Sari la conținut

Nelamurire Acte - Accident > RCA


MariusBz
 Share

Postări Recomandate

Salutare.

Acum nu foarte mult timp, pe 3.07 am avut accident. Mergeam pe strada principala, in fata era intersectie cu drum fara prioritate (drum ce venea din dreapta mea). Cum mergeam eu, SUV din fata semnalizeaza dreapta si vireaza. Aveam undeva la 8 metri distanta. De pe strada pe care a virat SUV-ul a iesit un mos la vreo 60 si ceva de ani fara sa se asigure. M-a luat din plin. Impactul a fost frontal-lateral-dreapta. viteza nu aveam, era destul de aglomerat.

Am chemat politia, i-a luat mosului permisul si am fost la firma la care are el asigurare. Am completat amiabila aia, am sunat la call centerul lor pentru programare la constatator. Doua zile mai tarziu, joi, merg cu motocicleta la constatare. Acolo mi-a facut poze la daunele vizibile (suport far rupt, carene sparte+zgariate, parbriz spart,semnalizari rupte, semighidon indoit, aripa roata fata rupta). si mi-a facut o oferta de 500 si ceva de euro. NU mi-a pus in calcul furca pentru ca nu avea "unghi vizibil" pentru poza Nu am acceptat, am dus motorul acasa, l-am desfacut si l-am chemat acasa pentru a face poze la restul. Daune dupa reconstatare: telescop stanga+dreapta indoit, suport prindere aripa roata fata indoit). A facut pozele, mi-a trimis pe mail a doua zi reconstatarea, insa oferta finala inca nu am primit-o. A trecut ceva timp (o saptamana) si am inceput s-o repar: schimbat telescoape, indreptat semighion, etc. Am pus-o la vanzare pe un site de vanzari moto/auto fix in starea actuala. M-a contactat cineva cum ca ar fi interesat si ar vrea sa o cumpere s-o repare.

Si iata ca vin intrebarile mele: Daca inca nu am primit oferta de despagubire/suma finala, o pot vinde? Adica, voi avea nevoie de documentele doveditoare proprietatii la depunerea cererii de despagubire sau pot face copii (carte, talon, asigurare) si sa merg cu ele la depunere? Mentionez ca au fost facute poze si copii si decatre constatator la tot ce tine de aceste acte.

Multumesc mult! Asfalt uscat si fara incidente!

 

 

LE: E primul accident si nu prea stiu cum functioneaza toata chestia asta.

**scuzati eventualele greseli gramaticale

Editat de MariusBz
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

E o neconcordanta:

Daca a venit Politia si i-a luat mosului carnetul nu mai poate exista amiabila.

Face militianul proces verbal si anexa cu daunele iar tie iti da autorizatie de reparatie.

Nu trebuia sa te atingi de mobra - sa o desfaci adica. Se duce la service-ul de marca care face un deviz.

Pe ala se discuta.

Tu esti un om normal si corect dar asiguratorii sunt niste hiene si niste borfasi care au drept scop sa plateasca cat mai putin spre zero.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Am optat pentru reparatie in regim propriu pentru ca nu am niciun service autorizat prin zona

Asa mi s-a spus, ca i-a luat carnetul. Eu eram in Ambulanta sa-mi verifice piciorul. Nu am mers la spital.

 

E o neconcordanta:
Daca a venit Politia si i-a luat mosului carnetul nu mai poate exista amiabila.
Face militianul proces verbal si anexa cu daunele iar tie iti da autorizatie de reparatie.
Nu trebuia sa te atingi de mobra - sa o desfaci adica. Se duce la service-ul de marca care face un deviz.
Pe ala se discuta.
Tu esti un om normal si corect dar asiguratorii sunt niste hiene si niste borfasi care au drept scop sa plateasca cat mai putin spre zero.

Editat de MariusBz
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • Admin

Caruta inaintea boilor!

1.Intrebarile astea trebuie sa ti le pui inainte de a te apuca de reparat!

2.Nu inteleg de ce nu trimiti un mail asiguratorilor despre chestia asta si sa astepti raspunsul lor in scris in loc sa ceri sfaturi la terti pe forumuri!

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

E o neconcordanta:

Daca a venit Politia si i-a luat mosului carnetul nu mai poate exista amiabila.

Asa stiam si eu, ca atunci cand vine politia pica varianta rezolvarii pe cale amiabila...
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Pe scurt, daca ai umblat la motocicleta dupa accident, inainte de constatare, ai sanse bune sa nu mai primesti nimic. Daca o duceai in service autorizat sa ii faca expertiza se considera ca o terta parte e neutra, tu nu esti. Pentru fiecare piesa pentru care vrei despagubiri va trebui sa demonstrezi ca a fost avariata in accident si nu ai pus-o tu pe motocicleta ulterior.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Daca constatarea a fost facuta, nu are nicio importanta daca el repara intre timp motocicleta sau o vinde. Doar in eventualitatea in care el cere o reconstatare, fiind sigur ca nu au fost trecute toate piesele afectate, o sa fie o problema. Dar cu procesul verbal de constatre de la inspectorul de daune merge la reprezentanta motocicletei si acolo o sa primesca un deviz care contine valoarea pieselor+manopera. Nu esti nevoit sa te prezinti cu motocicleta acolo. Pretul la reprezentanta pentru deviz este in jur de 18 lei+tva pentru fiecare element.


