raulus Posted April 13, 2006 Share Posted April 13, 2006 pentru inceput: de un an au bagat si italienii numere provizorii. partea cretinoida e ca nici o companie nu iti da asigurare pe numerele alea. fara asigurare nu poti circula, deci se poate spune ca in italia inca nu exista numere provizorii. varianta camion: o groaza de bani - 500e numai transportul doar al motorului (mai tre rezolvat si ajunsul acasa al tau). motorul tre ambalat! o gramada de acte. tre mers la vama in romania exact cand camionul ajunge in romania. tre platita vama chiar atunci pe loc. varianta pe doua roti: eu pe asta am ales-o. dar tre ca proprietarul sa aiba incredere in tine ca ii trimiti actele motorului si numerele cand ajungi in romania ca sa poata radia motorul in italia 1. cu TARGA motorului (e sungurul act de proprietate/inmatriculare, etc in italia) mers la notar si facut act de vanzare cumparare (40e) plus act ca proprietarul iti da dreptul de a circula cu motorul (inca vreo 30-40) 2. aigurare si carte verde pe o perioada de 10 zile (cam 100e) 3. ITP daca nu are (50e) 4. acte de export (si certificat eur 1 daca e cazul) de la vama din orasul de unde se cumpara motorul (tre precizat 5. cu actele de export la iesirea din UE date la vama pentru stampilare (desi alea nu au trebuit niciunde) 6. la vama in romania mers la comisonarul vamal apoi la vames 7. mers la RAR pentru ceva ce tre la vama 8. platita vama (tre copii dupa traduceri legalizate dupa certificatul de vanzare cumparare si targa) 9. intors la RAR pentru omologare si ITP 10. inscrisa la financiar 11. la politie (ei nu opresc targa sau numerele) 12. trimise targa si numerele in italia pentru radiere mai exista si varianta pe remorca proprie Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Hellryder Posted April 13, 2006 Share Posted April 13, 2006 pentru inceput: de un an au bagat si italienii numere provizorii. partea cretinoida e ca nici o companie nu iti da asigurare pe numerele alea. fara asigurare nu poti circula, deci se poate spune ca in italia inca nu exista numere provizorii. varianta camion: o groaza de bani - 500e numai transportul doar al motorului (mai tre rezolvat si ajunsul acasa al tau). motorul tre ambalat! o gramada de acte. tre mers la vama in romania exact cand camionul ajunge in romania. tre platita vama chiar atunci pe loc. varianta pe doua roti: eu pe asta am ales-o. dar tre ca proprietarul sa aiba incredere in tine ca ii trimiti actele motorului si numerele cand ajungi in romania ca sa poata radia motorul in italia 1. cu TARGA motorului (e sungurul act de proprietate/inmatriculare, etc in italia) mers la notar si facut act de vanzare cumparare (40e) plus act ca proprietarul iti da dreptul de a circula cu motorul (inca vreo 30-40) 2. aigurare si carte verde pe o perioada de 10 zile (cam 100e) 3. ITP daca nu are (50e) 4. acte de export (si certificat eur 1 daca e cazul) de la vama din orasul de unde se cumpara motorul (tre precizat 5. cu actele de export la iesirea din UE date la vama pentru stampilare (desi alea nu au trebuit niciunde) 6. la vama in romania mers la comisonarul vamal apoi la vames 7. mers la RAR pentru ceva ce tre la vama 8. platita vama (tre copii dupa traduceri legalizate dupa certificatul de vanzare cumparare si targa) 9. intors la RAR pentru omologare si ITP 10. inscrisa la financiar 11. la politie (ei nu opresc targa sau numerele) 12. trimise targa si numerele in italia pentru radiere mai exista si varianta pe remorca proprie Eu am facut asa: Mers la o agentie care se ocupa de transferuri de proprietate (asa se numeste in Italia vanzare-cumpararea) 1. Contract de vanzare-cumparare certificat de notar. 2. "demolizione di targa per esportazione" 3. agentia s-a ocupat de acte la politie si mi-a scos numere provizorii 4. Avea revizia tehnica si taxa platite 5. Scos certificat EUR1 de la vama 6. Nu mi s-a dat targa ci un certificat de proprietate si o autorizatie provizorie de circulatie pt 3 zile impreuna cu un numara de carton (provizoriu) 6. Gasit dupa MUUUULTA vreme o companie care sa faca asigurare pt 5 zile la un nr provizoriu (100eur) 7. ajuns in tara si facut actele cu O MARE DIFERENTA: cand am inscris-o eu mi-au oprit numarul provizoriu la politie si nu l-am putut trimite inapoi in Italia desi la agentie mi se spusese ca trebuie sa il trimit neaparat. Eu merg cu moto si nu stiu ce s-a mai intamplat in continuare in Italia. Ry. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
