Sari la conținut

Yamaha XVS 650 Dragstar probleme incarcare


Postări Recomandate

  • Răspunsuri 66
  • Created
  • Ultimul Răspuns

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Posted Images

Atunci nu ai incotro si trebuie sa verifici statorul, vezi ca sunt o tona de explicatii ce si cum. Daca da bine inseamna ca ai o buba la regulator sau in mufa pana la el.

Statorul plus mufa le verifici rapid daca faci rost de un cleste de curent pe care-l pui pe cele trei faze ce vin de la generator. Ar trebui sa ai cam 16-17A pe fiecare incepand cu 2500 ture (asta apropo de generatorul de curent)

De unde esti? Poate este dispus cineava sa-ti dea de proba regulatorul lui.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

vezi cati wati are becul ala. h4 iti spune ce forma are. Puterea e scrisa pe el. Exista modele la peste o suta de wati in timp ce majoritatea mobrelor anu nevoie de 55/60 iar unele folosesc si sub 55w


» Post actualizat in 28 Jul 2017 10:51

 

 

 

@vlad58

saracul generator el produce tensiune.

 

Daca ai un releu in care o faza e arsa pe "deschis" adica nu da la masa dar nici nu mai da in circuit - vei avea curent zero prin ea si de aia nu se face masuratoare cu cleste de curent in situatii de felul asta........

Editat de ZIDU'
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Deci am voie sa-mi spun parerea?

 

"saracul generator el produce tensiune"

Caracteristica principala folosita la acest generator este curentul constant pe plaja de tensiune alocata (ca doar nu-i perfect) deci e generator de curent constant, ce sa fac eu daca asta e termenul consacrat. A se vedea inclusiv link-ul lui B.B

 

Nu faci masuratoarea in astfel de situatii asa pentru ca nu vrei tu altfel ai impuscat doi iepuri dintr-un foc.

Daca pe o faza nu ai curent cel mai pobabil in ordinea gravitatii:

-contact in mufa imperfect

-cablajul din interiorul regulatorului intrerup (lipitura ce a cedat) mai putin ARS PE DESCHIS pentru ca o dioda cand crapa face scurt.

-stator intrerupt


» Post actualizat in 28 Jul 2017 11:10

Ps

Apropo daca stii valoarea initiala a curentului generatorului pe alternativ la masuratoarea cu clestele de curent iti dai seama daca nu ti s-a demagnetizat volanta

Editat de vlad58
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

mult mai simplu sa faci masuratoarea in tensiune, asa cum iti spune manualul care iti ofera si valorile de referinta.

 

notiunea de generator de curent este in continuare un lucru pe care trebuie sa il intelegi si in plus diferenta intre un generator de curent si unul de tensiune. Ar fi offtopic sa iti explic aici.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

mult mai simplu sa faci masuratoarea in tensiune, asa cum iti spune manualul care iti ofera si valorile de referinta.

 

notiunea de generator de curent este in continuare un lucru pe care trebuie sa il intelegi si in plus diferenta intre un generator de curent si unul de tensiune. Ar fi offtopic sa iti explic aici.

Uite ce-ti zice manualul Yamaha nu Haynes (pentru XV500)

 

post-81635-0-59437000-1501246085_thumb.png

 

A se observa curba de curent ce se limiteaza pe o plaja laraga de turatie.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Vlad, citeste definitia sursei de curent si lasa-ne in pace cu prostia asta. Sursa de curent e o notiune in electronica si nu are nici o aplicabilitate in electrotehnica. Si nici o relevanta in discutia asta.

Daca vorbesti de chestii mecanice care se invart absolut toate sunt generatoare de tensiune si curent, poti sa scrii si invers, generatoare de curent si tensiune, in sensul larg asta produc, curent electric. Asta n-are nici o legatura, din nou, repet, cu notiunea de sursa de curent si nici o legatura cu discutia prezenta despre incarcare unei baterii la motocicleta pe motocicleta.

