Sari la conținut

Import moto din UE (acte, costuri etc)


raulus
 Share

Postări Recomandate

Ai nevoie doar de actele de IT si de primul contract, care are cumparatorul in blank. Asta daca nu s-au scos rosii pt motor pana acum. Daca s-au scos, ai nevoie de al doilea contract VC mentionat, plus eventual certificat fiscal de la vanzatorul roman...DOAR daca au fost scoase rosii pe numele lui.

Se poate sa ti se ceara declaratie notariala pe propria rasp. ca moto a intrat in tara in data x, cu masina sau platforma x pe la pct trecere frontiera x. Asta o rezolvi usor, nu trebuie sa iti spun eu, cred...

In rest, fa dosarul pt inmatriculare, ataseaza si hartiile de la RAR si cam asta e.

Succes ;)

Deci am facut ieri in felul urmator:

Am fost cu baiatul din bucuresti la birou de acte auto;

A facut act de vanzare cumparare intre el si IT;

Si-a trecut motorul pe fiscalul lui;

L-a scos tot ieri de pe fiscalul lui;

Am facut contract de VC intre el si mine:

Mi-a dat fiscalul lui si hartia aia care zice ca motorul se poate instraina.

 

Acum ca am toate astea(carta di circulatione,certificato di proprieta si act de VC intre vanzatorul roman si mine), mai poate fi vreo problema?

Ma pot duce linistit la Suceava sa-l trec la fiscul meu si sa-l inmatriculez pentru prima data in Romania?

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • Răspunsuri 1,1k
  • Created
  • Ultimul Răspuns

Top Posters In This Topic

Da, poti merge linistit...

Bafta!

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Sa iti dau o veste proasta :

Daca ai venit cu numere valabile de IT , trebuie sa mergi inapoi in IT, ca sa o radiezi, la ACI si PRA.

Abia APOI poti sa o inscrii in Ro. Pt ca daca motorul nu a fost radiat din IT pt o tara europeana nu o inmatriculeaza nimeni. Aia inseamna CDP cu radiere, Targa cu radiere, predat numere.

Succes.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Vizitator aethys

are sanse destul de mari sa nu mai necesite un drum in italia, are si cele 2 acte de italia direct pe numele lui... stiu persoane care au inmatriculat masini de italia fara ca targa si certificatul de proprietate sa fie radiate pt export, dar stiu si persoane care au incercat si au fost refuzate pe motiv ca masina nu e radiata din italia, depinde de oras. cel mai sigur intreaba la inmatriculari si aia e.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Depinde intradevar de oras si de buna dispozitie a celui de la birou.

Insa legal, sau ca sa zic in practica procesului de inmatriculare, ai sanse foarte mari sa fi refuzat. Chiar si daca dai declaratie pe propria raspundere. Asta mai ales cu statul italian , unde chiar daca ai datorii la fisc, poti vinde motocicleta, insa nu in afara tarii. Ceea ce unii pot interpreta ca motiv de refuz pentru inmatriculare...

Poate ai noroc....

Eu unul ti-am spus LEGAL si procedural ca nu o poti inscrie fara sa ai radierea de export UE mentionata in targa si in CDP.Chiar daca e pe numele tau sau nu.

Editat de cry_ss
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Motorul meu are 2 acte simple :

Carta di circulatione(cu mentiunea radiat pentru export intr-o tara UE)

Certificato di proprieta(asta e TARGA cum ii zic ei)

amandoua sunt pe numele meu asigurarea e pe numele meu ... daca vin in romania eu chiar cred ca se poate inmatricula fara probleme..fara sa o radiez pentru ca suntem in UE....

+ ca multi isi cumpara masini din italia pe nmele lor complet si stau in italia 3 7 ani umbla cu ia acolo apoi vine in romania si o inmatriculeaza fara sa o radieze acolo.. pt ca este o evidenta a tuturor masinilor si motocicletelor si tractoarelor chiar :)

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Motorul meu are 2 acte simple :

Carta di circulatione(cu mentiunea radiat pentru export intr-o tara UE)

Certificato di proprieta(asta e TARGA cum ii zic ei)

amandoua sunt pe numele meu asigurarea e pe numele meu ... daca vin in romania eu chiar cred ca se poate inmatricula fara probleme..fara sa o radiez pentru ca suntem in UE....

