Sari la conținut

Despre Suzuki Jimny...


florinelu07
 Share

Postări Recomandate

Eu m-as baga si pe drum de taf, ca la picior sunt satul sa le fac... dar vreau cam multe. Si cu buget mic, si cu motor mic, si ok pe asfalt, sa intre si prin vagauni, si spatioasa cat de cat, da' nici huiduma mare...

Serios zic, sunt deschis la sugestii, nu eram ironic.

Nici eu nu eram ironic. Cand mi-am ales masina am luat ce intrunea cele mai multe avantaje pentru mine, dupa un studiu destul de indelungat. In cazul meu a iesit castigator un Freelander Td4 in 3 usi, din 2002, cutie automata, a vazut si ceva coclau la viata ei, atat cat i-a permis garda la sol. Singurele dotari extra sunt praguri metalice in loc de rock slidere si statie + antena CB. Garda la sol 192 mm in cel mai jos punct, suspensie independenta fara bara stabilizatoare pe spate, 4x4 permanent (in conditii normale de aderenta 90% fata si 10% spatele).

 

Orice ai alege, recomand un drive test in toate conditiile in care vrei sa utilizezi masina.

Editat de DKW
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • Răspunsuri 194
  • Created
  • Ultimul Răspuns

Top Posters In This Topic

Imi place ca majoritatea care dati sfaturi nu ati mers/trait/avut masinile pentru care dati sfaturi .

Am avut vitara(1.6 8v productie 90 cu LSD ) , am trait cu Jimny , am avut wrangler(2.5 cu ARB lockere) ,am avut o perioada scurta Pinin(1.8 gdi scurt) ,am folosit l200(2.5diesel ,2 diferentiale blocabile) (masina tatalui ) posesor actual de Kia rocsta (i-a placut enorm tatalui meu si masina e numai a lui acum , in offroad e slabuta ) .........daca masina o iei pentru soft offroad si sa faci trasee ...din ce ai pus tu pe masa renunta la Jimny Si ia o VItara.....da , stiu , garda joasa....dar e cea mai masina dintre ele.....o sa fie PERFECTA pentru ce ai nevoie , confort pe sosea si prestatie mai mult decat rezonabila in offroad!

Insa , ca fost proprietar/utilizator ...iti recomand sa uiti de ele si sa iei din prima o masina mai mare si mai ok(sunt absolut convins ca locurile unde bagi un jimny si nu bagi un landcruiser sunt putine , poate chiar ca nu sunt )

Freelander si alte suv-uri sper sa le excluzi total din discutie ! am mers cu daihatsu unui prieten (feroza ce e drept ) suspensia parea SUDATA , nema confort si mai inghesuita ca Vitara.

 

Landcruiser , Pajero, G , chiar si L200 sau hilux daca vrei hard offroad ( da stiu pick-up pe hard offroad nu nu nu nu .....dar in teren de multe ori situatia a fost diferita )

 

stiu ca deja te-ai decis aproape total spre un Jimny.....totusi...vezi daca te satisface in totalite....ahhh era sa uit , Labradorul meu nu s-a simtit DELOC bine in Jimny ....

 

Cum zicea un coleg mai sus ..pentru ce vrei tu sa faci un 4x4 decent (si confortabil pe sosea ) cu niste gume bune si nu ai probleme , in pozitia ta as lua o vitara sau un subaru forester( ai sa fi uimit cat de capabila e masinuta )

 

Orice ai lua , sa te poarte in siguranta!

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Freelander si alte suv-uri sper sa le excluzi total din discutie !

Nu este SUV, ci crossover, umpic altceva.

 

Nici Paduraru' (Forester) nu este de lepadat.

Editat de DKW
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Imi place ca majoritatea care dati sfaturi nu ati mers/trait/avut masinile pentru care dati sfaturi .

Am avut vitara(1.6 8v productie 90 cu LSD ) , am trait cu Jimny , am avut wrangler(2.5 cu ARB lockere) ,am avut o perioada scurta Pinin(1.8 gdi scurt) ,am folosit l200(2.5diesel ,2 diferentiale blocabile) (masina tatalui ) posesor actual de Kia rocsta (i-a placut enorm tatalui meu si masina e numai a lui acum , in offroad e slabuta ) .........daca masina o iei pentru soft offroad si sa faci trasee ...din ce ai pus tu pe masa renunta la Jimny Si ia o VItara.....da , stiu , garda joasa....dar e cea mai masina dintre ele.....o sa fie PERFECTA pentru ce ai nevoie , confort pe sosea si prestatie mai mult decat rezonabila in offroad!

