Sari la conținut

Inca 2 roti, trotineta electrica.


Postări Recomandate

Anul trecut am folosit utilajul motorizat atat pentru iesiri de placere cat si pentru mersul la servici. Acuma placerea e placere si nu o poti masura in bani, dar pe mersul la servici am spart suficient de multi bani astfel incat sa ma determine sa fac ceva sa mai reduc din suma. Asa ca mi-am cumparat o "saracie" dinasta, ca sa folosesc termenul unui coleg : https://www.sprinter2000.ro/cumpara/trotineta-electrica-sprinter-st1002-641

Surprinzator, dar trotineta asta electrica ofera niste avantaje care nu le gasesti la alte vehicule, in timp ce te deplasezi cu o viteza rezonabila. Eu fac cam 18km pe sens intre casa si servici si imi ia cam o ora si 10 min sa ajung. Am si dealuri pe traseu. Energia electrica ce o consum pentru astia 18km ma costa 0,4ron cu aproximatie.

-poti merge pe sosea cu ea in relativa siguranta daca soseaua e suficient de lata. Aici nu sunt alte avantaje sau dezavantaje prin comparatie cu alte vehicule similare, sa zicem bicicleta. Viteza e cam tot pe acolo, trebuie sa fii atent la aceleasi probleme cu soferi care nu te vad, posibile usi deschise, etc.

-poti merge pe piste de biciclete, aici e cel mai frumos. Acolo unde sunt...

-poti merge pe trotuar. Unii zic ca nu ai voie, din cate stiu cu bicicleta nu e voie. Dar nu am vazut vreun articol din lege care sa se refere la trotineta. Eu nu am avut probleme cu mersul pe trotuar, insa trebuie atentie. Merg pe trotuar cu viteza maxima (25km/h) doar daca e complet gol si suficient de lat astfel incat sa nu imi apara brusc in fata vreun copil, etc. Daca apar oameni in vizor incetinesc iar daca sunt foarte aproape de ei merg la pas, cu aceeasi viteza cu a pietonului.

-poti lua trotineta cu tine in mijloace de transport in comun, presupunand ca nu sunt pline ochi.

-poti sa o transporti cu masina mica fara probleme, nu ocupa tot portbagajul

-mai faci si putin sport, ca la deal mai trebuie ajutata, cel putin in cazul meu, ca am suta si de kile.

-ca si la orice alta categorie de vehicule, exista si aici o tagma de idioti care sunt foarte vizibili in sens negativ, dar care nu definesc fenomenul. Ma refer la cei care se arunca pe sosele fara sa cunoasca si sa respecte regulile de circulatie, merg cu 20-30km/h pe trotuar printre pietoni, etc.

-legea noastra e ciudata si neclara, este un articol de lege care spune ca daca vehiculul depaseste prin constructie 25km/h si are maxim 45km/h se incadreaza la mopede, trotineta trebuie omologata rar si inregistrata la primarie, plus rca si tot tacamul. Insa exista si o normativa europeana care spune ca vehiculele care nu dispun de cel putin un loc pe scaun nu pot fi omologate. Deci....

Asa ca recomand cu incredere.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • Răspunsuri 70
  • Created
  • Ultimul Răspuns

Top Posters In This Topic

Trotinetele care sunt limitate la 25kmh nu trebuie inscrise, si e invers, nu e voie cu ele pe strada in schimb pe trotuar e ok in sensul ca nu e specificat sau interzis explicit :D
Alea care depasesc 25kmh trebuie inmatriculate la primarie cu nr galben de moped si trebuie sa mearga pe strada nu pe trotuar.

Felicitari ca parcurgi o distanta asa lunga cu ea. Eu am un Xiaomi M365 si-l folosesc tot asa sa ma duc de colo-colo pe distante destul de scurte. Mega distractie jucaria insa esti mai dezbracat cu ea decat cu moto.


Partea proasta e ca la noi ca si la moto, cultura lipseste cu desavarsire (ca sa nu mai zic de cunoasterea legislatiei) si incep sa apara accidentele intre auto si "troti". Si e normal din moment ce au aparut o gramada de gigei care circula cu ele haotic printre masini, responsabilitate zero.

