Sari la conținut

Plimbare pe malul Mediteranei: Malta - Italia - Monaco - Franța -


Postări Recomandate

Nu știu alții cum sunt, dar eu de multe ori am citit pe aici, pe forum despre călătoriile pe două roți ale altora și de multe ori rămâneam „cu gura căscată„ de admirație și (un pic de) invidie în același timp.

De ani de zile (cu mult înainte de a-mi face cont pe forum) am tot căutat aici informații despre domeniul moto – fiind la rândul meu începător. Poate o să pară amuzant, dar forumul asta chiar e un loc unde găsești multe informații utile dacă știi să le alegi și să faci abstracție de disputele mărunte care mai apar "ici și colo". :)

 

Nu a durat foarte mult până să îmi încolțească bine în minte ideea de a motocili și eu în locuri noi și (de preferat) cât mai îndepărtate.

De aici încolo, după aproape fiecare topic citit în secțiunea de călătorii în străinătate începeam să îmi fac în minte fel și fel de planuri – când, cum, unde șamd.

Au fost multe povești frumoase pe aici care m-au impresionat – călătoria lui Mihai Barbu în Mongolia, ture în SUA (Route 66) și multe altele, dar dintre toate (nu știu de ce) mi-a rămas cumva în minte călătoria făcută de un băiat din București până în Portugalia – Lisabona / Cabo da Roca (și retur).

 

Știam Lisabona, mi-a plăcut foarte mult orașul, așa că am rămas cumva fixat cu asta ca destinație. Acum nu îmi mai rămânea decât să rezolv și partea "CUM?" a călătoriei și asta era tot.

"Nimic mai simplu" ați putea zice, dar în cazul meu partea asta a durat cel mai mult – vreo 2/3 ani de făcut planuri, economisit bani și multe altele. Când am avut timp - puteam să îmi iau zile de concediu – nu aveam motocicleta (încă) și nici banii necesari. Pe urmă, în anul următor aveam deja motocicleta, dar nu și banii.

Un an mai târziu am plecat din țară (dar mi-am luat motocicleta cu mine) și de data asta nu mai aveam timp (nu aveam cum să îmi iau suficiente zile de concediu).

Până la urmă, în vara asta părea că toate planetele se aliniaseră cum trebuie – aveam motocicleta cu mine, zile de concediu și economii suficiente (speram eu).

 

După atâta timp deja aveam planul făcut – destinația era Portugalia – Cabo da Roca (cel mai vestic punct al Europei continentale). De data asta (și după atâția ani de făcut planuri peste planuri) deja mi se schimbase punctul de plecare. Nu mai plecam din București, ci din Malta unde m-am mutat de un an și jumătate.

"Ochiometric" așa după o căutare pe Google maps credeam că o să fac cam 6500-7000 kilometri. Aveam să aflu mai târziu că o să fac, de fapt, puțin peste 8200 de kilometri în călătoria asta, în 27 de zile.

 

În mare, harta ar arăta cam ca în pozele de mai jos. Nu am trecut ultima parte a călătoiei – Florența – Siena – Civitavecchia – Sicilia, am depășit cele 10 puncte din Google maps.

post-98600-0-33003500-1537896091_thumb.png

post-98600-0-86667700-1537896159_thumb.png

 

După atâția ani de facut planuri peste planuri, ideea era să nu plec la drum cu prea multe rezervări – m-am gândit ca nu o să am nicio plăcere dacă sunt obligat să alerg vreodată spre sfarșitul zilei doar ca să nu pierd vreo cazare.

Nu am făcut rezervare decât pentru ferry-ul din Malta în Sicilia (Pozzallo) și din Sicilia (Palermo) până în Civitavecchia (un pic mai la nord de Roma).

Pentru cazări m-am decis că o să îmi fac rezervare în fiecare zi, în timpul zilei, în funcție de unde ajung, cât de mult îmi place pe acolo... Având în vedere că urma să fac asta în mijlocul sezonului turistic, m-am gandit eu că e posibil să nu găsesc întotdeauna cele mai mici prețuri, dar nu am făcut din asta o tragedie. Mi-am stabilit de la bun început un buget zilnic și, cu câteva mici excepții, am reușit să mă și încadrez în el.

La fel și pentru biletele de ferry de la întoarcere – nu am făcut rezervări în avans pentru că habar nu aveam când anume o să mă întorc. Știam câte zile de concediu am, nu și cât or să îmi ajungă banii. :laugh:

 

Ziua 1 - 26 iulie Malta - Pozzallo - Palermo (320 km)

 

Mă trezesc la 3 dimineata. Chior de somn, mă duct direct la motocicletă cu bagajele pe care le aveam pregătite de seara – o geantă care se fixează pe șa în locul pasagerului și top box-ul plin de 1000 de lucruri despre care nu știam eu sigur dacă o să am nevoie, dar cine știe...(greșeală de începător, aveam să aflu: să iei cu tine mult mai multe lucruri decât ai nevoie de fapt).

 

Malta e atât de mare că după nici 7 kilometri sunt la ferry.

Primul lucru ciudat - nu sunt obisnuit cu geanta pe locul pasagerului. Mă împinge / înghesuie în față înspre rezervor. Mă obișnuiesc (cu gândul ăsta) până la urmă și observ că are și un avantaj chestia asta - pot să mă sprijin cu spatele pe geantă.

 

Primul lucru pe care l-am făcut greșit: am tipărit biletul față/verso. Nu e bine pentru că așa vor cei de la compania care are ferry-ul ăsta: o copie trebuie să iți rămână ție. Așa îmi trebuie, să-mi fie învățătură de minte dacă nu am ținut minte de alte dăți. Noroc cu un român care lucreaza la ferry, îmi tipărește el biletul și mă ajută cu check-in-ul.

 

După 2 ore ajung în Sicilia.

Mut ghidonul pe partea stângă - în Malta se conduce pe stângă. După mai mult de un an acolo sunt obișnuit cu asta, acum trebuie să mă obisnuiesc din nou să merg pe partea dreapta a drumului. Și asta cât mai repede.

Merg cu un morcov înfipt undeva la început (încă nu sunt obișnuit cu geanta aia în spatele meu), dar pe urmă business is back to normal și încep să mă bucur de drum.

 

GPS- ul își face de cap - la un moment dat ma bagă pe autostrada spre Palermo. Lasă ca ne împrietenim noi, acum abia ne cunoaștem.

Merg vreo 70 km și aproape rămân fără benzină - merg vreo 46 km pe rezervă. Când ajung, în sfârșit, la o benzinarie deja mai aveam vreo 40 km și ajungeam oricum în Palermo...”ajungeam” teoretic pentru că benzina sigur nu îmi mai ajungea sa fac încă atâția kilometri.

 

Ajung în Palermo - oraș mare, aglomeratie și mai mare, căldura...nu mai zic.

Merg cu grijă printre râurile de scutere (sunt agil ca vaca între găini în comparație cu ei).

Pentru ei casca e mai mult de feșiăn, să nu își ia amendă. Unii sunt mai rebeli si nu o au deloc. Sunt mulți care merg cu curelușa descheiată sau cu mobilul înfipt între obraz și cască (open face). Am văzut chiar pe cineva cum ținea în mers telefonul cu umărul la obraz (ca și cum ar fi ținut un receptor de telefon old-school).

 

Nota bene: mă felicit pentru alegerea facută - aceea de a avea bagajul într-o geantă care se prinde pe locul pasagerului. Dacă aș fi avut side case-uri mi-ar fi fost mult mai greu să mă strecor prin traficul din oras. În felul asta m-am descurcat exact la fel ca acasă.

 

Am avut mare noroc cu un coleg de servicu sicilian, Giuseppe care mi-a aratat multe locuri în Palermo, orașul lui natal. Cel mai frumos dintre ele mi se pare Monreale - o localitate aflată chiar la marginea orașului, pe munte. Au un dom/catedrală de unde se vede tot orasul, împrejurat de munți din 3 parți ca într-o potcoavă, iar în partea cealaltă e marea.

post-98600-0-76015400-1537896278_thumb.jpg

E abia după-amiază, iar ferry-ul meu către Civitavecchia pleacă abia seară așa că am destul timp de pierdut. Mă retrag la umbră pe o terasă, comand ceva de mâncare îmi iau și o bere...poate mă ajută să mă mai dreg puțin după căldura asta.

Mai devreme, înainte să urc spre Monreale, am dat o tură de reunoaștere în port să știu unde trebuie să merg pentru check-in.

post-98600-0-84247600-1537896329_thumb.jpg

post-98600-0-96599100-1537896342_thumb.jpg

post-98600-0-18120400-1537896597_thumb.jpgpost-98600-0-62409600-1537896628_thumb.jpgpost-98600-0-49753000-1537896658_thumb.jpg

După ce am lălăit-o la umbră și „răcoare„ pe terasele din Monreale, cobor în Palermo, merg direct în port și sunt printre primii la coadă la îmbarcare. Totul merge șnur, n-am parte de peripeții aici. post-98600-0-86131400-1537896710_thumb.jpg

Seara asta o să o petrec pe ferry. Atenție mare la roamingul de date cât timp sunteți pe vas - cât timp e în ape internaționale ești conectat la un operator din afara UE. Costurile sunt pe masură. Fiind operator de telefonie extracomunitar NU ești anunțat când/dacă depășești un anumit prag la consumul de date. Cel mai bine e să ții roamingul de date oprit cât ești pe ferry.post-98600-0-39128100-1537896737_thumb.jpgpost-98600-0-12234100-1537896759_thumb.jpg

post-98600-0-43197200-1537896807_thumb.jpg

Nu am prea multe de făcut – deși pe vas au cinematograf, sală de păcănele, magazine și altele. De mâncat, am mâncat în oraș. Știam că pe ferry au prețuri puțin mai mari. Îmi iau o sticlă mare de apă și adorm cu ochii ațintiți la „opera de artă„ de pe peretele din cameră. :laugh:

post-98600-0-40019000-1537896871_thumb.jpgpost-98600-0-26301900-1537896910_thumb.jpgpost-98600-0-62873400-1537896941_thumb.jpg

 

PS: Nu mă pricep cum să rotesc pozele. Pe calculatorul meu totul e normal, dar când le uploaează pe topic le rotește cum vrea el.

post-98600-0-07304400-1537896499_thumb.jpg

Editat de Tracer7
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Felicitari pentru primul post. Super misto planul, mi-as dori sa merg si eu intr-o tura pe coasta de sud a Europei!

