Jump to content
Sign in to follow this  
florinelu07

Despre Suzuki Jimny...

Recommended Posts

O sa plec in concediu in Apuseni sau la mare cu cortul cu Jimny, pentru chestii mai de durata pe asfalt, voi presta cu "neamtul" (TDI & DSG & combi).

Share this post


Link to post
Share on other sites

Oriunde ai sta cel putin pana la una dintre destinatii ai oleaca de drum, si crede-ma ca nu e deloc fun sau comod cu o aratare de genu'!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Imi asum asta deja....

 

Eram pornit pe Freelander, dar dupa primul test cu Jimny in offroad usor, am ramas foarte placut impresionat.

 

Samuraiul nu il vizez din motive de suspensie mult mai rigida si varsta...

 

Partea buna este ca un Jimny bun se vinde urgent deci oricand ma razgandesc, imi scot mare parte din bani destul de usor.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Eram pornit pe Freelander, dar dupa primul test cu Jimny in offroad usor, am ramas foarte placut impresionat.

 

Partea buna este ca un Jimny bun se vinde urgent deci oricand ma razgandesc, imi scot mare parte din bani destul de usor.

Asta este ideea, daca simti ca nu exista chimie, oricand poti sa scapi de Jimny si te poti orienta lejer la altceva.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Asta este ideea, daca simti ca nu exista chimie, oricand poti sa scapi de Jimny si te poti orienta lejer la altceva.

Oricum sunt bun de o bere pentru sfaturile primite.

 

Tnx

Share this post


Link to post
Share on other sites

Valeu, acu am vazut-o, da urata e cascarabeta!

Imi mentin parerea, japonezii din industria auto sunt total handicapati, au ambitia ca in fruntea departamentelor de design sa puna musai pe unul care a facut studiile la FF si a terminat ultimul facultatea!

Rar am vazut masina japoneza intr-adevar frumoasa!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Este o vorba veche in lumea off road-ului, "fiecare are extremul lui", parafrazand "fiecare are offroad-ul lui", iti iei masina pentru ce stii ca poti sa faci cu ea, nu pentru ce ai vrea sa faci cu ea. Daca faci greenlaning nu ai nevoie de garda prea mare la sol, si nici de vreo huiduma in care sa poti baga sufe, ocheti, hijack, ancora, etc.

In alta ordine de idei, majoritatea japonezelor sunt predispuse la a dezvolta rugina mai repede decat cele europene sau americane. Daca iti iei japoneza mai veche de 10 ani ar trebui sa fii pregatit pentru o tinichigerie cap-coada. Avantajul unei japoneze mai vechi consata in lipsa de electronica, si piese din dezmembrari destul de accesibile la pret.

Daca stii ca nu esti genul care sa se aventureze pe orice urma de TAF sau prin orice ravena, un 4x4 decent incaltat cu gumele potrivite se descurca onorabil in majoritatea situatiilor. In rest, fiecare model are avantajele si dezavantajele lui, trebuie doar sa gasesti masina care insumeaza cele mai multe avantaje pentru tine, nu pentru altul.

 

P.S.: postarea nu este adresata cuiva anume.

 

Eu m-as baga si pe drum de taf, ca la picior sunt satul sa le fac... dar vreau cam multe. Si cu buget mic, si cu motor mic, si ok pe asfalt, sa intre si prin vagauni, si spatioasa cat de cat, da' nici huiduma mare...

Serios zic, sunt deschis la sugestii, nu eram ironic.

Share this post


Link to post
Share on other sites

3 usi, scumpe si vechi... Grand Vitara deja sare mult in sus la pret. M-am uitat si am exclus-o din ecuatie...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Eu m-as baga si pe drum de taf, ca la picior sunt satul sa le fac... dar vreau cam multe. Si cu buget mic, si cu motor mic, si ok pe asfalt, sa intre si prin vagauni, si spatioasa cat de cat, da' nici huiduma mare...

Serios zic, sunt deschis la sugestii, nu eram ironic.

Nici eu nu eram ironic. Cand mi-am ales masina am luat ce intrunea cele mai multe avantaje pentru mine, dupa un studiu destul de indelungat. In cazul meu a iesit castigator un Freelander Td4 in 3 usi, din 2002, cutie automata, a vazut si ceva coclau la viata ei, atat cat i-a permis garda la sol. Singurele dotari extra sunt praguri metalice in loc de rock slidere si statie + antena CB. Garda la sol 192 mm in cel mai jos punct, suspensie independenta fara bara stabilizatoare pe spate, 4x4 permanent (in conditii normale de aderenta 90% fata si 10% spatele).

 

Orice ai alege, recomand un drive test in toate conditiile in care vrei sa utilizezi masina.

