Sari la conținut

Despre Avans....


Vizitator stress_L&P
 Share

Postări Recomandate

Vizitator stress_L&P

ia sa vedem...

 

in functie de raspunsuri poate ma apuc din nou sa scriu... eu stiu raspunsurile la intrebarile pe care le pun aici, asta ca sa nu existe confuzii, vreau doar sa vad daca mai sunt oameni interesati de imbunatatirea motoarelor lor nu numai asa, de-a gata! vreau sa vad daca isi pun capul la contributie, daca sunt dispusi sa invete si sa aiba macar o baza de la care sa plece...

 

 

cum credeti ca un avans variabil ajuta motorul? mai mult, care credeti ca ar fi curba optima pt. avans? (aici va las sa spuneti pt. motoarele voastre, nu conteaza care dintre comuniste)! la ce turatii se foloseste un avans mare si la ce turatii se foloseste unul mic si de ce? cum influenteaza avansul puterea motorului si banda de putere? care sunt alte metode de modificare a avansului fix sau a curbei de avans fara a umbla la platini sau senzori sau la curba de avans?

 

 

ia sa va vad...

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • Răspunsuri 81
  • Created
  • Ultimul Răspuns

Top Posters In This Topic

Vizitator stress_L&P

avansul inseamna la cati mm sau cate grade fata de PMS (punctul mort superior) aprinderea da scanteie! avansul variabil inseamna exact acelasi lucru numai ca... variaza in functie de turatiile motorului!

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Pei hai sa vedem, asta ar insemna o aprindere optima intr-o anumita plaja de turatii, rezultand o marire a puterii motorului si un raspuns mai bun in turatie. Daca nu e corect zi tu :rose:.

 

PS: Sunt dispus sa invat.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

avansul inseamna la cati mm sau cate grade fata de PMS (punctul mort superior) aprinderea da scanteie! avansul variabil inseamna exact acelasi lucru numai ca... variaza in functie de turatiile motorului!

La motoarele serioase avansul se modifica in functie de turatie (centrifugal) si de sarcina (vacuumatic)

La Simson, Jawa, CZ, MZ avansul e centrifugal

La IJ Jupiter 4 e fix ( de unde si consumul mai mare al acestuia)

Avansul aprinderii este direct proportional cu turatia si cu sarcina motorului

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

La motoarele serioase avansul se modifica in functie de turatie (centrifugal) si de sarcina (vacuumatic)

La Simson, Jawa, CZ, MZ avansul e centrifugal

La IJ Jupiter 4 e fix ( de unde si consumul mai mare al acestuia)

Avansul aprinderii este direct proportional cu turatia si cu sarcina motorului

La jawa si CZ avansul nu se regleaza cu turatia prin mecanism centrifugal ci este fix.Mai informeaza-te.de altfel nici toate MZ-urile nu au avans centrifugal si eu personal cunosc cateva persoane care si-au blocat centrifuga la Simson ptr. ca le facea figuri asa ca acum folosesc un avans fix. :lol:

 

avansul inseamna la cati mm sau cate grade fata de PMS (punctul mort superior) aprinderea da scanteie! avansul variabil inseamna exact acelasi lucru numai ca... variaza in functie de turatiile motorului!