Pune poze si cu motocicleta, ca poate ajungem sa credem ca te-ai dus cu masina :D.

Incearca sa tii aparatul foto intors cand faci poze, poate asa le afiseaza corect cand le urci pe forum :).

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Scuze pentru pozele alea învârtite în toate felurile. Se pare că sunt antitalent total în a le posta pe topic.

Promit că încerc să le pun mai civilizat data viitoare - e enervant ca dracu' să le deschizi așa cum sunt astea din primul post.

Toate pozele sunt făcute oricum numai cu telefonul, nu sunt cine știe ce expert în domeniu - se și observă ușor asta, nu? :tomato:

Cred că în cele din ziua următoare apare și motocicleta :laugh: Văzându-le pe astea pe care le-am pus pana acum ați cam avea dreptate să credeți că am fost cu mașina (și în astea apare motocicleta undeva lângă ferry, cât eram la coadă, dar la halul în care am pus pozele...)

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

La final cred ca ar fi utile niste info (costuri si altele) legate de ferry, cazari, taxe de drum, km/zi si ce mai consideri tu.

In ultimul timp imi tot fac planuri pentru o excursie la Nordkapp, pentru viitorul apropiat. Dar parca inclin mai mult spre Cabo da Roca. Am fost si este de vis zona aceea, as merge oricand. Si drumul pana acolo pe motor cred ca este mega super, bifezi multe zone/orase must see.

 

Felicitari si hai mai repede cu restul!

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

@iulianserban

 

Legat de costuri - înainte să plec mi-am propus un buget de 150-160 euro / zi, în care să includ totul: cazare, mese, benzină taxe de drum și altele.

În general am reușit să mă încadrez în bugetul ăsta, cu cateva excepții - în special cazările pentru zilele petrecute în Portugalia au depășit cu mult bugetul meu.

Avand în vedere perioada în care am fost (sfarșit de iulie / august) mă așteptam să fie zile în care să găsesc cazare la prețuri nu tocmai rezonabile. Pană la urmă a fost OK, au fost doar cateva zile în care am cheltuit mai mult decat îmi propusesem.

 

Prețurile pentru ferry au fost: 220 euro pentru cel din Malta în Sicilia și 150 euro pentru cel din Palermo în Civitavecchia + aceleași prețuri și la întoarcere.

Pare absurd (și chiar așa și e) să plătești mai mult pentru cel din Malta în Sicilia unde distanța e mult mai mică decat la celălalt, dar aici nu prea ai alte variante (mai e o singură opțiune - un ferry din Malta în Catania, dar traversarea durează toată noaptea/ 8 ore și diferența de preț nu e chiar așa de mare).

În mod sigur aș fi obținut prețuri mai bune la ferry dacă făceam rezervările cu mai mult timp înainte și pentru dus/întors (dar nu ăsta a fost planul meu pentru vacanța asta - habar nu aveam cand mă întorc).

Ca să îți faci o idee: în mod normal, pentru un bilet de ferry Malta - Sicilia (cu retur inclus), pentru moto și pasager am plătit cu alte ocazii cam 120 euro.

 

Taxe de drum nu am prea plătit. Am încercat să evit pe cat posibil autostrazile și am și reușit (cel puțin la dus).

Mi-am notat prețurile pentru zilele în care am plătit autostrada (urmeaza poveștile din zilele acelea).

La fel am plătit taxe de acces pentru podul din Lisabona (Vasco da Gama) și viaductul de la Millau (Franța), dar despre asta cand ajung cu povestea acolo.

 

Nu am făcut mai mult de 350/400 de kilomteri pe zi.

 

Am menționat costurile astea doar ca să îți poți face o idee.

În mod sigur se poate merge și cu un buget mai mic decat atat, mai ales dacă stai și în camping (la mine nu a fost cazul, sunt complet antitalent și la așa ceva) sau dacă îți faci unele rezervări din timp (spre exemplu bilete de ferry dus/întors)...sau dacă ești (în general) mult mai organizat decat (nu)am fost eu. :laugh:

 

Urmează și povestirile pentru zilele următoare.

Textul e gata, îl am deja.

Am încercat să postez și pentru ziua următoare, dar pozele mă omoară pe mine - de fiecare dată cand încerc să le dau upload mi le întoarce pe toate cu fundul în sus.

Trebuie să aveți ceva răbdare cu mine pană cand îmi dau seama cum pot să editez post-urile / să dau rotate pozelor pe care mi le întoarce invers.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Am citit un pic pe forumurile dedicate softului pe care ruleaza motociclism.ro, adica IP Board 3.4.3, si se pare ca nu e un bug.

Problema e ca forumul citeste EXIF-ul pozelor (adica informatia despre poza, inclusiv orientarea in momentul in care tu faci poza cu aparatul).

Cu ce software vizualizezi pozele pe PC?

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

N-am nici MacOS nici Win 10 pe care sa pot reproduce, dar sugerez ceva. Deschide pe Mac o poza care apare ok ca si orientare cu aplicatia Preview. Mergi la Tools, apasa pe Rotate left, si apoi pe Rotate right, sa o aduca inapoi, si Save.

Incearca apoi sa o uploadezi in post.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Mulțumesc tuturor pentru sugestii (în ce privește pozele).

 

Ziua 2 - 27 iulie - Civitavecchia - Pisa - Pontestazzemese (350 km)

 

Ajung în Civitavecchia dimineața înaite de 10, așa cum era programat.

Cobor de pe ferry, opresc să mă echipez și merg în oraș, pe faleză să iau micul dejun.

post-98600-0-66037100-1537968158_thumb.jpg post-98600-0-77124200-1537968176_thumb.jpg

 

Răsfoiesc nițel Google Maps și mă decid să merg spre Pisa. Sunt vreo 270 km până acolo. Setez GPS-ul să evite autostrăzile. Nu-i țin ranchiună pentru ziua de ieri, știu că e bine intenționat. Mă duce pe ceea ce el numește “adventurous roads” și (în mare parte) are dreptate. Drumuri cu o bandă pe sens, cu destule curbe, fără prea mult trafic. Numai bune de motociclit.

Din când în când mai apar și niste sectiuni cu două benzi pe sens și limita de 110 (ca o autostradă, dar fără bandă de urgență).

Noroc că nu sunt numai linii drepte, plictistoare, au și astea o curbă, două să mai întrerupă monotonia. Mai important e că nu sunt atât de lungi porțiunile astea de drum.

post-98600-0-44819300-1537968222_thumb.jpg post-98600-0-01903000-1537968247_thumb.jpg

 

Despre Pisa aflasem că nu ar fi ceva nemaipomenit de frumos sau de interesant de vizitat în afară de zona turnului. Dar tot am fost curios să ajung și eu aici, mai ales că acum aveam ocazia să motociclesc până acolo.

Ajung la turn. Opresc în parcarea de lângă monument (avantajul de a fi pe moto).

Merg în piață. Plin de lume, turiști curioși ca și mine să vadă turnul. Fac o poză/două și mă întorc la motocicletă.

Poate ca unii ar fi tentați să fie nemultumiți de numărul mare de oameni, abia poți vedea monumentul, toți vor să își facă poze. Până la un anumit punct aș putea să înțeleg și “supărarea” asta, dar îmi dau repede seama că și oamenii ăia au avut aceeași curiozitate ca și mine. Nu e nimeni de blamat pentru asta.

post-98600-0-69491700-1537968320_thumb.jpg post-98600-0-38978700-1537968337_thumb.jpg post-98600-0-98769900-1537968352_thumb.jpg

 

Deja era după-amiază și eu nu aveam cazare. Mă gândesc să continui spre Genova. Asta ar fi însemnat încă vreo 160 km. Ei bine, aici intră în scenă capacitatea mea excepțională de a organiza lucrurile și atenția deosebită pentru detalii.

Intru pe Airbnb și dau o căutare pentru cazare în Genova. Printre primele rezultate sugerate îmi apare o cameră care părea că e ce trebuie. O rezerv. În anunț propietarul spune că poți face check-in-ul doar până la 19:00. Cum deja era trecut de 17:00, îi trimit un mesaj, explic că am ceva de mers, întreb daca e OK. Răspunde repede (culmea), pare că totul ar fi în regulă. Îi cer adresa exactă, îmi spune numele străzii și numărul. GPS-ul meu nu găsește adresa aia în Genova. Îi cer propietarului să îmi dea adresa completă. Omul îmi trimite adresa cu toate datele. Apartamentul lui e în Venezia (chiar dacă mie mi-a apărut între primele rezulatate la căutarea pentru Genova). Anulez imediat rezervarea.

Tot homeless sunt în continuare.

Caut o pensiune pe GPS. Găsesc ceva la vreo 15/20 km. Merg până acolo. GPS-ul mă bagă vreo 10km pe niște stradute foarte înguste în câteva sate. Tot așa arată și zona unde e pensiunea...care este - închisă. Nimic. Nimeni. Nici țipenie de om.

 

Last resort (nu știu de ce îmi vine ideea asta abia acum): intru pe booking și caut ceva în apropiere.

Găsesc un hotel la vreo 35/40 km. Bun. Fac rezervare și merg acolo.

Până acum am mers toată ziua pe malul mării (mai mult sau mai puțin). Ei bine în ăștia 35/40 km am ajuns în varful muntelui. Parcă aș fi în Alpi.

