Sari la conținut

Import moto din UE (acte, costuri etc)


raulus
 Share

Postări Recomandate

  • Răspunsuri 1,1k
  • Created
  • Ultimul Răspuns

Top Posters In This Topic

Salutare. Uite aici cam tot ce iti trebuie legat de inmatricularea unei moto de anglia.

 

Pasul 1: - facut programare la RAR si mers acolo. Acolo se platesc 323 ron dupa cum urmeaza: - Completare C.I.V. - 30.2Ron

- Folie securizare - 2Ron

- Atribuire Nr Registru - 68.20Ron

- Certificarea autenticitatii Vehicol - 94.9Ron

- Verificari Tehnice - 95Ron

- Ceritficarea autenticitatii Documentelor - 33.3

La RAR nu este nevoie de absolut NIMIC decat V5C si cererea completata(care se da la intrare la RAR)

 

Pasul 2: - Cu Actele de la RAR se merge la Administratia FInanciara de care Apartine proprietarul cu Cererea completata, fisa inmatriculare, copie buletin si fisa, Copie dupa CIV, copie dupa Contractul de V-C DE ANGLIA nu cel de la noi(care sincer sa fiu nu stiu unde se face in Bucuresti eu l-am facut la cineva in Arad si trimis cu Fan Curier. Pot sa dau numarul baiatului ca si eu l-am luat de pe internet si a fost foarte OK si m-a ajutat) si aici nu mai stiu exact ce acte au mai fost nev dar parca, cam atat.

 

Pasul 3: - Mers la cec si posta din sectorul de care apartine proprietarul si platit o taxa de 52Ron Inmatriculare si 37Ron taxa talon.

Pasul 4: - Mers la ANAF(cel mai important ca fara asta nu ai ce cauta la politie) cel de care apartine proprietarul si cerul o hartie prin care se dovedeste ca nu aveti de plata TVA.

Pasul 5: - Mers la politie cu: - Numar Motociceta de Anglia

- Carte Identitate

- Copie Contract V-C cu cel din Anglia de la care ati cumparat motorul(NU contract cum e la noi ci Contract V-C de ANGLIA)

- Fisa Inmatriculare

- Declaratie Tip de la Politie

- Copie dupa polita de asigurare RCA.

- Taxa INMATRICULARE si TALON

- Copie Buletin

- Notificare a transportului de proprietate (adica contract de V-C de ANGLIA care apropo trebuie tradus si legalizat)

- Certificatul de autenticitate

- V5C

- Copie carte indentitate

 

Si cam asta ar fi tot. Sper sa fi fost de ajutor.

- Ultima fila de la talon care ti-o da la RAR( cea cu ITP)

 

Legat de far iti zic ca daca cunosti pe cineva acolo sau dai o spaga se uita in partea cealalta dar dupa o sa fie problema ca o sa te injure cei din trafic ca o sa bata fix in stanga spre ochii lor nu in dreapta la marginea drumului.

Sper ca te-am putut ajuta

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Eu cand mi-am inmatriculat motorul adus din UK am tradus doar certificatul de export. Contractul de vanzare cumparare l-am facut direct in romana si nu am avut probleme :cheers:

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • 2 weeks later...

Aveti idee cat e vama pentru un motor inmatriculat in state?

Functionarii de la vama erau prea in ceata (sunt si inceti, ei, dar asta e alta poveste) ca sa ma declar multumit de raspunsul lor.

Cica se plateste 6% plus tva, dar calculul valorii la care se aplica vama e facut prin comparatie cu alte bunuri de aceeasi marca, valoare etc.

Adica vesinca poveste: " pai eu am dat doi lei pe motor, platesc vama la 2 lei, nu?"

"lasa ca-ti spunem noi cat valoreaza mobra ta, ce te bagi, nu stii nimic!"

deci, daca aveti cunostinta despre valori reale si concrete, va rog un pic de ajutor>.

Mersi!

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Daca procedura este indentica ca la masini, din pacate, valoarea este stabilita de ei. Au niste tabele.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

De Jersey / Guernsey

ce e aia?