+ ca multi isi cumpara masini din italia pe nmele lor complet si stau in italia 3 7 ani umbla cu ia acolo apoi vine in romania si o inmatriculeaza fara sa o radieze acolo.. pt ca este o evidenta a tuturor masinilor si motocicletelor si tractoarelor chiar :)

Mie imi scapa ceva...... deci ORI e radiata ORI nu e radiata???

Daca nu e radiata in italia atunci platesti impozit toata viata si in italia si in romania :crack:

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

CDP cu radierea trecuta pe el.

Targa, cu radierea lipita pe ea.

Numarul , predat la ACI / PRA.

Daca nu intrunesti cele de mai sus , chiar daca e pe numele tau, slabe sanse sa o inscrii. Unii politisti chiar respecta procedurile, chiar daca dai declaratii notariale ,etc....Cu mare noroc, poate, dar cred ca fara sa fie radiata, nu prea...

Plus ca in IT poti vinde o moto cu datorii la fisc, dar fara ca ea sa paraseasca spatiul tarii. Deci...atentie ;)

Iti spun asta pt ca am avut X moto pe numele meu, temporar, insa la toate am avut documente complete, radiate si in regula pt export UE.

Sa ne tii la curent.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

pana la urma inca nu mam miscat la politie dar am inteles ca se poate pentru ca e in ue.. si trebuie sa imi traduc actele .. adica .. am un prieten care sia inmatriculat un scuter tot la fel..

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

=))

ce "uameni" ...

mdah, ai laic motosicli...

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Salut,

 

Vreau sa-mi cumpar un Transalp din UK prin fratele meu (eu dau banu', el se duce si o ridica, dupa care mi-o trimite). E posibil sa treaca in contractul de vanzare-cumparare datele mele? Ma gandesc ca nu o pot inmatricula in tara daca contractul VC e pe numele fratelui...

 

Poate sa-mi spuna cineva concret, de ce acte am nevoie de la vanzatorul din UK, ca sa nu am probleme cu inmatricularea in RO?

 

Multumesc. :)

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • 3 weeks later...

-traducere legalizata la contractul de vanzare/cumparare si s-ar putea sa-ti ceara si la cartea/talonul masinii.

-RAR unde faci omologare (cartea de id.), ITP si identificare (vreo 500-600 de lei sa ai pregatiti)

-circa financiara pentru viza pe fisa de inmatriculare; asta presupune ca deja ai fisa dactilografiata la un centru de acte auto.

-drpciv (politie) pentru inmatriculare. vezi sa ai numarul de inmatriculare din Germania sau o declaratie pe proprie raspundere la notar ca l-ai pierdut in circumstante necunoscute, daca el nu exista....

 

eu asa am facut anul trecut ptr. inmatricularea unei moto adusa din Olanda. mai cauta totusi pe site-ul drpciv daca au mai facut schimbari...

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

-traducere legalizata la contractul de vanzare/cumparare si s-ar putea sa-ti ceara si la cartea/talonul masinii.

-RAR unde faci omologare (cartea de id.), ITP si identificare (vreo 500-600 de lei sa ai pregatiti)

-circa financiara pentru viza pe fisa de inmatriculare; asta presupune ca deja ai fisa dactilografiata la un centru de acte auto.

-drpciv (politie) pentru inmatriculare. vezi sa ai numarul de inmatriculare din Germania sau o declaratie pe proprie raspundere la notar ca l-ai pierdut in circumstante necunoscute, daca el nu exista....

 

eu asa am facut anul trecut ptr. inmatricularea unei moto adusa din Olanda. mai cauta totusi pe site-ul drpciv daca au mai facut schimbari...

