Sari la conținut

Problema electrica Zx9r din 1999


Idk8414
 Share

Postări Recomandate

Salutare, recent am intampinat o problema electrica, din pacate fiind foarte departe de casa,in mijlocul padurii am ramas fara curent, mai aveam.umpic curent pentru putin timp cat a pornit contactul dar cand voiam sa dau la.automat doar imi caraia releul de pornire.. Prin urmare a trebuit sa sun un prieten sa vina dupa mine cu bateria unui alt prieten, ajuna dupa ce am stat vreo 3 sfert de ora prin padure in bezna (noaptea la 1) am pus bateria prietenului meu, dupa care vreau sa dau la automat, la fel, caraie releu am dat sa il pornesc prin impins, dupa multe incercari am reusit, l-am pornit, m-am suit pe el si am plecat, pe drum mi-a fost frica sa nu cumva sa raman fara curent din nou (sa nu incarce) asa ca am mers mai turat, pana in 6-7 mii ture, in timpul mersului mi s-a luat contactul in timp.ce motorul functiona (adica bordul mi s-a oprit) dupa care s-a oprit si motorul si imediat dupa a pornit din nou (ca si cum ar ramane fara curent pentru 1 secunda) dar a repornit si am continuat.. Mi-a refacut aceeasi problema de vreo 6-7 ori pana cand dupa vreo 7 km cu bateria prietenului meu a murit si aceea.. Nu mai aveam curent nici pentru contact.. (Noroc ca s-a oprit intr-un sat si l-am lasat in fata unei case) m-am intors urmatoarea zi dupa el cu bateria mea lasata la incarcat vreo 7 ore, cand am ajuns la motor am dat sa vad cu bateria prietenului meu, ( de data aceasta avea contact, curent pentru contact) dar la pornire tot a carait releu, am pus bateria mea si la prima atingere de buton a pornit direct, nu am stat pe ganduri si m-am.suit sa il aduc acasa cat mai repede (eram la vreo 60km.distanta) acasa totusi am masurat incarcarea de multe ori, la relanti, fara consumatori, cu far, sau cu ventilator de la radiator si tot timpul mi-a aratat 13.6 sau .7, daca o turam, sigur, crestea si incarcarea, deci incarcarea se pare sa nu aibe nimic (doar daca atunci cand se incalzeste are probleme) am mai mers cu aceasta baterie prin zona orasului cam vreo 100km dupa care mi-a murit din nou motorul in timpul.mersului, nu aveam curent deloc, in.timp.ce am.mers am.vrut sa il pornesc direct, lasand ambreiajul dar nimic, nu pornea ,dupa care m-am oprit, la fel, nu aveam nici contact, am desfacut shaua si langa baterie pe acolo pe langa releu de pornire si cdi si panoi de sigurante imi mirosea ca si carbune ars (ca si cum ar arde o bormasina) am asteptat vreo 10 minute, am vazut ca am din nou curent pentru contact asa ca am zis sa o pornesc prin impins.. A luat-o direct din prima, prin urmare am zis sa nu o.mai turez tare ca data trecuta prin padure, am mers cu ea frumos pana in 4 mii ture maxim (poate ca la turatii mai mari creste incarcarea dar creste si consumul...) am ajuns acasa dupa vreo 13 km, am oprit motorul si cand sa dau sa pornesc nu am avut curent, imi invartea foarte incet (ar fi trebuit sa incarce in 13 km)

 

Acum sa spun si ce prostii am facut, m-a pus dracu sa il ascult pe unu mecanic sa imi pun buton de pornire la ventilatorul de la radiator (ca atunci cand intru in oras sa pornesc eu ventilatorul ca sa previn motorul sa ajunga la 104 grade sa porneasca..) si o priza de bricheta legata pe faza scurta (spunea ca e bun, ca iti poti incarca si telefonul) dupa ce am avut aceste piese montate am plecat la drum aprox 240 km, prin toate orasele umpic mai mari am pornit din start ventilatorul si aveam si farul pornit.. Zic eu ca asta ar fi putut creea problema, de exemplu acum dupa ce incarc bateria si masor incarcarea la relanti, cu farul si cu ventilatorul pornit incarcarea scade muult de tot, de la 13.7 scade chiar si sub 12.8, totusi daca am doar unul din consumatoare ori faruri ori doar ventilatorul pornit, imi incarca, in schimb daca ambele sunt in acelasi timp pornite, nu incarca, scade voltajul..

Inainte de a imi monta aceste chestii am facut multe ture lungi cu el dar niciodata nu mi s-a intamplat asa ceva.. Dar nu am fortat asa mult ventilatorul si farul in acelasi timp, in fiecare oras cate jumate de ora functionau in acelasi timp...