@Stress LP :exprimarea ta PMS e gresita.corect ar trebui sa te fi exprimat P.M.I.[punct mort interior].in ceea ce priveste avansul fix sau cel variabil vreau sa zic ca nevoia de a intarzia momentul aparitiei scanteii a aparut la motoarele de cilindrei relativ mari care la pornirea la pedala efectiv iti puteau rupe piciorul din cauza avansului cu care lucrau in mod normal.ptr. inceput s-a folosit un mecanism cu comanda manuala cu parghie de pe ghidon[vezi inclusiv Pannonia 250].ulterior tehnica a mai evoluat si a aparut centrifuga care a automatizat operatia de reducere a avansului la pornire[de altfel asupra curbei de avans centrifuga nici nu prea are o influenta asa de mare deoarece la turatii de cca. 1500-2000 avansul reglat de ea e oricum cel maxim dupa care nici nu mai creste dar nici nu scade cum se intampla in cazul avansului vacuumatic care regleaza curba de avans si in functie de sarcina motorului[a se citi deschiderea clapetei de acceleratie].insa mecanismul vacuumatic,un pic mai complicat decat cel centrifugal,nu s-a impus in lumea moto fiind folosit doar rareori.odata cu dezvoltarea electronicii putem vorbi de curbe de avans in adevaratul sens al cuvantului si de influentarea semnificativa a functionarii motorului la diversele sale regimuri de turatii si sarcini.primele sisteme electronice folosite utilizau o curba unica ce nu putea fi modificata dar odata cu aparitia microchip-urilor programabile aceste curbe de avans puteau fi modificate functie de parametrii de functionare ai motorului.La motoarele in patru timpi se accepta in genere o valoare maxima a avansului la care motorul sa nu detoneze la turatii mici pe accelerare sau in sarcina mare.la doi timpi legea curbei de avans este in stransa legatura si cu procesele mai speciale de ardere,acestea avand preponderent nevoie de un avans mai mic in plaja joasa de turatii,unul mare in cea medie si unul mai mic din nou in cea inalta[asta si pentru a favoriza dezvoltarea turatiei maxime posibile].Sper ca am trecut examenul? :blink: :rose:

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

@Stress LP :exprimarea ta PMS e gresita.corect ar trebui sa te fi exprimat P.M.I.[punct mort interior].in ceea ce priveste avansul fix sau cel variabil vreau sa zic ca nevoia de a intarzia momentul aparitiei scanteii a aparut la motoarele de cilindrei relativ mari care la pornirea la pedala efectiv iti puteau rupe piciorul din cauza avansului cu care lucrau in mod normal.ptr. inceput s-a folosit un mecanism cu comanda manuala cu parghie de pe ghidon[vezi inclusiv Pannonia 250].ulterior tehnica a mai evoluat si a aparut centrifuga care a automatizat operatia de reducere a avansului la pornire[de altfel asupra curbei de avans centrifuga nici nu prea are o influenta asa de mare deoarece la turatii de cca. 1500-2000 avansul reglat de ea e oricum cel maxim dupa care nici nu mai creste dar nici nu scade cum se intampla in cazul avansului vacuumatic care regleaza curba de avans si in functie de sarcina motorului[a se citi deschiderea clapetei de acceleratie].insa mecanismul vacuumatic,un pic mai complicat decat cel centrifugal,nu s-a impus in lumea moto fiind folosit doar rareori.odata cu dezvoltarea electronicii putem vorbi de curbe de avans in adevaratul sens al cuvantului si de influentarea semnificativa a functionarii motorului la diversele sale regimuri de turatii si sarcini.primele sisteme electronice folosite utilizau o curba unica ce nu putea fi modificata dar odata cu aparitia microchip-urilor programabile aceste curbe de avans puteau fi modificate functie de parametrii de functionare ai motorului.La motoarele in patru timpi se accepta in genere o valoare maxima a avansului la care motorul sa nu detoneze la turatii mici pe accelerare sau in sarcina mare.la doi timpi legea curbei de avans este in stransa legatura si cu procesele mai speciale de ardere,acestea avand preponderent nevoie de un avans mai mic in plaja joasa de turatii,unul mare in cea medie si unul mai mic din nou in cea inalta[asta si pentru a favoriza dezvoltarea turatiei maxime posibile].Sper ca am trecut examenul?

De PMS am auzit ( si aici ma refer strict la motoare :rose: ) in schimb de punct mort interior nu am auzit si nu inteleg ce vrea sa insemne

Avansul centrifugal nu are rolul principal de a usura pornirea( asta e doar o consecinta) .Pt pornirea la pedala s-a inventat decompresorul, si DA este adevarat ca un motor mare cu pornire la pedala iti poate rupe piciorul, tocmai ce am patit-o Avansul trebuie marit la turatii mai mari pt ca benzina sa aiba suficient timp sa se aprinda. La turatii mici distanta parcursa de piston de la momentul scanteii pana la PMS se face intr-un timp iar la turatii mari acest timp scade si benzina nu are suficient timp sa arda cu eficienta maxima => necesitatea unui avans mai mare la turatii mari.