» Post actualizat in 25 Jul 2018 05:41

Sa nu accepti nicio piesa reparata, indreptata, etc. Nu esti obligat sa prezinti nicio factura cu reparatiile si nici nu esti obligat sa o repari in service. ei sunt obligati sa te despagubeasca cu valoarea reparatiei de pe devizul reprezentatei( mai putin tva). Dar o sa te intelegi cu ei pe o valoare mai mica la ce preturi au reprezentanta.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Daca constatarea a fost facuta, nu are nicio importanta daca el repara intre timp motocicleta sau o vinde. Doar in eventualitatea in care el cere o reconstatare, fiind sigur ca nu au fost trecute toate piesele afectate, o sa fie o problema. Dar cu procesul verbal de constatre de la inspectorul de daune merge la reprezentanta motocicletei si acolo o sa primesca un deviz care contine valoarea pieselor+manopera. Nu esti nevoit sa te prezinti cu motocicleta acolo. Pretul la reprezentanta pentru deviz este in jur de 18 lei+tva pentru fiecare element.

» Post actualizat in 25 Jul 2018 05:41

Sa nu accepti nicio piesa reparata, indreptata, etc. Nu esti obligat sa prezinti nicio factura cu reparatiile si nici nu esti obligat sa o repari in service. ei sunt obligati sa te despagubeasca cu valoarea reparatiei de pe devizul reprezentatei( mai putin tva). Dar o sa te intelegi cu ei pe o valoare mai mica la ce preturi au reprezentanta.

Exista un program in care se baga datele mobrei si rezulta o valoare de piata. Mai mult de atata nu primesti sub nici o forma.

Daca reparatia costa mai mult decat valoarea de piata se numeste dauna totala.

Apoi tehnica este simpla: te tot duce cu zaharelul ca oferta uite maine o ai , si nu apare si iar telefoane si tot asa pana te apuci de reparat si cu o sila totala accepti o oferta care este mult sub valoarea reparatiilor.

Daca ai timp si bani poti dupa ce ai reparat mobra in service de firma sa te indrepti intr-un porces civil impotriva celui care ti-a faramat mobra sa iti plateasca diferenta intre despagubire si costuri reparatie.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

 

Daca ai timp si bani poti dupa ce ai reparat mobra in service de firma sa te indrepti intr-un porces civil impotriva celui care ti-a faramat mobra sa iti plateasca diferenta intre despagubire si costuri reparatie.

O fi tot una dintre impresiile mele false dar eu stiam ca scopul asigurării este sa se substituie societatea de asigurari, in totalitate, vinovatului. Daca ai o lege sau un caz concret, sunt bucuros sa invat lucruri noi.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Am inteles.

Am un prieten cu o masina lovita la care a spus asiguratoul dauna totala, valoare masina 14.000 Lei si a primit pina la urma vreo 8.000 lei si epava.

Nu ziceam ca il prinzi pe fraier, dar tu inainte de accident aveai un fier functional si dupa accident ramai cu o epava si ca sa iti cumperi alt fier la fel trebuie sa aduci bani de acasa. Chiar daca valorifici epava.

Editat de Silver Arrow
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Exista un program in care se baga datele mobrei si rezulta o valoare de piata. Mai mult de atata nu primesti sub nici o forma.

Daca reparatia costa mai mult decat valoarea de piata se numeste dauna totala.

Apoi tehnica este simpla: te tot duce cu zaharelul ca oferta uite maine o ai , si nu apare si iar telefoane si tot asa pana te apuci de reparat si cu o sila totala accepti o oferta care este mult sub valoarea reparatiilor.

Daca ai timp si bani poti dupa ce ai reparat mobra in service de firma sa te indrepti intr-un porces civil impotriva celui care ti-a faramat mobra sa iti plateasca diferenta intre despagubire si costuri reparatie.

Bineinteles ca nu primesti mai mult decat valoare pe piata a motocicletei. Asa a fost si cazul meu: devizul era de 2500 de euro(piese+manopera) iar valoarea mobrei sub 2000. Am acceptat 4900 de lei si a fost suficienta despagubirea (nu avea rost sa o scot dauna totala). Dar am primit banii dupa aproximativ 6 luni.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Vizitator
Răspunde la acest topic...

×   Alipit ca text avansat.   Restituie formatare

  Doar 75 emoji sunt permise.

×   Linkul tău a fost încorporat automat.   Afișează ca link în schimb

×   Conținutul tău precedent a fost resetat.   Curăță editor

×   Nu poți lipi imagini direct. Încarcă sau inserează imagini din URL.

 Share

  • Navigare recentă   0 membri

    Nici un utilizator înregistrat nu vede această pagină.

×
×
  • Creează nouă...