Insa , ca fost proprietar/utilizator ...iti recomand sa uiti de ele si sa iei din prima o masina mai mare si mai ok(sunt absolut convins ca locurile unde bagi un jimny si nu bagi un landcruiser sunt putine , poate chiar ca nu sunt )

Freelander si alte suv-uri sper sa le excluzi total din discutie ! am mers cu daihatsu unui prieten (feroza ce e drept ) suspensia parea SUDATA , nema confort si mai inghesuita ca Vitara.

 

Landcruiser , Pajero, G , chiar si L200 sau hilux daca vrei hard offroad ( da stiu pick-up pe hard offroad nu nu nu nu .....dar in teren de multe ori situatia a fost diferita )

 

stiu ca deja te-ai decis aproape total spre un Jimny.....totusi...vezi daca te satisface in totalite....ahhh era sa uit , Labradorul meu nu s-a simtit DELOC bine in Jimny ....

 

Cum zicea un coleg mai sus ..pentru ce vrei tu sa faci un 4x4 decent (si confortabil pe sosea ) cu niste gume bune si nu ai probleme , in pozitia ta as lua o vitara sau un subaru forester( ai sa fi uimit cat de capabila e masinuta )

 

Orice ai lua , sa te poarte in siguranta!

 

Multumesc pentru sfaturi :)

 

Criteriile (obiective) care au stat la baza deciziei:

- fiabilitate

- fiscalitate

- costuri intretinere si piese + disponibilitate piese dezmembrari (worst case scenario pentru piese scumpe - motor/CV/diff)

- depreciere si costuri de utilizare

 

Subiectiv ramane aspectul...

 

La Freelander, nu am gasit nimic rezonabil (doar conversii RHD-LHD) la sume sub 5k

Pinin-ul este destul de aratos si ieftin. Am povestit cu un proprietar ( nu vanzator) de Pinin si singura lui problema (in 2-3 ani de zile) ramane consumul mare.

Vitara este tehnologie ceva mai veche, iar Grand VItara imi pare total lipsita de personalitate ... si per total este tot la bani de Jimny si cam cu aceleasi bube (rugina) la care plusezi pentru costurile de intretine tren rulare fata.

Alte modele interesante, americane, englezesti sau asiatice, ma arunca intr-o liga destul de cheltuiala, nejustificata pentru masina #2.

 

Cat despre tovarasu' patruped, fostul a vazut toata tara, incepand cu Fiat 850, Opel Rekord pana la VAG-uri proaspete, dar dimensiunea il ajuta (talie mica/medie - 10-12 kg).

Blanosul actual, va profita de bancheta rabatata + husa..... daca incape S.Bernard-ul in Ford Ka ;), bracul o sa fie cu limuzina...

» Post actualizat in 22 Sep 2017 05:34

1ezAk2E.jpg

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Imi place ca majoritatea care dati sfaturi nu ati mers/trait/avut masinile pentru care dati sfaturi .

Am avut vitara(1.6 8v productie 90 cu LSD ) , am trait cu Jimny , am avut wrangler(2.5 cu ARB lockere) ,am avut o perioada scurta Pinin(1.8 gdi scurt)

 

Poti sa-mi spui ce impresie ti-a lasat? Onroad si offroad...

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Vitara compromis bun offroad/onroad.....cu toate ca am prieteni care au reusit sa rupa grupul fata de 3 ori (e aici pe forum se stie el ) , eu nu am reusit sa o stric pe a mea si m-am chinuit ceva...as fi vrut un pic mai multa garda, a fost masina cu care m-am invatat in offroad . Masina nu m-a lasat niciodata , piesele erau accesibile in caz ca buseai ceva, cuplajele functionau impecabil , fara erori ,fara incercari de 2 ori ....perfecte , ca noi , de fapt toata mecanica era fara eroare ....masina avea aproape 500 000 km , atentie la vitara din primii ani ,bordul se da peste cap la 99 999 nu la 999 999 , asta cu km am aflat-o ulterior cand am dat de diferite facturi , repet masina mergea PERFECT !

