ovi_ice Postat Aprilie 29, 2018 Share Postat Aprilie 29, 2018 on-topic: vezi ca bicicleta aia NU e de downhill. E de trail/xc. Pt DH e recomandata alta geometrie, plus suspensie mai lunga. Hotaraste-te ce "sport" vrei sa faci cu bicla, apoi cauti exact pe nisa respectiva. Fiecare producator are o gama separata de freeride/dh. Cat despre componente esentiale sa cedeze, nu se va intampla asta cu nici o bicicleta "de firma" care e folosita pe categoria ei de aplicatie. Indiferent de pret. In 99,9% din cazuri accidentele sunt datorate de lipsa de skill, nu altceva. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
blue_nightwishX Postat Aprilie 29, 2018 Share Postat Aprilie 29, 2018 on-topic: vezi ca bicicleta aia NU e de downhill. E de trail/xc. Pt DH e recomandata alta geometrie, plus suspensie mai lunga. Hotaraste-te ce "sport" vrei sa faci cu bicla, apoi cauti exact pe nisa respectiva. Fiecare producator are o gama separata de freeride/dh. Cat despre componente esentiale sa cedeze, nu se va intampla asta cu nici o bicicleta "de firma" care e folosita pe categoria ei de aplicatie. Indiferent de pret. In 99,9% din cazuri accidentele sunt datorate de lipsa de skill, nu altceva. Pai stiu, asta e trail, m-am uitat putin si e mai ok un trail. Cu asta se poate face si coborari si mici sarituri. Numai ca un DH e cam greuta, ce am vazut de la Cube trecea de 15-16kg. Astea de enduro/trail sunt mai usurele putin, cca.12-13kg Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
gn77b Postat Aprilie 29, 2018 Share Postat Aprilie 29, 2018 (editat) Cat despre componente esentiale sa cedeze, nu se va intampla asta cu nici o bicicleta "de firma" care e folosita pe categoria ei de aplicatie. Indiferent de pret. In 99,9% din cazuri accidentele sunt datorate de lipsa de skill, nu altceva. Men, uita-te ce povestesc pe topicul deschis de mine. TLDR saptamina trecuta am rupt pe dealuri butuc de Mavic Crossride de pe bicla noua cu 2800 km facuti fara "sarit din copaci", vorba cuiva. Vorbind cu lumea dupa patanie cred ca de acum o sa pun piese ieftine dar mai "ca la tara". Chiar regret ca am pus butuc de 260 de grame, cu toate ca era varianta mai grea si mai ieftina dar sigur mai rezistenta. Cum deja sintem pe aratura cu discutia, mai adaug niste cugetari. Eu cred ca in lupta asta (stupida) a specificatiilor, pt. a rade citeva grame nesemnificative pentru oamenii care nu cistiga bani din mersul pe bicicleta, se ajunge la niste aberatii si baietii care lucreaza in service-uri au multe de povestit despre asta. Daca vrei mai pun niste poze cu butucul rupt din care sa se vada ca s-a rupt exact unde era de asteptat sa se intimple, pentru ca acolo materialul e cit coaja de ou. Pe mine patania asta m-a facut paranoic. Biciclismul a devenit un sport teribil de snob si producatorii se adapteaza la cerintele pietei. Edit: si nu, butucul nu s-a rupt la o cazatura, pur si simplu mergeam si transmisia a inceput sa faca lucruri ciudate Editat Aprilie 29, 2018 de gn77b Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
SyDemon Postat Aprilie 29, 2018 Share Postat Aprilie 29, 2018 1. La 1.85cm si 110kg cam ce dimensiune ar trebui sa aiba cadrul unei biciclete ? 2. Conformatia respectiva impune alegerea unei anumite dimensiuni si pt roti ? Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
mihai.sandu Postat Aprilie 30, 2018 Share Postat Aprilie 30, 2018 @SyDemon, depinde ce bicicleta vrei. MTB, Hybrid, Road bike? Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
ruxi2k Postat Aprilie 30, 2018 Share Postat Aprilie 30, 2018 (editat) Pt. dimensiune, la o cautare pe gogol am gasit: https://www.marosbike.ro/alegerea-marimii-bicicletei.htm Editat Aprilie 30, 2018 de ruxi2k Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
