Sari la conținut

Accident Popesti Leordeni - GSX-R cu Matiz


Metal Heart
 Share

Postări Recomandate

  • Răspunsuri 408
  • Created
  • Ultimul Răspuns

Top Posters In This Topic

chiar ca o luam de la capat ... in formula teoretica unde poti creste Ff cat doresti tu DA masa nu mai conteaza, in realitate poate motocicletele de gp sau masinile de f1 nu au frane asa de performante .. dar alea sunt si usoare comparativ cu franele .

 

o mobra turing face fata la frane de la viteze de autostrada 130-150 , una sport ceva peste 200-250 , un trocarici de chiopar de 3 tone si un disc pe fatza are mari probleme sub de la 60 in sus , probleme adica nu au frane dimensionate incat sa rupa aderenta la vitezele mentionate sau sa faca stoppie ... mai clar de atat nu pot sa-ti explic, mergi pe un trocarici si incearca sa pui frana serioasa la 100 sa vezi ca nu se intampla mare lucru , mai pui si un pasager si se duce ca tiru la vale !

 

Confirm problema singurului disc pe fata. indiferent cum sta pasagerul, ancorat de topcase sau in capul meu, franarea cu un singur disc pe fata e (daca nu era deja foarte naspa) si mai naspa cu pasager. Practic, sunt pierdut :))

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Tu citesti ce scriu sau

din nefericire citesc ce scrii .. nu pot insa sa ma uit la filme in mom asta .

 

oricum tu nu intelegi ca frecarea intre cauciuc si asfalt e doar o parte din problema, frecarea dintre placuta si disc va confuzeaza pe voi

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Suoerbec, da unde am spus eu ca e vorba doar de frecarea pt anvelope? Forta de frecare are mai multe xomponente, una pe roti, una pe discuri, una pe aerodinamica, una pe rulmenti, ca da, si aia au un grad de frecare. Si fundul ti se freaca de sa. O fi tot forta de frecare? Hai mai bec, ca nu suntem copii. Ce vrei? Am spus deja ca tine. Mare troll mai esti. Ai prea mult rimp liber. Cine te tine aici sa raspunzi?

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

chiar ca o luam de la capat ... in formula teoretica unde poti creste Ff cat doresti tu DA masa nu mai conteaza, in realitate poate motocicletele de gp sau masinile de f1 nu au frane asa de performante .. dar alea sunt si usoare comparativ cu franele .

 

o mobra turing face fata la frane de la viteze de autostrada 130-150 , una sport ceva peste 200-250 , un trocarici de chiopar de 3 tone si un disc pe fatza are mari probleme sub de la 60 in sus , probleme adica nu au frane dimensionate incat sa rupa aderenta la vitezele mentionate sau sa faca stoppie ... mai clar de atat nu pot sa-ti explic, mergi pe un trocarici si incearca sa pui frana serioasa la 100 sa vezi ca nu se intampla mare lucru , mai pui si un pasager si se duce ca tiru la vale !

 

ia uite-l pe mathe hadrian, din clanul adrienilor cum a muscat ? vezi , vorbeam chestiuni teoretice despre incepatori si el acum are impresia ca masa se anuleaza pe hartie .. dar pe asfalt ... ce ne facem cu asfaltu?

 

din nefericire citesc ce scrii .. nu pot insa sa ma uit la filme in mom asta .

 

oricum tu nu intelegi ca frecarea intre cauciuc si asfalt e doar o parte din problema, frecarea dintre placuta si disc va confuzeaza pe voi

Nu confuzeaza pe nimeni. Daca citeai am si scris ca la moto mai grele a fost nevoie de 2 discuri ca sa poti frana cu forta mai mare tocmai pentru ca un disc nu este suficient.

Esti de acord ca la limita in care incepi sa te dai peste cap, adica roata spate s-a ridicat de pe asfalt, ai atins forta maxima pe care poate fi aplica franei fata? Nu conteaza cat este frecarea asfalt-anvelopa atata timp cat este suficient da mare ca anvelopa sa nu alunece pentru ca atfel nu te mai ridici pe roata ci te ridici imediat de pe jos..