Numai drumuri înguste, virajate. O încântare să mergi pe moto. Pe marginea drumului pensiuni și cabane cum sunt peste tot la munte. Multe dintre ele îmi aduc aminte de ce știu eu din Franța, în zona Alsaciei sau la vecinii lor în Germania. Parcă îmi vine greu să cred că sunt în Italia și cu vreo câțiva kilometri mai înianinte eram pe malul Mediteranei.

Ajung la hotel și sunt chiar ca la munte, la cotă. De la geamul camerei se aude o apă cum curge în cascadă.

Ies să îmi cumpăr ceva de mâncare. Găsesc pe GPS un Lidl care e la vreo 30 km distanță. Tocmai bine, asta înseamnă că trebuie să cobor din nou pe drumul ăla pe munte. Pe cuvant că și acum dacă m-ar trimite cineva la magazinul ăla doar ca să iau o apă, aș merge cu cea mai mare plăcere.

post-98600-0-32708300-1537968424_thumb.jpg post-98600-0-44047500-1537968442_thumb.jpg post-98600-0-28688600-1537968456_thumb.jpg post-98600-0-74070100-1537968472_thumb.jpg post-98600-0-20648900-1537968489_thumb.jpg post-98600-0-23964700-1537968507_thumb.jpg post-98600-0-12792300-1537968518_thumb.jpg post-98600-0-39329300-1537968536_thumb.jpg post-98600-0-60576400-1537968550_thumb.jpg post-98600-0-36463200-1537968563_thumb.jpg post-98600-0-02745200-1537968578_thumb.jpg post-98600-0-85080300-1537968591_thumb.jpg post-98600-0-08274500-1537968605_thumb.jpg


» Post actualizat in 27 Sep 2018 06:24

Ziua 3 - 28 iulie - La Spezia - Cinque Terre / Monterosso - Genova (250 km)

Mă trezesc dimineața devreme - în jur de 7:30. Până iau micul dejun, până răsfoiesc netul să vad încotro s-o iau, până să strâng bagajele și să le duc la motocicletă, se face aproape 11:00 (10:40).

post-98600-0-09956800-1538027340_thumb.png post-98600-0-53231700-1538027359_thumb.png post-98600-0-76524800-1538027377_thumb.png

Planul e să merg în continuare spre nord, nu sunt foarte departe de satele pescărești de la Cinque Terre - săpate în coasta muntelui.

Plec. Asta inseamna să cobor din nou muntele pe drumul ăla plin de serpentine. E la fel de frumos și azi. Observ însă ceva nou - astăzi sunt o gramadă de bicicliști care se antrenează pe urcările astea. Sunt de toate vârstele și femei și bărbați. Am tot respectul pentru ei. Mi-a plăcut și mie să biciclesc ca amator și știu ce înseamnă mulți kilometri în șa. Nu pot decât să îmi imaginez efortul pe care il depun ei pe urcările astea. Tocmai de asta îi și apreciez, în special pe cei mai în varsta dintre ei - pentru că își urmează pasiunea asta și își mențin și o formă fizică de invidat. Îmi aduc aminte de câteva trucuri ca să îți mai dezmorțești mâinile pe ghidon și dosul în șa și, cu gândul la efortul oamenilor ăștia, îmi promit să nu mă mai vait atât de disconfort pe moto la drum lung.

post-98600-0-13707500-1538027446_thumb.png post-98600-0-78238300-1538027464_thumb.png post-98600-0-83652300-1538027499_thumb.png

V-am povestit că drumul de la cazarea mea nu e lung - 35/40 km și am terminat cu serpentinele. Sunt din nou pe malul mării. Stațiuni turisitice foarte cochete una după cealaltă. Culmea - și aici sunt bicicliști, dar de data asta bicicletele nu mai sunt de competiție ci de stradă și pe ele sunt fel și fel de fete (în general) care merg la plajă. Îmi sucesc nițel gâtul după...indicatoare rutiere, exact. Peste alți 55/60 km ajung în la Spezia și de aici drumul urcă din nou pe munte.

Dupa ce acum câteva minute admiram “lumea” care mergea la plajă, acum sunt din nou între stațiuni montane.

De aici încolo drumul este plin de serpentine.

În apropiere de satele pescărești de la Cinque Terre drumul e din ce în ce mai îngust, dar și mai prost. Nu mai sunt marcaje rutiere. Asfaltul e mai prost, peticit și (din loc în loc) mai sunt și gropi. Măcar italienii au avut grijă să pună și indicatoare pentru toată treaba asta. post-98600-0-37552300-1538027567_thumb.png post-98600-0-34868700-1538027593_thumb.png post-98600-0-96586200-1538027629_thumb.png

Drumul e atat de îngust în unele locuri încât nu prea au loc două mașini care circulă din sensuri opuse. Asta înseamnă ca e nevoie de mai multă ațentie, mai ales în curbele fără prea multă vizibilitate. post-98600-0-76158500-1538027658_thumb.png

Mă aproprii de Monterosso, primul dintre cele 5 sate (din direcția din care am venit eu). post-98600-0-89431000-1538027713_thumb.pngpost-98600-0-65142600-1538027742_thumb.png

Pe marginea drmului (care e și asa îngust) încep să apară mașini parcate una lângă alta. Numerele de înmatriculare sunt străine, deci și ei sunt turiști. Asta înseamnă că sunt aproa... Am ajuns! La intrarea în localitate e o parcare moto plină. Mă chinui să pun și eu atelajul într-o margine a parcării. Cobor și imediat vin carabinierii și mă trimit la locul meu - parcarea e doar pentru localnici. E și un indicator pe care eu pe cuvânt că nu l-am văzut deși am trecut pe lângă el (eu mă uitam după un loc de parcare, nu după indicatoare). post-98600-0-07575600-1538027815_thumb.png

Mă conformez și mă întorc. Asta înseamnă să urc panta pe care am venit. Ochesc un loc între mașinile pe lângă care trecusem. Bag agregatul pe margine între ele și pornesc pe jos, prin soare spre sat. Las aproape tot echipamentul la motocicletă, dar tot am casca cu mine, pantalonii moto, ghetele...mă trec deja toate transpirațiile numai când mă gândesc că o să urc panta asta prin soare când mă întorc la motocicletă.

Monterosso e un mic sat pescăresc săpat în buza muntelui. În partea cealaltă e marea. Straduțe mici, înguste, pline de turiști curioși. De-o parte și de alta restaurante și terase cu specific pescăresc. Măcar aici ești sigur că totul este proaspat, dar trebuie să te înarmezi cu ceva răbdare la cât de mulți oameni umplu străzile astea mici toată ziua…

post-98600-0-94295500-1538027903_thumb.png post-98600-0-69930400-1538027933_thumb.png post-98600-0-12252600-1538027970_thumb.png post-98600-0-80324700-1538027993_thumb.png post-98600-0-15336100-1538028015_thumb.png post-98600-0-82620400-1538028034_thumb.png post-98600-0-76507900-1538028055_thumb.png post-98600-0-87571300-1538028082_thumb.png post-98600-0-52966600-1538028113_thumb.png post-98600-0-18866100-1538028152_thumb.png post-98600-0-53870100-1538028183_thumb.png post-98600-0-53310200-1538028210_thumb.png

Știu că este o potecă pe care poți merge de aici până în celalte sate. Mă uit sus și numai când văd cât de abruptă e urcarea și cât de mulți oameni au avut aceeași idee, îmi vine mie una și mai “bună” - mă întorc la motocicletă și merg până la Corniglia, unul dintre cele mai frumoase dintre cele 5 sate (din câte m-am documentat eu frunzărind internetul).

Asta fac după ce mă târâi prin soare pe panta unde am lasat motocicleta. Mă echipez și o iau din loc. Drumul e la fel de sinous, tot cu asfalt de o calitate îndoielnică (nimic de speriat însă, nu e nimic diferit de ce știți deja de la noi din România). Până să ajung la Corniglia, drumul se îngustează și mai mult, urcă până aproape de vârful muntelui și când mai rămân numai câțiva kilomteri...e blocat...cu excepția riveranilor. Opresc. La fel fac și multe alte mașini cu turiști. Toți urcă și coboară în colo și încoace încercand să ajungă cumva la Corniglia pe alt drum. Imposibil. Cel închis circulației e singurul.

E deja târziu iar eu sunt încă doar la vreo 85/90 kilometri de locul unde am stat cu o seară în urmă.

Decid să plec spre Genova. Nu știam încă asta, dar aveam să mă întorc la Cinque Terre în vacanța asta.

Din nou e după-amiaza și eu nu am cazare în Genova. Țin minte trăznaia pe care am facut-o ieri cu Airbnb-ul de pe telefon. Intru direct pe booking și găsesc ce trebuie. De data asta în Genova, nu în altă parte.

De aici mai departe drumul e o încânatare. Realizez și eu (într-un final) de ce, care e secretul: sunt pe riviera italiană totuși.

În stânga e Mediterana, iar în dreapta muntele pe unde șerpuieste drumul pe care merg eu. Trec dintr-o stațiune în alta. Pe pantele din dreapta se văd peste tot vile cochete, cu o arhitectură coerentă, specifică zonei, nimic care să iasă în evdiență ca păduchele în frunte.

Pe marginea drumului sunt când pinii tipici zonei cu coroana lată, când palmieri, multe flori...iar drumul trece printre toate minunățiile astea. Nici nu stii ce să faci: să admiri peisaul? Drumul nu te lasă dacă ești pe motocicletă. Te îmbie parcă să mergi.

post-98600-0-66105400-1538028407_thumb.png post-98600-0-64958400-1538028433_thumb.png post-98600-0-66110500-1538028458_thumb.pngpost-98600-0-36931200-1538028479_thumb.png post-98600-0-98515300-1538028501_thumb.png post-98600-0-99589000-1538028525_thumb.png post-98600-0-01848400-1538028548_thumb.png post-98600-0-13425100-1538028571_thumb.png post-98600-0-72363600-1538028597_thumb.png

Ei bine, așa m-am “chinuit” până la Genova. Drumul e tot cu o bandă pe sens, dar de data asta benzile sunt mult mai late, asfaltul foarte bun...să tot mergi.