 

Cat ne certam aici putea oare deschizatorul de topic sa masoare tensiunea pe infasurari si sa exluda asta? Putea. A facut-o? Nu.

 

 

Orice saracie de generator o sa limiteze curentul la un moment dat ca nu-i sursa ideala sa-ti dea curent infinit. Constructiv se limiteaza, o ia dracu fizic. Ce zici tu acolo nu are nici o relevanta.

Sursa de curent este acea sursa care iti mentine un curent constant intr-un circuit chiar daca tensiunea variaza, aia e sursa de curent si e mai mult un concept teoretic.

Aia se face cu tranzistori nu cu un generator cu magneti permanenti si bobine, plm

Editat de B.B.
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Graficul contine caracteristica de curent la iesirea din releul regulator de tensiune si spune ca puterea maxima ar fi generata intre 6 si 8 mii de ture. Pagina aia din haynes ridica mari semne de intrebare. In grafic curentul maxim ajunge la aproape 27A in timp ce putin mai jos mentioneaza ca releul regulator suporta 20 A. Undeva e o greseala si asta ridica semne de intrebare asupra informatiei.


» Post actualizat in 28 Jul 2017 13:02

https://www.manualslib.com/download/833178/Yamaha-Xvs650.html

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

B.B

Este ca vorbesti din auzite si nu lucrezi in domeniu aplicatii in electrotehnica?

Cea mai frecventa incarcatoarele inteligente.

 

Dar presupun ca acest post este off si o sa ramana al tau.

 

@ZIDU'

Am specificat ca nu este Haynes

post-81635-0-91022300-1501247544_thumb.png

 

Sa stii ca in electronica orice banda de trecere este socotita la 0,7, nu poti ignora ca ai curent aproxinativ constant (nu este generator de curent perfect) intre 2500 si 8000 de ture.

Dar ce sa mai vorbim, faptul ca-ti da o diagrama de curent nu-ti zice nimic pentru tipul de generator?

Editat de vlad58
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Cred ca graficul de sus e un exemplu bun de saturare, din cauza asta se limiteaza curentul produs de alternator.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

aia este o diagrama pentru a putea evalua puterea disponibila in functie de turatia motorului. Atata tot.

Singura informatie pe care as incerca sa o folosesc este valoarea rezistentei infasurarilor statorului. (vezi neclaritatea intre valoarea nominala a releului si ce se vede pe grafic).

 

@vlad58

Ca sa scapi o data de ideea asta cu sursele de curent - imi cer scuze anticipat pt offtopic :

- o sursa de curent este entitatea care poate impune un curent la bornele sale indiferent de circuitul exterior. O sursa ideala de curent poate face asta pentru absolut orice circuit exterior (nu exista asa ceva in realitate, e doar un concept) O astfel de sursa - sa spunem de 1A - ar genera curentul asta inclusiv prin izolatori, prin absolut orice. O sursa reala de curent poate mentine curentul dorit pentru o plaja data de sarcini plasate la bornele ei.

- Un grafic al unei surse de curent ar fi curent vs sarcina, aratand plat in zona de functionare ca sursa de curent si depinzand de sarcina in afara valorilor de sarcina mentionate (in mod evident tensiunea la bornele lui ar varia pentru a produce curentul ala in plaja de sarcini mentionata)

- Graficul prezentat in manualul ala indica curentul (si implicit puterea) disponibil in functie de turatie. Parametrul controlat de releu este tensiunea si ea ramane constanta in circuit- dupa releu (sa nu aud despicarea firului in 14 pe subliectul 13.8 - 14.4). tensiunea intre generator efectiv si releul regulator de tensiune este variabila, depinzand de turatie. Curentul pe care il vezi tu constant acolo depinde de rezistenta interna a fazelor si a releului regulator. Ca sa te lamuresti - Adauga in serie pe fiecare faza niste rezistori de putere si vei observa ca ai un curent mai mic decat aveai inainte (deci curentul depinde de sarcina exterioara si evidentiaza faptul ca nu avem de aface cu o sursa de curent ci cu una de tensiune.)

