Jump to content
Sign in to follow this  
Razmar

Scule intretinere motocicleta

Recommended Posts

Salut

 

Sunt nou motociclist, mi-am cumparat saptamana trecuta prima mea motocicleta, un Triumph Triple Street R 2018. M-ati putea sfatui ce scule sa cumpar, scule de care voi avea nevoie pentru a intretine motocicleta? Ma gandesc ca voi avea nevoie de un stander, pentru intretinerea lantului, dar ce alte scule si accesorii imi recomandati?

 

Multumesc

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Parerea mea sa achizitionezi pe masura ce faci lucrarile de intretinere, in functie de necesitati.

 

Depinde foarte mult la ce lucrari de intretinere te bagi. Ca si sfat, foloseste cheie dinamometrica (chiar daca nu sunt perfect calibrate, e mai bine decat "la mana" avand in vedere lipsa de experienta), si toate celelalte prevazute in manualul de service.

 

Sper ca ai manualul de service :P

Share this post


Link to post
Share on other sites

Motocicleta nu e dotată cu o trusă de scule minimală?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Am manualul de service si are o mica trusa de scule sub saua pasager. Motocicleta e in garantie 2 ani, la inceput voi face doar lucrarile necesare, completare lichide daca e cazul si intretinere lant.

Edited by Razmar

Share this post


Link to post
Share on other sites

Invarte roata si unge lantu atat. :))

Share this post


Link to post
Share on other sites

O trusa de imbusi de calitate, un set de surubelnite si un patent cu cioc lung sunt suficiente pt intretinerea minima a motoretei. Pentru curatat lantul recomand kettenmax, face toti banii.

 

Standerul sa-l iei cu gheare, o sa-ti fie mult mai usor sa urci motoreta pe el singur, si mai putin periculos. Pt standerul asta iti trebuie si niste tamburusi montati pe bascula.

 

Asa ceva:

 

182339421_2_644x461_stander-moto-suport-

 

 

Superba motoreta, buna alegere.

Share this post


Link to post
Share on other sites

O trusa de imbusi de calitate, un set de surubelnite si un patent cu cioc lung sunt suficiente pt intretinerea minima a motoretei. Pentru curatat lantul recomand kettenmax, face toti banii.

 

Standerul sa-l iei cu gheare, o sa-ti fie mult mai usor sa urci motoreta pe el singur, si mai putin periculos. Pt standerul asta iti trebuie si niste tamburusi montati pe bascula.

 

Asa ceva:

 

 

Superba motoreta, buna alegere.

 

Da, voi comanda crash paduri precum si tamburii necesari pentru a ridica motocicleta pe stander. Inca nu am apucat sa ma dau decat foarte putin cu ea, dar sunt incantat. Initial m-am gandit ca, fiind incepator, imi va fi greu sa o stapanesc, dar este foarte usoara si manevrabila, intuitiva. Am setat-o pe mod ploaie si acceleratia este foarte liniara, o voi folosi asa pana acumulez ceva experienta ca motociclist (permis B am de 20 de ani).

Edited by Razmar

Share this post


Link to post
Share on other sites

Eu am incercat sa fac cat mai multe singur, astfel ca am avut nevoie, in timp, de urmatoarele:

 

- manualul de service (desi ai mentionat ca ai manualul de service (Service Manual) sunt sanse sa ai numai User Manual, dar poate ma insel)

- scule intretinere lant (uns, curatat), astea le cunosti

- presa de lant (cand vei vrea sa schimbi lantul, mai ai pana atunci)

- trusa de scule cat mai diversificata (chei fixe, tubulare, inelare, imbusuri, capete de surubelnita)

- cheie dinamometrica (cap 1/2" (sau ceva sa se potriveasca si cu elementele din trusa de scule de mai sus), 42-210 Nm (pentru elemente ce necesita o strangere mai ferma, unde aprecierea la "ochi" nu te mai ajuta; ex: roti)

- un furtun (de "damigeana") pentru a-ti putea schimba lichidele de frana

- cheie pentru filtru de ulei (cand vei vrea sa iti schimbi uleiul) (recomandat una cu banda ca asta)

- o palnie (functie de accesul la busonul de ulei, cand il vei schimba)

- o seringa (daca vrei sa iti ungi, oarecum, cablul de acceleratie sau frana, fara sa le demontezi, merge mai greu dar merge)

 

La chestii mai complicate (intretinere furca, bascula, reglare supape) eu nu m-am bagat. Dar daca esti curajos... :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Eu am incercat sa fac cat mai multe singur, astfel ca am avut nevoie, in timp, de urmatoarele:

 

- manualul de service (desi ai mentionat ca ai manualul de service (Service Manual) sunt sanse sa ai numai User Manual, dar poate ma insel)

 

Ai dreptate, este de fapt User Manual, are si o sectiune despre Maintenance dar nu este Service Manual. As dori ca dupa ce iese din garantie sa o intretin eu, imi place tot ce tine de mecanica, motoare, etc

Share this post


Link to post
Share on other sites

Cheia dinamometrica de la 42Nm cum ti-a fost indicat e buna doar la axele rotilor. Suruburile de la etriere de exemplu, unde e destul de important sa strangi corect, se strang la valori sub pragul minim al sculei in cauza. Iar cele ieftine, gen supermarket, pot avea abateri ff mari. Presa de lant iar nu consider ca e un must pt diy. Nici nu e f simplu de utilizat, nici ieftina la calitate ok nu gasesti, si apoi cam cate kit-uri de lant vei inlocui la mobra personala?

Stander, Kettenmax, apoi chei diferite, inbusuri si altele pe parcurs, functie de buget si cat de mare e pasiunea pt meșterit. Trusa cu care vine moto e buna pt facut o pana pe drum, mai putin pt intretinere si reparatii.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Felicitări pentru motocicletă și să o stăpânești sănătos!

Nu ar fi mai bine să te concentrezi pe pilotaj și să lași surubareala pe seama celor de la service?

Presupun că ai cumpărat motoretă noua ceea ce mă face să cred că nu ești nevoiaș. Ca atare, dacă nu ești "chinuit" peste măsură de mecanică baga kilometri și acumulează experiență.

Sper să nu îmi sara cineva în cap... 😊

Share this post


Link to post
Share on other sites

Felicitări pentru motocicletă și să o stăpânești sănătos!

Nu ar fi mai bine să te concentrezi pe pilotaj și să lași surubareala pe seama celor de la service?

Presupun că ai cumpărat motoretă noua ceea ce mă face să cred că nu ești nevoiaș. Ca atare, dacă nu ești "chinuit" peste măsură de mecanică baga kilometri și acumulează experiență.

Sper să nu îmi sara cineva în cap...

 

Sigur ca o voi duce la service, dar ce tine de intretinerea curenta trebuie sa o fac.. ma refer in special la lant. Practic imi mai trebuie standerul, restul sculelor le cam am.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Share this post


Link to post
Share on other sites

Sigur ca o voi duce la service, dar ce tine de intretinerea curenta trebuie sa o fac.. ma refer in special la lant. Practic imi mai trebuie standerul, restul sculelor le cam am.

ce scule boss? standeru si un kettenmax de la louis asta basta , te-as sfatui sa nu completezi lichide , invata sa mergi cu motocicleta ca mecanica nu cred ca vrei sa invete pe motocicleta ta.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mergi doar la service asa e cel mai bine. E noua frate nu iti bate capul, ai si 2 ani garantie. Stander sa iti iei ca sa o pui iarna in garaj.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Restore formatting

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Sign in to follow this  

  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.

×
×
  • Create New...