Sunt curios cat rezista in timp draciile astea ca si fiabilitate. Ca daca dai 3-4k ron pe ea si dupa 1 sezon trebuie sa cumperi alta baterie, nu e chiar asa ieftin. E mai ieftin decat cu moto oricum. A mea are vreo 300km deci nu pot sa ma pronunt.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Si eu am facut doar 150km, asa ca e practic noua, nu am prea multa experienta pe ea. Ei zic ca tin 800 cicluri de incarcare dar o sa vedem in practica ce se intampla.

Chiar zilnic nu o pot folosi ca ma omoara vremea asta ploioasa, asa ca sper sa nu se termine acumulatorii doar intr-un an. Vom vedea.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

E foarte practică trorineta electrica, am un no name dar pe distanțe relativ scurte imi fac treaba cu ea, acasa-job si inapoi.

Partea proasta e ca nu am trotuar sau nu am trotuar liber fără masini parcate (tot timpul) asa ca merg pe strada.

Editat de Flower-Power
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Petrica, nu ti-ai schimbat semnătura si observ ca te si îngrijorez.

Esti bine oare... Sper sa te tina cat mai mult.

Editat de Flower-Power
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Aceste vehicule nu se incadreaza nicaieri in legislatia noastra. Depasesc viteza de 25km/km insa nu depasesc puterea de 4kW.

 

Eu zic ca in acei 18km de traseu ai tai nu depasesti 0.2 lei. Eu mi-am calculat ca imi consuma cca. 16W/km la 82kg ale mele (1kW = 0.59 lei pe factura mea). Mie cu un contor din ala de priza mi-a iesit ca ma costa cca. 0.9bani/km (0.009lei).

 

Durata de viata a acumulatorului Li-Ion poate fi pastrata atata vreme cat nu il consumi pana la minim si nu il incarci pana la maxim, si eviti temperaturile extreme (stai intre 15 - 40 grade). Teoria zice ca daca in mod ideal ai incarca la 40% pana la 60% ai putea beneficia de cca. 3500+ cicluri pe un acumulator ce se respecta. In practica asa ceva nu se intampla pentru ca mai mult incarci decat utilizezi. Dar... incarca pe la 20% pana la 80% si vei trece lejer de cele 800 cicluri specificate de producator (astea sunt cicluri complete, adica 5 incarcari a cate 20% = 1 ciclu). Daca la momentul asta faci cca. 30km / incarcare cu o baterie intretinuta teoretic treci lejer de 24000km, asa ca nu iti fa griji de acumulator.

 

P.S. cum iti dai seama cand si pana unde sa incarci: Vezi cati volti are maxim incarcata, vezi apoi la cati volti moare de tot, acum ca sti un minim si un maxim tine-te cat de departe iti "permiti" de acele valori.

Editat de keenon
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Da, chiar nu are sens in cazul tau, dar sunt niste vehicule foarte practice. Chiar si cele clasice, fara motor, sunt practice intr-un city break, le-ai scos din portbagaj si vizitezi de 3x mai mult intr-un oras.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

E foarte practică trorineta electrica, am un no name dar pe distanțe relativ scurte imi fac treaba cu ea, acasa-job si inapoi.

Partea proasta e ca nu am trotuar sau nu am trotuar liber fără masini parcate (tot timpul) asa ca merg pe strada.

Are de ce sa se lege politia de tine in aceasta situatie? Cam cat ar fi "deranjul"?

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Mda, si eu ma tot uit. Am vz in we trecut la cineva un Joyor, inainte avea etwow si cica asta e maaaare pont fata de aia. Dar +3000 lei nu dau pe trotineta nici mort! Imi iau masina de bani din astia, sau chiar mai putini :P Cu noname-urile nu stiu cum e, la un moment dat stiu ca se vorbea pe aici de Xiaomi pe la 1600 lei (direct de la sursa, nu din magazin Ro.


» Post actualizat in 30 Jul 2018 07:37

Are de ce sa se lege politia de tine in aceasta situatie? Cam cat ar fi "deranjul"?

Pai de trotinisti mai are sa se lege! In timp ce soferii trec cu nonsalanta pe rosu sub nasurile lor... :-L

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Are de ce sa se lege politia de tine in aceasta situatie? Cam cat ar fi "deranjul"?