Ajung în Genova, mă cazez, descarc toate bagajele în cameră, fac repede un duș și merg să văd și eu orașul, centrul istoric – zona în care e și Basilica di Santa Maria di Castelo.

Până să ajungi acolo treci pe străduțe pietonale ridicol de înguste, cu clădiri vechi, multe dintre ele nerenovate. Nu știu de ce, toate astea îmi aduc cumva aminte de Napoli, dar clar are farmecul ei Genova.

post-98600-0-86586900-1538028688_thumb.png post-98600-0-72903300-1538028711_thumb.png post-98600-0-02509000-1538028735_thumb.pngpost-98600-0-10775100-1538028758_thumb.pngpost-98600-0-45590700-1538028776_thumb.pngpost-98600-0-57499700-1538028794_thumb.pngpost-98600-0-30550700-1538028815_thumb.pngpost-98600-0-62488300-1538028834_thumb.pngpost-98600-0-27978300-1538028856_thumb.pngpost-98600-0-10845700-1538028878_thumb.pngpost-98600-0-49033800-1538028903_thumb.png

Deja e seară. Mă întorc spre hotel. Las atelajul într-o parcare moto. post-98600-0-33476900-1538028949_thumb.png

Când să plec, văd un monument cu Cristofor Columb. Așa aflu și eu că Genova e orașul în care s-a născut. Merg la culcare cu gândul că poate s-o lipi și de mine ceva din spiritul marelui explorator. Speranțe taică!

post-98600-0-36345400-1538028997_thumb.png


» Post actualizat in 28 Sep 2018 08:24

Ziua 4 - 29 iulie - Genova - Sanremo - Monaco - Nisa (340 km)

Încă de când am plecat de acasă am avut un mare regret - nu am putut să o iau și pe prietena mea cu mine. Ea nu își poate lua atâtea zile de concediu în mijlocul sezonului turistic. Ne-am înțeles ca atunci când are câteva zile libere, să ne întâlnim într-unul dintre orașele prin care trec eu. Astăzi mi-a spus că urmează să aibă 3 zile libere la începutul lui august. Am stabilit că ne întâlnim în Barcelona. Eu am rezervat cazarea, ea și-a căutat biletele de avion. De unde nu prea îmi planific eu nimic în excursia asta, uite că acum trebuie să îmi “număr atent pașii” ca să fiu pe 1 august deja cazat în Barcelona. Adevărul e că abia aștept să ne revedem.

Planul pentru azi e să merg până undeva lângă Nisa și să îmi găsesc cazare undeva lângă, la un preț cât mai rezonabil.

Ies afară să aduc motocicleta în fața hotelului și am parte de prima surpriză - e cam înnorat. Tot cald (cât să transpir în continuare cu echipamentul pe mine), dar înnorat.

Nu am făcut eu armata, dar fac acum o cursa contra cronometru să mă echipez, să pun bagajele pe motocicleta și ...la drum până nu începe ploaia!

Drumul e la fel ca cel pe care am venit ieri în Genova - marea în stânga, iar șoseaua unduiește pe coasta muntelui care se vede tot timpul în dreapta.

Eu tot sper să scap neplouat. Când am plecat de acasă mi-am luat așa mai mult “în glumă” și geaca și pantalonii de ploaie. Știam doar că merg numai pe marginea Mediteranei în mijlocul verii. Ei bine, chiar dacă am luat prea multe bagaje cu mine, uite că de astea de ploaie chiar s-ar putea să am nevoie.

Încep să cadă câțiva stropi. Nu mă panichez prea tare... nu încă. Stropii încep să fie din ce în ce mai deși. Mă opresc numai ca să scot telefoanele și portofelul din buzunarele gecii și le pun în top box, în geanta de laptop.

Geaca o țin în continuare mai mult deschisă, e cald, foarte cald. Văd că nu foarte departe mai înainte e soare și îi dau bice în direcția aia.

Scap de ploaie, asfaltul e uscat, soarele strălucește. Mai merg un pic și din nou simt stropi pe obraz. Deja imaginația mi-o luase iar razna, mă și vedeam țopăind într-un picior să trag pantalonii de ploaie, p-orma geaca... Dar ia stai așa! Cum dracu? Doar în partea dreaptă? Mă uit eu mai bine și îmi dau seama că stropii ăia sunt de la furtunul rucsacului de hidratare. Nu îl închisesem cum trebuie. Mă felicit repede în gând pentru organizarea de care dau dovadă (și nici nu mi-o ia imaginația razna imediat, noooo), închid ca lumea minunea aia. Gata și cu “ploaia”.

Drumul? La fel ca și până acum: în dreapta muntele, drumul săpat în coasta lui, curbe după curbe, în stânga strălucește tot timpul Mediterana. Din când în când apare câte un golfuleț în care e lumea la plaja. Stațiunile pline de turiști.

post-98600-0-02460900-1538121042_thumb.png post-98600-0-01325500-1538121067_thumb.png post-98600-0-34936500-1538121086_thumb.png post-98600-0-56527300-1538121105_thumb.png post-98600-0-07251500-1538121126_thumb.png post-98600-0-44943900-1538121147_thumb.png post-98600-0-25620700-1538121167_thumb.png post-98600-0-02283800-1538121189_thumb.png post-98600-0-91513500-1538121209_thumb.png post-98600-0-87740100-1538121291_thumb.png post-98600-0-45959000-1538121311_thumb.png

La un moment dat în față apare o mașină de poliție. Brusc toată lumea merge de parcă atunci dă traseul și poligonul, chiar și scutericii care până mai devreme făceau toate drăciile posibile și imposibile.

Nu trece mult și mașina de poliție se oprește. Toată lumea își reia veselă “dansul”.

Pe măsura ce am tot înaintat spre nord stațiunile și localitățile prin care trec mi-au părut din ce în ce mai prospere. E și normal, înaintam din ce in ce mai mult pe riviera italiană.

Intru în Sanremo și nu mai e mult până când trec în Franța. Măcar aici pot să vorbesc și eu limba ținând mâinile pe lângă corp. În sfârșit o să mă înțeleg și eu mai ușor cu localnicii.

Să vedem, zic eu ca orbul și mă opresc la umbra unui portocal să îmi caut cazare. Îmi forțez norocul și încerc să găsesc ceva în Menton (prima localitate din Franța), cazare care să se încadreze în bugetul meu. Nicio șansă. Încerc alte localități ceva mai departe de mare și găsesc o pensiune într-o comună la vreo 30 km de Nisa - Levens. Fac rezervarea, plec mai departe și: Arrivederci Italia! Bonjour la France, bonjour Cote d’Azur!

Prima localitate prin care trec – Menton. Acum înțeleg și eu repede de ce nu găsisem aici cazare care să se fi încadrat în bugetul meu. “Orășelul” asta e o stațiune care încearcă să țină pasul cu Monaco. Nu știu daca și reușește, dar foarte departe nu e. Merg mai departe, intru în Nisa. GPS-ul mă duce pe Promenade des Anglais. Nu poți să nu observi bordurile înalte de beton puse pe marginea trotuarelor ca să încerce (măcar) să prevină grozăvii ca cea de acum câțiva ani. Au murit atâția oameni! Si pentru ce? De ce într-un loc ca asta?

Ajung în dreptul Hotelului Negresco, unul foarte “posh”, construit de hotelierul român Alexandru Negrescu (francezii îl cunosc drept Henri Negresco). De aici GPS-ul îmi indică să o iau în dreapta, spre cazarea mea. Adică din nou plec de malul mării și o iau spre munți, din nou drumuri cu serpentine, ace de păr, drumul e din ce în ce mai îngust.

post-98600-0-69869600-1538121482_thumb.png post-98600-0-32928200-1538121510_thumb.png post-98600-0-20538600-1538121528_thumb.png post-98600-0-05327700-1538121547_thumb.png post-98600-0-66641400-1538121567_thumb.png post-98600-0-41251400-1538121598_thumb.png

Mă cazez. Dezbrac motocicleta de bagaje. Procedez la fel și cu mine. Fac un binemeritat duș și ies să văd și eu încă o dată Nisa și Monaco. Asta înseamnă că trebuie să mă întorc pe același drum. Csf? Ncsf. Mă “sacrific”, asta e. Cum o fi să locuiești tot timpul aici și ăsta să fie drumul spre casa în fiecare zi?

post-98600-0-33301300-1538121690_thumb.png post-98600-0-38336900-1538121711_thumb.png

Trec din nou prin Nisa. Lume multă la plajă, relaxată, veselă...în vacanță. Ca și mine, doar că eu am o “misiune”. Să merg în Monaco. În vreo 20 km sunt acolo. Doi polițiști stau de pază la intrare, probabil mai mult ca să îți dai seama că (de fapt) atunci intri în principat. Străduțe înguste în ace de păr. Aglomerație mare, ambuteiaj de mașini din ce în ce mai scumpe. Doamne și domnișoare îmbrăcate după ultima fiță. Fac și eu ceva poze cu gândul la cei care locuiesc aici. Mulți dintre bogătașii lumii s-au adunat aici, în principal ca să beneficieze de taxe reduse, beneficiu pentru care sunt obligați să locuiască aici 6 luni și o zi în fiecare an. Și-au construit practic o cușcă de aur. Pot avea beneficiile astea atâta timp cât sunt "blocați" aici jumătate de an, în fiecare an.

post-98600-0-91421700-1538121855_thumb.png post-98600-0-52940400-1538121953_thumb.png post-98600-0-54904700-1538121972_thumb.png post-98600-0-44446800-1538122008_thumb.png post-98600-0-72828300-1538122028_thumb.png post-98600-0-81775200-1538122051_thumb.png post-98600-0-62883400-1538122188_thumb.png post-98600-0-37935900-1538122216_thumb.png post-98600-0-83448000-1538122242_thumb.png post-98600-0-56215200-1538122327_thumb.png post-98600-0-80554500-1538122350_thumb.png post-98600-0-64781200-1538122384_thumb.png post-98600-0-20242300-1538122414_thumb.png post-98600-0-62194700-1538122446_thumb.png

Casc și eu gura prin zona cazinoului. Fac și câteva poze. E deja târziu. Merg înapoi la motocicletă cu gândul de a mă întoarce la cazare. Ce idee îmi vine mie: ia să trec eu și cu motocicleta prin zona cazinoului. Zis și ...mai bine nu făceam. Nici nu ajung bine că doi polițiști mă opresc politicos. Bună seara, știți pentru ce v-am oprit?