Banuiesc ca o sa imi trebuieasca numere provizorii ca sa o duc la rar nu?

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Daca aduci motorul radiat din Germania o sa-ti trebuiasca la Politie o declaratie la notariat din care sa rezulte mijlocul de transport cu care ai adus motorul sau daca politistul este cuminte te pune sa scrii pe cerere ( eu asa am scris vw transporter, nr AG ... ) si mai este o treaba la RAR cu numarul de omologare European pentru japoneze, mai costa si asta ceva in plus

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

da, daca o aduci radiata trebuie sa ai si declaratia privind mijlocul de transport. daca e cu nr. de inmatriculare se va presupune ca ai adus-o pe roti si atunci trebuie sa predai si nr. de Germania la politie.

si daca vrei sa te duci cu ea pe roti la RAR, da, iti trebuie nr. provizorii. alti bani aruncati...vreo 90 de lei,parca.

eu am avut de la olandez si declaratia de export, unde scria ca moto a plecat cu numarul de inmatriculare cutare de acolo...si pe aia mi-a oprit-o la politie, desi initial nu intrebase de chestia asta...cred ca nici ei nu sunt asa bine pusi la punct cu toata hartogaraia, plus ca sunt particularitati in functie de tara. din Germania banuiesc ca sunt cele mai multe si cam stiu.

treaba cu nr. de omologare ptr. japoneze nu o stiam...o fi si asta bagata in factura aia grasa de la RAR :-L

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Eu am fost vineri la rar cu o moto de 500, am platit 530 ron. Mi-au zis sa trec luni sa iau actele ca nu stiu ce trebuie sa ferifice. Mi-a oprit acolo cartea si teil 2 parca, ala cu mai multe date.

 

Acum am si o intrebare. Eu am luat moto d e la cineva care o adusese din germania si statea de vreun an si ceva degeaba numar de inmatriculare de acolo, nu avea. Trebuie sa duc vreun act la politie, cum ca am pierdut nr sau alte chestii ?

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

la fel am luat si eu fara nr de inmatriculare de germania si nu mi-a cerut nimeni nimic.

nu a trebuit sa traduc nici un act.

am dus-o cu o duba la rar ca sa nu mai scot numere rosii

la rar am platit 350lei pt motor de 125cc.nu mi-au dat nici mie cartea in aceeasi zi,doar in urmatoarea zi.

apoi am mers la o firma de intermedieri acte care s-au ocupat de inmatricularea propriuzisa la un pret rezonabil 250 lei.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

numarul de omologare european,nu il au majoritatea motocicletelor cu an de fabricatie inainte de 1997,atunci r.,a.r costa 530 lei,iar daca este dupa 2000 au si japonezele si costa 340 lei

 

in plus o sa mai ai nevoie de o hartie de la Administratia financiara ca nu este purtatoare de tva

 

bafta la inmatriculare!

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Eu am luat anul trecut o moto din Italia. Gasesti aici detaliat EXACT ce tb sa faci. Pt Germania e la fel. Copiaza textul de mai jos si urmareste-l pas cu pas. Succes!

 

Dupa achizitionarea unei moto din Italia se parcurg urmatorii pasi in vederea inmatricularii:

 

1.Programare RAR – pentru a obtine

a) CIV -Cartea de identitate a vehicului (cu folia de scurizare aplicata)

B)Certificat de autenticitate

c)ITP

Pret pt toate cele de mai sus – 330 RON /29.03.2012

Dosarul pt RAR cuprinde:

1.1 Act de identitate solicitant

1.2 Cerere de activitate RAR – se primeste de la poarta, in ziua prezentarii cu motocicleta

1.3 Documentele de inmatriculare in UE – in original

2.“Vizita” in zona SRPPCIV pentru a obtine urmatoarele:

2.1. Fisa de inmatriculare

Treceti pe la birourile de copiat acte de langa SRPCIV sau descarcati de pe net de pe www.drpciv.ro

O fatza este exact copia cartii de identiate, iar pe partea cealalta sunt date in format tip.