Ai amabilitatea sa imi raspunzi (Maine ma scol la 5 dimineata !! :) si am de mers pina la Cluj ).

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Ca sa inteleaga tot poporu, coeficientu de frecare, ca e a bucilor, a ce vreti voi , e raportul ditre forta de frecare si Normala. Adica forta aia de sens opus, greutatii. Si se aplica la orice...se freaca. Multumit? :D

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Tu citesti ce scriu sau raspunzi doar ca sa iti vezi postarile? Este o formula simpla, din cinematica. Vezi acolo vf vi, acceleratie etc. Si un echilibru de forte. Ecuatii simple om bun. La un moment dat masa se reduce. Ai auzit de treaba asta? Ai citit ca am scris clar, masa afecteaza coef de frecare, dar ca nu putem noi calcula? Asta e forma simpla de calcul. Apropo, ai va, ut cam cum franeaza un camion volvo de generatie noua, ca tot vorbim? Sunt niste clipuri pe net:D

» Post actualizat in 20 Oct 2017 19:23

Uite, sugestiv. Daaa, evident ca franeaza mai greu. Datorita coef de frecare. Ce nu vrei sa pricepi.

Coef. de frecare este acelasi, si la moto, si la autoturism si la camioane...

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Nu confuzeaza pe nimeni. Daca citeai am si scris ca la moto mai grele a fost nevoie de 2 discuri ca sa poti frana cu forta mai mare tocmai pentru ca un disc nu este suficient.

Esti de acord ca la limita in care incepi sa te dai peste cap, adica roata spate s-a ridicat de pe asfalt, ai atins forta maxima pe care poate fi aplica franei fata? Nu conteaza cat este frecarea asfalt-anvelopa atata timp cat este suficient da mare ca anvelopa sa nu alunece pentru ca atfel nu te mai ridici pe roata ci te ridici imediat de pe jos..

Ai amabilitatea sa imi raspunzi (Maine ma scol la 5 dimineata !! :) si am de mers pina la Cluj ).

DA!

 

adrienii sunt confuzi ...

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Total gresit. Vezi mai sus formula. Fiecare material are propriul coeficient. Plue conditii de aderenta intre materiale. Deci nu.

Pai si nu este vorba de coef. de frecare dintre anvelope si suprafata de rulare ? Anvelope din cauciuc au toate si tot toate se

 

deplaseaza pe aceeasi suprafata...

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Coef. de frecare este acelasi, si la moto, si la autoturism si la camioane...

 

DA!

 

adrienii sunt confuzi ...

Bun pina aici de acord.

Urmatorul pas ca aici ne-am cap in cap: ai doua mobre cu mase diferite, in rest perfect identice ca dimensiuni, culoare :), cu centrul de greutate in acelasi punct Ox, Oy, Oz si sistemul de franare care permite fiecarei moto ca la franare sa ajunga sa se ridice pe roata din fata si in plus au si acelasi pilot.

Esti de acord ca la aceeasi deceleratie se vor ridica pe roata din fata?

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Nu. Difera compozitia si duritatea cauciucului, presiunea uzura. Sunt foarte multe variabile. De aia se si ia un coef de referinta, empiric. Dar in realitate, sunt n variabile.

Fii serios!...

 

Or fi n variabile dar printre ele nu se numara si coef. de frecare...

Editat de mianmar23
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Bun pina aici de acord.

Urmatorul pas ca aici ne-am cap in cap: ai doua mobre cu mase diferite, in rest perfect identice ca dimensiuni, culoare :), cu centrul de greutate in acelasi punct Ox, Oy, Oz si sistemul de franare care permite fiecarei moto ca la franare sa ajunga sa se ridice pe roata din fata si in plus au si acelasi pilot.