gn77b Postat Aprilie 30, 2018 Share Postat Aprilie 30, 2018 Men, eu am trei biciclete si-ti jur o chestie: una e calculatorul online, alta e realitatea. Recomand oriciu sa probeze daca poate. Dar chiar si asa e cu susta, e posibil sa-ti dai seama ca nu ti se potriveste o marime doar dupa ceva vreme. Parerea mea care valoreaza fix cit ati platit pt. ea. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
SyDemon Postat Aprilie 30, 2018 Share Postat Aprilie 30, 2018 (editat) @SyDemon, depinde ce bicicleta vrei. MTB, Hybrid, Road bike? Inclin spre un Hybrid : fie Confort fie City depinde ce oferte gasesc si daca le gasesc. Momentan inca nu sunt 100% convins ca merita sa fac investitia (ma gandesc ca undeva pe la 1500-2000 lei tot se vor duce in directia asta daca e sa ma hotarasc) tinand cont de timp/alte activitati & hobby-uri. Dar ca sa nu ma uit ca bou in lemne eram curios macar pt inceput la ce dimensiuni sa fiu atent. Editat Aprilie 30, 2018 de SyDemon Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
blue_nightwishX Postat Mai 7, 2018 Share Postat Mai 7, 2018 https://www.olx.ro/oferta/merida-one-twenty-3000-carbon-reducere-5500-lei-ID9jD4L.html Voi ce parere aveti de acest model ? Merita 5000 lei ? Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
SONYC Postat Mai 7, 2018 Share Postat Mai 7, 2018 (editat) https://www.olx.ro/oferta/merida-one-twenty-3000-carbon-reducere-5500-lei-ID9jD4L.html Voi ce parere aveti de acest model ? Merita 5000 lei ? Da, merita. Daca vrei informatii suplimentare, imi scrii pe whatsapp si te ajut. Ca idee generala, totul se rezuma la gradul de uzura al pieselor. Editat Mai 7, 2018 de SONYC Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
mihai.sandu Postat Mai 7, 2018 Share Postat Mai 7, 2018 Asta voiam sa zic si eu. In principiu e o bicicleta fenomenala care noua a costat minim 2000 de euro, dar trebuie sa fii atent la cat de uzate sunt piesele de pe ea si la eventualele crapaturi din cadrul de carbon (care e destul de sensibil, contrar asteptarilor). Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
blue_nightwishX Postat Mai 7, 2018 Share Postat Mai 7, 2018 Asta voiam sa zic si eu. In principiu e o bicicleta fenomenala care noua a costat minim 2000 de euro, dar trebuie sa fii atent la cat de uzate sunt piesele de pe ea si la eventualele crapaturi din cadrul de carbon (care e destul de sensibil, contrar asteptarilor). Inainte sa o cumpar am tras o fuga pana la un service specializat de biciclete. Cica ar fi ca noua, nu stiu cum de proprietarul a pastrat-o in starea asta pana acum. Nu are manetele zgariate, nici capetele de ghidon cu semne de cazaturi si cam noua. A fost pastrata bine. Cica am avut noroc ca am gasit-o asa. Noua zicea proprietarul ca ar fi fost un pic peste 3000 de heuro. Am iesit asta seara un pic cu ea. E fenomenala cat de usor se simte in mers si cat de bine schimba si sare peste borduri. Suspensia imi pare infinita iar bicicleta foarte foarte usoara. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
SONYC Postat Mai 7, 2018 Share Postat Mai 7, 2018 Aia e, sa o stapanesti sanatos! Acum trebuie sa o pui la treaba, ca asta nu e toacla de plimbare in parc. Si nu uita ce ti-am zis, lasa comparatiile pe youtube si asculta de unul care stie cu ce se mananca, verifica din cand in cand carbonul, mai ales daca intentionezi sa o utilizezi la potentialul ei. Spor! Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