Teoretic da, insa... vezi interdictia utilizarii telefonului mobil la volan; vezi oprirea interzisa in statia de autobuz; vezi neacordarea prioritatii pietonilor... mai avem mult pana la gradul asta de finete. Eu o utilizez la 27km/h, depasesc 25km/h? Da, dar... chiar isi da seama cineva ochiometric de diferenta de 2km/h incat sa fiu oprit.

 

P.S. Deranjul este atat cat se "premiaza" punerea in circulatie pe drumurile publice a unui vehicul neinmatriculat.

Editat de keenon
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

S-au sesizat chinezii ca vor europenii in prostie Xiaomi si au scumpit-o cu 150$ pe putin. Ma uitam in iarna si erau 380 pe gearBest iar acum au crescut la 500 si ceva pt varianta EU. Pana la urma am luat-o de la Emag cu ceva voucher si am scos-o la 2100ron. In conditiile in care ma ducea aproape tot atat din China.

Atentie ca e plin de fake-uri dupa Xiaomi. Trotineta e bomba oricum. Depinde si de buget dar alea pe la 1500 ron la care m-am uitat au fost destul de slabe comparativ cat sa ma convinga sa mai pun si sa iau Xiaomi. O sa bata chinezii usor usor cam tot daca o tin tot asa, si n-au niciun motiv sa nu o tina :D


» Post actualizat in 30 Jul 2018 07:45

@John

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Aceste vehicule nu se incadreaza nicaieri in legislatia noastra. Depasesc viteza de 25km/km insa nu depasesc puterea de 4kW.

 

Eu zic ca in acei 18km de traseu ai tai nu depasesti 0.2 lei. Eu mi-am calculat ca imi consuma cca. 16W/km la 82kg ale mele (1kW = 0.59 lei pe factura mea). Mie cu un contor din ala de priza mi-a iesit ca ma costa cca. 0.9bani/km (0.009lei).

 

Durata de viata a acumulatorului Li-Ion poate fi pastrata atata vreme cat nu il consumi pana la minim si nu il incarci pana la maxim, si eviti temperaturile extreme (stai intre 15 - 40 grade). Teoria zice ca daca in mod ideal ai incarca la 40% pana la 60% ai putea beneficia de cca. 3500+ cicluri pe un acumulator ce se respecta. In practica asa ceva nu se intampla pentru ca mai mult incarci decat utilizezi. Dar... incarca pe la 20% pana la 80% si vei trece lejer de cele 800 cicluri specificate de producator (astea sunt cicluri complete, adica 5 incarcari a cate 20% = 1 ciclu). Daca la momentul asta faci cca. 30km / incarcare cu o baterie intretinuta teoretic treci lejer de 24000km, asa ca nu iti fa griji de acumulator.

 

P.S. cum iti dai seama cand si pana unde sa incarci: Vezi cati volti are maxim incarcata, vezi apoi la cati volti moare de tot, acum ca sti un minim si un maxim tine-te cat de departe iti "permiti" de acele valori.

 

Dap, este gaura la lege la capitolul asta. Unii europeni au inceput sa o legifereze, daca bine am auzit eu, cel putin in Franta. Ideea de pornire ar fi ca o poti conduce pe sosea, ca si bicicleta, dar tb sa cunosti regulile de circulatie (carnet minim am). O poti conduce si pe pistele de biciclete. O poti conduce si pe trotuar, dar Vmax=6km/h. Aici e baiu, ca se bazeaza pe bunul simt de a respecta cei 6km/h, iar la noi cam pas la capitolul asta. Nu cred ca va umbla politia cu radarul pe trotuar...

La capitolul tehnic nu te contrazic, dar nu e posibil sa incarc 20-80 in cazul meu. M-ar costa mai putin daca nu as avea dealuri, dar am, si am deal in cel mai prost moment posibil, adica la finalul calatoriei, cand bateria deja e consumata partial. La mine e musai sa o incarc full, altfel cand ajung la destinatie nu mai pot urca dealul. Mai are ceva energie in ea, insa bateria nu e chiar cea mai performanta din lume. Are rezistenta interna considerabila si nu poate da curent de varf foarte mare in regim sustinut. Am facut teste, cu bateria plina ochi urc dealul fara probleme, daca e jumate, asa cum ajunge sa fie la finalul calatoriei, trebuie ajutata din picior. Daca e mai jos de jumate, nu mai vrea deloc. Aici intervine si o particularitate a motorului hub, are cuplu prost la turatie mica. Daca nu pot urca sustinut cu minim 8-10km/h, turatia se duce spre 0 sub sarcina mare. Asa ca pot considera ca folosesc un plin pentru cei 18km, trebuie sa o pun la incarcat pentru a putea face si drumul inapoi acasa. Si pe ala mai am un deal serios chiar la final :)

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Mda, de asta in practica este bine sa iti iei ceva mai mult decat ai nevoie pentru a avea unde sa "cresti".