Edited by DKW

Share this post


Link to post
Share on other sites

Imi place ca majoritatea care dati sfaturi nu ati mers/trait/avut masinile pentru care dati sfaturi .

Am avut vitara(1.6 8v productie 90 cu LSD ) , am trait cu Jimny , am avut wrangler(2.5 cu ARB lockere) ,am avut o perioada scurta Pinin(1.8 gdi scurt) ,am folosit l200(2.5diesel ,2 diferentiale blocabile) (masina tatalui ) posesor actual de Kia rocsta (i-a placut enorm tatalui meu si masina e numai a lui acum , in offroad e slabuta ) .........daca masina o iei pentru soft offroad si sa faci trasee ...din ce ai pus tu pe masa renunta la Jimny Si ia o VItara.....da , stiu , garda joasa....dar e cea mai masina dintre ele.....o sa fie PERFECTA pentru ce ai nevoie , confort pe sosea si prestatie mai mult decat rezonabila in offroad!

Insa , ca fost proprietar/utilizator ...iti recomand sa uiti de ele si sa iei din prima o masina mai mare si mai ok(sunt absolut convins ca locurile unde bagi un jimny si nu bagi un landcruiser sunt putine , poate chiar ca nu sunt )

Freelander si alte suv-uri sper sa le excluzi total din discutie ! am mers cu daihatsu unui prieten (feroza ce e drept ) suspensia parea SUDATA , nema confort si mai inghesuita ca Vitara.

 

Landcruiser , Pajero, G , chiar si L200 sau hilux daca vrei hard offroad ( da stiu pick-up pe hard offroad nu nu nu nu .....dar in teren de multe ori situatia a fost diferita )

 

stiu ca deja te-ai decis aproape total spre un Jimny.....totusi...vezi daca te satisface in totalite....ahhh era sa uit , Labradorul meu nu s-a simtit DELOC bine in Jimny ....

 

Cum zicea un coleg mai sus ..pentru ce vrei tu sa faci un 4x4 decent (si confortabil pe sosea ) cu niste gume bune si nu ai probleme , in pozitia ta as lua o vitara sau un subaru forester( ai sa fi uimit cat de capabila e masinuta )

 

Orice ai lua , sa te poarte in siguranta!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Freelander si alte suv-uri sper sa le excluzi total din discutie !

Nu este SUV, ci crossover, umpic altceva.

 

Nici Paduraru' (Forester) nu este de lepadat.

Edited by DKW

Share this post


Link to post
Share on other sites

Valeu, acu am vazut-o, da urata e cascarabeta!

Imi mentin parerea, japonezii din industria auto sunt total handicapati, au ambitia ca in fruntea departamentelor de design sa puna musai pe unul care a facut studiile la FF si a terminat ultimul facultatea!

Rar am vazut masina japoneza intr-adevar frumoasa!

Prima pagina din manualul de utilizare de la Jimny zice ca nu e automobil e utilaj.... google it Deci nu are de ce sa fie frumoasa, e functionala, ca tractorul.

@geozga vrei multe de banii aia. Vitara ar semana, ca mai ai pana ajunge Dusterul la banii aia.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Imi place ca majoritatea care dati sfaturi nu ati mers/trait/avut masinile pentru care dati sfaturi .

Am avut vitara(1.6 8v productie 90 cu LSD ) , am trait cu Jimny , am avut wrangler(2.5 cu ARB lockere) ,am avut o perioada scurta Pinin(1.8 gdi scurt) ,am folosit l200(2.5diesel ,2 diferentiale blocabile) (masina tatalui ) posesor actual de Kia rocsta (i-a placut enorm tatalui meu si masina e numai a lui acum , in offroad e slabuta ) .........daca masina o iei pentru soft offroad si sa faci trasee ...din ce ai pus tu pe masa renunta la Jimny Si ia o VItara.....da , stiu , garda joasa....dar e cea mai masina dintre ele.....o sa fie PERFECTA pentru ce ai nevoie , confort pe sosea si prestatie mai mult decat rezonabila in offroad!

Insa , ca fost proprietar/utilizator ...iti recomand sa uiti de ele si sa iei din prima o masina mai mare si mai ok(sunt absolut convins ca locurile unde bagi un jimny si nu bagi un landcruiser sunt putine , poate chiar ca nu sunt )

Freelander si alte suv-uri sper sa le excluzi total din discutie ! am mers cu daihatsu unui prieten (feroza ce e drept ) suspensia parea SUDATA , nema confort si mai inghesuita ca Vitara.

 

Landcruiser , Pajero, G , chiar si L200 sau hilux daca vrei hard offroad ( da stiu pick-up pe hard offroad nu nu nu nu .....dar in teren de multe ori situatia a fost diferita )

 

stiu ca deja te-ai decis aproape total spre un Jimny.....totusi...vezi daca te satisface in totalite....ahhh era sa uit , Labradorul meu nu s-a simtit DELOC bine in Jimny ....