 

Sunt disperat, nu stiu ce sa ii fac, daca masor acum incarcarea la relanti imi arata ca incarca, in mers totusi raman fara curent in baterie.... Unii spun ca bateria mea este praf, adica niici macar nu mai primeste curent din releu (dar atunci nu ar trebui sa primeasca nici din redresor, nu? Si totusi o incarca redresorul) altii spun ca releul de incarcare (cel cu diode cred, e problema) si altul spune ca ar putea fi releul regulator (care defapt este tot in releul de incarcare la mine..)

Rog cateva sfaturi... A patit cineva asa ceva...? Este oribil sa ramai in pana de curent la 1 noaptea in mijlocul drumului in padure si departe de casa... :))

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • Răspunsuri 134
  • Created
  • Ultimul Răspuns

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Posted Images

Incepe verificarile la soclul sigurantei principale si la mufa alternatorului, apoi mufa contactului.

Ma scuz pentru ignoranta intrebarii mele, dar alternatorul este defapt statorul? Sau este releu de incarcare cu regulatorul? :)) mufa de 6 fire de la releul de incarcare am verificat-o si am curatat-o.

Am sa ma uit si la mufa de contact..

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Ma scuz pentru ignoranta intrebarii mele, dar alternatorul este defapt statorul? Sau este releu de incarcare cu regulatorul? :)) mufa de 6 fire de la releul de incarcare am verificat-o si am curatat-o.

Am sa ma uit si la mufa de contact..

statorul e jumate din "alternatorul" motocicletei , mai are si rotor si releu rectificator , daca intrebi asta mai bine duci motocicleta la cineva care intelege sistemul de incarcare al motocicletelor, ti-as fi recomandat sa cauti un manual de reparatie dar fara cunostinte de baza o sa-ti fie probabil inutil.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

 

statorul e jumate din "alternatorul" motocicletei , mai are si rotor si releu rectificator , daca intrebi asta mai bine duci motocicleta la cineva care intelege sistemul de incarcare al motocicletelor, ti-as fi recomandat sa cauti un manual de reparatie dar fara cunostinte de baza o sa-ti fie probabil inutil.

Nu este problema de asta pentru ca nu de unul singur il controlez, am un prieten electrician care mi-a masurat totul, mno, el se pricepe, eu nu prea le am cu partea asta :))

 

Mufa de la releul rectificator a fost deja controlata, intradevar nu a aratat asa bine, dar a fost curatata, problema persista totousi.. Trebuie sa fie altceva :(

Editat de Idk8414
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Masoara statorul corect. Informatia mai e pe aici pe forum.

Scoti mufa din releu - aia cu 3 fire care vine de jos.

Masuratoarea nr1 - (motor oprit) pui multimetrul pe ohmi, pui un fir la masa - preferabil pe motor - si iei la rand cele trei fire. Nu trebuie sa gasesti continuitate la nici unul din ele (multimetrul trebuie sa arate "infinit")

Masuratoarea nr2 - (motor oprit) masori cele trei fire - doua cate doua - aici trebuie sa gasesti valori aproximativ egale intre ele. Intervalul corect e dar in manualul motocicletei dar ar trebui sa ai in jurul a 1 Ohm (de o obicei sub)

Masuratoarea nr3 - (motor pornit) pui multimetru pe 220 VAc, pornesti motorul si masuri tensiunea pe cele trei faze (doua cate doua), in timp ce tii motorul pe la 5000rpm. Ar trebui sa gasesti 50 - 60V in fiecare combinatie - ai grija ca pisca rau, e periculos.

 

scrie aici rezultatele. In functie de asta ne prindem daca e rotorul sau statorul

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Tocmai ce am ajuns acasa si am incercat sa ii dau o cheie, a pornit, nu a invartit asa repede, dar a pornit la automat (ieri seara bateria era ca si moarta...) bateria lasata in pace vad ca isi revine singura.. Deci ma gandesc ca nu ar avea cum bateria sa fie in scurt?.. Acum desfac capacul de la stator...

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

bateria isi mai revine nitel.

cel mai simpu ar fi sa faci masuratorile alea in loc sa desfaci (nu vei vedea la ochi un rotor demagnetizat de exemplu )

Ahh,bine, nu ma apuc sa il desfac atunci, am sa postez rezultatele aici sa vedem

Multumesc pentru sfaturi :)

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

alea 3 fire galbene te intereseaza, ele ajung la releul regulator (direct sau printr-o alta portiune de cablaj). Cel mau usor o accesezi in mufa care se infige in "releul regulator"

 

E posibil chiar sa gasesti o mufa oxidata si toata problema sa fie de acolo iar rezolvarea sa fie spray de contact.....

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

alea 3 fire galbene te intereseaza, ele ajung la releul regulator (direct sau printr-o alta portiune de cablaj). Cel mau usor o accesezi in mufa care se infige in "releul regulator"

 

E posibil chiar sa gasesti o mufa oxidata si toata problema sa fie de acolo iar rezolvarea sa fie spray de contact.....

zici tu? nu vezi ca au mai umblat cel putin 2 ciobani la capacul ala? e cu descantec cazanu.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

zici tu? nu vezi ca au mai umblat cel putin 2 ciobani la capacul ala? e cu descantec cazanu.