 

Acum pentru ultima data:

- deschide topic despre generatoare in sectiunea corecta si voi muta acolo posturile astea care contin offtopic. Nu ma deranjeaza o dezbatere argumentata inteligent (nu ce faci tu aici) dar ma deranjeaza profund atitudinea de tipul celei pe care o ai, cu sustinerea unor subiecte pe care le-ai invatat prost, le-ai uitat sau nu le-ai stiut niciodata.

- Renunta la offtopic doar de dragul de a acumula posturi. nu ajuta pe absolut nimeni si nici pe initiatorul topicului - despicarea firului in 14 pe subiecte lipsite de importanta in rezolvarea problemei lui (si aici intra si discutia despre surse de curent) Ma gandesc ca ai nevoie de o pauza in activitatea pe forum

Editat de ZIDU'
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Da, asta era ideea oricat am tura-o noi nu produce mai mult CURENT.

Bai ai innebunit lumea. Nici un rahan din lumea asta nu o sa produca mai mult curent pt ca se limiteaza constructiv. Spirele alea au o grosime, magnetii aia au o masa, nu ai cum sa rotesti pana la infinit si chiar daca ai roti s-ar topi spirele si tot n-ai obtine curent infinit.

Ti-a scris Zidu mai sus ce e sursa de curent, tu chiar nu pricepi.

In practica la o masina sau o motocicleta NICI NU E CONCEPUT sa exite o sursa de curent pentru ca ar prajit tot pe-acolo. Tu chiar nu pricepi ca o sursa de curent are alte aplicatii si printe alea nu sunt alimentare motocicletelor?

Nu, rahanul de redresor automat nu e o sursa de curent, pune dracu un ampermetru inseriat cu bateria la incarcat si o sa vezi ca pe masura ce se incarca bateria curentul scade, daca ar fi o sursa de curent ar fierbe bateria sau ar lua el foc.

 

da, nu lucrez in domeniu dar am studii in domeniu si ma dor ochii cand citesc imbecilitati, desi nu ar trebui sa ma intereseze.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

 

Salut.

 

Am intampinat o problema cu dragstaru meu pe care il detin de 2 ani jumate. De 2 luni imi face niste probleme ,aproape ma lasat in drum de 2 ori. Baterie moarta. Varta cumparata acum 6 luni. Cu motorul oprin bateria are 12.7 V. La relanti cu toti consumatorii opriti voltaju este undeva la 13.9 -14V iar amperajul undeva la 1.0 - 1.5 A. In momentul in care o acelerez voltajul ramane lafel sau creste cu 0.1 - 0.2 V dar amperaju scade sub 1A ceea ce e ciudat tare. In momentu in care aprind farul Ampermetru imi indica -3A iar Voltmetrul undeva la 12.4 V. Iar in momentul in care accelerez voltajul ajunge cu greu la 13 V iar amperajul creste la - 0.1 A dar nu trece pe +. Ca sa nu imi pape bateria sa raman pe drumu sunt obligat in momentul de fata sa merg cu farul stins ceea ce nu imi ofera deloc un sentiment de siguranta :bike-037:. De la ce poate sa fie... releu de incarcare, scurt, un fir deslipit pe la far?

 

Video cu Ampermetru:

 

 

 

 

 

Salut,

Problema ta nu se rezolva pe forum, pentru ca:

1. Montajul aparatului in circuit nu este cel corect.

2. Datele furnizate de tine nu sunt edificatoare, practic sunt incorecte.

3. Defectiunea se incadreaza intr-o alta secventa de diagnosticare care necesita alte echipamente adecvate domeniului electric/electronic moto.

Solutie: contact cu un atelier specializat diagnosticare si reparare echipamente si instalatii electrice auto/moto.