Habar nu am. Zona cazinoului (cea interioară) este spațiu privat, interzis pentru “două roți”. Habar nu aveam. Nu am văzut (iar!) indicatorul despre care spun ei. Cică să nu mai fac pentru că sunt pasibil de amendă. Îmi verifică toate actele, mă întreabă și “cu ce vă ocupați în viată?” (?!) și mă lasă totuși să trec mai departe. Cum intru observ și ce era cu interdicția asta. În zona interioară e “fashion show”: doamne și domni îmbrăcați la 4 ace, probabil după cele mai recente tendințe, terase cu șampanie fină, mașini cu prețuri de cinci 0-uri și între toate astea eu pe motocicletă, învârtindu-mă bezmetic să găsesc ieșirea ca o muscă intrată în cameră. Dacă sunteți prin zonă, vă rog eu să nu procedați ca mine.

post-98600-0-06038000-1538122594_thumb.png post-98600-0-42338500-1538122619_thumb.png post-98600-0-61787200-1538122647_thumb.png

 

post-98600-0-51307800-1538122274_thumb.png

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Ziua 5 - 30 iulie - Nisa - Cannes - la Provence - Montpellier (400 km)

Deja încep să am o rutină în fiecare dimineață - mă trezesc în jur de 7:30/8:00. Merg să iau micul dejun. Frunzăresc netul să stabilesc traseul pentru ziua respectivă. Împachetez totul și duc bagajele la motocicletă. La fel și astăzi.

post-98600-0-67680400-1538164131_thumb.png post-98600-0-57806300-1538164152_thumb.png

Plec pe același drum de munte pe care m-am tot fâțâit ieri la/de la cazare. Direcția Nisa, Cannes. GPS-ul mă duce din nou pe Promenade des Anglais. La ora asta e cam aglomerat. Mă strecor prin trafic cât pot, dar la urma urmei care ar fi graba? Nu e chiar cel mai rău loc în care sa fii prins în trafic.

Cam aceeași poveste și în Cannes, aglomerație de zile mari, dar la asta mă așteptam. Mă felicit din nou pentru decizia de a nu avea side-cases și îi dau bice înainte.

post-98600-0-40713200-1538164179_thumb.png post-98600-0-16744100-1538164196_thumb.png post-98600-0-14414000-1538164215_thumb.png post-98600-0-79424700-1538164232_thumb.png

Pe drum observ un lucru - pe la ferestrele caselor, pe mașini și cam pe oriunde altundeva e pus drapelul Franței. Nu îmi ia mult să îmi dau seama de ce - sunt noii campioni mondiali la fotbal. Dacă vrei să le intri la inimă imediat francezilor nu trebuie decât să le vorbești despre cele două stele pe care le are echipa lor. Cu unii dintre ei poți chiar să și glumești pe seama faptului că încă mai au ceva de recuperat față de vecinii lor, germanii.

Imediat după ce ies din Cannes, drumul părăsește malul mării și șerpuiește numai printre dealuri și munți. Asfaltul e ca în palmă, curbe după curbe, trafic foarte puțin. Ce mai, o încântare! În mintea mea merg ca un mic Rossi pe curbele astea. Sunt convins că în realitate nu e nici pe departe așa, dar cui îi pasă? Mă bucur de motocicleală pe drumurile astea făcute parcă special pentru așa ceva, iar asta e tot ce contează acum.

post-98600-0-05564700-1538164326_thumb.png post-98600-0-66222300-1538164369_thumb.png post-98600-0-16571700-1538164395_thumb.png post-98600-0-19190900-1538164415_thumb.pngpost-98600-0-15561700-1538164438_thumb.png post-98600-0-27882600-1538164459_thumb.png post-98600-0-57114200-1538164482_thumb.png post-98600-0-91401300-1538164503_thumb.png post-98600-0-05972600-1538164526_thumb.png post-98600-0-28661800-1538164550_thumb.png post-98600-0-89404200-1538164571_thumb.png

După vreo 80/100 kilometri peisajul se schimbă din nou - am coborât din munți. Acum drumul trece printre vii - regiunea la Provence. Peste tot pe marginea drumului sunt indicatoare cu produsele locale (vin, brânzeturi de toate felurile și câte și mai câte).

post-98600-0-41993100-1538164618_thumb.png post-98600-0-23882400-1538164638_thumb.png

După alți aproximativ 100/120 kilometri drumul se schimbă din nou. GPS-ul mă duce către Montpellier pe drumuri naționale care alternează între o bandă și două benzi pe sens. Limita de viteză se modifică și ea între 90 și 110. Chiar dacă porțiunile cu două benzi pe sens seamănă întrucâtva cu autostrada (nu au bandă de urgență si au mai puține parcări în care poți opri), nu sunt așa de plictisitoare ca autostrada. Drumul nu are niciodată numai porțiuni drepte, foarte lungi. Sunt și aici curbe care să strice monotonia, dar bineînțeles că nici nu se compară cu drumurile de mai devreme din munți.

Ajung în Montpellier - urmez aceeași rutină ca în zilele precedente: cazare, bagaje jos de pe motocicletă, duse în cameră, duș și mers să vizitez orașul.

Merg la Porte (și Promenade) de Peyrou - un ansamblu de monumente (inclusiv un arc de “triumf”) situat strategic pe o colină de unde se vede foarte frumos tot orașul.

post-98600-0-87621000-1538164727_thumb.png post-98600-0-71286300-1538164749_thumb.png post-98600-0-41515100-1538164770_thumb.png post-98600-0-52398100-1538164796_thumb.png post-98600-0-70786400-1538164829_thumb.png post-98600-0-38346700-1538164861_thumb.png post-98600-0-89855900-1538164883_thumb.png post-98600-0-86904100-1538164913_thumb.png post-98600-0-37129700-1538164936_thumb.png post-98600-0-43677900-1538164958_thumb.png post-98600-0-23790700-1538164981_thumb.png

Cobor spre centrul istoric. Străduțe pietonale pline de cafenele și restaurante, pline la rândul lor de oameni care se bucură de viată. În piața centrală câțiva tineri cântă ceva live...ce mai, atmosfera de vacanță peste tot.

Fac și eu câteva poze și, fără să am vreun merit deosebit, am parte de încă o atracție: cerul are spectacolul lui de oferit la apus.

post-98600-0-87259800-1538165055_thumb.png post-98600-0-14294800-1538165080_thumb.png post-98600-0-52257700-1538165099_thumb.png post-98600-0-83348800-1538165117_thumb.png post-98600-0-64107900-1538165137_thumb.png post-98600-0-63083000-1538165157_thumb.png


» Post actualizat in 30 Sep 2018 14:51

Ziua 6 - 31 iulie - Montpellier - la Provence - Pirinei - Andorra (420 km)

Plec din Montpellier pe aceleași drumuri naționale și departamentale, printre vii și alte cele.

După vreo 90/100 km drumul se schimbă, se aproprie Pirineii. Din nou încep curbe, serpentine, drumul e asfaltat și semnalizat cum trebuie, o plăcere să motociclești.

post-98600-0-29183500-1538318027_thumb.png post-98600-0-44469300-1538318045_thumb.png post-98600-0-72270100-1538318059_thumb.png post-98600-0-86773000-1538318073_thumb.png post-98600-0-53930400-1538318089_thumb.png post-98600-0-74135700-1538318106_thumb.png post-98600-0-63008700-1538318122_thumb.png post-98600-0-46724200-1538318149_thumb.png

Pentru mine a fost întotdeauna o plăcere sa trec prin comunele din Franța (și drumul pe care mă duce GPS-ul trece prin multe). Fie și numai pentru “concursul” de comună înflorită merită să treci dintr-o comună în alta. În fiecare an, concursul ăsta încurajează autoritățile locale să își înfrumusețeze comunitățile cu flori și, în general, să fie atente la modul în care sunt gândite spațiile publice pentru a face comuna cât mai atractivă pentru vizitatori. Sigur că asta are și un efect asupra calității vieții locuitorilor. Fiecare comună are la intrare un panou cu “localitate înflorită” (ville fleurie) și un număr de flori (** / *** / ****) în funcție de efortul depus și cât de atractivă e localitatea.

Pe drum am mai observat ceva: pentru cei pentru care contează lucrul ăsta - motocicliștii din Franța se salută. Toți. Până acum, în Italia aproape nimeni nu făcea asta. Pentru mine nu e o problemă. Pe undeva e și de înțeles la cât de mulți motocicliști și scuteriști sunt în Italia. Practic la italieni toată lumea e pe două roți indiferent de vârsta, sex, statut social - în orașe vezi pe scutere pe oricine de la tineri/ adolescenți, până la domni și doamne cochete, îmbrăcați elegant. Cred că italienilor le-ar fi și dificil (spre imposibil) să se tot salute între ei. De multe ori când eram oprit pe marginea drumului în Italia mi s-a întâmplat să mă întrebe câte cineva dacă sunt bine (Tutto benne? Tutto a posto?).

