Sari la conținut

Accident Popesti Leordeni - GSX-R cu Matiz


Metal Heart
 Share

Postări Recomandate

puteai sa te opresti aici .

» Post actualizat in 18 Oct 2017 17:09

saracau tocmai se chinuia sa demonstreze ca masa>inertia nu conteaza, imi face placere maxima sa aud ca tu ai inteles altceva din demonstratiile savantilor .

De ce iti pe sa te faci ca nu intelegi? @Edd a intrebat daca un moto cu masa mai mare nu are inertie mai mare si i-am spus ca asa este. Anticipand ca o sa apari i-am spus ca de asemenea masa mai mare inseamna apasare mai mare si drept urmare forta de frecare mai mare ca sa fie clar ca si franarea se schimba. Iar daca refuzi sa accepti ca masa/inertia nu influenteaza distanta de franare iti promit ca in schimbul orei de circuit pe care mi-ai promis-o sa iti ofer o lectie de fizica la nivel de liceu (fara matematici superioare).

 

La primavara facem testul cu franatul. Eu ma prezint cu autobuzul (Goldwing-ul). Caut un poligon, platesc eu chiria daca este cazul si vedem ce iese. Promit sa revin cu tema.

 

Am incheiat subiectul (pina la primavara :) ).

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • Răspunsuri 408
  • Created
  • Ultimul Răspuns

Top Posters In This Topic

Va arat eu unde, fara bani. Sunt 400m de linie dreapta cat sa isi regleze lumea viteza fixa. Nu va intreaba nimeni nimic, ca drumul nu e public.

O sa vezi Silver Arrow ca o motoreta mai usoara(un SS) franeaza mai in scurt. Adica ce bors mananc eu de 5 pagini incoa. Aia cu masa mai mare apasare mai mare este usor fals in realitate pt ca franezi tot cu fata. desi nu stiu sa-ti explic in formula, fac o comparatie simpla.
Ai un SS de 170kile si un FJR aproape dublu de 310 kile. Ambele au roata pe fata de 120 R17. adica pui o guma identica pe ele (exceptamnd ca FJR vine cu touring, sa zicem ca au DOT-uri) In conditiile in care vii cu o inertie aproape dubla pe pata aia de contact a gumei de 17 la ambele... guma o sa tina FJR-ul pana la un punct ca doar nu e Dumnezeu, apoi va rupe aderenta si acolo ai 2 variante: ori intra ABS si o sa te tacane la cap si maresti distanta de franare ori nu are ABS si te duci sufletului. Pe cand acelasi DOT de 17 la SS va tine si te vei opri scurt eventual in mic stoppie. Ca despre asta e vorba, de realitate.
Deci cum am zis in 100 de posturi greutatea (ma rog, masa) conteaza enorm pt ca cel mai mare procent de franare il faci cu fata. undeva la 90%. daca ai calculator linked ABS, spatele o sa intre decat foarte tarziu si oricum intra 10% (am aflat si eu de la baietii cu electronica de la KTM). Cand am tot zis ca cu KTM-ul opresc mai greu decat cu vitezana fiind diferenta de 60kile intre ele, kilele in plus ale adventure-ului nu-l ajuta la apasare, ca nu franezi cu spatele, din contra te incurca cand vine toata inertia in pata aia de contact de forma unui card a gumei fata. Guma care se intalneste si cu asfalt neaderent de multe ori, si de-aia face lumea poc.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

acolo, acolo. Ambele filmulete ale meie de pe paginile trecute sunt acolo. Sunt niste baieti cu SM-uri care vin si fac scandal uneori, ca toate urmele alea de la e sunt :D baieti de treaba de altfel. Dar eu cand am mai fost ori singur ori cu lume, niciodata n-am deranjat si toata lumea care mai e cu blica sau la un jogging pe acolo te saluta si zambeste si totul e ok :)

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

...

 

pai cum facem imi pun eu frane de rahan pe motocicleta sau iti iei tu o motocicleta mai de doamne ajuta? sau eu vin cu locomotiva?

