Jump to content

motorul meu


m72story
 Share

Recommended Posts

Salutare tuturor,

Ca proiect de iarna mi-am propus să refac motorul de M,

De mers mergea, însa dupa ce am desfăcut în spatele volantei să îi schimb simeringul și am deprasat capacul din spatele volantei, am constatat cu stupoare că după 4000 de km făcuti cu acest motor, am găsit captatorul din spatele volantei plin de reziduri, iar acestea înfundaseră inclusiv găurile de ungere.

Menționez că uleiul s-a schimbat odata pe an, s-a pus de fiecare data ulei de clasa medie și motocicleta nu a mers în condiții de offroad.

Am căutat să schimb pompa orignală cu una mai mare, deoarece am mărit aducțiunile către ambielaj și implicit debitul pe bielă, instalând totodată in circuitul dintre pompă și rampă un filtru de ulei.

A fost necesară rectificarea palierului din față al motorului, deoarece datorită amarului de ani și calitații materialului se ovalizase, desigur în plan orizontal, fiind un motor boxer.

Sa refăcut caseta intermediară dintre rulment si blocul motor in palierul față, iar pe spate s-a bucșat cota de presare a rulmentului cu oțel..

Având patru supape din titan, am bucșat ghidurile cu bronz si le-am montat pe acestea, au coada de 7 mm si palaria de 42mm.

Pistoanele sunt de Mazda, au diametrul de 78,5.

Celor interesați de modificarea pompei de ulei le sugerez să citească acest site:

http://dnepr.ural.free.fr/refab_pompe_a_huile.html

 

Să auzim de bine!


» Post actualizat in 01 Feb 2018 11:38

s-a


» Post actualizat in 01 Feb 2018 12:43

M72


» Post actualizat in 01 Feb 2018 12:53

Pipa care are rolul de a lubrifiia pinioanele a fost restricționată la 1 mm, în acest fel debitul va fi redirecționat către biele și cilindrul care se unge forțat.

post-55500-0-73769700-1517483919_thumb.jpg

post-55500-0-31931700-1517483938_thumb.jpg

post-55500-0-81404600-1517483946_thumb.jpg

post-55500-0-14548200-1517483955_thumb.jpg

post-55500-0-03299500-1517483973_thumb.jpg

post-55500-0-12558400-1517483987_thumb.jpg

post-55500-0-88475100-1517483996_thumb.jpeg

post-55500-0-63091900-1517484014_thumb.jpg

post-55500-0-05304900-1517484029_thumb.jpeg

post-55500-0-93207400-1517484042_thumb.jpeg

post-55500-0-27366500-1517484061_thumb.jpeg

Link to comment
Share on other sites

  • 1 year later...
  • Replies 57
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Resemnat ca M-ul meu corcit a fost respins la evaluarea Retromobil m-am baricadat ăn garaj.

La capitolul cilindrii am salvat o pereche cu un set de supape titan si un set de ghiduri auto din fontă, configurate conform situatiei din teren.

Există teoria conform căruia supapele din titan nu fac pereche bună cu scaunele/ghidurile din fontă , până în prezent rezultatele au fost foarte bune.

Am circulat cu supape cu coada de 7mm diametru însă cele de 6mm de la aceasta lucrare vor fi o noutate.

thumbnail 2.jpg

thumbnail 3.jpg

thumbnail 4 .jpg

thumbnail.6 jpg.jpg

thumbnail.jpg

IMG-20170808-WA0006.jpg

Link to comment
Share on other sites

  • 2 months later...

Salut,

M-am apucat de o distributie noua in dorinta de a scapa de durerea de cap data de pinioanele de distributie.

Lantul va veni tangent pe axa cu came pentru a pastra sensul de rotatie.

Pinionul superior, cel care va angrena generatoful va fi fix, iar cuplajul dintre el si generator va fi elastic.

Dupa cum spun prietenii de la est referitor la modificare, recenziile sunt pozitive.

Ramane de vazut forma si pozitia intinzatorului si a patinei.

Decizia am luat-o dupa ce am testat un pinion de axa din duramid si am fost impresionat de cat de silentios este motorul fara tacaneala si zgomotul omniprezent oferit de distributia originala.

Toate bune!

IMG-20200303-WA0004.jpeg

IMG-20200303-WA0002.jpeg

Link to comment
Share on other sites

  • 3 weeks later...

Am reluat un proiect mai vechi, alezate bielele si bucsate cu rulmenti NU 2205 care au fost corectati de la 18 la 15mm latime. Inelul interior se montraza pe bolturi si fixate prin stifturi. Ramane sa ii prelucrez canalele de ungere.  Sunt 13 role de 8, suprafata mai mare decat originalul cu role de 7. Mare grija la cotele de presare, marea provocare la conul boltului maneton.

20200320_111939.jpg

20200320_111935.jpg

20200320_111931.jpg

Link to comment
Share on other sites

Role putine si de diametru mare merg mai bine la turatii mari, dar nu rezista bine la turatii mici. In ambielaje contemporane nu exista role mai mari de 4, poate extrem de rar 5. La numar sunt >18. Drept e ca nu exista nici latimi de ochi de biela asa mici ca la M (15), ci de 20-22 la diametrele astea.