Eu cand mi-am luat-o pe a mea nu am stiu cat de utila este o trotineta electrica, astfel ca nu as fi avut justificarea de a-mi lua una din cele la care sper acum (un minim ar fi asta, capacitate baterie 1400Wh fata 650Wh a ta). Acum da, mai speram la o alta (asa cum mereu vrei o alta motocicleta), dar am zis ca mai bine ii "rup" kilometrajul la asta si mai vad eu.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Nu ma sperie, stiu sa zâmbesc, mai fac si glume bune:) cand imi ies..ma descurc cu poliția, nu e bai.pentru ce deranjul sa imi dea amenda? :)

 

Are de ce sa se lege politia de tine in aceasta situatie? Cam cat ar fi "deranjul"?

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Mda, de asta in practica este bine sa iti iei ceva mai mult decat ai nevoie pentru a avea unde sa "cresti".

Eu cand mi-am luat-o pe a mea nu am stiu cat de utila este o trotineta electrica, astfel ca nu as fi avut justificarea de a-mi lua una din cele la care sper acum (un minim ar fi asta, capacitate baterie 1400Wh fata 650Wh a ta). Acum da, mai speram la o alta (asa cum mereu vrei o alta motocicleta), dar am zis ca mai bine ii "rup" kilometrajul la asta si mai vad eu.

Aici sunt cateva probleme si legate de constructie. Am desfacut-o pe a mea sa o miros inauntru. O parte din 'zeama' este aruncata inutil, asa ca doar specificatiile vizibile la dealer nu te vor ajuta 100%. A mea are fire pe partea de forta destul de subtiri, as zice cu sectiune de max 1.5mm2, cam putin pentru curent de sarcina maxim (~11A la 400W/36V cat zice ca are motorul). In plus, bateria e orientata cu firele in partea din fata, unde e si controllerul, si de acolo merge cu alte fire pe toata lungimea trotinetei pana in spate la motor. In loc sa le puna invers ca sa minimizeze lungimea traseului de forta. Mai suspectez si ca pack-ul de acumulatori nu are circuite de echilibrare a celulelor, din el ies doar 4 fire, doua mai groase spre controller si 2 mai subtiri spre mufa de incarcare. Posibil sa aiba in interior ceva circuit de echilibrare care sa nu il vad, ca tot e impachetat in shrinktube. In fine, poate intr-o zi o sa construiesc una asa cum imi place mie, dar pana atunci dau bice la asta.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Ba, trebuie sa aiba un BMS ceva ca altfel risca sa iti bubuie vreo celula ca urmare a unei incarcari inegale, probabil este prins in tot acel shrinktube. Dar da, si eu am cochetat cu ideea de a-mi face singur una, partea electrica ti-o achizitionezi pe bucati din china. Probabil cand se va duce acumulatorul la asta o sa il construiesc eu dupa preferintele mele, in limita locului disponibil.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Asteptam de mult un subiect legat de vehicul electric,in speta trotineta

 

Am luat si eu o trotineta, cam de jumatate de an merg cu ea, initial am avut un xiaomi, dupa am luat un etwow,

 

E o buna alternativa la masina, tramvai, autobuz; motorul pt mine e o placere,un moft,deci nu il consider alternativa la motocicleta

 

Sunt multe modele de trotinete electrice pe piata, am ajuns la concluzia ca problema cea mai mare e autonomia bateriei, fizic chestiunea asta ar trebui sa conteze cel mai mult

 

Una peste alta, am luat etwow ul asta, e model master, bateria tine 45km la greutatea mea 90 kg si viteza maxima 25kmh limitata

 