 

punem pariu ca 0-200-0 opresc, imi scot casca si aprind o tigare pana te opresti tu

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

pai cum facem imi pun eu frane de rahan pe motocicleta sau iti iei tu o motocicleta mai de doamne ajuta? sau eu vin cu locomotiva?

 

punem pariu ca 0-200-0 opresc, imi scot casca si aprind o tigare pana te opresti tu

Vreau eu sa filmez.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Unde au facut asta? Pe circuit cu asfalt gumat bine? Sau pe o strada cu asfalt lustruit?

Nu conteaza unde a facut el verificarea.

@zahei ne spune ca a franat in 6 m dar poate a gresit cu 1 - 2 m. Adica a facut o masuratoare cu o eroare intre 16 si 33%. Asta nu este masuratoarem, este bataie de joc.

Sa opresti in 7 sau 8 m fata de 6 m este fix diferenta intre a scapa si ajunge in spital sau mai rau.

Partea proasta este ca sunt copii proaspat posesori de SS care au impresia ca sunt Jedi si pot opri motorul cat ai clipi din ochi.

 

L-am pus si pe @zahei pe lista de invitati pentru primavara. Sper sa vina.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Corect @Silver Arrow, cu diferenta intre 6 si 8, insa daca masina e la 6m si tu te opresti in 8, considerand ca pana la 6 ai franat, in momentul in care ai atins markerul de 6 deja mai ai doar 15-20kmh de dizolvat pt ca mare parte din franare deja ai facut-o. Iar ca sa intri intr-o masina cu 15kmh, nu zic ca nu se poate intampla o mica belea, dar sa-mi fie cu iertare ca am cazut pana si de pe bicicleta la viteze duble fata de astea :))
Sa scapi moto pe jos la 15kmh e vax albina fata de vitezele cu care se proptesc zmeii nostri in diferse fieratanii.

Eu vin :)

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Pana la primavara, topicul asta o sa se transforme in "eu cand pun frana, motocicleta mea incepe sa mearga brusc inapoi" :)

 

Un admin ar face un bine sa-l rupa de accident si sa faca topic separat. Daca e sa fie scandal si deranj, cu placere!

 

In alta ordine de idei, vad ca toata lumea mizeaza pe SS-uri. Sunt curios daca o mobra cu CBS + ABS e mai eficienta, daca acel plus de franare cu spatele te ajuta in astfel de cazuri. Sau cum s-ar comporta intr-un astfel de test un BMW K1300R

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Pai era discutat ca se scot din ecuatie mobrele dotate cu sistem de ajutor la franare.

 

PS:eu cand franez îmi sare vopseaua de pe carena fata de la asemenea decelerare. :D

Editat de george05
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

 

 

PS:eu cand franez îmi sare vopseaua de pe carena fata de la asemenea decelerare. :D

Si cand accelerezi, lumina farului iti ramane in urma, nu?

» Post actualizat in 19 Oct 2017 06:59

Pai era discutat ca se scot din ecuatie mobrele dotate cu sistem de ajutor la franare.

 

 

Ma gandeam ca un ar fi ok un test real pe franare: o motocicleta sport cu frane stock vs un allarounder/naked/touring/whatever cu toate gizmourile posibile pe el

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Corect @Silver Arrow, cu diferenta intre 6 si 8, insa daca masina e la 6m si tu te opresti in 8, considerand ca pana la 6 ai franat, in momentul in care ai atins markerul de 6 deja mai ai doar 15-20kmh de dizolvat pt ca mare parte din franare deja ai facut-o. Iar ca sa intri intr-o masina cu 15kmh, nu zic ca nu se poate intampla o mica belea, dar sa-mi fie cu iertare ca am cazut pana si de pe bicicleta la viteze duble fata de astea :))

Sa scapi moto pe jos la 15kmh e vax albina fata de vitezele cu care se proptesc zmeii nostri in diferse fieratanii.