In orice caz, spor la ce faci. Bine ca esti in izolare in apropierea sculelor.

Edited by Dimethylmercury
Link to comment
Share on other sites

4 hours ago, m72story said:

  Sunt 13 role de 8, suprafata mai mare decat originalul cu role de 7.

 

Iata ce am gasit la un ambielaj de Ural 650 nou care a rulat foarte putin, nu stiu anul de fabricatie al ambielajului dar in mod clar este dupa 1990:

 

20181103_160541.thumb.jpg.c26ec3eaf14f3e265dfe82cc22e3dd8a.jpg

 

 

Link to comment
Share on other sites

Rola este mai rezistenta cu cat este mai mare, este o veche polemica care a avut o radacina si in rivalitatea dintre Zundapp si BMW.

Se pare ca practica a dovedit ca rola mai mare avand o turatie mai mica, suprafata mai mare de contact si cu uleiul aferent acestui sistem de ungere este mai fiabila decat rola cu diametrul mic care se sparge. Este unul din motivele pentru care BNW-ul a avut un avantaj fata de Zundapp.  Referitor la motoarele mai noi, nu stiu cate dintre rle mai au cursa de 78 si au inca ambielaje. Am vazut la kawasaki de 1200 (4  cilindrii) din 87 un ambielaj cu role de 4, dar cu o latime de 25mm pe maneton si ungere fortata.

Link to comment
Share on other sites

Domnilor ”destule ” nu este sufucient . Ca argument merge foarte bine pe facebuci.

Inainte vreme motoarele castigau cuplu prin cursa deoarece combustibilii erau limitati, odata cu avansul retetelor de combustibil cuplul a fost castigat de avans mare si nu de  cursa.

Puterea litrica a crescut, adica presiunea maxima pe ciclul. adica cursa mare inseamna un unghi mare intre biela si axul cilindrului, efort mare de apasare.

Forta centrifuga este mult mai mare la o cursa mare, esti limitat de turatie.

Totodata raportul dintre raza maneton si lungimea bielei mai influenteaza si in felul urmator; daca raza este mare relativ la lungimea bielei, acceleratiile mecanismului motor capata mai multe puncte de inflexiune, iar pistoul pare ca stagneaza la PMI si apoi recupereaza accelerend, ceea ce iar limiteaza la ture mari functionarea motorului.

Link to comment
Share on other sites

Acum 2 ore, mobiletron a spus:

 

Iata ce am gasit la un ambielaj de Ural 650 nou care a rulat foarte putin, nu stiu anul de fabricatie al ambielajului dar in mod clar este dupa 1990:

 

20181103_160541.thumb.jpg.c26ec3eaf14f3e265dfe82cc22e3dd8a.jpg

 

 

Uralul are role de 5  si latime de 17 pe maneton. Asa au vazut si rusii progresul de la role de 7.

 

La Zundapp cu role mici cum ar fi KS600, se spargea colivia pt ca era din 2 bucati datorita bielei cu capac (ca la cuzineti). Nu rolele erau problema.

 

PS. Din proprie experienta, cele 12 role de 6x12 din ambielajul de Simson tin mult mai putin decat un rulment NA4906 (20 de role de 4) in acelasi ambielaj. Si nea Misu din Bucuresti facea/face ambielaje de Simson pe role mai mici si mai multe din cate stiu.

Link to comment
Share on other sites

Uralul are fix aceleasi role ca la M, adica role de 7 cu latime de 10 (15 este latimea bielei) in numar de 12 bucati.

Cel mai laudat restaurator de ambieleaje din Rusia unde banuiesc ca prin prisma numarului si a experientelor sunt cei mai in masura sa vina cu argumente veti vedea ce foloseste:

 

Link to comment
Share on other sites

1 hour ago, m72story said:

Domnilor ”destule ” nu este sufucient . Ca argument merge foarte bine pe facebuci.

 

 

Sunt destule, vrei sa le caut eu pentru tine? Doar doua exemple rapide, Yamaha XT500 si Yamaha TT600 la care se gasesc si kituri originale de reparatie cu role mici. BMW care inainte de razboi folosea role mari a trecut in anii '60 la role mici: https://www.cfdirani.com/index.php?main_page=product_info&products_id=760231 . 

 

Indiferent de solutia adoptata cel mai important aspect este calitatea materialelor folosite. De exemplu tu ai adoptat solutia cu rulment pe care practic l-ai inserat in biela, asta e o solutie care ar trebui sa fie foarte buna pt ca ai garantia calitatii materialelor in ceea ce priveste camasile de rulment fata de solutia in care ai fi cumparat bolturi si biele despre care nu ai fi stiut nimic dpdv al calitatii materialelor. Bolt de Ural gasesti cu 15 euro bucata iar biela cu 30 euro, ai garantia ca sunt de calitate? Nu ai...