Numai bine,

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Omului i s-au dat suficiente sfaturi pertinente de când a inceput acest topic, acum e problema lui ce face cu ele. Daca le punea cap la cap rezolva problema pana acum sau măcar afla care e. Poate n-are timp, da in nici un caz nu se poate spune ca nu a fost ajutat.

Editat de B.B.
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

@dedant68 - problema prezentata este exact genul de problema care se rezolva de pe forum. Dupa ce aflam rezultatele investigatiilor recomandate putem merge mai departe daca este nevoie. Nu are nevoie de nimic altceva in afara unui multimetru comun in stare decenta

 

@ yo4hgx renunta la jigniri. Nu iti sta bine si nu ajuti deloc.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Nu esti om de cuvant, ai promis ca faci curatenie dar ai sters ca de obicei ce ti-a convenit .

It mai explic inca o data poate totusi pricepi ce e gresit in afirmatia ta de care esti atat de obsedat si nu stii cum sa dregi busuiocul ca sa cazi in picioare.

 

hmmm, atentiune mare de tot. Tensiunea este aceeasi pe doua ramuri conectate in paralel; generatorul ala e generator de tensiune, nu de curent, altfel ar fi jale, curentul prin cele doua ramuri in paralel depinde de rezistenta lor

Deci vorbim de doua generatoare unul de tensiune care este bateria (cu rezistenta ei interna si tot dichisul aferent teoriei) si un generator de curent cu plaja de functionare de 0-14,xxV (limita de sus corespunde valorii in care intra suntul regulatorului de tensiune), turatia de curent "stabil" intre 2500-8000 ture, exemplu dat de mine.

Revin si tot revin la ce sa avem "atentiunea"? Unde-i "jalea"? Avem pe intelesul tuturor un acumulator si un incarcator mai simplu nu se poate. Cand curentul cerut este mai mare ca cel furnizat de incarcator avem probleme daca se manifesta pe termen lung.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

ceea ce am scris eu acolo are sens impreuna cu postul anterior, la care ma refeream, atragand atentia asupra unei exprimari defectuase.

Sistemul electric al unei motociclete nu contine generator de curent. Nu mai insista te rog, ti-am explicat deja cum sta treaba acolo. Inca o data te rog sa deschizi topic separat daca ai nevoie de explicatii suplimentare. Jalea provine din despicarea inutila a firului in 14 fara legatura cu topicul in cauza (totul ar putea fi abordat elegant intr-un topic dedicat). Pe un topic in care omul vrea sa rezolve o problema trebuie sa ramanem la subiect, cu secvente clare si eficiente de troubleshooting, pentru a permite cuiva fara cunostinte de specialitate sa rezolve necazul.

 

Bateria - corect este sa o denumim acumulator - si asa devine evident rolul ei - functioneaza atat ca sursa de tensiune cat si pe post de consumator. Asta este ceea ce a observat initiatorul topicului facand masuratori de curent. Atunci cand voltajul din circuitul electric este sub voltajul nominal al bateriei (care este dependent de starea ei de incarcare) - bateria va fi sursa de tensiune si va exista un curent pe firele legate la bornele ei (curent care poate varia intre cativa mA daca tensiunile sunt aproximativ egale si curentul maxim pe care il poate suporta bateeria - in functie de tipul si capacitatea ei - pt 12Ah plumb acid avem intre 140 - 170 A. Evident valoarea maxima care se atinge este minimum intre curentul maxim de pornire a bateriei si curentul cerut de instalatia motocicletei - la pornire.)

Atunci cand ansamblul alternator+releu regulator - un generator de tensiune stabilizat - asigura o tensiune mai mare decat cea a acumulatorului - sensul curentului prin firele care ajung la bornele acumulatorului se schimba iar curentul pe care il observam este un curent de incarcare a acumulatorului (valoarea lui depinde de starea de incarcare a acumulatorului (diferenta de tensiune intre tensiunea la borne in regim de repaos si cea generata de alternator), rezistenta interna a acumulatorului, ).