 

Eu vin :)

Foarte corect. Dar sa prezinti un rezultat drept bun (''eu franez in 6 m'') cand tu ai eroare de masurare (pe care o si accepti) de pina la 33% nu este corect in primul rand fata de cei care sunt la inceputul motociclitului.

 

Uite, de ex. foarte util era daca macar unul dintre motociclistii implicati in accidentul din Barcanesti aparea pe aici sa ne spuna ce viteza aveau si ce distanta aveau intre ei. Dar din pacate nu o sa vezi asa ceva.

Au aparut doar comentarii de genul ''am vorbit eu cu unul , si habar nu aveti cum a fost acolo''. Adica fix pix.

 

@Metal Heart cred ca pe un asfalt bun si uscat este posibil ca un pilot experimentat sa opreasca un pic mai iute decat cu ABS-ul. Spun asta pentru ca am trait un fel de stoppie involuntar cu BMW-ul. Am bruscat frana intr-o situatie critica si m-am ridicat pe roata fata iar ABS-ul m-a pus la loc pe roti, iar asta inseamna un pic de timp pierdut adica spatiu de franare mai lung, pe care pilotul il castiga.

 

@geroge05 nu trebuie sa le soatem din discutie, Vom putea face la primavara comparatia intre cu ABS si fara ABS sa vedem cum iese treaba cu opritul.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Da, chiar e interesant de vazut daca un pilot experimentat franeaza mai bine cu ABS sau cu el decuplat - evident, vorbim de aceeasi motocicleta.

Normal, pe youtube gasesti o gramda de informatii, dar nah, parca e altceva cand le vezi sub nasul tau.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

In alta ordine de idei, vad ca toata lumea mizeaza pe SS-uri. Sunt curios daca o mobra cu CBS + ABS e mai eficienta, daca acel plus de franare cu spatele te ajuta in astfel de cazuri. Sau cum s-ar comporta intr-un astfel de test un BMW K1300R

am mers destul de mult pe cateva k1200/1300 .. au frane exceptionale dar nu se compara cu un s1000rr(de ex) la decelerare absoluta , adica daca mergi normal tare sau chiar foarte tare pe strada o sa zici ca franeaza la fel , daca mergi pe o pista sa zicem si te intereseaza secundele diferenta este enorma ...

 

mi se pare incredibil cum unii au orbul gainii si mai incearca sa-i orbeasca si pe altii ... cu pasager in spate franeaza la fel motocicleta? duba incarcata franeaza la fel ca aia goala? tiru?

daca nu intelegi fizica de clasa a 9-a ... mai bine nu o folosesti ca argument ...

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

am mers destul de mult pe cateva k1200/1300 .. au frane exceptionale dar nu se compara cu un s1000rr(de ex) la decelerare absoluta , adica daca mergi normal tare sau chiar foarte tare pe strada o sa zici ca franeaza la fel , daca mergi pe o pista sa zicem si te intereseaza secundele diferenta este enorma ...

Pai cam aspectul asata ma intereseaza: mersul / franatul pe strada in condtii normale.Aici voiam sa ajung: daca pe strada, pe asfalt obisnuit curatat cu detergent obisnuit din Dambovita, de la 60/100 km/h se obtin aceleasi cam aceleasi distante de franare. Si daca o motocicleta e mai grea, mai robusta si mai ce vrei tu, sistemele alea chiar fac diferenta si ajuta atat de mult...

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

am mers destul de mult pe cateva k1200/1300 .. au frane exceptionale dar nu se compara cu un s1000rr(de ex) la decelerare absoluta , adica daca mergi normal tare sau chiar foarte tare pe strada o sa zici ca franeaza la fel , daca mergi pe o pista sa zicem si te intereseaza secundele diferenta este enorma ...

 

mi se pare incredibil cum unii au orbul gainii si mai incearca sa-i orbeasca si pe altii ... cu pasager in spate franeaza la fel motocicleta? duba incarcata franeaza la fel ca aia goala? tiru?

daca nu intelegi fizica de clasa a 9-a ... mai bine nu o folosesti ca argument ...