 

 

 

 

Link to comment
Share on other sites

Bun sa concluzionam: 

XT-ul are cursa de 84, Uralul are rola mai mica ca M-ul.

Eu voi monta acest ambielaj, il voi pune in motor si ne vedem la un test.

Dumneavoastra cu ce veti veni sa testam fiabilitatea unei role mai mici? Sper ca nu cu o ungere fortata pe ambielaj specifica XT-ului nu?

Edited by m72story
Link to comment
Share on other sites

6 hours ago, m72story said:

Eu voi monta acest ambielaj, il voi pune in motor si ne vedem la un test.

Dumneavoastra cu ce veti veni sa testam fiabilitatea unei role mai mici?

 

Nu venim cu nimic, asteptam sa vedem cum merge ambielajul facut de tine si daca e bun adoptam si noi solutia asta, am vreo doua ambielaje pe care trebuie sa le repar.

Link to comment
Share on other sites

Categoric trebuie testat. Solicitarile la boxer is altele ca la monocilindrice, care sunt practic singurele care mai au ambielaj. 

Sigur nu e comparabil, dar eu am testat in Simson (cursa 68, alezaj 68, compresie mai mica ca original datorita pistonului de Skoda) ambielaj original (12 role de 6x12) si la cum era dupa vreo 1500km (solo), eu zic ca, la cum l-am exploatat eu, nu mergea mai mult de 5000 pana sa ajunga la aprox 0.1mm joc radial. Dupa aceea am pus rulment NA4906 in ambielaj, am mers cu el ~10000km cu atas cu o succresiune de de pistoane de Skoda, original, si vreo 2000 cu piston de 73 si raport de compresie marit. Cand i-am facut autopsia, era aproape ca nou. Multi sunt fericiti cu solutia asta.

De sezonul trecut testez rulment Pro-X de KTM 450SX (22.324020F, 20 de role de 4 x ~14-15), tot cu piston de 73 si raport de compresie marit, si deocamdata a mers exemplar. L-am rodat cu atas pe un traseu de 2500km intre Germania si Romania trecand peste cateva pasuri de peste 2400m (Nufenen, Livigno, Stelvio, Grossglockner, ....) dupa care m-am dat cu el tot sezonul pe langa casa. Eu votez cu rolele mici, insa stiu ca pt M/Ural, nu exista solutiile care sunt la Simson datorita dimensiunilor existente. 

Link to comment
Share on other sites

Are pinionul de axa din duramid.

Sunt curios cum si cat va rezista.As fi preferat sa il fac si pe cel de la alternator din duramid dar atata s-a putut.

Desi initial am intentionat sa ii pun o axa de K-u am ramas pe o geometrie de M.

Pistoanele sunt de Mazda cu segmenti de 1,5mm latime, putin concave. Desigur cu pompa marita si filtru cartus . 

Discul de ambreiaj este unul auto.

Edited by m72story
Link to comment
Share on other sites

La 26.03.2020 la 12:24, m72story a spus:

 

20200320_111939.jpg

20200320_111935.jpg

20200320_111931.jpg

Mai e un fapt important de considerat aici. La M/K/Ural 650, reazamul la apasarea ambreiajului se realizeaza in rulmentul arborelui din fata (rulmentul din carcasa de tabla), ceea ce inseamnea ca tot ambielajul va fi "turtit" la fiecare actionare a manetei de ambreiaj. La fel ca la Dnepr, unde asta nu e o problema datorita arborelui dintr-o bucata. Deci, cu cat mai subtiri manetoanele, cu atat va flexa mai mult ambielajul la debraiere (reversibil sau ireversibil). Desi la Ural 650 problema e mai mica datorita falcilor ambielajului (mai voluminoase), a cursei mai mici decat la M/K, si a manetonului mai gros decat la M/K (parca), tot sunt multi carora li s-a rupt ambielajul tocmai din cauza aceste solicitari neadecvate. Drept e ca se rup falcile ambielajului si nu manetonul, dar asta probabil depinde de rezistenta lor relativa.

La vreo 50 de ani dupa ce au facut-o nemtii (cel putin la Simson), si cei de la Ural au reusit sa mute reazamul pe rulmentul din spate cand au introdus motorul de 750.

Link to comment
Share on other sites

Ar fi intr-adevar o solutie buna si care ar merita efortul implementarii. Stiu ca Iulian a facut operatiunea asta .

Discul de ambreiaj este de la Moskvich 410 sau 412, merge si de 408 din ceea ce am citit pe site-urile rusesti.

Practic la miezul discului am pus placi de frictiune de M.

Mai multe detalii aici:

 

Edited by m72story
Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Restore formatting

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.


MOTOCICLISM.ro
Grup Facebook: +31 000 membri
Înscrie-te în grup
Discutii despre motociclism pe Facebook
 
BIKESHOP.ro
Grup Facebook: +17200 membri
Înscrie-te în grup
Anunturi de vanzare - cumparare pe Facebook.


×
×
  • Create New...