 

JImny , asa cum zicea si colegu mai sus e '' utiliaj '' isi face treaba onorabil ,il ajuta puntile si dimensiunile ...si sa nu uitam GREUTATEA, sau mai bine spus lipsa greutatii, pe sosea insa ..100-200km maxim , pe urma te oboseste rau ,nu l-as alege daca scopul meu ar fi sa ma plimb (din Bucuresti pana pe Bradet de exemplu maxim ,pentru ca ma intorceam acasa ca batut cu blana ) nu m-a prea "prins " masina .....plus ca venind de la vitara nu eram asa increzator in ce stie sa faca pentru ca era mai ingusta si mai inalta, mereu am trait cu impresia ca vine pe partea cealata , nu era nici masina mea sa vad exact unde se rastoarna (era masina prietenei de la vremea aia , primita cadou, nu prietena , masina :))) )

 

Wrangler , l-am luat doar pentru ca"Wrangler" dar am ramas placut impresionat...e facut dupa standardul american ,when in doubt add weight :D era un YJ din 89(parca...nu bag mana in foc) ,motorul ok pentru offroad...in unele locuri as fi vrut un pic mai multa putere...cu ce aveam pe el sarea lejer de 1.6tone ...consuma pe oras si pe offroad MULT..f mult....nu cred ca am vazut un consum mai mic de 25-30% cu masina aia (masina facea offroad si oras ...deci nu tocmai locuri unde puteai scoate consum ) , in rest ok si la spatiu , am schimbat rulmentul de presiune si electromotorul (parca retin ca avea cutie de peugeot ...sa ceva de genu asta....vb la echipare de fabrica) .

 

Pininul l-am avut doar pentru ca nu am avut bani de pajero normal....dintre toate pininul e cel mai orientat spre onroad....consuma multicel , dar nici pe departe ca Jeep-ul, ca offroad nu e grozav.... un soft offroad e de ajuns pentru el .

 

Nu ma pot abtine ....urc si 2 poze ca tot au inceput sa curga amintirile :))

 

 

Ca sfat pentru colegii care vor offroad...e un hobby ff scump , foarte !

 

 

Pentru initiator , sarmosul lu' taicameo se baga in orice masina ...labradorul meu e mai mofturos (are si aproape 45kg) (poza cu Kia este cu Fostul cand avea cateva luni )

post-90015-0-96744500-1506062091_thumb.jpg

post-90015-0-36865500-1506062123_thumb.jpg

post-90015-0-15621900-1506062177_thumb.jpg

post-90015-0-46353700-1506062179_thumb.jpg

post-90015-0-32079500-1506062478_thumb.jpg

Editat de motanelul
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

folosesc un jimny iarna, stiu ca e masina de coafeza

 

Ahem. Pisi, tre' sa avem o discutie acasa...

 

Acestea fiind zise, nu am termen de comparatie, dar pentru Jimny pot sa atest ca te doare mintea pe unde se catara, inclusiv prin zapada, noroaie, nisip afanat (toate pe testate). NU e rapid sau comod la drum lung, dar pentru o golaneala de weekend pe coclauri, nu-mi pot imagina ceva mai bun pe patru roti.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Ca nu merge cu 200 inteleg dar sa zici ca este asa de incomod ca dupa 100-200 km facuti nu mai poti e exagerare ,eu fac romania -anglia si ma simt mult mai nine si lejer decat intr un ford fiesta ...

 

Referitor la achizitie si eu am fost setat pe jimny,am cautat si eu destul ,am gasit unul pana la urma cu un singur proprietar de nou model 2004 (nici nu am vrut mai nou ), dupa anul ala sant cu butoane nu mai are schimbator pt 4x4.

Tot a trebuit sa mai bag in el 1000 € sa il pun la punct ,cat de cat,deci nu va fii usor ....

 

Bafta ,

 

Ovidiu

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

..... daca incape S.Bernard-ul in Ford Ka

stai, stai, stai o leaca colegu,

 

Beethovenul a incaput in KA ca i-am scos toata bancheta spate + spatarele :)

si e exclusiv masina lu' Beto pt plimbare si mers pe Somes sau padure / iarba verde!

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

:pics:

hai colegu' ca ai vazut tu poze pe aici, ca altfel nu stiai de cotetu' mobil al lui Beto! :crack: :crack:

 

 

uite, sa-ti aduci aminte....

/index.php?/topic/743600-ford-ka-13-benzina/?p=4280796

 

 

...ca pozele de la animalele noastre nu le mai gasesc......

Editat de apriliacluj
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Din fericire cel gasit este fara rugina si alte miniuni si nu a fost terosonat extra fata de fabrica, 100kkm, carte service, interior curat, etc...

 

Din nefericire este face lift (>2005) si am putin morcov pe tema butoane vs. schimbator, dar ma risc.

Sa fie intr-un ceas bun!