strumfuadi Posted April 13, 2006 Share Posted April 13, 2006 pai cred ca punctul 2, ala cu "demolatul targii" implica si radierea fiscala acolo.. deci, nu cred ca iti faci probleme referitor la ce e in italia.. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
raulus Posted April 13, 2006 Author Share Posted April 13, 2006 e, eu nu am gasit nenorocirea aia de companie de asigurari care sa dea si pe numere de carton asigurare. am fost la PRA (RAR-ul lor) si chiar aia au sunat la vreo 3-4 si nimic. am mai incercat si eu si tot nimic... Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
sebby Posted April 13, 2006 Share Posted April 13, 2006 si la rar la noi iti fac astia identificarea dupa ce? dupe certificatul acela de proprietate ? ca stiu ca de obicei se face dupa certificatul mobrei..dar cum in cazul asta, la radiere se retine targa la italieni.. nu vad cum altfel Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
ticolino Posted April 13, 2006 Share Posted April 13, 2006 pai cred ca dupa certificatul vamal. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
sebby Posted April 13, 2006 Share Posted April 13, 2006 (edited) Care certificat vamal? Nu stiu ce se intelege prin certificat vamal.. Actul prin care e inregistrata intrarea mobrei in tara? si pe ala de unde iti ia caracteristicile mobrei? Logic ar fi sa se identifice dupa seria mobrei, dar cum logica n-are prea multe legaturi cu realitatea pe la noi.. Edited April 13, 2006 by sebby Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
raulus Posted April 13, 2006 Author Share Posted April 13, 2006 la mine au facut-o dupa targa motorului... si asa cu MAAAAREEEEE dificultate... mi-au identificat-o ca fiind K1 1000 (ce o mai fi si aia) in loc de K100RS cum scria pe toate actele ei... mai ceva ca in povestile cu prosti! Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
sebby Posted April 13, 2006 Share Posted April 13, 2006 pai..repet cum drac sa faca identificarea dupa targa motorului daca targa a fost retinuta la italieni atunci cand vanzatorul a radiat moto din circulatie de la ei, din Italia?! Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
raulus Posted April 13, 2006 Author Share Posted April 13, 2006 (edited) pai cine a spus ca eu am radiat motorul??? eu am venit pe el cu actele si numerele lui, abia ieri cand am terminat totul l-a politie la noi am trimis in italia numerele si targa la radiat doar hellryder l-a radiat si cum a facut mai departe doar el poate sa-ti spuna Edited April 13, 2006 by raulus Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
ticolino Posted April 13, 2006 Share Posted April 13, 2006 q: raul, pe declaratia vamala nu scrie si seria motocicletei? e doar tipul? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
raulus Posted April 13, 2006 Author Share Posted April 13, 2006 ca sa ma duc la vama imi trebuia o hartie de la rar. acolo scrie k100rs. cand m-am intors cu vama platita la rar la omologare mi-au zis ca nu pot sa-mi faca civ-ul decat pe post de K1 1000 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
SnapShot Posted April 13, 2006 Share Posted April 13, 2006 De ce ? Ce motive au dat cei de la omologare ? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
