Jump to content

Mentananta proprie BMW in garantie


Recommended Posts

Salut.

 

Intreb poate a mai trecut careva prin chestiile astea:

Ce operatiuni de mentenanta se pot efectua in regim propriu fara a pierde garantia (pentru motociclete BMW).

 

M-ar interesa in special:

  • Schimb ulei + filtru
  • Schimb filtru aer
  • Schimb placute frana
  • Schimb anvelope

 

Ma gandesc ca reviziile obligatorii (la 10-20-30....mii Km) trebuie facute la reprezentanta.

Link to post
Share on other sites
  • Replies 70
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Schimba fara griji tot ce ai notat mai sus. E totusi pacat de motor, sa faci toata treaba asta fara sa fie trecuta in caietul de service si in istoricul online bmw. Chestii care sunt de mare ajutor la revanzare.

Link to post
Share on other sites

Nu cred ca poti sa faci nimic in regim propriu fara sa pierzi garantia, banuiesc ca regim propriu insemana sa le faci tu personal. O varianta mai ieftina ar fi sa le faci la un service autorizat RAR, stiu ca se daduse lege sa nu mai fi obligat sa faci reviziile numai la reprezentanta ci la orice service autorizat RAR.

Edited by petre81.
Link to post
Share on other sites

Intreb mai mult ca si informatie legala.

 

Oricum nu cred ca ma apuc eu de vreo operatiune de mentenanta :).

Ideea era ca uneori e o problema sa treci prin programari, dus/adus mobra de la reprezentanta doar pentru schimbat placutele de frana (nu cred e prea complicat daca ai sculele necesare).

 

Ma gandesc ca totusi, legal, daca o operatiune a fost facuta conform manualului, nu vad cum ar putea duce la pierderea garantiei.

Link to post
Share on other sites

Intreb mai mult ca si informatie legala.

 

Oricum nu cred ca ma apuc eu de vreo operatiune de mentenanta :).

Ideea era ca uneori e o problema sa treci prin programari, dus/adus mobra de la reprezentanta doar pentru schimbat placutele de frana (nu cred e prea complicat daca ai sculele necesare).

 

Ma gandesc ca totusi, legal, daca o operatiune a fost facuta conform manualului, nu vad cum ar putea duce la pierderea garantiei.

 

E simplu: strangi prea tare surubul de drenare, pocnesti carterul sau baia de ulei. Cred ca tine de cei de la reprezentanta daca iti anuleaza sau nu garantia.

Link to post
Share on other sites

E simplu: strangi prea tare surubul de drenare, pocnesti carterul sau baia de ulei. Cred ca tine de cei de la reprezentanta daca iti anuleaza sau nu garantia.

Perfect de acord (conform manualului inseamna ca folosesti si o cheie dinamometrica cu strangerile de rigoare precizate in manual). Da uite un exemplu.

Eu imi schimb filtrul de aer, si pun on model care nu e aprobat de ei.

Dupa 2 kilometri se rupe cadrul in doua (sau orice alt motiv pentru care stai in cap si nu demonstrezi ca e de la filtru).

E sau nu "void warranty"?

Edited by iocapa
Link to post
Share on other sites

Intreb mai mult ca si informatie legala.

 

Oricum nu cred ca ma apuc eu de vreo operatiune de mentenanta :).

Ideea era ca uneori e o problema sa treci prin programari, dus/adus mobra de la reprezentanta doar pentru schimbat placutele de frana (nu cred e prea complicat daca ai sculele necesare).

 

Ma gandesc ca totusi, legal, daca o operatiune a fost facuta conform manualului, nu vad cum ar putea duce la pierderea garantiei.

 

Numai un serviceautorizat RAR poate certifica in mod legal ca operatiunile de intretinere au fost facute conform manualului.

Link to post
Share on other sites

Sa 3,14zdesti filetul la scurgerea uleiului din baie, trebuie sa te numești bou!

Daca la auto am crapat tubulara (tiganeasca, de teava) incercand sa desfac capacul filtrului de ulei strans la reprezentanta bavareza, capac pe care mai si scrie "25Nm", ce te face sa crezi ca ai putea fi mai bou decat dorel de la bavaria?!?

