Jump to content

Recommended Posts

Cum stai cu carnetul? Ai full A de mai mult de un an? Ca altfel ai ceva limitari la capacitate si putere.

 

La casca, minimum e sa aiba standardul Dot sau ECE. Asta inseamna ca daca e marimea potrivita (nu prea larga) o sa te protejeze la lovitura in cap. Dup-aia in general cu cat costa mai mult cu atat o sa fie mai confortabila.

Nu cumpara casca fara sa probezi. Poti sa o probezi intr-un magazin si sa comanzi de pe net dup-aia, dar sa probezi exact modelul ala.

Daca nu stii cum trebuie sa iti stea pe cap intreaba pe cineva de la magazin, o sa iti arate cum sa testezi daca e prea larga.

 

La motor, multa bafta. Doar vroiam sa-ti zic ca unii de pe aici zic de Africa Twin. Aia nu e de prima motocicleta, intai incearc-o pe sor-sa mai mica transalp sau echivalent, dup-aia du-te peste 1k cm3.

 

Dar motoarele pe care le-ai listat tu nu sunt enduro, sunt dual-sports (sau cum vrei sa le zici, enduro-touring, adventure etc). Facute sa mearga pe drum, dar gata sa o mai ia pe un drum forestier sau pe un drum romanesc plin de gropi.

Un full enduro nu e comod la drum lung, alea serioase nici nu pot fi inscrise in circulatie.

Link to post
Share on other sites

@Paladin, mersi pentru sfatul detaliat de mai sus.

Carnetul categoria A inca nu-l am, am programat traseul spre finalul lunii. Limitarile despre care mentionezi nu le-am gasit online - iti amintesti despre ce e vorba?

Si sunt de acord cu tot ce ai zis, AT poate mai tarziu acum voi luat Transalp sau F650.

Link to post
Share on other sites

Pe f650 am mers. Ala pe care am mers eu nu era comod la drum lung, dar poate fi aranjat, si tu o sa stai mai bine ca mine, care sunt mai mic si mai rotund.

 

De limitari sa-ti zica cineva care e mai la curent cu legislatia, nici nu sunt sigur ca se mai aplica de cand cu A2. Dar pe vremuri timp de un an de cand iti luai A nu aveai voie mai mult de parca 400 cm3 su 26? kW. Erai parca scutit daca aveai A1 inainte. Oricum, in general se ignora chestia asta, aveau toti copii de 18 ani hayabuse si R1. D-aia s-a schimbat legislatia.

Link to post
Share on other sites

De limitari sa-ti zica cineva care e mai la curent cu legislatia, nici nu sunt sigur ca se mai aplica de cand cu A2. Dar pe vremuri timp de un an de cand iti luai A nu aveai voie mai mult de parca 400 cm3 su 26? kW.

 

Nu exista nicio limitare dpdv al puterii sau capacitatii odata ce ai permisul. A se ia de la 24 de ani (sau la 2 ani de la obtinerea cat. A2).

Link to post
Share on other sites

Nu exista nicio limitare dpdv al puterii sau capacitatii odata ce ai permisul. A se ia de la 24 de ani (sau la 2 ani de la obtinerea cat. A2).

Serios? Nici in perioada de incepatorie? Pe vremea mea asa era...

Link to post
Share on other sites

Serios? Nici in perioada de incepatorie? Pe vremea mea asa era...

Din pacate nu mai este limitare. Ai varsta, ai luat A-ul, gata! Poti sa te urci pe ce mobra vrei....

....poate si asta este una din cauzele pentru care se intampla asa multe accidente grave. La 24 de ani esti "copt" dar nu suficient incat sa poti folosi in trafic orice tip de moto.

Bineinteles, asta e strict parerea mea. Nu zic ca nu existe si exceptii, dar par atat de putine.... :(

Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Restore formatting

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.

×
×
  • Create New...