Revin la francezi. Încă un lucru observat pe drumurile lor: șoferii îți fac loc în bandă, se dau cât mai în dreapta când observă că e cineva pe doua roți în spatele lor. Poți să îi depășești ușor fără să ieși din bandă. Și asta spune ceva despre nivelul lor de cultură și civilizație. Dacă sunteți în situația asta, vă rog eu să le mulțumiți de câte ori aveți ocazia.

Merg mai departe spre Andorra. Nu știam mare lucru despre țara/principatul ăsta înainte, în afara de faptul că steagul lor seamănă cu al nostru și că e un fel de paradis fiscal.

Drumul până acolo urcă prin Pirinei. Urcă serios, nu glumă. Deja sunt aproape în vârful muntelui. E din ce în ce mai frig. Soarele s-a cam ascuns de pe cer. La un moment dat începe să și picure, dar doar cât sa mă sperie din nou. Nu a durat mult și s-a oprit. Am mănușile de vară și deja încep să simt frig la mâini. Sigur sunt cu vreo 10/15 grade mai puțin decât la baza muntelui de unde vin. În bagaje am și mănușile de iarnă (prevăzător, deh) și haine mai groase, dar n-am niciun chef să desfac toate bagajele. Prefer să îndur.

post-98600-0-76803700-1538318235_thumb.png post-98600-0-91276600-1538318252_thumb.png post-98600-0-29771100-1538318270_thumb.png post-98600-0-52723400-1538318286_thumb.png

Opresc într-o parcare să mă mai dezmorțesc. Lângă mine sunt 3 mașini. 2 dintre ele sunt pline de vameși francezi. Îi caută în bagaje pe tinerii din a 3a mașină. Văd că au niște pachete cu țigări și nimeni nu pare mulțumit, nici vameșii, nici tinerii. Înseamnă că nu mai e mult până în Andorra dacă băieții ăștia vin din duty free-urile de acolo. Chiar așa și e. Nu mai merg mult de acolo și dau de un post de control/trecere frontieră. În fața mea sunt 3 mașini. Cei din prima mașină “parlamentează” de zor cu vameșul de la ghișeu. Îi văd cum își tot dau unul altuia tot felul de acte, văd și un indicator că trebuie să prezinți la control actele tale, ale vehiculului, asigurare, etc. Exact asta îmi trebuie mie, mă gândesc. Am în buzunar doar portofelul, adică doar actele mele. Ale motocicletei sunt în top case. N-am niciun chef să mă dau jos și să mă apuc să cotrobăi pe acolo. Să vedem, zic iar ca orbul. După vreo 2/3 minute vameșii dau drumul mașinii să plece. Încep să facă semne și celorlalte mașini să treacă, trec și eu prin fața ghișeului și...vameșul îmi face și mie semn să trec. Scap de cotrobăit prin bagaje după acte. Câtă lene pe capul meu!

Acum e timpul să îmi lămuresc și curiozitatea asta cu Andorra. Încă nu am ajuns în vârful muntelui, drumul urca în continuare. Continui și eu să clănțăn din dinți, dar nu mă apuc să caut în bagaje după haine groase (boală grea lenea). Apare și prima localitate. Plin peste tot de magazine duty free cu de toate (în special alcool și țigări) și câteva hoteluri. Cam kitsch toată treaba, n-am nicio tragere de inimă să opresc nici măcar cât să fac câteva poze. De aici drumul începe să coboare, am trecut de vârful muntelui. Următoarele localități sunt stațiuni de ski. Nu e foarte multă lume pe străzi, dar e de înțeles având în vedere că e iulie/august, nu decembrie.

Merg mai departe către Andorra la Vella - capitala principatului și, la rândul ei, tot o stațiune de ski. Aici e ceva mai multă animație pe străzi. Deja s-a întors și soarele pe cer. Opresc si eu (LA SOARE) să mă încălzesc puțin și să fac 2/3 poze.

post-98600-0-17432600-1538318322_thumb.png post-98600-0-32788700-1538318336_thumb.png

M-am lămurit care e treaba și cu Andorra, mi-am satisfăcut și curiozitatea asta.

Sincer să fiu gândul îmi e demult la Barcelona. Acolo trebuie să mă întâlnesc mâine cu prietena așa că îi dau bice mai departe. Trec ca rața prin apă de încă un punct de control/frontieră și: Hola Espana! De fapt, Catalonia.

Peste tot e arborat sau pictat steagul regiunii - galben cu roșu. Deasupra unui pasaj prin munte chiar scrie: “Spania începe 170 km mai încolo”.

Cazarea mea e aproape de granița cu Andorra (nu mai mult de 50 km). Din nou trebuie să urc muntele. Ultimii 10/15 km sunt pe un drum comunal, prost asfaltat, cu pietriș/nisip în unele curbe, îngust. Ochii cât cepele deci. Ajung pe înserat în comuna unde am cazarea...în același timp cu vacile care se întorc de la păscut. Exact la fix, cât să se uite vacile îndelung la mine ca la felul 14 și să mă latre nițel câinii văcarilor cât plec cu bagajele de la motocicletă.

post-98600-0-13870200-1538318469_thumb.png

 


» Post actualizat in 07 Oct 2018 09:29

Ziua 7 - 1 august - Andorra - Catalonia - Barcelona (165 km)

Astăzi nu am foarte mult de mers (până în Barcelona), dar nu sunt cu gândul decât la Daria - astăzi ne revedem. Trebuie să ajung în Barcelona dimineața (10:30-11:00) altfel nu o mai găsesc acasă pe tipa la care am rezervată cazarea. Aleg să merg pe autostradă. Modific setările în GPS - să nu mai evite autostrada. GPS-ul nu se lasă cu una cu două și până să ajung la autostradă mă duce printre munți pe un drum național cu multe curbe.

post-98600-0-85736800-1538904469_thumb.jpeg

Ajung la prima stație de taxare de pe autostradă și o doamnă drăguță de la ghișeu mă ajută să scap de 9,5€. Ia uite ce greu atârnau ăștia în buzunarul meu! Să vezi ce viteză am acum! Și chiar am, nimic de zis.

Ajung aproape de Barcelona și mai arunc încă 1,6€ în automatul de la următoarea stație de taxare. Se pare că și ăștia îmi atârnau cam greu prin buzunare. Acum sunt “super light”. Ce să mai zic?

post-98600-0-23556400-1538904502_thumb.jpeg

Ajung în timp util la cazare. Gazda mă așteaptă deja la geam și mă strigă de la etajul 4 încă de când opresc motocicleta. Bun, măcar nu mai caut eu bezmetic intrarea în bloc. Rocio, gazda mea, se cam grăbește - lucrează la aeroport și mai are puțin până îi începe tura. Îmi arată repede apartamentul. Are și doi caței drăguți și nebunatici. Cum deschid ușa camerei mele cele două bestii sălbatice deja sunt cățărate în vârful patului. Ia ușcheala, băi fiarelor! Rocio râde și mă sfătuiește să nu îi mai las să intre, cică au și o plăcere deosebită să roadă cabluri de la încărcătoare.

Aduc bagajele de la motocicletă și mă arunc în duș. Încerc să mă fac cât de cât prezentabil, să încep să semăn și eu a om din nou.

Seara merg la aeroport și o aștept pe Daria. Următoarele zile le petrecem amândoi în Barcelona.

 


» Post actualizat in 07 Oct 2018 12:31

Zilele 8/9 - 2/3 august - Barcelona

Program exclusiv de turiști: vizitat orașul și împrejurimile. Găsit locuri interesante de mâncat ceva de-al locului. post-98600-0-10996700-1538914475_thumb.jpg

Avem noroc și cu Rocio (gazda noastră) care ne spune despre câteva locuri unde merită să mergi și pe care altfel poate nu le-am fi descoperit.

Prima pe listă: Sagrada Familia. Nu e foarte departe de cazarea noastră și oricum mergem peste tot cu motocicleta. Biletele se pot cumpăra doar online, nu și direct de la case. E bine să faceți asta cu câteva zile înainte, altfel riscați să nu găsiți bilete pentru ziua care vă interesează.

post-98600-0-31696400-1538913784_thumb.jpg post-98600-0-01641800-1538913806_thumb.jpg post-98600-0-24784300-1538913825_thumb.jpg post-98600-0-65310700-1538913843_thumb.jpg post-98600-0-13211000-1538913861_thumb.jpg post-98600-0-81014600-1538913882_thumb.jpg post-98600-0-60763600-1538913904_thumb.jpg post-98600-0-97127200-1538913922_thumb.jpg post-98600-0-15217000-1538913941_thumb.jpg post-98600-0-59807000-1538913960_thumb.jpg

Impresionantă realizarea lui Gaudi. În planul nostru urmează cea de-a doua (ca importanță) - Casa Mila - ultimul proiect “privat” al lui Gaudi - reședința pentru o familie înstărită a vremii. Stilul în care e construită clădirea imită părți ale unui organism viu sau alte forme întâlnite în natură.

E amuzant să afli că proiectul inițial depășea cu 2 etaje limita maximă admisă de autorități pentru zona respectivă și, cu toate astea, nu au fost nevoiți să le demoleze...au făcut “o donație generoasă” autorităților. I-auzi, dom’le!

Important de reținut - la Casa Mila biletele le puteți cumpăra direct, nu neapărat online.

post-98600-0-61867300-1538914035_thumb.jpg post-98600-0-18018800-1538914055_thumb.jpg post-98600-0-86089400-1538914076_thumb.jpg post-98600-0-13485400-1538914098_thumb.jpg post-98600-0-95367100-1538914117_thumb.jpg

Parque del Laberinto de Horta si Bunkers del Carmel au fost două dintre recomandările gazdei noastre (mulțumim Rocio). Ambele sunt pe dealurile de lângă oraș, zone pline de verdeață și umbră (mai mult decât binevenită pe căldurile astea). De pe vârful dealului din cel de-al doilea parc ai o vedere de ansamblu peste tot orașul.

