Jump to content

Recomandare bicicleta


Alex28
 Share

Recommended Posts

Italienii sunt o nație foarte productiva, inteligenta și calculata. Italianul e foarte atent la cheltuieli, indiferent de venit. Știu italieni care au in garaj Ferrari, Lamborghini, gtr, M5, iar in cursul săptămânii circula cu o bicicleta amărâtă, cum s a spus mai sus, sau cu scuterul...sau după nevoie, cu o mașina mult prea modesta. Romanul? Plin de figuri, sta cu chirie la bloc, are un 3ar amărât și se da mare patron! Romanii sunt prea săraci și nu recunosc asta. Evident, sunt și oameni realizați, dar nu mulți și pe care ii recunoști repede. Suntem cea mai lăudăroasa nație din câte am văzut, iar cel mai rău e ca se lauda majoritatea, cei care n au cu ce, decât cu un boiler de coteț și ca mănânca la mall o data pe săptămâna și...clar, postează pe habar n am ce rețele. Hua!

Link to comment
Share on other sites

  • Replies 85
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Italienii sunt o nație foarte productiva, inteligenta și calculata. Italianul e foarte atent la cheltuieli, indiferent de venit. Știu italieni care au in garaj Ferrari, Lamborghini, gtr, M5, iar in cursul săptămânii circula cu o bicicleta amărâtă, cum s a spus mai sus, sau cu scuterul...sau după nevoie, cu o mașina mult prea modesta. Romanul? Plin de figuri, sta cu chirie la bloc, are un 3ar amărât și se da mare patron! Romanii sunt prea săraci și nu recunosc asta. Evident, sunt și oameni realizați, dar nu mulți și pe care ii recunoști repede. Suntem cea mai lăudăroasa nație din câte am văzut, iar cel mai rău e ca se lauda majoritatea, cei care n au cu ce, decât cu un boiler de coteț și ca mănânca la mall o data pe săptămâna și...clar, postează pe habar n am ce rețele. Hua!

Asa e, asa e. Lemne si pietre pe ei. Si marmura

Link to comment
Share on other sites

on-topic: vezi ca bicicleta aia NU e de downhill. E de trail/xc. Pt DH e recomandata alta geometrie, plus suspensie mai lunga. Hotaraste-te ce "sport" vrei sa faci cu bicla, apoi cauti exact pe nisa respectiva. Fiecare producator are o gama separata de freeride/dh.

 

Cat despre componente esentiale sa cedeze, nu se va intampla asta cu nici o bicicleta "de firma" care e folosita pe categoria ei de aplicatie. Indiferent de pret. In 99,9% din cazuri accidentele sunt datorate de lipsa de skill, nu altceva.

Link to comment
Share on other sites

on-topic: vezi ca bicicleta aia NU e de downhill. E de trail/xc. Pt DH e recomandata alta geometrie, plus suspensie mai lunga. Hotaraste-te ce "sport" vrei sa faci cu bicla, apoi cauti exact pe nisa respectiva. Fiecare producator are o gama separata de freeride/dh.

 

Cat despre componente esentiale sa cedeze, nu se va intampla asta cu nici o bicicleta "de firma" care e folosita pe categoria ei de aplicatie. Indiferent de pret. In 99,9% din cazuri accidentele sunt datorate de lipsa de skill, nu altceva.

Pai stiu, asta e trail, m-am uitat putin si e mai ok un trail. Cu asta se poate face si coborari si mici sarituri. Numai ca un DH e cam greuta, ce am vazut de la Cube trecea de 15-16kg. Astea de enduro/trail sunt mai usurele putin, cca.12-13kg
Link to comment
Share on other sites

Cat despre componente esentiale sa cedeze, nu se va intampla asta cu nici o bicicleta "de firma" care e folosita pe categoria ei de aplicatie. Indiferent de pret. In 99,9% din cazuri accidentele sunt datorate de lipsa de skill, nu altceva.