Cred ca nici Einstein (Albert, nu 1984 :) ) nu ar reusi sa te convinga ca masa motocicletei nu conteaza la distanta de franare. Ca ceea ce conteaza este pozitia centrului de greutate, anvelopele, asfaltul, franele, amortizoarele. indemanarea pilotului si orice in afara de masa motocicletei.

 

Apropo: astia la militie cand iti determina dupa lungimea urmelor de franare ce viteza ai avut, se apuca sa cantareasca masina, pasagerii, bagajele si eventual catelul daca era si ala prin masina? Trebuie neaparat sa le prezinti o informare asupra acestui aspect. Oamenii sunt intr-o mare eroare!!

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

@einsteint1984
E mai lung dar nu de 2x mai lung pe cat e de 2x mai greu ;)
Iar SS-ul cu pasager si fara iti zic eu fix ce se va intampla pt ca am simtit pe pielea mea (fara cazaturi sau ceva). Cu pasager o sa cazi si mai repede pentru ca suprasoliciti guma fata si o sa rupi aderenta si mai repede. Testul asta merge pe smoala noua de circuit ca sa fii sigur ca guma tine cat sa iti ridice 2 persoane in stoppie daca e. In lumea reala esti pe jos mai repede cu pasager. Frana spate e sanie pe SS cu oricine vrei tu in spate :)

I-am zis si lui SilverArrow ieri.. ca sa ajungem la comparatiile de care ziceti voi ar trebui ca aderenta sa fie perfecta si guma sa fie perfecta :) Din pacate in Romanica cu detergent de Dambovitica povestea se termina subit pe la inceputuri --- pierzi aderenta pe fata mult mai repede si poc. Si din cauza de asfalt de rahao si din cauza de lemnele cu care incalta unii mobrele.

Acestea fiind zise cand am pasager in spate in concedii pe 1290 tot imi impinge pedala inapoi piciorul din cauza abs-ului franei spate. Motoreta are Combined. Am renuntat sa mai franez spate dupa primele 3 folosiri, ma gandeam ca motoreta mai grea si altfel distribuita o sa fie dumnezeu. Nu e. Fata e baza. Daca inginerii inginerilor au facut electronic sa intre spatele 10%, aici ai raspunsul tau. Si-asa ktm-ul este prima motoreta care tocit fata mai repede decat spatele. Probabil e de la mine, sunt genul care franeaza in ultimii metri.


Facem teste si vedem. Eu o sa vin cu ADV-ul si mai vin si cu o vitezana. Cum se zice, Having ridden them both, pot sa exclam ca imi place mai mult cum se opreste SS-ul decat ADV-ul cu sisteme. Daca motoreta riderului are ABS, e perfect asa pt marea majoritate a utilizatorilor, poti sa te sperii s-o apuci cu 4 degete. Dar daca motoreta riderului e un 2007ish fara ABS, sa puna mana sa caste urechea bine ca capitolele Aderenta si Franare.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Cred ca nici Einstein (Albert, nu 1984 :) ) nu ar reusi sa te convinga ca masa motocicletei nu conteaza la distanta de franare.

tovarasu hawkings , te rog raspunde la intrebarea asta ,"o duba incarcata la maxim autorizat franeaza de la 100km/h in aceiasi distanta ca fix aceiasi duba goala ?"

 

zic de dube pentru ca e clar ca la motociclete nu prea intelegi cum sta treaba, poate esti mai familiar cu alte domenii.

 

trenul gol franeaza la fel de repede ca trenul incarcat? la asta nu mai conteaza cauciucul ...n-ai deformari , e fer pe fer.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

tovarasu hawkings , te rog raspunde la intrebarea asta ,"o duba incarcata la maxim autorizat franeaza de la 100km/h in aceiasi distanta ca fix aceiasi duba goala ?"

 

zic de dube pentru ca e clar ca la motociclete nu prea intelegi cum sta treaba, poate esti mai familiar cu alte domenii.

