buna de plecare pentru proiectul care mi se invartea prin cap. Iarna care urma avea sa fie lunga si trebuia sa imi ocup timpul cu ceva.

In ciuda aspectului "straniu", sub cele cateva carene ponosite se gasea un motor in toate mintile lui, care a reusit sa porneasca dupa cateva pedale zdravene, chiar daca statuse mult timp in ploaie, iar alimentarea cu benzina a fost facuta dintr-o sticla de plastic.

 


» Post actualizat in 07 Jun 2017 10:28

Am incarcat totul in duba, atat motocicleta cat si partile compunente aflate in diverse stadii de dezmembrare/demontare sau ambalate frumos in pungi de plastic.

Odata ajuns acasa am varsat totul in curtea proprie si am purces la "recarosarea" atelajului in vederea imortalizarii momentelor de debut

post-71056-0-76775300-1496830722_thumb.jpg

post-71056-0-91647700-1496831172_thumb.jpg

post-71056-0-40496100-1496831191_thumb.jpg

post-71056-0-38773200-1496831211_thumb.jpg

post-71056-0-96590100-1496831237_thumb.jpg

post-71056-0-36250000-1496831300_thumb.jpg

post-71056-0-04771000-1496831312_thumb.jpg

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Au urmat cateva luni bune de munca pe parcursul carora s-au clarificat multe aspecte tehnice, functionale si estetice astfel incat imaginea finala de ansamblu sa fie transpusa in realitate. Ideile principale au fost ca modificarea sa fie in integime reversibila, iar reglemetarile legale sa fie respectate respectate astfel incat sa permita circulatia pe drumurile publice fara teama de Politie sau RAR, iar ITP-ul sa fie trecut oricând fara probleme.

 

Am pastrat dimensiunile originale ale anvelopelor, rotile au fost sablate si vopsite in camp electrostatic in intregime si apoi incaltate cu cauciucuri Continental TKC. Bonus: camere noi si plumbi de echilibrare.


» Post actualizat in 07 Jun 2017 11:02

Cadrul a beneficiat de o sedinta de striptease, pregatit pentru montarea noilor elemente specifice scramblerului, iar rezervorul a fost adaptat la noul cadru. Dupa care au fost expediate la sablare si vopsire in camp electrostatic, impreuna cu marea majoritate a pieselor metalice.

 

Farul si stopul beneficiaza de tehnologie LED, avand semnalizarile integrate, asa ca un eventual contact cu planeta sa nu produca pagubele cunoscute semnalizatoarelor externe.

 

Am optat pentru înlocuirea ambreiajului vechi prin cablu cu varianta hidraulica, actionarea acestuia din urma fiind infinit mai usoara. In pereche a venit si noua pompa de frana, iar toate conductele au fost inlocuite cu unele noi, cu insertie metalica. Discurile si placutele de frana au fost expediate la fier vechi si altele noi le-au luat locul. Etrierii au fost sablati, vopsiti cu vopsea rezistenta la temperatura inalta si servisati cu garnituri noi.

post-71056-0-18330900-1496832540_thumb.jpg

post-71056-0-02258400-1496832557_thumb.jpg

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Felicitari pentru proiect! Vinzi carenele? :)


» Post actualizat in 07 Jun 2017 11:05

Eventual si rezervorul.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Cadrul a iesit foarte frumos. Etrieri parca nu prea se pupa cu nuanta aia.

Editat de Endurache
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Se vinde totul, atat motocicleta cat si piesele ramase.

Am alt proiect in asteptare


» Post actualizat in 07 Jun 2017 11:08

Din pacate e foarte greu, daca nu imposibil sa gasesti vopsea termorezistenta in diferite nuante. E adevarat ca negrul merge la orice, asa ca se pot vopsi usor

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Aripa imensa de plastic a fost trimisa la odihna si alta minimala i-a luat locul.

Rezervorul, aripa de fata si aparatorile laterale au fost vopsite clasic, alb perlat. Am pastrat culorile din CI.

Am inlocuit rulmentii rotilor precum si rulmentii cu ace si capacele de protectie ale basculei spate, aceastea din urma cu piese de origine.

Amortizoarele fata au fost servisate, arcurile intarite si uleiul upgradat la 15W pentru o suspensie mai ferma. Suspensia fata a fost coborata 3-4 cm, cam cat a permis ghidonul

Instalatia electrica a fost refacuta pe baza celei initiale, am montat conectori noi unde a fost cazul.

Am inlocuit claxonul, panoul de sigurante (care a fost relocat sub sa si beneficiaza de LED-uri martor pentru sigurante arse), kilometrajul in varianta mini cu martori LED, oglinzile rabatabile, busonul si robinetul rezervorului de benzina, mansoanele de ghidon, cablul decompresorului si alte multe si nenumarate maruntisuri functionale sau estetice. sa nu uit de suruburile noi din inox, cele vechi au fost un cosmar sa fie desfacute.