Niste insule din Canalul Manecii care apartin de Marea Britanie dar nu fac parte din UE si au un regim mai ciudat de vama.

 

p.s. intrebarea era cum se poate inmatricula un motor de acolo.

Editat de NaeL
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Salutare,

 

 

Urmeaza sa imi ajunga in tara un motor comandat din Italia.

Domiciliul stabil il am in Piatra Neamt iar pe Bucuresti am flotant.

Stiu ca imatricularea permanenta o pot face doar unde am domiciliul stabil, deci Neamt, insa pot obtine numere provizorii din Bucuresti, in ideea de a merge pe roti pana acasa sa o inmatriculez?

Sau exista o alta modalitate de a o inmatricula, pe langa facut autentificarea in Bucuresti,trimis acasa acte cu procura si returnat placuta numar prin curier?

 

Merci.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • 3 weeks later...

Am cumparat o motocicleta de la un Italian, el a venit cu ea pana in Romania pe roti si am facut aici contractul de vanzare-cumparere, pana la urma in cazul de fata trebuie sa platesc TVA la statul roman ?

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Salutare.

In mai 2012 am luat o motocicleta mai veche si defecta de la un cetatean german. Motocicleta a fost adusa intr-o dubita de respectivul cu un drum in Romania din alte motive, scoasa din circulatie in 2008 in Germania. Am facut contract vanzare-cumparare vehicul folosit la un birou intocmire acte auto romanesc, direct cu respectivul neamt si am Brief-ul mare si Brief-ul mic de la el. In momentul de fata am restaurat-o, i-am facut asigurare pe 6 luni si i-am scos numar rosu, pentru a o putea misca si vedea cum se comporta in functionare.

Intrebarea mea:

Ce alte documente mai imi sunt necesare pentru finalizarea transcrierii si inmatricularii pe numele meu (nu am alte documente germane)si care sunt taxele de suportat la RAR pentru asta. Nu am reusit sa obtin o valoare de la RAR Alba si banuiesc ca nu sunt diferente valorice prea mari intre RAR-urile din tara. Multumesc.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • 3 weeks later...

Salut!!

sunt inca in Italia cu o Honda VT 750 Black Spirit. Am urmatoarele acte: "dichiarazione di vendita" cu timbru si stampila, "certificato di proprieta", "carta di circolazione" cu un sticker precum a fost anulata pe motiv ca a fost exportata definitiv in alta tara a U.E, si doua chitante, una pentru radiere in vederea exportului si una pentru actul de vanzare-cumparare. Cam astea ar fi actele. Ar mai trebui ceva??? as mai avea o intrebare legata de vama. Tre sa platesc ceva vama pentru un motor din U.E?

Danke!

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Ideal ar fi sa fie contractul de vanzare cumparare pe numele tau (tu o cumperi). O sa mai ai nevoie de copie dupa talonul masinii si remorcii cu care o aduci in tara. In tara o sa ai nevoie de o tona de hartii (declaratie pe propria raspundere ca tu ai adus-o in data de.... prin vama..., adeverinta de la ANAF ca nu platesti tva, traduceri dupa diverse acte, etc). Cand am inceput sa platesc actele in Romania, am crezut ca o mica parte din bani s-au dus pe motocicleta si mai mult costa hartiile (e putina gluma - costa cam 600 ron),

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Salut!!

sunt inca in Italia cu o Honda VT 750 Black Spirit. Am urmatoarele acte: "dichiarazione di vendita" cu timbru si stampila, "certificato di proprieta", "carta di circolazione" cu un sticker precum a fost anulata pe motiv ca a fost exportata definitiv in alta tara a U.E, si doua chitante, una pentru radiere in vederea exportului si una pentru actul de vanzare-cumparare. Cam astea ar fi actele. Ar mai trebui ceva??? as mai avea o intrebare legata de vama. Tre sa platesc ceva vama pentru un motor din U.E?

Danke!

Haro (sunt poliglot).

Voi incepe cu sfarsitul. Nu ai treaba cu vama pentru nici un fel de bunuri aduse din U.E.

Si acum urmeaza partea mai putin vesela.