mihai.sandu Postat Mai 8, 2018 Share Postat Mai 8, 2018 Asta zic si eu, carbonul e destul de periculos. Eu am luat o bicicleta noua din carbon, am dat putin peste 2000 de euro pe ea si dupa cateva luni de mers (destul de strasnic, ce e drept, dar fara vreun accident) am descoperit ca are O GRAMADA de crapaturi. Si partea cea mai dureroasa e ca am folosit-o exclusiv pe asfalt, nu pot sa imi explic cum au aparut crapaturile alea acolo, dar eu nu mai cumpar bicicleta de carbon niciodata. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
blue_nightwishX Postat Mai 8, 2018 Share Postat Mai 8, 2018 Am iesit cu golanca la plimbare intre timp. Putina miscare pe seara nu strică. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
john17 Postat Mai 8, 2018 Share Postat Mai 8, 2018 Asta zic si eu, carbonul e destul de periculos. Eu am luat o bicicleta noua din carbon, am dat putin peste 2000 de euro pe ea si dupa cateva luni de mers (destul de strasnic, ce e drept, dar fara vreun accident) am descoperit ca are O GRAMADA de crapaturi. Si partea cea mai dureroasa e ca am folosit-o exclusiv pe asfalt, nu pot sa imi explic cum au aparut crapaturile alea acolo, dar eu nu mai cumpar bicicleta de carbon niciodata. Garantie nu avea? Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
mihai.sandu Postat Mai 8, 2018 Share Postat Mai 8, 2018 Ba da, dar aparent o iau in considerare doar pentru defecte de fabricatie, asa ca le-a fost foarte usor sa dea vina pe mine pentru cadrul cu crapaturi in 4 locuri diferite. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
blue_nightwishX Postat Mai 8, 2018 Share Postat Mai 8, 2018 Si cum se vad acele crapaturi ? Efectiv crapa si lacul de pe deasupra, sunt vizibile sau trebuie sa te uiti foarte atent ? Avea camera dubla cum are Merida sau era alta arhitectura ? Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
gn77b Postat Mai 9, 2018 Share Postat Mai 9, 2018 Ce model e? Pune niste poze daca ai, eu zic ca e important sa stie mai multi oameni de probleme de genul asta. Avind si eu cursiera full carbon din 2008 care a trecut prin cel putin 3 proprietari... Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
mihai.sandu Postat Mai 9, 2018 Share Postat Mai 9, 2018 Am vandut-o, dar era Eddy Merckx EM525, modelul 2016, iar fisurile au aparut unde se vede marcat cu verde in poze. Cea de pe furca era fix pe interiorul furcii, ca si cum cineva a incercat sa traga de furca si sa o cracaneze. Restul au fost pe cadru. Cele de pe triunghiul spate au fost sus pe dreapta si jos pe stanga (inca o chestie pe care nu am inteles-o). P.S.: Asta a fost dupa ce pe o alta bicicleta de ~2000 de euro m-am trezit cu cadrul crapat, dar la aia am zis ca e din cauza ca e la mana a doua (desi era modelul vechi de ~2 ani cand am luat-o). Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
sprike Postat Mai 10, 2018 Share Postat Mai 10, 2018 (editat) La 1000 de lei cumperi o bicicleta noua mergi 1 an sau 2 ani si o arunci; - si cu siguranta te vei confrunta cu ( descentrat roti, dereglari la schimbatoare....) O bicicleta decenta are un pret de pornire de la 1500 lei. Cu cat este mai scumpa cu atat mai bine; La bicicleta sh pot sa apara tot felul de probleme, schimbat piese, reglaje... te complici Un lucru nou este nou fata de un second-hand; Tu decizi ce vrei sa cumperi; » Post actualizat in 10 May 2018 07:16 Am vandut-o, dar era Eddy Merckx EM525, modelul 2016, iar fisurile au aparut unde se vede marcat cu verde in poze. Cea de pe furca era fix pe interiorul furcii, ca si cum cineva a incercat sa traga de furca si sa o cracaneze. Restul au fost pe cadru. Cele de pe triunghiul spate au fost sus pe dreapta si jos pe stanga (inca o chestie pe care nu am inteles-o). P.S.: Asta a fost dupa ce pe o alta bicicleta de ~2000 de euro m-am trezit cu cadrul crapat, dar la aia am zis ca e din cauza ca e la