Dacă ați auzit despre cei din Barcelona că au un fel de “love/hate relationship” cu turiștii, se vede treaba că așa e. post-98600-0-71324000-1538914211_thumb.jpeg post-98600-0-16232000-1538914234_thumb.jpeg post-98600-0-75121500-1538914251_thumb.jpeg post-98600-0-63861400-1538914271_thumb.jpeg post-98600-0-15471300-1538914291_thumb.jpeg post-98600-0-82042200-1538914310_thumb.jpeg post-98600-0-76576300-1538914330_thumb.jpeg post-98600-0-55253900-1538914350_thumb.jpeg post-98600-0-96402300-1538914371_thumb.jpeg post-98600-0-73749800-1538914397_thumb.jpeg post-98600-0-59520200-1538914423_thumb.jpeg post-98600-0-15867300-1538914447_thumb.jpeg post-98600-0-28227200-1538914641_thumb.jpeg post-98600-0-73359700-1538914664_thumb.jpeg

Park Guell a fost încă unul dintre locurile în care am vrut să mergem. Este un parc în care sunt expuse lucrări de ale lui Gaudi (celebra bancă și șopârla). Și aici biletele se cumpără on-line. Noi am ajuns acolo după-amiaza, nu cumpărasem încă biletele. Unul dintre băieții de la acces ne-a spus că după ora 21:30 accesul este liber. Bine de știut. O mare parte a zonei în care este banca este în reconstrucție și totul arăta mai mult a șantier. post-98600-0-26149700-1538914590_thumb.jpeg post-98600-0-79997700-1538914610_thumb.jpeg

Asta ne-a mai redus din entuziasmul pentru Guell și nu am mai așteptat ora la care accesul este liber. Cam la aceeași ora în centru, la Magic Fountain este un spectacol de muzică și lumină.

post-98600-0-15203000-1538914722_thumb.jpeg post-98600-0-61996200-1538914745_thumb.jpeg post-98600-0-17074800-1538914769_thumb.jpeg

Nu am rezistat tentației de a ne plimba pe La Rambla. Din nou nu poți să nu te gândești ce s-a întâmplat acum un an aici. Și pentru ce? E bine să vezi ca totul a revenit la normal.

Tot pe La Rambla am găsit și La Boqueria - o piață cu produse alimentare. Totul pare proaspăt. Plimbându-ne printre standuri și tot gustând câte ceva am mâncat cât pentru masa de prânz.

post-98600-0-51816900-1538914797_thumb.jpeg post-98600-0-04319900-1538914822_thumb.jpeg post-98600-0-49111100-1538914845_thumb.jpeg post-98600-0-17504300-1538914867_thumb.jpeg post-98600-0-76081600-1538914886_thumb.jpeg post-98600-0-37594700-1538914908_thumb.jpeg post-98600-0-90628800-1538914934_thumb.jpeg post-98600-0-80946500-1538914958_thumb.jpeg post-98600-0-80088600-1538914983_thumb.jpeg post-98600-0-92031200-1538915007_thumb.jpeg post-98600-0-16189700-1538915037_thumb.jpeg post-98600-0-38477000-1538915159_thumb.jpeg post-98600-0-91208100-1538915178_thumb.jpeg post-98600-0-28459400-1538915200_thumb.jpeg post-98600-0-86078000-1538915220_thumb.jpeg post-98600-0-69373700-1538915241_thumb.jpeg


» Post actualizat in 07 Oct 2018 14:41

Ziua 10 - 4 august - Barcelona - Tarragona (325 km)

E ultima zi în Barcelona. După micul dejun împachetăm tot și trebuie să o duc pe Daria la aeroport în Girona. Asta înseamnă 200 km (dus/întors). Mergem pe autostradă ca să ajungem la timp. Ne despărțim, Daria se întoarce în Malta, dar deja ne facem planuri să ne întâlnim în Lisabona peste o săptămâna.

Ajung înapoi în Barcelona în jur de ora 13:00. Deja e cald. Foarte cald. La știri tot anunțau temperaturi de peste 40 grade pentru Spania și Portugalia în săptămâna asta, iar eu merg spre sudul Spaniei de aici.

Nu prea am chef de nimic după ce a plecat Daria. Duc bagajele la motocicletă, le mulțumesc gazdelor. Fac plinul de benzină pentru motocicleta și de apă pentru mine și plec.

E deja târziu și foarte cald. Până acum am făcut deja 200 kilometri. Clar nu o să ajung foarte departe de Barcelona. Îmi fac o rezervare în Tarragona. Până acolo sunt cam 100 km. Imediat după ce ieși din Barcelona drumul nu te atrage cu nimic: multe linii drepte, trafic destul de aglomerat, iar șoseaua trece dintr-o comună în alta. Asta durează vreo 30/40 km. După asta traficul începe să fie mai lejer, nu mai sunt așa multe localități, iar drumul șerpuiește pe malul mării. Nici asta nu durează foarte mult - după alți 35/40 kilometri drumul are din nou numai linii drepte, din loc în loc și câte două benzi pe sens. Traficul e din nou mai intens. De data asta trec dintr-o stațiune în alta...și aproape imediat după – ajung în Tarragona.

Reușesc să găsesc cazarea. Descarc bagajele și fac un duș.

Ies să mănânc ceva și să vizitez orașul.

post-98600-0-31725100-1538922728_thumb.jpeg post-98600-0-94231200-1538922748_thumb.jpeg post-98600-0-41230400-1538922765_thumb.jpeg post-98600-0-53812600-1538922781_thumb.jpeg post-98600-0-52473000-1538922800_thumb.jpeg post-98600-0-47771000-1538922846_thumb.jpeg post-98600-0-02965900-1538922865_thumb.jpeg post-98600-0-70318700-1538922882_thumb.jpeg post-98600-0-38796300-1538922902_thumb.jpeg post-98600-0-12337800-1538922921_thumb.jpeg post-98600-0-13159400-1538922943_thumb.jpeg post-98600-0-50118600-1538922967_thumb.jpeg

Sunt destule indicii ale imperiului Roman care se întindea și pe aici: Circ Roma - ruinele unei arene unde se întreceau gladiatorii romani cu carele de luptă și apeductul Ferreres - situat imediat în afara orașului. Realizări inginerești impresionante și astăzi, darămite când te gândești că au fost construite cu tehnologiile de acum 2000 de ani. Și mai important e că încă sunt în picioare. Apeductul pare neatins de trecerea timpului.

post-98600-0-48712100-1538923087_thumb.jpeg post-98600-0-06294800-1538923128_thumb.jpeg post-98600-0-38510700-1538923154_thumb.jpeg post-98600-0-91016400-1538923177_thumb.jpeg

post-98600-0-46513100-1538165179_thumb.png

post-98600-0-66615800-1538915260_thumb.jpeg

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • 2 weeks later...

Mulțumesc tuturor pentru aprecieri. :)

 

Într-adevăr îmi ia ceva timp până pun totul cap la cap pentru fiecare zi, chair dacă (în mare) mi-am notat în telefon încă de atunci (altfel nu cred că rețineam prea multe detalii).

 

Ziua 11 - 5 august - Tarragona - Valencia (310 km)

 

Mă trezesc de dimineața și chiar dacă de câteva zile e caniculă, mie îmi cam clănțăne dinții de frig. Gazda mea ține aerul condiționat pornit tot timpul pe 16 grade - are o singură unitate de control, pe un perete undeva lângă camera ei.

Îmi fac o cafea și mă apuc de strâns bagajele. Le duc la motocicletă și după ce merg nici 5 minute pe afară, deja sunt topit de căldură.

 

Pentru azi nu am planuri foarte mari, nu vreau să merg prea mult. Ținta mea e Valencia. E deja trecut de 11:30. Bag în GPS destinația și...surpriză: GPS-ul îmi arată mai mult de 650 de kilometri până la destinație și cică aș ajunge acolo după miezul nopții. Nu e bine. Ori nu am băut eu destulă cafea, ori am tastat ceva greșit. Modific setările GPS-ului, îi permit să mă ducă și pe autostrăzi și...acum îmi arata vreo 230 kilometri. Așa mai merge, așa “știam și eu”.

Știam pe dracu’, așa văzusem un pic mai devreme pe Google Maps.

Bine (zic) fie și un lup mâncat de-o oaie: mă iau după GPS (și Google) - azi merg și pe autostradă.

Nimic special de povestit despre drumul asta. Poate doar că șoferii din Spania par să respecte limita de 120 doar când sunt semnalizate radarele fixe, cu cameră (puse pe partea dreaptă a autostrăzii - te “iau” din spate, deci e valabil avertismentul și pentru motociclete).

 

În apropiere de Valencia e surprinzător peisajul. În depărtare se văd piscurile munților, înalte, așezate de multe ori parcă la distanță egală între ele. Impresionantă puterea naturii să creeze asemenea priveliști!

N-au trecut decât câteva ore de când am plecat din Tarragona și deja am intrat în Comunitatea Valenciană. Pe autostradă mi-au zburat din buzunar 27,5 euro. O fi fost din cauza vântului lateral puternic, altfel “nu” pot să îmi explic de la ce altceva o fi.

Cazarea mea e la 14 kilometri în afara orașului. Hotel de 4* dar care se încadrează în bugetul meu (de asta e la dracu în praznic).

post-98600-0-40077000-1539163780_thumb.jpg

Merg la recepție, fac check-in-ul. Iau cardul, merg în cameră. Pe tot etajul doamnele de la curățenie își fac treaba. Intru în cameră și surpriză: camera asta încă nu a fost curățată. Mai fac un drum până la recepție. Scuze, a înțeles greșit doamna numărul camerei (diferența de o cifră), scuze încă o dată și primesc altă cameră. Duc bagajele. Sar în duș să mă despăduchez și eu după căldurile de peste 40 grade pe care le-am prins pe drum și merg să văd orașul și să mănânc ceva.

 

Frumos oraș Valencia. Destul de mare. Îmbină într-un mod plăcut zonele cu construcții moderne (“orașul” artelor și științelor) și partea veche a orașului cu arhitectura tradițională (zona Plaza de la Reina).