Chiar daca la motoarele de generatie mai veche avansul centrifugal lucra doar pana la o anumita turatie ( apoi ramanea constant cu valoare maxima) asta nu inseamna ca la acelasi motor daca-i faci o curba de avans cu valori pana la turatia maxima nu va merge mai bine ( da pt asta trebuie electronica)

La motoarele cu o plaja mica de turatie si ieftine de ex IJ planeta din motive de economie au preferat sa renunte la avans centrifugal, avansul fix fiind un compromis intre avansul optim pt turatii mici si cel pt turatii mari. Totusi sunt sigur ca planeta ar merge mult mai bine cu un avans variabil, iar la jupiter s-ar simti si mai mult datorita plajei mai mari de turatie

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Stress-ule, daca imi aduc bine aminte, tu erai acela care cocheta cu ideea unui pic..

Acuma: E clar ca ce vrei tu e o linie de intirziere, controlabila in functie de niste parametrii.

Parametrii principali ar fi turatie si sarcina. Turatia o numeri cu pic-ul, nu e mare brinza. La fel, declansarea o pui pe intrerupere eventual, iar intirzierea o stabilesti cumva.

Acel cumva, dupa capul meu e cam asa:

Fie stii turatia si pozitia clapetei, fie stii turatia si ai un traductor de presiune-tensiune si o achizitionezi pe aia.

Stiind cei doi parametrii, eu zic ca poti merge asa: Pui toate valorile fixe, corespunzatoare unui motor cu un singur cilindru, care are cilindreea ca al unui piston de-al tau. (Ma rog, daca ai deja avans fix, pui intirzierile corespunzatoare avansului respectiv).

Si apoi, distractia: incepi si tragi si impingi la intirzierea aia, tinind turatia fixa, dar variind incarcarea (sa zicem ca suspenzi moto, ala merge in gol, si pui un taler cu greutati pe frina) Mai pui o greutate, incepe sa-i scada turatia, ii mai dai gaz sa-l tii la turatia respectiva, ii mai dai avans, astfel incit sa mai creasca in ture, si tot asa. In felul asta, eu zic ca poate reusesti sa scoti un optim pe motorul tau. Altfel, eu nu vad cum ai putea dintr-un avans fix sa-l ajustezi sa fie optim. Il poti creste/scade la ochi, dar nu stiu cit de bine ar merge asta.

Cam atit .. :rose:

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Avansul vacuumatic nu cred ca are rost la moto ( sarcina relativ constanta si raport cp/kg mare, semnificativ mai mare decat la auto), daca merita pus se gandeau japonezii sau altii la asa ceva problema e ca ar creste costul de productie nejustificat in comparatie cu beneficiile aduse. Poate la motoarele astea moderne or fi montat si avans vacuumatic sau ceva de genul asta, dar sigur nu pe modelele ieftine.

Optimizarea curbei avansului variabil in functie de turatie cel mai bine se face prin incercari, modifici putin curba dai o tura si vezi cum merge si tot asa. Ideal ar fi sa ai un dyno dar .......

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Vizitator stress_L&P

La jawa si CZ avansul nu se regleaza cu turatia prin mecanism centrifugal ci este fix.Mai informeaza-te.de altfel nici toate MZ-urile nu au avans centrifugal si eu personal cunosc cateva persoane care si-au blocat centrifuga la Simson ptr. ca le facea figuri asa ca acum folosesc un avans fix. :eek:

@Stress LP :exprimarea ta PMS e gresita.corect ar trebui sa te fi exprimat P.M.I.[punct mort interior].in ceea ce priveste avansul fix sau cel variabil vreau sa zic ca nevoia de a intarzia momentul aparitiei scanteii a aparut la motoarele de cilindrei relativ mari care la pornirea la pedala efectiv iti puteau rupe piciorul din cauza avansului cu care lucrau in mod normal.ptr. inceput s-a folosit un mecanism cu comanda manuala cu parghie de pe ghidon[vezi inclusiv Pannonia 250].ulterior tehnica a mai evoluat si a aparut centrifuga care a automatizat operatia de reducere a avansului la pornire[de altfel asupra curbei de avans centrifuga nici nu prea are o influenta asa de mare deoarece la turatii de cca. 1500-2000 avansul reglat de ea e oricum cel maxim dupa care nici nu mai creste dar nici nu scade cum se intampla in cazul avansului vacuumatic care regleaza curba de avans si in functie de sarcina motorului[a se citi deschiderea clapetei de acceleratie].insa mecanismul vacuumatic,un pic mai complicat decat cel centrifugal,nu s-a impus in lumea moto fiind folosit doar rareori.odata cu dezvoltarea electronicii putem vorbi de curbe de avans in adevaratul sens al cuvantului si de influentarea semnificativa a functionarii motorului la diversele sale regimuri de turatii si sarcini.primele sisteme electronice folosite utilizau o curba unica ce nu putea fi modificata dar odata cu aparitia microchip-urilor programabile aceste curbe de avans puteau fi modificate functie de parametrii de functionare ai motorului.La motoarele in patru timpi se accepta in genere o valoare maxima a avansului la care motorul sa nu detoneze la turatii mici pe accelerare sau in sarcina mare.la doi timpi legea curbei de avans este in stransa legatura si cu procesele mai speciale de ardere,acestea avand preponderent nevoie de un avans mai mic in plaja joasa de turatii,unul mare in cea medie si unul mai mic din nou in cea inalta[asta si pentru a favoriza dezvoltarea turatiei maxime posibile].Sper ca am trecut examenul? :lol: :rose:

 

exact, ai trecut testul! in special la motoarele 2t pt. ture mari iti trebuie avans mic, chiar mai mic decat la pornire! :D hehhee! :blink:

 

Stress-ule, daca imi aduc bine aminte, tu erai acela care cocheta cu ideea unui pic..

Acuma: E clar ca ce vrei tu e o linie de intirziere, controlabila in functie de niste parametrii.

Parametrii principali ar fi turatie si sarcina. Turatia o numeri cu pic-ul, nu e mare brinza. La fel, declansarea o pui pe intrerupere eventual, iar intirzierea o stabilesti cumva.

Acel cumva, dupa capul meu e cam asa:

Fie stii turatia si pozitia clapetei, fie stii turatia si ai un traductor de presiune-tensiune si o achizitionezi pe aia.

Stiind cei doi parametrii, eu zic ca poti merge asa: Pui toate valorile fixe, corespunzatoare unui motor cu un singur cilindru, care are cilindreea ca al unui piston de-al tau. (Ma rog, daca ai deja avans fix, pui intirzierile corespunzatoare avansului respectiv).

Si apoi, distractia: incepi si tragi si impingi la intirzierea aia, tinind turatia fixa, dar variind incarcarea (sa zicem ca suspenzi moto, ala merge in gol, si pui un taler cu greutati pe frina) Mai pui o greutate, incepe sa-i scada turatia, ii mai dai gaz sa-l tii la turatia respectiva, ii mai dai avans, astfel incit sa mai creasca in ture, si tot asa. In felul asta, eu zic ca poate reusesti sa scoti un optim pe motorul tau. Altfel, eu nu vad cum ai putea dintr-un avans fix sa-l ajustezi sa fie optim. Il poti creste/scade la ochi, dar nu stiu cit de bine ar merge asta.

Cam atit .. :D

 

cochetam cu ideea unui pic numai ca sunt varza la electronica! :D asa ca am lasat pe alti baieti destepti sa faca partea electronica! eu ma ocup doar de mecanica si de stabilirea unei curbe de avans optime pt. un motor, oricare ar fi el! :D

 

ce spui cu cu frana e de fapt un fel de dyno empiric! :D eu acum imi construiesc un dyno mic pt. motoare care o sa ma ajute sa reglez motorul foarte fain, ajutat de un senzor de oxigen si de un colortune! am observat ca daca ai carburatia reglata perfect, nu dupa culoarea bujiei si atat cresc atat fiabilitatea unui motor dar si economia de combustibil cat cresc si performantele! oarecum de necrezut, nu? performante si economie spuse in aceeasi propozitie! :D la fel, acest dyno ma poate ajuta la stabilirea unei curbe de avans pt. fiecare posesor de motor in parte! in functie de greutatea lui de exemplu! o curba de avans pt. un om de 100 de kg pe un ij sa zicem poate fi proasta pt. unul de 50 de kilograme! :P ma rog, aici ma refer la performanta pura! in mers nu cred ca si-ar da seama cineva!