» Post actualizat in 07 Jun 2017 11:20

Vine si poza de ansamblu la sfarsitul povestii


» Post actualizat in 07 Jun 2017 11:28

La motor nu am facut interventii sau reparatii, fiind aplicat principiul: daca nu e stricat nu il repara. Nu a beneficiat de sablare sau vopsire, asa ca patina timpului e prezenta. Am facut reglajele de rigoare la supape, si dupa indepartarea capacelori de vizitare am constatat ca totul arata foarte bine in chiulasa. Nu exista zgomote suspecte in functionare si nu da fum, lucru pe care l-am constatat inca de când am cumparat agregatul si care pentru mine reprezinta unul din criteriile principale de achizitie..

 

Cateva zile le-am petrecut pentru a regla carburatorul astfel incat sa functioneze corect cu filtrul de aer sport si toba aftermarket, dar cu db-killer. Acesta din urma se poate scoate pentru a avea un sunet mai gutural, dar eu prefer cativa decibeli in minus. Dupa multe incercari, cea mai buna setare am obtinut-o cu un jigler principal de 145. Pornirea la pedala necesita aplicarea corecta a procedurii, dar asta face parte din farmecul scramblerelor. Lipsa electromotorului are un avantaj neasteptat, exista suficient spatiu pentru a regla surubul de aer (sau mai corect spus benzina) pentru regimul de pornire si ralanti.


» Post actualizat in 07 Jun 2017 11:35

Fotografii cu rezultatul final.

 

Per total am obtinut o reducere de vreo 30-35 kg a agregatului. Se simte fantastic la manevrabilitate, parca esti pe bicicleta.

A, si se ridica usor pe o roata doar din acceleratie. Trebuie mare atentie la pornire.

 


» Post actualizat in 07 Jun 2017 11:37

Am avut montat un stop de genul, dar l-am rupt la descalecare. Cel montat acum e protejat si impotriva rider-ului X-(

post-71056-0-07924400-1496834243_thumb.jpg

post-71056-0-06903000-1496834263_thumb.jpg

post-71056-0-09328700-1496834881_thumb.jpg

post-71056-0-86236700-1496835230_thumb.jpg

post-71056-0-25768500-1496835246_thumb.jpg

post-71056-0-08320900-1496835263_thumb.jpg

post-71056-0-19815800-1496835276_thumb.jpg

post-71056-0-38075400-1496835297_thumb.jpg

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

De la unul care zilnic e pe BikeExif, TheBikeShed sau Pipeburn.... KUDOS !

 

Imi place ce a iesit. Mult de tot.

 

Spune-mi, te rog daca majoritatea operatiunilor a fost facuta in-house, de tine si cam ce suma ai investit per total.

 

Am ganduri asemanatoare :D

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Motocicleta arata super!!! Felicitari! Intrebarea este, cum trece de RAR, avand in vedere modificarile aduse? Necesita omologare individuala, sau alte proceduri? Intreb, pentru ca stiu cat de obtuzi pot fi cei care lucreaza in institutia aia...

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Motocicleta arata super!!! Felicitari! Intrebarea este, cum trece de RAR, avand in vedere modificarile aduse? Necesita omologare individuala, sau alte proceduri? Intreb, pentru ca stiu cat de obtuzi pot fi cei care lucreaza in institutia aia...

 

la mine (cafe) au stat de capul meu vreo 1 ora si la final s-au legat de semnalizari si lampa stop (led)... retinut actele si revenit cu semnale "omologate"

 

PS: au cautat inclusiv pozele motocicletei din 2006 cand a venit in RO si a facut CIV si ITP, si au comparat cu starea actuala a fierului.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Superba realizare, bravos ! Cea mai tare piesa ... farul cu semnalizare, protejat de minuscula aripa. Succes la intalnirea cu autoritatile romane, care daca nu sunt idioti sunt spagari ... sau ... si una si alta.

Dupa ce il vinzi (apropos, cu cat ?) sa ne tii la curent cu urmatoarele proiecte.

Spor la treaba.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Motocicleta arata super!!! Felicitari! Intrebarea este, cum trece de RAR, avand in vedere modificarile aduse? Necesita omologare individuala, sau alte proceduri? Intreb, pentru ca stiu cat de obtuzi pot fi cei care lucreaza in institutia aia...

Conform reglementarilor in vigoare nu se mai solicita certificat de autenticitate emis de RAR, ci doar ca ITP-ul sa fie valabil. ITP-ul se acorda atata timp cat nu exista modificari structurale ale dimensiunilor si performantelor vehiculului. deci atata timp cat anvelopele sunt cele trecute in cartea de identitate, luminile si claxonul functioneaza corespunzator iar franele sunt eficiente si nu exista modificari la ele, orice motocicleta tece ITP-ul. La masini este alta discutie.