 

Cum zicea un coleg mai sus ..pentru ce vrei tu sa faci un 4x4 decent (si confortabil pe sosea ) cu niste gume bune si nu ai probleme , in pozitia ta as lua o vitara sau un subaru forester( ai sa fi uimit cat de capabila e masinuta )

 

Orice ai lua , sa te poarte in siguranta!

 

Multumesc pentru sfaturi :)

 

Criteriile (obiective) care au stat la baza deciziei:

- fiabilitate

- fiscalitate

- costuri intretinere si piese + disponibilitate piese dezmembrari (worst case scenario pentru piese scumpe - motor/CV/diff)

- depreciere si costuri de utilizare

 

Subiectiv ramane aspectul...

 

La Freelander, nu am gasit nimic rezonabil (doar conversii RHD-LHD) la sume sub 5k

Pinin-ul este destul de aratos si ieftin. Am povestit cu un proprietar ( nu vanzator) de Pinin si singura lui problema (in 2-3 ani de zile) ramane consumul mare.

Vitara este tehnologie ceva mai veche, iar Grand VItara imi pare total lipsita de personalitate ... si per total este tot la bani de Jimny si cam cu aceleasi bube (rugina) la care plusezi pentru costurile de intretine tren rulare fata.

Alte modele interesante, americane, englezesti sau asiatice, ma arunca intr-o liga destul de cheltuiala, nejustificata pentru masina #2.

 

Cat despre tovarasu' patruped, fostul a vazut toata tara, incepand cu Fiat 850, Opel Rekord pana la VAG-uri proaspete, dar dimensiunea il ajuta (talie mica/medie - 10-12 kg).

Blanosul actual, va profita de bancheta rabatata + husa..... daca incape S.Bernard-ul in Ford Ka ;), bracul o sa fie cu limuzina...

» Post actualizat in 22 Sep 2017 05:34

1ezAk2E.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

Imi place ca majoritatea care dati sfaturi nu ati mers/trait/avut masinile pentru care dati sfaturi .

Am avut vitara(1.6 8v productie 90 cu LSD ) , am trait cu Jimny , am avut wrangler(2.5 cu ARB lockere) ,am avut o perioada scurta Pinin(1.8 gdi scurt)

 

Poti sa-mi spui ce impresie ti-a lasat? Onroad si offroad...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Vitara compromis bun offroad/onroad.....cu toate ca am prieteni care au reusit sa rupa grupul fata de 3 ori (e aici pe forum se stie el ) , eu nu am reusit sa o stric pe a mea si m-am chinuit ceva...as fi vrut un pic mai multa garda, a fost masina cu care m-am invatat in offroad . Masina nu m-a lasat niciodata , piesele erau accesibile in caz ca buseai ceva, cuplajele functionau impecabil , fara erori ,fara incercari de 2 ori ....perfecte , ca noi , de fapt toata mecanica era fara eroare ....masina avea aproape 500 000 km , atentie la vitara din primii ani ,bordul se da peste cap la 99 999 nu la 999 999 , asta cu km am aflat-o ulterior cand am dat de diferite facturi , repet masina mergea PERFECT !

 

JImny , asa cum zicea si colegu mai sus e '' utiliaj '' isi face treaba onorabil ,il ajuta puntile si dimensiunile ...si sa nu uitam GREUTATEA, sau mai bine spus lipsa greutatii, pe sosea insa ..100-200km maxim , pe urma te oboseste rau ,nu l-as alege daca scopul meu ar fi sa ma plimb (din Bucuresti pana pe Bradet de exemplu maxim ,pentru ca ma intorceam acasa ca batut cu blana ) nu m-a prea "prins " masina .....plus ca venind de la vitara nu eram asa increzator in ce stie sa faca pentru ca era mai ingusta si mai inalta, mereu am trait cu impresia ca vine pe partea cealata , nu era nici masina mea sa vad exact unde se rastoarna (era masina prietenei de la vremea aia , primita cadou, nu prietena , masina :))) )

 

Wrangler , l-am luat doar pentru ca"Wrangler" dar am ramas placut impresionat...e facut dupa standardul american ,when in doubt add weight :D era un YJ din 89(parca...nu bag mana in foc) ,motorul ok pentru offroad...in unele locuri as fi vrut un pic mai multa putere...cu ce aveam pe el sarea lejer de 1.6tone ...consuma pe oras si pe offroad MULT..f mult....nu cred ca am vazut un consum mai mic de 25-30% cu masina aia (masina facea offroad si oras ...deci nu tocmai locuri unde puteai scoate consum ) , in rest ok si la spatiu , am schimbat rulmentul de presiune si electromotorul (parca retin ca avea cutie de peugeot ...sa ceva de genu asta....vb la echipare de fabrica) .