mana a doua (desi era modelul vechi de ~2 ani cand am luat-o). Un cadru de cabon de calitate are un pret de pornire de 2500 Eu in sus Pentru o bicla de 2000 de eu, cadrul de carbon este de slaba calitate ( in timp incepe sa flexeze mai tare si crapa, sau se produc fisuri de la trepidatii) - tehnologia de turnare a cadrelor se schimaba an de an; Incearca un cadru de aluminiu, otel, cromoly - Mai ieftin dar cu o greutate mai mare - Durabilitate in timp dar mai rigide; Editat Mai 10, 2018 de sprike Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
cicloburu Postat Mai 10, 2018 Share Postat Mai 10, 2018 Uite, io nu-s de acord cu ultima părere... Bicicleta mea e din 1986 - da, știu, sînt cel mai retro om ... Evident că schimb regulat piese, dar mi-am asumat acest lucru de cînd am luat-o, în 2001. Am parcurs cu ea cca 3000 de kilometri pe an - asta-i media pe toți acești ani! Am schimbat cîteva angrenaje, vreo zece lanțuri, vreo trei-patru perechi de roți (nu mai pun la socoteală anvelopele sau camerele - ălora le-am pierdut șirul de multă vreme!), șaua, ghidonul... O să ziceți că-i altă bicicletă, în aceste condiții. Ce n-am schimbat? Cadrul - mă simt excelent pe el, mi s-a potrivit mănușă! Restul sînt „consumabile”!!! Acum, depinde și ce vrei de la o bicicletă, cît vrei să rulezi pe ea, în ce condiții, ce performanță vrei de la ea... Recent am făcut revizia unei biciclete de cca 1000 de lei în vîrstă de un an de zile - este în garanție, la magazinul ăla... Deca... ceva... UN RAAAHAT ABSOLUT !!! La o bicicletă nouă n-ar trebui să schimbi nimic într-un an de folosire duminica și de sărbători legale! Cu toate astea, am fost nevoit să comand placă de angrenaj și pedale! Bilele din butucii roților și ai axului pedalier sînt „capsate” (pătrate). Contrajul butucilor era atît de prost, încît nu se învîrteau axele dacă scoteai roțile din furci! Abia am reușit să le contrez ca să nu ruleze cu „nisip” (sper că înțelegeți ce vreau să zic). Una peste alta, material de doi bani, fier mort! Cadrul e din țeavă de calorifer, da-i garantat pe viață! Ha! Ha! Concluzia mea, nici la 1500 de lei o bicicletă nouă n-are cum să fie de calitate! Dublați suma și începem să vorbim de-acolo! O bicicletă SH care a fost scumpă de nouă, dar rulată și servisată în condiții decente, este întotdeauna peste orice noutate ieftină!!! Iar reglaje și schimbări de piese sînt necesare la orice bicicletă, fie ea nouă, fie la mîna a doua, a treia sau a n-a! Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
gn77b Postat Mai 10, 2018 Share Postat Mai 10, 2018 Asta-mi aminteste cind mi-am luat niste pedale din bazar, joc de milimetri dupa o iesire, string conurile, dupa inca o iesire iar. Nici n-am stat sa ma uit ce dracu aveau dar cred ca nici nu erau puse camasi de otel la bile, calcau direct pe aluminiu :| Merg mai bine pedale fara rulmenti, numai bucse. Si despre cadre... la MTB cind il ciocanesti cu degetul suna a lemn, cred ca e foarte subtire materialul. La bicla de oras suna complet diferit. E si mult mai greu si rigid dar cred ca rezista si sa treaca tanc peste ea. A, si se ciobeste extrem de usor vopseaua de pe Canyon. Pe subiect Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
mihai.sandu Postat Mai 10, 2018 Share Postat Mai 10, 2018 @sprike, nu prea are sens ce spui legat de cadrele din carbon. Ai vreo baza solida pentru asta sau doar ai aruncat niste numere acolo? Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
sprike Postat Mai 10, 2018 Share Postat Mai 10, 2018 Este o părere din ce am testat și ce biciclete am avut Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Postări Recomandate
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.