Mi-am inmatriculat si eu acu' o saptamana CBR-ica adusa din Italia, asa ca ce-ti spun acuma e din experienta mea.

Actele pe care le ai sunt ok la prima vedere. Urmatorul pas este sa gasesti o firma care se ocupa cu inmatriculari. Sunt firme din astea cacalau, ca sa ma exprim mai elegant.

Uite lista aproximativa de preturi de la mine (din Bucovina, that is):

-52 lei la primarie, taxa inmatriculare;

-37 lei la CEC, taxa certificat de inmatriculare;

-300 lei intocmire fisa pentru omologare RAR (fotocopii, traduceri legalizate, intocmire dosar);

-90 lei declaratia notariala pe proprie raspundere ca motorul a fost adus cu un bus si placuta italiana a fost trimisa inapoi in Italia pentru distrugere (aici am mustrari de constiinta, deoarece am mintit: jumatate de drum am venit cu numar fals, iar cealalta jumatate am mers pe langa ea, am impins-o, adica, asa le-am spus desteptilor de la inmatriculari);

-515 lei omologarea individuala la RAR;

-35 lei revenirea la RAR, pe motiv de cauciuc incorect pe spate;

-62 lei numarul preferential;

-140 lei o asigurare ieftina si proasta la Carpatica, pe 6 luni;

-120 lei benzina consumata cu drumurile pentru inmatriculare;

-uzura psihica - nepretuita.

 

Nu ma dau banii afara din casa, dar crede-ma ca as prefera sa platesc dublu decat sa mai trec o data prin iadul unei inmatriculari. A fost o saptamana grea. M-am izbit de capete patrate, de cerinte absurde, de un sistem de programare la inmatriculare care te obliga sa stai ca o vita cu ochii intr-un monitor, asteptand sa apara numarul tau de ordine, iar daca ai ratat momentul... ciao, bella, ai pierdut randul.

Sper ca in zona de unde esti treburile merg mai bine. Oricum, pana la urma a meritat chinul, pentru ca ceberica mea merge ceas si ma duce unde vreau. Asta conteaza, nu?

Asta-i CBR-ica.

DSCF3466.JPG

 

Bafta.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Haro (sunt poliglot).

Voi incepe cu sfarsitul. Nu ai treaba cu vama pentru nici un fel de bunuri aduse din U.E.

Si acum urmeaza partea mai putin vesela.

Mi-am inmatriculat si eu acu' o saptamana CBR-ica adusa din Italia, asa ca ce-ti spun acuma e din experienta mea.

Actele pe care le ai sunt ok la prima vedere. Urmatorul pas este sa gasesti o firma care se ocupa cu inmatriculari. Sunt firme din astea cacalau, ca sa ma exprim mai elegant.

Uite lista aproximativa de preturi de la mine (din Bucovina, that is):

-52 lei la primarie, taxa inmatriculare;

-37 lei la CEC, taxa certificat de inmatriculare;

-300 lei intocmire fisa pentru omologare RAR (fotocopii, traduceri legalizate, intocmire dosar);

-90 lei declaratia notariala pe proprie raspundere ca motorul a fost adus cu un bus si placuta italiana a fost trimisa inapoi in Italia pentru distrugere (aici am mustrari de constiinta, deoarece am mintit: jumatate de drum am venit cu numar fals, iar cealalta jumatate am mers pe langa ea, am impins-o, adica, asa le-am spus desteptilor de la inmatriculari);

-515 lei omologarea individuala la RAR;

-35 lei revenirea la RAR, pe motiv de cauciuc incorect pe spate;

-62 lei numarul preferential;

-140 lei o asigurare ieftina si proasta la Carpatica, pe 6 luni;

-120 lei benzina consumata cu drumurile pentru inmatriculare;

-uzura psihica - nepretuita.

 

Nu ma dau banii afara din casa, dar crede-ma ca as prefera sa platesc dublu decat sa mai trec o data prin iadul unei inmatriculari. A fost o saptamana grea. M-am izbit de capete patrate, de cerinte absurde, de un sistem de programare la inmatriculare care te obliga sa stai ca o vita cu ochii intr-un monitor, asteptand sa apara numarul tau de ordine, iar daca ai ratat momentul... ciao, bella, ai pierdut randul.