2.2. RCA – se fac la fata locului, agentii lucreaza cu toate firmele de asigurari. + XEROX

2.3 din cladirea DRPCIV vedeti unde se platesc taxele de inmatriculare si de certificate de inmatriculare in functie de sector. (Trezorerie, CEC, Posta, BCR, DITL, etc)

2.4. din cladirea DRPCIV Luati cererea de inmatriculare – sau de pe net

2.5.Traducerea documentului de inmatriculare din Italia, din care sa rezulte data primei inmatriculari. Vedeti mai jos la pct. 6 unde va este necesar asta. Puteti face traducerea oriunde in alta parte , dar aici e mai la indemana, odata cu RCA-ul si Fisa de inmatriculare. – cost 40 ron. Traducerea nu va trebuie legalizata la notar, ci doar stampilata de traducatorul autorizat. Vedeti mai jos pct 6.

3.DITL

De aici de obtine

a) viza de luare in evidenta fiscala, aplicat pe Fisa de inmatriculare

B) Decizia de impunere- o pastrati acasa.

c) Taxa de inmatriculare – se foloseste la 8.6 mai jos.

Dosarul pentru inscrierea in evidentele fiscale cuprinde

3.1.Declaratie TIP – un exemplar – se descarca de pe net sau se ia de la ghiseu

3.2. Actul de dobandire – factura, contractul de vanzare cumparare, etc. Eu am avut contract de vanzare-cumparare “original” in limba italiana, semnat de vazator. Apoi am mai facut eu unul, cu acelasi text, in limba romana pe care l-am semnat si la Vanzator si la Cumparator. Pe cel Italian nu l-am mai aratat pe nicaieri. Altfel mi-ar fi trebuit traducerea documentului “original” Italian.

3.3. cartea de identitate a motocicletei – original si copie Xerox

3.4. fisa de inamtriculare –original si copie Xerox

3.5 actul de identitate al proprietarului – original si copie

4. Taxa de inmatriculare – 52 RON – se foloseste la 8.6 mai jos.

In functie de sectoarele din bucuresti aceasta se plateste la DITL (sect 1), Trezorerie, Posta, sau CEC. Sau la combinatii din astea patru. La DITL sigur.

5. Taxa de certificate de inmatriculare – 37 RON – de platit la CEC (pt sect 1) sau in alt loc, vedeti pct 2.3 de mai sus. – se foloseste la 8.5 mai jos.

6. POSTAtimbru fiscal de 2 lei – se foloseste la 7.8 mai jos

7.ANAF

 

- De aici se obtine CERTIFICAT-ul care sa ateste faptul ca pentru motocicleta respectiva nu trebuie (sau trebuie) sa platiti TVA statului roman.

Dosarul pentru obtinerea CERTIFICATULUI cuprinde

7.1. Cerere pentru eliberarea CERTIFICATULUI – vi se da de la “Informatii”

7.2. Declaratie cu numarul de kilometri ai motocicletei – se ia de la “Informatii” – vezi Obs. mai jos.

7.3. Doc din care sa rezulta data primei inmatriculari – original

7.4.Doc din care sa rezulta data primei inmatriculari - traducere stampilata de traducator autorizat. Nu e necesara legalizarea la notar. – este doc obtinut la pct 2.5 de mai sus.

7.5. Factura sau act de dobandire (contract de vanzare cumparare) – original, copie si traducere. Eu l-am prezentat tot pe cel “original” in limba romana. + copia Xerox a acestuia

7.6. Copie CI solicitant.

7.7. Cartea de identitate a motocicletei – orig + copie

7.8. Timbru de 2 lei – se ia de la Posta – pct 6 de mai sus

TERMEN pentru eliberarea CERTIFICATULUI – 5 zile lucratoare.

OBS: Pentru vehiculele “noi” cumparate din UE se plateste TVA catre statul roman, daca nu s-a platit in tara respectiva. Prin “nou” se intelege si vehicul S.H. (chiar cumparat de la o persoana fizica) cu o vechime mai mica de 6 luni si un rulaj sub 6000km.

