Sari la conținut

Yamaha FZR 600 Genesis


Lone wolf0
 Share

Postări Recomandate

Salut. De curand am achizitionat o Yamaha FZR din '89. Destul de multumit de achiziție avand in vedere ca e prima mobra japoneza. Da... m-am hotarat sa trec pe sportive dupa o perioada in care am umblat numai cu batranele rusoaice... acum... fiind prima japoneza nu prea am idee cu ce se mananca aceste mobre. Si ca prima problema... nu am scanteie la bujii... fostul proprietar mi-a spus ca ar fi bobinele... ce trebuie sa verific mai intai ca sa imi dau seama de problema? Nu dati cu pietre... vreau doar sa invat...

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • Răspunsuri 63
  • Created
  • Ultimul Răspuns

Top Posters In This Topic

Salut. Am si eu o problema cu a mea yamaha fzr 600 din 89... nu am scanteie la nici o bujie... care ar putea fi problema? E posibil sa se duca ambele bobine simultan?

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Problema poate sa fie din mai multe locuri. La mine cand nu aveam scanteie, dar am avut norocul sa zic asa, era oxidata mufa care intra in calculator. S-a rezolvat relativ usor, costuri nu foarte mari. Mai mult dureaza sa descoperi de unde e.

Verifica si partea asta, o gasesti sub codita.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Sincer, cred ca te-ai cam aruncat cu achizitia asta... acte nu, functionala nu... Iarasi proiect de garaj?! La 1000E gasesti o multime de motociclete functionale, in care bagi doar benzina si te plimbi. Dar ma rog, fiecare cu placerea lui...

Scuze de off, spor la surubareala!

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

ma repet ,verifica UNITATEA CDI SAU FIRUL DE MASA

Ca sa verific CDI trebuie sa cumpar unu

Si sa cumpar unu si sa aflu ca nu e de vina... eu nu stiu cum sa verific cdi-ul altfel

» Post actualizat in 17 Sep 2017 12:31

nu cred ca este chiar imposibil, mai mult improbabil

 

verifica rezistenta pick-up coil , parca verde cu negru .. vezi in manual cat da

Si unde e rezistența aia? :)))

» Post actualizat in 17 Sep 2017 12:35

Ca sa verific CDI trebuie sa cumpar unu

Si sa cumpar unu si sa aflu ca nu e de vina... eu nu stiu cum sa verific cdi-ul altfel

» Post actualizat in 17 Sep 2017 12:31

Si unde e rezistența aia? :)))

Sa fie pe stator?
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

sau cititorul magnetic

A e clar nu merge POS-ul ca sa poata cumpara benzina.

Lupule nu mai fi singuratic si du-ti mobra la cine se pricepe, scanteia ca sa apara e conditionata de mai multi factori, nu o sa repari mobra pe net.

Daca totusi vrei sa incerci cauta-ti schema si vezi ce conditii trebuie sa indeplinesti ca sa ai scanteie. Daca e sa ma iau ca tu CDI-ul (care e probabil TCI dar nu mai conteaza) il verifici prin inlocuire, ia-ti gandul ca nu vei plati pe cineva sa ti-o repare.

Sigurantele sunt toate ok? Asta e cam singura verificare care poti s-o faci tu.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Am avut FZR, numai ca era de 400, totusi identic cu 600, am trecut prin aceeasi problema cum ti`am raspuns si in privat...Am rezolvat`o prin inlocuirea Tci`ului..Nu am gasit de 400 si am adaptat de 600. Daca vei cauta pe forumurile din afara acest TCI are in interiorul sau doi tranzistori Bu si inca vreo 3 cifre 404 sau ceva de genul, tranzistorii astia doi se ocupa de cate o bobina in parte..daca nu ai pe nici o bobina scanteie e cel mai probabil sa fie dus Tci`ul.. Eu l`am desfacut pe al meu.. si aveam busiti tranzistorii, am incercat sa ii schimb dar fara succes..pana la treaba asta am schimbat bobine, verificat contacte, rezistente, am schimbat instalatia electrica, verificat contact, senzor cric, senzor neutru, senzor, ambreiaj, sigurante..Bineinteles nu in ordinea in care le`am scris. A si inca ceva, cand verifici scanteia, ar fi bine sa pui si cealalta fisa din bobina respectiva la masa, adica bagi doua bujii in pipele aceleiasi bobine si verifici asa...altfel e posibil sa nu vezi scanteia. Mi`am batut capul acum mult timp in urma dar cam astea mi le amintesc.. Sper sa te ajute cat de cat

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Am avut FZR, numai ca era de 400, totusi identic cu 600, am trecut prin aceeasi problema cum ti`am raspuns si in privat...Am rezolvat`o prin inlocuirea Tci`ului..Nu am gasit de 400 si am adaptat de 600. Daca vei cauta pe forumurile din afara acest TCI are in interiorul sau doi tranzistori Bu si inca vreo 3 cifre 404 sau ceva de genul, tranzistorii astia doi se ocupa de cate o bobina in parte..daca nu ai pe nici o bobina scanteie e cel mai probabil sa fie dus Tci`ul.. Eu l`am desfacut pe al meu.. si aveam busiti tranzistorii, am incercat sa ii schimb dar fara succes..pana la treaba asta am schimbat bobine, verificat contacte, rezistente, am schimbat instalatia electrica, verificat contact, senzor cric, senzor neutru, senzor, ambreiaj, sigurante..Bineinteles nu in ordinea in care le`am scris. A si inca ceva, cand verifici scanteia, ar fi bine sa pui si cealalta fisa din bobina respectiva la masa, adica bagi doua bujii in pipele aceleiasi bobine si verifici asa...altfel e posibil sa nu vezi scanteia. Mi`am batut capul acum mult timp in urma dar cam astea mi le amintesc.. Sper sa te ajute cat de cat

vezi ca angajeaza alexen

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • 1 month later...

