Sari la conținut

Intrebare


mielu
 Share

Postări Recomandate

condensatoarele de pe platini de cat tre' sa fie? ca eu unul nu am reusit sa aflu...

Dar poate sunt altii mai stiuti ca mine si dornici sa impartaseasca! :ph34r:

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

:ph34r: Da' pen'ce te arde curiozitatea ca precum viermele cel neobosit :( ! Căci oricum iei ce găseşti pe 12v ?
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

:ph34r: :( :(

Nu se dezminte dom' doctor! Iaca voiam şi eu să ştiu aşa pentru cultura mea generală. Mai ales ca am impresia ca de la unul de ăsta mic şi fara valoare notată pe el am eu probleme cu aprinderea. Şi mă bătea gândul, cel bun sper eu, să-l schimb.

 

Bafta şi drum uscat!

 

P.S. Lasă că poate îmi spui mâine la Arc!

 

Numai bine!

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Wey, lasati polemicile...pune bre unul de Dacie care e cam "atat" de lung si "atat" de gros...nu e cazul sa pui altceva decat auto ca nu stiu cum rezista....dar intai inverseaza condensatorii pe cilindri sa fii sigur ca ala e problema...de fapt incepi si inverseaza tot (bujii,fise, bobine),pe rand, pana gasesti buba. Si eu am schimbat anul trecut la Petrosani condensatorii degeaba ca aveam un fir slabit de vibratii la o bobina :( . Dar aveam ondensatori la mine si trebuiau folositi sa nu-i fi carat degeaba :ph34r: :( :(

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Din cate stiu yo... condensatorul e folosit ca sa inmagazineze sarcina electrica asa ca o capacitate mai mare nu dauneaza cu nimic. EX: eu la CZ 175 aveam de Wartburg (ala mai nou, pe 12v - oricum nu conteaza asta).

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Multumesc pentru lamuriri... i-am schimbat, dar oricum nu era de la ei. Banuiesc ca ati observat postul cu platina cea buclucasa. :ph34r:

 

 

Bafta si drum uscat!

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Condensatorul are rolul de a "tăia" curentul ce se scurge între platini la rupere (scânteie care apare între orice contacte la rupere), fără el ruperea bruscă a curentului nu apare...canci scânteie :ph34r:.

Valoarea lui este relativ constantă de tip pentru fiecare motor. Valoarea este stabilită în funcţie de turaţia de regim a motorului şi de diverse constante ale instalaţiei de aprindere. Valorile cu abatere prea mare în plus sau în minus duc la împuşcarea platinilor, fie a celei mobile fie a celei fixe..... :( deci nimica simplu sub soare.... :( na, dacă ai vrut să ştii... :(

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Coooorect, in principiu.

In esentza, condensatorul "rezoneaza" cu reactantza inductiva a circuitului primar al bobinei de inductzie doar la o a numita frecventza - turatzie de regim a motorului, deci e impropriu spus ca acest condensator are rolul de a "stinge scanteile" de la platina, desi asta este intr-adevar rezultatul observabil. Daca se foloseste un releu trenzistorizat, asta produce un efect de "prag", deci nu mai este vorba ca "scanteile de la platini mananca din scanteia de la bujie". Totusi, si in cazul releului tranzistorizat este nevoie de un condensator, cu exact aceeasi valoare magica. Daca e prea mare, iar nu e bine deloc, pentru ca in timpul dintre doua scantei nu are timp sa se incarce suficient incat sa atinga la borne tensiunea nominala. Daca e prea mic, se umple prea repede, atinge la borne tensiunea maxima, dar in consecintza acumuleaza prea putzina sarcina electrica. La motoare monocilindrice (e timp mai mult intre doua scanteieri) cred ca s-ar putea incerca montarea in paralel a mai multor astfel de condensatori, dar doar in ipoteza ruptorului tranzistorizat, altfel apare efectul ala de scanteiere la platina care intr-adevar indulceste frontul de rupere a circuitului si deci reduce scanteia la bujie.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Condensatorul prelungeste alimentarea bobinei in momentul in care se separa platinile, si le da voie sa ajunga la o distanta suficient de mare, inmomentul taieerii curentului prin bobina, incat sa nu mai apara scanteie intre ele. Valoare prea mare = nu mai ai aprindere buna. Valoare prea mica = se duc platinile

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Moshulik, mă'mpuţişi în detalii ce sunt în măsură a zdruncina convingerile mele simpliste, dar pragmatice, de supravieţuire pe tărâmul geto-dacic al adaptărilor cu rol de spargere a ideii că "e pur si muove" nu ar exista... :ph34r:

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • 2 weeks later...

Eu unu am pus condensator de dacie la Nipru, impreuna cu doua bobine tot de dacie si imi impusca platina in juma de ora de nu mai pornea. Am revenit la ala de nipru si acum merge perfect. Hmm... :ph34r:

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Hm...pai avand in vedere ca niprul da scanteie pe ambele bobine simultan , cred ca ti-ar mai fi trebuit un condensator, sa ai 2 in paralel, dubland capacitatea.

Pe bobina normala de nipru merge condensatorul de dacie la fix.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Vizitator
Răspunde la acest topic...

×   Alipit ca text avansat.   Restituie formatare

  Doar 75 emoji sunt permise.

×   Linkul tău a fost încorporat automat.   Afișează ca link în schimb

×   Conținutul tău precedent a fost resetat.   Curăță editor

×   Nu poți lipi imagini direct. Încarcă sau inserează imagini din URL.

 Share

  • Navigare recentă   0 membri

    Nici un utilizator înregistrat nu vede această pagină.

×
×
  • Creează nouă...