Dpdv legal exista o prevedere europeana care vorbeste despre service autorizat SI piese de calitate echivalenta. Partea a doua e destul de tenebroasa. Ideea e ca bavarezii sunt destul de culanti in ceea ce priveste garantiile, mai poti obtine si un good will de la ei. Banuiesc ca bunavointa e proportionala cu sumele cheltuite in pravalia lor insa. Sume care pot ajunge considerabile, tarifele fiind mult peste cele ale serviceurilor independente, plus asteptare, programari, deplasari. Pana la urma e alegerea fiecaruia, iar daca va crapa sau nu ceva scump in garantie de noroc (pe langa fiabilitatea agregatelor).

Edited by john17
Link to post
Share on other sites

Ideea era ca uneori e o problema sa treci prin programari, dus/adus mobra de la reprezentanta doar pentru schimbat placutele de frana (nu cred e prea complicat daca ai sculele necesare).

 

Zici? Ma gandesc doar la cineva care nu stie/ nu poate sa curete jegul acumulat niste mii de km pe pistoane...

Link to post
Share on other sites

Zici? Ma gandesc doar la cineva care nu stie/ nu poate sa curete jegul acumulat niste mii de km pe pistoane...

Eu am zis, n-am dat cu paru'. Cati km insemna prea mult jeg pe pistoane? Sau cate seturi de placute? Eu ma gandesc ca la 8000km de mobra noua nu trebuie decat sa scoti placutele si sa pui altele noi. Gresesc?

Link to post
Share on other sites

 

Cel de plastic? omg.

Dap. E f rezistent capacul! Pt unul deAl de la Mini am polizat bila de la un capat al T-ului de 3/4 pt ca nu puteam sa il bag altfel impreuna cu tubulara de trusa pe hexagon. Cu o teava pe dedesubt de care tragea ajutorul + o mana pe sus am reusit sa-l desfac. Asta fusese la mhs, deci treaba tine de retea. Probabil daca ar fi pus hexagoane de 8, maxim 10mm, n-ar fi fost probleme, dar asa cand vede dorel ditamai 36 i se umfla muschii subit :lol: Edited by john17
Link to post
Share on other sites
  • Admin

Salut.

 

Intreb poate a mai trecut careva prin chestiile astea:

Ce operatiuni de mentenanta se pot efectua in regim propriu fara a pierde garantia (pentru motociclete BMW).

Ca sa afli sigur ar trebui sa intrebi la un dealer BMW.

Dupa logica mea, atata timp cat vrei sa beneficiezi de garantie si esti in garantie trebuie sa faci toate lucrurile la ei.

La pierderea de timp pentru programare si costurile aferente trebuia sa te gandesti inainte de a cumpara o mobra in garantie.

Link to post
Share on other sites

Ca sa afli sigur ar trebui sa intrebi la un dealer BMW.

Dupa logica mea, atata timp cat vrei sa beneficiezi de garantie si esti in garantie trebuie sa faci toate lucrurile la ei.

La pierderea de timp pentru programare si costurile aferente trebuia sa te gandesti inainte de a cumpara o mobra in garantie.

 

poate gresesc, dar sa dai 15.000 euro pe un BMW si apoi sa zici ca e scump sa faci serviceul la reprezentanta, caci altfel care ar fi motivul sa vrei sa faci tu asta...

Link to post
Share on other sites

Ca sa afli sigur ar trebui sa intrebi la un dealer BMW.

Dupa logica mea, atata timp cat vrei sa beneficiezi de garantie si esti in garantie trebuie sa faci toate lucrurile la ei.

La pierderea de timp pentru programare si costurile aferente trebuia sa te gandesti inainte de a cumpara o mobra in garantie.

Era o reclama cu "sunt cetatean european si am drepturi" :)

 

Eu inteleg ca garantia este o obligatie legala a producatorului, si nu o ia cand are el chef,

trebuie sa aiba motive bine intemeiate ca sa refuze reparatia in garantie.

 

Faptul ca motorul a cedat din cauza ca am uitat sa pun capacul la ulei, e un motiv bine intemeiat.

Faptul ca motorul a cedat din cauza ca am schimbat un levier de frana nu e un motiv bine intemeiat.

 

Ti-am zis, este o intrebare de cadru legal. Ca fiecare ce-si ia si unde face el revizia nu mi se pare important.