Men, uita-te ce povestesc pe topicul deschis de mine. TLDR saptamina trecuta am rupt pe dealuri butuc de Mavic Crossride de pe bicla noua cu 2800 km facuti fara "sarit din copaci", vorba cuiva. Vorbind cu lumea dupa patanie cred ca de acum o sa pun piese ieftine dar mai "ca la tara". Chiar regret ca am pus butuc de 260 de grame, cu toate ca era varianta mai grea si mai ieftina dar sigur mai rezistenta. Cum deja sintem pe aratura cu discutia, mai adaug niste cugetari. Eu cred ca in lupta asta (stupida) a specificatiilor, pt. a rade citeva grame nesemnificative pentru oamenii care nu cistiga bani din mersul pe bicicleta, se ajunge la niste aberatii si baietii care lucreaza in service-uri au multe de povestit despre asta. Daca vrei mai pun niste poze cu butucul rupt din care sa se vada ca s-a rupt exact unde era de asteptat sa se intimple, pentru ca acolo materialul e cit coaja de ou. Pe mine patania asta m-a facut paranoic. Biciclismul a devenit un sport teribil de snob si producatorii se adapteaza la cerintele pietei.

 

Edit: si nu, butucul nu s-a rupt la o cazatura, pur si simplu mergeam si transmisia a inceput sa faca lucruri ciudate

Edited by gn77b
Link to comment
Share on other sites

1. La 1.85cm si 110kg cam ce dimensiune ar trebui sa aiba cadrul unei biciclete ?

2. Conformatia respectiva impune alegerea unei anumite dimensiuni si pt roti ?

Link to comment
Share on other sites

Men, eu am trei biciclete si-ti jur o chestie: una e calculatorul online, alta e realitatea. Recomand oriciu sa probeze daca poate. Dar chiar si asa e cu susta, e posibil sa-ti dai seama ca nu ti se potriveste o marime doar dupa ceva vreme. Parerea mea care valoreaza fix cit ati platit pt. ea.

Link to comment
Share on other sites

@SyDemon, depinde ce bicicleta vrei. MTB, Hybrid, Road bike?

Inclin spre un Hybrid : fie Confort fie City depinde ce oferte gasesc si daca le gasesc. Momentan inca nu sunt 100% convins ca merita sa fac investitia (ma gandesc ca undeva pe la 1500-2000 lei tot se vor duce in directia asta daca e sa ma hotarasc) tinand cont de timp/alte activitati & hobby-uri.

Dar ca sa nu ma uit ca bou in lemne eram curios macar pt inceput la ce dimensiuni sa fiu atent.

Edited by SyDemon
Link to comment
Share on other sites

https://www.olx.ro/oferta/merida-one-twenty-3000-carbon-reducere-5500-lei-ID9jD4L.html

 

Voi ce parere aveti de acest model ? Merita 5000 lei ?

 

Da, merita.

 

Daca vrei informatii suplimentare, imi scrii pe whatsapp si te ajut.

 

Ca idee generala, totul se rezuma la gradul de uzura al pieselor.

Edited by SONYC
Link to comment
Share on other sites

Asta voiam sa zic si eu. In principiu e o bicicleta fenomenala care noua a costat minim 2000 de euro, dar trebuie sa fii atent la cat de uzate sunt piesele de pe ea si la eventualele crapaturi din cadrul de carbon (care e destul de sensibil, contrar asteptarilor).

Link to comment
Share on other sites

Asta voiam sa zic si eu. In principiu e o bicicleta fenomenala care noua a costat minim 2000 de euro, dar trebuie sa fii atent la cat de uzate sunt piesele de pe ea si la eventualele crapaturi din cadrul de carbon (care e destul de sensibil, contrar asteptarilor).

Inainte sa o cumpar am tras o fuga pana la un service specializat de biciclete. Cica ar fi ca noua, nu stiu cum de proprietarul a pastrat-o in starea asta pana acum. Nu are manetele zgariate, nici capetele de ghidon cu semne de cazaturi si cam noua. A fost pastrata bine. Cica am avut noroc ca am gasit-o asa. Noua zicea proprietarul ca ar fi fost un pic peste 3000 de heuro. Am iesit asta seara un pic cu ea. E fenomenala cat de usor se simte in mers si cat de bine schimba si sare peste borduri. Suspensia imi pare infinita iar bicicleta foarte foarte usoara.