sebby Posted April 13, 2006 Share Posted April 13, 2006 atunci astept cu interes raspunsul lui Hellryder offtopic: tari nervi iti trebuie in tara asta.. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
albra Posted April 14, 2006 Share Posted April 14, 2006 Eu am facut asa: Mers la o agentie care se ocupa de transferuri de proprietate (asa se numeste in Italia vanzare-cumpararea) 1. Contract de vanzare-cumparare certificat de notar. 2. "demolizione di targa per esportazione" 3. agentia s-a ocupat de acte la politie si mi-a scos numere provizorii 4. Avea revizia tehnica si taxa platite 5. Scos certificat EUR1 de la vama 6. Nu mi s-a dat targa ci un certificat de proprietate si o autorizatie provizorie de circulatie pt 3 zile impreuna cu un numara de carton (provizoriu) 6. Gasit dupa MUUUULTA vreme o companie care sa faca asigurare pt 5 zile la un nr provizoriu (100eur) 7. ajuns in tara si facut actele cu O MARE DIFERENTA: cand am inscris-o eu mi-au oprit numarul provizoriu la politie si nu l-am putut trimite inapoi in Italia desi la agentie mi se spusese ca trebuie sa il trimit neaparat. Eu merg cu moto si nu stiu ce s-a mai intamplat in continuare in Italia. Ry. 5. Scos certificat EUR1 de la vama (nu iti trebuie decat daca valoarea facturii depaseste 5000 eur) (daca valoarea este mai mica de 5000eur trebuie scris pe factura doar ca motoru este fabricat in ue) si daca nu e fabricata in ue nu cred ca poate sa i-ti deacineva eur1 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
raulus Posted April 17, 2006 Author Share Posted April 17, 2006 ce sa zic... eu am avut ca valoare 2000e si mi-au dat certificat eur1 fara de care plateam la taxe de muream. cei de la rar mi-au spus ca nu exista K100RS omologat in romania... si ca sa mi-l dea pe hartie K100RS dura mult... asa ca mi-au bagat ceva asemanator care exista deja Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
sniperbadboy Posted May 7, 2006 Share Posted May 7, 2006 eu am gasit in italia o honda cb500s din 97. am vb cu proprietarul si mi-a spus ca p targa scrie ca motociclete e fabricata in italia de HONA ITALIA Spa. Valoarea este in jur la 2000 E. asta inseamna ca nu mai am nevoie de certificatul eur1?? Iar la vama si rar la noi nu o sa am probleme?? adik sa imi spuna ca nu e fabricata in UE sau chestii de genu?? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
titz Posted May 7, 2006 Share Posted May 7, 2006 din cate stiu, daca motorul nu e fabricat in ue, tot platesti taxe...... in Italia cred ca au fost doar asamblate. cel mai bine suni la un reprezentant honda. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
rmg Posted May 25, 2006 Share Posted May 25, 2006 (edited) Am si eu cateva intrebari legate de motoare aduse din Italia: - se poate degreva de TVA cand iese din UE daca e luata de la concesionar? e vorba de motoare ce apar pe www.moto.it si nu stiu nici italiana si nici unde sa ma uit in anunt sa vad daca e pret cu TVA sau fara. - daca ma inteleg cu proprietarul, toate actele de iesire in tara (carte verde, imputernicire) le pot face pe numele proprietarului, sa vin cu ea in tara si sa-i trimit actele inapoi si numarul? - daca totul e pe numele proprietarului, mai poti face acte de export?? fara EUR1, ma intereseaza pt japoneze pt ca voi plati taxe vamale + tva aici. asta pt a-mi recupera tva-ul. Nu merge faza cu lasatul unei garantii lasate la concesionar pt trimiterea actelor inapoi? Se poate rezolva toata vanzoleala cu actele la italieni intr-o zi?? Restul procedurilor cam sunt standard in romania. Edited May 25, 2006 by rmg Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
raulus Posted May 26, 2006 Author Share Posted May 26, 2006 nu poti sa lasi totul pe numele proprietarului daca tu vrei sa o cumperi... trebuie sa faci cel putin actul de vanzare cumparare si sa lasi motorul inmatriculat pe numele fostului proprietar, cum am facut si eu cu tva-ul si concesionarii nu stiu Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