» Post actualizat in 30 Apr 2018 08:46

poate gresesc, dar sa dai 15.000 euro pe un BMW si apoi sa zici ca e scump sa faci serviceul la reprezentanta, caci altfel care ar fi motivul sa vrei sa faci tu asta...

Unde am zis ca e scump?

Am zis ca uneori e frustrant sa ai de-a face cu reprezentanta

Edited by iocapa
Link to post
Share on other sites

John, la nici unul din bavarezii pe care ii dețin, pe “capacul” filtrului de ulei pentru tubulara de 36, nu scrie 25 nm. Nu este specificat acest lucru acolo. La ce mașina, ce an de fabricație ai văzut tu asta?

Link to post
Share on other sites

John, la nici unul din bavarezii pe care ii dețin, pe “capacul” filtrului de ulei pentru tubulara de 36, nu scrie 25 nm. Nu este specificat acest lucru acolo. La ce mașina, ce an de fabricație ai văzut tu asta?

 

Toate filtrele se strang la 25nm.

Link to post
Share on other sites

poate gresesc, dar sa dai 15.000 euro pe un BMW si apoi sa zici ca e scump sa faci serviceul la reprezentanta, caci altfel care ar fi motivul sa vrei sa faci tu asta...

iti zic eu motive auzite care nu tin neaparat de bani.."fura piesele si iti pun unele mai slabe ca sa ai motiv sa te intorci la ei dupa ce crapa"

bineinteles, motor iesit din garantie

Edited by DiarM
Link to post
Share on other sites

Era o reclama cu "sunt cetatean european si am drepturi" :)

 

Eu inteleg ca garantia este o obligatie legala a producatorului, si nu o ia cand are el chef,

trebuie sa aiba motive bine intemeiate ca sa refuze reparatia in garantie.

 

Faptul ca motorul a cedat din cauza ca am uitat sa pun capacul la ulei, e un motiv bine intemeiat.

Faptul ca motorul a cedat din cauza ca am schimbat un levier de frana nu e un motiv bine intemeiat.

 

Ti-am zis, este o intrebare de cadru legal. Ca fiecare ce-si ia si unde face el revizia nu mi se pare important.

» Post actualizat in 30 Apr 2018 08:46

Unde am zis ca e scump?

Am zis ca uneori e frustrant sa ai de-a face cu reprezentanta

 

pui un ulei pe care capra nu il place, incepe sa-l haleasca, uiti sa completezi mergi cu uleiul la minim sau mai jos, apar problemele, iti dai seama de tampenie, completezi, ajungi cu ea la reprezentanta.

 

domne face poc poc..

hai sa vedem. nu ati facut nici o revizie la noi, deci nu avem nici o informatie certa despre ce ulei s-a bagat in motocicleta, daca s-a schimbat la km indicati sau anual, daca s-a schimbat filtrul de ulei...

dar vrei garantie...

 

Cum suna scenariul de mai sus?

» Post actualizat in 30 Apr 2018 09:02

iti zic eu motive auzite care nu tin neaparat de bani.."fura piesele si iti pun unele mai slabe ca sa ai motiv sa te intorci la ei dupa ce crapa"

bineinteles, motor iesit din garantie

 

:))

cel mai tare postare din topicul asta...

Link to post
Share on other sites

iti zic eu motive auzite care nu tin neaparat de bani.."fura piesele si iti pun unele mai slabe ca sa ai motiv sa te intorci la ei dupa ce crapa"

bineinteles, motor iesit din garantie

Sunt mai multe probleme din cauza carora am pus intrebarea asta, banii nu sunt una dintre ele.

Fiecare cu problemele lui.

Link to post
Share on other sites

iti zic eu motive auzite care nu tin neaparat de bani.."fura piesele si iti pun unele mai slabe ca sa ai motiv sa te intorci la ei dupa ce crapa"

bineinteles, motor iesit din garantie

 

Aia de la BMW Otopeni sigur asa fac, nu cred ca a disparut practica asta la ei.

Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Restore formatting

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


MOTOCICLISM.ro
Grup Facebook: +20 000 membri
Înscrie-te în grup
Discutii despre motociclism pe Facebook
 
BIKESHOP.ro
Grup Facebook: +17000 membri
Înscrie-te în grup
Anunturi de vanzare - cumparare pe Facebook.


×
×
  • Create New...