Asa ca vedeti ce declarati la 7.2 de mai sus.

Data primei inmatriculari reiese din 7.3, dar km trebuie declarati la 7.2.

8.SRPCIV

Dosarul de inmatriculare cuprinde urmatoarele, exact in ordinea in care mi-au fost aranjate de lucratorul de la ghiseul SRPCIV.

8.1. Cererea solicitantului – se descarca de pe net, se ia de la ghisee oricand la vizita de la pct 2, sau se ia de la “informatii”.- vezi pct 2.4 mai sus.

8.2. Fisa de inmatriculare a vehiculului – de la pct 2.1

8.3. Cartea de identitate a vehiculului – pct 1 a)

8.4. Copie RCA – pct 2.2 de mai sus

8.5. Chitanta plata certif. de inmatricualre - 37 RON – CEC – pct. 5 de mai sus

8.6. Chitanta plata taxa de inmatricualre – 52 RON – pct. 4 de mai sus.

8.7. Copie C.I. proprietar

8.8. Doc de proprietate al vehiculului – contract de vanzare –cumparare, factura, etc. Daca e intr-o limba straina trebuie tradus, sau “confectionat” in limba romana, “original”, semnat de vanzator si comparator.

8.9. Copie Xerox cartea de identitate

8.10. Declaratie olografa ref la faptul ca moto a fost transportata pe platform/remorca/camion/etc. si ca nu a avut placile de inmatriculare. Altfel se presupune ca moto a fost adusa pe rotile ei si trebuie predate placa de inmatriculare si certificatul de inmatricualre originale, care se retin la SRPCIV.

8.11. Actele ORIGINALE de inmatriculare ale motocicletei in Italia – se opresc la SRPCIV

8.12. Certificatul de autenticitate – pct .1 B)

8.13. ITP – ul – pct 1 c)

8.14. CERTIFICATUL care atesta ca nu trebuie sa platiti TVA pt moto – pct 6

Rezumat:

1. Programarea RAR

2. SRPCIV – Fisa de inmatriculare, RCA, traducere, copii xerox

3. DITL – luare in evidenta

4. DITL – plata taxa de inmatriculare

5. CEC – Taxa de certificate de inmatriculare – 37 RON

6. Posta – timbre fiscal de 2 lei

7. ANAF – certificat de neplatitor de TVA pt achizitia din UE, se elibereaza in 5 zile lucratoare.

8. SRPCIV – pt depunere dosar de inmatriculare.

Costuri: RAR – 330 ron

Taxa de inm – 52 ron

Taxa certificate inm. -37 ron

Traducere : - 40 ron

Placa numar: - 17 ron

Numar preferential: - 45 ron

Total (in mai 2012): 521 RON + RCA-ul care e variabil

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • 2 weeks later...

Salutare,de curand unchiul meu mi-a cumparat din germania o motocicleta,cu actele de vanzare cumparare pe numele meu,va avea probleme la vama? O sa fia adusa pe platforma,Din cate am inteles ar trebui facuta si o declaratie vamala..ce naiba e aia?

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Vizitator
Răspunde la acest topic...

×   Alipit ca text avansat.   Restituie formatare

  Doar 75 emoji sunt permise.

×   Linkul tău a fost încorporat automat.   Afișează ca link în schimb

×   Conținutul tău precedent a fost resetat.   Curăță editor

×   Nu poți lipi imagini direct. Încarcă sau inserează imagini din URL.

 Share

  • Navigare recentă   0 membri

    Nici un utilizator înregistrat nu vede această pagină.


MOTOCICLISM.ro
Grup Facebook: +36000 membri
Înscrie-te în grup
Discutii despre motociclism pe Facebook
 
BIKESHOP.ro
Grup Facebook: +18000 membri
Înscrie-te în grup
Anunturi de vanzare - cumparare pe Facebook.


×
×
  • Creează nouă...