Esti de acord ca la aceeasi deceleratie se vor ridica pe roata din fata?

da, am inteles unde vrei sa ajungi , da daca poti aplica o forta suficient de mare motocicletele vor frana fix identic ,

 

in realitate nu exista asa ceva,e tocmai invers, motocicletele sport , usoare au sisteme de franare mai performante decat restul motocicletelor !!! diferentele se observa la viteze la care tu nu esti obisnuit sa mergi sau nevoit sa franezi puternic din cauza asta ai impresia ca ai frane comparabile cu o sportiva , e doar o impresie

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

da, am inteles unde vrei sa ajungi , da daca poti aplica o forta suficient de mare motocicletele vor frana fix identic ,

 

in realitate nu exista asa ceva,e tocmai invers, motocicletele sport , usoare au sisteme de franare mai performante decat restul motocicletelor !!! diferentele se observa la viteze la care tu nu esti obisnuit sa mergi sau nevoit sa franezi puternic din cauza asta ai impresia ca ai frane comparabile cu o sportiva , e doar o impresie

pai asta am tot spus ca 2 troace identice cu posibilitatea de frana la limita rasturnarii vor opri la fel de repede indiferent ca una este mai grea decat alta. Iar cum limita de rasturnare (nu stiu daca este termen corect dar zic ca este sugestiv) depinde doar de geometrie si pozitia centrului de greutate, masa nu conteaza. Si asta dincolo de coeficientii de frecare asfalt-anvelopa sa-i ia draqu. Cand sunt mici ai sfeclit-o.

De dat peste cap o face momentul dat de forta de inertie, direct proportional cu masa, pe asflat de tine momentul dat greutate direct proportional cu aceeasi masa a roabei. Si atunci masa dispare din ecuatie.

Asta a fost toata discutia.

 

Este imposibil sa gasesti 2 mobre identice constructiv si cu centrul de greutate in fix acelasi punct ca sa putem face o verificare cu distanta de franare.

 

Dar garantat daca ma sui eu pe SS, cu cele 125 Kg ale mele si 1,90 m o sa duc centrul de greutate la mama draqu in pod si nu o sa pot opri la fel de repede mobra ca un pilot mai usor decat mine oricat de meserias as fi (dar nu sunt) si asta nu din cauza masei totale mai mari ci din cauza ca s-a ridicat centrul de greutate.

 

Performanta sistemului de franare la masini sau moto este data de capabilitatea de a elibera rapid caldura acumulata in timpul franarii - de ex.discurile ceramice care disipa rapid caldura.

Evident ca la 250 km/h chiar cu o mobra usoara energia cinetica este uriasa si trebuie sa o ia cineva de pe acolo asa ca daca ai frana model chopper esti gata..

 

Nu am spus ca am frane comparabile cu un SS, evident ca nu, dar atata timp cat pot sa dau BMW-ul peste cap inseamna ca am cat imi trebuie, mai mult nu imi foloseste.

 

La masina pentru ca m-ai pus sa fac si asta probabil ca va fi frana un pic mai lunga cu duba incarcata, desi ma bazez ca franele sunt inca tapene si va intra ABS-ul in functiune, dar nu va fi de ordinul zecilor de procente in plus. vor fi cateva procente ceea ce pentru mine va fi ''la fel''. O sa fiu si eu smecher sa pun greutatea pe spate :) sa tina si spatele.

 

@JUST4TNT cred de fapt mataranga din stanga arata cum se comporta la demaraj cu SS (se beleste singura :) ) iar aia din dreapta la franare :crack:

 

Gata ma retrag.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

In centura.

La cum franeaza camioanele alea, nu sunt safe deloc...multi motociclisti cu brate vanjoase si priviri otelite o sa se infiga in ele ☺

» Post actualizat in 21 Oct 2017 04:44

* Or sa se înfigă...

» Post actualizat in 21 Oct 2017 04:55

Sunt varza...o nimerisem din prima :)))

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Nu am spus ca am frane comparabile cu un SS, evident ca nu, dar atata timp cat pot sa dau BMW-ul peste cap inseamna ca am cat imi trebuie, mai mult nu imi foloseste.

nu dai nici un rt peste cap decat la viteze mici , la viteze nitel mai mari vei pierde aderenta/intra abs iar la viteze si mai mari nici macar nu-ti intra abs

La masina pentru ca m-ai pus sa fac si asta probabil ca va fi frana un pic mai lunga cu duba incarcata, desi ma bazez ca franele sunt inca tapene si va intra ABS-ul in functiune, dar nu va fi de ordinul zecilor de procente in plus. vor fi cateva procente ceea ce pentru mine va fi ''la fel''. O sa fiu si eu smecher sa pun greutatea pe spate :) sa tina si spatele.