 

Pininul l-am avut doar pentru ca nu am avut bani de pajero normal....dintre toate pininul e cel mai orientat spre onroad....consuma multicel , dar nici pe departe ca Jeep-ul, ca offroad nu e grozav.... un soft offroad e de ajuns pentru el .

 

Nu ma pot abtine ....urc si 2 poze ca tot au inceput sa curga amintirile :))

 

 

Ca sfat pentru colegii care vor offroad...e un hobby ff scump , foarte !

 

 

Pentru initiator , sarmosul lu' taicameo se baga in orice masina ...labradorul meu e mai mofturos (are si aproape 45kg) (poza cu Kia este cu Fostul cand avea cateva luni )

post-90015-0-96744500-1506062091_thumb.jpg

post-90015-0-36865500-1506062123_thumb.jpg

post-90015-0-15621900-1506062177_thumb.jpg

post-90015-0-46353700-1506062179_thumb.jpg

post-90015-0-32079500-1506062478_thumb.jpg

Edited by motanelul

Share this post


Link to post
Share on other sites

folosesc un jimny iarna, stiu ca e masina de coafeza

 

Ahem. Pisi, tre' sa avem o discutie acasa...

 

Acestea fiind zise, nu am termen de comparatie, dar pentru Jimny pot sa atest ca te doare mintea pe unde se catara, inclusiv prin zapada, noroaie, nisip afanat (toate pe testate). NU e rapid sau comod la drum lung, dar pentru o golaneala de weekend pe coclauri, nu-mi pot imagina ceva mai bun pe patru roti.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ca nu merge cu 200 inteleg dar sa zici ca este asa de incomod ca dupa 100-200 km facuti nu mai poti e exagerare ,eu fac romania -anglia si ma simt mult mai nine si lejer decat intr un ford fiesta ...

 

Referitor la achizitie si eu am fost setat pe jimny,am cautat si eu destul ,am gasit unul pana la urma cu un singur proprietar de nou model 2004 (nici nu am vrut mai nou ), dupa anul ala sant cu butoane nu mai are schimbator pt 4x4.

Tot a trebuit sa mai bag in el 1000 € sa il pun la punct ,cat de cat,deci nu va fii usor ....

 

Bafta ,

 

Ovidiu

Share this post


Link to post
Share on other sites

Din fericire cel gasit este fara rugina si alte miniuni si nu a fost terosonat extra fata de fabrica, 100kkm, carte service, interior curat, etc...

 

Din nefericire este face lift (>2005) si am putin morcov pe tema butoane vs. schimbator, dar ma risc.

Share this post


Link to post
Share on other sites

..... daca incape S.Bernard-ul in Ford Ka

stai, stai, stai o leaca colegu,

 

Beethovenul a incaput in KA ca i-am scos toata bancheta spate + spatarele :)

si e exclusiv masina lu' Beto pt plimbare si mers pe Somes sau padure / iarba verde!

Share this post


Link to post
Share on other sites

stai, stai, stai o leaca colegu,

 

Beethovenul a incaput in KA ca i-am scos toata bancheta spate + spatarele :)

si e exclusiv masina lu' Beto pt plimbare si mers pe Somes sau padure / iarba verde!

:pics:

Share this post


Link to post
Share on other sites

:pics:

 

 

Pana la St. Bernard, ofer eu doi semi-bucovineni (in Jimny, bancheta pliata)

post-79939-0-17827900-1506066639_thumb.jpg

Edited by m0jave

Share this post


Link to post
Share on other sites

:pics:

hai colegu' ca ai vazut tu poze pe aici, ca altfel nu stiai de cotetu' mobil al lui Beto! :crack: :crack:

 

 

uite, sa-ti aduci aminte....

/index.php?/topic/743600-ford-ka-13-benzina/?p=4280796

 

 

...ca pozele de la animalele noastre nu le mai gasesc......

Edited by apriliacluj

Share this post


Link to post
Share on other sites

Din fericire cel gasit este fara rugina si alte miniuni si nu a fost terosonat extra fata de fabrica, 100kkm, carte service, interior curat, etc...

 

Din nefericire este face lift (>2005) si am putin morcov pe tema butoane vs. schimbator, dar ma risc.

Sa fie intr-un ceas bun!

In privinta "inteligentei artificiale" stai linistit, este destul de primitiva si relativ usor de diagnosticat si reparat.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Sa fie intr-un ceas bun!

In privinta "inteligentei artificiale" stai linistit, este destul de primitiva si relativ usor de diagnosticat si reparat.

Maine ma deplasez sa o vizionez live si sper sa ma intorc cu ea pe roti.

 

AMR 24h

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Restore formatting

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Sign in to follow this  

  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.

×
×
  • Create New...