Salut după muuuulte eșecuri legate de aprindere...am reușit să o fac și p'asta... Anyway... Same bike...FZR 1989. Nepornita de ani.. Am incercat azi sa o pornesc inclusiv cu spray de pornire... A dat semne sa porneasca dar în zadar. Trasa, împinsă... Degeaba. Benzineste scanteieste dar nu pornește... Sa se fi înnecat? Azi am lăsat-o moarta... Câteva rateuri și câteva tentative de pornire la relanty și atât. Cum ar trebui sa procedez corect sa mornesc o mobra nepornita de câțiva ani?

PS..nu dați cu pietre.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Ideea este că am scânteie la toate bujiile. Nu cred că ar fi de la CDI

» Post actualizat in 26 Oct 2017 16:41

 

Am patit o chestie similara, murise CDI-ul desi motocicleta inainte sa o trag "pe dreapta" 2-3 ani era functionala. La fel, dadea niste semne dar nu voia sa porneasca deloc.

Cdi a fost verificat de un mecanic și e bun. Plus că am inca un CDI și la fel face..

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Posibil sa nu ai compresie suficienta. Pune 10-20 ml de ulei in fiecare cilindru, invarte motorul cateva ture bune fara bujii si mai incearca. S-ar putea sa umple bujiile de ulei, inca un set de backup, chiar folosite, ajuta. Sper ca benzina nu e de cand a mers ultima oara! Schimb-o cu proaspata, se evapora in timp tocmai componentele care ajuta la pornire.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

 

Posibil sa nu ai compresie suficienta. Pune 10-20 ml de ulei in fiecare cilindru, invarte motorul cateva ture bune fara bujii si mai incearca. S-ar putea sa umple bujiile de ulei, inca un set de backup, chiar folosite, ajuta. Sper ca benzina nu e de cand a mers ultima oara! Schimb-o cu proaspata, se evapora in timp tocmai componentele care ajuta la pornire.

Benzina cumpărată astăzi. Bujii curățate înainte... Ce e drept...carburile nu le-am desfăcut deloc.. Editat de Lone wolf0
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

 

Si te mai intrebi de ce nu porneste ... interesant!

Am evitat să le desfac, că nu am cu ce sa le sincronizez. Și la mine e cam greu cu mecanicii că toți sunt departe de mine și îmi e cam greu sa găsesc transport.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Am evitat să le desfac, că nu am cu ce sa le sincronizez. Și la mine e cam greu cu mecanicii că toți sunt departe de mine și îmi e cam greu sa găsesc transport.

ai ochi si urechi? sincronizezi suficient .

 

ce nu ai tu e know-how

 

curata carburile si o sa porneasca, si nu umbla la suruburile de sincronizare

» Post actualizat in 26 Oct 2017 18:46

ulei ar fi trebuit sa puna cand l-a invartit prima data acum e cam tarziu

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Nu e tarziu. Daca s-a uscat tot pe acolo + spalat cu benzina si spray ciuciu compresie. Uleiul etanseaza ansamblul cilindru - piston si atat aspiratia prin carburatoare cat si compresia se apropie de normal.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

 

Nu e tarziu. Daca s-a uscat tot pe acolo + spalat cu benzina si spray ciuciu compresie. Uleiul etanseaza ansamblul cilindru - piston si atat aspiratia prin carburatoare cat si compresia se apropie de normal.

Deci... Băgat 10-20 de mililitri de ulei la pistoane.. învârtit sa scoată uleiul afara. Curățat carburatoarele. Cam astea ar trebui sa le fac?

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

In primul si in primul rand goleste benzina veche si pune combustibil proaspat.Eu la un mertan benzinar nepornit de un an am muncit 2 ore sa il repornesc.Clar ca e supra rasuflata benzina.Curata carburatorul,baterie buna,ulei nou ..etc

Editat de Geo_74
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Vizitator
Răspunde la acest topic...

×   Alipit ca text avansat.   Restituie formatare

  Doar 75 emoji sunt permise.

×   Linkul tău a fost încorporat automat.   Afișează ca link în schimb

×   Conținutul tău precedent a fost resetat.   Curăță editor

×   Nu poți lipi imagini direct. Încarcă sau inserează imagini din URL.

 Share

  • Navigare recentă   0 membri

    Nici un utilizator înregistrat nu vede această pagină.


MOTOCICLISM.ro
Grup Facebook: +36000 membri
Înscrie-te în grup
Discutii despre motociclism pe Facebook
 
BIKESHOP.ro
Grup Facebook: +18000 membri
Înscrie-te în grup
Anunturi de vanzare - cumparare pe Facebook.


×
×
  • Creează nouă...