 

Gata ma retrag.

hai sa exageram un pic pentru a fi mai usor observabil fenomenul , duba mea de ex are masa propie 1,8t , masa maxima autorizata 3.5 , capabila de 170 km/h ... la viteza aia cu duba goala nu poti face abs-ul sa intre (apasare insuficienta pe placute, material frane subdimensionate plm ) incarcata la max creste distanta de franare cred ca aproape de 100% pentru ca pierde viteza foarte greu la v-max ... nu-i un grafic liniar , da ca tot iti plac graficele.

 

treaba asta se intampla la orice chestie cu roti si frane care merge pe strada , la viteze mici nu este un lucru evident , iar bmw-urile in special vin de 25 de ani incoace cu frane foarte decent dimensionate ... sunt multi alti producatori care au zis sa faca un ban in plus punand cele mai ieftine frane din rastelu de old stock.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Acuma sunt pe drum cu Master-ul. Model 2004. Anul trecut am pus o frana brusca cu circa 800 kg in carca si ABS-ul a lucrat. O fi fost mai naspa asfaltul (Valea Oltului). Cand am vazut TIR-ul nu am mai evaluat starea asfaltului. +100% la distanta de franare inseamna frane de cacao, de ce draqu le-or mai pune pentru ca starea normala a unei duba este incarcata nu goala.

Asadar corect: daca frana nu poate duce la blocarea rotii (asta am pus-o ca si conditie cand am scris) atunci la revedere.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Prea multi de "daca" master Silver si prea multi parametri ignorati. Tu arunci niste formule valabile pt cazuri ideale cu toti parametri constanti in orice moment, pe cand nu e chiar asa. Se mai schimba un µ intre placute si discuri de frana, intre cauciuc si asfalt, se mai dilata nitel furtunele de frana, factorul uman, algoritmul ABSului, chestii din astea...

 

De exemplu sa presupunem ca avand duba goala blochezi rotile/intervine ABSul in 2 secunde din momentul in care actionezi frana, cu duba incarcata sa zicem ca se intampla acelasi lucru in 3 secunde, deci finalitatea este aceeasi dar avem totusi 1 secunda diferenta in care se parcurg metri in plus. Mai simplu spus: timpul dintre actionarea franei si atingerea decceleratiei maxime este diferit in ambele cazuri.

 

Lasa cazurile ideale si revino la realitate.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Acuma sunt pe drum cu Master-ul. Model 2004. Anul trecut am pus o frana brusca cu circa 800 kg in carca si ABS-ul a lucrat. O fi fost mai naspa asfaltul (Valea Oltului). Cand am vazut TIR-ul nu am mai evaluat starea asfaltului. +100% la distanta de franare inseamna frane de cacao, de ce draqu le-or mai pune pentru ca starea normala a unei duba este incarcata nu goala.

Asadar corect: daca frana nu poate duce la blocarea rotii (asta am pus-o ca si conditie cand am scris) atunci la revedere.

:(

 

vrei sa fac un stroke sau infarct ceva?

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Vizitator
Răspunde la acest topic...

×   Alipit ca text avansat.   Restituie formatare

  Doar 75 emoji sunt permise.

×   Linkul tău a fost încorporat automat.   Afișează ca link în schimb

×   Conținutul tău precedent a fost resetat.   Curăță editor

×   Nu poți lipi imagini direct. Încarcă sau inserează imagini din URL.

 Share

  • Navigare recentă   0 membri

    Nici un utilizator înregistrat nu vede această pagină.


MOTOCICLISM.ro
Grup Facebook: +36000 membri
Înscrie-te în grup
Discutii despre motociclism pe Facebook
 
BIKESHOP.ro
Grup Facebook: +18000 membri
Înscrie-te în grup
Anunturi de vanzare - cumparare pe Facebook.


×
×
  • Creează nouă...