Link to comment
Share on other sites

Aia e, sa o stapanesti sanatos! Acum trebuie sa o pui la treaba, ca asta nu e toacla de plimbare in parc.

 

Si nu uita ce ti-am zis, lasa comparatiile pe youtube si asculta de unul care stie cu ce se mananca, verifica din cand in cand carbonul, mai ales daca intentionezi sa o utilizezi la potentialul ei.

 

Spor!

Link to comment
Share on other sites

Asta zic si eu, carbonul e destul de periculos. Eu am luat o bicicleta noua din carbon, am dat putin peste 2000 de euro pe ea si dupa cateva luni de mers (destul de strasnic, ce e drept, dar fara vreun accident) am descoperit ca are O GRAMADA de crapaturi. Si partea cea mai dureroasa e ca am folosit-o exclusiv pe asfalt, nu pot sa imi explic cum au aparut crapaturile alea acolo, dar eu nu mai cumpar bicicleta de carbon niciodata.

Link to comment
Share on other sites

 

Asta zic si eu, carbonul e destul de periculos. Eu am luat o bicicleta noua din carbon, am dat putin peste 2000 de euro pe ea si dupa cateva luni de mers (destul de strasnic, ce e drept, dar fara vreun accident) am descoperit ca are O GRAMADA de crapaturi. Si partea cea mai dureroasa e ca am folosit-o exclusiv pe asfalt, nu pot sa imi explic cum au aparut crapaturile alea acolo, dar eu nu mai cumpar bicicleta de carbon niciodata.

Garantie nu avea?

Link to comment
Share on other sites

Ce model e? Pune niste poze daca ai, eu zic ca e important sa stie mai multi oameni de probleme de genul asta. Avind si eu cursiera full carbon din 2008 care a trecut prin cel putin 3 proprietari...

Link to comment
Share on other sites

Am vandut-o, dar era Eddy Merckx EM525, modelul 2016, iar fisurile au aparut unde se vede marcat cu verde in poze. Cea de pe furca era fix pe interiorul furcii, ca si cum cineva a incercat sa traga de furca si sa o cracaneze. Restul au fost pe cadru. Cele de pe triunghiul spate au fost sus pe dreapta si jos pe stanga (inca o chestie pe care nu am inteles-o).

 

P.S.: Asta a fost dupa ce pe o alta bicicleta de ~2000 de euro m-am trezit cu cadrul crapat, dar la aia am zis ca e din cauza ca e la mana a doua (desi era modelul vechi de ~2 ani cand am luat-o).

 

32169998_1922339431134010_36685038386518

Link to comment
Share on other sites

La 1000 de lei cumperi o bicicleta noua mergi 1 an sau 2 ani si o arunci; - si cu siguranta te vei confrunta cu ( descentrat roti, dereglari la schimbatoare....)

O bicicleta decenta are un pret de pornire de la 1500 lei. Cu cat este mai scumpa cu atat mai bine;

La bicicleta sh pot sa apara tot felul de probleme, schimbat piese, reglaje... te complici

Un lucru nou este nou fata de un second-hand;

Tu decizi ce vrei sa cumperi;


» Post actualizat in 10 May 2018 07:16


Am vandut-o, dar era Eddy Merckx EM525, modelul 2016, iar fisurile au aparut unde se vede marcat cu verde in poze. Cea de pe furca era fix pe interiorul furcii, ca si cum cineva a incercat sa traga de furca si sa o cracaneze. Restul au fost pe cadru. Cele de pe triunghiul spate au fost sus pe dreapta si jos pe stanga (inca o chestie pe care nu am inteles-o).

 

P.S.: Asta a fost dupa ce pe o alta bicicleta de ~2000 de euro m-am trezit cu cadrul crapat, dar la aia am zis ca e din cauza ca e la mana a doua (desi era modelul vechi de ~2 ani cand am luat-o).