 

 

asa... aceasta parte fiind oarecum acoperita repet una din intrebari: cum se poate modifica curba de avans fara a fi modificata din aprindere? :D ia sa vedem cine stie! :P

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

exact, ai trecut testul! in special la motoarele 2t pt. ture mari iti trebuie avans mic, chiar mai mic decat la pornire! :D hehhee! :lol:

 

WHy? :blink:

 

asa... aceasta parte fiind oarecum acoperita repet una din intrebari: cum se poate modifica curba de avans fara a fi modificata din aprindere? :D ia sa vedem cine stie! :D

 

Asta e intrebare capcana?

:rose:

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Vizitator stress_L&P

de aia! :D

 

daca vrei iti spun dar dureaza destul de mult! si ca sa intelegi de ce trebuie sa cunosti destul de bine motorul 2t! daca doar vrei sa vezi cum face da avansul la jawa ta la 2 mm si vezi cum trage in ture mari, de la 4000 in sus! nu-ti fie frica sa o duci in 6000 sau chiar mai mult in reprize scurte, nu moare! :lol: daca vrei cuplu fa-l de 3 mm si vezi cum se comporta in plaja 2500-4000!

 

WHy? :blink:

Asta e intrebare capcana?

:rose:

 

 

nu e capcana neaparat! se poate face ce am spus eu! :D vreau sa vad daca stie cineva! :D

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

de aia! :D

 

daca vrei iti spun dar dureaza destul de mult! si ca sa intelegi de ce trebuie sa cunosti destul de bine motorul 2t! daca doar vrei sa vezi cum face da avansul la jawa ta la 2 mm si vezi cum trage in ture mari, de la 4000 in sus! nu-ti fie frica sa o duci in 6000 sau chiar mai mult in reprize scurte, nu moare! :rose: daca vrei cuplu fa-l de 3 mm si vezi cum se comporta in plaja 2500-4000!

nu e capcana neaparat! se poate face ce am spus eu! :blink: vreau sa vad daca stie cineva! :lol:

Am sa incerc. :D

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

de aia! :rose:

um trage in ture mari, de la 4000 in sus! nu-ti fie frica sa o duci in 6000 sau chiar mai mult in reprize scurte, nu moare!

6000 rpm la ungere prin amestec?

Hmm...

Erau niste Jawe de 350 bicilindru cu ungere cu pompa, aia mai merge

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Vizitator stress_L&P

6000 rpm la ungere prin amestec?

Hmm...

Erau niste Jawe de 350 bicilindru cu ungere cu pompa, aia mai merge

 

 

gresit! ungerea prin amestec este cea mai buna! toate motoarele de curse 2t folosesc ungere prin amestec! :rose: si alea trec de 12.000 lejer! sau yamaha rd de exemplu care trece de 10.000 cu unele modificari si n-are nici pe dreq! eu duceam frecvent jawa in 7500 de ture. nu era 100% stock totusi! o jawa buna (a se citi noua) nemodificata ia 6500 maxim!

 

p.s. eu aveam 1.4 mm avans ca sa ajung la 7500 de ture. admisie/baleiaj/evacuare largite si un pic inaltate. carburator cu jigloare mai mari. marite de mine. :blink:

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

gresit! ungerea prin amestec este cea mai buna! toate motoarele de curse 2t folosesc ungere prin amestec! :rose: si alea trec de 12.000 lejer! sau yamaha rd de exemplu care trece de 10.000 cu unele modificari si n-are nici pe dreq! eu duceam frecvent jawa in 7500 de ture. nu era 100% stock totusi! o jawa buna (a se citi noua) nemodificata ia 6500 maxim!

