mielu Postat Mai 18, 2004 Share Postat Mai 18, 2004 condensatoarele de pe platini de cat tre' sa fie? ca eu unul nu am reusit sa aflu... Dar poate sunt altii mai stiuti ca mine si dornici sa impartaseasca! Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
nflt Postat Mai 18, 2004 Share Postat Mai 18, 2004 Da' pen'ce te arde curiozitatea ca precum viermele cel neobosit ! Căci oricum iei ce găseşti pe 12v ? Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
mielu Postat Mai 18, 2004 Autor Share Postat Mai 18, 2004 Nu se dezminte dom' doctor! Iaca voiam şi eu să ştiu aşa pentru cultura mea generală. Mai ales ca am impresia ca de la unul de ăsta mic şi fara valoare notată pe el am eu probleme cu aprinderea. Şi mă bătea gândul, cel bun sper eu, să-l schimb. Bafta şi drum uscat! P.S. Lasă că poate îmi spui mâine la Arc! Numai bine! Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
moshulik Postat Mai 19, 2004 Share Postat Mai 19, 2004 Condensatoarele de la platini au valori intre 0.22 si 0.25 uF (micro farazi) (tolerantza de fabricatzie) si o tensiune maxima la care rezista de 1000 de V. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Axa cu Scame Postat Mai 19, 2004 Share Postat Mai 19, 2004 Wey, lasati polemicile...pune bre unul de Dacie care e cam "atat" de lung si "atat" de gros...nu e cazul sa pui altceva decat auto ca nu stiu cum rezista....dar intai inverseaza condensatorii pe cilindri sa fii sigur ca ala e problema...de fapt incepi si inverseaza tot (bujii,fise, bobine),pe rand, pana gasesti buba. Si eu am schimbat anul trecut la Petrosani condensatorii degeaba ca aveam un fir slabit de vibratii la o bobina . Dar aveam ondensatori la mine si trebuiau folositi sa nu-i fi carat degeaba Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Lupu Postat Mai 22, 2004 Share Postat Mai 22, 2004 Din cate stiu yo... condensatorul e folosit ca sa inmagazineze sarcina electrica asa ca o capacitate mai mare nu dauneaza cu nimic. EX: eu la CZ 175 aveam de Wartburg (ala mai nou, pe 12v - oricum nu conteaza asta). Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
mielu Postat Mai 23, 2004 Autor Share Postat Mai 23, 2004 Multumesc pentru lamuriri... i-am schimbat, dar oricum nu era de la ei. Banuiesc ca ati observat postul cu platina cea buclucasa. Bafta si drum uscat! Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
nflt Postat Mai 23, 2004 Share Postat Mai 23, 2004 Condensatorul are rolul de a "tăia" curentul ce se scurge între platini la rupere (scânteie care apare între orice contacte la rupere), fără el ruperea bruscă a curentului nu apare...canci scânteie . Valoarea lui este relativ constantă de tip pentru fiecare motor. Valoarea este stabilită în funcţie de turaţia de regim a motorului şi de diverse constante ale instalaţiei de aprindere. Valorile cu abatere prea mare în plus sau în minus duc la împuşcarea platinilor, fie a celei mobile fie a celei fixe..... deci nimica simplu sub soare.... na, dacă ai vrut să ştii... Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
moshulik Postat Mai 24, 2004 Share Postat Mai 24, 2004 Coooorect, in principiu. In esentza, condensatorul "rezoneaza" cu reactantza inductiva a circuitului primar al bobinei de inductzie doar la o a numita frecventza - turatzie de regim a motorului, deci e impropriu spus ca acest condensator are rolul de a "stinge scanteile" de la platina, desi asta este intr-adevar rezultatul observabil. Daca se foloseste un releu trenzistorizat, asta produce un efect de "prag", deci nu mai este vorba ca "scanteile de la platini mananca din scanteia de la bujie". Totusi, si in cazul releului tranzistorizat este nevoie de un condensator, cu exact aceeasi valoare magica. Daca e prea mare, iar nu e bine deloc, pentru ca in timpul dintre doua scantei nu are timp sa se incarce suficient incat sa atinga la borne tensiunea nominala. Daca e prea mic, se umple prea repede, atinge la borne tensiunea maxima, dar in consecintza acumuleaza prea putzina sarcina electrica. La motoare monocilindrice (e timp mai mult intre doua scanteieri) cred ca s-ar putea incerca montarea in paralel a mai multor astfel de condensatori, dar doar in ipoteza ruptorului tranzistorizat, altfel apare efectul ala de scanteiere la platina care intr-adevar indulceste frontul de rupere a circuitului si deci reduce scanteia la bujie. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
ZIDU' Postat Mai 24, 2004 Share Postat Mai 24, 2004 Condensatorul prelungeste alimentarea bobinei in momentul in care se separa platinile, si le da voie sa ajunga la o distanta suficient de mare, inmomentul taieerii curentului prin bobina, incat sa nu mai apara scanteie intre ele. Valoare prea mare = nu mai ai aprindere buna. Valoare prea mica = se duc platinile Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
s-kidu' Postat Mai 25, 2004 Share Postat Mai 25, 2004 de dacie am si eu Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
nflt Postat Mai 26, 2004 Share Postat Mai 26, 2004 Moshulik, mă'mpuţişi în detalii ce sunt în măsură a zdruncina convingerile mele simpliste, dar pragmatice, de supravieţuire pe tărâmul geto-dacic al adaptărilor cu rol de spargere a ideii că "e pur si muove" nu ar exista... Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Ikarus Postat Iunie 8, 2004 Share Postat Iunie 8, 2004 Eu unu am pus condensator de dacie la Nipru, impreuna cu doua bobine tot de dacie si imi impusca platina in juma de ora de nu mai pornea. Am revenit la ala de nipru si acum merge perfect. Hmm... Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Axa cu Scame Postat Iunie 9, 2004 Share Postat Iunie 9, 2004 Hm...pai avand in vedere ca niprul da scanteie pe ambele bobine simultan , cred ca ti-ar mai fi trebuit un condensator, sa ai 2 in paralel, dubland capacitatea. Pe bobina normala de nipru merge condensatorul de dacie la fix. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Postări Recomandate
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.