Un lucru care m-a impresionat în zona veche a orașului: pe una dintre laturile pieței (Plaza de la Reina) e amplasată o machetă metalică a zonei vechi, cu ansamblul monumentelor de acolo și un text pentru persoanele nevăzătoare. Chiar așa, ei de ce să nu poată afla și să se bucure de lucrurile astea? Tot respectul pentru cei care au gândit și realizat toată treaba asta.

post-98600-0-09759400-1539163878_thumb.jpg post-98600-0-70367800-1539163893_thumb.jpg post-98600-0-74838900-1539163931_thumb.jpg post-98600-0-34901800-1539163948_thumb.jpg post-98600-0-26500200-1539163964_thumb.jpg post-98600-0-63753600-1539163977_thumb.jpg post-98600-0-40454400-1539163995_thumb.jpg post-98600-0-71800900-1539164011_thumb.jpg post-98600-0-14565100-1539164032_thumb.jpg post-98600-0-32415200-1539164049_thumb.jpg post-98600-0-49031300-1539164064_thumb.jpg post-98600-0-47555100-1539164080_thumb.jpg post-98600-0-42986500-1539164096_thumb.jpg post-98600-0-16215800-1539164111_thumb.jpg post-98600-0-66652400-1539164129_thumb.jpg post-98600-0-95020100-1539164148_thumb.jpg post-98600-0-30142000-1539164170_thumb.jpg post-98600-0-12007400-1539164195_thumb.jpg post-98600-0-96561500-1539164216_thumb.jpg post-98600-0-04892400-1539164239_thumb.jpg post-98600-0-86749100-1539164257_thumb.jpg post-98600-0-02347600-1539164282_thumb.jpg

 


» Post actualizat in 10 Oct 2018 10:17

Ziua 12 - 6 august - Valencia - Alicante - Cartagena (330 km)

 

La cât de cald a fost zilele astea nu mă așteptam să mă trezească ploaia în miezul nopții...pe la 3/3 jumătate. Ploua tare, cu stropi mari care făceau zgomot în geam și pe pervaz. De unde a venit așa dintr-o dată habar nu am, că eu nu prea văzusem nori toata ziua. Cum a venit așa s-a și dus. Dimineața când m-am trezit nu mai era nici urmă de ploaie în afară de câțiva stropi/praf pe motocicletă.

Mă gândeam eu că nu am noroc să îmi probez ținuta de ploaie...poate doar că să mă apăr de soarele ăsta.

 

E 10 dimineața și pe mine deja mă trec toate transpirațiile ducând bagajele la motocicletă. Sigur nu scap eu de canicula nici astăzi.

Sus pe motocicletă și plec mai departe spre sud. Nu am vreun plan anume. Direcția e spre Alicante care e la peste 200 kilometri de Valencia. Nu m-ar încânta cu nimic să rămân acolo. Mintea îmi stă la Cartagena, care e la încă vreo 100 de kilometri mai departe. Să vedem când și în ce stare ajung în Alicante și mă decid pe urmă.

 

Primii 50 kilometri după ieșirea din Valencia drumul e plin de linii drepte, o bandă pe sens, linie continuă peste tot, limită de 60 km/h, trafic intens și (pentru prima dată) poliția cu radarul “în boscheți”. Colac peste pupăză e și cald, foarte cald. Ăștia 50 km îi simt ca și cum ar fi 500.

Abia după asta, traficul devine mai lejer, mai apar și câteva curbe, apar semne că depășirea e permisă și limita de viteza creste la 90 km/h. Deja e mai bine, dar tot foarte cald. Mi-am terminat deja mai mult de jumătate din apa cu care am plecat.

Peisajul se schimbă și el. Dacă până aici venisem prin câmpie (chiar dacă în depărtare se vedeau munții), acum sunt printre dealuri, mult mai aproape de munți, vegetația e din ce în ce mai puțină, mai mult iarba uscată și piatră calcaroasă...pana la un anumit punct, seamănă destul de mult cu ce sunt eu obișnuit din Malta.

post-98600-0-07993900-1539165679_thumb.jpg post-98600-0-98921500-1539165699_thumb.jpg post-98600-0-51706500-1539165717_thumb.jpg post-98600-0-69862400-1539165737_thumb.jpg post-98600-0-87094400-1539165816_thumb.jpg

 

Cu ce nu sunt obișnuit e canicula asta. Ajung în Alicante și sunt “leșinat”. Opresc la o benzinărie, fac plinul (chiar dacă mai aveam jumătate de rezervor). Stau la umbră, îmi umplu rucsacul cu apă. Nu mă simt deloc bine, sunt moleșit complet. Beau o doză de cola și îmi mai revin puțin.

Alicante nu mă atrage cu nimic să rămân aici - un port mare, are și o parte de stațiune pentru turiști, dar nimic care să mă facă să rămân.

 

Îmi fac curaj, caut cazare în Cartagena, bag adresa în GPS și îi dau bice. După-amiază, în jur de 17:00 ajung. Deja e un pic mai “răcoare” - un termometru de la o farmacie arată 39 de grade. Sun gazda, ea nu vorbește engleza dar înțelege din “spaniola” mea că ajung în 10 minute. Cum naibii o fi înțeles nu știu, cum m-o fi văzut dând din mâini? Sigur nu a fost apel video. Ajung la adresă, doamna e foarte amabilă, îmi arată repede casa și fuge înapoi la serviciu (a venit doar ca să mă cazeze pe mine).

Sar în dus, spăl și niște haine, le împrăștii prin cameră și deja sunt alt om - sunt numai bun de ieșit prin oraș.

 

Eu nu știam foarte multe lucruri despre orașul ăsta, dar eram foarte curios să ajung aici știind că ăsta e locul în care s-a născut Hannibal, care mulți ani mai târziu și-a luat armatele, au trecut Pirineii și Alpii cu elefanții (asta aveau, deh) și s-au dus să îi ciomăgească pe romani. Asta da determinare! Din cate știu eu au și reușit până la un anumit punct, dar pe urmă tot s-a extins imperiul roman și pe aici.

Urmele sunt vizibile și acum, în special în zona amfiteatrului.

Cartagena a fost întotdeauna un punct strategic - și pe vremea imperiului Roman și mult după aceea. Port important mult timp, în ultima vreme și-a păstrat mai mult importanța militară, pe cea comercială a pierdut-o în defavoarea vecinilor de mai la nord (Alicante și Barcelona).

post-98600-0-54867700-1539165947_thumb.jpg post-98600-0-88155100-1539165962_thumb.jpg post-98600-0-33600400-1539165977_thumb.jpg post-98600-0-83388200-1539165993_thumb.jpg post-98600-0-80634900-1539166007_thumb.jpg post-98600-0-51342800-1539166022_thumb.jpgpost-98600-0-09862900-1539166036_thumb.jpgpost-98600-0-93759300-1539166047_thumb.jpgpost-98600-0-44229400-1539166062_thumb.jpg post-98600-0-05145000-1539166079_thumb.jpgpost-98600-0-16876400-1539166093_thumb.jpg post-98600-0-93000300-1539166107_thumb.jpg post-98600-0-60085100-1539166123_thumb.jpg post-98600-0-68386000-1539166135_thumb.jpg post-98600-0-39782200-1539166155_thumb.jpg post-98600-0-52769600-1539166173_thumb.jpgpost-98600-0-08591200-1539166191_thumb.jpg post-98600-0-67051800-1539166208_thumb.jpg post-98600-0-66479500-1539166221_thumb.jpg post-98600-0-52604600-1539166246_thumb.jpgpost-98600-0-61246000-1539166261_thumb.jpg post-98600-0-80329100-1539166275_thumb.jpg post-98600-0-48516200-1539166288_thumb.jpg post-98600-0-40094300-1539166302_thumb.jpg post-98600-0-35707700-1539166317_thumb.jpg post-98600-0-00799100-1539166332_thumb.jpg post-98600-0-70182800-1539166347_thumb.jpg

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Ma uitam acum pe harta cu traseul si vad ca ai omis Gibraltar "la mustata" ca sa zic asa. Daca as fi fost in locul tau nu l-as fi ratat, mi se pare un must see pentru o excursie in zona aia.

Nu ai vrut sa il incluzi in traseu? Imi pare o zi in plus la itinerariu.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

 

Da, l-am omis în mod intenționat deși e și ăsta un loc în care nu am ajuns până acum. Sper să mai ajung în zona asta, în sudul Spaniei (chiar dacă ar fi numai pentru zona munților Sierra Nevada) și să includ atunci și Gibraltarul.

Nu am făcut-o de data asta pentru că am vrut să evit alte bilete de ferry - pentru astea plătisem destul de mult până acum și știam sigur că același lucru (alte două bilete) mă așteptau și la întoarcere.

În rest, ce știu până acum despre Gibraltar e că e o insulă mică care are multe companii în zona jocurilor de noroc - adică excat ce am și în Malta :D

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Pentru a ajunge acolo nu trebuie sa iei ferry. Practic este un mic teritoriu britanic in capatul peninsulei iberice. Totul este english acolo ca sa zic asa, de la numele strazilor pana la baruri si moneda. Practic trebuie sa treci granita care este fix pe pista de decolare/aterizare a aeroportului. Sunt cateva chestii interesante de vizitat si pe acolo.

Un motiv in plus sa te intorci in zona :)

 

Hai cu restul povestirii!!

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Vizitator
Răspunde la acest topic...

×   Alipit ca text avansat.   Restituie formatare

  Doar 75 emoji sunt permise.

×   Linkul tău a fost încorporat automat.   Afișează ca link în schimb

×   Conținutul tău precedent a fost resetat.   Curăță editor

×   Nu poți lipi imagini direct. Încarcă sau inserează imagini din URL.

 Share

  • Navigare recentă   0 membri

    Nici un utilizator înregistrat nu vede această pagină.

×
×
  • Creează nouă...