Cu descantec a fost cand l-am luat.. De atunci am schimbat urmatoarele

-filtre

-ulei

-distributie noua

-furca servisata

-reconditionat chiuloasa

-vopsit nou

Dupa care s-a blocat vibrochenul si am cumparat alt motor zx9r dar din 2003, nu din 1999, 17700km, din nou schimbat ulei si filtre, doar ca acest motor nou nu avea capacul de stator (probabil vanduse statorul, asa ca mecanicul la care l-am dus a pus tot capacul vechi de la (cazanul cu descantec) la motorul asta nou ce l-am cumparat..(de aceea capacul arata mizerabil, motorul,chiuloasa, distributia, supapele in schimb aratau ca noi.. Motorul intradevar merge impecabil... Nu am mai avut probleme cu el, pana cand nu am facut acum ultimul drum cu "instalatie improvizata" sa spun asa, adica cu butonul de pornire ventilator si priza de bricheta... Mergand asa mult cu ventilatorul pornit si farurile pornite iete ca mi s-a intamplat ceva... Acum nu stiu daca e de la asta sau pur si simplu s-a intamplat...

 

Oricum, gata cu offtopic :)), maine postez rezultatele aici, ai dreptate ZIDU', pot accesa firele galbene foarte usor pe langa sha, la mufa care intra in releul regulator

Editat de Idk8414
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Salutare din nou, treaba sta nasol, deci:

 

Masuratoarea 1: am la toate cele trei fire pe rand, la fiecare am valoarea 1, deci nu au continuitate..

Masuratoarea 2: am masurat firele 2 cate 2, toate intre ele au 0.7 ohmi cu un multimetru nou si 1.2 ohmi imi arata cu un multimetru vechi de cativa ani, la toate firele..

Masuratoarea 3: am masuratfirul 1 cu 2, avea undeva la 32v la 5000rpm, firul 1 cu 3 avea 32v si 2 cu 3 oscila intre 0 si 35v, alteori ramanea oprit la 18, alteori la 0, si tot sarea asa de la o valoare la alta... Primele doua masuratori sunt ok,ultimanu e ok, la relanti la ultima masuratoare am asa,18v la 1 cu 2, 17-18 la 1 cu 3 si si 0v la 2 cu 3 ...

» Post actualizat in 07 Sep 2017 15:37

Am masurat si incarcarea la relanti a bateriei, cu șocu tras imi sta la 17.4v, fara șoc coboara la 13.5 si daca pornesc farurile imi scade la 12.6, indiferent ca este doar farul sau farul cu tot cu ventilator, imi sta tot la 12.6v incarcarea, ceea ce e prea putin, nu?

» Post actualizat in 07 Sep 2017 17:48

Masuratorile 1 si 2 par ok, doar masuratoarea 3 si incarcarea in timp ce e pornit nu arata bine..

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

ai parlit statorul si ai ars si releul regulator

Crezi ca si releul regulator e ars? Teoretic daca eleul nu are destul voltaj sa bage pentru ca nu primeste de la stator, atunci ar fi normal sa incarce gresit, nu? Dau cum sta treaba? Credeti ca e de vina si releul regulator?

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Mie mi s-a întâmplat, recent, sa mi se ardă doar statorul și releul sa meargă bine mersi.

Am luat de la un tip ce se ocupa cu dezmembrări pe amândouă cu rugămintea ca dacă nu e nevoie de releu sa l aduc înapoi. Băiat de treaba, dacă vrei îți dau numărul sa suni sa vezi dacă are pt modelul tău.

Releul e cam 250 de lei și statorul 200. Sau invers, am uitat.

 

Mie de la priza mi s-a tras ca au căzut papucii firelor din priza (trebuiau cositorite și pus heatshrink pe ele) și a făcut scurt cu cadru când am dat sa-l aprind. Deci grija mare cu priza...

 

Acum merge cu aceeași baterie, nu a afectat-o, are doar un an.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Vizitator
Răspunde la acest topic...

×   Alipit ca text avansat.   Restituie formatare

  Doar 75 emoji sunt permise.

×   Linkul tău a fost încorporat automat.   Afișează ca link în schimb

×   Conținutul tău precedent a fost resetat.   Curăță editor

×   Nu poți lipi imagini direct. Încarcă sau inserează imagini din URL.

 Share

  • Navigare recentă   0 membri

    Nici un utilizator înregistrat nu vede această pagină.


MOTOCICLISM.ro
Grup Facebook: +36000 membri
Înscrie-te în grup
Discutii despre motociclism pe Facebook
 
BIKESHOP.ro
Grup Facebook: +18000 membri
Înscrie-te în grup
Anunturi de vanzare - cumparare pe Facebook.


×
×
  • Creează nouă...