 

32169998_1922339431134010_36685038386518

Un cadru de cabon de calitate are un pret de pornire de 2500 Eu in sus

Pentru o bicla de 2000 de eu, cadrul de carbon este de slaba calitate ( in timp incepe sa flexeze mai tare si crapa, sau se produc fisuri de la trepidatii) - tehnologia de turnare a cadrelor se schimaba an de an;

Incearca un cadru de aluminiu, otel, cromoly - Mai ieftin dar cu o greutate mai mare

- Durabilitate in timp dar mai rigide;

Edited by sprike
Link to comment
Share on other sites

Uite, io nu-s de acord cu ultima părere... Bicicleta mea e din 1986 - da, știu, sînt cel mai retro om :D ... Evident că schimb regulat piese, dar mi-am asumat acest lucru de cînd am luat-o, în 2001. Am parcurs cu ea cca 3000 de kilometri pe an - asta-i media pe toți acești ani! Am schimbat cîteva angrenaje, vreo zece lanțuri, vreo trei-patru perechi de roți (nu mai pun la socoteală anvelopele sau camerele - ălora le-am pierdut șirul de multă vreme!), șaua, ghidonul... O să ziceți că-i altă bicicletă, în aceste condiții. Ce n-am schimbat? Cadrul - mă simt excelent pe el, mi s-a potrivit mănușă! Restul sînt „consumabile”!!! Acum, depinde și ce vrei de la o bicicletă, cît vrei să rulezi pe ea, în ce condiții, ce performanță vrei de la ea...

 

Recent am făcut revizia unei biciclete de cca 1000 de lei în vîrstă de un an de zile - este în garanție, la magazinul ăla... Deca... ceva... UN RAAAHAT ABSOLUT !!! La o bicicletă nouă n-ar trebui să schimbi nimic într-un an de folosire duminica și de sărbători legale! Cu toate astea, am fost nevoit să comand placă de angrenaj și pedale! Bilele din butucii roților și ai axului pedalier sînt „capsate” (pătrate). Contrajul butucilor era atît de prost, încît nu se învîrteau axele dacă scoteai roțile din furci! Abia am reușit să le contrez ca să nu ruleze cu „nisip” (sper că înțelegeți ce vreau să zic). Una peste alta, material de doi bani, fier mort! Cadrul e din țeavă de calorifer, da-i garantat pe viață! Ha! Ha!

 

Concluzia mea, nici la 1500 de lei o bicicletă nouă n-are cum să fie de calitate! Dublați suma și începem să vorbim de-acolo! O bicicletă SH care a fost scumpă de nouă, dar rulată și servisată în condiții decente, este întotdeauna peste orice noutate ieftină!!! Iar reglaje și schimbări de piese sînt necesare la orice bicicletă, fie ea nouă, fie la mîna a doua, a treia sau a n-a!

Link to comment
Share on other sites

Asta-mi aminteste cind mi-am luat niste pedale din bazar, joc de milimetri dupa o iesire, string conurile, dupa inca o iesire iar. Nici n-am stat sa ma uit ce dracu aveau dar cred ca nici nu erau puse camasi de otel la bile, calcau direct pe aluminiu :| Merg mai bine pedale fara rulmenti, numai bucse.

 

Si despre cadre... la MTB cind il ciocanesti cu degetul suna a lemn, cred ca e foarte subtire materialul. La bicla de oras suna complet diferit. E si mult mai greu si rigid dar cred ca rezista si sa treaca tanc peste ea. A, si se ciobeste extrem de usor vopseaua de pe Canyon.

 

Pe subiect

 

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Restore formatting

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.


MOTOCICLISM.ro
Grup Facebook: +36000 membri
Înscrie-te în grup
Discutii despre motociclism pe Facebook
 
BIKESHOP.ro
Grup Facebook: +18000 membri
Înscrie-te în grup
Anunturi de vanzare - cumparare pe Facebook.


×
×
  • Create New...