 

trenul gol franeaza la fel de repede ca trenul incarcat? la asta nu mai conteaza cauciucul ...n-ai deformari , e fer pe fer.

Daca sistemul de franare permite sa ajungi la limita de blocare a rotii acolo unde ar intra ABS-ul in functiune raspunsul este da, duba plina sau goala franeaza la fel.

Daca nu ai ABS si duba se duce taras pe asfalt se opreste la fel.

 

Pentru tine special, la primavara voi aduce pe linga moto si duba sa facem o proba cu ea goala si plina. Doar sa aduci tu ceva de bagat in ea. Cat vrei tu pina la 1,5 tone. Acuma sa nu imi sari in cap ca are ABS si de aceea se opreste la fel. Daca e Renault rezultatul va fi valabil?

 

Treaba pe care o stii tu cu duba plina/goala se refera la franarea constanta de ex cand cobori un deal, si din cauza ca la duba plia ai nevoie de forte de franare mai mari este posibil sa se incinga discurile de frana. Daca ai discuri de cacao se pot deforma la incalzire si scade eficienta franarii. Sau la cele care au lichid de frana de cacao se poate ajunge in situatia cand din cauza supraincalzirii fierbe lichidul de frana si cand s-au facut bule de gaz pe acolo s-a terminat cu franatul.

 

Ti-am spus dar nu ma asculti: fuga la Politie si spune-le ca mai intai sa cantareasca masinile apoi sa spuna ce viteza au avut.

 

 

Vezi ca Einstein al nostru (Sa traiesti coane!) ne prezinta ce mai spune alt prost care a tras chiulul cu mine in a 9-a la ora de fizica:

 

 

The forward tilting deceleration is:

frenata11.gif

The value found above is a function of the center of gravity position, not of the mass of the motorcycle.

 

In order to increase the maximum forward tilting deceleration, the center of gravity must be as low and backward as possible.

 

 

Deci inca un prost ca mine care spune ca decelerarea maxima (adica forta maxima de franare) la care te dai peste cap nu tine de masa motorului ci doar de pozitia centrului de greutate. Sa ii scrii si lui asta repede sa isi dea foc la lucrari.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Daca sistemul de franare permite sa ajungi la limita de blocare a rotii acolo unde ar intra ABS-ul in functiune raspunsul este da, duba plina sau goala franeaza la fel.

Daca nu ai ABS si duba se duce taras pe asfalt se opreste la fel

 

Pai nu asa, la aceeasi forta aplicata sistemului de franare, franeaza la fel duba goala cu aia plina ? Cum sa nu conteze masa? N-ul ala din formula Ff oare nu are in componenta si masa? Eu zic ca are.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

incepi sa te apropii de realitate, insa tot nu observi elefantul din mijlocul camerei ....

 

am repetat de mai multe ori dar capacitatea ta de a citii/intelege nu e foarte mare , teoretic are dreptate nenea ala cu lucrarile, in practica insa lucrurile se schimba , e mai greu de observat la motociclete cu sisteme de franare cat de cat ok , dar ia pune pasager pe un cotetz cu un singur disc pe fatza sa vezi in cat timp opresti cu maneta stransa cat poti tu de tare.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Vizitator
Răspunde la acest topic...

×   Alipit ca text avansat.   Restituie formatare

  Doar 75 emoji sunt permise.

×   Linkul tău a fost încorporat automat.   Afișează ca link în schimb

×   Conținutul tău precedent a fost resetat.   Curăță editor

×   Nu poți lipi imagini direct. Încarcă sau inserează imagini din URL.

 Share

  • Navigare recentă   0 membri

    Nici un utilizator înregistrat nu vede această pagină.


MOTOCICLISM.ro
Grup Facebook: +36000 membri
Înscrie-te în grup
Discutii despre motociclism pe Facebook
 
BIKESHOP.ro
Grup Facebook: +18000 membri
Înscrie-te în grup
Anunturi de vanzare - cumparare pe Facebook.


×
×
  • Creează nouă...