Inclin sa-ti dau dreptate

Are o logica

Turatie mare >>> mai mult carburant >>> mai mult ulei

Da, cred ca ai dreptate

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Vizitator stress_L&P

Inclin sa-ti dau dreptate

Are o logica

Turatie mare >>> mai mult carburant >>> mai mult ulei

Da, cred ca ai dreptate

 

 

asa se intampla si la pompele cu debit variabil, dau mai mult ulei! :rose: era vorba de atomizarea uleiului! o pompa nu poate atomiza uleiul la fel de bine ca si un carburator! o pompa il scuipa in galeria de admisie si se bazeaza pe faptul ca pe acolo trece benzina atomizata si se amesteca! in realitate o parte din ulei "cade" jos si ramane in carter! unii s-ar putea sa spuna ca e bine pt. ca unge rulmentul de jos de la biela! eu spun ca nu e bine pt. ca:

 

1. ungerea la motoarele 2t este calculata dupa cum curg gazele in el. cat timp pompa este noua amestecul este bun dar pe masura ce merge motorul acel injector se murdareste, transformandu-l intr-un furtun daca vreti, nu mai pulverizeasa destul de bine! atunci cade uleiul! ei, rulmentul de jos de la ambielaj este calculat sa se unga cu cat ulei ii vine cand pompa merge bine! daca ii pui mai mult ii cresti viatza! de ce zic ca e rau? vine punctul 2!

 

2. daca uleiul ramane in carter, jos, partea de sus a motorului sufera de o deficienta a ungerii! rulmentul de sus de la bolt sau bucsa, in functie de motor, cilindrul, segmentii.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Vizitator stress_L&P

atat doar? ma dezamagiti baieti! nici macar doua teme dezbatute? si cea dezbatuta doar superficial? pacat! mare pacat! va complaceti vad cu tot felul de troace si carpeli si preferati sa vedeti cum se repara "a la romania" sau cum se repara in acelasi mod motoarele astea comuniste, in cel mai "bun" caz incercati sa va apropiati de cartea tehnica d.p.d.v al reparatiilor dar nu vreti sa le imbunatatiti deloc! nici macar pe partea de fiabilitate!!!

 

 

chiar nu cred ca mai are rost sa-mi bat "gura"! deloc.... :rose:

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Bravo STESSule. :rose: Bun topic. Numai ca nu stiu cati sunt in stare sa dezbata chestiile aduse de tine in discutie. Eu unul nu sunt nici pe departe. Oricum , continuati !

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Vizitator stress_L&P

Pei hai sa vedem, asta ar insemna o aprindere optima intr-o anumita plaja de turatii, rezultand o marire a puterii motorului si un raspuns mai bun in turatie. Daca nu e corect zi tu :blink:.

 

PS: Sunt dispus sa invat.

 

ar insemna o aprindere optima pe toata plaja de turatii! inca ceva: avansul se regleaza in functie de turatie, de compresie, de squish-band si de toba in principal! mai sunt si alti factori dar vorbesc despre un motor simplu. pentru inceput. momentul scanteii pe langa factorii pe care i-am expus mai sus ajuta la obtinerea unei viteze de ardere optima! un motor cu aprindere prin sccanteie, indiferent de tip si de generatie se bazeaza pe ardere! amestecul arde la propriu, nu explodeaza! cand explodeaza apar detonatii sau, in functie de alti factori merge pe autoaprindere! lucruri total daunatoare pt. motor.

 

Bravo STESSule. :rose: Bun topic. Numai ca nu stiu cati sunt in stare sa dezbata chestiile aduse de tine in discutie. Eu unul nu sunt nici pe departe. Oricum , continuati !

 

poate nu esti nici pe departe acum. dar eu cred ca tu esti dintre putinii care si-ar bate capul sa isi dea seama singuri de anumite chestii dupa ce invata bazele fara sa se chinuie si sa dea cu neuronu' de toti peretii craniului. sper ca ai inteles ce am vrut sa spun!

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Vizitator
Răspunde la acest topic...

×   Alipit ca text avansat.   Restituie formatare

  Doar 75 emoji sunt permise.

×   Linkul tău a fost încorporat automat.   Afișează ca link în schimb

×   Conținutul tău precedent a fost resetat.   Curăță editor

×   Nu poți lipi imagini direct. Încarcă sau inserează imagini din URL.

 Share

  • Navigare recentă   0 membri

    Nici un utilizator înregistrat nu vede această pagină.


MOTOCICLISM.ro
Grup Facebook: +36000 membri
Înscrie-te în grup
Discutii despre motociclism pe Facebook
 
BIKESHOP.ro
Grup Facebook: +18000 membri
Înscrie-te în grup
Anunturi de vanzare - cumparare pe Facebook.


×
×
  • Creează nouă...