Sper ca in zona de unde esti treburile merg mai bine. Oricum, pana la urma a meritat chinul, pentru ca ceberica mea merge ceas si ma duce unde vreau. Asta conteaza, nu?

Asta-i CBR-ica.

DSCF3466.JPG

 

Bafta.

OAU MAN!!!! Dar ce de bani ai dat!!! Eu sunt din Tulcea dar lucrez in Piatra. Acum cam o luna am inmatriculat masina de pe numele fostei logodnice pe numele meu. Nu am simtit ca ar fi fost greu. M-am dus la o firma unde pentru 20 de lei mi-a pus actele in ordine si mi-a zis unde sa ma duc. Asta era joi. Datorita lor Vineri la 13.00 aveam numerele preferentiale. 90 de lei pentru o declaratie notariala este jaf pe fata!!Fisa pentru omologare?? Asta ce naiba mai este?

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

OAU MAN!!!! Dar ce de bani ai dat!!! Eu sunt din Tulcea dar lucrez in Piatra. Acum cam o luna am inmatriculat masina de pe numele fostei logodnice pe numele meu. Nu am simtit ca ar fi fost greu. M-am dus la o firma unde pentru 20 de lei mi-a pus actele in ordine si mi-a zis unde sa ma duc. Asta era joi. Datorita lor Vineri la 13.00 aveam numerele preferentiale. 90 de lei pentru o declaratie notariala este jaf pe fata!!Fisa pentru omologare?? Asta ce naiba mai este?

Pentru un vehicul adus din alta tara este necesara omologarea individuala la RAR, unde iti pune calul pe standul de frana si verifica seria sasiului si a motorului. Well, acolo te prezinti cu un dosar, in fruncea caruia sta fisa pentru omologare. Asa se cheama ea.Abia dupa ce RAR-ul iti elibereaza certificatul de autenticitate al vehiculului, cartea de identitate si anexa la certificatul de inmatriculare, abia apoi mergi la inmatriculari. E mai complicat decat daca schimbi proprietarul din romania cu unul tot din romania (am scris intentionat cu litera mica).

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Pentru un vehicul adus din alta tara este necesara omologarea individuala la RAR, unde iti pune calul pe standul de frana si verifica seria sasiului si a motorului. Well, acolo te prezinti cu un dosar, in fruncea caruia sta fisa pentru omologare. Asa se cheama ea.Abia dupa ce RAR-ul iti elibereaza certificatul de autenticitate al vehiculului, cartea de identitate si anexa la certificatul de inmatriculare, abia apoi mergi la inmatriculari. E mai complicat decat daca schimbi proprietarul din romania cu unul tot din romania (am scris intentionat cu litera mica).

Aha. Parca are sens. Dosarul asta se face la RAR?

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Eu am inmatriculat la Bucuresti 2 motoare aduse din Italia, unul in iulie 2011 si celalalt in aprilie 2012 si mi s-a parut destul de simplu.

Formalitatile (RAR si politie) au durat adunate mai putin de 5 ore cu tot cu drum.

Ambele motoare erau radiate acolo asa ca nu a fost nevoie de declaratii notariale ci doar de actul de provenienta, certificatul fiscal al vanzatorului si ce de inmatriculare in care era mentionata radierea.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Eu am inmatriculat la Bucuresti 2 motoare aduse din Italia, unul in iulie 2011 si celalalt in aprilie 2012 si mi s-a parut destul de simplu.

Formalitatile (RAR si politie) au durat adunate mai putin de 5 ore cu tot cu drum.

Ambele motoare erau radiate acolo asa ca nu a fost nevoie de declaratii notariale ci doar de actul de provenienta, certificatul fiscal al vanzatorului si ce de inmatriculare in care era mentionata radierea.

Am specificat ca sunt din Bucovina. Ai fi uimit sa vezi ce diferente uriase sunt intre diferite zone din tara in privinta eliberarii unor documente.