In privinta "inteligentei artificiale" stai linistit, este destul de primitiva si relativ usor de diagnosticat si reparat.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Multam fain

 

Dupa 200km la volan, ma declar multumit.

 

Usor peste asteptari.

» Post actualizat in 25 Sep 2017 05:13

Mucu'

 

post-9612-0-09378400-1506316354_thumb.jpg

 

dec 2005 (facelift)

29kkm

cam de toate fara AC

Inmatriculat RO pe 20sept.

 

Fara perforatii/rugina (doar mici puncte 3-5 mm pe suprafata) - urmeaza protectia anticoroziva in saptamanile urmatoare....

 

Al 16-lea a fost cu noroc (am si primit o gramada de detalii in avans - 60+ poze din toate unghiurile)

 

Inchid topicul sau il mut in alta sectiune?

 

Ii mai este cuiva utila informatia?

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Eu zic sa nu inchidem topicul pentru ca Jimny e o masinuta de succes si foarte iubita .

Dealtfel cred ca va fi util si sa impartasim experiente de proaspat posesori de Jimny , pentru ca zilele trecute am cumparat si eu unul .

Al meu e 2007 , manual , cu AC , 75.000 km , cumparat direct din curtea omului , din Germania .

Apoi am condus 1000 km pe autostrazi la viteze de 100-110 Km/h iar consumul rezultat a fost de 7l/100km.

Nici al meu nu are deloc rugina , nici pe sasiu si nici pe caroserie , doar mici puncte foarte rare .

Insa am caseta de directie acoperita de un strat complet de rugina ( nu am inteles de ce doar piesa asta s-a corodat ) .

Deasemenea , am constatat o pierdere de ulei in spatele cutiei de viteze , care pare destul de serioasa .

 

Deci , la mine urmeaza repede :

 

1. curatarea casetei de directie si protejarea ei anticoroziva cat mai buna ( si pentru asta caut solutii si idei )

2. Investigarea pierderii de ulei . Am citit ca este o problema cunoscuta , se datoreaza fie semeringului de la iesirea din cutie , fie O-ringului dela intrarea in cutie a bratului schimbatorului , fie unui dop care exista in interiorul crucii cardanice la iesirea din cutie . In orice caz , cutia nu trebuie sa ramana fara ulei fiindca se va distruge rapid , asa ca recomand sa verifici si tu .

3. Protectie anticoroziva pe sub toata masina . La mine terosonul din fabrica pare neatins , dar sunt piese multe care ar trebui protejate . Tu cum vei face ?

4. Am gasit un manunchi de cabluri fixate de podeaua masinii , pe dedesubt , care au mufe de conectare destul de expuse , in zona puntii spate , Ma intreb daca asa e normal . Mi se par foarte fragile mufele respective .

5. schimburi de lichide

 

Poze cu veverita atasate si cu caseta corodata .

post-59520-0-84718300-1506323203_thumb.jpg

post-59520-0-88085600-1506323215_thumb.jpg

post-59520-0-22981000-1506323227_thumb.jpg

post-59520-0-05294600-1506323251_thumb.jpg

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Faina jucaria, sa o stapanesti sanatos.

Eu nu am reusit sa ma apropii de unul cu AC (best "landed cost" >5kEur)

 

Planul pe urmatoarele saptamani:

 

  • revizie motor, cutie, dif^2, reductor (uleiuri si filtre)
  • spalat bine caroseria si sasiul, "despaduchiat" interiorul (aspirat, sters, ...)
  • curatat urme rugina si aplicat ceva pasivizator (Kelfos, Feruginol, Loctite...)
  • aplicat protectie anticoroziva (Teroson sau ceva produs performant)
  • aplicat parafina & alte protectii anticorozive in zonele predispuse la rugina
  • polish-are caroserie
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Vizitator
Răspunde la acest topic...

×   Alipit ca text avansat.   Restituie formatare

  Doar 75 emoji sunt permise.

×   Linkul tău a fost încorporat automat.   Afișează ca link în schimb

×   Conținutul tău precedent a fost resetat.   Curăță editor

×   Nu poți lipi imagini direct. Încarcă sau inserează imagini din URL.

 Share

  • Navigare recentă   0 membri

    Nici un utilizator înregistrat nu vede această pagină.


MOTOCICLISM.ro
Grup Facebook: +36000 membri
Înscrie-te în grup
Discutii despre motociclism pe Facebook
 
BIKESHOP.ro
Grup Facebook: +18000 membri
Înscrie-te în grup
Anunturi de vanzare - cumparare pe Facebook.


×
×
  • Creează nouă...