Initial am abordat mersul numai pe strada printre masini, deh, nu urci-cobori borduri,ajungi clar mai repede la job, insaa m -am lovit de un zid, esti dusmanul soferilor "mergi pe trotuar!, pleaca de pe strada.!" etc

 

Am inceput sa invat trasee care sa includa stradute mai putin circulate, clar ocolesc, dar macar ajung intreg si linistit. Port casca de bicicleta si ochelari de protectie,doar

 

Am mers aproape 500 km cu jucaria, unii te privesc ca pe un copil care se distreaza, altii isi pun intrebari daca sa abordeze si ei subiectul, iar altii te urasc ca existi printre ei

 

Problema mare e ca nu ai control asupra unei rezerve de putere, ca la motor de exemplu, si esti conditionat de maximul de 25 kmh, nu poti depasi, deci e cam calvar in trafic printre masini, eram sa cad de multe ori, plus ca daca te claxoneaza unu la 1 metru distanta te caci pe tine instant si ti pierzi totata bunastarea

 

E o jucarie la inceput de drum, inca sunt scumpe, 3-4000 ron, vom vedea cum va evolua si ce legi se vor da

 

Succes

Editat de Spaceghost
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • Admin

Sunt misto, dar tineti cont:

- Rotile mici in diametru au un mare dezavantaj, orice denivelare si groapa poate pune probleme. Stiu caz de motociclist cu kilometri multi care cu asa ceva si-a furat-o rau intr-o groapa.

- purtati intotdeauna casca si cautati sa fiti cat mai vizibili, lumini rosii tip Strobo pe ea si pe spatele castii sunt obligatorii.

- sunt percepute in trafic ca si jucarii., atentie mare la masini.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Adevarat. Trebuie mare grija la gropi, chiar si la cele mici. Eu am roti de 10" cu aer la 3bar plus suspensie pe fata. Mai indulceste putin din denivelari. Insa daca ai roti mai mici sau mai rau, dinalea pline din plastic, nu ai viata usoara pe denivelari.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Eu am ales trotineta în funcție de greutate :)) bine ca nu am ales-o în funcție de culoare.

Partea mai puțin bună este că are roti mici si la denivelari simti din plin drumul. Din cauza asta au început să mi se desurubeze piulitele, chiar am pierdut una care imi fixa pe ghidon butonul de accelerare:(

Nu stiu unde as putea gasi o piulita ca aia..

Editat de Flower-Power
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

:))) si eu cum ii explic ca as vrea sa fie:) or fi si astea diferite, crezi ca ma pricep? Sa nu ma sfătuiești sa scot alta piulita ca sa am drept model sau sa ma duc cu trorineta la dede/brico/ikea sa caut piuliță pe raft.

Astea sunt singurele variante de fapt..mai încerc cu guma de mestecat:))

» Post actualizat in 30 Jul 2018 19:16

Warpi nu stiu ce e da' wrap stiu;)

Editat de Flower-Power
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Never mind warpii! Stunci ramane varianta sa ajungi cu trotineta in preajma cutiilor unui mecanicozaur binevoitor. Daca treci pe la Victoriei e zenklawa aproape, dar mi-e ca nu are trotidata si o sa fie depasiti de complexitatea lucrarii :P

O poza cu ce ai tu acolo poti face? Cel mai indicat cu un obiect care sa serveasca drept referinta, omoneda pe cant ceva, sa ne dam cu presupusul asupra dimensiunii.

Editat de john17
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Vizitator
Răspunde la acest topic...

×   Alipit ca text avansat.   Restituie formatare

  Doar 75 emoji sunt permise.

×   Linkul tău a fost încorporat automat.   Afișează ca link în schimb

×   Conținutul tău precedent a fost resetat.   Curăță editor

×   Nu poți lipi imagini direct. Încarcă sau inserează imagini din URL.

 Share

  • Navigare recentă   0 membri

    Nici un utilizator înregistrat nu vede această pagină.


MOTOCICLISM.ro
Grup Facebook: +36000 membri
Înscrie-te în grup
Discutii despre motociclism pe Facebook
 
BIKESHOP.ro
Grup Facebook: +18000 membri
Înscrie-te în grup
Anunturi de vanzare - cumparare pe Facebook.


×
×
  • Creează nouă...