Am uitat sa precizez un aspect important, totusi: pe mine m-a dezavantajat faptul ca am mers la inmatriculare tocmai acum, in perioada in care vin acasa romanii care muncesc in occident. Probabil ca daca as fi mers in octombrie, ar fi fost mult mai simplu.

In ce priveste radierea, SI MOTORUL MEU ERA RADIAT IN ITALIA, DAR CAPETELE PATRATE DE LA INMATRICULARI NU AU LUAT IN CONSIDERARE NICI ACTUL ORIGINAL DIN ITALIA, NICI TRADUCEREA LEGALIZATA! Din aceasta cauza a trebuit declaratia notariala, cu care inmatriculationistii lui peste se vor sterge, probabil, la poponeata.

Editat de pasquinel
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Eu am inmatriculat la Bucuresti 2 motoare aduse din Italia, unul in iulie 2011 si celalalt in aprilie 2012 si mi s-a parut destul de simplu.

Formalitatile (RAR si politie) au durat adunate mai putin de 5 ore cu tot cu drum.

Ambele motoare erau radiate acolo asa ca nu a fost nevoie de declaratii notariale ci doar de actul de provenienta, certificatul fiscal al vanzatorului si ce de inmatriculare in care era mentionata radierea.

Cat de bine ma fac sa ma simt ale tale vorbe!!! Sincer mi-e mai mult teama de faptul ca am tobele si oglinzile schimbate. Desi le am si pe cele originale, nu am chef de surubarit ci de plimbarit :grinbandit:

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Desi aveam o copie dupa certificatul camionului cu care au fost aduse, la inmatriculare nici macar nu m-a intrebat cum a ajuns moto in tara cu atat mai putin sa imi ceara vreun document.

 

Cat de bine ma fac sa ma simt ale tale vorbe!!! Sincer mi-e mai mult teama de faptul ca am tobele si oglinzile schimbate. Desi le am si pe cele originale, nu am chef de surubarit ci de plimbarit :grinbandit:

Cu oglinzile nu sunt probleme iar cu tobele s-ar putea ca la RAR sa te mai coste ceva in plus omologarea lor (asta daca nu cumva sunt de circuit si nu pot fi omologate).

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Desi aveam o copie dupa certificatul camionului cu care au fost aduse, la inmatriculare nici macar nu m-a intrebat cum a ajuns moto in tara cu atat mai putin sa imi ceara vreun document.

o copie am sa fac totusi. nu as vrea sa umblu capiat de cap pentru o prostie de copie. mai bine prevazator decat tamp de cap. treaba e ca as vrea sa plec de aici cu actele ok (si se pare ca sunt) caci e greu sa revin sau sa contactez din nou pe careva de pe aici pentru nu stiu ce hartie de 2 euro.

cat despre tine Edy ..... ori la ghiseu era o doamna iar tu ai ochi frumosi (HA HA HA) ori inspiri incredere (HE HE HE)

zice undeva ce fel de tobe tre sa aiba, sau cu ce tobe a iesit din uzina? treaba e ca un amic foarte bun si-a luat unul exact la fel. la RAR nu era in baza de date de unde concluzia ca a fost primul din tara. lucru bun pentru ca nu tre sa mai stau eu acum sa caute ei nu stiu ce specificatii. lucru rau pentru ca au cu ce compara. or sti ei insa care e stock si care custom? :)))) sper sa nu

Editat de gunny
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Vizitator
Răspunde la acest topic...

×   Alipit ca text avansat.   Restituie formatare

  Doar 75 emoji sunt permise.

×   Linkul tău a fost încorporat automat.   Afișează ca link în schimb

×   Conținutul tău precedent a fost resetat.   Curăță editor

×   Nu poți lipi imagini direct. Încarcă sau inserează imagini din URL.

 Share

  • Navigare recentă   0 membri

    Nici un utilizator înregistrat nu vede această pagină.


MOTOCICLISM.ro
Grup Facebook: +36000 membri
Înscrie-te în grup
Discutii despre motociclism pe Facebook
 
BIKESHOP.ro
Grup Facebook: +18000 membri
Înscrie-te în grup
Anunturi de vanzare - cumparare pe Facebook.


×
×
  • Creează nouă...