ionut007 Posted June 5, 2006 Share Posted June 5, 2006 Hai sa ma bag si eu un pic in seama... Nu am experieta in adus motocilete dar am in masini, si in afara de catalizator EURO3 e cam acelasi lucru. Chestia cu valoarea pe factura mai mica de nu stiu cat nu mai trebuie certificat EUR1 sa nu va bazati pe ea, ca e valabila si la masini si nu o baga nimeni in seama. certificatul EUR1 ti-l rezolva un comisionar vamal de la ei, mergeti si intrebati la mai multi ca au preturi si preturi.. dupa om. certificat EUR1 se da la orice marfa exportata din uniunea europeana si fabricata in proprtie minimum 51% in uniunea europeana. Certificatul EUR se obtine in urma unei declaratii de origine de la producator.. si anume(eu zic cum e la masini) se trimite la producator o copie dupa certificatul de inmatriculare si producatorul iti spune daca e fabricat sau nu in UE. Toate chestiile astea le face comisionarul vamal. ca fapt divers.. la masini toti producatorii iti dau declaratia de origine moca numai la Renault si Nissan costa 100 EUR, deh.. masini ieftine, accesorii scumpe. Chiar daca vanzatorul masinii, daca e dealer, iti scrie pe factura ca e conform eur1insistati sa aveti certificatul, ca de nu o sa dati la spagi si vami de o sa va iasa pe nas. ce am auzit de la cineva, lucru neverificat si putin probabil, dar traim in romania unde totul e posibil, ca idiotii de la vama chiar daca ai certificat eur1 daca motorul are nume japonez pe ei nu-i intereseaza.. iti iau vama. Acum cu motorul meu vreau sa testez sitemul, sa vad cum functioneaza si sa incep sa aduc motoare din italia, ca am "carlig" acolo, cum spun italienii.. cel putin asta e planul.. sa vad daca merita economic vorbind. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
dewe dee Posted June 6, 2006 Share Posted June 6, 2006 cu motoare japoneze in vama este intr-adevar problema. eu am adus o honda, cu certificat eur1, cu declaratie de la honda italia cum ca moto al meu e facut la ei, si la vama in romania citez: "Honda? Honda Japonia, dom'le". dupa munci de lamurire si interventii diverse mi-au dat drumul la acte dar au fost verificate ulterior. (e o posibilitate, daca au ei dubii, sa iti trimita actele la verificat si daca nu e made in ue, te pune sa platesti diferenta de vama.) Si ca sa nu mai zic ca m-am milogit si pe la honda la noi sa imi dea o amarata de declaratie si au zis ca ei nu au nici o autoritate, deci nu va bazati pe ei. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
titz Posted June 24, 2006 Share Posted June 24, 2006 Am tot citit ce mi-ar trebui ca sa aduc un moto din Italia da' mai am o nedumerire: care e actul motocicletei daca targa e oprita acolo in momentul radierii? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
raulus Posted June 28, 2006 Author Share Posted June 28, 2006 (edited) pai... actul de vanzare cumparare. in cazul meu, am venit cu numerele fostului proprietar si cu targa initiala, moto nefiind radiata avand optiunea sa o radiez, imi opreau targa, dar imi lasau actul de vanzare-cumparare cu care puteam sa cer o reimnatriculare pe numele meu cu numere provizorii si atunci imi dadeau ei ceva gen targa provizorie. nasol, cum am zis e ca nu am gasit firma de asigurari care sa imi dea pe numere provizorii daca nu as fi vrut sa o inamtriculez, ramaneam doar cu actul de proprietate, care in romania nu in seamna nimic si nu cred ca o puteam inmatricula... dar astea sunt doar speculatii, concret e doar ceea ce am facut Edited June 28, 2006 by raulus Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
crysssz Posted July 2, 2006 Share Posted July 2, 2006 vreau sa plec sa-mi aduc motor din Italia deci... fac contracul de vanzare-cumparare mie ce acte trebuie sa-mi dea italianu`??? certificato de circulatione si mai ce??? ms...bafta Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.