 

In situatii de avarie, ca cea descrisa mai sus, se poate intampla ca generatorul de tensiune sa nu poata mentine tensiunea necesara din diverse motive si aici vine secventa de troubleshooting. Pentru un alternator cu magnet permanent:

masuratorile infasurarilor - pentru a ne asigura ca nici una nu are scurtcircuit catre masa (ohmetru intre fir infasurare si masa) sau ca nu are spire in scurtcircuit - masuratorile cu ohmmetru intre firele de la infasurari si compararea cu valorile date de manual.

Evaluarea excitatiei - adica a magnetului permanent - se face doar dupa ce ai evaluat infasurarile (statorul in cazul asta). Se foloseste masuratoarea in gol, pentru a nu depinde de alte elemente de circuit. Voltajul masurat intre faze depinde in mod direct de intensitatea campului magnetic, numarul de spire (care il stim de la pasul anterior ca e ok) si turatia motorului (de aia masuram la turatia specificata in manual sau cunoscuta de la generatoare asemanatoare). Daca spirele sunt ok si turatia e ok singurul vinovat poate fi magnetul, rotorul, care nu asigura fluxul magnetic necesar.

Daca generatorul de tensiune este in regula si in continuare tensiunea dupa regulator nu este la valoarea corecta - pot fi doua cauze: Fie regulatorul de tensiune are probleme (este un regulator rectificator, are si functie de redresare si - uimitor- nu e releu deloc) - problemele pot fi date de defecte interne sau periferice - mufe oxidate intrare / iesire, contacte imperfecte, fie circuitul extern are cerinte de putere prea mari, ce nu pot fi asigurate de generator (bec prea mare, scurt pe undeva, baterie descarcata - vezi mai sus ca poate fi consumator).

 

Acum - dece nu e corect sa faci masuratori de curent intre alternator si regulator - curentul in punctul asta depinde de foarte multi factori - tensiunea generata de alternator (care depinde de magnet(rotor), spire (stator), turatie motor), starea mufei catre regulator, starea interna a regulatorului, starea legaturii la masa a regulatorului, cerinta externa a circuitului motocicletei. In plus nu ai nici o valoare de referinta care sa iti suna daca ceea ce masori are vre-o semnificatie.

 

Exemplu depanat aseara: Motoreta cu un comportament absolut identic cu cel mentionat la inceputul topicului - cadere de voltaj la bornele bateriei cand aprinzi farul. 14 cu far stins si 12.4 cu el aprins. Alternatorul ok la masuratori, mufa de intrare in stabiliator cu aspect suspect Nu arsa dar clar cu ceva oxid pe contacte. Spray de contact inainte de a sapa mai departe - era 10 noaptea. Inca o masuratoare de tensiune la bornele bateriei, lla 3500 rpm - totul perfect - 13.8 - 14 cu far stins sau aprins, fara probleme - a scapat ieftin (era un model de mobra cu probleme cunoscute pe la rotoare.... sar magnetii)

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

@ ZIDU

Cand am afirmat in urma cu doua luni ca esti paralel de domeniul electric te-ai suparat, dar se pare ca tu continui sa demostrezi si sa argumentezi ce am spus.

De retinut!!

Pe a stabili o data dupa 3 pagini, ALTERNATORUL ESTE UN GENERATOR SINCRON DE CURENT !!!!! Nu o sa ia foc nimic in instalatie nu mai aberati cu exemple puerile, pentru ca odata cu cresterea turatiei si a frecventei de magnetizare, alternatorul se satureaza si valoarea curentului se AUTOREGLEAZA la o valoare care este nepericuloasa, si de aceea nu se impune un REGULATOR DE CURENT, practic in instalatia electrica moto/auto exista numai regulatorul de tensiune.