Preventiv, ideea principala a fost ca modificarile sa fie reversibile, deci oricand se pot monta componentele originale pe motocicleta.

Nu cred ca o lampa stop cu LED duce la retinerea talonului, atata timp cat functioneaza normal. Tehnologia evolueaza si trbuie sa tinem pasul cu ea.

» Post actualizat in 07 Jun 2017 19:11

Superba. Felicitari pentru munca depusa

 

Intrebare : Rotile unde le-ai vopsit in Bucuresti ?

 

 

Bafta

Toate componentele au fost sablate si vopsite in Bucuresti. Exista mai multe variante, dar cele mai ieftine nu sunt si cele mai bune. Intrucat am dorit calitate, a trebuit sa platesc mai mult. Daca doresti detalii vorbim in privat.

» Post actualizat in 07 Jun 2017 19:11

Conform reglementarilor in vigoare nu se mai solicita certificat de autenticitate emis de RAR, ci doar ca ITP-ul sa fie valabil. ITP-ul se acorda atata timp cat nu exista modificari structurale ale dimensiunilor si performantelor vehiculului. deci atata timp cat anvelopele sunt cele trecute in cartea de identitate, luminile si claxonul functioneaza corespunzator iar franele sunt eficiente si nu exista modificari la ele, orice motocicleta trece ITP-ul. La masini este alta discutie.

Preventiv, ideea principala a fost ca modificarile sa fie reversibile, deci oricand se pot monta componentele originale pe motocicleta.

Nu cred ca o lampa stop cu LED duce la retinerea talonului, atata timp cat functioneaza normal. Tehnologia evolueaza si trbuie sa tinem pasul cu ea.

» Post actualizat in 07 Jun 2017 19:11

Toate componentele au fost sablate si vopsite in Bucuresti. Exista mai multe variante, dar cele mai ieftine nu sunt si cele mai bune. Intrucat am dorit calitate, a trebuit sa platesc mai mult. Daca doresti detalii vorbim in privat.

» Post actualizat in 07 Jun 2017 19:17

Superba realizare, bravos ! Cea mai tare piesa ... farul cu semnalizare, protejat de minuscula aripa. Succes la intalnirea cu autoritatile romane, care daca nu sunt idioti sunt spagari ... sau ... si una si alta.

Dupa ce il vinzi (apropos, cu cat ?) sa ne tii la curent cu urmatoarele proiecte.

Spor la treaba.

Multumesc tuturor pentru aprecieri.

Pentru vanzare exista topic separat.

In curte mai am o Yamaha XJ 750 si ma gandesc sa ma apuc de lucru la ea. Inca nu am definit stilul, mi se invart mai multe idei prin cap

Ma apuc serios de modificat motociclete (scrambler, cafe racer, tracker, bobber), asa ca daca sunt doritori putem sta de vorba. Exisata posibilitatea sa lucrez cu materialul clientului sau sa aduc la comanda ce se doreste. Important este sa existe rabdare, nu se face totul batand din palme, iar calitatea are un pret.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Conform reglementarilor in vigoare nu se mai solicita certificat de autenticitate emis de RAR, ci doar ca ITP-ul sa fie valabil. ITP-ul se acorda atata timp cat nu exista modificari structurale ale dimensiunilor si performantelor vehiculului. deci atata timp cat anvelopele sunt cele trecute in cartea de identitate, luminile si claxonul functioneaza corespunzator iar franele sunt eficiente si nu exista modificari la ele, orice motocicleta tece ITP-ul. La masini este alta discutie.

Preventiv, ideea principala a fost ca modificarile sa fie reversibile, deci oricand se pot monta componentele originale pe motocicleta.

Nu cred ca o lampa stop cu LED duce la retinerea talonului, atata timp cat functioneaza normal. Tehnologia evolueaza si trbuie sa tinem pasul cu ea.

Multumesc pentru informatii si mult succes cu noile proiecte. Te rog sa ne tii la curent. Cine stie.. poate imi vine vreo idee cu XT-ul meu... :)

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Vizitator
Răspunde la acest topic...

×   Alipit ca text avansat.   Restituie formatare

  Doar 75 emoji sunt permise.

×   Linkul tău a fost încorporat automat.   Afișează ca link în schimb

×   Conținutul tău precedent a fost resetat.   Curăță editor

×   Nu poți lipi imagini direct. Încarcă sau inserează imagini din URL.

 Share

  • Navigare recentă   0 membri

    Nici un utilizator înregistrat nu vede această pagină.

×
×
  • Creează nouă...