Nu confundati generalorul de curent/alternatorul cu generator de tensiune actionat de motor termic tip Honda s.a.m.d pentru U=230V c.a , 50 Hz SI EX. 6500 W, care este tot un generator de curent + un stabiliaztor de tensiune.

Cand o sa am timp o sa deschid un topic dedicat pentru:

-alternatoare moto;

-sursa de tensiune;

-sursa de curent;

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Astept cu nerabdare si voi muta o parte din posturile de aici acolo. Poti extinde subiectul la toate tipurile de alternatoare si generatoare. Am sa te rog sa sustii cu argumente clare si documentate fiecare afirmatie pe care o faci, inclusiv confuzia mentionata :haha: .

 

 

Pana acunci va rog sa ignorati afirmatiile eronate din postul de mai sus - le lamurim pe topicul dedicat.

 

 

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Astept cu nerabdare si voi muta o parte din posturile de aici acolo. Poti extinde subiectul la toate tipurile de alternatoare si generatoare. Am sa te rog sa sustii cu argumente clare si documentate fiecare afirmatie pe care o faci, inclusiv confuzia mentionata :haha: .

 

 

Pana acunci va rog sa ignorati afirmatiile eronate din postul de mai sus - le lamurim pe topicul dedicat.

Abia astept sa deschida Nelu topicul respectiv ca sa nu mai tot stergi contraargumentele ce demoleaza "teoriile" tale si daca tot ai mai bagat niste Off-uri ce bininteles le vei muta. iti mai tai din elen cu niscaiva contraargumente

 

"Atunci cand ansamblul alternator+releu regulator - un generator de tensiune stabilizat - asigura o tensiune mai mare decat cea a acumulatorului - sensul curentului prin firele care ajung la bornele acumulatorului se schimba iar curentul pe care il observam este un curent de incarcare a acumulatorului (valoarea lui depinde de starea de incarcare a acumulatorului (diferenta de tensiune intre tensiunea la borne in regim de repaos si cea generata de alternator), rezistenta interna a acumulatorului, )."

 

In primul rand nu este un generator de tensiune stabilizat ci cu o tensiune maximala, e o diferenta, ce e stabil e curentul furnizat (incepand cu o turatie minima) deci curentul de incarcare nu depinde de starea de incarcare a acumulatorului respectiv "diferenta de tensiune intre tensiunea la borne in regim de repaos si cea generata de alternator" ci de ce curent poate livra generatorul (vezi graficul ce l-am postat) adica totul sau nimic, asa functioneaza regulatorul de tip sunt.

Acum te-ai lamurit?

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Stabilizarea e in tensiune, nu in curent. Curentul absorbit de un acumulator depinde de starea lui de incarcare (asta e motivul pt care e obligatoriu sa faci masuratori pe circuitul de incarcare cu un acumulator complet incarcat) Te rog sa te documentezi.

Astept topicul in cauza, il poti deschide tu daca e nevoie si nu mai ai rabdare. Posturile astea merg acolo, sunt priceless.

Am sa iti propun cateva experimente in caz ca ai jucarii in garaj, ca sa te lamuresti cu mana ta. Sper sa fii sincer la capitolul rezultate.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Vizitator
Răspunde la acest topic...

×   Alipit ca text avansat.   Restituie formatare

  Doar 75 emoji sunt permise.

×   Linkul tău a fost încorporat automat.   Afișează ca link în schimb

×   Conținutul tău precedent a fost resetat.   Curăță editor

×   Nu poți lipi imagini direct. Încarcă sau inserează imagini din URL.

 Share

  • Navigare recentă   0 membri

    Nici un utilizator înregistrat nu vede această pagină.


MOTOCICLISM.ro
Grup Facebook: +36000 membri
Înscrie-te în grup
Discutii despre motociclism pe Facebook
 
BIKESHOP.ro
Grup Facebook: +18000 membri
Înscrie-te în grup
Anunturi de vanzare - cumparare pe Facebook.


×
×
  • Creează nouă...